DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
Aracı Direkt LPG ile çalıştırmak
62
Cevap
0
Favori
18.182
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> LPG Dönüşümü >> Aracı Direkt LPG ile çalıştırmak
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Çavuş
      90 Mesaj
      07 Temmuz 2009 19:04:25 Konu Sahibi
      Atiker kullanıyorum.
      Araç kontak kapalıyken lpg düğmesi basılı tutulduğunda kontağa basılırsa direkt lpg ile çalışıbiliyormuş.
      Bu tarz kullanımın temel olarak zararlı olduğunu duydum.
      Mecbur durumlarda sende 3-4 defa kullanılması motora çok zarar verirmi ?
      Ustalarımızdan bilgivermelerini rica ediyorum.



      |
      |
      _____________________________

      ceylandag@hotmail.com.tr
      http://twitter.com/#!/bjkorcun
    • Yarbay
      3566 Mesaj
      07 Temmuz 2009 20:24:41
      LPG montajcısı değilim. Ancak bir makine mühendisi olarak bu sorunuza cevap vereyim.

      Sıralı sistemlerde sistem yeterli ısıya ulaşmadan enjektörlere doğrudan sıvı göndermek pistonun erimesine kadar varabilecek kötü sonuçlar doğurabilir. Yanma odasına herhangi bir sıvı girerse bunun sonucu o sıvının temas ettiği yerlerde aşırı ısı sonucu erimedir. Bu yakıt benzin bile olsa eğer subaptan önce püskürtülüp buharlaştırılarak havayla karıştırılmamışsa sonuç değişmez.

      Şu sıcak yaz günlerinde motor ısısı düşük olsa bile depodan enjektöre ulaşana kadar LPG zaten sıvı halden gaz hale geçecektir. Yani sıcak günlerde çok büyük bir ihtiyaç oluşmuşsa bu yola başvurulabilir. Ancak soğuk bir günde, özellikle de kış aylarında sıralı sistemi doğrudan LPG ile çalıştırmaya kalktığınızda LPG yanma odasına kadar sıvı kalabilir. Ve motorda büyük tahribatlara sebep olabilir. Kış aylarında kesinlikle bunu denememenizi öneririm.

      Genellikle en az yarım depo benzin ile gezerim. Ama bir şekilde ben kendi aracımda benzin bitmesi durumuyla karşılaşacak olursam yaz olsun, kış olsun gerekirse yürüyerek gider benzin alırım. Ama sıralı sistemli aracımı LPG'ile doğrudan çalıştırmam.

      Kolay gelsin...
      _____________________________

    • Binbaşı
      1520 Mesaj
      07 Temmuz 2009 23:59:21
      faydalı bir açıklama.teşekkürler O.B.K.
      ayrıca gazın benzinden geçiş ısısı LPG montajcılarının da dediği gibi en az 40 olmalı ki hemen gaza geçmesin. LPG li araç kullanıcıları benzinden tasarruf olsun diye bu ısıyı daha aşağıya düşürmemelidirler.

      quote:

      Orjinalden alıntı: O.B.K

      LPG montajcısı değilim. Ancak bir makine mühendisi olarak bu sorunuza cevap vereyim.

      Sıralı sistemlerde sistem yeterli ısıya ulaşmadan enjektörlere doğrudan sıvı göndermek pistonun erimesine kadar varabilecek kötü sonuçlar doğurabilir. Yanma odasına herhangi bir sıvı girerse bunun sonucu o sıvının temas ettiği yerlerde aşırı ısı sonucu erimedir. Bu yakıt benzin bile olsa eğer subaptan önce püskürtülüp buharlaştırılarak havayla karıştırılmamışsa sonuç değişmez.

      Şu sıcak yaz günlerinde motor ısısı düşük olsa bile depodan enjektöre ulaşana kadar LPG zaten sıvı halden gaz hale geçecektir. Yani sıcak günlerde çok büyük bir ihtiyaç oluşmuşsa bu yola başvurulabilir. Ancak soğuk bir günde, özellikle de kış aylarında sıralı sistemi doğrudan LPG ile çalıştırmaya kalktığınızda LPG yanma odasına kadar sıvı kalabilir. Ve motorda büyük tahribatlara sebep olabilir. Kış aylarında kesinlikle bunu denememenizi öneririm.

      Genellikle en az yarım depo benzin ile gezerim. Ama bir şekilde ben kendi aracımda benzin bitmesi durumuyla karşılaşacak olursam yaz olsun, kış olsun gerekirse yürüyerek gider benzin alırım. Ama sıralı sistemli aracımı LPG'ile doğrudan çalıştırmam.

      Kolay gelsin...



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kasım04 -- 7 Temmuz 2009; 23:59:56 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3588 Mesaj
      08 Temmuz 2009 00:27:41
      3 kurusluk benzin icin motora zarar vermeye degmez. ben eski sistemde bile benzinde calistiriyorum.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      641 Mesaj
      08 Temmuz 2009 04:14:07
      canı kçnda olan motor ne önlem alırsan al bozulur bozulmayan bozulmaz.

      3 kuruşluk benzin için değmez ama bence direk gazla çalışsa bişeyde olmaz.

      eski sistem lpg li araçların motorları yandımı?



      quote:

      Orjinalden alıntı: ceylandag

      Atiker kullanıyorum.
      Araç kontak kapalıyken lpg düğmesi basılı tutulduğunda kontağa basılırsa direkt lpg ile çalışıbiliyormuş.
      Bu tarz kullanımın temel olarak zararlı olduğunu duydum.
      Mecbur durumlarda sende 3-4 defa kullanılması motora çok zarar verirmi ?
      Ustalarımızdan bilgivermelerini rica ediyorum.
      |
      |
      _____________________________


      2011 Megane III HB. Privilege 1.5 dci. 105hp. Premium Paket + Elektrikli Açılır Tavan + Navigasyon Sistemi

      2003 SUBARU FORESTER 2.0 TURBO AWD A/T
    • Yüzbaşı
      582 Mesaj
      08 Temmuz 2009 07:18:31
      tasarruf tasarruftur bence.aracı kısa süreli stop ettiğimizde motor zaten hala sıcaksa neden lpg ile çalıştırılmasınki,ben eski aracımda yapıyordum şimdik iaracım zaten eski sistem devamlı lpg ile çalışıyor garibimin benzin gördüğümü var
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3566 Mesaj
      08 Temmuz 2009 10:24:06
      quote:

      Orjinalden alıntı: mustafacec

      canı kçnda olan motor ne önlem alırsan al bozulur bozulmayan bozulmaz.

      3 kuruşluk benzin için değmez ama bence direk gazla çalışsa bişeyde olmaz.

      eski sistem lpg li araçların motorları yandımı?



      Eski sistemlerin regülatörleriyle sıralı sistemlerin regülatörleri farklı çalışır.

      Sıralı sistem regülatörleri soğuk motorda LPG'yi buharlaştıramaz...

      Motor zaten sıcaksa yapılabilir ama motor zaten sıcaksa da en fazla 3 saniye benzinde çalışır...
      |
      |
      _____________________________

    • Onbaşı
      24 Mesaj
      09 Temmuz 2009 09:55:43
      quote:

      Orjinalden alıntı: O.B.K

      Sıralı sistemlerde sistem yeterli ısıya ulaşmadan enjektörlere doğrudan sıvı göndermek pistonun erimesine kadar varabilecek kötü sonuçlar doğurabilir. Yanma odasına herhangi bir sıvı girerse bunun sonucu o sıvının temas ettiği yerlerde aşırı ısı sonucu erimedir. Bu yakıt benzin bile olsa eğer subaptan önce püskürtülüp buharlaştırılarak havayla karıştırılmamışsa sonuç değişmez.



      Merhaba,

      Ben de makina mühendisiyim, fakat motora sıvı lpg göndermek nasıl aşırı ısı oluşturur anlayamadım. Herhalde bir dalgınlığınıza geldi.
      Termodinamik açıdan baktığınızda söylediğinizin tam tersi olur, yani motora sıvı lpg gönderirseniz aşırı ısınma dolayısıyla erime değil, aşırı soğuma nedeniyle donma gerçekleşebilir. Genleşerek sıvı halinden gaz haline geçen LPG çevresinden ısı emerek soğumaya sebebp olur. Bu da ortamdaki malzemeyi kırılgan hale getirip motorun bloğunun çatlamasına sebep olabilir. Çatlamasa bile soğumanın ve sonra ısınmanın etkisi ile malzeme önce daralma ve genleşme yaşar, bu da malzemeyi yıpratır.

      Neticede zararlı. Ancak mecbur kalınca yapmak en doğrusu.

      Saygılarımla...
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      791 Mesaj
      09 Temmuz 2009 14:18:43
      bazı ülkelerde benzin ve mazot iptal edilip araçlar direk lpg yada doğalgazla çalıştırılmaktadır.bazı sistemlerde tamamen likit gazla çalışmaktadır.bilginize mühendis arkadaşlar.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      361 Mesaj
      09 Temmuz 2009 15:00:58
      ben yaklaşık 1 aydır zavoli sıralı sistemi direkt lpg de çalıştırmaktayım.şu ana kadar bir şey olmadı gayet sorunsuz çalışıyor.bence havalar sıcak gittiği sürecede bir şey olamaz diye düşünüyorum.arkadaşlar regülatörde sandığınız kadar çok gaz buharlaşmıyor bu yüzden normal havalarda sorun çıkmamalı, öbür türlü aracı zaten çoğunlukla evden işe giderken kullanıyoruz.tam işyerine varıyorum araç lpg ye yeni geçiyor.ne anladım bu sürüşten...
      |
      |
      _____________________________

      2004 Megane II Dynamic 16V 1.6 Sedan
    • Çavuş
      90 Mesaj
      09 Temmuz 2009 15:51:44 Konu Sahibi
      Makine mühendisi bir arkadaşımdan motor yağının kaliteli olması en az 7500 km de değiştirlmesi ve aracın en az haftada 1 benzinle çalıştırılması şartı ile direkt lpg ile çalıştırılmasının motora hasar vermeyeceği bilgisini aldım parantez içinde enjektörler kaliteli olmalıymış.
      Ne kadar doğrudur bilemiyorum
      |
      |
      _____________________________

      ceylandag@hotmail.com.tr
      http://twitter.com/#!/bjkorcun
    • Yarbay
      4024 Mesaj
      09 Temmuz 2009 16:41:41
      Şu nedne yapılmı8yor anlamıyorum.Bu sistemlerde aküden enerjiyi kontak açıldığında ilk marşta belli ısıya lpg yi taşıyabilecek bir sistem yapılsa.Böylece araç direk lpg ile de çalışabilse.Çok mu zor yahu bir rezistans koyup ısıtmak?


      Teknik bilgisi olan arkadaş yanıtlarsa sevinirim.
      |
      |
      _____________________________

      Referanslarım için profilimi açınız.Orada hatırlayabildiğim tüm referanslarım yazmaktadır.
      Güzide ses sanatçısı Sevim Tanürek'in ölümünü lütfen araştırınız.Araştırınız dedim araştırmadınız,tekrarlıyorum araştırınız!
    • Onbaşı
      24 Mesaj
      09 Temmuz 2009 16:56:36
      quote:

      Orjinalden alıntı: uysalotogaz

      bazı ülkelerde benzin ve mazot iptal edilip araçlar direk lpg yada doğalgazla çalıştırılmaktadır.bazı sistemlerde tamamen likit gazla çalışmaktadır.bilginize mühendis arkadaşlar.



      Bahsettiğiniz sistemlerde ilk çalışma yıpranmasını engellemek için ön ısıtma sistemi mevcut olabilir, ya da -ki muhtemelen öyledir- motorun ilk çalışma yıpranmasını "justifiable loss", ya da "göze alınabilir kayıp" (kaz gelecek yerden tavuk esirgenmez mantığı) olarak düşünüp özel bir önlem olmadan da uyguluyor olabilirler. Ya da sadece LPG ya da CNG ile çalışmak üzere tasarlanmış, uygun malzeme ve dizayna sahip motorlar mevcut olabilir- ki bu amaçla üretilmiş özel yarış araçları mevcut.
      Neticede uygulama örneklerinin olması bir takım fiziksel gerçeklere dayanan olası zararların olmayacağını göstermez.
      Eğer bu bahsettiğiniz "Bazı ülkeler" hangi ülkeler bildirirseniz araştırıp detaylarını öğrenmek isterim.

      Ayrıca mazot iptal edilip direk lpg ya da doğalgaz ile araç çalıştırılıyor demişsiniz ki o da ayrı bir muamma olmuş. Acaba siz nerden aldınız "bazı ülkelerde mazot iptal edilip araçlar direk LPG ile çalıştırılıyor" bilgisini? Ben de faydalanmak isterim o kaynaktan.

      Gerçek şu ki, LPG'li diesel motor olmaz.

      "Ama diesellerde de LPG uygulaması yapanlar var" diye hemen itiraz etmeyin lütfen. Evet araştırma amaçlı pilot uygulamalar var. Onlar da şöyle:
      Bir diesel motoru LPG'ye dönüştürmek için diesel enjektörleri çıkartılır, silindir kapağı modifiye edilip her bir silindire buji yerleştirilir. Sonra distribütör, kablolama, indüksiyon sistemi ya da elektronik birçok komponent ile diesellerde normalde olmayan komple bir ateşleme sistemi yapmanız gerekir. Ayrıca diesel sistemde 1/16 civarında olan sıkıştırma oranı LPG için uygun olmadığından bunu 1/10 civarına indirmek gerekir, bunu da ya silindir bloğu üzerine ek boşluk oluşturacak parça ekleyerek (contalama problemleri çıkması muhtemel- hem alttan hem üstten contalanması gerekir bu parçaların çünkü) ya da piston kollarını çıkartıp daha kısa ve uygun dizaynda olanları ile değiştirmek yoluyla yapabilirsiniz. Bu bahsettiklerim zaten sistemin ekonomisini daha doğmadan öldürecek düzeyde pahalı işlemlerdir. Tüm bunları yaptığınız zaman ise o motor artık Diesel döngüsü ile çalışan bir motor olmaktan çıkmış, Otto döngüsü ile çalışan içten yanmalı bir motor haline gelmiştir. Dolayısıyla benim dediğime gelir: LPG'li diesel motor olmaz.

      Ricam, mümkünse bilgi paylaşırken biraz daha fazla detay verin ki bizler de "mühendis arkadaşlar" olarak daha çok faydalanabilelim.

      Saygılarımla,
      |
      |
      _____________________________

    • Onbaşı
      24 Mesaj
      09 Temmuz 2009 17:38:27
      quote:

      Orjinalden alıntı: reason666

      Şu nedne yapılmı8yor anlamıyorum.Bu sistemlerde aküden enerjiyi kontak açıldığında ilk marşta belli ısıya lpg yi taşıyabilecek bir sistem yapılsa.Böylece araç direk lpg ile de çalışabilse.Çok mu zor yahu bir rezistans koyup ısıtmak?


      Teknik bilgisi olan arkadaş yanıtlarsa sevinirim.


      Yukarıdaki mesajımda bahsettiğim "ön ısıtma"dan kastım bu.
      Tabi, resistansı koyup ısıtmak çok zor olmayabilir, ama çok tehlikeli olacağı kesin. :) Hani LPG tanklarının üzerine "ATEŞLE YAKLAŞMA" yazarlar ya, onun gibi yani.

      Güvenli olmasi açısından indirekt olarak resistans ile regülatör içindeki sıvı ısıtılıp oradan da LPG isiitilabilir.

      Tabi bu bir takim ek komponentler (başta regülatör içine yerleştirilecek rezistans, regülatördeki suyun dolaşımını keserek izole etmek için selenoid valf, sonra motor ısınınca o valfi acacak ve ısıtma rezistansını kapatacak kontrol devresi gibi mesela) gerektirecek ve ilk çalıştırmada suyun ısınmasını beklemeyi gerektirmek gibi sorunlara yol açacaktır. Aküden çekilecek yüksek akım nedeniyle akü ömrüne de bir miktar negatif etkisi olabilir. Ama neticede teorik olarak gayet mümkün. Daha detaylı bir projelendirme yapılıp fizibilitesini incelemek lazım.

      Yine yukarıda dediğim gibi, motorun yıpranmasını "justifyable loss" olarak görüp LPG'de çalıştırmayı seçmek bu kadar zahmetten daha pratik görünüyor. Pratikteki kayıp teorideki kadar korkutucu olmayabilir.

      Ama en doğrusu, ilk çalıştırmalarda benzin kullanmayı "justifyable loss" olarak görmek ve razı olmak. Ben kendi aracımda LPG'ye geçisi 30 dereceye ayarlattım, doğal olarak 40 dereceye oranla çok daha çabuk varıyor LPG geçiş noktasına, hele yazın, bir de öğlen sıcağında olursa zaten ilk birkaç saniyede geçiyor. Sabahları ise 500-600 metre kadar yol yapmak yetiyor 30 dereceye ulaşmaya.


      Saygılarımla,
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      791 Mesaj
      09 Temmuz 2009 17:39:54
      filipinlerde dizelleri cng ile çalıştırıyorlar mazot kullanmadan.ve bu ülkede lpg kullanılmıyor.
      japonyada bu tür uygulamalar yapılıyor.ki japonya dünyada ilk lpg kullanan ülkedir.
      vialle sistemi likit olarak çalışıyor uzakta değil türkiyede uygulaması var
      kore de buna benzer uygulamalar yapılıyor
      yabancı kaynakları araştırmanız gerek yada diğer ülkelerde bu işle uğraşan mühendis arkadaşlarla diyolağa geçmeniz gerek.sevgi ve saygılarımla
      |
      |
      _____________________________

    • Onbaşı
      24 Mesaj
      09 Temmuz 2009 18:55:43
      quote:

      Orjinalden alıntı: uysalotogaz

      filipinlerde dizelleri cng ile çalıştırıyorlar mazot kullanmadan.


      Merhaba,

      Mazot kullanmadan diyorsunuz, ben de daha once de dedigim gibi yine diyorum, bu mumkun degil. Filipinlerde degil bir baska gezegende uzaylilar yapmis deseniz yine mumkun degil. Neden mi? Bkz. onceki mesajim.

      Fakat CNG (ya da LPG) ile mazotun belli oranda (%50 civari) karistirilmasi ile calisan cifte yakitli sistemler var, o ise tamamen ayri bir konu, topic disina daha cok cikmamak icin girmiyorum o mevzuya.


      Selamlar
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3566 Mesaj
      09 Temmuz 2009 18:58:45
      quote:

      Orjinalden alıntı: Hilander



      Alıntıları Göster



      Merhaba,

      Ben de makina mühendisiyim, fakat motora sıvı lpg göndermek nasıl aşırı ısı oluşturur anlayamadım. Herhalde bir dalgınlığınıza geldi.
      Termodinamik açıdan baktığınızda söylediğinizin tam tersi olur, yani motora sıvı lpg gönderirseniz aşırı ısınma dolayısıyla erime değil, aşırı soğuma nedeniyle donma gerçekleşebilir. Genleşerek sıvı halinden gaz haline geçen LPG çevresinden ısı emerek soğumaya sebebp olur. Bu da ortamdaki malzemeyi kırılgan hale getirip motorun bloğunun çatlamasına sebep olabilir. Çatlamasa bile soğumanın ve sonra ısınmanın etkisi ile malzeme önce daralma ve genleşme yaşar, bu da malzemeyi yıpratır.

      Neticede zararlı. Ancak mecbur kalınca yapmak en doğrusu.

      Saygılarımla...




      Motora eğer sıvı yakıt gönderilecekse bu yakıt benzinli motorlarda emme subabı öncesinde püskürtülerek buharlaştırılır. İlk çalıştırmada buharlaştırılamasa bile havaya homojen dağıtılır ve düzgün yanma gerçekleşir. Dizel motorlarda ise yakıtın doğrudan yanma odası içerisine püskürtülerek homojen dağılması sağlanır. Hatta düzgün püskürtmeyen enjektörler sonucu piston dahi erir.

      Aşırı ısının açığa çıkmasının sebebi LPG'nin veya diğer yakıtların buharlaşırken oluşturduğu ısı alışverişi değil, buharlaşamadan veya düzgün püskürtülemeden yakıtın doğrudan akarak yanma odasına girip, sıvı yakıtın yanmaya katılması sonucu yakıtın yanma esnasında tek bölgede aşırı ısı açığa çıkarmasıdır.

      Aşağıda düzgün püskürtemeyen bir dizel enjektörünün sebep olduğu piston erimesinin resmi var;



      Resimden de görüldüğü gibi sıvı yakıtlar yanma odasına eğer düzgün şekilde püskürtülmeden girerse yanma esnasında pistonda erimeye dahi yol açabilirler.

      Resim çok gelişmiş dizel enjektörü olan DCI motordan. LPG enjektörleri ise ne gelişmiş dizel enjektörleri gibi, ne de benzin enjektörleri gibi yakıtı püskürtmezler. Yalnızca musluk gibi açıp kaparlar. Gaz halinde bir sorun oluşmasa da sıvı halde enjektör tıpkı bir musluğun açılıp kapanması gibi sıvıyı doğrudan yanma odasına verir. İlk çalıştırma anında ise motorda o sıvıyı anlık olarak buharlaştıracak derecede ısı mevcut değildir. LPG'nin bir kısmı buharlaşsa da bir kısmı sıvı olarak yanmaya girebilir. Bunun sonucu ise yukarıdaki resimdeki gibi işeyen, yani düzgün püskürtmeyen, yani bölgesel sıvı akıtan enjektörün oluşturduğu piston erimesiyle aynı olur.

      LPG enjektörü dediğimiz şeyi benzin veya dizel enjektörü ile karıştırmamak gerek...

      Ben çok zor durumda kalsam, başka çarem yoksa ve motor sıcaksa denerim. Motorun sıcak olmadığı hiçbir durumda denemem bile... Gerekirse çekici çağırırım.
      |
      |
      _____________________________

    • Çavuş
      90 Mesaj
      09 Temmuz 2009 19:39:24 Konu Sahibi
      Diesel lpg motorda büyük değişikliklere ihtiyaç duyulmaksızın tatmin edici miktarda para kazancı, şoförün yorgunluğunu azaltıcı ve temiz bir çevre için yakıt yönetimini bilgisayarla kontrol eden bir sistemdir. Diesel lpg çiftli yakıt sistemi bir elektronik kontrol ünitesi kullanılarak buharlaştırma temelli bir metot ile az miktarda LPG ve Diesel in motora eş zamanlı girmesine izin verir.

      Diesel motorların yanma devresi esnasında komple termik verimleri yeterli olmayıp yanma odasına enjekte edilen yakıtın, sadece yaklaşık %70-80 i yanar. Modern diesel motorlar daha fazla verimli olsa da hala yüksek emisyona sahiptirler ve %100 yanma oranına ulaşamamışlardır.

      Başlangıçta az miktarda LPG (%10-30) nin diesele karıştırılması çarpıcı bir biçimde motorun termik verimini yükseltir ve ulaşılan %95-97 yanma verimi sonucunda tipik bir ayrıntıyla %20-30 yakıt kazancı oluşur.

      Diesel lpg İkili sistem ile kullanılan buharlaştırma sistemiyle LPG buharı motora verilir. Electronic enjektörler turbo şarjın üzerinde alçak basınç tarafına yerleştirilir veya direk olarak manifoldun girişine ve çeviricinin positive basınç devresine bir buhar hattıyla bağlanır. Oksijen ve LPG silindire girdiğinde diesel yakıtı için bir katalizör haline gelir.

      Son testler de motora verilen LPG kesinlikle yanma ısısını endişe edilecek bir değere yükseltmediği tespit edilmiştir ki bu yüzden motorda herhangibir hasar riski yoktur. Daha sonradan motorda oluşması muhtemel gizli hataların önlenmesi için diesel geri dönülmesi esas olup motor çalışmasındaki hata her çalışmada en kısa zamanda ECU tarafından kaydedilir. LPG nin motora verilmesinden önce 4 giriş tetikleme anahtarı ECU ya giriş okey sinyali göndermelidir ki bunlar ateşleme, alternatör, sogutucu sıvı sıcaklığı ve yağ basıncı anahtarlamalarıdır. Bu kontrollerle motordaki herhangi bir hata sadece diesel çalışmasında oluşur.

      KAYNAK:
      http://www.tarkanlpg.com/default.aspx?pid=60331
      |
      |
      _____________________________

      ceylandag@hotmail.com.tr
      http://twitter.com/#!/bjkorcun
    • Onbaşı
      24 Mesaj
      09 Temmuz 2009 19:49:16
      Bahsettiginiz konuyu acikladiginiz icin tesekkurler, mazot ve benzin gibi atmosferik basinc civarinda siviligini muhafaza eden yakitlar icin soylediginiz gecerlidir.
      Lakin LPG motor bloguna sivi olarak girince o ortamda onun siviligini koruyacak yukseklikte bir basinc olmadigindan yanmadan once mutlaka ortamdan isi cekerek buharlasacak ve bahsettiginiz fenomen gerceklesmeyecektir. Bilmem katilir misiniz.

      Saygilarimla,
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      791 Mesaj
      09 Temmuz 2009 20:10:33
      yapılan uygulama modifikasyon sonrasında oluşmuştur direk dizel motora likit halinde gazı vermekle değil silindir kapağı ve diğer aksamlarda değişime gidilmiş ve o dizel motoru cng ile çalıştırmışlar benim burada sizlerin likit halindeki yakıtı motora verildiği zaman zarar vericeğini yazmışsınız ona istinaden bu tür uygulamaların olduğunu yazma ihtiyacı duydum neticede yanma sınırları farklı olsada motor içerisine benzinde mazotta likit halde giriyor viallede olduğu gibi özel sistem geliştirilse lpg yakıtınıda motora likit halinde nveril diyorum size en büyük ispat vialle sistemidir lütfen arştırın dediğim sistem şu an piyasada kullanılan sgı sistemlerinde olmayan bir sistem ama sistem likit yakıta göre dizayn edilirse yani enj.regülatör gibi malzemeler olmaması mümkün değil yinede size tavsiyem vialle sistemini incelemenizdir.
      pistonu sadece yakıt fazlalığı değil yakıt fakirliği hava fazlalığıda un ufak eder yüksek suratlerde ayrıca burada yapmış olduğunuz açıklamalara katılmıyor değilim.

      |
      |
      _____________________________





Reklamlar
SEO
izmir havalimanı transfer
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

BR4
5,328
1.2.122

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.