Şimdi Ara

Online alışverişte kurallar değişti: Cayma hakkı, kargo iadesi ve dahası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
1
Favori
5.196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
21 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Online alışverişte kurallar değişti: Cayma hakkı, kargo iadesi ve dahası
    Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan "Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'nde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik", Resmi Gazete'de yayımlandı. Yeni düzenlemeler tüketicinin elini güçlendirmesi açısından önemli. Değişikliklerle birlikte internet üzerinden yapılan alışverişlerde ürün iadesi yapıldığında kargo ücretinin tahsili satıcı veya sağlayıcı tarafından uygulanacak. Ayrıca cayma hakkı konusundaki sınırlandırmalar da kaldırıldı. Düzenlemeler, 1 Ocak 2026’da yürürlüğe girecek.



    İade kargoda ücret tüketiciden tahsil edilmeyecek



    Bakanlıktan yapılan açıklamada 23 Ağustos 2022 tarihli sayısında yayımlanan yönetmelikle, tüketicilerin cayma hakkının kullanımındaki kargo iade masraflarına hangi tarafça katlanılacağının sözleşme öncesi kararlaştırılmasına ve cayma hakkı istisnalarının kapsamının genişletilmesine ilişkin mevzuatta değişiklik yapıldığı anımsatılarak, bu değişikliklerin 1 Ocak 2026'da yürürlüğe girmesinin öngörüldüğü aktarıldı.



    Buna göre cayma hakkını kullanan tüketicilerden iade sürecinde herhangi bir kargo ücreti talep edilemeyecek. İlgili kargo ücreti satıcı veya sağlayıcı tarafından ödenecek. Dolayısıyla son dönemde sıkça şikayet edilen iade kargo ücreti uygulaması son buluyor.



    Elektronik ürünlerde cayma hakkı devam edecek



    Daha önce cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayar gibi ürünlerde cayma hakkının kaldırılacağına karar verilmişti. Şimdi ise bu noktada geri adım atılıyor. Cep telefonu, tablet, akıllı saat ve bilgisayar gibi elektronik ürünlerde artık tüketiciler herhangi bir gerekçe göstermeden 14 gün içerisinde cayma haklarını kullanabilecek.



    Bakanlık, yaptığı açıklamada "Tüketicilerimizin e-ticaret siteleri ve platformlar gibi mecralarda mesafeli olarak kurulan sözleşmelerde daha güvenli bir alışveriş yapma imkanına kavuşmaları hedeflenmiştir." değerlendirmesinde bulundu.



    Ayrıca Bkz.KVKK, Adidas'ın veri sızıntısı hakkında açıklama paylaştı: Kaç kişinin verisi sızdı?



    1 Ocak 2026 itibarıyla yürürlüğe girecek başka bir düzenleme de uyuşmazlıklarda arabuluculuğun ön plana çıkarılması. Bu bağlamda parasal limitler dahilindeki uyuşmazlıklarda tüketici mahkemesine başvurmadan önce arabulucuya başvurulması gerektiği bilgisi, mesafeli satış sözleşmesi yapılmadan önce tüketiciye sunulan ön bilgilendirme formunda yer alacak.




    Kaynak:https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/mesafeli-satislarda-iade-edilen-urunun-kargo-ucretini-satici-odemeye-devam-edecek-/3578058







  • Arabulucu işi sıkıntı ya, vatan'ın ekmeğine yağ sürmüşler resmen. Süreç uzayacak boşu boşunaz hakem heyeti iyiydi, internetten başvur, oturduğun yerden karar çıksın, karar kağıdıyla git mağazadan parayı al. Şimdi arabulucu karşısında görüş, sonra karar açıklansın o kararla git mağazadan iadeni al. 100 liralık iade için millet 200 liralık masraf yapacak, saçmalık.
    Hepsini tek tek tecrübe ettim merak etmeyin. Boş yorum yazmadım! Arabuluculuk ücretsizdir evet ama kimse arabulucunun veya adliyenin dibinde oturmuyor, giderken toplu taşımaya veya arabanızın yaktığı yakıta para verirsiz. Ayrıca hakem heyetinin kararı kesin değildir demişsiniz de neticede devletin bir karar yolu da tüketici hakem heyetidir ve kararı esas alınabilir. Daha önce birden fazla kere gerek özel sektörde gerek devlet mercilerinde hakem heyeti kararıyla ücret geri iadesi bizzat almışlığım var, geçersizliği yok yani. Neticede kanunlara bakılarak karar veriliyor. Arabulucu tamamen mahkemelerin başını hafifletmek için çıkarılmış bir süreç, yerine göre gerekli yerine göre çok gereksiz.

    En basitinden Vatan Computer'den yanlış bir dönüştürücü aldım, evimde denedim olmadı, geri iade edeceğim ve ürün 35 lira, Vatan biz bunu geri alamayız diyor. Önceden hakem heyetine online başvuru yapıyorduk, karar kağıdıyla vatandan iade talep ediyorduk, şimdi 30 gün arabulucu atanmasını bekle, atama sonrası arabulucunun randevu oluşturmasını bekle, sonrasında arabulucuya git, anlaşırsan paranı mağazaya arabulucu kararıyla geri al, anlaşamazsan 35 lira için mahkemeye başvur, 1-2 sene mahkemenin sonuçlanmasını bekle ve 35 liran 35 lirayken dava sonuçlandığında hiç olmuş bir şekilde geri al. Sizce ne kadar mantıklı? Ki bu sadece 35 liralık ürün için verdiğim örnek. Örneğin bu seneki laptop için iade talebi oluşturup 2 sene sonra parasını geri iade aldıktan sonra aynı özelliklerde laptopu 2 sene sonra o paraya alamazsınız bile.

    Yani anlatmak istediğim karakterli bir ticaret yapılır olsa bunların hiçbirisine gerek kalmayacak ama en hızlı kanal olan hakem heyetinden arabulucuya taşındıysa bu süreç, vay halimize.
    Keyfi iade iyi değil buna kesinlikle katılıyorum fakat bu sefer de satıcı bozuk sattığı ürünü de normal diyerek itelemeye çalışıyor.

    Kuşum için aspur (sade yem) aldım geçenlerde trendyol dan satıcı bildiğin patlak paketi yollamış. ( paket eskiydi yani beklemiş ürün olduğu belli o yüzden kargo da patlamış olma ihtimali yok) İade açtım diyor ki bir sıkıntı göremiyorum gayet normal :)

    Her şey için de tüketici hakem heyetine başvuru yapmak pratik gelmiyor. Dolayısıyla keyfi iade kalksın diyenler bir de işin bu tarafından baksın. Keyfi iade istemiyorsan sağlam ürün göstereceksin bi zahmet (!)
  • İade kargo ücreti alan için iyi giyip geri gönderene kötü :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Arabulucu işi sıkıntı ya, vatan'ın ekmeğine yağ sürmüşler resmen. Süreç uzayacak boşu boşunaz hakem heyeti iyiydi, internetten başvur, oturduğun yerden karar çıksın, karar kağıdıyla git mağazadan parayı al. Şimdi arabulucu karşısında görüş, sonra karar açıklansın o kararla git mağazadan iadeni al. 100 liralık iade için millet 200 liralık masraf yapacak, saçmalık.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    ...Keser Döner Sap Döner Gün Gelir Hesap Döner...
  • Cep telefonu iadesi kötüye kullanılacaktır. Youtuber olmaya meraklı gençler alıp alıp iade etmeye kalkacak. sonra o iadeler başkalarına satılacak

  • anilk91 kullanıcısına yanıt

    Tüketici hakem heyetinin kararı kesin karar değil, yargı yolu açık. O yüzden dava açmadan önce aleyhine karar çıkan taraf arabuluculuğa gidebiliyor ki olması gereken bu. Arabuluculuk ücretsiz olup anlaşma halinde yine tüketici korunmakta. Anlaşılamama durumunda herhangi bir ücret zaten yok. Ayrıca arabuluculuk da karar çıkmaz anlaşırsın veya anlaşmazsın toplantı da tutanağa geçirilir ve biter. Bir yargılama değildir. Taraf iradeleri üstündür. Arabulucu da anlaşılamaması halinde yargı yolu yine açıktır.


    Gidebilecek yazmışım gidebiliyor olacaktı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi farks -- 25 Mayıs 2025; 19:8:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • farks kullanıcısına yanıt
    Hepsini tek tek tecrübe ettim merak etmeyin. Boş yorum yazmadım! Arabuluculuk ücretsizdir evet ama kimse arabulucunun veya adliyenin dibinde oturmuyor, giderken toplu taşımaya veya arabanızın yaktığı yakıta para verirsiz. Ayrıca hakem heyetinin kararı kesin değildir demişsiniz de neticede devletin bir karar yolu da tüketici hakem heyetidir ve kararı esas alınabilir. Daha önce birden fazla kere gerek özel sektörde gerek devlet mercilerinde hakem heyeti kararıyla ücret geri iadesi bizzat almışlığım var, geçersizliği yok yani. Neticede kanunlara bakılarak karar veriliyor. Arabulucu tamamen mahkemelerin başını hafifletmek için çıkarılmış bir süreç, yerine göre gerekli yerine göre çok gereksiz.

    En basitinden Vatan Computer'den yanlış bir dönüştürücü aldım, evimde denedim olmadı, geri iade edeceğim ve ürün 35 lira, Vatan biz bunu geri alamayız diyor. Önceden hakem heyetine online başvuru yapıyorduk, karar kağıdıyla vatandan iade talep ediyorduk, şimdi 30 gün arabulucu atanmasını bekle, atama sonrası arabulucunun randevu oluşturmasını bekle, sonrasında arabulucuya git, anlaşırsan paranı mağazaya arabulucu kararıyla geri al, anlaşamazsan 35 lira için mahkemeye başvur, 1-2 sene mahkemenin sonuçlanmasını bekle ve 35 liran 35 lirayken dava sonuçlandığında hiç olmuş bir şekilde geri al. Sizce ne kadar mantıklı? Ki bu sadece 35 liralık ürün için verdiğim örnek. Örneğin bu seneki laptop için iade talebi oluşturup 2 sene sonra parasını geri iade aldıktan sonra aynı özelliklerde laptopu 2 sene sonra o paraya alamazsınız bile.

    Yani anlatmak istediğim karakterli bir ticaret yapılır olsa bunların hiçbirisine gerek kalmayacak ama en hızlı kanal olan hakem heyetinden arabulucuya taşındıysa bu süreç, vay halimize.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    ...Keser Döner Sap Döner Gün Gelir Hesap Döner...




  • Kim, ne derse desin!
    Nasıl tepki verirseniz verin!

    Keyfi iade iyi değildir, sıkıntılıdır.
    keyfi iade yasaklanmalıdır.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Kargo ve Cayma Hakkı Sorunu :(
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • anilk91 kullanıcısına yanıt

    Boş yorum yaptınız demedim. Süreç hakkında bilgi verdim.


    Tüketici hakem heyetine başvuru olduğu gibi duruyor. Yani önceden nasıl karara itiraz edilebiliyorsa şimdi de edilebiliyor.


    Tüketici hakem heyeti kararı sizce esas alınabilir bu sizin görüşünüz ancak eskiden nasıl alınamıyorsa daha doğrusu kesin karar değilse yine değil. Yukarıda da yazdığım gibi bu hususta değişen bir şey yok. Yine tüketici hakem heyetlerinin yapısına göz atarsanız bence kesin karar verebilecek bir kurum değil. Bence derken kanun koyucuda böyle olmasını istememiş ve karara itiraz için taraflara 15 gün süre vermiş.


    Geçersizlik başka bir kavram kesinlik başka. Geçersiz tabiki değil kanunlar çerçevesinde verilen karar tarafların itiraz hakkı kullanılmaması durumunda geçerli. Ama kesin nitelikte değil işte itirazı mümkün.


    Hocam zaten kanun değişikliğinden önce ne yapıyorduk. Thh sonra itiraz eden biri olursa arabuluculuk sonra mahkeme süreci. Kanun değişikliğinde sadece diyorki bunu mesafeli sözleşmesinden önce ön bilgilendirme formuna yaz diyor. Yani süreçte bir değişiklik yok. Yani şuanda da zaten arabuluculuk süreci zorunlu.


    Arabuluculuk kurumunun amacıda dediğiniz gibi mahkemelere yığılma olmasın 2 yılda bitmesin diye taraflar anlaşırsa 3+1 hafta içinde sürecin tamamlanması.


    Paranın değer kaybı için dediklerinize katılıyorum ancak inanın bu genel davalarda daha fazla. Bugün tüketici mahkemesinde ayıplı araç için dava açsanız kaç yıl sürecek ve sonunda şayet ücret iadesi istediyseniz faiziyle bile alsanız o parayı araba alabilecek misiniz? Maalesef hayır.


    Uyuşmazlıklar dünyanın bir gerçeği. Adliyeye gidin önüne gelene sorun ben 40 yaşındayım adliye de bir tane haksız kişiye denk gelmedim herkes haklı :)


    Son cümlenize binayen söylemek istiyorum. Taşınan bir şey yok sistem eskisi gibi sadece bilgilendirme formuna yaz diyor.


    Biraz bölük pörçük yazmış olabilirim telefondan ve bulunduğum koşullarda bu kadar oldu ksuura bakmayın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Kutusu açılmış ürün ayıplı değilse iade olmamalı. Bu satıcıya zulüm olur, kimse uzun süre dayanamaz.

  • Çok fazla suistimaller yapılıyor maalesef!

    _____________________________
    Herşeyi denerim; ama yapabildiklerimi yaparım. Herman Melville
  • Eğer üründe kırık, çatlak vs gibi şeyler yoksa keyfi iade olmamalı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Keyfi iade iyi değil buna kesinlikle katılıyorum fakat bu sefer de satıcı bozuk sattığı ürünü de normal diyerek itelemeye çalışıyor.

    Kuşum için aspur (sade yem) aldım geçenlerde trendyol dan satıcı bildiğin patlak paketi yollamış. ( paket eskiydi yani beklemiş ürün olduğu belli o yüzden kargo da patlamış olma ihtimali yok) İade açtım diyor ki bir sıkıntı göremiyorum gayet normal :)

    Her şey için de tüketici hakem heyetine başvuru yapmak pratik gelmiyor. Dolayısıyla keyfi iade kalksın diyenler bir de işin bu tarafından baksın. Keyfi iade istemiyorsan sağlam ürün göstereceksin bi zahmet (!)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metin Bilgin -- 25 Mayıs 2025; 19:41:32 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Kutusu açılmış, kullanılmış ve hiçbir arızası bulunmayan bir ürünü iade etme kaldırılmalı. Suistimal edilen ciddi bir açık.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Ee şimdi ben telefon alayım 10 gün kullanıp iade edeyim. Böyle mi olacak yani. Ayıptır

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Referans almıyorum/vermiyorum
  • Şu kadınların ikişer ikişer kıyafet alıp deneyip iade etmesi ileride hepimizin başına bela olacak, her lehimize olan şeyi suistimal etmesek olmaz değil mi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    MT
  • Tüketici olarak, beğenmezsem iade ederim deyip sıfır jelatilinli elektronik ürünleri alıp kullananlara gıcık oluyorum. Almadan önce iyice araştır et eğer bir sorun varsa iade et. Kamera alıp 1 hafta çekimlerini yapıp iade edenler var. Kısaca bu iş sadece tüketici keyfine bırakılamaz, kötü niyetli kişi çok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxpeck -- 25 Mayıs 2025; 20:09:08 >
  • Koşulsuz şartsız 14 gün iade olayını saçma buluyorum. Aldı birisi rengini beğenmedi mesela iade etti kim karşılayacak zararı artık o cihaz sıfır kategorisinden çıkmış oluyor. Kimse karşılamadığı için başkasına satmaya çalışıyor ufak firmalar

  • Mr. Jingles kullanıcısına yanıt
    hırsızı bulsunlar ozman ben iade ediyorsam beni hırsız yerine koyup onlara yapılan muamele yapılması birileri suitimal edecek diye düzgün insanların suçu ne bu işe giriyorsa e ticaret sitesi buna katlanıcak gerekli önlemleri alacak veya bu işe girmeyecek bu pastadan pay almak kolay olmamalı

  • Kutusu açılmış herhangi elektronik ürün arıza sebebi olmadıktan sonra iade edilmemesi lazım bize Türk insanımız bir tık sıkıntılı Bu sadece alıcıyı korumak değil Sadece büyük firmaların katlanabileceği şeyler küçük bir firma sahibi bir cep telefonu sattı diyelim adam açtı kullandı 14 gün boyunca sıfırladı geri kutusuna koydu gönderdi Bunu kime sıfır diye satacak bu arkadaş Yani bunun zararını kim ödeyecek vitrin ne koysa ikinci el ürün diye satılır Yani bu saçmalıktan başka bir şey değil sürekli bu yasayı erteliyorlar düzenliyorlar ele ağıza gelecek şekilde bir sonuca varamadılar Bence iki taraf içinde akıllı bir ticaret ve alışverişe sevk edici kanunlar Olmalı tek tarafa çok yetki verip diğer tarafı mağdur etmemeli

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • marsk35 kullanıcısına yanıt
    Hırsızlıkla ne alakası var? Beğenmedim deyip keyfi iade olayı bitmeli. Denerim deyip kullanıp sonra da kutusuna koyup göndermek kul hakkına girer.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.