Şimdi Ara

Önler 185/60/R14 iken arka lastikler 185/65/R14 olsa sorun olur mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
5.493
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sorum basit. Arka lastiklerin birinde stepne takılı ve şu an stepnem yok. O yüzden 2 lastik alıp arkaya takacağım ve stepne olmayanı da stepne yapacağım.

    Ancak 60 yanak, 65 yanaktan 22 Lira daha pahalı tanesinde.

    Teknik olarak bir sorun yaşar mıyım?

    Tşkr.



  • arabanın arkası biraz yükselir. ama dengeyi bozacak kadar olmaz sanırım
  • bence sorun olur çünkü bu iki lastik arasında çap olarak ciddi fark var arkası yükseleceği için yol tutuşun da azalacaktır
  • 44 lira için riske girmeye değmez
  • 44 daha verip yeni lastikleri öne takın en güvenlisi olsun.
  • Aracın önden çekişli mi arkadan itiş li mi? yoksa 4 çeker mi?


    quote:

    Orijinalden alıntı: bado6100

    Sorum basit. Arka lastiklerin birinde stepne takılı ve şu an stepnem yok. O yüzden 2 lastik alıp arkaya takacağım ve stepne olmayanı da stepne yapacağım.

    Ancak 60 yanak, 65 yanaktan 22 Lira daha pahalı tanesinde.

    Teknik olarak bir sorun yaşar mıyım?

    Tşkr.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    44 daha verip yeni lastikleri öne takın en güvenlisi olsun.

    yeni lastikler her zaman arkaya takılmalıdır. Araca yön veren direksiyon gibi görünse de aracın arkası kaydığında araca yön verenin aslında arka taraf olduğu anlaşılıyor... Uzmanlar da 4 tekerin aynı olmasını, sadece iki teker değiştirilecekse yeni lastiklerin arkaya takılmasını öneriyor. Araç önden çekiş veya arkadan itiş olsun farketmiyor...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Farkeder.

    Çünkü arkadaş lastik çapını artırıyor, aynı çaplı lastikler takmıyor.

    Kaldı ki sözünü ettiğin uzmanlar bunu genellikle önden çekişli araçlar ve kış/yağmur şartlarını düşünerek söylerler ve lastik çapının değişmeyeceğini varsayarak söylerler. Hiç yağmurun yağmadığı kuru çöl ilkiminde lastikleri arkaya takmasını söylemek abesle iştigaldir. Nereye takacağınız aracın understeer/oversteer karakterine, kullanılacak iklim şartlarına ve aracın çekiş aksının hangisi olduğuna bağlı olarak değişir.

    Tüm bunlar bir yana arkadaş 4 lastik seti içinde 2 farklı yanak oranı kullanmaktan söz ediyor. Zaten konumuz lastiklerin hangi aksa takılacağı değil, 60 yanak yerine 65 yanak kullanmanın yaratacağı sonuçlar...

    Önler 60 yanak arkalar 65 yanak olursa aracın ağırlık merkezi bir miktar öne kayar, önlere takarsa arkaya kayar, tahrik tekerlerine takarsa aracın hız göstergesi yanlış göstermeye başlar, çekiş bir miktar düşer, sert çukurlarda teker tavanının çamurluk altına sürtmesi ihtimali belirir, arkaya takılırsa ön tekerin kastor açısı azalır, öne takılırsa tersi olur.

    Tabi tüm bu etkiler minimal düzeydedir, sürücü normal kullanımda bunları muhtemelen hissetmeyecektir ama bu değişiklikler etkilerini hissedin veya hissetmeyin araçta meydana gelir.

    Bu nedenle 60 yerine 65 yanak bir çift yeni lastiğin nereye takıldığı fark eder.

    quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    44 daha verip yeni lastikleri öne takın en güvenlisi olsun.

    yeni lastikler her zaman arkaya takılmalıdır. Araca yön veren direksiyon gibi görünse de aracın arkası kaydığında araca yön verenin aslında arka taraf olduğu anlaşılıyor... Uzmanlar da 4 tekerin aynı olmasını, sadece iki teker değiştirilecekse yeni lastiklerin arkaya takılmasını öneriyor. Araç önden çekiş veya arkadan itiş olsun farketmiyor...




  • Neden farkeder?

    Tahminen arkadaş 195/60/R15 lastik kullanıyor. Bu durumda;
    195/60/R15 = 0,3075M yarıçapa ve yaklaşık 193,2 cm yuvarlanma yüzeyine sahip.

    Bunun yerine 195/65/R15 kullanırsa 0,31725 m yarıçapa ve yaklaşık 199,3 cm yuvarlanma yüzeyine sahip olacaktır.

    Ve bu lastik de tahrik aksına bağlanırsa, 0,3075 yarıçap yerine 0,31725 yarıçap kullanmak teker taban kuvvetini %3,08 oranında azaltır. Hız göstergesi de %3,01 oranında sapma gösterir yani eskiden 100 kms gittiğinde 1 saatte 100 km yol alan araç şimdi kadran yine 100 kms gösterdiğinde 1 saatte 103,01 km yol alacaktır. Yani saatteki hızımız 103 kms olduğu halde kadran 100 kms hız gösterecektir.

    Bunlar tahrik aksına takılırsa olacak şeyler.

    Bu lastikler arkaya takılırsa arka kısım yaklaşık 2 cm yükselecek bu da aracın ağırlık merkezinin öne kaymasına yol açacak. Aracın ölçüleri verilirse hesaplanabilir kaymanın miktarı...Arka kısmın 2 cm yükselmesi ağırlık merkezini öne kaydırarak aracın yol tutuş karakteristiklerini değiştirecek, ön tekerlere daha fazla ağırlığın binmesi arka tekerlere daha az ağırlık ve arka tekerde yol tutuşun azalması anlamına gelelecek, yetmeyecek aracın understeer/oversteer karakteri değişecek, yetmeyecek, kastor açısı ön süspansişyon geometrisi değiştiği için pozitiften negatife doğru arka aks yükselmesi mertebesinde azalacak bu da doğrusal stabiliteyi azaltacak. vs. vs.

    Bu lastikler öne takılırsa bu defa farklı senaryolar gündeme gelecek, hangi aksa takıldığına bağlı olarak da yeni senaryolar oluşacaktır.

    Ama gözünüz korkmasın. Tüm bu değişiklikler matematiksel olarak ölçülebilirken gerçek hayatta etkileri çoğu durumda hissedilemeyecek kadar küçük olacaktır. %3'lük güç kaybını ve %3'lük hız sapmasını kolay kolay fark etmezsiniz örneğin...

    Yine aynı şekilde değişen kastor açısının etkilerini hissetmeniz neredeyse imkanzsızdır ama ağırlık merkezinin bir miktar öne kaymasının etkileri tahminen esktrem şartlarda hissedilecektir.

    Ayrıca daha büyük çaplı lastiğin yay kompresyonu esnasında çamurluk yüzeyine sürtme ihtimali de artacaktır.

    Yani arkadaşın örneğinde lastiğin hangi aksa takıldığı fark ediyor...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.