Şimdi Ara

Ön Düzen // Bağımsız Süspansiyon Tipleri // Yalpa Ekseni // Denge Çubukları // Teknik Bilgiler (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
298
Cevap
51
Favori
67.686
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam, verdiğiniz bilgiler için öncelikle teşekkürler. Peugeot 508 arka süspansiyon için ; "Çok kollu bağımsız arka süspansiyon, yatık amortisörler, helezon yaylar, viraj denge çubuğu" yazıyor. Bu arkalar double-wishbone demek mi oluyor acaba?
  • Ön ve arka sistemlerde yeni 308 mi yeni c4 mü daha iyi bilgisi olan bir arkadas yazarsa sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hepsini 0 dan siz yazdıiseniz helal olsun cok faydali bilgiler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: StreamRolleR

    Hepsini 0 dan siz yazdıiseniz helal olsun cok faydali bilgiler

    Yazının tamamını kendim yazdım. Hiçbir yerden alıntı değildir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ENG_civ

    Hocam, verdiğiniz bilgiler için öncelikle teşekkürler. Peugeot 508 arka süspansiyon için ; "Çok kollu bağımsız arka süspansiyon, yatık amortisörler, helezon yaylar, viraj denge çubuğu" yazıyor. Bu arkalar double-wishbone demek mi oluyor acaba?

    Çok kollu bağımsız süspansiyon olarak bahsedilen 'double wishbone' un bir derivasyonu olan 'multi link independent suspension' dır. Tür olarak double wishhbone'un içindedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: ENG_civ

    Hocam, verdiğiniz bilgiler için öncelikle teşekkürler. Peugeot 508 arka süspansiyon için ; "Çok kollu bağımsız arka süspansiyon, yatık amortisörler, helezon yaylar, viraj denge çubuğu" yazıyor. Bu arkalar double-wishbone demek mi oluyor acaba?

    Çok kollu bağımsız süspansiyon olarak bahsedilen 'double wishbone' un bir derivasyonu olan 'multi link independent suspension' dır. Tür olarak double wishhbone'un içindedir.

    Sağolun bilgi için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: ENG_civ

    Hocam, verdiğiniz bilgiler için öncelikle teşekkürler. Peugeot 508 arka süspansiyon için ; "Çok kollu bağımsız arka süspansiyon, yatık amortisörler, helezon yaylar, viraj denge çubuğu" yazıyor. Bu arkalar double-wishbone demek mi oluyor acaba?

    Çok kollu bağımsız süspansiyon olarak bahsedilen 'double wishbone' un bir derivasyonu olan 'multi link independent suspension' dır. Tür olarak double wishhbone'un içindedir.

    değerli paylaşımlarınız için çok teşekkürler,

    benim de bir sorum olacak, 2008 b7 a4 (63000 km de) aracım var, son zamanlarda direksiyon dönüşlerden sonra yavaş topluyor, hatta son yarım turu toplamıyor gibi bişey (elimle düzeltiyorum çoğu zaman)

    önceleri düz giderken direksiyon hafif sola doğru eğik duruyordu bende rot ayarı yaptırdım ama değişen pek bişey olmadı, sola eğiklik yhala var gibi, daha sonra yukarıda anlattığım toplamama olayını fark ettim, acaba sorun nerede arıza tespiti konusunda uzman

    birisine ihtiyacım var, cevab için şimdiden teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GOSTIL

    değerli paylaşımlarınız için çok teşekkürler,

    benim de bir sorum olacak, 2008 b7 a4 (63000 km de) aracım var, son zamanlarda direksiyon dönüşlerden sonra yavaş topluyor, hatta son yarım turu toplamıyor gibi bişey (elimle düzeltiyorum çoğu zaman)

    önceleri düz giderken direksiyon hafif sola doğru eğik duruyordu bende rot ayarı yaptırdım ama değişen pek bişey olmadı, sola eğiklik yhala var gibi, daha sonra yukarıda anlattığım toplamama olayını fark ettim, acaba sorun nerede arıza tespiti konusunda uzman

    birisine ihtiyacım var, cevab için şimdiden teşekkürler.

    1. Aracın altını bir yere vurdunuz mu, ya da yüksek bir kaldırıma çıkmaya çalıştınız mı, ön tekerlekleri derin bir çukura düşürdünüz mü?

    2. Düz yolda giderken sağa ve ya sola çekme var mı? Klasik rot ayarsızlığı mevcut mu yani? Direksiyonun hafif eğik durması rot ayarını yapan kişinin direksiyonu yamuk şekilde sabitlemesinden kaynaklanıyor. Problem değil o.

    3. Bu sorun ne zamandır var ve lastiklerde düzensiz aşınmalar mevcut mu?

    ------------------------------

    Direksiyonun tam toplanmamasının en büyük sebebi kaster açısıdır. Aks kollarını bir yere vurduysanız kaster açısı bozulması muhtemeldir. Bunun dışında direksiyon kutusu arızası da olabilir, yağsızlıktan son kısmı toplayamıyor olabilir, bir yere sürtüyor olabilir. Viraj demir lastikleri de kontrol edilmelidir.

    Size tavsiyem ön düzen konusunda uzman bir kişiye (iyi bir rot balansçı) kontrol yaptırın, kaster açılarını, kamber açılarını, toe gibi bütün parametreleri kontrol ettirin. Eğer sorun bulunamazsa direksiyon kutusundan kaynaklanan bir arıza mevcut demektir. Ön düzen kontrolü hem ucuzdur, hem de önce yapılmalıdır.

    Direksiyon kutusunda ise arıza başta pompadan olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: GOSTIL

    değerli paylaşımlarınız için çok teşekkürler,

    benim de bir sorum olacak, 2008 b7 a4 (63000 km de) aracım var, son zamanlarda direksiyon dönüşlerden sonra yavaş topluyor, hatta son yarım turu toplamıyor gibi bişey (elimle düzeltiyorum çoğu zaman)

    önceleri düz giderken direksiyon hafif sola doğru eğik duruyordu bende rot ayarı yaptırdım ama değişen pek bişey olmadı, sola eğiklik yhala var gibi, daha sonra yukarıda anlattığım toplamama olayını fark ettim, acaba sorun nerede arıza tespiti konusunda uzman

    birisine ihtiyacım var, cevab için şimdiden teşekkürler.

    1. Aracın altını bir yere vurdunuz mu, ya da yüksek bir kaldırıma çıkmaya çalıştınız mı, ön tekerlekleri derin bir çukura düşürdünüz mü?

    2. Düz yolda giderken sağa ve ya sola çekme var mı? Klasik rot ayarsızlığı mevcut mu yani? Direksiyonun hafif eğik durması rot ayarını yapan kişinin direksiyonu yamuk şekilde sabitlemesinden kaynaklanıyor. Problem değil o.

    3. Bu sorun ne zamandır var ve lastiklerde düzensiz aşınmalar mevcut mu?

    ------------------------------

    Direksiyonun tam toplanmamasının en büyük sebebi kaster açısıdır. Aks kollarını bir yere vurduysanız kaster açısı bozulması muhtemeldir. Bunun dışında direksiyon kutusu arızası da olabilir, yağsızlıktan son kısmı toplayamıyor olabilir, bir yere sürtüyor olabilir. Viraj demir lastikleri de kontrol edilmelidir.

    Size tavsiyem ön düzen konusunda uzman bir kişiye (iyi bir rot balansçı) kontrol yaptırın, kaster açılarını, kamber açılarını, toe gibi bütün parametreleri kontrol ettirin. Eğer sorun bulunamazsa direksiyon kutusundan kaynaklanan bir arıza mevcut demektir. Ön düzen kontrolü hem ucuzdur, hem de önce yapılmalıdır.

    Direksiyon kutusunda ise arıza başta pompadan olabilir.

    -Aracın altını bir yere vurma yada yüksek bir kaldırıma çıkma gibi bir durum olmadı,

    -Düz giderken direksiyon hafif sola eğik duruyor , ama direksiyonu düzeltiyim derseniz doğal olarak araç sağa yöneliyor,

    - Sorun son bir aydır var, lastiklerim yeni, tesadüf mü bilmem bir ay önce 235/45 r17 continental sport contact 3 yazlık lastiklerimi kenara koyup, yeni aldığım 205/55 r16 nokian wr g2 kışlık lastiklere geçiş yaptım (elimdeki audinin 16" alaşımlı jantlarını da değerlendirmiş oldum)

    -İşe gidiş geliş güzergahımda muhtelif çukurlar bol miktarda var (malum istanbul yolları), ister istemez hepsinden kaçamıyoruz ama arabayı hoplatacak sertlikte bir darbe hatırlamıyorum

    - ön takımda herhangi bir lokurtu veya sürtme sesi yok

    - direksiyon yağını kontrol ettim, normal seviyede,

    - eğer İstanbul daysanız iyi bir rot-balans çı tavsiyeniz var mı??

    saygılarımla teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GOSTIL



    İstanbul'da değilim maalesef. İstanbul'daki arkadaşlar yardımcı olurlar sanırım görürlerse.

    Kontrolden sonra yine sonucu yazarsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Arka düzenle ilgili de bilgi bekliyoruz. :)

    Olsa anlatayım

    Arka düzen, oldukça basittir ve sadece kamber açısı vardır. Ön düzen konusunun içindedir bu yüzden.

    Şu an düzenlemekte olduğum konuları bitirince yeniden güncelleyeceğim.

    Arka düzen o kadar basit değildir. Camber ayarının yanında, toe ayarı da vardır.

    Arka toe ayarı over steer ve understeer davranışlarının belirlenmesinde (özellikle snap oversteer durumlarında) çok belirleyici bir rol oynar.
    Ben arkada toplam 1mm toe out ie toplam 0,5mm toe out arasında hissedilir bir fark gördüm. İlk durumda araç daha atik, ama oversteere meyil ediyor, ama ikinci durumda daha kararlı.

    Bu arada, üçüncü değişken viraj demiri (sway bar) sertliği. Sanılanın aksine, daha sert bir viraj demiri daha iyi yol tutuşu anlamına gelmiyor.

    Ardından yükseklik (ride height) gelir.




  • Istanbul'da oturan ve konusunda uzman, işini iyi yapan bir "ön düzen ustası" arayanlara:

    Bostancı Oto Sanayi Sitesi içinde "Kuzey Oto", kesinlikle tavsiye edeceğim bir yer.

    Titiz, dürüst ve aracınıza kıymet veren, bir işletme.
    Ben kendi değerlerimi kağıda basıp götürüyorum, istediğim şekilde ayar yapılıyor.
    Normal bir işlem için galiba 20 TL alıyorlar. (2013 Şubat itibarı ile)
    Benimki gibi uğraştıran işlerde 30 TL oluyor bu.

    Ben yılda iki kere gidiyorum mutlaka.
  • Bu arada, forumun yardımına ihtiyacım var.

    Yaptığım çeviride (TR-ENG) "boyuna salınım kolu" şeklinde bir ibare var. Sanırım metni Türkçe'ye çeviren sallamış. (Kontrol çevirisi yapıyorum)

    Bu, bildiğimiz upright olabilir mi?
    Aklıma panhard rod vs türü kırk türlü parça geliyor, ama "boyuna salınım" sadece upright için geçerli bir hareket sanki.

    Teşekkürler
  • Sayın LionTech16; Bildiklerini karşılıksız paylaştığın ve bu kadar açıklayıcı net anlatımların için sonsuz teşekkürler. Harbiden adamın hasısın.
  • Arabanız hayırlı olsun 32.000 RPM fiyuuu
  • Merhabalar , konu gercekten teknik ve ilgili arkadaslarin isine yarayacak bir konu, ben iktistci olarak pek anlamasamda okudum anlamaya calistim alt yapim yetmedi sanirim:)

    Benim merakima gelince , ben vw passat arac siparisi verdim, verirkende dcc yani adaptif süspansiyon opsiyonunu eklettim , bununla ilgili turkce dogru duzgub kaynak bulamadim, bu sistem sadece ismi var cismi yok bir sistemmi , bilginiz varsa biraz paylasirsaniz sevinirim , aracta komfor aradigim icin, passat suspansiyonuda sanirim sinifinda biraz sertmis, o yuzden ekletme ihtiyaci duydum...

    Birde adaptif süspansiyon denmesine ragmen ben kendi elimle comfort/normal/spor moda alabiliyorum, kendisi otomatik bir ayar yapiyormu? Yada direksiyon vs. Nerelere etki ediyor gaz tepkisi degisyormu vs.

    Umarim konuyu dagitan bir soru degildir , eger oyleyse mesajimi duzenleyebilirim. Simdiden tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kagan06



    Şimdilik konunun teknik olarak özünü anlatan bir link veriyorum. Akşam eve geçtiğimde ayrıntılı şekilde anlatırım.

    http://www.my-gti.com/2653/volkswagen-dcc-adaptive-chassis-control-design-and-function

    Bu konu başlığı altında cevap veremediğim arkadaşların sorularını ise geç de olsa akşama cevaplayacağım.
  • Simdi Kisaca En iyi On duzen Double Wishbone en iyi arka duzende multilink independent mi oluyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhammedda

    Simdi Kisaca En iyi On duzen Double Wishbone en iyi arka duzende multilink independent mi oluyor?

    Binek otomobillerde ön aks için en çok kullanılan, Mc Pherson versiyonudur. Arka aksta ise tam bağımsız tipte en çok kullanılan multi-link varyasyonudur. En iyi demek yanlış olur, çünkü mühendislik açısından en iyi yoktur, beklentilere en iyi cevap verebilen, kriterleri tam anlamıyla karşılayan sistemler vardır.

    Bu açıdan bakıldığında ön-arka için Mc Pherson, multi-link çözümü optimum çözüm sunar. Maliyetin daha arka planda olduğu lüks segment bineklerde ise bu durum değişmektedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hg834

    Bu arada, forumun yardımına ihtiyacım var.

    Yaptığım çeviride (TR-ENG) "boyuna salınım kolu" şeklinde bir ibare var. Sanırım metni Türkçe'ye çeviren sallamış. (Kontrol çevirisi yapıyorum)

    Bu, bildiğimiz upright olabilir mi?
    Aklıma panhard rod vs türü kırk türlü parça geliyor, ama "boyuna salınım" sadece upright için geçerli bir hareket sanki.

    Teşekkürler

    Bu ifade hangi parça için kullanıldı? Önemli olan o kısım.
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.