Şimdi Ara

Oblivion modları buraya

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
128
Cevap
0
Favori
16.777
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar güzel beğendiğiniz tavsiye edebilecğeiniz modların adını yazıp linklerini paylaşalım arkadaşlar... Hadi usta oblivioncular görelim sizleri



  • Adonnays Elven Weaponry harika ekipmanlar var ama aşırı pahalı.. Natural Environments oyuna görsel olarak gerçekçilik katıyor.. Dün indirip denedim gerçekten inanamadım neredeyse baştan aşağı değişiyor oyun çok hoşuma gittiAssassin's Blade güzel bir kılıç.. Çift el ve tek el seçeneği var ama alabilmeniz için önce Dark Brother Hood görevini bitirmelisiniz Şimdilik bu kadar benden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DarKSpideR99 -- 28 Mayıs 2007; 13:45:38 >




  • Quest award leveling=bazı ekipmanlar siz level atladıkça özellikleri gelişiyor.

    underwater visibility mode= deniz ve göller daha berrak ve görünş daha iyi. keşke magraların içindeki sularada etki etseydi ama olmuyor...

    expanded hotkeys and spell delete= birçok yeni tuş kombinasyonu oluyor, yanılmıyorsa ctrl ve shift tuşarı ile altermatif menu tuşları atayabiliyorsunuz, tek bir tuşla set olarak zırhları giyebiliyorsunuz ve en guzeli gereksiz büyüleri silebiliyorsunuz. karakter level 40 olmuş hala büyülerin oldugu yerde duran. 6 vuran flare büyüsüne gıcık kapanlar için birebir

    tabi bide kendi orjinal DLC modları
  • Şu son mod 'taki zırh deli bişey cidden. Bir de o bow'lardan biri (İlki yani şu kalın olan) Line Age 2'den alınma
  • Elder Scrolls IV: Oblivion - Modular Oblivion Enhanced r17 Info
    http://www.fileplanet.com/170764/170000/fileinfo/Elder-Scrolls-IV:-Oblivion---Modular-Oblivion-Enhanced-r17
    (www.fileplanet.com a üye olmanız lazım/beleş)

    Mutlaka yükleyin.Yalnız birazcık ingilizce lazım ne olduğunu anlamak için

    1) Better Icon for Script Effects (version 1)

    The default icon for Script Effects is now a Stunted Magicka icon rather than a Burden icon.

    Updates: This plug-in was never updated as this is the 1st version...

    2) Disable Fast Travel (version 1)


    Once activated, it disables Fast Travel in less than 5 seconds of game play. You may however re-enable fast travel through a simple console cheat "EnableFastTravel 1".

    Updates: This plug-in was never updated as this is the 1st version...

    3) Essential Characters Killable

    This isn't actually a plug-in, it's more of a piece of information on how to easily make essential characters killable. A mod is not necessary for this. All you need to do is edit the "Oblivion.ini" file (open it using Notepad) and change two values: "bForceReloadOnEssentialCharacterDeath" (this should make the game continue even if Martin dies) and "bEssentialTakeNoDamage" to zero. Nothing more.

    You should find the "Oblivion.ini" file in "My Documents\My Games\Oblivion". If you still have trouble finding it, use Start -> Search. You must edit the "Oblivion.ini" file not the "Oblivion_default.ini" file.

    While in the game, the essential characters will still be recognizable as the "crown" icon (instead of the default icon) will still appear when you get near them.

    Now don't expect to be able to kill everything though. Characters like Mehrunes Dagon are actually supposed to be immortal. Also the Emperor and his bodyguards are immune primarily due to scripts, not essential tags. Their health will never even decrease in most cases. This aspect will be taken care of in other plug-ins.

    Finally, this method doesn't eliminate any bugs at all associated with making essential characters killable nor does it make those characters stronger. You will have to protect them in battle if you fear a quest being ruined. I will attempt to fix any game bugs in other plug-ins.

    4) Ethereal State Spell (version 1)

    Adds a Master Mysticism level spell called Ethereal State which turns you (or your companion) into a semi-immortal spirit for 15 seconds. Potions can be purchased from Shady Sam, scrolls from the Warlock's Luck and the spell itself can be purchased either from Raminus Polus at the Arcane University or M'raaj-Dar, the Dark Brotherhood male Khajiit. Note: These potions and scrolls are not respawnable.

    Updates: This plug-in was never updated as this is the 1st version...

    5) Fatigue Loss from Running (version 1)

    Unless you're highly skilled in Athletics, you will now lose Fatigue points from running. Fatigue regeneration while walking or standing still has not been modified though.

    Updates: This plug-in was never updated as this is the 1st version...

    6) Hunger Effects (version 1)

    Adds hunger effects to Oblivion. Now you will need to eat regularly to stay healthy and alive. If you do not eat though, you will receive a warning first, later many of your character's stats will start decreasing. You will die if you go without sufficient food for almost two weeks. Note: These hunger effects will not affect creatures, NPCs, Oblivion Enhanced lich players, vampire players or ex-vampire players.

    Updates: This plug-in was never updated as this is the 1st version...

    7) Icons for Mythic Dawn Armour - Fix (version 1)

    Makes the Mythic Dawn helmet and armour have inventory icons. Also gives a more specific name for the Mythic Dawn helmet. This plug-in must be combined with a mod that makes the Mythic Dawn helmet and armour playable, otherwise it's useless.

    Updates: This plug-in was never updated as this is the 1st version...

    8) Lock Spells (version 1)

    Adds Lock spells and a respawnable supply of Lock scrolls to several mages in Cyrodiil: Edgar Vautrine (Discount Spells - Market District), Calindil (Mystic Emporium - Market District), Raminus Polus (Arcane Univesity - Not The Restricted Area) and Ungarion (Warlock's Luck - Bravil).

    Updates: This plug-in was never updated as this is the 1st version...

    9) Mythic Dawn Powers (version 1)

    When you complete the Argonian sacrifice and become an Acolyte of the Mythic Dawn, you will now gain three new lesser powers (Lord Dagon's Wrath, Lord Dagon's Favour, Harbinger of the Dawn) and one power (Dawn's Breaking) that summon Mythic Dawn helmets and armour, and Daedric weapons.

    Updates: This plug-in was never updated as this is the 1st version...

    10) New Classes (version 1)

    Adds 14 new pre-defined player classes: Acolyte, Bandit, Marauder, Necromancer, Guardian, Hunter, Paladin, Pirate, Priest, Savant, Smith, Vampire, Vampire Hunter and Warlock.

    Updates: This plug-in was never updated as this is the 1st version...

    11) New Staffs, Blight and Ashstorms (version 1)

    Adds several unique staffs for sale at Rindir's: Elemental Staff (weather manipulation, including blight and ashstorms), Sceptre of Ages and Sceptre of Tomorrow (game time speed manipulation staffs), Staff of Life (resurrection, not reanimation, extremely expensive charges), Soul Shatterer (instant kill up to level 75, highly expensive charges). Note: You have to buy them, stealing is not an option.

    Updates: This plug-in was never updated as this is the 1st version...

    12) Playable Dremora and Custom Race Fix (version 1)


    Adds a playable Dremora race complete with text description and "hit"/"power-attack" sounds for both male and female Dremora. It uses a seperate race ID, (which makes it compatible even with other playable Dremora mods) but it is practically identical to the original Dremora, except for the fact that is has an x0.5 Fortify Magicka Multiplier, which means 50% more magicka.

    This mod also contains a custom race fix. This adds generic Valen Dreth taunting speech and Daedra Lord Boethia speech for Dremora and custom races in general (which is necessary, otherwise the game gets stuck if you are playing with a Dremora or a custom race.)

    Updates: This plug-in was never updated as this is the 1st version...

    13) Realistic Law Enforcement - Part One (version 1)

    The "Realistic Law Enforcement" part of Modular Oblivion Enhanced has been split into two plug-ins. This plug-in increases fines, especially for murder (6000) and stealing (4 x item value), and if you can't pay the fine you'll get a day in jail for every 2 gold of your bounty.

    Updates: This plug-in was never updated as this is the 1st version...

    14) Realistic Law Enforcement - Part Two (version 2)

    Adds bribes, bounty for resisting arrest and failed bribe attempts, death penalty for any crime as a 50%+ vampire, for having 15000+ bounty or for wearing Emperor clothes (though this plug-in does not enable Emperor clothes), mandatory jail sentence for Imperial Palace basement break-ins or for having 5000+ bounty (any reason). Appropriate dialogue for surrendering has been unlocked. Time also advances by two hours upon arrest.

    Updates - Version #2: Executions are now carried out at the Imperial City Arena (see screenshots) instead of "on the spot" like in Morrowind. It doesn't work that way if you're a vampire or the Gray Fox though. Viera Lerus is also marked as an "official" guard now so she can arrest you too. Also corrected some text. Your bounty should now appear on the top-left of your screen every time a guard tries to arrest/kill you, even if you're a vampire. The Arena in which the execution takes place is located in a seperate cell, so it will not conflict with other Imperial City Arena mods.

    15) Teleportation Magic and Icarian Flight (version 1)

    Adds the following teleportation spells: Mark, Recall, Divine Intervention and 9 other teleportation spells, one for each main city. Can be bought from various mages and priests, in all three forms: normal, scrolls (respawnable) and potions (respawnable). You will also find Icarian Flight scrolls. Some people to look for: Edgar Vautrine, Calindil, Ungarion, Raminus Polus and more. Note: Teleportation cannot be used indoors.

    Another Note: Teleportation spells are Mysticism Journeyman level with the Mark and Recall spells costing slightly more magicka.

    Updates: This plug-in was never updated as this is the 1st version...

    16) Tools of Kagrenac - The Secret of White Gold Tower (version 1)

    Adds the powerful tools of Kagrenac (Sunder, Keening and Wraithguard) to Oblivion. You must be at least level 20 and have an infamy above 15 to begin the quest for them. A mysterious entity will contact you in your sleep. Meet new NPCs, open magical portals, brake into a slighty expanded version of the Imperial Palace and even get to the top of the White Gold Tower. (Just don't try jumping off it.)

    You'll also discover a wearable Oblivion lich helmet and several other artifacts from Morrowind.

    Note: This mod leaves the original Imperial Palace intact. Instead of editing it, I created a copy of the Imperial Palace in seperate cells and edited them instead. This was done to prevent messing up the Theives Guild quest and to eliminate potential compatibility issues with other Imperial Palace mods. So, if you're playing the Theives Guild quest, you must visit the original Imperial Palace that can only be accessed through the Old Way. If you're playing the Kagrenac tools quest, then you must visit my copy of the Imperial Palace.

    Updates: This plug-in was never updated as this is the 1st version...

    17) Travel Services (version 1)

    This plug-in adds carriage travel services. Each major city stable will now offer these services for a reasonable price, depending on distance. It works like the Morrowind silt strider.

    Updates: This plug-in was never updated as this is the 1st version...

    18) Unlocked Hairstyles (version 1)

    Unlocks the four hidden hairstyles for non-Dremora races: Blindfold (Imperial and Breton), Quick Knot (Dark Elf, High Elf and Wood Elf Females), Earrings and Whisps (Khajiit).

    Updates: This plug-in was never updated as this is the 1st version...

    19) Vampire Clan Raelu (version 2)

    This plug-in adds a vampire clan with its own unique vampire and cattle NPCs, schedules, spoken dialogue, a birthsign for each NPC, headquarters, ranks, rules of conduct and admission, storyline and quests. Also adds new spells, a unique type of moon sugar, a clan book, two Morrowind books on vampires, working blood vials and new treasures to discover. Simply become a vampire and you'll be contacted by clan Raelu a few days later in your sleep.

    There are 21 new NPCs, either Raelu vampires, Raelu cattle or enemies of clan Raelu. This clan is much more complex than the Afflicted Brethren of the non-modular Oblivion Enhanced. Please note that I have had time to complete only six clan-related quests (four are part of the main faction quest), expect more in future versions though. Also, I will not be adding the Afflicted Brethren clan to Modular Oblivion Enhanced, although you will find that a few Raelu vampires are very similar to the five Afflicted Brethren vampires.

    This plug-in is suitable not just for vampire players, but also for vampire hunters.

    Important Note: Not all blood vials will satisfy your thirst for blood. You need to look for the ones marked "fresh".

    Updates - Version #2: Fixed a minor spell bug and added a few more spells. (see screenshots)

    20) Visit Valen Dreth Topic (version 1)

    Adds a "Visit Valen Dreth" Topic to the Imperial City Prison jailors. You don't get to visit the guy though...

    Updates: This plug-in was never updated as this is the 1st version...

    HEPSİ BU KADAR DEĞİL.

    IV. Notes

    - Teleportation doesn't work indoors because it would turn into an exploit, not because it's a bug.
    - All new dialogue is lip-synched and spoken.
    - This mod is meant to work with Oblivion version 1.1.511. (this should be the latest official Oblivion patch) V1.2... İLE DE ÇALIŞIYO :)

    V. Known Bugs, Issues and Exploits

    - Lock spells often fail, especially when used on your own containers or house doors.
    - When travelling by carriage or teleporting, companions remain behind. Simply wait a few hours and they will catch up with you.
    - When you use Recall, weather may still change even if you are just a few feet away from the Mark location.
    - There is an exploit that allows players to steal from Clan Raelu without getting banished under certain circumstances. Unfixable unfortunately as raising Responsibility even by 1 point will cause vampires to hate you and even attack you for feeding on cattle, which is even less desirable.
    - [FIXED IN THE 2ND RELEASE] The Raelu spell "Cold of Midnight" Frost Damage was set "on Self" instead of "on Touch".
    - One plug-in allows the player to get to the top of White Gold Tower. Please don't try to jump off it, it's possible, but you'll most likely land in a bunch of incomplete, glitchy cells or buildings. If this bothers you, please try an open Imperial City mod. In any case, you'll still die without a Slowfall spell mod or something.
    - A few Keening texture parts are missing and contrary to the claims of its author, its textures don't seem to appear even with the Orrery plug-in installed. If you re-texture, please consider sending me the improved model (e-mail me) so I can add it here. Your name will be added to the Credits.


    BUNLAR DA ÖNEMLİ MODLAR. Bİ ÇOĞUNU :http://elderscrolls.filefront.com/files/The_Elder_Scrolls_IV_Oblivion/Modifications;7128 DEN BULABİLİRSİNİZ.

    3734-2.1-Keychain-TESSource
    Anahtarları düzenliyo(çok çok kullanışlı değil)

    SaddleBag v1.24
    Atımız artık semerinde 250 kg yük taşıyabiliyo(thnks.feel so bad )

    phoenixequipment
    Yanarlı dönerli zırh ve silah.(Aşırı pahalı)

    XTS Merchant

    Para sınırı ve zaman kavramı olmayan Arenanın yanında bekleyen Tüccar.

    Hire Mercenaries
    Kiralık savaşçı

    Şimdilik bu kadar vereyim.Gerisi sonra.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oblivionic -- 28 Mayıs 2007; 16:33:56 >




  • İlk önce anatomuk hataları düzelten Robert2 denen şahsın, Male fullbody mesh zip isimli modu indirin. Kaplaması ren beauty Pack yanılmıyorsam, yani bu ikisini indireceksiniz. Bu modu bulduğnuz sitede top 150 mods'ta bi de hatun kısmısının tercih edebileceği bir mod var.
    ______________________________________________

    Not: Her iki modta da Sansür uygulanmamış ona göre. Ama anatomy çok güzel halledilmiş. orjinalden çok çok daha iyi hemde.
    3 çeşit body yapısı var, zayıf, kaslı, iri kıyım.
  • Evet güzel modlar. Diğer oblivion ustaları görelim sizin modlarıda burda linkleri ile beraber tabi...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Assassin's Creed - Altair'in giydiği kıyafet Hashashin Armor mod'un sıl adı ama Altair'in giydiği zırh.. Tabi henüz bulamadım bende ama bakalım
  • Bu mod değil ama yararlı bi harita :)

    Hadi beyler bişeyler gönderin konu çürümesin



     Oblivion modları buraya
  • Bu sitenin çok büyük bir mod listesi var:
    http://www.betteroblivion.com/
  • quote:

    Orjinalden alıntı: feel so bad

    Ya, demin aklıma geldi de benim görünümünü çok sevdiğim zırhlar (Orcish, Dwarven) oyunda ilerleyip level atladıkça o güzel görünümlerine rağmen işlevsiz kalıyor. Diyeceğim şudur ki, oyuna bir de bu zırhların kaliteli hâlini ekleyen bir mod olsa... Yani zırhın normal versiyonu dursun ama level 25 civarı daha fazla defans sağlayan versiyonları da bulunabilsin düşmanların üzerinden. Fark olarak adının başına "Strong" ya da "Superior" konulsun... Ben yapmaya çalışırım CS'de ama oyunun göçertmekten korkuyorum. Ama yapılırsa eminim çok güzel bir mod olur.

    Yok ya göçertmezsin, o en kolay iş. Eğer Id numarasını değiştirirsen ve belirli bir yere koyarsan, sorun çıkmaz. Verilen tutoriallara dikkat et yeter. Olmadı baktın düzgün çalışmıyor kaldırırsın.

    Not: Kayderken ismini değiştirmeyi unutursan, o zaman işte oyunu bozarsın.




  • Evet arkadaşlar güzel gidiyor topic devam devam devam...
  • buyrun beyler bunlar da bendeki büyün modlar oyun cd lerinden topladım hepsini malum çıktığı zaman yer yerinden oynamıştı neyse linki veriym
    http://rapidshare.com/files/34981267/The_Elder_Scrolls_IV_-_Oblivion_Mods.rar.html ( 38 MB)
    buraya da hepsini yazmak yerine bi ss koydum hangi modların olduğu görün diye daha fazla açıklama modların içinde ayrı ayrı yazıyo
    http://img267.imageshack.us/img267/2461/oblivionmodlarqf6.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stradale -- 3 Haziran 2007; 14:23:25 >




  • mod değil ama sistemi oyunu rahat kaldırmayanlar şu siteye bi göz atsınlar gerçi çoğunluk biliyodur bunu ama olsun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: DarKSpideR99

    Natural Environments oyuna görsel olarak gerçekçilik katıyor.. Dün indirip denedim gerçekten inanamadım neredeyse baştan aşağı değişiyor oyun çok hoşuma gitti

    ayrıca evet bende de yüklü bu gerçekten çok fark ediyo




  • naturel environment güzel bi mod gibi duruyo teşekkürler indiriyorum şimdi
  • bu mod ları yüklediğimiz zaman oyunda bir hata çıkabilirmi şu an oyunun birkaç kısmında bug var ztn. yani bu modları kurduğumda oyunun çalışmama ihtimali varmı ? bide siz iyi bilirsiniz oblivion oyuncularısınız nede olsa :) aşşada bilgisayar sistemim yazıyor sizce oblivionu high detail seçeneğinde oynayabilirmiyim ? birde ben aa grafik hastasıyım eğer bu özelliği 4x e açarsam oyunda görülür bir biçimde fps düşüşü görürmüyüm ?


    saygılarımla..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Giskar


    quote:

    Orjinalden alıntı: feel so bad

    Ya, demin aklıma geldi de benim görünümünü çok sevdiğim zırhlar (Orcish, Dwarven) oyunda ilerleyip level atladıkça o güzel görünümlerine rağmen işlevsiz kalıyor. Diyeceğim şudur ki, oyuna bir de bu zırhların kaliteli hâlini ekleyen bir mod olsa... Yani zırhın normal versiyonu dursun ama level 25 civarı daha fazla defans sağlayan versiyonları da bulunabilsin düşmanların üzerinden. Fark olarak adının başına "Strong" ya da "Superior" konulsun... Ben yapmaya çalışırım CS'de ama oyunun göçertmekten korkuyorum. Ama yapılırsa eminim çok güzel bir mod olur.

    Yok ya göçertmezsin, o en kolay iş. Eğer Id numarasını değiştirirsen ve belirli bir yere koyarsan, sorun çıkmaz. Verilen tutoriallara dikkat et yeter. Olmadı baktın düzgün çalışmıyor kaldırırsın.

    Not: Kayderken ismini değiştirmeyi unutursan, o zaman işte oyunu bozarsın.


    Diyelimki ben Orcish Armorun defansını yükselttim.IDsini niye değiştirmemiz gerekiyor?ID sabit kalsın Orcish artık stock Obliviondaki gibi olmasın.Bu mümkün değilmi?ID değiştirirken nelere dikkat etmeli?Yarattığım itemi nerede bulacağım?Random olarak yine sandıklardamı arayacağız?Satıcılar satarmı?Maraduerler giyermi?Direk inventorime koyabilirmiyim?




  • İnventory'ye koyamazsın, ama baştan söyleyeyim, mod eklemek istiyorsanız, eğitselleri iyi inceleyin. Artı sadece CS ile iyi bir mod yapmak zor, Görseller aynı olduktan sonra pek bi değeri olmaz. Photoshop bilgisi ile renklere müdahale etme şansınız artar. 3D bilgisi ile bilreşirse harikalar yaratabilirsiniz. Kolay gelsin...
  • HORADRIC CUBE

    http://www.tessource.net/files/file.php?id=10762#gallery

    DESCRIPTION

    This mod was inspired by Horadric Cube in the famous ARPG, Diablo II. There are four main features in this mod:
    - You can upgrade gems and hundred types of potions using Horadric Cube.
    - You can transmute amulets, rings, and shields into new magic items.
    - You can embed gems in weapons, staffs, armor, clothing, and shields to add additional magic effects.
    - You can gamble for random magic armor, clothing, amulets, and rings.



     Oblivion modları buraya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oblivionic -- 4 Haziran 2007; 16:33:02 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.