Şimdi Ara

Norveç'te elektrikli araçların feribotlara girişine yönelik bir yasak geldi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil1 Android
5 sn
15
Cevap
0
Favori
620
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 6 gün
  • Cevaplayan Üyeler 14
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 4 saat 26 dakika
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • DH Misafiri (2 mesaj) gun (1 mesaj) mladenbmv (1 mesaj) İstan34bul (1 mesaj) Bloodin (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (4 mesaj) Mini (2 mesaj) (6 mesaj) (1 mesaj) (2 mesaj)
  • @
5 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Norveç'te elektrikli araçların feribotlara girişine yönelik bir yasak geldi
    Norveç her zaman için elektrikli ulaşım gelişiminde ön saflarda yer almıştır. İskandinav ülkesi, Avrupa'da elektrikli otomobil satan ilk ülkelerden biri olurken aynı zamanda araç sahiplerine önemli ayrıcalıklar tanıdı. Şimdi ise elektrikli otomobiller ciddi kısıtlamalarla karşı karşıya.



    Ayrıca Bkz.Otomotiv sektörüne bir darbe daha: Volkswagen ve Porsche yüklü kargo gemisi okyanusta alev aldı



    Norveçli feribot şirketi Havila Kystruten, gemilerine elektrikli araçların girişini yasakladı. Ayrıca, hibrit ve hidrojen yakıt hücreli araçlar da yasak kapsamına giriyor. Şirketin ağırlıklı olarak turistlere yönelik bir kıyı gezisi feribot hattı işlettiğini hatırlatalım.



    Yasağın nedeni lityum-iyon pillerin yangın tehlikesinin artması ve alevleri hızlı bir şekilde söndürmenin mümkün olmaması. Bildiğiniz üzere elektrikli araçların bataryaları alev aldığında söndürmek son derece zor oluyor. Bardağı taşıran son damla geçen yıl yaşanan bir kaza oldu.



    Norveç'te elektrikli araçların feribotlara girişine yönelik bir yasak geldi



    Felicity Ace yangını bardağı taşırdı



    Geçen yıl Avrupa'dan Amerika'ya Volkswagen, Porsche ve Audi marka elektrikli otomobillerin yanı sıra lüks Bentley ve Lamborghini taşıyan Felicity Ace adlı kargo gemisi alev aldı. Yangının çıkış sebebi hala netleşmiş olmasa da elektrikli otomobillerin bataryalarının alev aldığına inanılıyor. Lityum-iyon pillerin yanması söndürme işlemini neredeyse imkansız hale getirdi.



    Yavaş yavaş tüm gemiyi saran yangında mürettebat başarılı bir şekilde tahliye edilse de yangın kontrol altına alınamadı. Yanan gemi alevler kendiliğinden sönene kadar birkaç gün sürüklendi. Gemi sonunda kıyıya çekilirken battı.



    Norveç'te elektrikli araçların feribotlara girişine yönelik bir yasak geldi



    İlginçtir ki Havila Kystruten tarafından işletilen gemilerin dördü de elektrikli ve devasa bataryalarla donatılmış durumda. Ancak feribot şirketi, bataryaların gemilerdeki mevcut yangın güvenliği gerekliliklerine uygun olarak özel yangın koruma sistemlerine sahip yalıtımlı ve yangına dayanıklı odalara yerleştirildiğini iddia ediyor.




    Kaynak:https://www.tradewindsnews.com/casualties/fire-fear-bent-martini-bans-electric-cars-from-havila-ropaxes/2-1-1387866







  • Piller yanarken kendi oksijenini kendi üretiyor. Yanan elektrikli aracı denize at yanmaya devam edecektir.
    O yüzden 1 teslayı söndürmek için 45 ton su harcandı bilmem kaç ton su söndürdü sönmedi vs vs haberleri okuyoruz.

    Elektrik araç yanıyorsa boşa su sıkma sönene kadar yanmasını bekleyeceksiniz boşa su harcamaya gerek yok.
  • Piller yanarken kendi oksijenini kendi üretiyor. Yanan elektrikli aracı denize at yanmaya devam edecektir.
    O yüzden 1 teslayı söndürmek için 45 ton su harcandı bilmem kaç ton su söndürdü sönmedi vs vs haberleri okuyoruz.

    Elektrik araç yanıyorsa boşa su sıkma sönene kadar yanmasını bekleyeceksiniz boşa su harcamaya gerek yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İstan34bul -- 24 Ocak 2023; 21:43:24 >
  • Kendisi pilli ama batarya odasında büyük ihtimalle azot örtüsü mevcuttur. Alev alması imkansız o yüzden. İlerde azot örtüsü ile taşımacılık yaparlar.
  • Elektrikli araçlarıda o zaman yangına dayanıklı özel bir bölmeye koysunlar.
  • BYD Blade bataryalar gibi alev almayan, delinse, bükülse, kırılsa, hatta araç farklı şekilde alev alsa ve bataryası yansa dahi 60 derecenin üzerine çıkmayan bataryaların yaygınlaşması gerekiyor. Önce can güvenliği.
  • ileride çoğu yerde yasaklanmaya başlar elektrik fiyatları yükselince mecburen petrole dönüş olacak,başka çare bulunmazsa.
  • Her gidilen yol sizi hedefe ulaştırmayabılir.elekrikli otomobillerde doğru yöntem fakat gidilen yol yalnış...bence mühendisler araçlara enerji depolayan bataryalar geliştirmek yerine...araçlarda enerjiyi dönüştürecek bir sistem üzerinde çalışmalıdır.elektrik enerjisi karadan araçlara yönlendirilmeli.benzin istasyonları bu iş için uygun yerler..tıbkı gsm baz istasyonu gibi çalışacak bir sistem lazım...enerji uzaktan aracın ihtiyacı kadar araca uzaktan yönlendirilmeli..şuanki zamanın teknolojisiyle mümkün olmasada ileride bu mümkün olacaktır...iuan elektriği uzaktan iletemrsekte bu gelecekte mümkün olacaktır..bu hava araçlarına lazer tekniği ile enerji iletmek daha kolay olacaktır...bu şekilde araçlara sadece bir dönüştürü gerekecek,bu sitemi yaptıgında uzaya gitmek için fosil yakıtlı roketlerede gerek kalmatacak.hatta galaxinin çok ilerilerine seyahat etmek daha güvenli ve ucuz olacaktır..elektrik mühendisleri bu alana yoğunlaşmalı




  • İstan34bul İ kullanıcısına yanıt

    çünkü alkali metaller (lityum ve sodyum gibi) su ile reaksiyona giriyor. Su harcanması sadece alevi körükler karbon dioksit kullanılsa dahi sönmez ancak alevlenmesini azaltacaktır. Net çözüm üzerine kum veya toprak atmaktır (Gelecekte itfaiyeler belki bu sistemi barındırır?)

  • Yasaklamak yerine çok rahat başka çözüm yolları bulunabilirdi.

  • norveçteki kişi başına düşen gelir bir kaç sene önce 80b dolardı, abd 40b dolar, avrupa 33b dolar, tr 3b dolardı.

    ve gerçekten kişi başına düşüyordu bu gelir halende düşüyor. restoranda çalışan adam o feriboyu satın alır orda. bizim mahalleye göre kıyaslanmaz oralar.

    norveç elektrikliler ilk çıktığından beridir en yüksek elektrikli araç satılan ülke. demekki birilerinin ayağına fena basılmış. böyle saçma kanun çıkıyor. feribotun sahibi heralde petrol şirketi sahibi olsa gerek. yok yangınmış bilmem ne zorluyor. sanki pilsiz çalışan alet kaldı dünyada. samsungu uçağa alma, kaç tane iphone patladı kimse gık demedi. sigara içmek serbest elektrikli araba yasak? yersen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cabriyo -- 26 Ocak 2023; 10:37:58 >
  • ShadowWyvern S kullanıcısına yanıt
    Onun da çözümünü bulmuşlar


    Norveç'te elektrikli araçların feribotlara girişine yönelik bir yasak geldi


    Norveç'te elektrikli araçların feribotlara girişine yönelik bir yasak geldi







  • Havila Kystruten'ın işlettiği feribotların 4'ü de elektrikli denilmiş fakat o feribotlar üretim aşamasında, henüz kullanımda değil.

    Üretilecek bu 4 feribot elektrikli değil, cunku LNG + bataryalı. Bataryalar LNG ile şarj oluyor. Hibrit daha doğru ifade.

    Feribotta lityum bataryaları geniş alana yayıp daha çok batarya kullanarak bataryaların yanma tehlikesi önlenebilir.

    Aynı şeyi otomobilde yapamazsınız cunku otomobilde bataryayı koyabileceğiniz hacim sınırlı. Otomobilde bataryayı yanmayacak şekilde koyduğunuzda zaten düşük olan menzil daha da düşer.

    Felicity Ace şilebi, elektrikli Taycan'ların alev alması sonucu battı. Ancak elektrikli araçları güvenli göstermek isteyen kişilerin "şilebi Rusya batırdı" dediğini de gördük. Rusya Almanyaya savaş açmış haberimiz yok




  • Vaybe havila kystruten gemilerinde çok emeğim var. Duygulandım.
  • Türkiye cok kötü gercekten keske Norvec de yasaydım.. O uzun boylu sarısın viking kadınları valkyrie gibiler.. Benim esime bakın bir de.. Zaten bosanma arefesindeyim bazen diyorum bırakayım her seyi norvece iltica edeyim diyorum.. Sırf valkyrieler yeter..

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.