Şimdi Ara

Neden şöyle bir araba yok?(kendi tasarımım)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
1.940
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabaya sadece 1lt yakıt koyacağız. (ilk alındığında)Arabayı tekerleri boşta çalıştıracağız. Tekerleklerin dönme enerjisi dinamo yardımıyla elektiğe dönüşecek. Motor elektriği kullanacak. Yakıtı hiç bitmeyecek. Çünkü depolanan enerjiyi kullanırken tekerlekler yine dönecek ya, dinamo tekrar elektriğe çevirecek ve döngü devam edecek.

    Değiştirme: Copyright saçmalığını sildim. Burası forum sonuçta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi natrium -- 22 Temmuz 2008; 23:05:45 >



    _____________________________
  • hocam kendine dikkat et
    dev petrol şirketleri paşinde olabilir

    şaka yapıyorum

    ama inanıyorum ki az kaldı
    bu yüksek akaryakıt fiyatlarından dolayı
    birisi bizi arabaya bedava bindirecek
    _____________________________
  • bunu bende düşünmüştiüm arkadaşım acaba olmazmı diye. ayrıca bi gezi programında seyretmiştim bi tane türk usta aynı bu mantıkla çalışan ufak üstü açık 2 kişilik bi araba yapmıştı.
    _____________________________
    Güncel ve Eski Tarihli Otomobil - Ticari Araç Fiyat Listeleri Arşivi
    https://aracfiyatlistesi.blogspot.com/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan5434

    bunu bende düşünmüştiüm arkadaşım acaba olmazmı diye. ayrıca bi gezi programında seyretmiştim bi tane türk usta aynı bu mantıkla çalışan ufak üstü açık 2 kişilik bi araba yapmıştı.
    Ben görsem zaten buraya şu bunu yapmış diye yazarım. Bu sene makete çevirirsem TÜBİTAK'a yollayıcam.

    @giza ;

    Yok hocam bulamazlar.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: natrium

    Ben görsem zaten buraya şu bunu yapmış diye yazarım. Bu sene makete çevirirsem TÜBİTAK'a yollayıcam.

    @giza ;

    Yok hocam bulamazlar.

    Alıntıları Göster
    Dediğin şey mümkün değil. Dinamo elektrik üretmek için sisteme hiç te azımsanmayacak bir miktar direnç gösterecek. Bu da enerji kaybı demek.

    Dönergeç dedikleri bu.
    Ayrıca google'da "devirdaim makinesi" diye aratırsan dediğin şeyin benzerlerini bulacaksın.
    _____________________________
    Ubi dubium ibi libertas




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ncrdbl

    Dediğin şey mümkün değil. Dinamo elektrik üretmek için sisteme hiç te azımsanmayacak bir miktar direnç gösterecek. Bu da enerji kaybı demek.

    Dönergeç dedikleri bu.
    Ayrıca google'da "devirdaim makinesi" diye aratırsan dediğin şeyin benzerlerini bulacaksın.

    Alıntıları Göster
    alice harikalar diyarı dünyada petol bitene kadar hepimiz petrol ürünlerini kullnamaya devam etcez hersey sırayla
    _____________________________
    suzuki swift 1.2 gl at




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ncrdbl

    Dediğin şey mümkün değil. Dinamo elektrik üretmek için sisteme hiç te azımsanmayacak bir miktar direnç gösterecek. Bu da enerji kaybı demek.

    Dönergeç dedikleri bu.
    Ayrıca google'da "devirdaim makinesi" diye aratırsan dediğin şeyin benzerlerini bulacaksın.

    Alıntıları Göster
    Şuanki gelişmiş elektrikli konsept deneme araçlarında zaten bu dediğiniz yöntem kullanılmıyor mu ?
    Benim bildiğim lastiğin kinetik hareketinden enerji zaten depolanıyor ancak bir araç için yeterli olmuyor , + ek besleme gerekiyor.

    Birde önümüzdeki sene formula 1 de kinetik enerjinin geri kazanımı sistemini kullanmaya başlıyacaklarını duydum , takımların testleri devam ediyormuş. Acaba bu geri kazanım dedikleri olay şuan konuştuğumuz hareket enerjisinden mekanik enerjiye dönüşüm mü oluyor bilmiyorum. Ama araca 80 bg kazandırıyormuş
    _____________________________
    Opel Corsa D 1.4/AT Twinport Enjoy




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maniavolkan

    Şuanki gelişmiş elektrikli konsept deneme araçlarında zaten bu dediğiniz yöntem kullanılmıyor mu ?
    Benim bildiğim lastiğin kinetik hareketinden enerji zaten depolanıyor ancak bir araç için yeterli olmuyor , + ek besleme gerekiyor.

    Birde önümüzdeki sene formula 1 de kinetik enerjinin geri kazanımı sistemini kullanmaya başlıyacaklarını duydum , takımların testleri devam ediyormuş. Acaba bu geri kazanım dedikleri olay şuan konuştuğumuz hareket enerjisinden mekanik enerjiye dönüşüm mü oluyor bilmiyorum. Ama araca 80 bg kazandırıyormuş

    Alıntıları Göster
    Hocam copyright olayına giriceğine öncelikle termodinamiğin birinci ve ikinci kanunlarını bi incele derim.
    Bir ısı kaynağından ısı çekip buna eşit miktarda iş yapan ve başka hiçbir sonucu olmayan bir döngü elde etmek imkansızdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi helisel -- 22 Temmuz 2008; 14:15:48 >
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fenerbahçe.



    Arabaya sadece 1lt yakıt koyacağız. (ilk alındığında)Arabayı tekerleri boşta çalıştıracağız. Tekerleklerin dönme enerjisi dinamo yardımıyla elektiğe dönüşecek. Motor elektriği kullanacak. Yakıtı hiç bitmeyecek. Çünkü depolanan enerjiyi kullanırken tekerlekler yine dönecek ya, dinamo tekrar elektriğe çevirecek ve döngü devam edecek.

    Copyright © Şahin Olut 1996-2008 Tüm hakları saklıdır. Proje izinsiz kullanılamaz.



    Bu imkansız. Zaten böyle bir şey olsa tüm bilimsel çalışmaları çöpe atmak gerekir.
    İlk başta 100 birimlik dönme enerjisi elde ettiniz varsayalım bunun en fazla %60 ı elekriğe dönüşür, bu elektrik enerjsininde diyelim %80 i hareket enerjisine dönüştü, gitgide ilk başta start için verdiğiniz enerji sıfıra iner. Böyle birbirine sıfır kayıpla dönüşen enerji yok.

    Enerjiden herhangi bir sistemle ekstra enerji üretmezsiniz. Enerjiyi ancak kayıp vererek başka enerjiye çevirebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abavf

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fenerbahçe.



    Arabaya sadece 1lt yakıt koyacağız. (ilk alındığında)Arabayı tekerleri boşta çalıştıracağız. Tekerleklerin dönme enerjisi dinamo yardımıyla elektiğe dönüşecek. Motor elektriği kullanacak. Yakıtı hiç bitmeyecek. Çünkü depolanan enerjiyi kullanırken tekerlekler yine dönecek ya, dinamo tekrar elektriğe çevirecek ve döngü devam edecek.

    Copyright © Şahin Olut 1996-2008 Tüm hakları saklıdır. Proje izinsiz kullanılamaz.



    Bu imkansız. Zaten böyle bir şey olsa tüm bilimsel çalışmaları çöpe atmak gerekir.
    İlk başta 100 birimlik dönme enerjisi elde ettiniz varsayalım bunun en fazla %60 ı elekriğe dönüşür, bu elektrik enerjsininde diyelim %80 i hareket enerjisine dönüştü, gitgide ilk başta start için verdiğiniz enerji sıfıra iner. Böyle birbirine sıfır kayıpla dönüşen enerji yok.

    Enerjiden herhangi bir sistemle ekstra enerji üretmezsiniz. Enerjiyi ancak kayıp vererek başka enerjiye çevirebilirsiniz.
    Sayın bilgili(yanlış anlaşılmasın) abilerim/ablalarım;

    %60 kaybolan enerjiyi arabanın gizli yerlerine güneş paneli takarak yapmaya çalışsak olmaz mı?

    Bu benim için çok önemli bir konu.
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fenerbahçe.



    Arabaya sadece 1lt yakıt koyacağız. (ilk alındığında)Arabayı tekerleri boşta çalıştıracağız. Tekerleklerin dönme enerjisi dinamo yardımıyla elektiğe dönüşecek. Motor elektriği kullanacak. Yakıtı hiç bitmeyecek. Çünkü depolanan enerjiyi kullanırken tekerlekler yine dönecek ya, dinamo tekrar elektriğe çevirecek ve döngü devam edecek.

    Copyright © Şahin Olut 1996-2008 Tüm hakları saklıdır. Proje izinsiz kullanılamaz.


    Bu iş bisiklet tekerine dinamo takıp far yakmaya benzemez (ki bu zaten otomobillerde de mevcut). Tekerlek dönüşüyle elektrik üreten bir dinamo ile kaç beygirlik güç elde edebileceğinizi düşünüyorsunuz?

    Konu ile birebir ilgili olmasa da gereken ve harcanan gücün niceliği hakkında fikriniz olsun diye bir örnek vereyim;

    Yollarda görebileceğiniz en küçük otomobillerden biri olan Smart Fortwo'da 61HP yani 45kW güçte bir motor var. Yani bu derece küçük ve iddiasız bir otomobili bile trafikte sorunsuz kullanabilmek için (max) 45kW güç üretilmesi gerekiyor. Peki bu 45kW güce bir otomobil için değil de elektrik enerjisi olarak ihtiyaç duyduğunuzda almanız gereken jeneratörün niteliği hakkında bir fikriniz var mı? Ben söyleyeyim; gerek ebat gerekse ağırlık olarak sözkonusu Smart Fortwo'dan bile daha büyük bir jeneratör gerekir.

    Bir otomobile yetecek kadar elektrik enerjisini otomobilin kendi bünyesi dahilinde üretmek mevcut standartlar dahilinde imkansızdır. Mümkün olanı zaten yaptılar; hibrid araçlar çok kısıtlı gücü kısıtlı süre sağlayabilecek enerjiyi depoluyorlar zaten. Ama konu bir otomobili herşeyi ile beslemek olunca farklı enerji kaynakları bulacaksınız (örn. hidrojen yakıt).

    Motorun ürettiği gücün ne kadarı tekerleklere iletiliyor, tekerleklere bağlı dinamo hangi verimde elektrik üretebilir ve bu elektrik tekrar hareket enerjisine çevrilirken ne kadarı korunur? Yani motor gücü hangi oranda kendisine geri döner? O kadar da teknik bilgim yok ama herhalde %10 bile iyimser bir tahmin olurdu.

    Bu fikrinizi pek uluorta beyan etmeyin bence
    _____________________________
    2023 VW T-Roc 1.5 TSI Life
    2024 VW Caddy 2.0 TDI Style




  • quote:

    Orijinalden alıntı: natrium

    Sayın bilgili(yanlış anlaşılmasın) abilerim/ablalarım;

    %60 kaybolan enerjiyi arabanın gizli yerlerine güneş paneli takarak yapmaya çalışsak olmaz mı?

    Bu benim için çok önemli bir konu.

    Alıntıları Göster
    Güneş pali kullanımına gidilirse kullanacağın akülerin ağırlığı düşündüğün sistemin dezavantajı olur.
    İkinci önemli husus,güneş pali güneşten gelen %100 enerjinin sadece %18 ini kullanabilir günümüzde.
    %60 lık bir enerjiyi elde edebilmek için (yani fosil yakıttan gelen enerjinin %60 ı )devasa güneş palleri kullanman lazım ki bu da otomobil için düşünüldüğünde imkansız.
    Gelecek 50 yıl içinde güneş enerjisinin %80 ini soğurabilen paller üretilecek belki o zaman dediğin destek sağlanabilir.

    Ancak sonuçta bahsettiğin şey ne de olsa bir devridaim makinası ve üretilebilmesi imkansız.
    ERKE DÖNERGECİ denilen aleti bi araştımanı tavsiye ederim.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: natrium

    Sayın bilgili(yanlış anlaşılmasın) abilerim/ablalarım;

    %60 kaybolan enerjiyi arabanın gizli yerlerine güneş paneli takarak yapmaya çalışsak olmaz mı?

    Bu benim için çok önemli bir konu.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Fenerbahçe.

    Sayın bilgili(yanlış anlaşılmasın) abilerim/ablalarım;

    %60 kaybolan enerjiyi arabanın gizli yerlerine güneş paneli takarak yapmaya çalışsak olmaz mı?

    Bu benim için çok önemli bir konu.


    Kaybolan enerjinin %60'dan daha fazla olması bir yana; %60 da desek ufak otomobiller için bile 30kW enerji demek. 5kW'lık ihtiyaç için döşenen güneş paneli ebadının 40-50 m2 olduğundan yola çıkarak; otomobilin üzerinde güneşi görecek açıda 300 m2 alanı (hem de gizli) sen hazırla, ben hemen geliyorum
    _____________________________
    2023 VW T-Roc 1.5 TSI Life
    2024 VW Caddy 2.0 TDI Style




  • quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    Güneş pali kullanımına gidilirse kullanacağın akülerin ağırlığı düşündüğün sistemin dezavantajı olur.
    İkinci önemli husus,güneş pali güneşten gelen %100 enerjinin sadece %18 ini kullanabilir günümüzde.
    %60 lık bir enerjiyi elde edebilmek için (yani fosil yakıttan gelen enerjinin %60 ı )devasa güneş palleri kullanman lazım ki bu da otomobil için düşünüldüğünde imkansız.
    Gelecek 50 yıl içinde güneş enerjisinin %80 ini soğurabilen paller üretilecek belki o zaman dediğin destek sağlanabilir.

    Ancak sonuçta bahsettiğin şey ne de olsa bir devridaim makinası ve üretilebilmesi imkansız.
    ERKE DÖNERGECİ denilen aleti bi araştımanı tavsiye ederim.

    Alıntıları Göster
    hocam bu dediklerinin dev otomobil firmalraı tarafından düşünülmediğini sanmıyorsundur umarım çünkü mantık çok basit
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kampec

    hocam bu dediklerinin dev otomobil firmalraı tarafından düşünülmediğini sanmıyorsundur umarım çünkü mantık çok basit

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: CaLibRé

    hocam bu dediklerinin dev otomobil firmalraı tarafından düşünülmediğini sanmıyorsundur umarım çünkü mantık çok basit


    Bence otomobil firmaları yetkilileri böyle bir şeyi düşünmemiştir ama ilkokula giden çocukları belki...
    _____________________________
    2023 VW T-Roc 1.5 TSI Life
    2024 VW Caddy 2.0 TDI Style




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.k.o.

    quote:

    Orjinalden alıntı: CaLibRé

    hocam bu dediklerinin dev otomobil firmalraı tarafından düşünülmediğini sanmıyorsundur umarım çünkü mantık çok basit


    Bence otomobil firmaları yetkilileri böyle bir şeyi düşünmemiştir ama ilkokula giden çocukları belki...

    Alıntıları Göster
    http://forum.donanimhaber.com/m_17380994/mpage_1/key_//tm.htm#17380994

    arkadaşım buraya bir bak istersen.
    _____________________________




  • Benim kafamdada inşaat gibi demir dökülerek, beton atılarak yapılan arabalar var. O zaman biri çapsın görsün gününü.

    Yani kalın ve 3 tonluk olacak arabalar, çok yakacak motor büyük olacak ama 180 le kaza yapsa bile insanlar içinden sağ çıkabilecek.

    Veya gökdelenlerde kullanılan büyük çeliklerde yapılacak.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nejdet Ay

    http://forum.donanimhaber.com/m_17380994/mpage_1/key_//tm.htm#17380994

    arkadaşım buraya bir bak istersen.

    Alıntıları Göster
    Enerji yoktan var edilmez.O zaman 1lt yakıtı bir jeneratöre koyalım o jenaratörü başka jenaratöre öyle öyle bir şehrin elektriğini karşılıyalım.Böyle bişi mümkün değil mutlaka enerji kaybı olacaktır kalan enerjide arabayı verimli şekilde götürmeye yetmez yoksa 1lt yakıt koyar tekeri döndürür ee sonra elektrikle sonsuza kadar gideriz.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toygarabi

    Benim kafamdada inşaat gibi demir dökülerek, beton atılarak yapılan arabalar var. O zaman biri çapsın görsün gününü.

    Yani kalın ve 3 tonluk olacak arabalar, çok yakacak motor büyük olacak ama 180 le kaza yapsa bile insanlar içinden sağ çıkabilecek.

    Veya gökdelenlerde kullanılan büyük çeliklerde yapılacak.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Toygarabi

    Benim kafamdada inşaat gibi demir dökülerek, beton atılarak yapılan arabalar var. O zaman biri çapsın görsün gününü.

    Yani kalın ve 3 tonluk olacak arabalar, çok yakacak motor büyük olacak ama 180 le kaza yapsa bile insanlar içinden sağ çıkabilecek.

    Veya gökdelenlerde kullanılan büyük çeliklerde yapılacak.


    Hasar görmeyen bir aracın içinde ölme ihtimali daha yüksek olur.
    Bahsettiğiniz gibi bir aracın içinde 60 km/h ile yapılan kazada büyük ihtimalle ölüm gerçekleşecektir.
    Araçların deforme olmasının sebebi enerjiyi dağıtmalarından kaynaklanır.
    Ayrıca 120 km/h üzerindeki hızlarda ani çarpmalarda organlarınız doku bağlarından ayrılacağından zaten ölürsünüz.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toygarabi

    Benim kafamdada inşaat gibi demir dökülerek, beton atılarak yapılan arabalar var. O zaman biri çapsın görsün gününü.

    Yani kalın ve 3 tonluk olacak arabalar, çok yakacak motor büyük olacak ama 180 le kaza yapsa bile insanlar içinden sağ çıkabilecek.

    Veya gökdelenlerde kullanılan büyük çeliklerde yapılacak.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Toygarabi

    Benim kafamdada inşaat gibi demir dökülerek, beton atılarak yapılan arabalar var. O zaman biri çapsın görsün gününü.

    Yani kalın ve 3 tonluk olacak arabalar, çok yakacak motor büyük olacak ama 180 le kaza yapsa bile insanlar içinden sağ çıkabilecek.

    Veya gökdelenlerde kullanılan büyük çeliklerde yapılacak.


    Diğer aracında aynı özelliklere sahip olacağını düşünürsek bu iki kamyonun çarpışması gibi olacaktır ve darbe emilimi 0 a yakın olacagından tüm kuvvetleri içeride insanlar alacaktır onun için ölüm riskinin daha fazla artacağını düşünüyorum.
    _____________________________




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.