Şimdi Ara

Neden Atmosferik Motor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
1
Favori
10.493
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Atmosferik motorun aşırı beslemeliye avantajı nedir? Yani Chevrolet neden 9 litre motor yapıp atmosferik yapıyor? Biri aydınlatabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    _____________________________
  • Turbo turbo diyenlerin çok büyük bir bölümü benzinin 2 tl, mtv ninde hacme göre alınmadığı bir ülkede yaşasa 2.5 lt üstü v6-v8 lere binerlerdi.

    Turbo motor çok çok daha performanslı olabilir ama zevk konsusunda ne yazık ki bir atmosferik olamıyorlar..son m serileri turbo olarak çıktığında m6bpard gibi siteletde bmw ye edilen küfürleri bi okusanız ne demek istediğimi anlardınız...bmw yi m ruhuna ihanet etmekle suçlayanlar bile olmuştu

    Misal aşağıdaki videoya bir bakın

    http://youtu.be/G_uqlRnLAX8

    M4 selefi olan m3 den çok daha performanslı ama gelin görün ki ses konusunda edilmeyen hakaret kalmamış...

    başka bir misal type r...evet yeni type r önden çekişli otomobiller arasında ring rekorunu kırmış ama gel gör ki muhafazakar hondacılardan da yemediği hakaret kalmamış...

    Eee günümüzde bir otomobilin iyiliği veya kötülüğü o otomobillere daha önce hiç binmemiş veya binemeyecek 3-5 tane 1.6 lt üzeri otomobil kullanmamış gencin salt güç, öküz gibi 0-100 fetişizmine göre değerlendirilir olunca, atmosferik tü kaka oluyor...

    Evet a noktasından b noktasına en uygun şekilde, veya en hızlı şekilde gitmek için armosferiklerden daha iyi olabilir ama daha zevkli olamaz

    Şimdi beni eksileyecek olan arkadaşlar, ne yapıp edin ve gidip bi yerden mümkünse 3 lt v6 bir atmosferik araç bulun ve şöyle güzel tatlı virajlı yollarda biraz gazlayın(tabi bu aracı zaptedebilecek tecribeniz varsa)...sonra verdiğiniz eksiden utanın ve gelip artıya çevirin o eksiyi
    Arkadaşlar kimsenin bizi düşündüğü falan yok. O muhabbetler kandırmaca ve satış politikasından ibaret. Markalar üstü bir olay bu. Sıkı emisyon kuralları gereği dünya çapında birileri bir üst tasarım yaptı. "Downsizing" . Herkes de buna uyuyor. Uymak zorunda. Turbo çok yüksek bir teknoloji değil, kaç senedir kullanılıyor. Bizim halkımız yeni gördü ya turbo motorları, çok yüksek teknoloji sanıyor.

    Yakıt konusu falan da hikaye. Bir motordan istediğiniz güç önemlidir yakıt konusunda. Düşük hacimli motorların yüksek yüzey/hacim oranı bulunduğundan, motor bloğuna ısı transferi oranı daha fazladır. Turbo kullanınca yüksek sıkıştırma basıncı altında vuruntuyu önlemek için sıkıştırma oranı da düşürülüyor. Termik verim azalıyor. Yüksek özgül yakıt sarfiyatları var bu yüzden. Bakın üstüne basa basa söylüyorum. Yakıt sarfiyatı değil, özgül yakıt sarfiyatı. Yani 1kW gücü bir saat boyunca üretmeniz gerektiğinde sarfettiğiniz yakıt miktarı.

    Küçük motorların özgül yakıt sarfiyatı daha yüksektir yukarıda saydığım sebeplerden ötürü. Siz kamyonun çektiği yükü, 1.6 tdi motorla çekmeye kalkarsanız, kamyondan çok daha fazla yakarsınız. Aynı gücü üretmek için daha fazla yakıt tüketir küçük hacimli motorlar. Bunu, bayır çıkmaya çalışan bir araç olarak düşünün.

    Düşük hacimin iki faydası var. Şehiriçi dur-kalk larda motor çok güç istemediği için, rölantide vs az yakması gerektiğinden küçük hacim kullanılıyor. Bir de emisyonları düşük.

    Dünyada motor dayanıklılığı konusunda en çok takıntılı millet amerikanlardır aslında. (Ülkemize gelen fordun 1.0-1.4 fındık motorlarından bahsetmiyorum) Yolları çok uzun çünkü. Bu nedenle hep yüksek hacim atmosferik motor kullanırlar ve motorlarının yapısı oldukça basittir. Onlar bile turboya geçiyor diyen arkadaşlar var, o arkadaşlar mustang eco boost'a amerika forumlarında ne gözle bakıldığını bilmeden konuşuyor. Kaldı ki adamın küçük hacimli motoru bile 2.3 litre turbo.

    Çağ tüketim çağı. Birileri, sizin altınızdaki arabanın 20 sene motor değiştirmeden gitmesini istemiyor. Para kazanamaz bu şekilde. Bu yüzden arabaları kompleks bir yapıda olmaya zorluyor. Size tanesi 700 liradan enjektörler, 1000 liradan turbo kitleyecek ki para kazansın adam.

    Bu tüketim alışkanlığını da size bir şekilde özendirerek sunması gerekiyor tabi ki. Adam da bunu teknoloji diye yutturuyor. 1978 model mercedes 300SD 'de bile turbo varken, 1988 model Honda Legend'da değişken geometri turbo varken, bakın turbo yeni teknoloji diye size sunuyor. Hayırlı işler.

    Edit: Motor bloklarının malzemesini iyi ayarlasalar bile ömürde pek değişim yapamazlar. Modern teknoloji, aşınmaya çok etkili bir çare getiremiyor. Dolayısıyla "bloklar sağlam yahu" tezinin çok geçerliliği yok yüksek turbo basıncı altında. Motorlar zaten aşınmaya bağlı yıpranıyor. Ben bugüne kadar basınçtan patlayan motor bloğuna rast gelmedim.
  • Atmosferik motorun asiri besleme motora karsi avantaji cok daha dengeli guc dagilimi saglamasidir,hizlanma hissini anlik vermek yerine neredeyse devir bandinin her bolgesine yaymaya musait olusudur.Tabi eger cift besleme uniteli hayvani bir motor mevcutsa bunun dead zone u standart tek beslemeye gore cok daha azdir

    Turbo motorun guc egrisi beslemenin de etkisi ile keskin inis cikislar gosterir,bu yuzden surus zevki daha vasattir buyuk hacim atmosferige gore

    1.6 atm motorlar icin,hatta 2.0 atm motorlar icin bu soylediklerim gecerli degildir.
    Bunlarin avantaji lpgdir,geri her turlu alanda kucuk hacim turbolardan geri kalirlar.

    Yani soyle ozetleyebiliriz surus zevki acisindan

    Kucuk hacimde beslemeli motorlar daha iyi
    Buyuk hacimde atmosferik daha iyi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Atmosferik motorun tek avantaji lpg. Yani bizim ulkemizde. Onun disinda gerisi yaramaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pi -- 1 Ağustos 2015; 19:33:06 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    - Söylesene, hepsini öldürmen şart mıydı? Ben sana sadece korkut demiştim.
    + Insanlar ölürken çok korkuyorlar.
  • Gücü neredeyse bütün devirlerde almak için

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2009 Honda CR-V 2.0
    Ω
  • Motosiklet versen lpg taktırmaya kalkacak adamların olduğu yerde bunu kabul ettirmek zor ama; atmosferik motorun hiçbir avantajı yok. Eski teknoloji.


    Ford f kamyonet serilerine turbo ecoboost motor koymaya başladı. 3,5 litre v6 motorun 2,5tonluk pikabı 0-100 hızlandırması 6 saniye. Evet doğru okudunuz, 208gti gibi bir araçtan daha hızlı. Bu motor chevrolet ve dodge'un 5,7-6.1 litre hacimli v8 atmosferik motorlarından daha verimli, daha erken devirde aynı güç ve tork değerlerini daha az tüketerek veriyor.



    Atmosferiğin artık hiçbir esprisi kalmadı. Hacimden gelen keyif diyorsanız, bir de büyük hacimli turbo benzinli sürün.

    Ayrıca gücü bütün devirlerde alamazsınız, motorlar tam güç değerlerini çevirebildikleri en son limitlerde verir. Baktığınız zaman hem torkları, hem güçleri trafikte kullanılan 2-3bin devir aralığında çok düşüktür bundan dolayı çekişleri de düşüktür. Bundan dolayı sürekli devirli kullanılmaya ihtiyaç duyarlar. Turbo benzinliler dizellerin yüksek torkuyla, atmosferiklerin ivmelenme hevesini birleştiren harika motorlar. Önümüzdeki 10 senelik süreçte sürekli bir turbo sayısı, boyutu, basıncı arttırma yarışına girilecek ve litre başına rekor güç ve tork değerleri göreceğiz. Sonrası ne olur bilinmez belki elektrik motorları.

    Aslında olay çok basit. Atmosferik benzinli motorlar yapıları gereği güçlerini üst devirlerde veriyorlar bunun içinde devirlendirilmeye ihtiyaçları var. Ama yine yapıları gereği torkları düşük olduğu için düşük hızlar, düşük devirlerden itibaren gaza basıldığında devirlenmede cansızlık gösteriyorlar hele ki küçük hacimlilerse. Genellikle 3000devirden itibaren anca canlanıyorlar. Siz buna turbo ekleyip çok düşük devirlerde tork eklediğinizde, motorun devir çevirme zafiyeti ortadan kalmış oluyor ve neredeyse rölantiden itibaren çok daha hızlı ve rahat bir şekilde ivmelenebiliyor. Dolayısıyla 3000 ve sonrası devirlere kolay ulaştığı için esas gücüne daha kolay ulaşıyor ve daha rahat hızlanıyor. Yani bir taşla iki kuş, hem daha rahat çekiyor, hem daha rahat hızlanıyor. Bizim şark profesörü türk'ümüz ne diyor;

    "turbo kötü abi, çünkü lpg takılmıyor, atmosferik candır"...
    _____________________________




  • yokuşta vites düşürmeyi sevenler için candır
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Atmosferik motorun tek avantaji lpg. Yani bizim ulkemizde. Onun disinda gerisi yaramaz

    O imzadaki videoda bulunan kişi sen misin?
    _____________________________
    Belkide bir uzaylının fen ödeviyizdir
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Atmosferik Dizel Motor Neden Yok?
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Homojen devirlenir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Howlin Wolf -- 1 Ağustos 2015; 20:55:22 >
    _____________________________
  • 5000 devirden 7000 devire ilerlerken ivmelenme süper
    _____________________________
  • LPG'den başka hiçbir avantajı kalmadı artık atmosferiğin. Turbolar oldukça düşük devirlerde maksimum basıncını verebilmeye başladı, lag olayı ortadan kalkacak neredeyse teknolojideki gelişim sayesinde.

    Not: Atmosferik araç kullanıyorum. İmkanlarım el verirse bir sonraki aracım turbo olacak inş...
    _____________________________
  • Atmosferik : lpg uyumu+uzun ömürlülük

    Turbo : Yüksek sıkıştırma oranı nedeniyle dayanıklılık atmosferik kadar olamaz, ömürlü bir parça olan turbo, lpg takılmaz, düşük hacimde yüksek güç ve sanırım mantıken düşük devir çevireceği için daha az yorulacak olan motor.

    Benim en çok atmosferikte şikayetçi olduğum konu uzun yolda 120 ile giderken 3500 devir çeviriyorsun ve müzik kapalıysa motor sesiyle gidiyorsun uzun yolda. 6 ileri olursa belki daha iyi ama çok da iyileşme olmaz bence. Turbo dizel araçlarda ise 2000 d/d de en az 120km hız yapabiliyor 1.6 dizeller ve zorlanma hissetmiyosun araçta.

    Bir de bende şöyle bi kanı var sanki turbo dizel araçlar turbo benzinliye göre daha uzun ömürlü. Hatta şu an aracımı değiştirecek olsam yeni 308 alacağım ama onda da 1.2 130 benzinli yerine 1.6hdi tercih edeceğim. Nedeni yeni teknoloji olduğu için güvenemediğim turbo benzinli motorlar.
    _____________________________
    2018 Corolla touch mds + prins




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EzoBride

    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Atmosferik motorun tek avantaji lpg. Yani bizim ulkemizde. Onun disinda gerisi yaramaz

    O imzadaki videoda bulunan kişi sen misin?

    Maalesef

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    - Söylesene, hepsini öldürmen şart mıydı? Ben sana sadece korkut demiştim.
    + Insanlar ölürken çok korkuyorlar.
  • Atmosferik şöyle güzel, kullandığım araba 1250 kilo ve 2.0 litre 140 beygir. Bu ağırlıkta 1.6 motor olsaydı zevk vermezdi. Sadece A'dan B'ye giderdim. Ancak üzerinde bulunduğu araca göre daha güçlü bir motorsa biraz da beklenti ile doğru orantılı olarak keyifli olabiliyorlar. Zevkten bahsetmiyorum, müthiş atik, her gaz tepkisinde kafa kaldıran bir araba değil belki altımdaki ama, 3. vites 1000 devirle girdiğim dik bir rampada motor zorlanmadan ve bana gazı ezdirmeden devirlenebiliyor ve bu da bana bir yerde güven veriyor. Hissiyat ve psikolojik olarak konuşuyorum. Turbo "iteklemesi" olmadan, gerçekten motor gücüyle yürüdüğüm hissiyatı. Ha performans istediğim zaman da üzmüyor. Gaza bastığım zaman sırtımı koltuğa yapıştırmasa da, kadrana baktığımda sürekli ve istekli bir şekilde hızlanabiliyorum. Ayırca müthiş esnek. 5. viteste 40 km/s ile 1000 devirle düzlüklerde hızlanarak seyredebiliyorum (Caddede hızlanarak yoluma devam edebiliyorum) ve 5. vites 40-210 arası hizmetimde resmen. Motorda vuruntu, zorlanma, sarsıntı olmaksızın 1000 devir 5. viteste arabayı taşıyor. Turbo motorlar her ne kadar alt devirlerde dolu olsalar da, atıyorum 1750 devirin altına düştüğü anda işi bitiyor. Oysa benim motorum 1000 devire düşse dahi gaza basmamla anında cevap veriyor. Ha Turbo motoru 1750'nin altına düşürmeyebilirsiniz katılıyorum ama işte psikolojik olarak verdiği esneklik hissinden dolayı seviyorum bu motoru. Ses olayını es geçmemek lazım tabii, orijinal haldeki motorumun yüksek devirdeki sesi çok hoşuma gidiyor.
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4 75 Bg 2013-2014 (Km 122.000-126.000)
    2000 Volvo S40 2.0 136 Bg 2014-2020 (Km 160.000-284.000)
    2020 Fiat Egea 1.4 95 Bg 2020-2022 (Km 4500-43000)
    2016 Renault Megane 1.2 130 Bg 2022-... (Km 67.000-...)




  • Düşük hacimli motorlarda atmosferk motorun LPG'den başşka artısı yok bence. Düşük hacimde beslemeli motorlar daha fazla keyif veriyor.
    _____________________________
  • Bu "turbo motor dayanmaz aaaeeebiii yaaaa" diyenler neye göre söylüyor bunu söylesinler de bilelim.

    Atmosferik motorun hiç bir esprisi kalmadı. Zaten 5 yıla atmosferik motor diye bir şey kalmayacak.
    _____________________________
  • turbo araçlara lpg takılır iki mesajda bir lpg takılmaz demişsinizde bazı araçlara takılamadığı doğru ancak onunda sebebi turbo değil yakıt sistemiyle alakalı
    _____________________________
  • Atmosferik motor LPG ve ömür açısından daha mantıklı.Ama turbo benzinli bir aracı düşünecek olursak yüksek tork ve yüksek beygir gücü nedeniyle atmosferiğin zorlandığı düşük devirlerde dahi canlıdır.Ne yazik ki yüksek sıkıştırma oranı nedeniyle de motor ömrü atmosferik den azdır.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bloodletting.

    Atmosferik motor LPG ve ömür açısından daha mantıklı.Ama turbo benzinli bir aracı düşünecek olursak yüksek tork ve yüksek beygir gücü nedeniyle atmosferiğin zorlandığı düşük devirlerde dahi canlıdır.Ne yazik ki yüksek sıkıştırma oranı nedeniyle de motor ömrü atmosferik den azdır.

    Yüksek sıkıştırma nedeniyle ömrü az falan değildir. Turbo motor blokları normal motor bloklarına göre daha dayanıklı malzemelerden yapılır.
    Turbo motor deyince milletin aklına heralde normal atmosferik motora turbo eklenmiş gibi geliyor. Turbo motor komple o turbo nun etrafında şekillenir. Motorun yerleşiminden tut kullanılan malzemelerin alaşımları, yakıt sistemi her şey buna göre dizayn edilir.
    Sen gider 1.6 atmosferik Civic e turbo taktırırsan hem verim alamazsın hem de çok değil 5000km sonra blok çatlatır niye böyle oldu diye kara kara düşünürsün.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: entelim

    quote:

    Orijinalden alıntı: bloodletting.

    Atmosferik motor LPG ve ömür açısından daha mantıklı.Ama turbo benzinli bir aracı düşünecek olursak yüksek tork ve yüksek beygir gücü nedeniyle atmosferiğin zorlandığı düşük devirlerde dahi canlıdır.Ne yazik ki yüksek sıkıştırma oranı nedeniyle de motor ömrü atmosferik den azdır.

    Yüksek sıkıştırma nedeniyle ömrü az falan değildir. Turbo motor blokları normal motor bloklarına göre daha dayanıklı malzemelerden yapılır.
    Turbo motor deyince milletin aklına heralde normal atmosferik motora turbo eklenmiş gibi geliyor. Turbo motor komple o turbo nun etrafında şekillenir. Motorun yerleşiminden tut kullanılan malzemelerin alaşımları, yakıt sistemi her şey buna göre dizayn edilir.
    Sen gider 1.6 atmosferik Civic e turbo taktırırsan hem verim alamazsın hem de çok değil 5000km sonra blok çatlatır niye böyle oldu diye kara kara düşünürsün.

    Yanlış.Çünkü turbo motor atmosferik motora göre çok daha naziktir.Zaten turbo motor daha yüksek basınçla çalışır.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight

    turbo araçlara lpg takılır iki mesajda bir lpg takılmaz demişsinizde bazı araçlara takılamadığı doğru ancak onunda sebebi turbo değil yakıt sistemiyle alakalı

    Dogru ancak sizin dediginiz lpg uyumlu turbolular mpi olanlar

    Gunumuzde cogu turbo motor ve hatta bazi atmosferikler bile(Gdi ornegin)direkt enjeksiyonlu

    Yani lpg takilmaz turbolulara dendiginde bu tabir haksiz sayilmaz.Zira turbo benzin piyasasinin cogunu bu direkt enjeksiyonlular olusturmakta

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.