Şimdi Ara

Neden Atmosferik Motor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
1
Favori
10.493
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Atmosferik motorun yanılmıyorsam bakımı daha kolay ve ucuz ayrıca LPG uyumu nedeniyle artısı var.
    _____________________________
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hocam senin S40 Yanlış hatırlamıyorsam 8 Subap'tı galiba?

    Alt devir gaz tepkisinde benim sıralamam:Karbüratör > 8 v enjeksiyon > 16v(Silinidİr başı 4 Subap) Enjeksiyondur.8 V araçların bir çoğu 1000 Devir ile bile gaz yiyor.Örnek bizim 1.6 86 HP 1250 Kg logan mcv bile.Karbüratörlü araçalrı saymıyorum bile bir çoğunun alt devileri üst devirlerden daha canlı16 V Araçlar ise bana alt devirler biraz nazlı ama Devirlendikçe Redlıne'a kadar daha şehvetli devirleniyor.Aynı durum mesela 8v'lerde olmuyor.Ama tabi bu dediklerim motor'dan motor'a farklılık gösteriyor ama Birçoğunu söylediğim şekilde gözlemledim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FursıonnMann -- 1 Ağustos 2015; 23:31:50 >
    _____________________________
    Sadece Otomobil ve Genel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***


    quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight

    turbo araçlara lpg takılır iki mesajda bir lpg takılmaz demişsinizde bazı araçlara takılamadığı doğru ancak onunda sebebi turbo değil yakıt sistemiyle alakalı

    Dogru ancak sizin dediginiz lpg uyumlu turbolular mpi olanlar

    Gunumuzde cogu turbo motor ve hatta bazi atmosferikler bile(Gdi ornegin)direkt enjeksiyonlu

    Yani lpg takilmaz turbolulara dendiginde bu tabir haksiz sayilmaz.Zira turbo benzin piyasasinin cogunu bu direkt enjeksiyonlular olusturmakta

    işte ondan belirttim olayın turboyla alakası olmadığını. firek enjeksiyonlu araçlar içinde kitler var ama 5-6 bin maliyetli olduğu için tercih edilmiyor
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bloodletting.

    quote:

    Orijinalden alıntı: entelim

    quote:

    Orijinalden alıntı: bloodletting.

    Atmosferik motor LPG ve ömür açısından daha mantıklı.Ama turbo benzinli bir aracı düşünecek olursak yüksek tork ve yüksek beygir gücü nedeniyle atmosferiğin zorlandığı düşük devirlerde dahi canlıdır.Ne yazik ki yüksek sıkıştırma oranı nedeniyle de motor ömrü atmosferik den azdır.

    Yüksek sıkıştırma nedeniyle ömrü az falan değildir. Turbo motor blokları normal motor bloklarına göre daha dayanıklı malzemelerden yapılır.
    Turbo motor deyince milletin aklına heralde normal atmosferik motora turbo eklenmiş gibi geliyor. Turbo motor komple o turbo nun etrafında şekillenir. Motorun yerleşiminden tut kullanılan malzemelerin alaşımları, yakıt sistemi her şey buna göre dizayn edilir.
    Sen gider 1.6 atmosferik Civic e turbo taktırırsan hem verim alamazsın hem de çok değil 5000km sonra blok çatlatır niye böyle oldu diye kara kara düşünürsün.

    Yanlış.Çünkü turbo motor atmosferik motora göre çok daha naziktir.Zaten turbo motor daha yüksek basınçla çalışır.

    Nazik olduğu kanısına nereden vardın?
    _____________________________




  • Turbo turbo diyenlerin çok büyük bir bölümü benzinin 2 tl, mtv ninde hacme göre alınmadığı bir ülkede yaşasa 2.5 lt üstü v6-v8 lere binerlerdi.

    Turbo motor çok çok daha performanslı olabilir ama zevk konsusunda ne yazık ki bir atmosferik olamıyorlar..son m serileri turbo olarak çıktığında m6bpard gibi siteletde bmw ye edilen küfürleri bi okusanız ne demek istediğimi anlardınız...bmw yi m ruhuna ihanet etmekle suçlayanlar bile olmuştu

    Misal aşağıdaki videoya bir bakın



    M4 selefi olan m3 den çok daha performanslı ama gelin görün ki ses konusunda edilmeyen hakaret kalmamış...

    başka bir misal type r...evet yeni type r önden çekişli otomobiller arasında ring rekorunu kırmış ama gel gör ki muhafazakar hondacılardan da yemediği hakaret kalmamış...

    Eee günümüzde bir otomobilin iyiliği veya kötülüğü o otomobillere daha önce hiç binmemiş veya binemeyecek 3-5 tane 1.6 lt üzeri otomobil kullanmamış gencin salt güç, öküz gibi 0-100 fetişizmine göre değerlendirilir olunca, atmosferik tü kaka oluyor...

    Evet a noktasından b noktasına en uygun şekilde, veya en hızlı şekilde gitmek için armosferiklerden daha iyi olabilir ama daha zevkli olamaz

    Şimdi beni eksileyecek olan arkadaşlar, ne yapıp edin ve gidip bi yerden mümkünse 3 lt v6 bir atmosferik araç bulun ve şöyle güzel tatlı virajlı yollarda biraz gazlayın(tabi bu aracı zaptedebilecek tecribeniz varsa)...sonra verdiğiniz eksiden utanın ve gelip artıya çevirin o eksiyi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alikum -- 2 Ağustos 2015; 0:51:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Demokratçılık boruculuk değildir...Demokratçılıkta herkes nerde, sen orda...Muhalif olmak, münafık olmak yok, yasak bunlar..




  • 1100 kg 1.6 116 hp 150 nm tork değerine sahip mini cooperda , güzel sürüş zevki veriyor . büyük motor ile tadından yenmez , s2000 e92 m3 mükenmel bir hissiyat uyandırıyor.
    _____________________________
    Bu aşk değil biz spor yapıyoruz..

  • atmosferiğin sesi yeter be
    _____________________________
  • Bizim insanımız nasıl palio albea clio gibi tenekelere ülkenin şartları gereği para bagliyorsa atmosferik motorda bu ülkenin şartları geregi candir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Fiat 500 L 1.3 mj rockstar

    Chery kimo 1.3 lusso
  • Otomobil de bu tip kavramları düz hesapla birkaç cümleyle anlatmak zor. Acaba bir birine gerçekte rakip teknoloji mi?
    Charge kullanılmayan özellikle yüksek hacim uygulamalarının getirisi tasarım, üretim maliyeti ucuzluğu, revizyon ve tamiratların ucuzluğu, genel dayanım, ömür... Charge demek belirli ölçeklerde ürettiğiniz ürünü karmaşıklaştırmıyor yani pahalılaştırmıyorsanız total dayanıklılığı düşürmek, doğal olarak daha fazla yakıt yakmak yani kolay performans demektir. Bunu şimdi başka adlarla çok güzel kakalıyorlar dünyalılara. :)
    Amerikalı, japon ve avrupalı bazı gelenekçilerin bunu terketmesinin nedeni otomotiv teknik background'u iyi seviyede olmayan türklerin sandığı gibi accayip bir dünya sunması değil devamlı ağırlaşan emisyon yasalarıdır. Amerika da en pahalı şey servis, bakım ve sigorta dünyasıdır. Diğer karasal yürüme şartları da, otomobil yorumu da avrupa ve bizlerden farklı.
    Şimdilerde milletin eline verilen euro6 çoğunluk cücük V4, I3 motorun arge harcaması eu kafasıyla verimli görülmeyen usa hacimli basit motorlarının 15-20 yıllık revizyon maliyetinin üzerindedir eh bu da size çok güzel yansıtılıyor hani. Aynı açık örneği motor üretim teknolojisinin zirvesi olan formula 1 de görürsünüz şimdi ki cücük motorların maliyeti eski V10/V8'lerin 4 katından daha fazla... Bir örnekle MBenz'in sadece yeni motor regulasyonu için yaptığı tesis harcamasının 500 milyon $ civarında olması birilerine yeterli cevabı verecektir.

    - Tasarım geçmişi 15 yıl öncesine dayanan tecrübe edilmiş bir block her zaman daha ucuz ve mantıklıdır.
    - Turbo ve Super charge üniteleri salt motor ve yürüyen taslaklarına göre ömrü en düşük ünitelerdir. Uzun kullanım için bakım maliyetlerini arttırır.
    - 2,5 ton üzeri araçlar da asfalt dışı verimlilik ve düzlemsel sürüş deneyimi için yüksek hacim her zaman daha tercih edilesidir.
    - Başka her hangi bir ülkede yaşasak 2,5lt üzeri yüksek hacimi charge'lı veya hariç her zaman tercih eder V8-V12 aralığı için atmosferik olmasını her zaman daha fazla arzulardım.
    - GM vs 7 ve 9 lt'lik motorlarına da ihtiyaç gördüğü halde charge uyguluyor.
    - Amerikalı, japonlar ve italyanlar düşük hacimli charge tahrikli motorlar üretmeye kanun koyucu eu nedeniyle artık daha fazla mecburlar.
    - UDM ve JDM pazarı bu pahalı teknoloji motorlar nedeniyle çok önceleri ölen Eu domestic market'i gibi ölmeye mahkumdur çünki bu ünitelere küçük atelyelerde, cnc tezgahlarda forged, coumpound kalem üretip, para kazanmak mümkün değil.

    Yani gördün mü teknik çalışma düzeneği ile ilgili değilmiş sadece konu :)
    _____________________________
    Hp, Aerodynamic, Driver, Tire = Racing Machine
    "Hiç bir zaman kendi limitlerime ulaşamadım. Beni daha hızlı olmaktan alıkoyan hep aracın limitleri olmuştur. Kendi limitlerim değil."




  • atmosferik araçlar hala piyasada, birde 5 sene önceki turbo motorlu araçlara bak hangisi piyasa da? kaçı hangi masrafla piyasa da?

    atmosferik havluysa uzun yıllar kullanılabilicek bişiyse, turbo motor kullan attır

    hacim kücüktür daha cabuk revizyon ister, daha cabuk kol piston ister + turbo, intercooler, wastagete dumpvalve vs.. atmosferik araçta olmayan pahalı birçok ek masraf cıkaracak ek parçaları vardır

    hepsinden önemlisi turbo motor dünyanın en pahalı yakıtı satıldığı ülkende lpg uyumsuzdur
    _____________________________
    Bu adamlar için "birey" "insan" diye bir şey yoktur, sadece yönetilmesi ve sömürülmesi gereken "yığınlar" vardır. Ve siz bu düşüncedeki yaratıkların insanların iyiliğini amaçladığını zannediyorsanız, siz kendi kafanızın içinde bambaşka bir dünya kurmuşsunuz ve orada yaşıyorsunuz demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cavador

    atmosferik araçlar hala piyasada, birde 5 sene önceki turbo motorlu araçlara bak hangisi piyasa da? kaçı hangi masrafla piyasa da?

    atmosferik havluysa uzun yıllar kullanılabilicek bişiyse, turbo motor kullan attır

    hacim kücüktür daha cabuk revizyon ister, daha cabuk kol piston ister + turbo, intercooler, wastagete dumpvalve vs.. atmosferik araçta olmayan pahalı birçok ek masraf cıkaracak ek parçaları vardır

    hepsinden önemlisi turbo motor dünyanın en pahalı yakıtı satıldığı ülkende lpg uyumsuzdur

    500.000km de anahtar değmeden gezen multijetler, TDI lar, CDTI lar falan hepsi atmosferik zaten.
    Turbo benzinliler de gelecek o km lere. Dizele göre daha yeni oldukları için yüksek km yapmış bulmak zor. Ama 150.000 de sorunsuz turbo benzinli bulmak çok kolay.

    Nato kafa nato mermer.
    _____________________________




  • Birincisi "turbo turbo diyenler" benzinin 2 lira olduğu ülkede yaşasalardı bugün 3litre v8lere değil 3litre turbo v8lere binerlerdi. Büyük hacimse turbonun da büyük hacimi. Büyük hacimden gelen keyifin motorun atmosferik olmasıyla alakası yok, hacminin büyük olmasıyla alakası var. Siz buna turbo da eklerseniz dondurmalı kadayıf oluyor işte. O kadar keyifsizse biri açıklayıversin extreme süpersporlar neden hep turbolu da alanları ayıla bayıla biniyor. Yani turbonun keyiften çaldığı falan yok. Siz 3litre atmosferikle 1.8 turboyu kıyaslıyorsunuz, aynı hacimlerden bahsediyorum burda...

    İkinci olarak tutturulmuş bir ömür de ömür. Arkadaş sen neyin ömründen bahsediyorsun? Nereden duydun bu ömür lafını? Forumlarda iki tane okumuşsun yokuşta turbosu patlamışı ondan sonra "turbo kısa ömürlü"

    Motorlardaki her aksamın belirli bir ömrü vardır, üstüne şanzımanımızın da belirli bir ömrü vardır. Tıpkı fren tertibatı, döşemeler, yağlar ve filtrelerin de olduğu gibi. Sen motora ekstra bir komponent ekliyorsun ve bu normal kullanımda bir ömrü olan parça. Atıyorum bunun belirlenmiş ömrü 160bin km. Bu mesafeden sonra değişmesi gerektiğinde sen buna sorunlu yada bozulan parça diyemezsin. Ömrünü tamamlamıştır değişecektir. Misal katalizör. 120binden sonra çoğu arabada bozulma riski var. 4bin civarı yenisi. Bu ne olacak? Turbolu arabaya kısa ömürlü demek, disk frenli arabaya kısa ömürlü demekten farksız. Onun da ömrü var, onun da. Elbet değişecek.

    Ha motor bazında konuşuyorsan neye göre konuşuyorsun? Bunu diyen turbonun tarihini öğrensin kaç yıllarından beri kullanımda. Sonra metal alaşımların fiziksel özellikleri öğrensin ve geçmişten günümüze motor blok teknolojilerini, gömlek vs nedir gibi konuları öğrensin. Sonra turbo benzinli motorlarla, dizel motorların sıkıştırma patlama değerlerini kıyaslasın. Sonra dizel ve turbo motorlar kaç yıllarından beri kullanımda bunu görsün. Sonra yüksek sıkıştırmalı dizellerin ne kadar uzun ömürlü olduüunu araştırsın. Ondan sonra gelsin, diyebiliyorsa abi turbo benzinli motorlar dayanıksızdır desin.

    Böyle bir şey yok. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak. Kahvehane kültürü.


    Turbolu motorlar kısa ömürlü falan değil. Turbo ünitesinin kendisi de kısa ömürlü değil, ömrünü tamalayınca da yenilenmesi gereken bir motor komponenti sadece. Siz istemesenizde bir süre sonra tüm motorlar turbolu olarak sürülecek. Çünkü getirdiği verimlilik yanında değişim bedeli hiçbirşey. Tıpkı araçlarımızdaki onlarca sonradan geliştirilip genel kullanıma adapte olmuş parça gibi. En az 10 yıldır halka düşen basit aile araçlarında sorunsuz uygulanan bu teknolojiye matbaadan korkar gibi bu kadar korkmak, istemezük etmek tarihimize bakınca pek şaşılası değil aslında. Her şeye önyargılı ve karşıyız. Hiç bir yeniliği kabul edemeyip, tutuculuğumuzla, adetimizle, alışkanlıklarımızla geride kalmakla övünen bir milletiz. Sonra "benzinin 2 litre olduğu ülkelerde rererö" yaparız anca, onlar yapar biz bakarız...

    - akıllı telefon kötü abi, sırf cam, düşünce kırılıyor
    - git 3310 kullan o zaman
    - ....
    _____________________________




  • O hayvani motorlar kamyonlarda ve ABD'deki araçlarda oluyor. Sebebi düşük devirlerde durmadan, dinlenmeden uzun süre kullanılabilir olması ve uzun ömürlü olması. Özellikle dizellerde ömür çok daha uzun. Ama yeni turbolu motorlar da pek farklı değil artık. Arada ufak bir yakıt farkı olabiliyor, onun haricinde kaliteli üretilmişse gerisi keyif işi.
    _____________________________

    SAMSUNG GALAXY S6 ve S6 EDGE KULLANICILAR KULÜBÜ
    <<<Samsung Galaxy S3 i9300 Yazılım-Kamera Ana Konu>>>
    Samsung Galaxy S6 G920F Android MM 6.0.1- Galaxy S5 G900F Android MM 6.0.1 Stok, Galaxy S4 i9500 MM, Galaxy S3 i9300(Stock +Viper Sound Mod)
    i7 2600K @4.5GHz@1.340V
    + Asus P8P67 Pro+ MSI Gaming X GTX 1070Pascal
    +Corsair Vengeane 16GB 1600 CL10+Samsung 840 Evo 120GB SSD+Crucial MX300 750GB SSD+3xHD103SJ(2xraid0+1xDepo)+Corsair HX850i Digital PSU + HAF X+Asus VE247H
    + Logitec G430 + G502
    “We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star. But we can understand the Universe. That makes us something very special.” -Stephen William Hawking
  • bence insanlar tercih yaparken ekonomik durumuna göre tercih yaparlar,benzin fiyatlarına bakarsak lpg uyumsuz araç almak cesaret ister ,tabii hali vakti yerinde olanların eski teknoloji araç alıp yakıt hesabı yapacağını sanmam.
    bizim ülkemizdeki ortadirek kesimin tercih edeceği motorlar lpg uyumlu benzinli ve turbo dizeldir,gönül isterki yakıt fiyatları diğer ülkelerdeki gibi adil olsada herkes turbo benzinli araç alıp kullanabilse,sonuç olarak teknoloji candır ama paran varsa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Atmosferik şöyle güzel, kullandığım araba 1250 kilo ve 2.0 litre 140 beygir. Bu ağırlıkta 1.6 motor olsaydı zevk vermezdi. Sadece A'dan B'ye giderdim. Ancak üzerinde bulunduğu araca göre daha güçlü bir motorsa biraz da beklenti ile doğru orantılı olarak keyifli olabiliyorlar. Zevkten bahsetmiyorum, müthiş atik, her gaz tepkisinde kafa kaldıran bir araba değil belki altımdaki ama, 3. vites 1000 devirle girdiğim dik bir rampada motor zorlanmadan ve bana gazı ezdirmeden devirlenebiliyor ve bu da bana bir yerde güven veriyor. Hissiyat ve psikolojik olarak konuşuyorum. Turbo "iteklemesi" olmadan, gerçekten motor gücüyle yürüdüğüm hissiyatı. Ha performans istediğim zaman da üzmüyor. Gaza bastığım zaman sırtımı koltuğa yapıştırmasa da, kadrana baktığımda sürekli ve istekli bir şekilde hızlanabiliyorum. Ayırca müthiş esnek. 5. viteste 40 km/s ile 1000 devirle düzlüklerde hızlanarak seyredebiliyorum (Caddede hızlanarak yoluma devam edebiliyorum) ve 5. vites 40-210 arası hizmetimde resmen. Motorda vuruntu, zorlanma, sarsıntı olmaksızın 1000 devir 5. viteste arabayı taşıyor. Turbo motorlar her ne kadar alt devirlerde dolu olsalar da, atıyorum 1750 devirin altına düştüğü anda işi bitiyor. Oysa benim motorum 1000 devire düşse dahi gaza basmamla anında cevap veriyor. Ha Turbo motoru 1750'nin altına düşürmeyebilirsiniz katılıyorum ama işte psikolojik olarak verdiği esneklik hissinden dolayı seviyorum bu motoru. Ses olayını es geçmemek lazım tabii, orijinal haldeki motorumun yüksek devirdeki sesi çok hoşuma gidiyor.

    Bisikletle yokuş çıkarken yüksek vitesle çıktığında bacaklarına nasıl bir yük biner bilir misin? Sen aracını 1000 devirle rampaya sokup hızlanıyorsan, motoruna çok ciddi risk altına alırsın, benzinli motorlar turbolu olsun olmasın, bu kadar düşük devir aralığına gidecek şekilde yapılmazlar, içindeki komponentler krank, piston kolları vs sen bunu yaptığında aşırı güce maruz kalıyor. 1000 devirden hızlandırmak için motorun inanılmaz miktarda yakıt alıyor içeri ve çevirmek için zorlanıyor. Üstüne aracının torku da düşük olduğundan zorlanarak çeviriyor. Kolay çeviriyor deme, ben 3litre sıralı 6 mercedes de kullandım, o bile 3. viteste 1000 devirde hele rampada ölüdür. 1000devir rölanti neredeyse ve akan hızda kullanıma uygun değil. Ne gömlekler, ne blok, ne piston kolları, ne krank dizellerdeki kadar kuvvetli yapılmaz bu kadar düşük devirli gitmeyeceği için, bu şekilde sürmeye devam edersen motorunun ciddi ömründen yersin. Benzinli motorlarda 1500 devirin altına düşmemek lazım o da cruise devridir son viteste düz yolda sarfiyat için motorun en yüksüz olduğu durumlarda, kesinlikle ramplara girerken, hızlanırken motorun en yüklü olduğu durumlarda yapılacak iş değil.

    Ara hızlanmalarda olay tork, hacim ve şanzıman oranlarıdır. Aracınla aynı hacimdeki turbo benzinli motor aracından belirgin şekilde daha esnek olacaktır. Bunun için siteler var araçların elastikiyet değerlerini gösteriyor. Turbodan gelen yüksek torkun ivmelenmeden ne kadar fark yatrattığını görebilirsin. Bugün bir 1.8tsi 3litre 200 beygrilik mercedes atmosferiğini her türlü geçiyor mesela elastikiyet konusunda. Aynı hacimleri düşünmüyorum bile. Yukarıda verdiğim linkte 3,5litre motorun 6litre motorudan hızlı olduğunu görebilirsin mesela.

    İkinci olarak senin aracının 1000 devrindeki tork, yine turbo benzinli bir aracın 1000 devrindeki torktan düşük olacaktır. Hele aynı hacimlerden bahsediyorsak. Rölanti 700-1000 dedik, 1000 devirde giden aracın 1500-1750 devirlere ulaşması çok kısa bir süredir, senin aracın 1500 devirde torkunun daha %30u vermeye başlamışken, turbo motorlu araç torkunun en az %80ini vermeye başlayacaktır. Senin araç 180nm tork olsa, 2litre turbolu bir araç 300tork olsa, senin aracın o anda 60nm torkla aracı çekmeye çalışırken, turbolu motorun 250nm torkla çekişi olacaktır. Aradaki muazzam fark sayesinde turbo zorlanmadan yakıt odasına aşırı yakıt almadan ivmelenirken, rampa çıkarken, senin araç alabildiği tüm yakıtı alarak kendisini çılgınca zorluyor olacak. Fark bu.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Birincisi "turbo turbo diyenler" benzinin 2 lira olduğu ülkede yaşasalardı bugün 3litre v8lere değil 3litre turbo v8lere binerlerdi. Büyük hacimse turbonun da büyük hacimi. Büyük hacimden gelen keyifin motorun atmosferik olmasıyla alakası yok, hacminin büyük olmasıyla alakası var. Siz buna turbo da eklerseniz dondurmalı kadayıf oluyor işte. O kadar keyifsizse biri açıklayıversin extreme süpersporlar neden hep turbolu da alanları ayıla bayıla biniyor. Yani turbonun keyiften çaldığı falan yok. Siz 3litre atmosferikle 1.8 turboyu kıyaslıyorsunuz, aynı hacimlerden bahsediyorum burda...

    İkinci olarak tutturulmuş bir ömür de ömür. Arkadaş sen neyin ömründen bahsediyorsun? Nereden duydun bu ömür lafını? Forumlarda iki tane okumuşsun yokuşta turbosu patlamışı ondan sonra "turbo kısa ömürlü"

    Motorlardaki her aksamın belirli bir ömrü vardır, üstüne şanzımanımızın da belirli bir ömrü vardır. Tıpkı fren tertibatı, döşemeler, yağlar ve filtrelerin de olduğu gibi. Sen motora ekstra bir komponent ekliyorsun ve bu normal kullanımda bir ömrü olan parça. Atıyorum bunun belirlenmiş ömrü 160bin km. Bu mesafeden sonra değişmesi gerektiğinde sen buna sorunlu yada bozulan parça diyemezsin. Ömrünü tamamlamıştır değişecektir. Misal katalizör. 120binden sonra çoğu arabada bozulma riski var. 4bin civarı yenisi. Bu ne olacak? Turbolu arabaya kısa ömürlü demek, disk frenli arabaya kısa ömürlü demekten farksız. Onun da ömrü var, onun da. Elbet değişecek.

    Ha motor bazında konuşuyorsan neye göre konuşuyorsun? Bunu diyen turbonun tarihini öğrensin kaç yıllarından beri kullanımda. Sonra metal alaşımların fiziksel özellikleri öğrensin ve geçmişten günümüze motor blok teknolojilerini, gömlek vs nedir gibi konuları öğrensin. Sonra turbo benzinli motorlarla, dizel motorların sıkıştırma patlama değerlerini kıyaslasın. Sonra dizel ve turbo motorlar kaç yıllarından beri kullanımda bunu görsün. Sonra yüksek sıkıştırmalı dizellerin ne kadar uzun ömürlü olduüunu araştırsın. Ondan sonra gelsin, diyebiliyorsa abi turbo benzinli motorlar dayanıksızdır desin.

    Böyle bir şey yok. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak. Kahvehane kültürü.


    Turbolu motorlar kısa ömürlü falan değil. Turbo ünitesinin kendisi de kısa ömürlü değil, ömrünü tamalayınca da yenilenmesi gereken bir motor komponenti sadece. Siz istemesenizde bir süre sonra tüm motorlar turbolu olarak sürülecek. Çünkü getirdiği verimlilik yanında değişim bedeli hiçbirşey. Tıpkı araçlarımızdaki onlarca sonradan geliştirilip genel kullanıma adapte olmuş parça gibi. En az 10 yıldır halka düşen basit aile araçlarında sorunsuz uygulanan bu teknolojiye matbaadan korkar gibi bu kadar korkmak, istemezük etmek tarihimize bakınca pek şaşılası değil aslında. Her şeye önyargılı ve karşıyız. Hiç bir yeniliği kabul edemeyip, tutuculuğumuzla, adetimizle, alışkanlıklarımızla geride kalmakla övünen bir milletiz. Sonra "benzinin 2 litre olduğu ülkelerde rererö" yaparız anca, onlar yapar biz bakarız...

    - akıllı telefon kötü abi, sırf cam, düşünce kırılıyor
    - git 3310 kullan o zaman
    - ....


    Arkadaşım, diğer noktalara hiç girmeyeceğim ama ilk paragrafta yazdıkların turbonun mantığına aykırı...3000 atmosferikle alacağın performansın aynısını hatta daha fazlasını 1.8 le almadıktan sonra ne mantığı kalıyor yaptığın işin...sonuçta sürülebilirlik diye birşey var

    Bak bi E90 M3 de 4 lt atmosferik v8 ile yaptıklarını f80 de 3lt sıralı 6 silindir ile yapıyor ve daha iyi bir performans alıyor. Neden? Motorun performans verilerinin yanında ağırlıpıda daha düşük

    Extreme supersporların evet çok büyük bir bölümü alırı beslemeli, buna kimse birşey demiyor ama işin gidişatı bu yönde, resmen turbo takman için yasalar ve rakiplerin tarafından zorlanıyorsun..misal 2500 cc 350 hp bir motor yapmaya kalksan eu cart diye "hooopppp emisyon limiti var, çek bakalım emisyonunu geri"...hadi 350 den 300 e çekip hp yi emisyonu tutturdunuz...bu sefer de bi rakibiniz çıkıp 1.8 lt, hiçbirhomojenliği olmayan, sadece kulak tırmalayan bir çift turbo motor ile 400 hp dayayıp sıfır 100 ü 0.5 sn çektimi aşağıya....tatatata tatammm, mükemmel araba, süper, hiper, mega, giga otomobil....

    Şöyle düşün, heavymetal çok satabilir, gençler tarafından çok dinlenebilir, yapması daha kolaydır, daha yüksek seslidir..vs vs
    Ama hiçbirzaman bi mozart, bi bach olamayacak...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Demokratçılık boruculuk değildir...Demokratçılıkta herkes nerde, sen orda...Muhalif olmak, münafık olmak yok, yasak bunlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Atmosferik şöyle güzel, kullandığım araba 1250 kilo ve 2.0 litre 140 beygir. Bu ağırlıkta 1.6 motor olsaydı zevk vermezdi. Sadece A'dan B'ye giderdim. Ancak üzerinde bulunduğu araca göre daha güçlü bir motorsa biraz da beklenti ile doğru orantılı olarak keyifli olabiliyorlar. Zevkten bahsetmiyorum, müthiş atik, her gaz tepkisinde kafa kaldıran bir araba değil belki altımdaki ama, 3. vites 1000 devirle girdiğim dik bir rampada motor zorlanmadan ve bana gazı ezdirmeden devirlenebiliyor ve bu da bana bir yerde güven veriyor. Hissiyat ve psikolojik olarak konuşuyorum. Turbo "iteklemesi" olmadan, gerçekten motor gücüyle yürüdüğüm hissiyatı. Ha performans istediğim zaman da üzmüyor. Gaza bastığım zaman sırtımı koltuğa yapıştırmasa da, kadrana baktığımda sürekli ve istekli bir şekilde hızlanabiliyorum. Ayırca müthiş esnek. 5. viteste 40 km/s ile 1000 devirle düzlüklerde hızlanarak seyredebiliyorum (Caddede hızlanarak yoluma devam edebiliyorum) ve 5. vites 40-210 arası hizmetimde resmen. Motorda vuruntu, zorlanma, sarsıntı olmaksızın 1000 devir 5. viteste arabayı taşıyor. Turbo motorlar her ne kadar alt devirlerde dolu olsalar da, atıyorum 1750 devirin altına düştüğü anda işi bitiyor. Oysa benim motorum 1000 devire düşse dahi gaza basmamla anında cevap veriyor. Ha Turbo motoru 1750'nin altına düşürmeyebilirsiniz katılıyorum ama işte psikolojik olarak verdiği esneklik hissinden dolayı seviyorum bu motoru. Ses olayını es geçmemek lazım tabii, orijinal haldeki motorumun yüksek devirdeki sesi çok hoşuma gidiyor.

    Bisikletle yokuş çıkarken yüksek vitesle çıktığında bacaklarına nasıl bir yük biner bilir misin? Sen aracını 1000 devirle rampaya sokup hızlanıyorsan, motoruna çok ciddi risk altına alırsın, benzinli motorlar turbolu olsun olmasın, bu kadar düşük devir aralığına gidecek şekilde yapılmazlar, içindeki komponentler krank, piston kolları vs sen bunu yaptığında aşırı güce maruz kalıyor. 1000 devirden hızlandırmak için motorun inanılmaz miktarda yakıt alıyor içeri ve çevirmek için zorlanıyor. Üstüne aracının torku da düşük olduğundan zorlanarak çeviriyor. Kolay çeviriyor deme, ben 3litre sıralı 6 mercedes de kullandım, o bile 3. viteste 1000 devirde hele rampada ölüdür. 1000devir rölanti neredeyse ve akan hızda kullanıma uygun değil. Ne gömlekler, ne blok, ne piston kolları, ne krank dizellerdeki kadar kuvvetli yapılmaz bu kadar düşük devirli gitmeyeceği için, bu şekilde sürmeye devam edersen motorunun ciddi ömründen yersin. Benzinli motorlarda 1500 devirin altına düşmemek lazım o da cruise devridir son viteste düz yolda sarfiyat için motorun en yüksüz olduğu durumlarda, kesinlikle ramplara girerken, hızlanırken motorun en yüklü olduğu durumlarda yapılacak iş değil.

    Ara hızlanmalarda olay tork, hacim ve şanzıman oranlarıdır. Aracınla aynı hacimdeki turbo benzinli motor aracından belirgin şekilde daha esnek olacaktır. Bunun için siteler var araçların elastikiyet değerlerini gösteriyor. Turbodan gelen yüksek torkun ivmelenmeden ne kadar fark yatrattığını görebilirsin. Bugün bir 1.8tsi 3litre 200 beygrilik mercedes atmosferiğini her türlü geçiyor mesela elastikiyet konusunda. Aynı hacimleri düşünmüyorum bile. Yukarıda verdiğim linkte 3,5litre motorun 6litre motorudan hızlı olduğunu görebilirsin mesela.

    İkinci olarak senin aracının 1000 devrindeki tork, yine turbo benzinli bir aracın 1000 devrindeki torktan düşük olacaktır. Hele aynı hacimlerden bahsediyorsak. Rölanti 700-1000 dedik, 1000 devirde giden aracın 1500-1750 devirlere ulaşması çok kısa bir süredir, senin aracın 1500 devirde torkunun daha %30u vermeye başlamışken, turbo motorlu araç torkunun en az %80ini vermeye başlayacaktır. Senin araç 180nm tork olsa, 2litre turbolu bir araç 300tork olsa, senin aracın o anda 60nm torkla aracı çekmeye çalışırken, turbolu motorun 250nm torkla çekişi olacaktır. Aradaki muazzam fark sayesinde turbo zorlanmadan yakıt odasına aşırı yakıt almadan ivmelenirken, rampa çıkarken, senin araç alabildiği tüm yakıtı alarak kendisini çılgınca zorluyor olacak. Fark bu.

    1. olarak, eğer motor zorlansaydı bunu titreme ve vuruntu şeklinde belli ederdi. Ancak motorda herhangi bir zorlanma yok. Dilerseniz bir gün beraber şöyle bir turlarız. Ben gaz pedalını ezerek, motoru titreterek kullanmıyorum. Gaz pedalına neredeyse dokunuyorum ve 3. vites 1000 devirden zorlanmadan devirlenebiliyor. Sanki düz yolda gider gibi. Eğer ufak bir titreme, vuruntu olsa zaten o kadar düşürmem devri. Mesela bundan önceki aracım 1.4 16v 75 beygir 960 kiloluk Poloydu. Onda 1800 devrin altına düştüğüm anda motor vuruntuya başlıyor, çekmemeye başlıyor, zorlanmaya başlıyor titremeye başlıyordu. Ancak S40 bu konuda 1000 devirde dahi titremeden yürüyebiliyor. Zira motor rölanti valfi ile arabayı götürebilecek kapasitede. Üstelik bu dediğim kullanımla yakıtını da hatırı sayılır miktarda azalttım. Sizin bahsettiğiniz şekilde kullandığım zaman araba çok daha seri ve istekli hareket ediyor. Yine zorlanmıyor ama birazcık fazla yakıyor.

    Eğer motor alt devirlerde arabayı çekemeseydi, vuruntuya başlasaydı dediğiniz gibi yanma odasındaki yanmanın ürettiği güç ile arabanın ağırlığı arasında krankı, pistonları ve biyel kollarını falan ezerdim doğru diyorsunuz. Ancak araba zorlanmaksızın, bir alt vitesteki 1.4 araba ile aynı ivmelenmeyi sağladığı sürece sorun olacağını düşünmüyorum. Motoru hissedebiliyorum yani sizin anlayacağınız. Ha şu da var, her rampaya 3. vites 1000 devir girmiyorum tabii. Sadece motoru denediğimde zorlanmadığını gördüm. Genel şehir içi kullanımımda 2000 devire doğru vites büyüterek ilerliyorum. Genelde 1300-1400 devirden yakalıyor sonraki vitesi. Ancak bazı zamanlar trafik hızı düşünce benim de devrim 1000 lere yaklaşıyor, vites düşürmek yerine gaza basmam yeterli geliyor.

    Esneklik konusu ise, bu 140 beygirlik motorun rakibi 140 beygirlik 1.4 Turbo motorlardır bence. Yani aynı hacimde turbo illa ki avantajdır. Aynı kalibredeki iki atletten birinin doping yapması gibi.

    Edit: Bir de şanzıman oranlarım 4. vites hariç genel 1.4 ve 1.6 araçlarla aynı. Motorum biraz da bundan dolayı rahat taşıyor.




    quote:

    Orijinalden alıntı: FursıonnMann

    Hocam senin S40 Yanlış hatırlamıyorsam 8 Subap'tı galiba?

    Alt devir gaz tepkisinde benim sıralamam:Karbüratör > 8 v enjeksiyon > 16v(Silinidİr başı 4 Subap) Enjeksiyondur.8 V araçların bir çoğu 1000 Devir ile bile gaz yiyor.Örnek bizim 1.6 86 HP 1250 Kg logan mcv bile.Karbüratörlü araçalrı saymıyorum bile bir çoğunun alt devileri üst devirlerden daha canlı16 V Araçlar ise bana alt devirler biraz nazlı ama Devirlendikçe Redlıne'a kadar daha şehvetli devirleniyor.Aynı durum mesela 8v'lerde olmuyor.Ama tabi bu dediklerim motor'dan motor'a farklılık gösteriyor ama Birçoğunu söylediğim şekilde gözlemledim.


    16 Valf hocam. Ayrıca mesela 2. viteste 1000 devirde düz yolda gaza bastığım zaman, 3500-4000 devire kadar normal bir şekilde hızlanırken bu devirlerden itibaren daha istekli hızlanmaya başlıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 2 Ağustos 2015; 11:10:49 >
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4 75 Bg 2013-2014 (Km 122.000-126.000)
    2000 Volvo S40 2.0 136 Bg 2014-2020 (Km 160.000-284.000)
    2020 Fiat Egea 1.4 95 Bg 2020-2022 (Km 4500-43000)
    2016 Renault Megane 1.2 130 Bg 2022-... (Km 67.000-...)




  • alikum kullanıcısına yanıt
    Hayır mantığa aykırı olan neymiş? Bu başlık açıldığından beri atmosferiği savunanların argümanı "atmosferiğin zevki" Bunu da büyük hacimli atmosferiğe yada yüksek devire bağlıyorlar. E o zaman söylüyoruz büyük hacim turbo ile alıp veremediğiniz ne? Biz burada ülke şartlarını konuşmuyoruz, motorları kıyaslıyoruz. 2litre cd vectra motoru çok güzel. E 2litre tsi da çok güzel, hatta daha da güzel. Ama sen alamıyorsun diye kabullenilemeyecek bir şey değil. Konunun içeriği ne? "atmosferiğin avantajı ne?". Biz de yok diyoruz turboya göre. Turbo her türlü daha verimli ve avantajlı diyoruz. Bu kadar.

    Herkes bütçesine göre alır 1.4 turbo da alan olur, 1,8 de, 2,5da 5litre de. Hepsinin kendine göre ayrı sürüş keyfi vardır. Ki ben turbonun hiç de kulak tırmalayıcı olduğunu düşünmüyorum. Basit aile araçları için yapılan turbolar da var, sportif amaçlı yapılan turbolar da, esktrem amaçlı da. Herkes bütçesine standartına göre davranır. Turbo motor devir çeviremez, keyifsiz diye bir şey de yok. Aracına ve amacına bağlı. Ekonomi amaçlı motorun torku erken aralıkta alınır şekilde yapılır, performans amaçlı geniş banda sona kadar uzatılır.

    Misal, linkteki araç ekstrem modifiyeli ama söylediğim noktalara dikkat edip motor eğrisine göz atın nasıl ayarlanmış. 5500 devir ve üstüne ayarlanıp kalan tüm banda güç ve torkun nasıl dağıtıldığına bakın. Yani mülayim tsilara bakıp tüm turbo motorlar böyle olur demenin mantığı yok.




    "Bunları geçelim bunlar ekstrem" ise m3leri de geçelim forumda kaçımızda m3 var? Hepimiz mülayim 1.4-1.6 arabalara binmiyor muyuz? Böyle bir durumda 1.4-1.6 turbolu motorlar atmosferik akranlarından çok daha verimli, hızlı, rahat çekişli değiller mi? E daha ne o zaman?
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Atmosferik şöyle güzel, kullandığım araba 1250 kilo ve 2.0 litre 140 beygir. Bu ağırlıkta 1.6 motor olsaydı zevk vermezdi. Sadece A'dan B'ye giderdim. Ancak üzerinde bulunduğu araca göre daha güçlü bir motorsa biraz da beklenti ile doğru orantılı olarak keyifli olabiliyorlar. Zevkten bahsetmiyorum, müthiş atik, her gaz tepkisinde kafa kaldıran bir araba değil belki altımdaki ama, 3. vites 1000 devirle girdiğim dik bir rampada motor zorlanmadan ve bana gazı ezdirmeden devirlenebiliyor ve bu da bana bir yerde güven veriyor. Hissiyat ve psikolojik olarak konuşuyorum. Turbo "iteklemesi" olmadan, gerçekten motor gücüyle yürüdüğüm hissiyatı. Ha performans istediğim zaman da üzmüyor. Gaza bastığım zaman sırtımı koltuğa yapıştırmasa da, kadrana baktığımda sürekli ve istekli bir şekilde hızlanabiliyorum. Ayırca müthiş esnek. 5. viteste 40 km/s ile 1000 devirle düzlüklerde hızlanarak seyredebiliyorum (Caddede hızlanarak yoluma devam edebiliyorum) ve 5. vites 40-210 arası hizmetimde resmen. Motorda vuruntu, zorlanma, sarsıntı olmaksızın 1000 devir 5. viteste arabayı taşıyor. Turbo motorlar her ne kadar alt devirlerde dolu olsalar da, atıyorum 1750 devirin altına düştüğü anda işi bitiyor. Oysa benim motorum 1000 devire düşse dahi gaza basmamla anında cevap veriyor. Ha Turbo motoru 1750'nin altına düşürmeyebilirsiniz katılıyorum ama işte psikolojik olarak verdiği esneklik hissinden dolayı seviyorum bu motoru. Ses olayını es geçmemek lazım tabii, orijinal haldeki motorumun yüksek devirdeki sesi çok hoşuma gidiyor.

    Bisikletle yokuş çıkarken yüksek vitesle çıktığında bacaklarına nasıl bir yük biner bilir misin? Sen aracını 1000 devirle rampaya sokup hızlanıyorsan, motoruna çok ciddi risk altına alırsın, benzinli motorlar turbolu olsun olmasın, bu kadar düşük devir aralığına gidecek şekilde yapılmazlar, içindeki komponentler krank, piston kolları vs sen bunu yaptığında aşırı güce maruz kalıyor. 1000 devirden hızlandırmak için motorun inanılmaz miktarda yakıt alıyor içeri ve çevirmek için zorlanıyor. Üstüne aracının torku da düşük olduğundan zorlanarak çeviriyor. Kolay çeviriyor deme, ben 3litre sıralı 6 mercedes de kullandım, o bile 3. viteste 1000 devirde hele rampada ölüdür. 1000devir rölanti neredeyse ve akan hızda kullanıma uygun değil. Ne gömlekler, ne blok, ne piston kolları, ne krank dizellerdeki kadar kuvvetli yapılmaz bu kadar düşük devirli gitmeyeceği için, bu şekilde sürmeye devam edersen motorunun ciddi ömründen yersin. Benzinli motorlarda 1500 devirin altına düşmemek lazım o da cruise devridir son viteste düz yolda sarfiyat için motorun en yüksüz olduğu durumlarda, kesinlikle ramplara girerken, hızlanırken motorun en yüklü olduğu durumlarda yapılacak iş değil.

    Ara hızlanmalarda olay tork, hacim ve şanzıman oranlarıdır. Aracınla aynı hacimdeki turbo benzinli motor aracından belirgin şekilde daha esnek olacaktır. Bunun için siteler var araçların elastikiyet değerlerini gösteriyor. Turbodan gelen yüksek torkun ivmelenmeden ne kadar fark yatrattığını görebilirsin. Bugün bir 1.8tsi 3litre 200 beygrilik mercedes atmosferiğini her türlü geçiyor mesela elastikiyet konusunda. Aynı hacimleri düşünmüyorum bile. Yukarıda verdiğim linkte 3,5litre motorun 6litre motorudan hızlı olduğunu görebilirsin mesela.

    İkinci olarak senin aracının 1000 devrindeki tork, yine turbo benzinli bir aracın 1000 devrindeki torktan düşük olacaktır. Hele aynı hacimlerden bahsediyorsak. Rölanti 700-1000 dedik, 1000 devirde giden aracın 1500-1750 devirlere ulaşması çok kısa bir süredir, senin aracın 1500 devirde torkunun daha %30u vermeye başlamışken, turbo motorlu araç torkunun en az %80ini vermeye başlayacaktır. Senin araç 180nm tork olsa, 2litre turbolu bir araç 300tork olsa, senin aracın o anda 60nm torkla aracı çekmeye çalışırken, turbolu motorun 250nm torkla çekişi olacaktır. Aradaki muazzam fark sayesinde turbo zorlanmadan yakıt odasına aşırı yakıt almadan ivmelenirken, rampa çıkarken, senin araç alabildiği tüm yakıtı alarak kendisini çılgınca zorluyor olacak. Fark bu.

    1. olarak, eğer motor zorlansaydı bunu titreme ve vuruntu şeklinde belli ederdi. Ancak motorda herhangi bir zorlanma yok. Dilerseniz bir gün beraber şöyle bir turlarız. Ben gaz pedalını ezerek, motoru titreterek kullanmıyorum. Gaz pedalına neredeyse dokunuyorum ve 3. vites 1000 devirden zorlanmadan devirlenebiliyor. Sanki düz yolda gider gibi. Eğer ufak bir titreme, vuruntu olsa zaten o kadar düşürmem devri. Mesela bundan önceki aracım 1.4 16v 75 beygir 960 kiloluk Poloydu. Onda 1800 devrin altına düştüğüm anda motor vuruntuya başlıyor, çekmemeye başlıyor, zorlanmaya başlıyor titremeye başlıyordu. Ancak S40 bu konuda 1000 devirde dahi titremeden yürüyebiliyor. Zira motor rölanti valfi ile arabayı götürebilecek kapasitede. Üstelik bu dediğim kullanımla yakıtını da hatırı sayılır miktarda azalttım. Sizin bahsettiğiniz şekilde kullandığım zaman araba çok daha seri ve istekli hareket ediyor. Yine zorlanmıyor ama birazcık fazla yakıyor.

    Eğer motor alt devirlerde arabayı çekemeseydi, vuruntuya başlasaydı dediğiniz gibi yanma odasındaki yanmanın ürettiği güç ile arabanın ağırlığı arasında krankı, pistonları ve biyel kollarını falan ezerdim doğru diyorsunuz. Ancak araba zorlanmaksızın, bir alt vitesteki 1.4 araba ile aynı ivmelenmeyi sağladığı sürece sorun olacağını düşünmüyorum. Motoru hissedebiliyorum yani sizin anlayacağınız. Ha şu da var, her rampaya 3. vites 1000 devir girmiyorum tabii. Sadece motoru denediğimde zorlanmadığını gördüm. Genel şehir içi kullanımımda 2000 devire doğru vites büyüterek ilerliyorum. Genelde 1300-1400 devirden yakalıyor sonraki vitesi. Ancak bazı zamanlar trafik hızı düşünce benim de devrim 1000 lere yaklaşıyor, vites düşürmek yerine gaza basmam yeterli geliyor.

    Esneklik konusu ise, bu 140 beygirlik motorun rakibi 140 beygirlik 1.4 Turbo motorlardır bence. Yani aynı hacimde turbo illa ki avantajdır. Aynı kalibredeki iki atletten birinin doping yapması gibi.

    Edit: Bir de şanzıman oranlarım 4. vites hariç genel 1.4 ve 1.6 araçlarla aynı. Motorum biraz da bundan dolayı rahat taşıyor.




    quote:

    Orijinalden alıntı: FursıonnMann

    Hocam senin S40 Yanlış hatırlamıyorsam 8 Subap'tı galiba?

    Alt devir gaz tepkisinde benim sıralamam:Karbüratör > 8 v enjeksiyon > 16v(Silinidİr başı 4 Subap) Enjeksiyondur.8 V araçların bir çoğu 1000 Devir ile bile gaz yiyor.Örnek bizim 1.6 86 HP 1250 Kg logan mcv bile.Karbüratörlü araçalrı saymıyorum bile bir çoğunun alt devileri üst devirlerden daha canlı16 V Araçlar ise bana alt devirler biraz nazlı ama Devirlendikçe Redlıne'a kadar daha şehvetli devirleniyor.Aynı durum mesela 8v'lerde olmuyor.Ama tabi bu dediklerim motor'dan motor'a farklılık gösteriyor ama Birçoğunu söylediğim şekilde gözlemledim.


    16 Valf hocam. Ayrıca mesela 2. viteste 1000 devirde düz yolda gaza bastığım zaman, 3500-4000 devire kadar normal bir şekilde hızlanırken bu devirlerden itibaren daha istekli hızlanmaya başlıyor.

    Yalnız kaçırdığın nokta şu; motorunun zorlanmaya başlamasının göstergesi sadece titremesi değil. Bu en uç noktada zorlanması. Yani senin mantığına göre motorda titreme yoksa motor hiç zorlanmıyor. Titreme başlayınca zorlanmaya başlıyor. Yanlış. Sen 1000 devirde o volant'ı yüksek viteste çevirmeye zorladıkça o kranka, pistonlara çok fazla yük bindiriyorsun. Bu aşırı, motoru sarsıcı derece en uçta olmayabilir. Misal %90 zorlamada titreme başlıyordur. Senin "titreme yok sorun yok" dediğin durumda %70 zorlama oluyordur. Ve sen bunu alışkanlık haline getirdiğin için orta ya da uzun vadede yine aksama zarar vermiş oluyorsun.

    İnce bir metal levhayı büktüğümüz zaman kırılma noktasına gelen tepe nokta titreme olsun. Bu tepe noktanın biraz altı senin yaptığın olsun. Anlık veya kısa vadede kırılmayacaktır, ama orta/uzun vadede o gerilim baskısı devam edeceği için metali yorduğundan dolayı yapısını bozacaksındır. Bu çatlama olur, eğrilme olur, kırılma olur. Gerilime göre değişir. Elindeki kmotor bu şekilde sürüşe göre yapılmamış, sen bunu amacının üstünde sürerek zorluyorsun. Kimse sorun çıkacağı, arıza vereceği yada vermeyeceği garantisini vermiyor, kesin olan şey senin yapıldığı amacından fazla zorladığın. Ve basit fizik kuralları gereği birşeyi kaldırabileceğinden fazla zorlarsan er ya da geç pes eder.

    Dediğin doğru 140 beygirlik turbo 1.4 o 2litre atmosfeirkle aynı belki daha iyi performansı veri ki elastikiyet çekiş konularında da daha rahattır. Bu şimdi kötü birşey mi, 2litre motora karşı 1.4ün avantajı.
    _____________________________




  • Küçük hacim atmosferik motorlu aracımı seçme kriterim lpg uyumu idi. Memnunum.
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.