Şimdi Ara

Müslüman birisinin kasıtlı olarak günah işlemesi inançsızlığının göstergesi midir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
2
Favori
1.241
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Örneğin zina yapıyorum veya alkol kullanıyorum cezamı çekip cennete gideceğim diyen bir insan var. İnancına göre cezasının cehennem olduğunu biliyor. Allah affedebilir vs. o tarz muhabbete girmiyorum ahiret zamanından önce bunu bilemez ve suçunun cehennem olduğunu bildiği halde işliyor günahını. Düşününce cehennem kesinlikle çok caydırıcı bir ceza ama bu adam için caydırıcı gelmiyor yani ya allahın, dinin, ahiretin varlığına tam olarak bir inanç beslemiyorki yapmaktan caymıyor (buda onu inançsız birisi yapmaz mı? sonuçta inandığını söylesede imanın şartlarını sağlayamıyor ve ahiret hayatına, allaha, dine inançsız bir yaşam sergiliyor) ya da zina, alkol vs. günahları işlemenin cehenneme gitmeye değer olacağını düşünüyor.



  • Gayrimüslim birisi, İslam'a göre ne kadar iyilik yaparsa yapsın, sırf imanı olmadığı için sonsuza kadar cehenneme gidecek. Yaşamı boyunca birçok kötülük işlemiş; insanları öldürmüş, hayvanları öldürmüş, çalmış, yıkmış, dökmüş, müslüman olarak varsayılan birisi ise belirli bir süre boyunca cehennemde yanacak ve güya imanı olduğu için tanrı onu cennetine alacak ama o gayrimüslimin yaptığı iyilikler tanrının umrunda değil, onu sonsuza kadar yakacak.

    Sen insanı yaratmışsın ama sormamışsın "seni yaratayım mı? dünyada yaşamak ister misin? sınavlarıma tabi olmak ister misin?" diye. Sadece yaratmışsın ve koymuşsun bir yere. Ya bir hıristiyanın yanına, ya bir musevi, ya bir müslüman ya da herhangi bir ailenin yanına, kültürün içine, dinin berisine işte... Sonra demişsin ki "bak, araştır bul.. Her koyun kendi bacağından asılır" diye. "Bana inanırsan yerin güzel. garanti. Rahat edersin ahir hayatında. Ama bir şeytan var. Ona uyarsan seni cezalandırırım" diye de devam etmişsin.

    E hani nerede? "ben senin ne cennetine gitmek istiyorum ne de cehennemine" dediğim zaman neden beni illa cehenneme tıkmak istersin ki?

    "Sen bana seçme hakkı tanımadın ki... Ben sana neden yargılama hakkı tanıyayım?" diye sorduğum zaman neden ısrarla beni yargılamak istersin ki?




  • Schwartzenius kullanıcısına yanıt
    Olaya çok yüzeysel bakıyorsunuz hadislerde gerçekten iyilik sahibi insanların müslümanlık vasfına eriştiğini gösteren rivayetler var. İyilik tanımı birkere hümanizm gibi basit bir kelimeden ibaret değil

    Abdullah b. Mes’ûd (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Kendisi Cehennem ateşine, Cehennem ateşi de kendisine haram olan bir kişiyi size bildireyim mi? Her cana yakın, yumuşak huylu, kolaylaştırıcı kimsedir.” (Müsned: 3742)

    'Ey Allah'ın Rasulü, cahiliye devrinde sadaka vermek, köle azat etmek, sıla-i rahim yapmak gibi -kulluk adına yaptığım hayırlar var; bana bunlardan bir sevap gelecek mi?’ dedim."

    Sen zaten, daha önce yaptığın bu iyiliklerin hayrına Müslüman olmuşsun.' dedi." (Buhari, Zekat 24, Edeb 16; Müslim, İman 194-196).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-B94E0875B -- 4 Aralık 2016; 21:44:7 >
  • Günahlar sırf ben Allah'a karşı geleyim diye yapılmaz.Sen hiç ''Şu açık saçık elbiseyi giyeyimde Allah'a bir güzel karşı geleyim'' diyen bir kadını gördün mü hiç ? Günahların çoğu azgınlık ve zevkinin kölesi olmaktan dolayı yapılır.JazakAllah.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21

    Günahlar sırf ben Allah'a karşı geleyim diye yapılmaz.Sen hiç ''Şu açık saçık elbiseyi giyeyimde Allah'a bir güzel karşı geleyim'' diyen bir kadını gördün mü hiç ? Günahların çoğu azgınlık ve zevkinin kölesi olmaktan dolayı yapılır.JazakAllah.

    Allaha karşı gelmek için günah işliyolar demedim ben. Öyle bir çıkarım yapmakta mümkün değil yazdıklarımdan.

    Konuya gelen tüm yorumlar konu dışı. Konuyla bağlantılı şeyler yazamıyorsanız yazmayın kardeşim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi damage1000 -- 4 Aralık 2016; 21:44:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: damage1000

    quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21

    Günahlar sırf ben Allah'a karşı geleyim diye yapılmaz.Sen hiç ''Şu açık saçık elbiseyi giyeyimde Allah'a bir güzel karşı geleyim'' diyen bir kadını gördün mü hiç ? Günahların çoğu azgınlık ve zevkinin kölesi olmaktan dolayı yapılır.JazakAllah.

    Allaha karşı gelmek için günah işliyolar demedim ben. Öyle bir çıkarım yapmakta mümkün değil yazdıklarımdan.

    Konuya gelen tüm yorumlar konu dışı. Konuyla bağlantılı şeyler yazamıyorsanız yazmayın kardeşim.

    Yorumumu zaten ben aslında sana cevap olarak vermedim ayrı bir konudan bahsettim Senin soruna gelirsek.Çok günah işleyen kişiler genelde Taklid-i Müslümanlar oluyor.Tahkik-i İmanı olan birisinin imanı daha kuvvetlidir bu yüzdende İslam'a çok önem verir.8/ENFÂL-2: İnananlar, ancak onlardır ki Allah anılınca yürekleri titrer, onlara âyetleri okununca da inançlarını arttırır ve Rablerine dayanırlar. Bu ayette Tahkik-i Müslümanları tanımlar nitelikte.İnsanlar çok günahkardır Allah tevbeleri çok kabul edendir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21


    quote:

    Orijinalden alıntı: damage1000

    quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21

    Günahlar sırf ben Allah'a karşı geleyim diye yapılmaz.Sen hiç ''Şu açık saçık elbiseyi giyeyimde Allah'a bir güzel karşı geleyim'' diyen bir kadını gördün mü hiç ? Günahların çoğu azgınlık ve zevkinin kölesi olmaktan dolayı yapılır.JazakAllah.

    Allaha karşı gelmek için günah işliyolar demedim ben. Öyle bir çıkarım yapmakta mümkün değil yazdıklarımdan.

    Konuya gelen tüm yorumlar konu dışı. Konuyla bağlantılı şeyler yazamıyorsanız yazmayın kardeşim.

    Yorumumu zaten ben aslında sana cevap olarak vermedim ayrı bir konudan bahsettim Senin soruna gelirsek.Çok günah işleyen kişiler genelde Taklid-i Müslümanlar oluyor.Tahkik-i İmanı olan birisinin imanı daha kuvvetlidir bu yüzdende İslam'a çok önem verir.8/ENFÂL-2: İnananlar, ancak onlardır ki Allah anılınca yürekleri titrer, onlara âyetleri okununca da inançlarını arttırır ve Rablerine dayanırlar. Bu ayette Tahkik-i Müslümanları tanımlar nitelikte.İnsanlar çok günahkardır Allah tevbeleri çok kabul edendir.

    Ben çok günah işleyenden bahsetmedim. İlk ve son kez günah işlese bile uyuyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: damage1000


    quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21


    quote:

    Orijinalden alıntı: damage1000

    quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21

    Günahlar sırf ben Allah'a karşı geleyim diye yapılmaz.Sen hiç ''Şu açık saçık elbiseyi giyeyimde Allah'a bir güzel karşı geleyim'' diyen bir kadını gördün mü hiç ? Günahların çoğu azgınlık ve zevkinin kölesi olmaktan dolayı yapılır.JazakAllah.

    Allaha karşı gelmek için günah işliyolar demedim ben. Öyle bir çıkarım yapmakta mümkün değil yazdıklarımdan.

    Konuya gelen tüm yorumlar konu dışı. Konuyla bağlantılı şeyler yazamıyorsanız yazmayın kardeşim.

    Yorumumu zaten ben aslında sana cevap olarak vermedim ayrı bir konudan bahsettim Senin soruna gelirsek.Çok günah işleyen kişiler genelde Taklid-i Müslümanlar oluyor.Tahkik-i İmanı olan birisinin imanı daha kuvvetlidir bu yüzdende İslam'a çok önem verir.8/ENFÂL-2: İnananlar, ancak onlardır ki Allah anılınca yürekleri titrer, onlara âyetleri okununca da inançlarını arttırır ve Rablerine dayanırlar. Bu ayette Tahkik-i Müslümanları tanımlar nitelikte.İnsanlar çok günahkardır Allah tevbeleri çok kabul edendir.

    Ben çok günah işleyenden bahsetmedim. İlk ve son kez günah işlese bile uyuyor.

    Kasıtlı olarak günah işlemesi inançsızlığını göstermez itaatkırsızlığını be kibrini gösterir.Şeytan'da Allah'a inanıyor ama kibrinden dolayı emire itaat etmiyor.




  • damage1000 kullanıcısına yanıt
    Dini bir platform olmadığı için burası bizde senin gibi konu dışı cevap veriyoruz işte.

    Soruna cevap verecek olursak iman dille ikrar değildir zaten kalple tasdiktir. Gizli küfür diye birşey var mesela; peygamber, kişi bundan haberi olmaz diyor. Aç münafikun suresi oku veya hangi ayetti hatırlamıyorum ahiret gününde münafıkların durumundan bahsediyor arat bulursun. Orada mesela birçok kişi kendini müslüman zannedip neden rahmete kavuşmadıklarını soracaklar. Yani kişinin imanı sekteye uğraması çok zor değil. Ülkenin %90'ı müslüman diyoruz.
    Kime göre müslüman?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-B94E0875B -- 4 Aralık 2016; 21:54:49 >
  • islam dininde çok açık var. bu açığı kullanmak isteyen istediği gibi günahını işler sonra da umrede hacda günahlarını sıfırlar. islam müslümanlara bu imkanı tanıdıktan sonra müminlerde sorun aranmamalı bence
  • avcılarınavcısı kullanıcısına yanıt
    İman hesap kitap işi diyorsun yani? Kuran niyetine veresiye defterine felan mı göz attiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Schwartzenius

    Gayrimüslim birisi, İslam'a göre ne kadar iyilik yaparsa yapsın, sırf imanı olmadığı için sonsuza kadar cehenneme gidecek. Yaşamı boyunca birçok kötülük işlemiş; insanları öldürmüş, hayvanları öldürmüş, çalmış, yıkmış, dökmüş, müslüman olarak varsayılan birisi ise belirli bir süre boyunca cehennemde yanacak ve güya imanı olduğu için tanrı onu cennetine alacak ama o gayrimüslimin yaptığı iyilikler tanrının umrunda değil, onu sonsuza kadar yakacak.

    Sen insanı yaratmışsın ama sormamışsın "seni yaratayım mı? dünyada yaşamak ister misin? sınavlarıma tabi olmak ister misin?" diye. Sadece yaratmışsın ve koymuşsun bir yere. Ya bir hıristiyanın yanına, ya bir musevi, ya bir müslüman ya da herhangi bir ailenin yanına, kültürün içine, dinin berisine işte... Sonra demişsin ki "bak, araştır bul.. Her koyun kendi bacağından asılır" diye. "Bana inanırsan yerin güzel. garanti. Rahat edersin ahir hayatında. Ama bir şeytan var. Ona uyarsan seni cezalandırırım" diye de devam etmişsin.

    E hani nerede? "ben senin ne cennetine gitmek istiyorum ne de cehennemine" dediğim zaman neden beni illa cehenneme tıkmak istersin ki?

    "Sen bana seçme hakkı tanımadın ki... Ben sana neden yargılama hakkı tanıyayım?" diye sorduğum zaman neden ısrarla beni yargılamak istersin ki?

    Yahu su 1. paragrafta yazdiklarini bi birakin artik ya kim ogrettiyse yanlis ogretmis yok oyle bi dunya.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aseramy

    Olaya çok yüzeysel bakıyorsunuz hadislerde gerçekten iyilik sahibi insanların müslümanlık vasfına eriştiğini gösteren rivayetler var. İyilik tanımı birkere hümanizm gibi basit bir kelimeden ibaret değil

    Abdullah b. Mes’ûd (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Kendisi Cehennem ateşine, Cehennem ateşi de kendisine haram olan bir kişiyi size bildireyim mi? Her cana yakın, yumuşak huylu, kolaylaştırıcı kimsedir.” (Müsned: 3742)

    'Ey Allah'ın Rasulü, cahiliye devrinde sadaka vermek, köle azat etmek, sıla-i rahim yapmak gibi -kulluk adına yaptığım hayırlar var; bana bunlardan bir sevap gelecek mi?’ dedim."

    Sen zaten, daha önce yaptığın bu iyiliklerin hayrına Müslüman olmuşsun.' dedi." (Buhari, Zekat 24, Edeb 16; Müslim, İman 194-196).



    simdi buraya baska bir hadis koysak kurana aykiri diye yalan/sahte hadis dersiniz.

    senin koydugun hadisler kurana aykiri degil mi?

    (İmansızların yaptıkları faydalı işler, fırtınalı bir günde rüzgârın savurduğu kül gibidir. Ahirette o işlerin hiçbir faydası olmaz.) [İbrahim 18]

    (Kâfir olarak ölenlerin yaptıkları işler, dünyada da, ahirette de boşa gider, Cehennemde devamlı kalırlar.) [Bakara 217]

    (İslam dininden başka din isteyenlerin, dinlerini Allah kabul etmez. Bunlar ahirette en büyük zarara uğrayacaklardır.) [Ali İmran 85]




  • Fasıklık yani günahkarlık 3'e ayrılır:

    1. Günah işlediğinin farkında olamıyacak kadar cahil bir kişilik olabilir. Bu kişiye işlediği günahlardan dolayı yükümlülük yoktur diyebiliriz. Çünkü ortada kasıt yoktur. Ancak cahillik de kabul edilebilecek bir şey değildir. Böyle bir durum geçici olmalıdır. İnsan hayatında cahil dönem olabilir. Üniversite okusa, çok bilgili olsa da benim bahsettiğim cahillik dinine karşı olan cahillik. Ki toplumumuzun yarısı zaten böyle. Bu tür cahilce günah işleyenlerin, zamanla kendisini toparlayıp, günahlarından vazgeçmesi beklenir. Uzun süreli bahane olamaz. Ancak yaşadığımız çağda, basın yayın yollarıyla, televizyonlarla halkımız cahilleştirilip, kültür bozulmasına uğramıştır ve halkın çoğunluğu bu vaziyettedir.

    2. Günahın günah olduğunu bilmek, fakat kendine hakim olamama durumudur. İçki içiyorum ama napayım kendime hakim olamıyorum durumudur. Bu kişiler kalplerinde iman taşır. Allah'a inançları vardır fakat Allah'ın yasakladıklarından da uzak duramaz. İşte bu noktada imanın derecesi önemlidir. Allah insana hiçbir zorluğu emir etmemiştir. Bir içkiden vazgeçmek, sigaradan vazgeçmek, bizim gözümüzde abarttığımız şeylerdir. Vazgeçmek çok kolaydır ancak insan gözünde büyütür. Terk edememrsinin sebebi de imanının eksikliğindendir. Dinden çıkmıştır diyemeyiz ancak ölünce vereceği hesabı kendisinin iyi düşünmesi gerekir. Allah'ın istediği şu basit şeyleri yapamadım deyip, öteki dünyada yaşanacak pişmanlığı iyi düşünmek gerekir. İnsan ne yaparsa kendine yapar.

    3. Günah olduğunu bilerek, kasıtlı olarak yapmayı tercih etmek insanı dinden çıkarır. Birisi size, kardeşim Allah sana namazı emretmiş, neden namaz kılmıyosun dediği zaman. Hocam şimdilik düşünmüyorum diyen bir insana, sanki adama evlilik teklif ettik diyerek oradan uzaklaşabiliriz. Ancak vatandaş, hadi ordan be, hangi devirde yaşıyoruz. Bu devirde namaz mı kılınırmış diyosa, bu adam düpedüz Allah'ın emrine karşı geliyordur. Tabii ki kendisini ilgilendirir ancak bu insan dinden çıkmıştır.

    Sonuçta ölçümüz şudur ki, bir müslüman eline Kuran'ı alıp okumalı. Kaldı ki tüm evreni yaratan Allah'ın bize gönderdiği Kitap'tan daha önemli ne olabilir. Kuran'ı okuyunca karşılaşacağın bir ayet var. Bu ayet diyor ki Allah'ın sizin için çizdiği yolun dışına çıkanların vay haline. Bu ayeti okuyup da başından aşşağıya kaynar sular dökülmeyecek bir müslüman var mıdır? Tüm Kuran'ı okuyup Allah'ın çizdiğin sınırın ne olduğunu öğrenmeyecek müslüman var mıdır? Bizi Yaratan, anne babamızdan bize daha yakın olan Allah'ın bize gönderdiği Kitab'ı umursamayacak müslüman da işte ona göre müslümandır. Öldüğünde Allah, ben sana kitap göndermedim mi diye hesap sorduğunda ne cevap verecek? Kaldı ki zaten Allah çok şey istemiyo. Çok basit şeyler yüzünden cehenmemi boylamak var. Ancak Allah herkesin kalbinden geçeni iyi bilir. Bize düşen de şu 3 günlük dünyada, çizgimizi bozmadan, Allah yolunda bir kalple yaşamaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Jeopol kullanıcısına yanıt
    dostum ben geçen konuda ne yazdım? hadisleri olduğu gibi kabul etmiyoruz yoksa çelişkiler çıkıyor dedim. nasıl ki hz aişe 9 yaşında olması mevzusunu hoop bu böyledir diye cebe atmıyorsak diğer hadisler içinde geçerli bu.

    anlatmak istenilen şey gerçekten iyilik sahibinin müslümanlık vasfına eriştiği. yani gerçekten iyiye zaten müslümanlık nasip oluyor. hani ayette diyor ya ben dilemedikçe iman edemezsiniz. işte bununla da bağlantısı var. fakat "gerçek" iyi insandan bahsediyoruz. onu da siz belirleyemezsiniz. yani hümanist olunca biri iyi insan olmuş olmuyor.

    mesela teressa anne katolik bir rahibe. görüntüde çok iyi bir insan fakat özünde "iyi" mi bilemiyoruz. özünde iyi ve belkide müslümanlık vasfına erişti onuda bilemiyoruz. yani agnostik olacağımız nokta varsa kişinin cennet veya cehennemlik olduğu. eğer öyle bir kategoriye sokabilseydik en baştan peygamber derdi. fakat kuran ve hadislerde sadece uyarı vardır şunu şunu yapma diye

    mesela bana göre iyilik kişide kibir olmamasıdır. zaten inkarcıların kafirlerin iman etmemesi kibir yüzündendir. kişide kibir yoksa imana yakındır zaten. iman etmek/etmemek kuru kuru basit şeyler değil. iman etmemek araya engeller sokmaktır. kişi "gerçek" iyiyse aradaki engeller kalkacaktır zaten. önyargı, kibir, nefret..
    lütfen olmadık yere bizler polyannacıyız tarzında takınmayın.

    Son olarak şunu da söyleyeyim mesela bir insan her ne kadar islamiyeti mantıklı bulamadı. Fakat bir yandanda kendini asileşmiş hissediyor ve yinede iman ediyor. İşte bu insan araya fitne, kötü bir düşünce sokmadıkça kurtuluşa ermiştir Allahın izniyle. Çünkü iman edenler takva sahibidir diyo. Mantıklı bulanlar değil. Yani iş "kalbi" bir mesele iken nasıl "iyilik" tanımından bahsedebiliyoruz?

    Şu videoyu 50 kere paylaşmışımdır ama hadi tekrar paylaşayım




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-B94E0875B -- 5 Aralık 2016; 12:22:19 >




  • Konu gayet güzel, kıvırtmanın da alemi yok. Akla mantığa uyan şey şu:



    Bir insana; "al sana 5000 lira nakit para, benim için yıkanıp 15 dakka spor yap" dediğinde yapacaksa, ama namazını kılmıyorsa, bu insan müslüman olamaz. Yada, sana 1 milyon lira vereyim içki içme veya zina yapma dediğinde bunları yapmayacaksa, ama normalde bunları yapıyorsa müslüman değildir.

    Miktarı farketmez, parayla yaşanacak dünya hayatı ile cenneti kıyaslamayı gerizekalılar bile yapmaz, denizin yanında damla bile değildir. Yinede damlayı tercih ediyorsa cevap nettir. Denize inanmıyor...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zina yapanın içki içenin bir de çocuğu olsun. Şimdi zina yapan kadın olsun. Bu kadının çocuğu onun kopyasıdır. Zina yaptığı adam dokunmasa da o çocuğa da ilişmiş olur. Şu kutsal ruh meselesi.

    Ha psikolojik olarak zaten ilişir. Bakınız bu eşcinselliğe davet. Kitapta lutun hanımının hali gibidir.

    Bu kadın zina yaptığı adama erkek evladına da ilişme imkanı sunar. Zina yapan adam bu imkana sahip değilken kadın ona bu imkanı tanır.

    Bu kadının musluman olduğuna emin misiniz? Bence kendi evladına 3. Şahsı tasallut ettiren biridir.

    Bunu neden yapar? İşte soru bu olmalıdır. O kadın eşine 3. Kişiyi bu şekilde tasallut eder. İntikam alır. Oz nefsi olan evlat denen yapının yarısı eşidir ve ona kendisine yaptığı şeyi yapmak ister.

    Peki bu durum islam da nedir?

    Bunlar hukuki sorunlardır. Psikolojik sorunlardır. Çozumu başka yerde aramak yanlıştır

    Erkeğin zinası ise aslında evlat denen bireyi yetiştirmemesi ile gorulur. Kız çocuğunu ihmal eder erkek çocuğunu cesaretlendirir. Bu şekilde kız çocuğunu alan anne denen bireye de dokunacağından erkek kadın denen varlığı zinaya surukler.

    Erkeğin zinası kadının 2. Kez zina yapması olarak kabul edilir. 1. Si zaten zinaymış denir.

    Burada musluman nerde?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Schwartzenius

    Gayrimüslim birisi, İslam'a göre ne kadar iyilik yaparsa yapsın, sırf imanı olmadığı için sonsuza kadar cehenneme gidecek. Yaşamı boyunca birçok kötülük işlemiş; insanları öldürmüş, hayvanları öldürmüş, çalmış, yıkmış, dökmüş, müslüman olarak varsayılan birisi ise belirli bir süre boyunca cehennemde yanacak ve güya imanı olduğu için tanrı onu cennetine alacak ama o gayrimüslimin yaptığı iyilikler tanrının umrunda değil, onu sonsuza kadar yakacak.

    Sen insanı yaratmışsın ama sormamışsın "seni yaratayım mı? dünyada yaşamak ister misin? sınavlarıma tabi olmak ister misin?" diye. Sadece yaratmışsın ve koymuşsun bir yere. Ya bir hıristiyanın yanına, ya bir musevi, ya bir müslüman ya da herhangi bir ailenin yanına, kültürün içine, dinin berisine işte... Sonra demişsin ki "bak, araştır bul.. Her koyun kendi bacağından asılır" diye. "Bana inanırsan yerin güzel. garanti. Rahat edersin ahir hayatında. Ama bir şeytan var. Ona uyarsan seni cezalandırırım" diye de devam etmişsin.

    E hani nerede? "ben senin ne cennetine gitmek istiyorum ne de cehennemine" dediğim zaman neden beni illa cehenneme tıkmak istersin ki?

    "Sen bana seçme hakkı tanımadın ki... Ben sana neden yargılama hakkı tanıyayım?" diye sorduğum zaman neden ısrarla beni yargılamak istersin ki?

    Gayrimüslim birisi, İslam'a göre ne kadar iyilik yaparsa yapsın, sırf imanı olmadığı için sonsuza kadar cehenneme gidecek.

    İmzası :
    Çağımızın en büyük sorunu; akıllılar hep kuşku içindeyken aptallar küstahça kendinden emindir.




  • put derken neyi kastediyorsunuz? iki varsayımı yan yana koymak mümkün değil. mesela anne baba yaratandır ve diyerek bir varsayımda bulunabilirsin. düşüncenizin bir saçayağı oluşmuş olur. diğerini nereye koyacağınızı düşünürsünüz. ancak ilah deyip başka birisini önerirken bu iki varsayımında mutlak anlamda olmaması hali boşluğun düşünsel felsefesi olur. ortaya reel bir gerçek çıkmaz.

    ateizmi yererken ve hakkını verirken bir şeyi düşünmek lazım. anne denen yaratıcı kavramı açıklamak da ateizmin görevidir.

    ben haklı olana hakkını ifa edersem doğru olanı bulurum demek lazım ki benim çalışma metodum bu olmak zorundadır.

    putun yaratıcı vasfı olamaz. bunu ilahi bir kavrama bağlamak da mümkün olmadığından ilahi varyasyon iki olmazı oldurmakla anılamaz. bu şekilde bir ilah arıyor olamazsınız?

    saygılarımla...
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.