Şimdi Ara

mühim parça EGR valfi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
1
Favori
31.338
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • geçen 95 model toyota estima dizel aldım. bir süre içinde egzozdan kapkara duman atar oldu , tank bile bu kadar atmaz, motor çekişi yerlerde sürünüyordu. herkes bir şeyler söyledi. bilgisayarda egr alfi bozuk gösterirdi. baktım gezindim internette herkes muzdarip şu egr meredinden. çoğu da gidip iptal ettiriyormuş, bu yepyeni arabada bile olabiliyormuş. buldum ustasını 1 günde hem de ok ucuza hallettim. başka yerlerde haftalar alır ve çok daha pahalıya mal olur, motor bitmiş, rektifiye ister filan dediler. ama şimdi araba çok güzel durumda, duman filn kalmadı. demek ne mühim parçaymış şu egr valfi. ama nedense üreticiler hala bu konuda ısrarlı, tabi memleketin yakıt kalitesini hala sorgular nitelikteyiz.
    sonuç şu ki dizel motoru olup da çekişten düşme, karaduman atma gibi sorunları olanlar herşeyden önce egr valfine baktırsın. herkese kolay gelsin.



    _____________________________
    s23ultra




  • Aklımızın bir kenarında bulunsun
    Teşekkürler paylaşım için.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChuckyPancamo

    Aklımızın bir kenarında bulunsun
    Teşekkürler paylaşım için.
    Araç çekişten düşer ve kapkara duman atmaya başlar ise ilk baktırılacak iki parça var, biri EGR diğeri Turbo.Turbo da güç kaybı aniden olur ve ciddi anlamda hissedilir.Her karadumanı görüp abi motor gitmiş diyen ustadan da mümkün olduğunca uzak durulmalı
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Araç çekişten düşer ve kapkara duman atmaya başlar ise ilk baktırılacak iki parça var, biri EGR diğeri Turbo.Turbo da güç kaybı aniden olur ve ciddi anlamda hissedilir.Her karadumanı görüp abi motor gitmiş diyen ustadan da mümkün olduğunca uzak durulmalı

    Alıntıları Göster
    agr valfi dediğiniz şey gaz kelebeğimi acaba
    dorseklampe dedikleri parça almanların
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: reggeaton

    agr valfi dediğiniz şey gaz kelebeğimi acaba
    dorseklampe dedikleri parça almanların

    Alıntıları Göster
    EGR valfi silindrden çıkan egzos gazının bir kısmının tekrar silindire verilmesine yarayan valftir. yani onun iptal edilmesinde hiç bir sakınca yokmuş. avrupa standartlarına göre emisyon değerlerini düşürmek amacıyla tasarlanmış. ama malum memleketin mazot kalitesine göre tasarlanmamış, kurum yapıp, düzgün çalışmaması durumunda bu tür sorunlar yaratabiliyormuş.
    _____________________________
    s23ultra
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahatbek

    EGR valfi silindrden çıkan egzos gazının bir kısmının tekrar silindire verilmesine yarayan valftir. yani onun iptal edilmesinde hiç bir sakınca yokmuş. avrupa standartlarına göre emisyon değerlerini düşürmek amacıyla tasarlanmış. ama malum memleketin mazot kalitesine göre tasarlanmamış, kurum yapıp, düzgün çalışmaması durumunda bu tür sorunlar yaratabiliyormuş.

    Alıntıları Göster
    ek not : EGR valfi sadece dizellerde bulunmaz, bazı benzinlilerde de vardır. örnek bakınız : opel-chevrolet gurubu...
    _____________________________
    Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    ek not : EGR valfi sadece dizellerde bulunmaz, bazı benzinlilerde de vardır. örnek bakınız : opel-chevrolet gurubu...

    Alıntıları Göster
    doblo 1.9 D nin 30000-40000 km de motor yemesinin sebebi de egr dir. benimki 35000 km de bitti
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    doblo 1.9 D nin 30000-40000 km de motor yemesinin sebebi de egr dir. benimki 35000 km de bitti



    o kilometrede nasıl biter o motor? şaşırdım vallahi..

    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SISU

    quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    doblo 1.9 D nin 30000-40000 km de motor yemesinin sebebi de egr dir. benimki 35000 km de bitti



    o kilometrede nasıl biter o motor? şaşırdım vallahi..



    Alıntıları Göster
    valla bitiyo. zor bela sattım. 1.9D kullanıp da 100000 km gören çok azdır. fiatın yüzkarası bence
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    valla bitiyo. zor bela sattım. 1.9D kullanıp da 100000 km gören çok azdır. fiatın yüzkarası bence

    hemde ticari araç inanılır gibi değil
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reggeaton


    agr valfi dediğiniz şey gaz kelebeğimi acaba
    dorseklampe dedikleri parça almanların


    dizellerde boğaz kelebeği bulunmaz bazı istisnalar hariç.egr "exhaust gas recirculation" yani egzoz gazını çevrime tekrar sokan valf anlamına gelir.
    _____________________________
    parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: reggeaton


    agr valfi dediğiniz şey gaz kelebeğimi acaba
    dorseklampe dedikleri parça almanların


    dizellerde boğaz kelebeği bulunmaz bazı istisnalar hariç.egr "exhaust gas recirculation" yani egzoz gazını çevrime tekrar sokan valf anlamına gelir.

    Alıntıları Göster
    daturkishsultan cahilliğimi hoşgör sana bir tecrübemi anlatacam

    bir yılı aşkın süredir benim arabanın motor ikaz lambası yanıyordu
    taktım kafaya niye yanıyor diye :)
    gittim servise hava akış metre dediler değiştirdim 500-600 ytl para vererek sönmedi
    fakir karışım yapıyor dediler lambda sensörü dediler değiştirdim lamba sonmedi
    buji dediler yağ dediler şu dediler bu dediler lamba sönmedi
    inanırmısın depo kapağına kadar değiştirdim sönmedi

    sonra birşey farkettim
    deniz seviyesine inip 1-2 gün gezince lamba sönüyordu sonra dönüşte tekrar yanıyordu
    demek birşeyler bunu ayarlıyor ve ecuya bilgi veriyor dedim
    2000 kusur rakımda yaşıyorum
    deniz seviyesinden çıkışta her 500 metre tırmandığımda arabayı stop ettim sonra kontağı açtım bir 5 dk tuttum tekrar kontağı açtım
    motor engine check lambası hiç yanmadı

    çektim arabayı bosch car servise bunun boğaz kelebeğini sökün dedim
    adamlar yerini bilmiyorlar bilgisayardan baktılar buldular söktürdüm
    yarım parmak kurum bağlamış
    balata spreyi tiner ne varsa çözecek temizlettirdim birde yeni conta ayarladım taktırdım

    bunu bana hiçbir usta söylemedi maalesef
    rakım çıktıkca oksijen basıncına göre ayarlama yapan yer olması lazım aklımda boğaz kelebeği kalmış

    parçada bu parça
    şimdi aracım 8 litre değilde 5-5.3 litre yakıyor araba hafifledi sanki

    lambada sönüş o sönüş dahada yanmadı

    aha suç aletide bu ama bu agr valfi değil dimi

    agr valfi sanıyordum okuyunca bu farklı bir parça oldugunu farkettim



     mühim parça EGR valfi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reggeaton -- 15 Ekim 2009; 22:41:30 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: reggeaton

    daturkishsultan cahilliğimi hoşgör sana bir tecrübemi anlatacam

    bir yılı aşkın süredir benim arabanın motor ikaz lambası yanıyordu
    taktım kafaya niye yanıyor diye :)
    gittim servise hava akış metre dediler değiştirdim 500-600 ytl para vererek sönmedi
    fakir karışım yapıyor dediler lambda sensörü dediler değiştirdim lamba sonmedi
    buji dediler yağ dediler şu dediler bu dediler lamba sönmedi
    inanırmısın depo kapağına kadar değiştirdim sönmedi

    sonra birşey farkettim
    deniz seviyesine inip 1-2 gün gezince lamba sönüyordu sonra dönüşte tekrar yanıyordu
    demek ecu bunu ayarlıyor dedim 2000 kusur rakımda yaşıyorum
    deniz seviyesinden çıkışta her 500 metre tırmandığımda arabayı stop ettim sonra kontağı açtım bir 5 dk tuttum tekrar kontağı açtım
    motor engine check lambası hiç yanmadı

    çektim arabayı bosch car servise bunun boğaz kelebeğini sökün dedim
    adamlar yerini bilmiyorlar bilgisayardan baktılar buldular söktürdüm
    yarım parmak kurum bağlamış
    balata spreyi tiner ne varsa çözecek temizlettirdim birde yeni conta ayarladım taktırdım

    bunu bana hiçbir usta söylemedi maalesef
    rakım çıktıkca oksijen basıncına göre ayarlama yapan yer olması lazım aklımda boğaz kelebeği kalmış

    parçada bu parça
    şimdi aracım 8 litre değilde 5-5.3 litre yakıyor araba hafifledi sanki

    lambada sönüş o sönüş dahada yanmadı

    aha suç aletide bu ama bu agr valfi değil dimi

    agr valfi sanıyordum okuyunca bu farklı bir parça oldugunu farkettim



     mühim parça EGR valfi



    estafurullah.açıkçası ecunun denizseviye yüksekliğini nereden anladığını ben de bilmiyorum.ama bana sorarsanız ecu yükseklik aracılığıyla değil de lambda sensörü ile oksijen oranını ölçüyor.çünkü yaşadığımız ortama göre havadaki oksijen oranı yüksekliğe bağlı olmadan değişebilir.

    resmini koyduğunuz parçanın adı boğazkelebeği literatürde adı "intake throttle body" diye geçiyor.bu parça öyle hassas ki ortadan geçen mile bağlı olan kelebeği söküp yerine bi daha taktığınızda içeri alınan hava miktarı değişiyor ve ecu aptallaşıyor.dikkat ettiyseniz boğaz kelebeğinden ecuya gitmek üzere bir soket çıkıyor.bu soketle boğazkelebeğinin yani gaz pedalının konumunu motora bildiriyorsunuz.sonuçta karmaşık algoritmalar sonucunda ecuyu ne yapması gerektiğine kara veriyor ve motoru değişik parametreler ile yönetiyor.

    boğaz kelebeğinin kurum tutmasının en büyük nedenlerinden biri yüksek viteste düşük devirle fazla gaza abanarak gitmek.bu şekilde araç kullandığınızda eğer egzantriğiniz yüksek overlap bindirmesine sahipse düşük devirde boğaz kelebeğinde kurumlanmaya neden oluyor.araç çekmiyor diye gaza abandıkça da overlap zamanında daha fazla basınçlı egzoz gazını emmeye doğru yollamış oluyorsunuz bu durum da kurumlanmayı iyice tetikliyor.

    işte bu nedenle benzinli aracı yavaş yavaş bitiren şey doğru viteste gitmemektir diyorlar.benzinli motoru herzaman max tork bandının açıldğı ilk devirlerde ve gaza azıcık bile dokunduğunuzda aracın tepki verdiği viteste kullanmanız gerekir.

    egr valfi çok daha değişik bir parça.amaçları çok farklı.yukarda da söylediğim gibi yanmış egzoz gazlarını yeniden çevrime sokan parçadır.iyi yanları da vardır kötü yanları da vardır.özellikle benzinli motorlarda iptal edilmesi sakin kullanımda fazla yakıt tüketimine yol açar çünkü egr valfinin görevlerinden biri de emme manifoldundaki vakumu bertaraf edip motoru kısılma kayıplarından kurtarmaktır.performans ve tuningçiler ne akla hizmetse ilk bu valfi ortadan kaldırır ki son derece yanlış bir modifiye.hem makina hem çevre açısından.çünkü zaten egr valfi sakin kullanımda devreye girer,gaza abandığınızda devreden çıkar.modçular da gaza abandığında performans aradığından egr valfini sökmeleri son derece saçma bi durum.
    _____________________________
    parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    ek not : EGR valfi sadece dizellerde bulunmaz, bazı benzinlilerde de vardır. örnek bakınız : opel-chevrolet gurubu...


    72-73 yıllarında amerikada egrsiz araçların trafiğe çıkması yasaklandı.bu nedenle amerikada satış yapan japon-kore,alman ve yerli araçlar o yıllardan beri egr valfi kullanırlar.avrupada 80lerde mi 90larda mı geçildi bilmiyorum ancak avrupa normlarına göre de günümüzde egrsiz araç satılamaz.yani tüm benzinli ve dizel araçların egr valfi kullnması zorunludur.
    _____________________________
    parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: reggeaton

    daturkishsultan cahilliğimi hoşgör sana bir tecrübemi anlatacam

    bir yılı aşkın süredir benim arabanın motor ikaz lambası yanıyordu
    taktım kafaya niye yanıyor diye :)
    gittim servise hava akış metre dediler değiştirdim 500-600 ytl para vererek sönmedi
    fakir karışım yapıyor dediler lambda sensörü dediler değiştirdim lamba sonmedi
    buji dediler yağ dediler şu dediler bu dediler lamba sönmedi
    inanırmısın depo kapağına kadar değiştirdim sönmedi

    sonra birşey farkettim
    deniz seviyesine inip 1-2 gün gezince lamba sönüyordu sonra dönüşte tekrar yanıyordu
    demek ecu bunu ayarlıyor dedim 2000 kusur rakımda yaşıyorum
    deniz seviyesinden çıkışta her 500 metre tırmandığımda arabayı stop ettim sonra kontağı açtım bir 5 dk tuttum tekrar kontağı açtım
    motor engine check lambası hiç yanmadı

    çektim arabayı bosch car servise bunun boğaz kelebeğini sökün dedim
    adamlar yerini bilmiyorlar bilgisayardan baktılar buldular söktürdüm
    yarım parmak kurum bağlamış
    balata spreyi tiner ne varsa çözecek temizlettirdim birde yeni conta ayarladım taktırdım

    bunu bana hiçbir usta söylemedi maalesef
    rakım çıktıkca oksijen basıncına göre ayarlama yapan yer olması lazım aklımda boğaz kelebeği kalmış

    parçada bu parça
    şimdi aracım 8 litre değilde 5-5.3 litre yakıyor araba hafifledi sanki

    lambada sönüş o sönüş dahada yanmadı

    aha suç aletide bu ama bu agr valfi değil dimi

    agr valfi sanıyordum okuyunca bu farklı bir parça oldugunu farkettim



     mühim parça EGR valfi



    estafurullah.açıkçası ecunun denizseviye yüksekliğini nereden anladığını ben de bilmiyorum.ama bana sorarsanız ecu yükseklik aracılığıyla değil de lambda sensörü ile oksijen oranını ölçüyor.çünkü yaşadığımız ortama göre havadaki oksijen oranı yüksekliğe bağlı olmadan değişebilir.

    resmini koyduğunuz parçanın adı boğazkelebeği literatürde adı "intake throttle body" diye geçiyor.bu parça öyle hassas ki ortadan geçen mile bağlı olan kelebeği söküp yerine bi daha taktığınızda içeri alınan hava miktarı değişiyor ve ecu aptallaşıyor.dikkat ettiyseniz boğaz kelebeğinden ecuya gitmek üzere bir soket çıkıyor.bu soketle boğazkelebeğinin yani gaz pedalının konumunu motora bildiriyorsunuz.sonuçta karmaşık algoritmalar sonucunda ecuyu ne yapması gerektiğine kara veriyor ve motoru değişik parametreler ile yönetiyor.

    boğaz kelebeğinin kurum tutmasının en büyük nedenlerinden biri yüksek viteste düşük devirle fazla gaza abanarak gitmek.bu şekilde araç kullandığınızda eğer egzantriğiniz yüksek overlap bindirmesine sahipse düşük devirde boğaz kelebeğinde kurumlanmaya neden oluyor.araç çekmiyor diye gaza abandıkça da overlap zamanında daha fazla basınçlı egzoz gazını emmeye doğru yollamış oluyorsunuz bu durum da kurumlanmayı iyice tetikliyor.

    işte bu nedenle benzinli aracı yavaş yavaş bitiren şey doğru viteste gitmemektir diyorlar.benzinli motoru herzaman max tork bandının açıldğı ilk devirlerde ve gaza azıcık bile dokunduğunuzda aracın tepki verdiği viteste kullanmanız gerekir.

    egr valfi çok daha değişik bir parça.amaçları çok farklı.yukarda da söylediğim gibi yanmış egzoz gazlarını yeniden çevrime sokan parçadır.iyi yanları da vardır kötü yanları da vardır.özellikle benzinli motorlarda iptal edilmesi sakin kullanımda fazla yakıt tüketimine yol açar çünkü egr valfinin görevlerinden biri de emme manifoldundaki vakumu bertaraf edip motoru kısılma kayıplarından kurtarmaktır.performans ve tuningçiler ne akla hizmetse ilk bu valfi ortadan kaldırır ki son derece yanlış bir modifiye.hem makina hem çevre açısından.çünkü zaten egr valfi sakin kullanımda devreye girer,gaza abandığınızda devreden çıkar.modçular da gaza abandığında performans aradığından egr valfini sökmeleri son derece saçma bi durum.

    Alıntıları Göster
    o vidaları ve saçı sökmediler söktürmedim :)) temizlik yaptılar ince samur fırça ile

    o parçanın ne kadar hassas olduğunun farkındayım

    çünkü sıfırı almanyada 270 euro türkiyede 600-700 eurodan aşağı vermiyorlar

    bu açılıyor kapanıyor karışımın durumuna göre ama o saç parça rahat hareket edemiyorsa kötü karışım oluyor motor benzin zoruyla gidiyor

    bujiler kararıyor vs vs

    pat check engine light yanıyor

    edit :araç otomatik genelde D ile gidiyorum rampa inerken genelde manuel kullanıyorum

    yazınızdan alıntı :
    boğaz kelebeğinin kurum tutmasının en büyük nedenlerinden biri yüksek viteste düşük devirle fazla gaza abanarak gitmek.bu şekilde araç kullandığınızda eğer egzantriğiniz yüksek overlap bindirmesine sahipse düşük devirde boğaz kelebeğinde kurumlanmaya neden oluyor

    bu tarif ettiğiniz şeyler arabayı yürürken boğmak oluyor bir nevi dimi daturkishsultan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reggeaton -- 15 Ekim 2009; 22:47:09 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: reggeaton

    o vidaları ve saçı sökmediler söktürmedim :)) temizlik yaptılar ince samur fırça ile

    o parçanın ne kadar hassas olduğunun farkındayım

    çünkü sıfırı almanyada 270 euro türkiyede 600-700 eurodan aşağı vermiyorlar

    bu açılıyor kapanıyor karışımın durumuna göre ama o saç parça rahat hareket edemiyorsa kötü karışım oluyor motor benzin zoruyla gidiyor

    bujiler kararıyor vs vs

    pat check engine light yanıyor

    edit :araç otomatik genelde D ile gidiyorum rampa inerken genelde manuel kullanıyorum

    yazınızdan alıntı :
    boğaz kelebeğinin kurum tutmasının en büyük nedenlerinden biri yüksek viteste düşük devirle fazla gaza abanarak gitmek.bu şekilde araç kullandığınızda eğer egzantriğiniz yüksek overlap bindirmesine sahipse düşük devirde boğaz kelebeğinde kurumlanmaya neden oluyor

    bu tarif ettiğiniz şeyler arabayı yürürken boğmak oluyor bir nevi dimi daturkishsultan




    kesinlikle.halkdilinde aracı boğarak kullanmak tam olarak bu.

    ancak şunu söyleyeyim benzinli araçta boğaz kelebeği doğrudan gaz pedalına bağlıdır.yani ne kadar basarsak o kadar açılır ayağımızın kuvvetiyle açarız.bu nedenle kurumdan dolayı açılamama gibi bi sorun olmaz.ancak şöyle bi durum olabilir kelebek tam açık olsa bile hava girişi kurum tarafından engellendiği için yukarda dedğiniz gereksiz zengin karışım ve yeterli hava olmadığından dolayı gereken hacimsel verimlere ulaşamayan motor fazla yakıp az gitme eğilimi gösterebilir.
    _____________________________
    parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: reggeaton

    o vidaları ve saçı sökmediler söktürmedim :)) temizlik yaptılar ince samur fırça ile

    o parçanın ne kadar hassas olduğunun farkındayım

    çünkü sıfırı almanyada 270 euro türkiyede 600-700 eurodan aşağı vermiyorlar

    bu açılıyor kapanıyor karışımın durumuna göre ama o saç parça rahat hareket edemiyorsa kötü karışım oluyor motor benzin zoruyla gidiyor

    bujiler kararıyor vs vs

    pat check engine light yanıyor

    edit :araç otomatik genelde D ile gidiyorum rampa inerken genelde manuel kullanıyorum

    yazınızdan alıntı :
    boğaz kelebeğinin kurum tutmasının en büyük nedenlerinden biri yüksek viteste düşük devirle fazla gaza abanarak gitmek.bu şekilde araç kullandığınızda eğer egzantriğiniz yüksek overlap bindirmesine sahipse düşük devirde boğaz kelebeğinde kurumlanmaya neden oluyor

    bu tarif ettiğiniz şeyler arabayı yürürken boğmak oluyor bir nevi dimi daturkishsultan




    kesinlikle.halkdilinde aracı boğarak kullanmak tam olarak bu.

    ancak şunu söyleyeyim benzinli araçta boğaz kelebeği doğrudan gaz pedalına bağlıdır.yani ne kadar basarsak o kadar açılır ayağımızın kuvvetiyle açarız.bu nedenle kurumdan dolayı açılamama gibi bi sorun olmaz.ancak şöyle bi durum olabilir kelebek tam açık olsa bile hava girişi kurum tarafından engellendiği için yukarda dedğiniz gereksiz zengin karışım ve yeterli hava olmadığından dolayı gereken hacimsel verimlere ulaşamayan motor fazla yakıp az gitme eğilimi gösterebilir.

    Alıntıları Göster
    arada hayvanı terletmek lazım
    bu durumda en nihayetinde orada (boğaz ) bir venturi etkisi soğurma yani oluşuyor
    ben genelde buldum mu yolu 190-200 basarım bazen de 90-100 gidiyorum
    arada bir hayvanı terleteyim bari



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reggeaton -- 16 Ekim 2009; 10:21:04 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Araç çekişten düşer ve kapkara duman atmaya başlar ise ilk baktırılacak iki parça var, biri EGR diğeri Turbo.Turbo da güç kaybı aniden olur ve ciddi anlamda hissedilir.Her karadumanı görüp abi motor gitmiş diyen ustadan da mümkün olduğunca uzak durulmalı


    Kesinlikle katılıyorum, bu zamanda dikkat etmek lazım . . .
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Messerschmitt BF109

    quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Araç çekişten düşer ve kapkara duman atmaya başlar ise ilk baktırılacak iki parça var, biri EGR diğeri Turbo.Turbo da güç kaybı aniden olur ve ciddi anlamda hissedilir.Her karadumanı görüp abi motor gitmiş diyen ustadan da mümkün olduğunca uzak durulmalı


    Kesinlikle katılıyorum, bu zamanda dikkat etmek lazım . . .

    Alıntıları Göster
    Benim benzinli aracımında ikaz lambası yandı. Servise gittim, aracın yıl, model sordular 2004 Polo dedim. Bilgisayara soktu baktı. Egr valfi hatası verdi dedi. Parça satışa fiyat sordum 195 tl dedi. Görevlide işçi masrafı hariç fiyatı 300 tl'yi bulur dedi.

    Forumda kimisi iptal ettirilebilir demiş kimiside benzine etkisi var demiş anladığım kadarı ile. Ben parça değiştirilirse bu fiyat sanıyordum ama sanırım egr valfi temizlenebiliyor anladığım kadarı ile.

    Sormak istediğim benzine etkisi varmıdır? Araca kış bakımı yaptırmıştım. O bakım gününden beri hep aynı yerden benzin almama rağmen araç sanki Doğan, Şahin gibi ses yapmaya başladı. Tabi tam anlamı ile o kadar ses değil. Araç çekiş gücü filan normal. Yani ne gibi dejavantajları ve avantajları var bu parçanın?

    Birde egr valfi arızalı olan kişilerin araçları siyah duman çıkarır diyorlar. Benim araçta öyle bir sorun göremedim.
    _____________________________
    Pragmatistler işine geleni, idealistler hayal ettiğini savunur.
    Ben gerçeği söylerim. Acıtsa bile.

    Pragmatist fırsat kovalar, idealist kural…
    Ama hayat ikisinin de kitabına uymaz.
    Ben gerçekleri seçtim: realistim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stones

    Benim benzinli aracımında ikaz lambası yandı. Servise gittim, aracın yıl, model sordular 2004 Polo dedim. Bilgisayara soktu baktı. Egr valfi hatası verdi dedi. Parça satışa fiyat sordum 195 tl dedi. Görevlide işçi masrafı hariç fiyatı 300 tl'yi bulur dedi.

    Forumda kimisi iptal ettirilebilir demiş kimiside benzine etkisi var demiş anladığım kadarı ile. Ben parça değiştirilirse bu fiyat sanıyordum ama sanırım egr valfi temizlenebiliyor anladığım kadarı ile.

    Sormak istediğim benzine etkisi varmıdır? Araca kış bakımı yaptırmıştım. O bakım gününden beri hep aynı yerden benzin almama rağmen araç sanki Doğan, Şahin gibi ses yapmaya başladı. Tabi tam anlamı ile o kadar ses değil. Araç çekiş gücü filan normal. Yani ne gibi dejavantajları ve avantajları var bu parçanın?

    Birde egr valfi arızalı olan kişilerin araçları siyah duman çıkarır diyorlar. Benim araçta öyle bir sorun göremedim.


    Alıntıları Göster
    Eksoz gazını EGR ile emmeye geri gönderdiğinizde; temel işlevi olan faydalı şeyleri yapıyor,yapmasına da,
    Bu uygulama neticesinde yanma odası sıcaklığı max değerlere ulaşamıyor ve tolere edilebilecek ve dışarı atılabilecek kurumlar sübap ağızlarında ve içerde kalmaya başlıyor, katmanlaşıyor.
    Yanma odasındaki(özellikle de sübap diplerinde) biriken kurum: sırası ile önce bobini, sonra da EGR valfinin kendisini bozuyor. Nihai aşama ise sübapların kaçırması ve kompresyon kayıpları.
    Özetle yumurta mı tavuktan-tavuk mu yumurtadan hesabına dönüyor.
    EGR uygulaması mı bunlara sebebiyet veriyor ve en sonunda da kendisini arızalı hale getiriyor, yoksa sorun önce bunlarda başlıyor da sonra mı EGR nin kendisini bozuyor gibi bir döngünün cevabı: EGR uygulaması ve kötü yakıt tüm bu sorunlara yol açıyor olmalıdır.
    Ülkemizdeki yakıt kalitesi ile EGR uygulaması başlı-başına dert.
    Hele ki benzinli motorlarda EGR uygulamasına girişmek; son kullanıcıya sadece dert olarak döner. (Bakınız Opellere). 2007 yılına kadar EGR uygulanan pek çok farklı model Opel özellikle de Astra modeli adeta dert küpüdür. Oysa ki 2007 yılından sonraki benzinli 115 bg lik Astra'larda bu uygulama kaldırılmış ve araçlar nerede ise sorunsuz hale gelmişlerdir(2007 yılından sonraki Astra'larda herhangi bir motor özellikle de EGR nin sebebiyet verdiği (sonuçsal olarak) şikayete pek rastlayamazsınız).
    Benzinli araçlar Kötü yakıt maruz kalıyorlar(üstelik de yakıtın standardı böyle), artı, düşük hız yüksek vites ile seyir imkanı benzinlilerde diesellere nazaran daha mümkün. Bunun üstüne bir de otomatik şanzımanı koyarsanız: ortaya sadece dert küpü bir araç çıkar(ülkemiz şartlarında).
    Egr uygulamasına diesellerde devam etmek zorundalar, fakat benzinlilerde ve otomatik vitesli araçlarda (benzinli-diesel farketmez) bu uygulamayı sürdürmek ancak yeni ve maliyetli teknoloji ile mümkündür.
    Üreticiler bunu yapmazlar, yapmıyorlar da zaten, durum böyle olunca da sorunların tamamı araç kullanıcılarına geçiyor.
    Toplumsal yaşantı açısından Egr= Temiz çevre
    Kullanıcı açısından Egr= Dert



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otuuuz5 -- 18 Ocak 2010; 1:00:51 >
    _____________________________




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.