Şimdi Ara

Motor yorulması nedir? Düşük devirde kullanımın zararları? (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
192
Cevap
7
Favori
82.582
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar 1.4 tüplü aracımda tasarruf sağlamak için sürekli düşük devirde araç kullanıyordum. 1500 deviri geçmemeye özen gösteriyordum. Bayır yukarı çıkarken alt devirde araç kullandığımdan dolayı sürekli vuruntu oluyordu. Uzun yola çıkacağım bir gün araç silkelenmeye başladı. En yakın seat servisi 30 km ilerideydi. Böyle silkelene silkelene servise gittim. Aracımı bilgisayara bağladılar ve bir numaralı ateşleme bobininin patlamış olduğnu yaklaşık 100 tl fiyatı olduğunu ancak değişim için 4 adet ateşleme bobininin değişimini tavsiye ettiklerini söylediler. Bende üzerimde yeterli param olmadığı için geçici çözüm için çıkma parçacıdan 20 tl karşılığı 2.el ateşleme bobini aldım. Taktırdığımda sorun çözüldü. Takan kişi araç tüpünün elektirik tesisatı birinci sıradaki bobine bağlanmış olduğu için aşırı yük binmiş olabilir tavsiyem lpg tesisatını 2. bobine bağlattır sorunun çözülür dedi. Bende 20 km ilerideki lpg servisine gittim 1 numaralı bobin üzerindeki lpg tesisatını 2 numaralı bobine bağlattırdım. Ancak 10 km ancak gitmiştim araç tekrardan silkelemeye ve motor arıza lambası yanıp sönmeye başladı. Bu sefer başka bir seat servisine gittim tekrar bilgisayara bağladılar 2. el aldığım 1 numaralı ateşleme bobini tekar patlamıştı. Serviste 100 tl karşılığı bosch marka ateşleme bobini ile değişimi yapılıp arıza lanbası söndürüldü. Şuan aracımda hiçbir sorun yok. Ancak düşük devir araç kullanmanın zararlarını tesadüfen bu topikte görünce yapmış olduğum hatayı anlamış oldum. Sabah ilk işim aracımı yüksek devirlerde kullanıp ciğerlerini açmak olacak. Bundan sonra bir daha 2500 devirin altında araç kullanmam. Sizlerden öğrenmek istediğim ateşleme bobininin patlama sebebi aşırı derecede düşük devirli araç kullanmak olabilir mi? Saygılarımla




  • Hikayebunlar asıl fazla devirli kullanmak motorun ömrünü kısaltır
  • Benzinlide 2000 devirin altına düşmeden sakin kullanımla hiç bir şey olmaz. Zaten zararı olsa üreticiler ekonomi vitesleri olarak 6. 7. vitesleri koymazlar. Uzun yolda 90-100km süratte 6.7. viteste 2000li devirlerde araçlar zorlanmadan son derece ekonomik olarak ilerliyorlar. Çünkü ivmelenme yok, sabit hız korunuyor. İvmelenme olacaksa elbette vites küçültüp motoru ve aktarma organlarını rahatlatmak lazım.

    Bunun dışında uzun süre sürekli düşük devirde sakin olarak sürülen arabanın motoru geçici olarak sağırlaşıyor. Yani olurda ani hızlanma, manevra isteklerinize net cevap vermiyor. Hantal kalıyor. Bu da bir sorun göstergesi değil. Artık hemen her aracının motor beyninde sürüş tarzınıza göre motor ve yakıt zamanlamaları ayarlanıyor. Sürekli sakin sürüşten sonra agresif sürmek istediğinizde bilgisayar yeniden yapılandırma yaptığından bunu hemen göremiyorsunuz.




  • bence dizelde 1500 devir ve altında gitmek sakıncalı.
    ancak benzinlide araç çekiyorsa titremiyorsa sıkıntı yok.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar opel astra manüel 1.4 turbo araca sahibim ama onun yani bilgisayara gore jullanirsam ki ne zaman vites değiştireceğini gösteriyi kendisi 1800 devirlerde vites degistirttiriyor 1500 devirde de kullanirsan tam bir ekonomi yaptiriyo düşük devrin zarari olsaydi herhalde opel mühendisleri düşünürdü....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K0rkunc

    Hikayebunlar asıl fazla devirli kullanmak motorun ömrünü kısaltır

    Katiliyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freestyle_

    Düşük devirde motor bayılır diye bişey yok 2.0 motor arabanın 2500 devirde 5. viteste aldığı yeri 1.6 da 3500 altı devirde alamazsın 2.0 motorun güzelliği burda motor sesi çekmek zorunda kalmıyorsunuz bu yüzden 5000 dd de vites değiştirmeyin araba alıyorsa.. eğer 3000 devirde ötmeye başlar genelde motorlar öttürmeyin ve boğuk bir ses çıkmasın en iyisi 2 3 devir arası... asıl yüksek devirde kullanmak motor ömrünü kısaltır uzun vadede.. yakış motor seside cabası..

    düşük devirde seyretmenin bi mahsuru yok bence eğer gaz verilmiyorsa.. hızlanmak istersen vites düşür.. sabit gidince bi sorun olmaz bence 1500devirde..özellikle 1 2 . viteste



    avatar-mesaj uyumsuzluğu




  • Benim astra 1.6 benzinli, bazen 1800 devirde bile vites arttırın işareti çıkıyor.

    5. vites 70 km hızla giderken çekiyor rahatça hem de çok az yakıyor. Ne sakıncası olur ki?
  • ahmet__01

    Anlamıyorsun konuşma,yukarıda mesajımdaki yazıyı tekrar oku ''aracı çok düşük devirde kullanmak kranka piston kollarına vs.vs fazla yük bindireceğinden motor ömrünü yer'' demişim gayet yeterli doğru ve gerçek bi açıklama
  • bu soruyu bende merak edıyorum araba r9 2 vites 1000 devır de yada 3 vıtes 1000 de gıderken araba cok hareret yapıyor ?oysakı sakin sakin geziyorum
  • Konu dizel araçsa , "2bin devirden aşşağı düşme 3bin den yukarı çıkma" derdi ustam. Lakin şimdi dizel otomatik wag bir araç alacağım adamlar 2binde değişiyor normal kullanımda. Gerçi beygir farkı var arada (75-110) ama yine de insan kaygılanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Piston kranka olan acisindan dolayi piston yatagina yanal kuvvet uygular.silindiri oval yapmaya calisir yani.dusuk devirde asiri yuk binerse bu kuvvet daha fazla olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BOLDVIPER

    bu soruyu bende merak edıyorum araba r9 2 vites 1000 devır de yada 3 vıtes 1000 de gıderken araba cok hareret yapıyor ?oysakı sakin sakin geziyorum

    benim araba 94 model 72 hp lik karbratörlü broadway benzinli 3. vites 1000 devirde gaza yavaş yavaş dokunuyorum araç hızlanmaya başlıyor sesinde hafiften bir bayılma sesi oluyor ama gaz pedalında bir zorlanma hissetmiyorum sizde de durum böyle mi siz ne düşünüyorsunuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okyaypay

    vitesli bisiklet kullandınız mı?
    kullandıysanız bilirsiniz
    vites en büyükteyken nasıl yorulursunuz en küçükteyken nasıl ve olması gereken vitesteyken nasıl (eşit hızlarda)
    en küçük sizi çok hareketten yorar
    en büyük çevirme kuvvetinizin yetmediğinden yorar
    aynı şey olsa gerek
    bu saatte bu kadar kafa çalışıyor olmazsa yarın daha fazla detay yazarım şimdi iyi geceler arkadaşlar :)

    Hah iste bu.nasilki bisiklette yavas ama yuksek viteste iken hizlanmaya calisirken zincire dehset bi yuk biner.arabadada yuksek viteste ama yavasken hizlanmaya calisirsan piston krankin tersi taraf silindir yuzeyinin tabiri caizse aq. Cunki kranki itmekte ne kadar zorlanirsa silindir yuzeyine o derece yaslanir...

    Vitesi kuculttugunuzde motor kranki daha kolay cevirir uzerindeki yuk kalkar ve silindire yaslanmayi azaltir...butun bunlat piston en verimli zamaninda iken krank koluna dik basmadigi acili bastigi icin olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 18 Ağustos 2014; 8:50:05 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >




  • o.lut03 O kullanıcısına yanıt
    Bendeki 80 bg energy motor

    seste bi degisiklik olmuyor yada aracta bayilma gibi durum ama hararet fan acma derecesine geliyor bence o vireste o devirde gezmek mumkun ama hararet neden? Yoksa goruyorum ford connetc polis araclari hep 30 40 km hizla geziyorlar hatta 20 uzun sure araclari dizel ama sorun olacagini sanmiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ölümlü dünyada fazla takmayın isteyen istediği gibi sürsün alt tarafı bi araba motoru :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BOLDVIPER

    Bendeki 80 bg energy motor

    seste bi degisiklik olmuyor yada aracta bayilma gibi durum ama hararet fan acma derecesine geliyor bence o vireste o devirde gezmek mumkun ama hararet neden? Yoksa goruyorum ford connetc polis araclari hep 30 40 km hizla geziyorlar hatta 20 uzun sure araclari dizel ama sorun olacagini sanmiyorum

    Ne kadar surede fan açma derecesine geliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Takip.
  • Turbo benzinli ve dizel motorlarda düşük devirde kullanım yakıt tasarrufu sağlar ve motorun uzun ömürlü olmasını sağlar. zaten motorların ömrü de yapılan toplam devir sayısına göre hesaplanır yani harddisk in spin sayısı gibi. yani sürekli yüksek devirde kullanma hem yakıtı artırır hem de motor ömrünü kısaltır.
  • o.lut03 O kullanıcısına yanıt
    2.5 km kadar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.