Şimdi Ara

Motor yorulması nedir? Düşük devirde kullanımın zararları? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
192
Cevap
7
Favori
82.576
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Özellikle aracınız dizel ise düşük devir kullanımın bir zararı yok zaten 1900 devirden itibaren vites yükseltmemiz için uyarı işareti çıkıyor

    Bedavaya 3000-4000 devirlere kadar gaz vermek , yakıt israfından öteye gitmez

    Uzun yol gidecekseniz max tork verdiği devirden itibaren gidebilirsiniz

    Hatta bir konu vardı yanlış hatırlamıyorsam peugeot 307 ile adam 1400 devir sabit hız istanbul antalya yapmış gidiş dönüş ve 3 litre civarı yakıt harcamış.

    Kesinlik ile yavaş giderseniz motor ölür , patlar , çatlar , performansdan düşer diyenlere inanmayın , motor her devirde çalışacak şekilde üretilmiştir

    İsterseniz bin devirde , isterseniz 5 bin devirde kulllanın , sağdan soldan bilgilere kulak asmayın

    Böyle bir ihtimal olsa hem arabanın kitapçığında düşük devir kullanmayın yazar , bayiler bilgilendirir , hemde araç konsolunda daha 2000 devir bile olmadan vites yükseltme işareti çıkmazdı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CyberKnight

    quote:

    Orijinalden alıntı: SuEzO

    quote:

    Orijinalden alıntı: CyberKnight

    yok motor yorulması yok çiğ mazot atma çok yakıt dolması yok piston sıkışması , ulen alemsiniz dh ahali.çok gülüyorum size. makine mühendisiyim

    madem öyle biraz bilgilendirin insanları... her makine mühendisi içten yanmalı motorlar hakkında uzman mı oluyor?? bilmedğim için soruyorum.. bende bilg. mühendisiym ama çoğu zaman bilmediğim şeyler yada unuttuklarım çıkıyor ortaya..

    insanlarla dalga geçmek yerine "yanlış biliyorsunz ben düzelteyim" diyebilirsiniz yada hiç buraya birşey yazmadan oturduğunz yerden gülebilirsiniz..

    varmı ekleyebileceğiniz birşey ??

    evet.her makine mühendisi içten yanmalı motorlar dersini alır ve genellikle çoğu bu konuya ilgili olduğu için neredeyse uzman olur.

    daha öncede belirtmiştim başka konularda , tekrar söyleyeyim , ben dh ahali gibi bilgisiz cahil cühela okuduğunu anlamayan yada araştırıp öğrenmeden doğru bildiği yanlışları peşinde at gözlüğüyle koşan insanların çoğunlukta olduğu ortamlarda bilgilerimi bedavadan paylaşmam.buradaki insanların çoğu dalga geçilmeyi hak ediyor."üstad" yada "usta" diye hitap ettiğiniz bilgili zannedilen fakat bir okadarda cahil olanlarda dahil

    hocam sana bir sorum olacak cevaplayabilirsen memnun olurum. Şimdi 1500 devirde 6.vitesle gittiğimizi farzedelim gaza sonuna kadar bastığımızda motora(enjeksiyon*karbüratör farkeder mi bilmiyorum) yakamayacağı yakıtı göndermiş oluyor muyuz? bu konuda benim fikrim var ama sana da sormak istiyorum.




  • aracı çok düşük devirde kullanmak kranka piston kollarına vs.vs fazla yük bindireceğinden motor ömrünü yer diye düşünyorum çünkü devir çeviren motor yük karşısında güçlüdür az devir çeviren motor ise yük karşısında güçsüz kalıp zorlanacaktır tabi benim anlatmak istediğim normal seyir ettiğimiz devir değil aracın titreme seviyesine geldiği yada ona yakın olan devirler
  • Arkadaşlar takılmayın bu yazılanlara, aracın motoru titretmeden nispeten düşük devirde sürmeniz yeterli ben aracımı (dizel) ortalama 1600-1900 devir aralığında sürüyorum ve 2200-2300 devir civarında vites değiştiriyorum. Yokuş çıkarken ise yokuşun dikliğine ve vites değiştirme anında geçen sürede aracın kaybettiği devri gözlemleyerek devri yükseltip ona göre vites değişimi yapıyorum.

    Kişisel görüşüm çok düşük devirde araç titrediğinde gaza yüklenirsek o sürede fazladan yakıt sarfiyatı ve kurum oluşacaktır. Bunlar dışında pek zarar göreceğini sanmam.
  • ugurr999 kullanıcısına yanıt
    pm
  • Benzinli otomatik arabam var gaza çok basmadığım sürece 1800de dahi vites attığı oluyor o kadar sorun olsa mühendisler biraz daha yukarı çekerdi diye düşünüyorum.
  • düşük devir yüksek vites giderken benzin pompası gereğini yapıyor,sen istersen gaza basma
  • ilk sayfada bi yorumda bulunmuşum taa kaç yıl öncede çok güzel saçmalamışım :D şimdi gördüm alıntı uyarısını, bir daha okudum bende anlamadım :D hemen sildim daha fazla bilgi kirliliği/yanlışlık olmasın. neden böyle bir şey yazdığımdan haberim bile yok, şimdi sildim kusura bakmayın, herkese iyi forumlar.
  • babam 2-3 bin devirde ben 6-7 binlerde kullanıyorum.sorun hangimizde?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vw kullanım kılavuzunda yazanları aynen aktarıyorum:

    "Prensipte geçerlidir: Bir üst vites daima daha tasarruflu vitestir. Temel olarak çoğu araçta geçerlidir: 30 km/h hızda 3. viteste, 40 km/h hızda 4. viteste, ve 50 km/h hızda 5. viteste sürüş yapın. Ayrıca trafik ve sürüş durumu izin verdiğinde vites artırırken vites "atlama" yakıt tasarrufu sağlar. Vites göstergeli araçlar vites geçişi için en iyi zamanın gösterilmesi ile yakıt tasarruflu sürüşü destekler"

    Aracımı kullanırken çok rahatsız edici şekilde 2000 devre bile gelmeden vites değişim uyarısı beliriyor. Bisiklet örneği çok güzel. Müh. 4. sınıfta okuyorum ve az-çok teknik hissiyat taşıyan insan bu durumu merak eder ve öğrenmek ister. 2. sınıfta termodinamik aldık ama bu malesef yeterli değil bunu anlamam için. Kurum-murum bağlama veya debriyaja yük bindirme olaylarına falan da girmek istemiyorum, daha öncede "yakıt tüketim ve en ideal devir" içerikli konularda yazdığım şeyi aynen aktarıyorum sadece;

    "Eski 2003 model megane-1 aracımda çok ilginç gelen bir durum vardı. Genelde hep derler 90'la giderken araç en az, en ideal ve optimum tüketim değerlerini verir diye fakat ben sincan-ankara merkez arası akşam saatlerinde açık yolda, anlık tüketim göstergesi ile elimden geldiğince dikkatli yaptığım ölçümlerde en düşük tüketim değerim olan 6.1-6.3 LT/100Km (dikkat ediniz! anlık tüketim bilgisayar değeri!) tüketim değerine 105-110 Km hız ile giderken ulaşıyordum. Yavaş yavaş hızımı düşürüp 90-95 Km aralığına indiğimde göstergedeki anlık tüketim 6.8-7.2 aralığında oynamaya başlıyordu.

    Benim burdan çıkardığım sonuç ise, demek ki aracım en ideal yakma ve enerji aktarım sıcaklığına veya verimliliğine (artık her nasıl tabir ederseniz) 105-110 Km hız ile giderken ulaşıyordu. Uzun yolda hep 105-110 ile giderek çok mükemmel tüketim değerlerine ulaşmıştım. Devir göstergesi de yaklaşık olarak 2900-3000 gösteriyordu. Aracın kendi karakteristiği ile ilgili bir durum olduğunu düşünüyorum. Araçlarında anlık tüketim fonksiyonu göstergesi olan arkadaşlar bu konuda şanslı. Kulaktan dolma bilgilerden ziyade kendi gözleriyle görerek ölçüm yapmaları daha mantıklı. İyi forumlar."

    Klasik yaklaşımımıza göre 90km/h hatta 70 veya 80 ile gitmek bize çok büyük tasarruf sağlar ama durum böyle değil. Eski aracımdan bizzat görerek edindiğim bu izlenimim sonucu yeni aracımdaki vites değişim uyarısından dolayı rahatsız oluyorum. Dediğim gibi bisiklet örneği bu konuyu en iyi açıklayan örnek olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jackson

    Benzinli otomatik arabam var gaza çok basmadığım sürece 1800de dahi vites attığı oluyor o kadar sorun olsa mühendisler biraz daha yukarı çekerdi diye düşünüyorum.

    1 den 2 ye atarken yapıyordur onu. 5 e atarken yapsa araba zangır zangır titrer
    2 den 3 e atarken de yapılabilir. ama biraz zorlanır araç. 4 ve 5 te şahsen bizim araba boğulur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: heatblast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jackson

    Benzinli otomatik arabam var gaza çok basmadığım sürece 1800de dahi vites attığı oluyor o kadar sorun olsa mühendisler biraz daha yukarı çekerdi diye düşünüyorum.

    1 den 2 ye atarken yapıyordur onu. 5 e atarken yapsa araba zangır zangır titrer
    2 den 3 e atarken de yapılabilir. ama biraz zorlanır araç. 4 ve 5 te şahsen bizim araba boğulur.

    hiç bir otomatik vites(tork konvertörlü) değişimde o bahsettiğinz titreme olmaz
    zaten boğulacak gibi olursa motor vites kendini küçültür çünkü otomatiktir.




  • şöyle söyleyim uzun yol otobüsü vardı. MAN

    yokuş çıkarken araç boguk bir halde en yüksek viteste gaz bastıgınız zaman araç motor yiyordu. Bu olayı tüm otobüscüler bilir.

    Önemli olan araçın tork eğrisinin başlangıcının atında kullanmamak.

    Son kasa mercedes benz c180 90 km hızla giderken son viteste 1500 devirde seyrediyordu yanlış hatırlamıyorsam eğer.

    5.viteste kendi aracım 90km hızla 2400 devir çeviriyor.

    aracı sürekli düşük devirde yüksek viteste kullanırsanız hızlanmak için gaza daha çok basacaksınız. daha çok yakıt yakacak

    araç ilk viteste yüksek tork son viteste en yüksek beygirinin verir.

    uzun süreli kullanımda bende kurum oluşturacagını düşünüyorum. ama arada bir otobanda gazlamak ile sıkıntı olacagını düşünmüyorum.
  • Arabayı boğmayacak derecede alt devirlerde gitmekden bi zarar gelmez ama araba boğuluyorsa bir yada 2 alt vitese geçmek gerekir şehir dışındaysa ise kaçla gitdiğinize bağlı tabiki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurr999

    quote:

    Orijinalden alıntı: CyberKnight

    quote:

    Orijinalden alıntı: SuEzO

    quote:

    Orijinalden alıntı: CyberKnight

    yok motor yorulması yok çiğ mazot atma çok yakıt dolması yok piston sıkışması , ulen alemsiniz dh ahali.çok gülüyorum size. makine mühendisiyim

    madem öyle biraz bilgilendirin insanları... her makine mühendisi içten yanmalı motorlar hakkında uzman mı oluyor?? bilmedğim için soruyorum.. bende bilg. mühendisiym ama çoğu zaman bilmediğim şeyler yada unuttuklarım çıkıyor ortaya..

    insanlarla dalga geçmek yerine "yanlış biliyorsunz ben düzelteyim" diyebilirsiniz yada hiç buraya birşey yazmadan oturduğunz yerden gülebilirsiniz..

    varmı ekleyebileceğiniz birşey ??

    evet.her makine mühendisi içten yanmalı motorlar dersini alır ve genellikle çoğu bu konuya ilgili olduğu için neredeyse uzman olur.

    daha öncede belirtmiştim başka konularda , tekrar söyleyeyim , ben dh ahali gibi bilgisiz cahil cühela okuduğunu anlamayan yada araştırıp öğrenmeden doğru bildiği yanlışları peşinde at gözlüğüyle koşan insanların çoğunlukta olduğu ortamlarda bilgilerimi bedavadan paylaşmam.buradaki insanların çoğu dalga geçilmeyi hak ediyor."üstad" yada "usta" diye hitap ettiğiniz bilgili zannedilen fakat bir okadarda cahil olanlarda dahil

    hocam sana bir sorum olacak cevaplayabilirsen memnun olurum. Şimdi 1500 devirde 6.vitesle gittiğimizi farzedelim gaza sonuna kadar bastığımızda motora(enjeksiyon*karbüratör farkeder mi bilmiyorum) yakamayacağı yakıtı göndermiş oluyor muyuz? bu konuda benim fikrim var ama sana da sormak istiyorum.

    6 vites düşük devirde basarsanız gaza hızlanmanız dşük viteslere göre daha yavaş olur arabayı birazdaha sıkıştırırsınız dip gaz yaparsanız tabi ama yüksek süratlere cıkacağınız zaman devirli kullanın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaşlar benim bildiğim kadarıyla düşük devirde kullanıldığı zaman, motorun silindirleri aşağı yukarı yaparken, bir de motor titrerse silindirler iki yana sürterek silindir yuvalarına zarar veriyorlar ve bu oluşan boşluklarda kurum birikmesi oluşuyor. bu da motorun ömrünü azaltıyor diye biliyorum.
  • Şehir efsanesi Araç ya bayılır vuruntu yapar istese de gidemezsin, yada gider yorulmaz,
  • çok güzel şeyler konuşulmuş ta ben buraya dizellerde max 6000 devir görürken benzinlide 8000 devirli araçlar üretiliyor bu devir farkını merak ettiğim için gelmiştim

    teşekkür ederim arkadaşların açıklamaları için yanlız kafama da şu soruyu yerleştirdiler

    benzinlide yüksek vites düşük devir kombinasyonu zararsız ve yakıt ekonomisi yapan bir hareket mi ?
  • bi şey olmaz ancak düşük devir yüksek vites kullanmanın da bir mantığı vardır.
    düz yolda ilerliyorsunuz diyelim hızınız 70km ve 5. vitese attınız . bu hızda ilerlerken kesinlikle gaza yüklenmemeniz lazım. zaten biraz fazla basarsanız motorun sesinin değiştiğini anlarsınız hatta cam açıksa daha net duyabilirsiniz.
    yapılması gereken şey gaza sadece dokunmaktır yol düz zaten.. 5. vitestesiniz araç gitmek istiyor gaza hafif hafif dokunursanız az yakmış olursunuz ve hızınızı korumuş olursunuz. rampaya geldiğinizde veya hızlanmak istediğinizde mutlaka vites düşürmeniz gerekir.
  • Nacizane yorumum,
    Yakıt tüketimi açısından en önemli nokta yüksek vites düşük devir ile gitmektir. Ancak çok düşük motor devirlerinde ve aracın güç kazanımına ihtiyaç olan yerlerde yakıt silindirlere daha fazla girme ihtiyacı duyar yeterince hava ile karışmadığından dolayı karışımda zengin karışım olur. Bu durumlarda tam yanmama sorunu yani kurumlaşma oluşur. Kurumlaşma silindir başları ve subaplarında oluştuğunda arızalara sebeiyet verir. Bu kurum seviyesi yüksek miktarlara vardığında motor düzgün çalışmaz hale gelir. Bu olay aracında 10 numara yağ yakan kullanıcılardada sıkça görülür. Ancak hangi devirde kullanması gerektiğini kullanıcı zaten bilir. Eğer araca gaz verdiğin halde hızlanmıyor ise o devirin üzerinde kesinlikle kullanılmamalıdır. Motorun titremesinede izin verilmemelidir. Örneğin 5. viteste 2000 devir 4. viteste 3000. devire tercih edilebilir.Yakıt tüketimi açısından faydalıdır.

    Bu durumun tam tersi yüksek devirli kullanmak çok daha zararlıdır, çünkü motora gereğinden fazla güç verir motorun erken yorulmasına sebebiyet verebilirsiniz. Yine aynı şekilde birim kilometrede birim devir sayısı daha fazla olacağı için piston segmanlarında vs. aşınma fazla olacaktır.




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.