Şimdi Ara

Motor Yağında Mobil vs. Motul (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
3.879
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aslında standarda uyanı koyup geçmek lazım. Hanımın Yaris'e çok özeniyordum 10 bin bakımlarında. 3 bakımdır orjinal veya mann filtreler aldım hep Mobil 1 Esp koydum. Eğer bir aksilik olmazsa bayiye takasa verip 0 araba alacağım. Ee ne oldu yağlara filtrelere harcadığım ekstra paralar benim işime yaramadı. O yüzden aklım başıma geldi. En baştan bilsem castrol yağ ve filtron filtrelerle bakımını yapar geçerdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sen 15bin km'de değişmesi gereken yağı 30-40binde değiştirirsen bunu da devamlı yaparsan 200binde aracın yağ eksiltmeye başlayacaksa bu şekil 100binde eksiltmeye başlayacak. sonuç olarak biz bu araçları uzun süre sorunsuz kullanmayı düşünüyoruz. yağ markası ve filtre markası seçmek saçmalık değil. sen 2-3 yıl kullanıp satmayı düşünüyorsan sana saçma gelebilir evet. kendi adıma konuşuyorum şimdiye kadar tüm eski araçlarımın bakımını 8-9bin km'de yaptım bakım zamanını beklemedim. çünkü eskiden kısa sürede çok fazla yol yapıyordum bu konuda da araçlarım beni hiç üzmedi 3 kuruş yağ bakımı için aracın sağlığını bozmamak lazım aracı sattıktan sonra bir sonraki sahibi de arkanızdan sövmek yerine dua etsin. benim prensibim bu kısaca.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • İnternetten almanızı tavsiye etmem. Sahte yağlar epey can yakıyor. Mobil'in kendi internet sitesinden bayilerine bakarak en ucuz fiyat vereni tercih edin. Ben hep öyle yapıyorum.

  • Mobil super 2000 sakın alma arabamı mahvetti. Bu yağı koyduktan sonra hidrolik subap iticiler ötmeye başladı. Yağı değiştirdim yine kurtulamadım.


    En sonra motor iç temizleyici attım anca düzeldi.


    Yağ orjinaldi yetkili bayiden almıştım. bu yüzden artık mobilden uzak duruyorum




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliveli90 -- 29 Ocak 2023; 15:37:1 >
  • nk061 kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kartalus kullanıcısına yanıt

    Hayırlısı olsun, ancak öyle düşünmeyin, ne güzel problem çıkarmadan hizmet etmiş size, bende bazen sizin gibi düşünüyorum ama kafamın rahatlaması için bile iyi oluyor kaliteli malzeme.

  • caspento kullanıcısına yanıt

    Hem öyle, hem de bir aracı ne zaman satacağınız belli olmaz. “2 seneye satarım” dediğiniz aracı 12 sene kullanmak durumunda kalabilirsiniz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok fiyat farkı yokmuş duygusal düşünüp motulü alın derim. En azından kullanıp bildiğim yağdı çok memnun kalırsınız

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Dün sanayide motul bölge distribütörüne yağın fiyatını sorduğumda 500 lira demişti. Şimdi motul’un kendi web sitesindeki fiyatını kontrol ettim. 577 lira yazmışlar. Distribütör meşhur bir yer sanayide, düzgün bir esnafa benziyor ama piyasada bu kadar sahte yağın satıldığı ortamda motor yağını esnaftan almak aklıma yatmıyor.

    https://shoptr.motul.com/6100-synergie-10w40.html

    Mobil’in iyi yanı direkt kendi web sitesinden, ürünün orijinalliğine dair hiçbir soru işareti olmadan 400 liraya alınabiliyor olması.

    Motul ise anladığım kadarıyla full sentetik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 29 Ocak 2023; 20:49:54 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Şuana kadar 2. Aracımda hep mobil esp kullandım. 15 bin km.
    Geçen sordum 750 denildi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6100 modeli yarı sentetiktir %100 sentetik değil.

    Motulun kendi websitesinde satılıyorsa direk ordan alın kafada soru işareti kalmadan ve 70₺ için riske girmeye değmez gayet iyi.

    Ben kullandığım için tavsiye ediyorum. Benim eski aracım mareaydı ve yüksek devirlerde sessizliğinden tut harareti daha çabuk 90 a getirmek gibi bir sürü güzelliği vardı ve daha az eksiltmişti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 29 Ocak 2023; 23:1:17 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • aliveli90 kullanıcısına yanıt

    Mobil 2000 Serisi yarı sentetik dandik bir yağdır, hangi araç için aldınız merak ettim?

  • tefennili kullanıcısına yanıt
    10w40’ta mobil’in iki ürünü var:

    Motor Yağında Mobil vs. Motul

    Sağdaki, Super 2000 olandan daha da kalitesiz sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 30 Ocak 2023; 20:6:10 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • bu yağlar dandik sizin yerinizde olsam 100-150 daha ekleyip motul xcess 5w40'a geçerdim en azından tam sentetik. motul 2100-6100, mobil 2000 bu yağlar f/p yağı değildir. eksiltme yoksa orj castrol magnatec 10w40 koy geç o da işini görür.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • mosasaurus kullanıcısına yanıt
    Mobil Super 2000 X1’in dandik olduğu kanısına nereden vardınız? Öğrenmek isterim.

    5w40 belki ileride deneyebilirim, geçen gün mobil’in super 2000 serisi 10w40 yağı ile periyodik bakım yaptım. 5w40 benim aracımda önerilen bir viskozite değil. Belki Erzurum gibi bir şehirde olsam viskoziteyi o şekilde düşürebilirim, ama akdeniz bölgesinde gerek yok. O viskozitede ilk çalıştırmada subaplardan yağ yakabileceğini tahmin ediyorum.

    Piyasadaki 10w40 yağların neredeyse hepsi yarı-sentetiktir. %100 sentetik olarak sadece liqui moly’nin yağını biliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 30 Ocak 2023; 21:46:17 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • aynı fiyata tam sentetik varken yarı almak mantıksız Castrol kötü değil ama eksiltmeye meyilli bir yağ flash point derecesi düşük ve evet magnatec 10w40 tam sentetiktir. ben adanada yaşıyorum evdeki araçlara 5w30 ve 0w40 kullanıyoruz bir sorun yaşamadık kendi aracımda 0w20 var bakım aralığı 15bin km gram eksiltmez. arkadaşımın 200bindeki 1.6tdci focusa 5w30 koyuyoruz 15bin km boyunca hiç eksiltmiyor. motorun sağlığı ile ilgili biraz da eksiltme konusu. 5w40da da 10w40'a göre sizin aracın fazla eksiltme yapacağını sanmıyorum. disturbutorunden orj magnatec 10w40 tam sentetik size önerimdir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • mosasaurus kullanıcısına yanıt
    Sizdeki araçlar hep turbolu, görece yeni nesil motora sahip araçlar sanırım. Onlarda daha düşük viskozite tercih edilir. 10w40 yağlar daha çok eski nesil atmosferik motorlu araçlarda kullanılırlar.

    Castrol magnatec tam sentetik değil gördüğüm kadarıyla. O da yarı sentetik.

    Motor Yağında Mobil vs. Motul

    Piyasada bu kadar çok sahte yağ varken motor yağını o markanın distribütöründen dahi almıyorum. Yağın üreticisinin kendi web sitesi varsa sadece onu tercih ediyorum. Mobil ve motul’da olduğu gibi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Motor Yağında Mobil vs. Motul Motor Yağında Mobil vs. Motul bir deneyin isterseniz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Ekşi’de motor yağlarının analiz raporlarına ilişkin paylaşılmış bir yazıyı buraya ekliyorum:

    quote:



    özellikle motosikletler için daha önemli bir konudur bu yağ. çünkü;

    1. motorlarının sıkıştırma oranları otomobile oranla daha yüksektir ( 1 birim karışım otomobilde 9 kat sıkıştırılırken en dandik motorda bile 12-13 kat sıkıştırılır.)

    2. seyir halinde iken devir sayısı otomobile oranla daha yüksektir. (otomobille 100 ile giderken 2000-3000 devirde giderken aynı hızda özellikle küçük hacimli bir motosiklette 6000-9000 devir arası çalışır motor.)

    facebookta bir grupta yazdığım uzun yazıyı buraya da kopyalayıp sözlüğe bir iki bilgi ekleyeyim dedim:

    körün değneği bir kaç motosiklet yağı var. motul, ipone, castrol (ki castrol kötü bir yağ bence).

    bunların modelleri arasında bile dağlar kadar fark var.

    tam sentetik deyince hepsi aynı olmuyor. formülleri farklı olduğu için yağ testlerinde aldıkları sonuçlar farklı oluyor.

    yağ testleri derken, sertifika alımı sırasında on küsür tane farklı koşul-şart için test ediliyor. misal 40 derecedeki viskozitesi ayrı, 100 derecedeki vizkozitesi ayrı hatta "htts" değeri olarak geçen yağın 150 derecedeki vizkozitesi farklı sonuçlar oluyor.
    şimdi peki bunca detayın içinde son kullanıcı olarak biz ne halt edeceğiz??

    yanaşın yanıma iyice;

    1. öncelikle "api sn ", "api sl" gibi ibareler arıyoruz aldığımız yağda.
    burada son kullanıcı olarak dikkat edeceğimiz şey "api sn" ibaresinin sonundaki harf alfabetik olarak z harfine ne kadar yakın ise o yağ o kadar iyidir. şu an en yüksek sertifika api sn.

    2. şimdi iki farklı marka model yağa bakıyoruz. hatta aynı markanın aynı model numaralı ama değişik isimli modellerini karşılaştıracak kadar manyağız. misal olarak motul 8100 serisi. bunun eco ve x serisi var. x serisinin bile en az 5 çeşit yağı var. motul 8100 x clean, motul 8100 xcess gibi.

    burada son kullanıcı olarak yapacağımız şey google destekli olacak.
    her yağın teknik dökümanı internette mevcut.
    yapmamız gereken şey "motul 8100 xcess tds" diye google'da aratmak.

    çıkan dökümanda normal kullanıcı olarak en çok dikkat etmemiz gereken şey htts değeri. yağına güvenmeyen bu testi yaptırmıyor çünkü.

    bu değer yukarıda da yazdığım gibi 150 derecedeki vizkozitesi. bunun değeri 3500 üstü ise (bazen 3.5 olarak de veriliyor) bu yağ gayet iyi bir yağdır. çünkü motor içindeki yağın sıcaklığı yanlış hatırlamıyorsam 130-150 derecelerde.
    motul 8100 x clean ile motul 8100 xcess ya da daha kaliteli olarak motul 8100 x power arasında bile çok fark var. güya 3 yağ da aynı gözüküyor ama değil işte.

    bizim motosikletlerin motorlarının araba motorlarından farkı 1. sıkıştırma oranı 2. devir sayısındaki fazlalık 3. soğutma sisteminin küçük olması sebebiyle yağ motosikletler için daha kaliteli olmak zorunda.

    gidip de araba yağını motura koyarsan, hatta çinli motosiklet sahiplerinin yaptığı gibi açık satılan dandik mineral yağı koyarsan moturu 10-20 bin kmde eline alıyorsun.
    en son arabam için araştırdığımda mobil 1 esp 5w-30 ve motul 8100 xcess yağları araba için çok iyi yağlar. arabamı aldığımda 1400 kmde 1200-1300 gr yağ yaktı, kafayı yedim. meğersem eski sahibi petrollerde satılan açık yağ ile eksildikçe üstüne ekliyormuş şuursuz.

    ben arabanın bakımında orta kalite motul 6100 10w40 ile yağı değiştiğimde yağı takip ederek yol aldım. 4200 kmde sadece 450-500 gr yağ eksiltmişti.
    bu seneki bakımda ise motul 8100 xcess koydum. 3 bin km oldu, yağ yakma çok az.
    özet olarak : son kullanıcı olarak yapacağınız 2 şey var.

    1. api sertifikasına bakacaksınız, api sm, ve api sn sertifikalı yağ alacaksınız.
    2. teknik dökümanda htts değeri yazan yağlardan tercih edeceksiniz. değer 3.5un (3500 üstü ya da) üstünde ise mis gibi yağdır o.
    ------------------------------------------------------------------------------
    üşenmedim, ki normalde fena yorgunum ama yazı okumaktaki tembelliğiniz beni kamçıladı:
    şu koyduğum capste yukarıda bahsettiğim yağlar ve deniz'in bugün moturuna koyduğu eni i-ride var.

    vizkozite akışkanlığa karşı direnç demek. biz ise yağın akışkan olmasını, dolayısıyla moturun daha iyi yağlanmasını istiyoruz. çünkü en yukarıda dediğim gibi moturun sıkıştırma oranı yüksek ve devir sayımız otomobillere göre çok fazla.

    capsin en sağ üstteki değerleri motul 5100

    aralarında çok fark yok gibi. normal kullanıcı şu yağlardan hangisini kullanırsa kullansın kağıt üstünde bariz bir fark göremeyecektir.

    yalnız motul 8100 xcess şuradaki tüm yağların eline veriyor bence

    moturda arabaya aldığım 8100 xcess mi kullansam ne yapsam??

    son kullanıcı olarak nasıl karşılaştırırsın onu merak edenler için, bildiğim kadarıyla açıklayayım gene de:

    --100 derecedeki en iyi akışkanlık motul 7100'de. akışkanlık ile vizkozite ters orantılı.
    motul7100>motul5100>eni i-sint=iponer4000rs>eni i-ride> motul 8100
    motur soğukken en iyisi motul 8100

    --önemli testlerden biri de viscosity index. nedir bu viscosity index? (damata selam) sıcaklık karşısında viskozitenin ne kadar bozulup bozulmadığı diyim. motul 8100 170, diğerleri 150-154 falan. yani motul 8100 sıcaklık değişimlerinde daha az bozuluyor.

    --son olarak parlama noktası (alev alma sıcaklığı) en yüksek motul 7100. bu daha geniş bir sıcaklıkta çalışma anlamına geliyor.

    özetle: motul 7100 motosiklet yağı olarak en iyisi ama bence kağıt üstünde motul 8100 xcess (yukarıda dediğim gibi on tane çeşidi var 8100'ün, xcess için konuşuyorum) en iyi yağ.

    neden 8100 xcess? vizkozitesini daha iyi koruyor ve soğuk motorda daha akışkan.

    son kullanıcı için bunlar çok detay konular tabi. motul 5100 ile 8100 arasındaki farkı normal kullanıcı çok farkedemez. en fazla debriyaj kaydırır falan...

    gidip de 8100 alıp "debriyaj kaydırmaya başladı" derseniz herhangi bir sorumluluk kabul etmem tabi :d

    tez yazdım amk ya. niye bulaştım ki şu konuya :d
    12
    harbi light necosh
    11.04.2019 00:03
    harbi light necosh



    https://eksisozluk.com/entry/88792812

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >








  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.