Merhaba herkese, benim bi kaç kafama takılan nokta oldu mesela motor yağlarında bi kaç teknik veriye baktım ama hangisi iyidir hangisi kötüdür anlamadım, belki bilen vardır diye ekleyeyim
Örneğin bu Castrol Magnatec Diesel 10W-40
Test Birim Tipik Değer Yoğunluk @ 15 ºC g/cm3 0.872 Viskozite @ 40 ºC cSt 99.8 Viskozite @ 100 ºC cSt 14.7 Viskozite @ -25 ºC cP 6500 Viskozite İndeksi - 154 Toplam Baz Numarası mg KOH/g 8.9 Parlama Noktası (PMCC) 0C 200 Akma Noktası 0C -33
buda aynı marka, GTX Modern Engine 15W-40 (hem dizel hem benzinli)
Test Birim Tipik Değer Yoğunluk @ 15 ºC g/cm3 0.879 Viskozite @ 40 ºC cSt 108.5 Viskozite @ 100 ºC cSt 14.4 Viskozite @ -20 ºC cP 6500 Viskozite İndeksi - 135 Toplam Baz Numarası mg KOH/g 8 Parlama Noktası (PMCC) 0C 201 Akma Noktası 0C -27
tabelaya bakınca ilk göze batan viskozite @40ºC de ki farklar, hangi sonuç daha iyi bilen varmı? ve neden? ayrıca indeks'de fark var hangisi daha iyi? Akma noktası nedir? hemde - derecede, ne işe yararki?
Özellikle - sıcaklık değeri viskozitesinde(aynı değeri 15w/40 -20de, 10w/40 -25 de koruyor) ve akma noktasında (-27 ile -33 derece farklı)10w/40 çok daha başarılı.
Bunlar şu anlama gelir; soğuk motorda ilk çalıştırmada 10w/40 daha iyi koruma sağlayacaktır. Üstelik yüksek sıcaklıklarda 15w/40 ile benzer performans sunmaya devam edecektir.
o zaman en iyisi magnatec oluyor, kış için! bide viskozite @ diye başlayan paragraflar da birinde -20 birinde -25 değeri aynı zatı viskozite değeride daha düşük, heralde sonuç olarak magnatec daha mantıklı...
sorularınızı yanıtlamak isterim , yağın iyisi kötüsü diye bir kavram yoktur sizin aracınzıa ve size uyanı veya uymayanı söz konusudur.
vemriş olduğunuzyağlar birbirine yakın değerler gösteren yağlardır. Ancak bariz fark hissdebilmeniz için -27 derecenin altına düşmeniz gerekmektedir. Bu sıcaklık değerine düştüğünüzde 15w-40 yağınız artık akmak istemez buz gibi tamtakır tabiiki olmaz ancak eğer zeytinyağını buzdolabına koydunuz ise nasıl bir renk değğişikliği ve katman olduğunu iyi bilirsiniz bnenzer durum oluşur .Ama sıcaklık -25 derece ise akma değerleri üstünde olacağı için ikiyağ da akar ama birisi daha bal gibi kıvamı yoğun olur diğeri ısıtılmış bir yağ gii daha kolay akacaktır. Verilen viskosite değerleri yağın akıcılığı ölçmek ve anlatmak için kullanılmaktadır.
basit bir kıyasla -30 derecede aracınızı çalışmaya çalışsanız bu yağlardan 15w-40 katılaşmaya başladığı için size direnç gösterecek araba marş almakta zorlanacaktır.Busoğuklukta çalışanlar varsa iyi bilieler akşam bu soğugu yemiş bir araç için akünüzde 2-3 çalıştoırma şansınızdan başka bir güç olmaz.Çünkü akü gücü de sğuktan aşırı etkilenir amper düşer. Full dolu bir aküyü -30 derecede bekledik akımını ölçerseniz yarıdan daha fazla akımın düişmüş olduğunu görürsünüz.2 tık dan sonra araç aküsü boşalır ve işiniz bi,ter.
Yağlama için akma noktası önem arz eder. Akma noktasının altında sağlıklı bir yağlamaan bahsedilemez ve motor için çok aşındırıcı bir zamanı yaşatmanıza neden olacaktır.Zaten motor aşınmaları ilk 5 dakikada maksimum seviyededir. Bu nokta geçildikten sonra motor hızla ısınarak kritik aralığı atlatmanızı sağlayacaktır.
teşekkür ederim, demekki benim araca magnatec den başkasını atmamam gerekli, ama ne yazıkkı en son değişimde havoline miydi neydi unuttuğum bi marka attık, aracın ilk çalışmada eskisinden fazla sarsıldığı ve geç ısındığı tarafımca fark edildi. aracım eski dizel motor olduğu için soğuk sıcak arası ses farkı çok belli olur, galiba magnatec gerçekten dedikleri gibi mıknatıs misali yapışıyo. bu arada aracım tam tepe bi yerde rüzgarı sabaha kadar yediği için ilk çalışma zor gerçekleşiyor, fakat bu son değişimden sonra daha fazla olması beni uzuuun yıllardır kullandığım yağa geri döndürcek,
havoline de castrolden aşagı bir yağ değildir. Tüm mesele viskosity sınırlarını bilmek . Her zaman ilk hanedeki numara sıfıra yaklaşınca aracın soğukta çalışması kolaylaşır yakıt sarfıyatı hissedileri oranda azalır. Ancak her şeyin bir artısı vardırbir de eksisi. Yoksa büyün dünya tek bir yağ kullnır idi.
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
havoline de castrolden aşagı bir yağ değildir. Tüm mesele viskosity sınırlarını bilmek . Her zaman ilk hanedeki numara sıfıra yaklaşınca aracın soğukta çalışması kolaylaşır yakıt sarfıyatı hissedileri oranda azalır. Ancak her şeyin bir artısı vardırbir de eksisi. Yoksa büyün dünya tek bir yağ kullnır idi.
magnatec in eksi yönü nedir? bence fiyatı bile normal..
yağ işinde min kriterler belirli satandarlar sayesinde sağlandığı için bunda korkulacak bir taraf yoktur. Bu sağlandıktan sonra geriye kalan firmalar aynı petrolden farklı kombinasyonda yağlar yapıyorlar eğer işin içine ssentetik dünyası girerse olay daha da ayrışmaya başlıyor bu nedenle min düzey bizim araçlarımız için baz teşkil etmektedir. Ama A firması yağın içine daha çok temizleyici katar bizim yağ motortemizliyor diye reklam yapar 8aslında hepsi temizler ama yüzdesel olarak temizleyici kimyasal oransal farklılık ihtiva edebilir) işte tam bu noktada castrol biraz uyanıklık yaparak magnetizma etkisini çağdaştıran bir kelimeye zoom yaparak MAGNATEC demiş. Piston üzerine yzpışıyor ömrü uzatıyor hepsi doğru olabilir ben de bu yağı oldukça beğeniyorum. uzun yıllar farklı araçlarımda kullandım ancak şunu bilinizki yağın kendisi magnetize olmaz metal parcaıklar ancak olabilir ama yağlamayı yapan temel kimyasallar bundan etkilenmez. Sıcaklık artınca süzülür gider ama metal soğuk motorda piston üstünde yapışık (gerçekte nasıldır mikroskopik inceleme yapmak lazım biraz uçuk kavramlar) olması teoride ve pratikte ilk dakika yağlamasına yağ viskositesi belirli bir seviyeye yağ ısınıp çıkıncaya kadar kaydırma etkisi yapar bu konuyu avantaja çevirmiş castrollü mühendisler , akıllıca bir yöntem ama diğer yağları geçecekbir artı değildir. eksi de değildir.
çok abartarak olayı hayal etmek istersek buzlalabında donmuş bir balın içine ince toz halinde çinko (yumuşak bir metaldir)parçaları atsanız ve metal metal sürtünmesini engellemek için bunuarasıa terayağı sürer gibi sürüp iki metali aşırı basınçla ittirerek hareket ettirmeye çalışsanız bal viskositesi dolayısıyla harekete karşı bir dirrenç yaratır bunu ısınmadan engelleyemezsiniz. Ama ısınana kadar süre içinde de metal partiküller bir kaydırma etksi ile güzelce yumuşak bir geçiş yapar. Bence müheim soru bu magtetik olduğu ileri sürülen partiküller motor aşırı ısınınca metlin üstüne yapışıp kalmaz mı bunu engelleyen nedir. Yani derinlemesine sorular sorulduğunda cevap biraz sıkıntıya girecek ve ''bana göre '' ile başlayan cümleler kurduracaktır.
İşin özünde her türlü katkıdan uzak ancak min yağlama şartını sağlayan yağı tercih etmeniz önemli bir parametredir. Ama castrol da bu iyi yağların içindedir dışşında değildir sadece çok şey beklememk lazımdır.
Şunu hatırlatmak isteerim, sigara için birisinin ağzlık veya filtreli aparatlar kullanması o kişiyi daha uzun yaşatmaz sadece anlık olarak hissedilen şeyleri etkiler. yağlar da aynen böyle bir dünyadır.
quote:
Orjinalden alıntı: matgab
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
havoline de castrolden aşagı bir yağ değildir. Tüm mesele viskosity sınırlarını bilmek . Her zaman ilk hanedeki numara sıfıra yaklaşınca aracın soğukta çalışması kolaylaşır yakıt sarfıyatı hissedileri oranda azalır. Ancak her şeyin bir artısı vardırbir de eksisi. Yoksa büyün dünya tek bir yağ kullnır idi.
magnatec in eksi yönü nedir? bence fiyatı bile normal..
arkadaşım bende 2005 elanra var birkaç tane yağ kullandım ama mobilde karar kıldım castrol magnatec de kullandım ama benim arabama olmadı seninkine olurmu bilmem sarsıntı çoğalıyo ses çoğalıyo ve en önemlisi yağ eksiltme mobilde yağ gram eksilmiyo hepsininde visikozitesi aynıydı castrol ile mobil aynı fiyat tavsiye ederim...
Castrol Edge 5w-40 ın spefikasyonları ülkeden ülkeye değişiyormu?
TBN numaraları farklı görünüyor diğerleri birbirine yakın değerler.
Bu TBN daha derin bir manası vardır. Aşağıdaki linklere göz atarsanız ince püf noktaları hakkında bilgi sagibi olursunuz yağın asit seviyesi olduk.a tehlikeli bir şeydir uzun vadede yakıt combustion ile atık gaz üretirken yağı da asidik yağar ve korozyona neden olur.
TBN numaraları farklı görünüyor diğerleri birbirine yakın değerler.
Bu TBN daha derin bir manası vardır. Aşağıdaki linklere göz atarsanız ince püf noktaları hakkında bilgi sagibi olursunuz yağın asit seviyesi olduk.a tehlikeli bir şeydir uzun vadede yakıt combustion ile atık gaz üretirken yağı da asidik yağar ve korozyona neden olur.