|
Bildirim
|
5 yıl 1.6MJet 120hp Dualogic kullandım.
Direksiyondan hafif gıcırtı şekline ses gelmesi sorunu yaşadım sadece. Bunun dışında hiç arıza yapmadı. Kullandığım en sağlam ve sorunsuz arabadır Bravo. Şanzımanı tek kavramalı robotize. Sorunsuzdur, yakıtı arttırmaz ama tam otomatik veya çift kavramalar kadar konforlu değildir. Alışkanlık isteyen bir otomatik şanzıman. Motoru biraz gürültülü çalışır ama performansı çok iyidir. İç mekan malzeme kalitesi ve işçiliğinin diğer Fiat'larla alakası yok, oldukça kaliteli. Trim sesi hiç yoktu benim Bravo'da. |
3 yıl 70 küsür bin km kullandım.Satıldığında 120 binlerdeydi.
1)2011 modellerde egr kapağı kronik sıkıntılıdır.Çatlar ve motor soğutma suyu boşalır.Önceki ve sonraki modellerde bu sorunu yaşayan duymadım.Muhtemel o parti parçada bir sorun vardı. Klima klepeleri bozulur.Tamiri için tüm göğüs sökülür.600 tl civarında masrafı olması lazım. El freni körüğü görevi üstlenen plastik parça kırılır.Önemsizdir. Direksiyon kutusu arada boşluk varmış gibi ses yapabilir.Kuulanımda herhangi bir sıkıntı yapmaz. 2)Tek kavramının getirdiği konforsuzluk dışında şanzımanı gayet dayanıklıdır.120-130 BİN KM boyunca hiç sorun açmadı.Satarken bile kavrama değişimine ihtiyacı yoktu. 3)Parçası bulunur.Benzer araçların bakımı neyse bununda o civarlardadır. 4)Yakıt şehir içi 7, uzun yolda 100 110 bandında 4-5lt civarı 5)Motor sesli ve titreşimli çalışır pek az yakmaz ama oldukça dayanıklıdır.Donanımı gayet iyidir.Benim aracımda şaşırtıcı derecede trim sesi azdı.Yol tutuş limitleri yüksek olmasada limiti aşınca abuk subuk davranmaz, kontrolü kolaydır.Koltukların konforu şuan sahibi olduğum 308den daha iyi diye hatırlıyorum.Ses sistemide sınıfına göre fena değildir. Negatif olarak; direksiyon facia, his 0 direktlik 0.Motor soğuk havalarda ısınmak bilmez.Üşüye üşüye gidersiniz.Partikül filtresi olması ve temizleme sıklığı başka bir problem. Sayılacak bir çok eksisi olsa bile kendini sevdiren ilginç bir araba.Kullandığım dönem boyunca oldukça keyif aldım.Performans olarak şuan bile segmentinin yeni araçlarıyla çok rahat boy ölçüşür. Bakımlı, saydığım sıkıntıları çözülmüş Bravo gayet alınabilir. |
Bravo Fiat markasının üstünde bir model bana göre.Öyle Punto,Linea,Egea kalitesinde düşünmeyin,tam bir İtalyan yapımı olduğu çok açık.Sınıfının en iyi arabalarından biridir,tam bir F/P aracıdır.Tabi hiç mi eksileri yok tabi ki var,fanboyluk yapmanın anlamı yok.
1.Kronik sorunları: - Yolcu airbag kısmında şişme oluyor,eskiden iyi niyetten değişim yapılıyordu ama şimdi yapmıyorlar kolay kolay (ben iyi niyetten değiştirmiştim.) - Direksiyon göbeğinde çatlama oluyor.(ben iyi niyetten değiştirmiştim.) - Kaliper sorunu var.Klimayla ilgili bir sıkıntı ve 600 TL civarına hallediliyor,işçilik çok sıkıntı.Göğüsün komple sökülmesi gerekebiliyor. 2.Otomatik hakkında bilgim yok. 3. Motor ve alt takım parça fiyatları normal,çünkü farklı farklı markalar olduğu için uygun fiyata denk geliyor.Fakat kaporta aksamı aşırı derecede pahalı ve yan sanayisi olmadığı için çok fahiş fiyattan satılıyor.Mesela davlumbaz kırıldı mı yandın,orijinal 400 TL civarı ve yan sanayi bulma şansın yok.Benim karter muhafaza kırıldı,yenisi çok pahalı.Ya orijinal alacaksın ya da çıkma ara ki bulasın. 4.Yakıtı ve bakım maliyetleri ideal,seni uzecegini sanmıyorum. 5. Bu saydığım olumsuz yanlarına karşılık Bravo benim için çok güzel bir arabadır.Motoru çok iyidir asla seni üzmez,çevrende çok olmadığından ve çekici bir araba olduğundan herkes hayran hayran bakar.İc mekan kalitesi bana göre baya iyidir.Kaporta kalitesi çok iyidir.Tok kapı sesi derler ya işte bu sözü tam karşılar.Çok oturaklı bir arabadır,yol tutuşu sınıfının en iyilerindendir. Kısacası kesinlikle tavsiye ederim eğer temiz ve bakimlısını bulursan.Cok memnun kalacağından eminim.Simdiden hayırlısı olsun. |
A armutsever demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
Dualogic şanzıman piyasadaki en sorunsuz uzun ömürlü şanzımanlardan biridir ama dsg gibi hassas değil tabiki 1 ve 2 de geçiş hafif hissestirir. Kıyaslamanıza göre bakarsak Cruze içi,dışı,donanımıyla çok güzel arabadır ama o çok yakan fakat gitmeyen 1.6 ecotech motor o aracın yüz karasıdır 1.4 T alırsanız hakkını yemem güzel olur oda kardeşi Astra J ile aynı fiyatlara gelmişken çok tercih sebebi olmaz. Yine tercihlere saygım var ama fiestayla bravoyu kıyaslamam bile sizin dediğiniz hiç bi yerinden pek geçemez B segmenti fiesta kazasız boyasız aracımı ilana koyduktan 3-4 gün sonra sattım piyasası arayanı soranı gayet güzeldi Daha öncede yazdım ne marka model olursa olsun kusursuz mükemmel araba yoktur F/P aracı vardır Bravoda bunlardan birisi Piyasa bu kadar artmış abarmışken Boş benzinli B segmenti parasına marka takıntın yoksa gırtlak dolu dizel otomatiğe binersin yok ben fiatı bursa işi şahin, albea sanıyorum dersen diyecek bişi yok |
Fiesta mı yalıtım konusunda Bravo'nun içinden geçecek . İki aracı da kullanmamış, binmemiş olsam neyse. Bravo'ya sorunlu deyip Cruze önermek neyin kafasıdır. 5 yıl Bravo sahibi oldum, şu an Cruze sahibiyim. Tanıdıklarımda da Cruze sahibi olanlar var. Her iki modelin de internet kulüplerine üyeyim. Bravo, Cruze'dan çok daha sağlam ve sorunsuz bir araç Bravo, AutoBild'in 100.000km uzun dönem testinde en az arıza çıkaran arabalardan birisi. Testin linki aşağıda. Sayfanın en altında en az arıza çıkarandan en çok çıkarana sıralama var. Bak bakalım Bravo'nun sıralamasına. https://www.autobild.de/artikel/fiat-bravo-1.9-mjt-emotion-dauertest-1171481.html |
Hocam zaten arabanın kusursuz olması mümkün değil. Benim Doblo'nun da bir çok parçası italya üretimi ve dediğinize katılıyorum. Parçalar arasında ciddi kalite farkı var ama fiyat farkı da var. Sağ ön aks kazadan 6 ay sonra boşluk yapıp sıkıntı yaratmaya başlayınca periyodik bakımda onu da değiştirdik. Yerli Doblo'nun yaklaşık 290 lira olan orjinal aksı benim arabaya olmuyor. Benim arabaya olan İtalya üretimi olan aksı da 1900 lira civarına taktık Sorunsuzluk konusunda Fiat üretimi parçalar kolay kolay sorun yaşatmaz ancak arabanın üstündeki BOSCH GMBH parçalar sorun yaşatabilir. Benim arabada kullanıma bağlı olarak ömrünü bitiren ve kullanıcı hatası yüzünden değişenleri ayırdığımda şöyle bir tablo çıkıyor. * Alternatör (Bosch) (2 kere revizyon, 1 kere komple değişti.) * lambda Sensörü (Bosch) * Krank mili sensörü (Bosch) * Vuruntu Sensörü (Bosch) * Boğaz kelebeği potansiyometresi (Bosch) Bosch markası dışında 17 senede bozulan 3 parça var. * Arka silecek motoru * Elektrikli Cam motorları * Silecek suyu deposu. (3. Depoyu taktım. Arabadaki en büyük kronik problem gerçi su akıtmaya başladığında da depodaki su bitene kadar 1 hafta dayanıyor. 7 litre su bitmiyor kolay kolay ) Bu şartlar altında Bosch üretimi parça kullanılan bir arabanın kusursuz olması mümkün değil. O kadar dandik bir üretim kalitesi var ki bosch'un sürekli bir parça bozuluyor. Değiştiriyorsun değiştiriyorsun yine bozuluyor. Hatta bozulup aküyü de beraberinde götürüyor. Şu alternatör yüzünden biten aküleri saymayı bıraktım. |
Fiesta bin yalıtım anlamında iyi olarak görüyorsanız sanırım cabrio bir araca biniyorsunuz.Ayrica sorunsuz dediğiniz Fiestanin boya atma problemleri olmakta ve yoldaki suya hızlı girerseniz elektronik arıza verme olasılığı oldukça fazladir
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senkei -- 15 Ocak 2018; 13:54:44 > |
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senkei -- 15 Ocak 2018; 14:45:5 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|