Şimdi Ara

FİAT BRAVO BİLGİSİ OLAN DENEYİMLEYEN YARDIMCI OLABİLİR Mİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
1
Favori
15.490
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hayırlı günler, hayırlı forumlar

    98 VW Polo aracımız vardı sattık ve 45-46 bin civarına hb şehir içi kullanımlık bir otomatik araba bakıyoruz.
    2008-2009 Civic TYPE-S baktık ama otomatiğinin sorunlu olması ve donanım olarak tatmin etmemesi temizini bulmak çok zor ve faiş fiyatlar istiyorlar. Bizde Fiat bravolara bakmaya bakladık.
    Tercih olarakta 1.6mjet otomatik bakıyoruz.
    Bu aracı kullanan deneyimleyen varmı varsa bizle fikirlerini payleşirsa sevinirim.

    1-Kronik sorunu varmıdır?
    2-Otomatik şanzumanı sıkıntılımı?
    3-Parçası bulunurmu?
    4-Yakıtı ve bakım maliyeti nasıldır?
    5-Sevidiğiniz ve ya sevmediğiniz + ve ya - yönleri size göre varmı?

    Yardımcı olursanız çok teşekkür ederim







  • Çoğu kullanıcı arkadaş güzel yazmış ellerine sağlık, 35 yaşında 3 yıllık Bravo 1.6 multijet dynamiq donanım kullanıcısı olarak bi kaç bişi bende yazayım

    Öncelikle şunu netleştirmek lazım forumlarda herkes arabasını över ama gider kendi marka forumunda arızalarına söver yani az yada çok kronik sorunu olmayan araba yok hangi segmentte hangi markada olursa olsun yok, benim arabam her noktadan kusursuz diyenede ben inanmam.

    Fiat Bravoyu dilim döndüğünce anlatmem gerekirse kusursuzmu tabiki hayır ama tam bir f/p aracı. Bu paraya bu segmentte bu donanımda dolulukta başka araç yok. Segmentinde aynı özelliklerde astra, golf, focus kardeşleriyle arasında en az 15-20 bin TL var. Bu ara iyice kıymetlendi değerlendi fiyatları arttı aynı paraya B segmenti kutu kadar benzinli arabaya binmek yerine insanlar dolu donanımlı C segmenti dizel Bravoya yönelmeye başladılar sanırım

    Önce övelim biraz Öncelikle araç italyan üretimi ve fiat markasının hepsi ve en yenisi egea dahil kalite olarak zerre alakası yok.

    1- 1.6 multijet motor gayet güçlü ve atak. 105 hp olan 290 nm tork - 120 hp modeli 300 nm torka sahip. Klima açık yokuşta millet bayılıp vites küçültürken sen vites yükseltip tam gaz devam edersin. 6 ileri vites hızlanma ve performansla uyumlu çalışıyor. 200 km hıza zorlanmadan rahatça ulaşıyor üstünü test eden çok var ama ben o kadar heyecanlı olamadım sonunu görmek için otobanda fiat markasına bakıp selektör atanların tamponuna yapışır şok edersin araba uzun yolda çok keyifli.

    2- Direksiyon kontrollü Cd/mp3 çalara ve 6 hoparlöre sahip.

    3- 6 hava yastığı mevcut ( Bazı donanımlarında 7 ) zamanın euro ncaptan tam puanlı bir aracı.

    4- Tam otomatik, çift bölge ayarları,hava kalite sensörüne sahip dijital kliması var.

    5- Mercekleri farlar, dönüşe duyarlı viraj aydınlatma sistemli sis lambaları.

    6- 4 cam otomatik , sıkışma önlesi mevcut. Anahtardan camlar açılıp kapatılabiliyor.

    7- Soğutmalı torpido ve soğutmalı kolçak çok işe yarar.

    8- Diğer markalar gibi 2 tane ampulden çalınmamıştır, arabanın her yerinde her noktasında aydınlatma var gece ışıl ışıl gözükür.

    9- City düğmesi gibi bir efsane var zaten yumuşak olan direksiyonu serçe parmak ucuyla çevrilecek hale dönüştürür manevra yapmak sorundan zevk haline gelir.

    10- Hb araç için 400 lt bagaj hacmine sahip.

    11- Lassa impetus revo 2 lastiklerle ani panik frenlemede beni hiç üzmedi, abs çatır çatır devredeyken çizgisini bozmadı yalpalama yapmadı.


    Bu kadar övdük birazcıkta kulağını çekelim,

    1- Multijet motor gürültülü çalışır diğer dizellere göre sesi bir tık fazla.

    2- Benim gibi dci araçtan inip multijete binersen tüketim dizele göre fazla gelir. Herkesin şehir içi modu farklı ama ben şehir içinde hep yoğun trafikte kullanıyorum pek tasarruf modunda kullanmam aman yakmasın diye yolu buldummu kaçarım 6,5 LT ortalama aşağısına hiç düşemedim. Şehir dışında 6. vitas sabit 110 dersen çok makul tüketimde.

    3- maşallah diyeyim genelde olan Klima sorunu, egr kapağı çatlaması ve direksiyon kutusu sıkıntısı bende olmadı.

    4- Yolcu göğüs airbag şişmesi genelde var.

    5- Şirket aracım focus 3 olduğu için belkide hani bravonun yol tutuşu göreceli ama bir tık daha iyi olsun isterdim, esp gerekeni yapıyor gerçi.

    özetle Değeri arttı, temizi hızla satılıyor, arayanı soranı çok. Milletin B segmenti boş benzinli aldığı paraya sen dolu C segmenti dizel otomatik alabiliyorsun daha ne olsun marka fanboyu değilsen alınır binilir keyfine bakılır yok ben logo hastasıyım dersen aynı paraya 5 yaş aşağısına milletin hurdasınada biner şu marka aldım diyebilirsin

    FİAT BRAVO BİLGİSİ OLAN DENEYİMLEYEN YARDIMCI OLABİLİR Mİ?

    FİAT BRAVO BİLGİSİ OLAN DENEYİMLEYEN YARDIMCI OLABİLİR Mİ?

    FİAT BRAVO BİLGİSİ OLAN DENEYİMLEYEN YARDIMCI OLABİLİR Mİ?
    5 yıl 1.6MJet 120hp Dualogic kullandım.

    Direksiyondan hafif gıcırtı şekline ses gelmesi sorunu yaşadım sadece. Bunun dışında hiç arıza yapmadı. Kullandığım en sağlam ve sorunsuz arabadır Bravo.

    Şanzımanı tek kavramalı robotize. Sorunsuzdur, yakıtı arttırmaz ama tam otomatik veya çift kavramalar kadar konforlu değildir. Alışkanlık isteyen bir otomatik şanzıman.

    Motoru biraz gürültülü çalışır ama performansı çok iyidir.

    İç mekan malzeme kalitesi ve işçiliğinin diğer Fiat'larla alakası yok, oldukça kaliteli. Trim sesi hiç yoktu benim Bravo'da.
    3 yıl 70 küsür bin km kullandım.Satıldığında 120 binlerdeydi.



    1)2011 modellerde egr kapağı kronik sıkıntılıdır.Çatlar ve motor soğutma suyu boşalır.Önceki ve sonraki modellerde bu sorunu yaşayan duymadım.Muhtemel o parti parçada bir sorun vardı.

    Klima klepeleri bozulur.Tamiri için tüm göğüs sökülür.600 tl civarında masrafı olması lazım.

    El freni körüğü görevi üstlenen plastik parça kırılır.Önemsizdir.

    Direksiyon kutusu arada boşluk varmış gibi ses yapabilir.Kuulanımda herhangi bir sıkıntı yapmaz.

    2)Tek kavramının getirdiği konforsuzluk dışında şanzımanı gayet dayanıklıdır.120-130 BİN KM boyunca hiç sorun açmadı.Satarken bile kavrama değişimine ihtiyacı yoktu.

    3)Parçası bulunur.Benzer araçların bakımı neyse bununda o civarlardadır.

    4)Yakıt şehir içi 7, uzun yolda 100 110 bandında 4-5lt civarı

    5)Motor sesli ve titreşimli çalışır pek az yakmaz ama oldukça dayanıklıdır.Donanımı gayet iyidir.Benim aracımda şaşırtıcı derecede trim sesi azdı.Yol tutuş limitleri yüksek olmasada limiti aşınca abuk subuk davranmaz, kontrolü kolaydır.Koltukların konforu şuan sahibi olduğum 308den daha iyi diye hatırlıyorum.Ses sistemide sınıfına göre fena değildir.

    Negatif olarak; direksiyon facia, his 0 direktlik 0.Motor soğuk havalarda ısınmak bilmez.Üşüye üşüye gidersiniz.Partikül filtresi olması ve temizleme sıklığı başka bir problem.



    Sayılacak bir çok eksisi olsa bile kendini sevdiren ilginç bir araba.Kullandığım dönem boyunca oldukça keyif aldım.Performans olarak şuan bile segmentinin yeni araçlarıyla çok rahat boy ölçüşür.



    Bakımlı, saydığım sıkıntıları çözülmüş Bravo gayet alınabilir.
    Bravo Fiat markasının üstünde bir model bana göre.Öyle Punto,Linea,Egea kalitesinde düşünmeyin,tam bir İtalyan yapımı olduğu çok açık.Sınıfının en iyi arabalarından biridir,tam bir F/P aracıdır.Tabi hiç mi eksileri yok tabi ki var,fanboyluk yapmanın anlamı yok.



    1.Kronik sorunları:

    - Yolcu airbag kısmında şişme oluyor,eskiden iyi niyetten değişim yapılıyordu ama şimdi yapmıyorlar kolay kolay (ben iyi niyetten değiştirmiştim.)

    - Direksiyon göbeğinde çatlama oluyor.(ben iyi niyetten değiştirmiştim.)

    - Kaliper sorunu var.Klimayla ilgili bir sıkıntı ve 600 TL civarına hallediliyor,işçilik çok sıkıntı.Göğüsün komple sökülmesi gerekebiliyor.



    2.Otomatik hakkında bilgim yok.



    3. Motor ve alt takım parça fiyatları normal,çünkü farklı farklı markalar olduğu için uygun fiyata denk geliyor.Fakat kaporta aksamı aşırı derecede pahalı ve yan sanayisi olmadığı için çok fahiş fiyattan satılıyor.Mesela davlumbaz kırıldı mı yandın,orijinal 400 TL civarı ve yan sanayi bulma şansın yok.Benim karter muhafaza kırıldı,yenisi çok pahalı.Ya orijinal alacaksın ya da çıkma ara ki bulasın.



    4.Yakıtı ve bakım maliyetleri ideal,seni uzecegini sanmıyorum.



    5. Bu saydığım olumsuz yanlarına karşılık Bravo benim için çok güzel bir arabadır.Motoru çok iyidir asla seni üzmez,çevrende çok olmadığından ve çekici bir araba olduğundan herkes hayran hayran bakar.İc mekan kalitesi bana göre baya iyidir.Kaporta kalitesi çok iyidir.Tok kapı sesi derler ya işte bu sözü tam karşılar.Çok oturaklı bir arabadır,yol tutuşu sınıfının en iyilerindendir.



    Kısacası kesinlikle tavsiye ederim eğer temiz ve bakimlısını bulursan.Cok memnun kalacağından eminim.Simdiden hayırlısı olsun.
    armutsever a kullanıcısına yanıt
    A armutsever demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: armutsever

    1- Piyasada görebileceğiniz en çok kronik soruna sahip olan araç desem kendisine abartmış olmam. Biraz araştırınca çok az satılmasına rağmen çok fazla sorunu internette bulunabiliyor.

    2- Otomatiği rezalet.

    3- Net bulunur.

    4- Ne az, ne fazla.

    5- İç hacmi ve donanımı dışında C sınıfı olmayan bir araç, herhangi bir + yönü olduğunu düşünmüyorum.

    O aracı alacağıma satış derdim yoksa temiz bir Cruze alırım ama şahsen direkt Ford Fiesta'ya yönelirim o bütçeyle. Yüksek model az kilometre bulunur Bravo'ya göre. Daha hızlı satabilirim, parça bakım sorunum olmaz ve yalıtım, sorunsuzluk gibi konularda Bravo'nun içinden geçer.
    Bravoyu 3 yıl kullandım dağ, tepe onbinlerce km gezdim. Yağı,bakımı dışında zerre sorun yaşamadım siz baya sorunlu bakımsız araca denk geldiniz sanırım o yüzden en korik sorunlu araba derseniz abartmış olursunuz

    Dualogic şanzıman piyasadaki en sorunsuz uzun ömürlü şanzımanlardan biridir ama dsg gibi hassas değil tabiki 1 ve 2 de geçiş hafif hissestirir.

    Kıyaslamanıza göre bakarsak Cruze içi,dışı,donanımıyla çok güzel arabadır ama o çok yakan fakat gitmeyen 1.6 ecotech motor o aracın yüz karasıdır 1.4 T alırsanız hakkını yemem güzel olur oda kardeşi Astra J ile aynı fiyatlara gelmişken çok tercih sebebi olmaz. Yine tercihlere saygım var ama fiestayla bravoyu kıyaslamam bile sizin dediğiniz hiç bi yerinden pek geçemez B segmenti fiesta

    kazasız boyasız aracımı ilana koyduktan 3-4 gün sonra sattım piyasası arayanı soranı gayet güzeldi


    Daha öncede yazdım ne marka model olursa olsun kusursuz mükemmel araba yoktur F/P aracı vardır Bravoda bunlardan birisi

    Piyasa bu kadar artmış abarmışken Boş benzinli B segmenti parasına marka takıntın yoksa gırtlak dolu dizel otomatiğe binersin yok ben fiatı bursa işi şahin, albea sanıyorum dersen diyecek bişi yok
    quote:

    Orijinalden alıntı: xmxksk

    Çoğu kullanıcı arkadaş güzel yazmış ellerine sağlık, 35 yaşında 3 yıllık Bravo 1.6 multijet dynamiq donanım kullanıcısı olarak bi kaç bişi bende yazayım

    Öncelikle şunu netleştirmek lazım forumlarda herkes arabasını över ama gider kendi marka forumunda arızalarına söver yani az yada çok kronik sorunu olmayan araba yok hangi segmentte hangi markada olursa olsun yok, benim arabam her noktadan kusursuz diyenede ben inanmam.

    Fiat Bravoyu dilim döndüğünce anlatmem gerekirse kusursuzmu tabiki hayır ama tam bir f/p aracı. Bu paraya bu segmentte bu donanımda dolulukta başka araç yok. Segmentinde aynı özelliklerde astra, golf, focus kardeşleriyle arasında en az 15-20 bin TL var. Bu ara iyice kıymetlendi değerlendi fiyatları arttı aynı paraya B segmenti kutu kadar benzinli arabaya binmek yerine insanlar dolu donanımlı C segmenti dizel Bravoya yönelmeye başladılar sanırım

    Önce övelim biraz Öncelikle araç italyan üretimi ve fiat markasının hepsi ve en yenisi egea dahil kalite olarak zerre alakası yok.

    1- 1.6 multijet motor gayet güçlü ve atak. 105 hp olan 290 nm tork - 120 hp modeli 300 nm torka sahip. Klima açık yokuşta millet bayılıp vites küçültürken sen vites yükseltip tam gaz devam edersin. 6 ileri vites hızlanma ve performansla uyumlu çalışıyor. 200 km hıza zorlanmadan rahatça ulaşıyor üstünü test eden çok var ama ben o kadar heyecanlı olamadım sonunu görmek için otobanda fiat markasına bakıp selektör atanların tamponuna yapışır şok edersin araba uzun yolda çok keyifli.

    2- Direksiyon kontrollü Cd/mp3 çalara ve 6 hoparlöre sahip.

    3- 6 hava yastığı mevcut ( Bazı donanımlarında 7 ) zamanın euro ncaptan tam puanlı bir aracı.

    4- Tam otomatik, çift bölge ayarları,hava kalite sensörüne sahip dijital kliması var.

    5- Mercekleri farlar, dönüşe duyarlı viraj aydınlatma sistemli sis lambaları.

    6- 4 cam otomatik , sıkışma önlesi mevcut. Anahtardan camlar açılıp kapatılabiliyor.

    7- Soğutmalı torpido ve soğutmalı kolçak çok işe yarar.

    8- Diğer markalar gibi 2 tane ampulden çalınmamıştır, arabanın her yerinde her noktasında aydınlatma var gece ışıl ışıl gözükür.

    9- City düğmesi gibi bir efsane var zaten yumuşak olan direksiyonu serçe parmak ucuyla çevrilecek hale dönüştürür manevra yapmak sorundan zevk haline gelir.

    10- Hb araç için 400 lt bagaj hacmine sahip.

    11- Lassa impetus revo 2 lastiklerle ani panik frenlemede beni hiç üzmedi, abs çatır çatır devredeyken çizgisini bozmadı yalpalama yapmadı.


    Bu kadar övdük birazcıkta kulağını çekelim,

    1- Multijet motor gürültülü çalışır diğer dizellere göre sesi bir tık fazla.

    2- Benim gibi dci araçtan inip multijete binersen tüketim dizele göre fazla gelir. Herkesin şehir içi modu farklı ama ben şehir içinde hep yoğun trafikte kullanıyorum pek tasarruf modunda kullanmam aman yakmasın diye yolu buldummu kaçarım 6,5 LT ortalama aşağısına hiç düşemedim. Şehir dışında 6. vitas sabit 110 dersen çok makul tüketimde.

    3- maşallah diyeyim genelde olan Klima sorunu, egr kapağı çatlaması ve direksiyon kutusu sıkıntısı bende olmadı.

    4- Yolcu göğüs airbag şişmesi genelde var.

    5- Şirket aracım focus 3 olduğu için belkide hani bravonun yol tutuşu göreceli ama bir tık daha iyi olsun isterdim, esp gerekeni yapıyor gerçi.

    özetle Değeri arttı, temizi hızla satılıyor, arayanı soranı çok. Milletin B segmenti boş benzinli aldığı paraya sen dolu C segmenti dizel otomatik alabiliyorsun daha ne olsun marka fanboyu değilsen alınır binilir keyfine bakılır yok ben logo hastasıyım dersen aynı paraya 5 yaş aşağısına milletin hurdasınada biner şu marka aldım diyebilirsin

    FİAT BRAVO BİLGİSİ OLAN DENEYİMLEYEN YARDIMCI OLABİLİR Mİ?

    FİAT BRAVO BİLGİSİ OLAN DENEYİMLEYEN YARDIMCI OLABİLİR Mİ?

    FİAT BRAVO BİLGİSİ OLAN DENEYİMLEYEN YARDIMCI OLABİLİR Mİ?
    yazdıklarınıza imzamı atarım. kazasız belasız iyi günlerde kullanın

    siz almayın bravo millet, fiat teneke. aynen o teneke sol şeritte 220'yle selektör çakıp yol isteyince afallıyorsunuz ama (1.4 t-jet )

    bir dönem auto show dergisinde bile (2008 sanırım), golf'ten daha iyi bir araç olarak seçildiğini hatırlıyorum. bravo fiat tarihindeki en kaliteli araçlardandır, belki de en kalitelisidir.
    quote:

    O aracı alacağıma satış derdim yoksa temiz bir Cruze alırım ama şahsen direkt Ford Fiesta'ya yönelirim o bütçeyle. Yüksek model az kilometre bulunur Bravo'ya göre. Daha hızlı satabilirim, parça bakım sorunum olmaz ve yalıtım, sorunsuzluk gibi konularda Bravo'nun içinden geçer.


    Fiesta mı yalıtım konusunda Bravo'nun içinden geçecek .
    İki aracı da kullanmamış, binmemiş olsam neyse.

    Bravo'ya sorunlu deyip Cruze önermek neyin kafasıdır. 5 yıl Bravo sahibi oldum, şu an Cruze sahibiyim. Tanıdıklarımda da Cruze sahibi olanlar var. Her iki modelin de internet kulüplerine üyeyim. Bravo, Cruze'dan çok daha sağlam ve sorunsuz bir araç

    Bravo, AutoBild'in 100.000km uzun dönem testinde en az arıza çıkaran arabalardan birisi. Testin linki aşağıda. Sayfanın en altında en az arıza çıkarandan en çok çıkarana sıralama var. Bak bakalım Bravo'nun sıralamasına.

    https://www.autobild.de/artikel/fiat-bravo-1.9-mjt-emotion-dauertest-1171481.html
    quote:

    Orijinalden alıntı: xmxksk

    Çoğu kullanıcı arkadaş güzel yazmış ellerine sağlık, 35 yaşında 3 yıllık Bravo 1.6 multijet dynamiq donanım kullanıcısı olarak bi kaç bişi bende yazayım

    Öncelikle şunu netleştirmek lazım forumlarda herkes arabasını över ama gider kendi marka forumunda arızalarına söver yani az yada çok kronik sorunu olmayan araba yok hangi segmentte hangi markada olursa olsun yok, benim arabam her noktadan kusursuz diyenede ben inanmam.

    Fiat Bravoyu dilim döndüğünce anlatmem gerekirse kusursuzmu tabiki hayır ama tam bir f/p aracı. Bu paraya bu segmentte bu donanımda dolulukta başka araç yok. Segmentinde aynı özelliklerde astra, golf, focus kardeşleriyle arasında en az 15-20 bin TL var. Bu ara iyice kıymetlendi değerlendi fiyatları arttı aynı paraya B segmenti kutu kadar benzinli arabaya binmek yerine insanlar dolu donanımlı C segmenti dizel Bravoya yönelmeye başladılar sanırım

    Önce övelim biraz Öncelikle araç italyan üretimi ve fiat markasının hepsi ve en yenisi egea dahil kalite olarak zerre alakası yok.

    1- 1.6 multijet motor gayet güçlü ve atak. 105 hp olan 290 nm tork - 120 hp modeli 300 nm torka sahip. Klima açık yokuşta millet bayılıp vites küçültürken sen vites yükseltip tam gaz devam edersin. 6 ileri vites hızlanma ve performansla uyumlu çalışıyor. 200 km hıza zorlanmadan rahatça ulaşıyor üstünü test eden çok var ama ben o kadar heyecanlı olamadım sonunu görmek için otobanda fiat markasına bakıp selektör atanların tamponuna yapışır şok edersin araba uzun yolda çok keyifli.

    2- Direksiyon kontrollü Cd/mp3 çalara ve 6 hoparlöre sahip.

    3- 6 hava yastığı mevcut ( Bazı donanımlarında 7 ) zamanın euro ncaptan tam puanlı bir aracı.

    4- Tam otomatik, çift bölge ayarları,hava kalite sensörüne sahip dijital kliması var.

    5- Mercekleri farlar, dönüşe duyarlı viraj aydınlatma sistemli sis lambaları.

    6- 4 cam otomatik , sıkışma önlesi mevcut. Anahtardan camlar açılıp kapatılabiliyor.

    7- Soğutmalı torpido ve soğutmalı kolçak çok işe yarar.

    8- Diğer markalar gibi 2 tane ampulden çalınmamıştır, arabanın her yerinde her noktasında aydınlatma var gece ışıl ışıl gözükür.

    9- City düğmesi gibi bir efsane var zaten yumuşak olan direksiyonu serçe parmak ucuyla çevrilecek hale dönüştürür manevra yapmak sorundan zevk haline gelir.

    10- Hb araç için 400 lt bagaj hacmine sahip.

    11- Lassa impetus revo 2 lastiklerle ani panik frenlemede beni hiç üzmedi, abs çatır çatır devredeyken çizgisini bozmadı yalpalama yapmadı.


    Bu kadar övdük birazcıkta kulağını çekelim,

    1- Multijet motor gürültülü çalışır diğer dizellere göre sesi bir tık fazla.

    2- Benim gibi dci araçtan inip multijete binersen tüketim dizele göre fazla gelir. Herkesin şehir içi modu farklı ama ben şehir içinde hep yoğun trafikte kullanıyorum pek tasarruf modunda kullanmam aman yakmasın diye yolu buldummu kaçarım 6,5 LT ortalama aşağısına hiç düşemedim. Şehir dışında 6. vitas sabit 110 dersen çok makul tüketimde.

    3- maşallah diyeyim genelde olan Klima sorunu, egr kapağı çatlaması ve direksiyon kutusu sıkıntısı bende olmadı.

    4- Yolcu göğüs airbag şişmesi genelde var.

    5- Şirket aracım focus 3 olduğu için belkide hani bravonun yol tutuşu göreceli ama bir tık daha iyi olsun isterdim, esp gerekeni yapıyor gerçi.

    özetle Değeri arttı, temizi hızla satılıyor, arayanı soranı çok. Milletin B segmenti boş benzinli aldığı paraya sen dolu C segmenti dizel otomatik alabiliyorsun daha ne olsun marka fanboyu değilsen alınır binilir keyfine bakılır yok ben logo hastasıyım dersen aynı paraya 5 yaş aşağısına milletin hurdasınada biner şu marka aldım diyebilirsin

    FİAT BRAVO BİLGİSİ OLAN DENEYİMLEYEN YARDIMCI OLABİLİR Mİ?

    FİAT BRAVO BİLGİSİ OLAN DENEYİMLEYEN YARDIMCI OLABİLİR Mİ?

    FİAT BRAVO BİLGİSİ OLAN DENEYİMLEYEN YARDIMCI OLABİLİR Mİ?






    Hocam zaten arabanın kusursuz olması mümkün değil. Benim Doblo'nun da bir çok parçası italya üretimi ve dediğinize katılıyorum. Parçalar arasında ciddi kalite farkı var ama fiyat farkı da var. Sağ ön aks kazadan 6 ay sonra boşluk yapıp sıkıntı yaratmaya başlayınca periyodik bakımda onu da değiştirdik. Yerli Doblo'nun yaklaşık 290 lira olan orjinal aksı benim arabaya olmuyor. Benim arabaya olan İtalya üretimi olan aksı da 1900 lira civarına taktık



    Sorunsuzluk konusunda Fiat üretimi parçalar kolay kolay sorun yaşatmaz ancak arabanın üstündeki BOSCH GMBH parçalar sorun yaşatabilir. Benim arabada kullanıma bağlı olarak ömrünü bitiren ve kullanıcı hatası yüzünden değişenleri ayırdığımda şöyle bir tablo çıkıyor.



    * Alternatör (Bosch) (2 kere revizyon, 1 kere komple değişti.)

    * lambda Sensörü (Bosch)

    * Krank mili sensörü (Bosch)

    * Vuruntu Sensörü (Bosch)

    * Boğaz kelebeği potansiyometresi (Bosch)



    Bosch markası dışında 17 senede bozulan 3 parça var.

    * Arka silecek motoru

    * Elektrikli Cam motorları

    * Silecek suyu deposu. (3. Depoyu taktım. Arabadaki en büyük kronik problem gerçi su akıtmaya başladığında da depodaki su bitene kadar 1 hafta dayanıyor. 7 litre su bitmiyor kolay kolay )



    Bu şartlar altında Bosch üretimi parça kullanılan bir arabanın kusursuz olması mümkün değil. O kadar dandik bir üretim kalitesi var ki bosch'un sürekli bir parça bozuluyor. Değiştiriyorsun değiştiriyorsun yine bozuluyor. Hatta bozulup aküyü de beraberinde götürüyor. Şu alternatör yüzünden biten aküleri saymayı bıraktım.
  • araç bakarken ilanlarda brova gördüm. açıklama kısmında

    servis aracın sağ iki kapının sürtme sonucu değişmesi gerektiğini, kapıların italyadan geleceğini söylüyor ve hasar kaydı olarak 16bin lira göstereliyor. sonra kapattım ilanı zaten.

    ayrıca otomatik type s'lerin şanzımanı sorunlu değildir. tam kullanmayı bilmeme kaynaklı erken baskı balata bitirir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senkei -- 15 Ocak 2018; 13:54:44 >
  • 3 yıl 70 küsür bin km kullandım.Satıldığında 120 binlerdeydi.



    1)2011 modellerde egr kapağı kronik sıkıntılıdır.Çatlar ve motor soğutma suyu boşalır.Önceki ve sonraki modellerde bu sorunu yaşayan duymadım.Muhtemel o parti parçada bir sorun vardı.

    Klima klepeleri bozulur.Tamiri için tüm göğüs sökülür.600 tl civarında masrafı olması lazım.

    El freni körüğü görevi üstlenen plastik parça kırılır.Önemsizdir.

    Direksiyon kutusu arada boşluk varmış gibi ses yapabilir.Kuulanımda herhangi bir sıkıntı yapmaz.

    2)Tek kavramının getirdiği konforsuzluk dışında şanzımanı gayet dayanıklıdır.120-130 BİN KM boyunca hiç sorun açmadı.Satarken bile kavrama değişimine ihtiyacı yoktu.

    3)Parçası bulunur.Benzer araçların bakımı neyse bununda o civarlardadır.

    4)Yakıt şehir içi 7, uzun yolda 100 110 bandında 4-5lt civarı

    5)Motor sesli ve titreşimli çalışır pek az yakmaz ama oldukça dayanıklıdır.Donanımı gayet iyidir.Benim aracımda şaşırtıcı derecede trim sesi azdı.Yol tutuş limitleri yüksek olmasada limiti aşınca abuk subuk davranmaz, kontrolü kolaydır.Koltukların konforu şuan sahibi olduğum 308den daha iyi diye hatırlıyorum.Ses sistemide sınıfına göre fena değildir.

    Negatif olarak; direksiyon facia, his 0 direktlik 0.Motor soğuk havalarda ısınmak bilmez.Üşüye üşüye gidersiniz.Partikül filtresi olması ve temizleme sıklığı başka bir problem.



    Sayılacak bir çok eksisi olsa bile kendini sevdiren ilginç bir araba.Kullandığım dönem boyunca oldukça keyif aldım.Performans olarak şuan bile segmentinin yeni araçlarıyla çok rahat boy ölçüşür.



    Bakımlı, saydığım sıkıntıları çözülmüş Bravo gayet alınabilir.




  • Senkei kullanıcısına yanıt
    Her aracın parçası pahalı artık parça fiyatlarını düşünmüyorum ama bir arıza durumunda beklemek sıkıntılı bir durum. Type-s'lerin i-shift olan şanzumanında geçişlerde sarsıntı çok oluyor ve kullanıcılar bir hayli dertli bu durumdan arabayı bayan da kullanacağı için otomatik ve sorunsuz olmasını istiyoruz bravolar dikkatımizi çekti araştılarım dedik umarım düzgün bir araba buluruz
  • astra otomatik bakabilirsiniz bence.
  • yunus88 Y kullanıcısına yanıt
    İlginiz için çok teşekkür ederim araç bakarken dediklerinizi satıcıya sorucam umarım temiz bir bravo bulabiliriz.
  • 5 yıl 1.6MJet 120hp Dualogic kullandım.

    Direksiyondan hafif gıcırtı şekline ses gelmesi sorunu yaşadım sadece. Bunun dışında hiç arıza yapmadı. Kullandığım en sağlam ve sorunsuz arabadır Bravo.

    Şanzımanı tek kavramalı robotize. Sorunsuzdur, yakıtı arttırmaz ama tam otomatik veya çift kavramalar kadar konforlu değildir. Alışkanlık isteyen bir otomatik şanzıman.

    Motoru biraz gürültülü çalışır ama performansı çok iyidir.

    İç mekan malzeme kalitesi ve işçiliğinin diğer Fiat'larla alakası yok, oldukça kaliteli. Trim sesi hiç yoktu benim Bravo'da.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jozef38

    Her aracın parçası pahalı artık parça fiyatlarını düşünmüyorum ama bir arıza durumunda beklemek sıkıntılı bir durum. Type-s'lerin i-shift olan şanzumanında geçişlerde sarsıntı çok oluyor ve kullanıcılar bir hayli dertli bu durumdan arabayı bayan da kullanacağı için otomatik ve sorunsuz olmasını istiyoruz bravolar dikkatımizi çekti araştılarım dedik umarım düzgün bir araba buluruz

    bayan kulllanacaksa type s çok yanlş bir tercih olur görüşündeyim. arka cam ufaktır geriyi göremez. o araçta görme kısıtlamaları hayli fazla.
    ve vitese alışması zor olabilir sürekli baskı balata yiyebilir.

    şahsi fikrim ille type s olacaksa tam otomatikleride var veya jazz gibi araçlarada bakabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senkei -- 15 Ocak 2018; 14:45:5 >
  • Biz de 35-40 bin tl aralığında araç ararken sizin bütçenize kadar çıktık hala daha bulamadık. Sorunuza geleyim...

    Bravo'ya 1 kere binmişliğim var, yakın dönemde de ağabeyime almak için internette biraz araştırma yaptım. Kullanıcı olmayarak öğrendiklerimi size aktarayım.

    Kronik sorunları var; yani ben 3 tanesini biliyorum.

    - Airbag şişmesi; sağ yolcunun ki zamanla şişme yapıyor, kaç yılda olur kesin olur mu bilmem ama çoğunlukta yaşanmış bu durum. Servis iyi niyetle değiştirebiliyor ya da aksini yapabilir.

    - Klima klape sorunu; şoför tarafı soğuk üflüyor klima sıcakta iken. Yetkili ya da özel servislerde 300-500 tl ile yaptırıyorlar sanırım.

    - Logo aşınması; Ön ve arka kaputtaki fiat logosu zamanla aşınıyor, nahoş bir görüntü oluşuyor. İyi niyetle çözülebilir, çözülmeyebilir kesin bir durum yok.

    Şanzuman hakkında fikrim yok.

    Parça sıkıntısı motor ve alt takım adına yok, kaporta adına yorum yapamayacağım.

    Yakıt ve bakım maliyetleri normal, her dizel fiat gibi.

    Özellikle belirtmeliyim ki, bravo sahibi birinden bilgi alacak olursanız dikkatli olmalısınız. Ben facebook gruplarına da üye olmuştum, oradan 2 kişiyle, ayrıca 1 kişiyle görüştüm araç hakkında.
    Genelleme yapmak ne kadar doğru olur bilmem ama en azından benim görüştüğüm kişiler, bravo sahibi olmayı ayrıcalıklı olmak gibi görüyorlar, bu sebeple objektif yorum yapamıyorlar. Sanırsınız; hint kumaşı premium'a yakın çok yakışıklı bir araçları var ve o araca bindikleri için kendilerini çok akıllı sanıyorlar. Alacak olursanız aracı kabin içi ses ve konfora dikkat etmenizi öneririm.




  • Senkei kullanıcısına yanıt
    TYPE-S den vazgeçtik gibi dediğiniz gibi baskı balata sürekli yiyebilir ve görüş açısına dikkat etmemiştim biraz inceledim ve bayan için çokta uygun bir araç değil.
  • armutsever A kullanıcısına yanıt
    Belirttiğiniz kronik sorunları araştırırken gördüm ve çoğu kullanıcıda bu durum var. Temiz bütçemize uygun bir bravo bulursak bu kronik sorunları sorucam ve yapıldı ise almayı düşünüyoruz. Forumlara girdim dediğiniz gibi çoğu kişi hint kumaşı edasında olan insan çok çoğuda objektif değil.
  • i30 falanda düşünebilirsiniz.
  • Delta selectronic şanzuman ile aynı sanırım. 1-2, 2-1 geçişlerde 1 sn kadar kalma, yokuş inerken de düşük viteste kalıp bağırma olur. Alışınca her iki durumda da f1 kulakçık ile önceden müdahale edilir. Başka da sıkıntısı olmazdı. Yokuşta 300 tork ile canavar. Ama üretim olmadığı için 2023'te 10 yıl garanti bitinceye kadar da sıkıntısız. Bravo ile Delta hemen hemen aynı araçlar ve yazdığınız fiyatlara Delta da bulunur. Ölü fiyata satmayı peşinen göze alıp, ölü fiyata satın alabilirsiniz.
  • Bravo Fiat markasının üstünde bir model bana göre.Öyle Punto,Linea,Egea kalitesinde düşünmeyin,tam bir İtalyan yapımı olduğu çok açık.Sınıfının en iyi arabalarından biridir,tam bir F/P aracıdır.Tabi hiç mi eksileri yok tabi ki var,fanboyluk yapmanın anlamı yok.



    1.Kronik sorunları:

    - Yolcu airbag kısmında şişme oluyor,eskiden iyi niyetten değişim yapılıyordu ama şimdi yapmıyorlar kolay kolay (ben iyi niyetten değiştirmiştim.)

    - Direksiyon göbeğinde çatlama oluyor.(ben iyi niyetten değiştirmiştim.)

    - Kaliper sorunu var.Klimayla ilgili bir sıkıntı ve 600 TL civarına hallediliyor,işçilik çok sıkıntı.Göğüsün komple sökülmesi gerekebiliyor.



    2.Otomatik hakkında bilgim yok.



    3. Motor ve alt takım parça fiyatları normal,çünkü farklı farklı markalar olduğu için uygun fiyata denk geliyor.Fakat kaporta aksamı aşırı derecede pahalı ve yan sanayisi olmadığı için çok fahiş fiyattan satılıyor.Mesela davlumbaz kırıldı mı yandın,orijinal 400 TL civarı ve yan sanayi bulma şansın yok.Benim karter muhafaza kırıldı,yenisi çok pahalı.Ya orijinal alacaksın ya da çıkma ara ki bulasın.



    4.Yakıtı ve bakım maliyetleri ideal,seni uzecegini sanmıyorum.



    5. Bu saydığım olumsuz yanlarına karşılık Bravo benim için çok güzel bir arabadır.Motoru çok iyidir asla seni üzmez,çevrende çok olmadığından ve çekici bir araba olduğundan herkes hayran hayran bakar.İc mekan kalitesi bana göre baya iyidir.Kaporta kalitesi çok iyidir.Tok kapı sesi derler ya işte bu sözü tam karşılar.Çok oturaklı bir arabadır,yol tutuşu sınıfının en iyilerindendir.



    Kısacası kesinlikle tavsiye ederim eğer temiz ve bakimlısını bulursan.Cok memnun kalacağından eminim.Simdiden hayırlısı olsun.




  • 2015 den beri dizel 105 lik full donanım olanını kulanıyorum.Abs,esp,asr,hilholder vs güvenlik donanımları yanında 7 hava yastığı var.Şehiriçinde b sınıfı dizel araçlara göre biraz fazla yakıyor ama uzun yolda en kral b sınıfı dizellerden az yakan güçlü tasarruflu bir motoru var.58 litrelik deposu da tam uzun yol arabası olduğunu gösterir.Parça fiyatları biraz pahalı sayılır ama inanın kolay kolay sıkıntı yaşatmayan sağlam bir araç.Bir arkadaş davlumbaz 400 tl falan demiş de doblonun davlumbazlarının uyduğunu söylememiş.Motor yerli linea ve dobloda da olduğu için yedek parça sıkıntısı çıkarmaz.Dijital klimalı olanlarda klepe arızası,yolcu hava yastığı şişkinliği gibi kronik sorunları olduğu doğru klepe arızasını 3 yıldır çok şükür görmedim.Hava yastığı problemini de 5 kuruş vermeden serviste göğüs değişimi ile çözdüm.Bunun dışında el freni körüğü,direksiyon boşluk hissi pek üzerinde durulmayaak kronik sorun bile sayılmayacak zorlama yazılan şeyler.Direksiyon boşluk sorunu hiç duyduğum birşey değil.Yol tutuşu konforu performansı fiyatına göre bulunmayacak bir araç gerçekten.




  • Merhaba. Aynı dert ben de de var. Cam tavanlı otomatik 100k altı temiz bir bravonun piyasası ne kadardır acaba
  • Kesinlikle bravo.. ama benim gibi güzel bir bravo bulamadığınız zaman, punto da düşünebilirsiniz.

    Ben gayet memnunum. Şehir içi ideal.
  • yaklaşık 1,5 yıldır 1.6 105 lik mjet kullanıyorum.ne yakıt ne de parça konusunda kesinlikle sıkıntı yaşamadım.kronik yolcu hava yastığı şişmesi aldığımda benim aracımda da vardı.araç 2008 ve servis bakımlı olmamasına rağmen,ücretsiz komple göğüs değişimi yapıldı.göğüs değişirken gene kronik klima arızasıda giderildi.temizini bulursanız hiç düşünmeden alın derim.
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Direksiyon kutusu değişmiş sayısız bravo var.Benim ki de bunlardan biriydi.Hatta yukarda başka bir kullanıcı yazınca hatırladım kronik sürücü direksiyon airbag kapağı çatlaması ve kaliper sorununu kendi aracımda yaşadım.



    Airbag kapağı değişti

    Egr kapağı değişti

    Klepe değişti

    Sol arka fren kaliperi değişti

    Direksiyon kutusu değişti



    Araç 5 yıl 128bin km kullanıldı ve ilk sahibiydik.3 yıl 78bin km tamamen bana aitti.Yukardaki parça değişimlerinden sonra ayni arızadan bir kere bile servise uğramadım.Egri oturup doğru konuşmak gerekirse ufak tefek sorunlari var ama motor şanzıman gibi hayati bileşenleri son derece güvenilirdir.



    Benim aracıma özel miydi bilmiyorum ama yüksek hızda biraz sert frende düz çizgide yavaslayamazdi direksiyonda düzeltme isterdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunus88

    Direksiyon kutusu değişmiş sayısız bravo var.Benim ki de bunlardan biriydi.Hatta yukarda başka bir kullanıcı yazınca hatırladım kronik sürücü direksiyon airbag kapağı çatlaması ve kaliper sorununu kendi aracımda yaşadım.



    Airbag kapağı değişti

    Egr kapağı değişti

    Klepe değişti

    Sol arka fren kaliperi değişti

    Direksiyon kutusu değişti



    Araç 5 yıl 128bin km kullanıldı ve ilk sahibiydik.3 yıl 78bin km tamamen bana aitti.Yukardaki parça değişimlerinden sonra ayni arızadan bir kere bile servise uğramadım.Egri oturup doğru konuşmak gerekirse ufak tefek sorunlari var ama motor şanzıman gibi hayati bileşenleri son derece güvenilirdir.



    Benim aracıma özel miydi bilmiyorum ama yüksek hızda biraz sert frende düz çizgide yavaslayamazdi direksiyonda düzeltme isterdi.



    Bu kadar km yapıp parça değiştirmeyen araç mı var sanki?Benim araç 2009 model 123000 km de ve bu 5 parçadan sadece egr kapağı değişti.Direksiyon kutusu değişimini ve cıty problemini ben bravo forumunda hiç duymadım.Genelde puntolarda var.Birçok araçta olması tüm bravolarda yaygın olan bir problem anlamına gelmez.Bravonun kronik sorunları klepe,egr kapağı,yolcu airbag kısmında şişkinlik problemidir.8 yıldır bravo forumundayım ordan da teyit edebilirsiniz.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.