Şimdi Ara

Motor ustaları nerede

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.253
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar
    2010 model Audi 2.0 TFSI Quatro araç aldım araba 1 senedir yatıyordu , aracı aldıktan sonra çekici ile sanayiye götürdük, yağını ve filtrelerini değiştirdik. Araçta problem Yok gibiydi gidişinde falan. Araçla 6-7 km gidip ekspere soktuk neyi var neyi Yok diye, eksperde dyno falan yapıldı haliyle araç biraz zorlandı yani, neyse eksperden çıktık 1 km oldu olmadı arabanın yağ lambası yandı tabi yağı Yen’i değişti diye acaba yağ mı akıttı diye baktım ettim birşey Yok devam ettim biraz daha gittikten sonra gene yağ uyarısı yandı, bir süre sonra motordan şak şak şak şak diye ses gelmeye başladı arabayla uygun bir yere kadar kısa mesafe gidip park ettim, sanki pistonlar çalıştıkça bir yere vuruyor gibi bir ses. Gaza basınca gidiyor araba ama ben gene de az basıp rölantide götürdüm kısa mesafeyide. Sorun ne olabilir ve hangi parçaları değiştirmem gerekebilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yağ filtresi yan sanayi veya yanlış takılmış. Pompa rölantide yağlama yapamıyor. Aracı bu şekilde kullanmayın. Eski aracım 206 da başıma gelmişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Subap vurma sesidir kuvvetle muhtemel tabi bilmiyoruz ne oldugunu ama bence o sesi duyar duymaz aravi kapatip cektirmeniz gerekiyordu umarim yatakta kilcal cizikler ve egrilikler yoktur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Subap nereye vuruyordur ve ne kadar masraf çıkar tahmini bilginiz var mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Subap, piston kafasına vurur. Eksantrik, subap itici vs. bir çok sebepten olabilir. Bu vuruntu sesi araca gaz verip devirlendirdiğinizde artıyor mu?
  • Yağ lambası yanan araba katiyen çalıştırılmaz. Yağ değişimini yapan yere çektirip gösterin baksınlar. Yağ filtresinde kesinlikle yan sanayiye kaçmayın. Orijinali veya orijinali üreten marka hangisiyse onu kullanın.

    Ama siz aracı yağ lambası yandıktan sonra kullanmaya devam ederek geri alınamayacak hasara yol açmış olabilirsiniz. Krank yataklarında/silindir duvarlarında bir sıkıntı olduysa yeni motora kadar gidebilir iş.
    Ne kadar hasar aldığını görmeden söylemek mümkün değil. Kapak açılıp kontrol edilecek.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    yağ lambası göz kırpan 20 yaşında lpg li atmosferik arabayı 2000 km kullandıktan sonra yatak sardı 8000 liraya gömlek hariç herşeyi değişti

    motor yapan ustanın dediğine göre mobil 5-30 yağ karterden hiç çıkmamış yağda eksilme yoktu

    bu arada araba yatak sarmadan 1 gün önce emanet verdiğim akraba yolda başka bir sürücünün onu durdurup motordan garip bir ses geldiği yolunda uyardığını anlatmıştı

    ben sürdüğünde herşey normaldi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam büyük ihtimalle yağ pompası çalılmıyor,basınç oluşmadığı içinde yağlama yapmıyor araç.bu şekilde fazla kullanmayın,yağ pompasını değiştirin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burhan kullanıcısına yanıt
    Vuruntu sesi gaza bastığım zaman hızlanıyor gaza basma oranına göre gaza çok basarsam daha çok hızlanıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor yatak sarmış olsa araç hareket etmez ve araç çalışamaz diye okudum Google da yaptığım araştırmada. Yatak sarması olmayabilir diye kendimi avutmaya çalışıyorum şimdilik, eğer yağ pompası arızalı ise ne tutar değiştirmek ortalama pahalı bir parça mıdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vuruntu sesi başladığına göre devamı gelecektir. Aracı hiçbir şekilde çalıştırmayın, çekici ile tamirciye indirin. Yağ pompası başta olmak üzere üst kapak sökülerek kontrolü gerekiyor. Tamamen iyimser bir tahminle, masraf kapısının 4-5 bin liradan açılacağını düşünüyorum. Geçmiş olsun.
  • Yapma hocam 4-5 bin

    Peki bu masrafı yapsam araç motoru randıman verir mi? Bi usta bana anlattıktan sonra motorun çıkmasını bul taktır dedi. Daha az maliyetli olur ve eski motor randıman vermez dedi ama bana pek mantıklı gelmedi söyledikleri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sanayide.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ktorun06

    Yapma hocam 4-5 bin

    Peki bu masrafı yapsam araç motoru randıman verir mi? Bi usta bana anlattıktan sonra motorun çıkmasını bul taktır dedi. Daha az maliyetli olur ve eski motor randıman vermez dedi ama bana pek mantıklı gelmedi söyledikleri
    Bir şey söylemek çok zor, motordaki zararı görmek gerekir. Şu anda bahsettiğiniz problem sadece üst kapakla kurtarılır gibi. Subaplar piston kafalarına vurmaya devam ederse onların da değişmesi gerekir. onlar sökülünce komple motora girmiş olursunuz. Belirttiğim gibi, aracı kesinlikle çalıştırmayın. Güvenilir bir motor ustasına aracı götürün.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ktorun06

    Yapma hocam 4-5 bin

    Peki bu masrafı yapsam araç motoru randıman verir mi? Bi usta bana anlattıktan sonra motorun çıkmasını bul taktır dedi. Daha az maliyetli olur ve eski motor randıman vermez dedi ama bana pek mantıklı gelmedi söyledikleri
    Motorda ki hasara/aşınmaya göre durum değişir fakat yapacak olan ustanın da usta olduğundan emin olun işçilik son derece önemli. Gerekirse 500-1000 daha fazla verip bulunduğunuz yerin en iyi motor ustasına yaptırın yada maddiyattan yana fazla sıkıntınız yoksa yetkili serviste bu işlemleri yaptırın.

    Çıkma motor taktır diyen ustadan koşarak uzaklaşın. Çıkma parça vb. durumlar tamamen kumardır. Ne zaman ne olacağını bilemez ve kestiremezsiniz. Ek olarak çıkma motor takıldığında EGM'den ruhsata işlenmesi gerekiyor. Motoru aldığınız yer size fatura kesecek ve o faturayla EGM'ye gidip motor değişikliği olduğunu belirtip bazı harçlar ödeyip yeni ruhsat çıkartacaksınız. Aracı satmak istediğiniz de ise sizin çıkma motor kayıtlarda aslında HURDA MOTOR olarak gözükecek ve derdinizi kimseye anlatamazsınız.




  • Sağol dostum ben bu kısmını hiç düşünmemiştim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sönmeyen Arıza Lambası. kullanıcısına yanıt
    Nikini de o zamanlar mı seçtin
  • ktorun06 K kullanıcısına yanıt
    Kardeş burada audi'nin baş mühendisi bile olsa motoru görmek ister. Biz bişey söyesek ve o da doğru bile olsa senin ne işine yarayacak ki ? Ya iyi bi ustaya ya da direk Auid servisine götür yaptır. Geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etusch

    Nikini de o zamanlar mı seçtin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar usta pistonlardan birinin eğildiğini söyledi, ancak dediğine göre 4 ünün birden değişmesi lazımmış yoksa biri uzun biri kısa olurmuş, ne demek istedi anlamadım , bu pistonlar zamanla uzayıp kısalıyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.