Şimdi Ara

Şahinlerin motor ve şanzımanının adı var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
3.478
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hiç duymadım, bugün aklıma geldi. Şanzıman ve kullanılan motorun bir ismi cismi var mı?

    TDI, DSG, CVT gibi.



  • Hayatimda en nefret ettigim araclar kus serisi olmustur..
  • Şu an sırf meraktan indim baktım. 94 model şahin motorda şu yazıyor: TOFAŞ ERKUNT-1
    Şanzımanda sadece görebildiğim kadarıyla: Fiat A10 yazıyor ama sanırım bu değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavis717

    tamam motor farkıda hangi model yılı..?

    sahinler 1975 ten 1990 1 yarısına kadar 4 vites üretildi..1990 dan sonra 5 vites oldu.hatta 1978 yıllarında 1300cc olan sahinler bile vardı.sahinler 1996 yılında sahin s olunca merkezi kilit ile tanıstı.harici takılanlardan bahsetmiyorum.

    doğanlar her zaman 5 vites ve 1600 cc idi...eski kasa doğanlar 1988yılında yeni kasaya geçti.1990 yılında ön camlar otomatik ve merkezi kilit takıldı ve uzantısı "L " oldu..
    bu arada 2 motorda aynı fakat sanzuman farkı var..

    doğanlara 1992 yılında tempra motor (digiplex 2 elektronik ateşleme) takıldı ve uzantısı"""" SL"" oldu.görünüm doğan L tipinde ama motor tempra motorlu.daha sonra doğan tipleri komple revizyona girdi ve SLX ortaya çıktı.."SL " den farkı.görünüm idi.motor yine tempra motoru idi.hafif yeşil camlar ,ön camlar otomatik.koltuklar tempra gibi koltuk (yaylı değil köpük).vites topuzu ve göstergeler farklı.direksiyon simidi farklı.kapı döşemeleri plastikten daha modern yapıldı. 1995 haziranından sonra hidrolik direksiyon takıldı.slx modeller 1997 nin 2 yarısından itibaren yarım enjeksiyon diye tabir edilen tek noktalı enjeksiyonlu motorla donatıldı ve " SLX 1,6 ie" adını aldı.

    sahinlerde motor önce karbüratör ile doğanlara benzetildi.sonra elektronik ateşleme takıldı(1994).ama görünüş yine aynı.mukavva kapı dösemeleri..ön cam otomatiği yok. devir göstergesi yok..koltuklar yaylı sistem.1995 ten itibaren slx motor tamamen sahine koyuldu ve "sahin s " adı ile satıldı.normal sahinden farkı.merkezi kilit ve slx tip motor + göstergeler..1997 yılında enjeksiyonlu model motor + hidrolik direksiyon kondu "SAHİN 1,6 i.e " adı ile satıldı.sahin 1997 yılında bir ara 1400 cc olarak üretildi.
    son dönemlerde motor aynı motordu.fark sadece donanımlarda idi.sahin de hiç bir zaman otomatik cam olmadı.(sonradan takılanlar hariç).doğan sahinin yanında lüx kaldı..

    2 model aracta parca ucuzluğu ve usta bolluğu nedeni ile son kasası olarak 1988 yılından 2000 yılına kadar türk halkının yoğun talebi nedeniyle küçük değişimler ile üretildi.ama güvenlik olarak bir düzenleme yapılmadı.

    bu arada karoser olarak doğanın kapı içi barları vardı ve sahinden daha sağlamdı..sahin daha çabuk çürüyordu.sürüş olarak doğan daha iyiydi..

    motor güçlerini yazmaya gerek yok..eski motorlar 76 hp civarı.slx motorlar 86 hp,ie motorlar 96 hp civarı

    bilgilerde ve donanım yıllarında yanlışlık olabilir.ben çevremde gördüklerimi yazdım..


    Motor bu

    Viteste bir şey yok klasik düz vites.Dsg zaten akıllara zarar. cvt ise bildiğimiz mobilet vitesi.




  • Motorlar VTEC hocam.Zaten o eşsiz sesten hemen anlaşılır
  • Sanırım bazı şahinlerde MPİ, bu motor aslında tempra motorudur. Ancak bir dönem şahin marka otomobillerde de kullanılmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 31 Ağustos 2012; 19:52:45 >
  • ankarada istanbul yolunda tmo nun yanında erkunt makine var

    şahin tipo tempra alfa romeo lancia maserati bilumum biçok italyan arabalarının motorlarının dökümünü yapıyorlar hatta bazı ünlü markaları gizli üretiyorlar motor bloklarında erkunt bile yazmıyorlar

    orada çalışan arkadaşım motor bloklarını gösterince şaşırmıştım



    http://www.erkunt.com.tr/site/
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • isimleri var

    P*Ç motor deniyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    ankarada istanbul yolunda tmo nun yanında erkunt makine var

    şahin tipo tempra alfa romeo lancia maserati bilumum biçok italyan arabalarının motorlarının dökümünü yapıyorlar hatta bazı ünlü markaları gizli üretiyorlar motor bloklarında erkunt bile yazmıyorlar

    orada çalışan arkadaşım motor bloklarını gösterince şaşırmıştım



    http://www.erkunt.com.tr/site/

    Anammmm VW bile müşterisiymiş erkuntun acaba şu TDI ve TSIların motor blokları türkiyeden gidiyor olmasın .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst


    quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    ankarada istanbul yolunda tmo nun yanında erkunt makine var

    şahin tipo tempra alfa romeo lancia maserati bilumum biçok italyan arabalarının motorlarının dökümünü yapıyorlar hatta bazı ünlü markaları gizli üretiyorlar motor bloklarında erkunt bile yazmıyorlar

    orada çalışan arkadaşım motor bloklarını gösterince şaşırmıştım



    http://www.erkunt.com.tr/site/

    Anammmm VW bile müşterisiymiş erkuntun acaba şu TDI ve TSIların motor blokları türkiyeden gidiyor olmasın .

    evet muhtemelen öyle olabilir çünkü ünlü italyan arabalarının motorlarını döküyorlar vw nin motorunu hayli hayli dökerler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deniz

    Hayatimda en nefret ettigim araclar kus serisi olmustur..

    Ben de Bursa'yı hiç sevmem.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst


    quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    ankarada istanbul yolunda tmo nun yanında erkunt makine var

    şahin tipo tempra alfa romeo lancia maserati bilumum biçok italyan arabalarının motorlarının dökümünü yapıyorlar hatta bazı ünlü markaları gizli üretiyorlar motor bloklarında erkunt bile yazmıyorlar

    orada çalışan arkadaşım motor bloklarını gösterince şaşırmıştım



    http://www.erkunt.com.tr/site/

    Anammmm VW bile müşterisiymiş erkuntun acaba şu TDI ve TSIların motor blokları türkiyeden gidiyor olmasın .

    evet muhtemelen öyle olabilir çünkü ünlü italyan arabalarının motorlarını döküyorlar vw nin motorunu hayli hayli dökerler

    E hani biz motor üretemiyorduk. Porschenin sacları türkiyede üretiliyor, Vag grubu jantlarının %80 nini Cms üretiyor. Ne is

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şahin motor ve şanzıman diyince gülmeye başladım aşağıdaki videoda sonlara doğru şahinden çıkan ses geldi aklıma.



    http://www.youtube.com/watch?v=N3n1yLEqGjs&feature=related
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst


    quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst


    quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    ankarada istanbul yolunda tmo nun yanında erkunt makine var

    şahin tipo tempra alfa romeo lancia maserati bilumum biçok italyan arabalarının motorlarının dökümünü yapıyorlar hatta bazı ünlü markaları gizli üretiyorlar motor bloklarında erkunt bile yazmıyorlar

    orada çalışan arkadaşım motor bloklarını gösterince şaşırmıştım



    http://www.erkunt.com.tr/site/

    Anammmm VW bile müşterisiymiş erkuntun acaba şu TDI ve TSIların motor blokları türkiyeden gidiyor olmasın .

    evet muhtemelen öyle olabilir çünkü ünlü italyan arabalarının motorlarını döküyorlar vw nin motorunu hayli hayli dökerler

    E hani biz motor üretemiyorduk. Porschenin sacları türkiyede üretiliyor, Vag grubu jantlarının %80 nini Cms üretiyor. Ne is

    adam tasarımı yapıyor sana gönderiyor al şunu üret bana gönder diyor

    çinde sony üretilmesinden farksız bi durum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst


    quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst


    quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    ankarada istanbul yolunda tmo nun yanında erkunt makine var

    şahin tipo tempra alfa romeo lancia maserati bilumum biçok italyan arabalarının motorlarının dökümünü yapıyorlar hatta bazı ünlü markaları gizli üretiyorlar motor bloklarında erkunt bile yazmıyorlar

    orada çalışan arkadaşım motor bloklarını gösterince şaşırmıştım



    http://www.erkunt.com.tr/site/

    Anammmm VW bile müşterisiymiş erkuntun acaba şu TDI ve TSIların motor blokları türkiyeden gidiyor olmasın .

    evet muhtemelen öyle olabilir çünkü ünlü italyan arabalarının motorlarını döküyorlar vw nin motorunu hayli hayli dökerler

    E hani biz motor üretemiyorduk. Porschenin sacları türkiyede üretiliyor, Vag grubu jantlarının %80 nini Cms üretiyor. Ne is

    motor üretmiyorsun motor parçası üretiyorsun
    porsche üretmiyorsun porsche sacı üretiyorsun
    vag grubunun jantlarını üretiyorsun

    5 liraya üretip 6 liraya satıyorsun
    sonra adamlar bunları birleştirip 80 liraya mal ediyor 100 liraya satıyor

    sonuç sen 1 lira kazanıyorsun adam 10 lira kazanıyor
    firma kazancı almanyaya italyaya japonyaya fransaya gidiyor

    kazanılan paranın nereye gittiği önemli
    eğer tüm parçaları üretimi işçiliği çinde meksikada olsa ama son para türkiyeye gelse o araç türk malı olur çin malı olmaz

    marka değeri farklı bir olaydır yani




  • Kuştronik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiat Regata'nın motor koduyla aynı olabilir ama ne önemi varki? az kaçar çok yakar,yakamadığını egzosttan atar,şiir yazdırıyor yemin ediyorum
  • ŞSG

    (Isınınca mola istemeyen seriden) Türk yapıyor abi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 31 Ağustos 2012; 22:45:30 >
  • 5 ileri 1 geri senkromeçli düz şanzıman.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.