Şimdi Ara

Motor sogukken yuksek devir yapmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
10.232
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1.6 lpg li arac var motor sogukken hiz yapmak ve devir yukseltmenin araca bir zarari varmi?

    Ve arac 20 dk full sehir ici kullaniminde ancak normal isiya ulasiyor motorun isinmasinda herhangi bir sıkınti varmi yoksa bu sure normal mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Soğukken Yüksek Devir Yapmanın Zararları

    Arabanızın motoru soğukken yüksek devir yapmak, aracınızın performansına ve ömrüne zarar verebilir. Soğuk bir motorun hızlı bir şekilde yüksek devirlere çıkması aşağıdaki sonuçlara yol açabilir:

    • Silindirlere Yağ Ulaşımının Azalması: Motor soğukken, yağ daha yoğundur ve silindirlere yeterince ulaşamaz. Yüksek devirler, yağın daha da incelip silindirlere daha az ulaşmasına neden olarak sürtünmeyi artırır ve motor parçalarının aşınmasına yol açar.
    • Yakıt Harcamasının Artması: Soğuk motorlar, ısınmış motorlara göre daha fazla yakıt tüketirler. Yüksek devirler, yakıt tüketimini daha da artırır ve aracınızın yakıt verimliliğini düşürür.
    • Katalitik Konvertörün Zarar Görmesi: Katalitik konvertör, egzoz gazlarındaki zararlı emisyonları temizlemek için kullanılır. Soğuk bir motorla yüksek devirlerde hareket etmek, katalitik konvertörün erken arızalanmasına neden olabilir.

    Motor Soğukken Araba Kullanımı

    Motorunuz soğukken, onu yavaşça ısıtmak ve yüksek devirlerden kaçınmak önemlidir. İşte izleyebileceğiniz adımlar:

    • Aracı Boşta Çalıştırın: Aracınızı çalıştırdıktan sonra, birkaç dakika boşta çalışmasına izin verin. Bu, motorun ısınmasına ve yağın tüm parçalara ulaşmasına zaman tanıyacaktır.
    • Yavaşça Hızlanın: Aracınızı hareket ettirmeye başladığınızda, yavaşça hızlanın. Yüksek devirlerden kaçının ve motorun kademeli olarak ısınmasına izin verin.
    • Yüksek Devirlerden Kaçının: Motorunuz tamamen ısınana kadar yüksek devirlere çıkmayın. Bu genellikle sürüşe başladıktan 5-10 dakika sonra gerçekleşir.

    Motorunuzu soğukken yüksek devirlere çıkarmak, aracınızın performansına ve ömrüne önemli zararlar verebilir. Motorunuzu yavaşça ısıtarak ve yüksek devirlerden kaçınarak, aracınızın sorunsuz çalışmasını ve uzun yıllar boyunca güvenilir bir şekilde hizmet etmesini sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 3000 devire kadar normal bence isinana kadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tabiki zararı var. Hele direk lpg ile çalışıyorsa. Motor soğukken yüksek devirlere çıkılmamalı. Yağlama yetersiz kalabilir
  • benimde 2.500 luk traktör bir lagunam var mubarek 2-3dk içinde fırın gıbı oluyor ama ben aracı ılk calısıtırısta 1-2 dakıka boyunca hareket etmıyorum etmeye baslayıncada nerdeyse rolantı sevıyesınde aracı zorlamadan hareket ettırıyorum 5dk kadar sonra ver gazı gıtsın
  • İlk 1 km dusuk devir gidip sonrasinda da 3000 deviri gecmemeye calisin ben oyle yapiyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • işte sen böyle kullanırsan 105 te çıkar 95 te sonra satarken ölmüş bu dediklerinde kızma...
  • Aracı 1 dakika çalıştır sonra hareket et 2500 deviri geçmeden 5 dakika kullan sonra ne yaparsan yap .
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Benzinli Motor İdeal Devir
    4 yıl önce açıldı
    Araba sogukken vites geçmiyor?
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Her zaman en az 5 dk. beklerim.Krank mili yataklarına,yağ ulaşması diğer parçalar kadar kısa süreli değildir.Ayrıca ofabiya' nın bardak örneğide doğru tespit.Örneğin; büyük yapılı gemi makinaları, seyirden en az 1-2 saat önce ısıtmaya, harici yağ pompasıyla yağlanmaya ve çok ağır devirde döndürülmeye başlanır ki; ilk çalışma esnasında aşıntılar minimuma indirilsin.
  • Babamin guzel bir ornegi vardi. Yokusa park edilen arabalarin, sogukken cikmalari konusunda acıyıp şöyle derdi.

    Olum bi insani kis gunu aniden yataktan kaldirip kostursak, o adam icin nasil olur diyordu; o da oyle iste diyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın ilk çalıştırmada ısınmadan fazla devir çevirmeyin derler. Bence burada ısınmadan kastedilen soğutma suyunun sıcaklığı değil. Motorun yağlanmasının tamamlanması, yağın uygun akışkanlığa gelmesidir. Bunun içinde 1-2 km gitmek yeterli bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Gerçek süre ile 5 dakika yani 300 saniye arabayı atmosferik bile olsa 2000 devirden yukarda kullanmayın, yokuş çıkacaksanız mecburen 1. vites 2000 devir veya oluyorsa 2. vites 2250 devire kadar zorlayın. Ondan sonra araç kendine gelir zaten. Düz yolda gidiyorsanız da 5. vitesi isteyen hızlar 50-60km ile 5 dakika gidin yine araç kendine gelir. Aracı çalıştırdığınız da, enjeksiyonlu araç ise, boşa rölantide gaz vermeyin, araç zaten rölantide otomatik jikle çeker.

    Hocam 2000 devirde 3 vitesde nasil gitmeyi dusunuyosun ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benzinli araba çabuk ısınır sen termostata bi baktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Buradaki mantık yağlamanın yetersiz olma durumu, bir ara castrol yağ reklamı vardı motor parçalarına yapışır diye.Aracı çalıştırdıktan sonra beklemeye gerek yok, yakıt sarfiyatı zaten yeni tip araçlar araç ısınana kadar zengin karışım gönderiyor. Düşük devirlerde 2-3 dk gittikten sonra normal kullanabilirsiniz. Bu arada yüksek devirin her zaman zararı var..
  • burada herşeyden daha önemli olan nokta motorun soğukken yüksek devri değildir. kullandığınız yağın motor için akışkanlık seviyesine ulaşması hangi sıcaklıkta olmaktadır. zaten araç o sıcaklığa gelmeden hareket ettirilmemeli. yağ akışkan olursa motor normal ısınmasına gelene kadar 5000 deviri geçmemek gerekir. bu ısınmayı size şöyle tarif edeyim ilk çalışınca subap sesi gelir. belirli bir çalışmadan sonra kaybolur. işte o ısıyı yakalayana kadar. bu yüzden yazın ve kışın vizkozitesi farklı yağlar kullanın diyoruz. kışın -25 -30 derecede akışkan olan yağ motorunu hepsinden daha fazla koruyacaktır.
  • Soğuk-Sıcak genleşme olayı değilde. Asıl sebebi şudur,

    Kol ve Ana yataklardan tutunda segmanlara kadar çok hassas milimetrik şekilde açıklıklar ayarlanır. Motor soğukken bu hassas değerlerin hiçbiri sağlanamamış olur, üstüne yağda soğuk olduğu için çok hızlı aşınan bi motor elimizde olur. Isındıktan sonra tüm ayarlar yerli yerine oturur. Gazlamaya devir çevirmeye hazır bir motorumuz olur. Yeni otomobilleri kaltesizleştirdiler. Kullan at haline çevirdiler. Su sıcaklığı göstergesi bile yok. Oysa eskiden Yağ-Su sıcaklığı Yağ basıncı dahi olurdu. Motorda olan biteni görebilirdik. Şimdi insanın aklında soru işareti kalıyor, yağ pompam kaç basınç veriyor ? yağım 100 derece üzerine ulaştı mı ? Bunlara bakarak kullanılan motor daha sağlıklı işler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano

    Soğuk-Sıcak genleşme olayı değilde. Asıl sebebi şudur,

    Kol ve Ana yataklardan tutunda segmanlara kadar çok hassas milimetrik şekilde açıklıklar ayarlanır. Motor soğukken bu hassas değerlerin hiçbiri sağlanamamış olur, üstüne yağda soğuk olduğu için çok hızlı aşınan bi motor elimizde olur. Isındıktan sonra tüm ayarlar yerli yerine oturur. Gazlamaya devir çevirmeye hazır bir motorumuz olur. Yeni otomobilleri kaltesizleştirdiler. Kullan at haline çevirdiler. Su sıcaklığı göstergesi bile yok. Oysa eskiden Yağ-Su sıcaklığı Yağ basıncı dahi olurdu. Motorda olan biteni görebilirdik. Şimdi insanın aklında soru işareti kalıyor, yağ pompam kaç basınç veriyor ? yağım 100 derece üzerine ulaştı mı ? Bunlara bakarak kullanılan motor daha sağlıklı işler.

    Aynen olay genel hatları ile budur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano

    Soğuk-Sıcak genleşme olayı değilde. Asıl sebebi şudur,

    Kol ve Ana yataklardan tutunda segmanlara kadar çok hassas milimetrik şekilde açıklıklar ayarlanır. Motor soğukken bu hassas değerlerin hiçbiri sağlanamamış olur, üstüne yağda soğuk olduğu için çok hızlı aşınan bi motor elimizde olur. Isındıktan sonra tüm ayarlar yerli yerine oturur. Gazlamaya devir çevirmeye hazır bir motorumuz olur. Yeni otomobilleri kaltesizleştirdiler. Kullan at haline çevirdiler. Su sıcaklığı göstergesi bile yok. Oysa eskiden Yağ-Su sıcaklığı Yağ basıncı dahi olurdu. Motorda olan biteni görebilirdik. Şimdi insanın aklında soru işareti kalıyor, yağ pompam kaç basınç veriyor ? yağım 100 derece üzerine ulaştı mı ? Bunlara bakarak kullanılan motor daha sağlıklı işler.

    Çok doğru. Su sıcaklık göstergesi koymuyorlar, mavi veya kırmızı ışık koyuyorlar bilemiyor insan. Sırf bu sebepten tablet-obd2 soket almayı düşünüyorum.




  • Soğuk havalarda araba çalışır çalışmaz arabayi yüksek devirde bekletmek veya hareket ettirmek çok yanlış bir uygulamadır ve motora zarar verir.Motoru yavaş ısıtmalı araba stop edecek gibiyse özellikle eski arabalar araca hafif gaz verilmeli motorun optimum sıcaklığa ulaşması beklenmelidir.Araç ile hareket haline geçtiğiniz zamanda hemen yüksek devirlere çıkmayın.Ben kışın en az 2 dk çalıştırıp rölantide hiçbirşey yapmadan bekletiyorum zaten motor sesine aşinaysanız araç tamam ısındım gidelim diye ses verir
    not:Uzun yolculuklardan sonra arabayı park ettikten sonrada özellikle turbo araçlarda aracı rölantide biraz bırakın hemen stop ettirmeyin.Turbolu araçlarda daha çok dikkat edilmeli çünkü turbo motora göre daha yüksek devirde çalışır motordaki gibi kontağı kapatır kapatmaz devri hemen 0 a düşürmez ve turbonun zarar görmesine neden olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tiridine -- 13 Aralık 2015; 21:25:18 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.