Şimdi Ara

motor suyu değiştirilmesi ve eklenmesi hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
48.845
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1 seneye yakındır aracın motor suyunu araç kaplıyken ekliyorumve 3 4 kez bu şekilde ekledim sanırım hava yapmış motor suyunu boşalttıktan sonra hiç motor suyu yokken çalıştırıp öyle çalışırken mi motor suyu eklemeliyim yoksa biraz su varken ve çalışırken mi su eklemeliyim yoksa hiç suyu boşaltmadan çalışırken su eklemelimiyim

    antrifiriz değiştiğinde geçen sene kasım ayı gibi motor çalışırken su eklenmişti o zamandan beri 3 4yada 5 kez kapalı iken motora su ekledik hava yapmış dediler



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Suyu Değişimi ve Eklemesi

    Motor suyu, motorun düzgün çalışması ve aşırı ısınmasını önlemesi için hayati öneme sahiptir. Sürücülerin, motor suyu seviyelerini düzenli olarak kontrol etmeleri ve gerektiğinde su eklemeleri veya değiştirmeleri gerekir.

    Motor Suyu Nasıl Eklenir?

    1. Soğuk bir motorla başlayın. Sıcak bir motor, yanmalara neden olabilir.
    2. Motor suyunu eklemek için radyatör kapağını açın. Kapağı dikkatlice açın, çünkü hala basınçlı olabilir.
    3. Radyatör su seviyesi, "min" ve "max" işaretleri arasında olmalıdır. Seviye düşükse, soğutma sıvısı veya su ekleyin.
    4. Sadece su kullanmayın, çünkü bu korozyona ve diğer sorunlara neden olabilir. Bunun yerine, otomobil üreticisinin önerdiği soğutma sıvısı veya 50/50 su-soğutma sıvısı karışımı kullanın.
    5. Radyatör kapağını sıkıca kapatın.

    Araba Çalışırken Su Konulur mu?

    Asla araba çalışırken motor suyuna su eklemeyin. Bu, radyatörde basınç oluşturarak hasara neden olabilir.

    Motor Suyu Değişimi

    Motor suyu zamanla bozulur ve değiştirilmesi gerekir. Çoğu araç için önerilen değişim aralığı 2-5 yıldır. Motor suyunu değiştirmek için şu adımları izleyin:

    1. Motor suyunu boşaltmak için radyatör tapasını açın.
    2. Motor bloğunda bulunan tahliye tapasını çıkarın.
    3. Bütün motor suyunun boşalmasını bekleyin.
    4. Tahliye tapasını kapatın.
    5. Radyatörü yeni motor suyu ile doldurun.
    6. Motoru çalıştırın ve termostatın açılmasını bekleyin.
    7. Gerekirse daha fazla motor suyu ekleyin.
    8. Radyatör kapağını sıkıca kapatın.

    Motor suyunu düzenli olarak kontrol etmek ve gerekirse eklemek, motorun düzgün çalışmasını ve sorunsuz sürüş deneyimini sağlar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • UP

    sanırım konuya cevap verilmesi için 50.000 tl yada 150.000 tl genç işi 100.000 tl ye passat mı mersedes mi diye araç tavsiyesi olarak değiştirmem lazım konuyu foruma bakan çok galerici var yada bu saatte kimse yok forumda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unixslax

    UP

    sanırım konuya cevap verilmesi için 50.000 tl yada 150.000 tl genç işi 100.000 tl ye passat mı mersedes mi diye araç tavsiyesi olarak değiştirmem lazım konuyu foruma bakan çok galerici var yada bu saatte kimse yok forumda


    aracın cetta veya bazzat olması lazım o zaman nasıl koyduğunuzun önemi olmazdı amuda kalkıp koysanız bile hava yapmayacağı söylenirdi


    Forumda kimse yok :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi laax -- 22 Temmuz 2011; 4:51:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: laax


    quote:

    Orijinalden alıntı: unixslax

    UP

    sanırım konuya cevap verilmesi için 50.000 tl yada 150.000 tl genç işi 100.000 tl ye passat mı mersedes mi diye araç tavsiyesi olarak değiştirmem lazım konuyu foruma bakan çok galerici var yada bu saatte kimse yok forumda


    aracın cetta veya bazzat olması lazım o zaman nasıl koyduğunuzun önemi olmazdı amuda kalkıp koysanız bile hava yapmayacağı söylenirdi


    Forumda kimse yok :)


    soruyu değiştiriyorum passatıma motor suyunu motor kapalıyken ekledim hava yapmış dediler motoru açıkken bomboş motora su ekliyecem içinde biraz su varken mi çalıştırmalıyım yoksa hiç su olmadan çalıştırıp eklesem suyu olurmu vw diyorum kimse cevap yazmazda sabah bomboş motoru çalıştırıp su ekleyemeden kalırsam mesaj yazmam foruma anlayın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: unixslax


    quote:

    Orijinalden alıntı: laax


    quote:

    Orijinalden alıntı: unixslax

    UP

    sanırım konuya cevap verilmesi için 50.000 tl yada 150.000 tl genç işi 100.000 tl ye passat mı mersedes mi diye araç tavsiyesi olarak değiştirmem lazım konuyu foruma bakan çok galerici var yada bu saatte kimse yok forumda


    aracın cetta veya bazzat olması lazım o zaman nasıl koyduğunuzun önemi olmazdı amuda kalkıp koysanız bile hava yapmayacağı söylenirdi


    Forumda kimse yok :)


    soruyu değiştiriyorum passatıma motor suyunu motor kapalıyken ekledim hava yapmış dediler motoru açıkken bomboş motora su ekliyecem içinde biraz su varken mi çalıştırmalıyım yoksa hiç su olmadan çalıştırıp eklesem suyu olurmu vw diyorum kimse cevap yazmazda sabah bomboş motoru çalıştırıp su ekleyemeden kalırsam mesaj yazmam foruma anlayın


    araç m3 ise çölde olsam kaktüs deler gene o suyu koyarım :D nası hava yapmış anlamadım ama araç sıcakken kapağı açmaya çalışırsanız suratınızı yakarsınız soğukken koyun ve güvenlik çizgisini geçmeyin ha birde araç su mu yakıyor ben pek değiştirmeye gerek görmemde




  • araç 8 aydır bakım yüzü görmedi gerek olmadığı için sorun çıkarmadı arada bir 2011 başından beri 4 kez su ekledim motor kapalı evin otoparkında araç yatarken stop vaziyette su ekledim 2 3 bardak en fazla

    kışın bakımda eylül gibi servisin eklediği antifiriz suyu harici araca çalışırken su eklenmedi su kaynatmıyor ama araca ben kapalı iken su eklediğim için hava yapmış motor suyu yağ değiştirir gibi kapağı açıp suyu atıup aracı çalıştırıp motora su eklemeyi düşünüyorum

    bu hava yapma olayıda geçen yine kapalıydı uzun yola çıkmadan önce ne olur ne olmaz ekliyim motor suyunu dedim 1 cm kalana kadar ekleyip zar zor kapadım sanırım çok ekledimve motor kapalıydı suyu eklerken



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unixslax -- 22 Temmuz 2011; 5:23:42 >




  • Biraz azalmış motor suyuna ilave yapmakla "motor hava yapmaz." Araba çalışmazken üzerine su ve antifriz eklersiniz. O kadar.

    Su tamamen boşaltılınca araba çalışmazken yine aynı yerden su+antifrizi doldurursunuz. Motoru çalıştırıp normal sıcaklığına getirirsiniz. Su borularının en üst noktasında hava alma yeri vardır. Orası açılır. Hava kesilip sadece su gelince tekrar kapatıp sıkıştırılır. Tekrar söyleyeyim su ilavelerinde bu işleme gerek yoktur.

    Arabaya ayda bir su ilave etmek zorunda kalıyorsanız radyatörcüye gidin bir baksın. Radyatör, borular, su pompası sağlamsa ve araç hala su eksiltiyorsa durum pek iyi olmayabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unixslax

    UP

    sanırım konuya cevap verilmesi için 50.000 tl yada 150.000 tl genç işi 100.000 tl ye passat mı mersedes mi diye araç tavsiyesi olarak değiştirmem lazım konuyu foruma bakan çok galerici var yada bu saatte kimse yok forumda
    yoksa ilave ederken çokmu su dolduruyorsunuz...belli genleşme toleransı bırakılmalı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 22 Temmuz 2011; 12:12:06 >
  • Arabaya neden su ekleme gereği duyuyorsunuz? suyu eksiltmemesi lazım.
  • Kardeş gece yarısı konu açmışsın ilgi görmüyor diye şikayet ediyorsun.

    Benim arabada bağlantı yerinden su atıyor.Geçen ay baktırdım yapamamışlar.Hala haftada bir su ekliyorum.Tam hatırlamıyorum ama su konulurken araba çalışıyor olması lazım.Niye ustaya götürmüyorsun.Bence riske atma.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanokur

    Biraz azalmış motor suyuna ilave yapmakla "motor hava yapmaz." Araba çalışmazken üzerine su ve antifriz eklersiniz. O kadar.

    Su tamamen boşaltılınca araba çalışmazken yine aynı yerden su+antifrizi doldurursunuz. Motoru çalıştırıp normal sıcaklığına getirirsiniz. Su borularının en üst noktasında hava alma yeri vardır. Orası açılır. Hava kesilip sadece su gelince tekrar kapatıp sıkıştırılır. Tekrar söyleyeyim su ilavelerinde bu işleme gerek yoktur.

    Arabaya ayda bir su ilave etmek zorunda kalıyorsanız radyatörcüye gidin bir baksın. Radyatör, borular, su pompası sağlamsa ve araç hala su eksiltiyorsa durum pek iyi olmayabilir.


    2 ayda bir bardak yarım litrelik su kadar ekledim kasım ayından beri 4 5 kez eklemiştim geçen benzincide lastikleri şisirirken dikkat ettim

    bir mini couper geldi 2007 yada 2008 model adamkaputu açtı motor kapagını açıp nerdeyse yarım depo su doldurdu ben bir senede çeyrek depo bile doldurmadım yanikaçak yok o kadar kapağı açınca fıs diye ses ısınma hararet belirtiside yok sorun olduğunu sanmıyorum




  • birkapaktan daha az kalıcak kadar su dolduruyordum sanırım 2 cm azalınca sonuna kadar doldurmakla hata yapmışım konuyu açmamım neden gidiş geliş 200 km şehir içi trafikte istanbul un karadeniz sahilinden diğer yakasının marmara sahiline gittikten sonra 100 km ve 3 saat gidiş geliş 6 saat yol sonrası arac durduktan 15 dakika sonra motor suyu kapağını açmamla köpülü suyun aşağı doğru gitmesi bir oldu 10 dakika daha bekledim anca köpüren su aşağı inmişti

    suyu fazla doldurmuştum su azalmamış yalnız kapağı açınca fazla su ile birlikte 1 litreye yakın su radyatör borularının arasından süzülerek dışarı gitti aynı anda motor yağına baktım 5bin km önce ki değişimle aynı durumda yağ gibi siz siz olun motor suyunu sonuna kadar doldurup benim gibi hata yapmayın
  • Doğal olarak max seviyesini geçmemek lazım.
  • suyu boşaltın kutuya antifirizi dökün aracı çalıştırın. termostatı acıp devirdaime başlayınca yavaş yavaş bir şişeden su eklersiniz. bnm octavia nın kini bu şekilde değiştirdim dün.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.