Şimdi Ara

motor gücü beygir ilişkisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
3
Favori
47.637
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • herkese kolay gelsin...

    golf 1,4 motor 140 - 170 beygir
    c4 1,6 motor 110 beygir
    civic 1,8 motor 140 beygir
    207 1,6 motor 90 beygir (dizel)

    bilgi almak istediğim konu aracın atik güçlü olduğunu motor gücümü beygir gücümü etkiliyor. motor gücü yüksek beygiri düşük veya motor gücü düşü beygiri yüksek yada her ikiside yüksek. hangisi avantaj. ne ifade ediyor acaba ... saygılar



  • motorun gücü hp olarak ifade edilir yani beygir gücü, yanlış yazmışsın motor hacmi demek istemişsin
    1.4,1.6 gibi değerler motor gücü değildir motor hacmidir arkadasım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaom

    motorun gücü hp olarak ifade edilir yani beygir gücü, yanlış yazmışsın motor hacmi demek istemişsin
    1.4,1.6 gibi değerler motor gücü değildir motor hacmidir arkadasım
    haklısın bu konularda hiçbir bilgim yok. teşekkürler. 1,4-1,6-1,8 ile 90-110-140-170 beygir ilişkisini soruyorum bende ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkerdrb

    haklısın bu konularda hiçbir bilgim yok. teşekkürler. 1,4-1,6-1,8 ile 90-110-140-170 beygir ilişkisini soruyorum bende ...

    Alıntıları Göster
    ör:140HP Beygir gücü aracın ne kadar hızlı gidebildiğini,
    ör:150NM Tork ise aracın ne kadar kuvvetli olduğunu belirtiyor. Aynı zamanda aracın ne kadar zamanda ör:0-100km/h hızlanacağını da belirtiyor.

    Ör: 140HP 150NM motor = aracın ağırlığı 1000kg = 0-100km/h = 12sn
    140HP 250NM motor = aracın ağırlığı 1000kg = 0-100km/h = 7sn

    (Bu değerler sallamadır)

    iki araç kapışsa 2. araç daha çabuk hızlanır(ivmelenir)
    Araçların ağırlığına göre bu rakamlar değişir 2.500kg lık bir araba yukarıdaki motorlar ile aynı sürede hızlanamaz.

    Araç firmalarının web sayfalarına girersen, araçların teknik özelliklerinde vites oranları yazar. Motor özellikleri yukarıdaki gibi olan iki aracın vites oranları farklı ise hızlanmaları da değişecektir.

    1.4 - 1.6 - 2.0 gibi değerler de motorun silindir hacmidir. Yakıt sarfiyatıyla alakalıdır biraz. Litre başına HP hesabının da yapıldığını duymuştum ama formülünü hatırlamıyorum.

    Porsche de 500 - 600 HP gibi beygir güçlerinin ne anlama geldiği daha net belli oluyor şimdi.

    Aslında mitsubishi fuso kamyonlara baktım geçen gün 10ton yük taşıyabiliyor.


    Dizel
    Motor Gücü = (136)PS
    Tork = 370Nm
    Vites oranları:
    1. vites 5.38
    2. vites 3.028

    Bu motor şasiyle beraber 13Ton taşıyabiliyor. oysa aynı güçteki motora sahip diğer araçlar 13 tonla yerinden kıpırdayamaz. Bu motor bu kamyonu nasıl götürüyor anlayamadım bende gerçekten anlatan biri olursa çok sevinirim ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdarv

    ör:140HP Beygir gücü aracın ne kadar hızlı gidebildiğini,
    ör:150NM Tork ise aracın ne kadar kuvvetli olduğunu belirtiyor. Aynı zamanda aracın ne kadar zamanda ör:0-100km/h hızlanacağını da belirtiyor.

    Ör: 140HP 150NM motor = aracın ağırlığı 1000kg = 0-100km/h = 12sn
    140HP 250NM motor = aracın ağırlığı 1000kg = 0-100km/h = 7sn

    (Bu değerler sallamadır)

    iki araç kapışsa 2. araç daha çabuk hızlanır(ivmelenir)
    Araçların ağırlığına göre bu rakamlar değişir 2.500kg lık bir araba yukarıdaki motorlar ile aynı sürede hızlanamaz.

    Araç firmalarının web sayfalarına girersen, araçların teknik özelliklerinde vites oranları yazar. Motor özellikleri yukarıdaki gibi olan iki aracın vites oranları farklı ise hızlanmaları da değişecektir.

    1.4 - 1.6 - 2.0 gibi değerler de motorun silindir hacmidir. Yakıt sarfiyatıyla alakalıdır biraz. Litre başına HP hesabının da yapıldığını duymuştum ama formülünü hatırlamıyorum.

    Porsche de 500 - 600 HP gibi beygir güçlerinin ne anlama geldiği daha net belli oluyor şimdi.

    Aslında mitsubishi fuso kamyonlara baktım geçen gün 10ton yük taşıyabiliyor.


    Dizel
    Motor Gücü = (136)PS
    Tork = 370Nm
    Vites oranları:
    1. vites 5.38
    2. vites 3.028

    Bu motor şasiyle beraber 13Ton taşıyabiliyor. oysa aynı güçteki motora sahip diğer araçlar 13 tonla yerinden kıpırdayamaz. Bu motor bu kamyonu nasıl götürüyor anlayamadım bende gerçekten anlatan biri olursa çok sevinirim ?

    Alıntıları Göster
    cevabı son hızında saklı, tork ve beygir sınırlı olunca yüklü durumda yokuşta anca 50 km yapar.
    yani devamlı hızlanabilmek için ağırlık da dikkate alınmalıdır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    cevabı son hızında saklı, tork ve beygir sınırlı olunca yüklü durumda yokuşta anca 50 km yapar.
    yani devamlı hızlanabilmek için ağırlık da dikkate alınmalıdır

    Alıntıları Göster
    tşk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkerdrb

    tşk

    Alıntıları Göster
    tork motorun çevirme gücü(newton cinsinden)


    beygir ise torkun vites oranları ile çarpılmış ve ortaya çıkmış değeri.


    asıl belirleyici etken tork aslında. torku düşük araçlarda vites oranları kısa, torku yüksek araçlarda da uzun tutularak beygir ayarlanıyor, bildiğim kadarıyla.


    edit: ayrıca torku düşük ama beygri yüksek olan araçlar, genelde yokuşlarda veya yüklü iken bayılıyorsa(106gti lar falan bi aralar çok vardı ortalıkta), torku yüksek ama beygiri düşük olan araç hiç bayılmadan çıkabilir yokuşlarda.


    motor hacmi torku belirleyen en önemli faktör. ayrıca dizellerin torku daha yüksek oluyor benzine göre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ccaparli -- 14 Mart 2007; 19:05:09 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Motor hacmi mi? Beygir gücü mü?
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdarv

    ör:140HP Beygir gücü aracın ne kadar hızlı gidebildiğini,
    ör:150NM Tork ise aracın ne kadar kuvvetli olduğunu belirtiyor. Aynı zamanda aracın ne kadar zamanda ör:0-100km/h hızlanacağını da belirtiyor.

    Ör: 140HP 150NM motor = aracın ağırlığı 1000kg = 0-100km/h = 12sn
    140HP 250NM motor = aracın ağırlığı 1000kg = 0-100km/h = 7sn

    (Bu değerler sallamadır)

    iki araç kapışsa 2. araç daha çabuk hızlanır(ivmelenir)
    Araçların ağırlığına göre bu rakamlar değişir 2.500kg lık bir araba yukarıdaki motorlar ile aynı sürede hızlanamaz.

    Araç firmalarının web sayfalarına girersen, araçların teknik özelliklerinde vites oranları yazar. Motor özellikleri yukarıdaki gibi olan iki aracın vites oranları farklı ise hızlanmaları da değişecektir.

    1.4 - 1.6 - 2.0 gibi değerler de motorun silindir hacmidir. Yakıt sarfiyatıyla alakalıdır biraz. Litre başına HP hesabının da yapıldığını duymuştum ama formülünü hatırlamıyorum.

    Porsche de 500 - 600 HP gibi beygir güçlerinin ne anlama geldiği daha net belli oluyor şimdi.

    Aslında mitsubishi fuso kamyonlara baktım geçen gün 10ton yük taşıyabiliyor.


    Dizel
    Motor Gücü = (136)PS
    Tork = 370Nm
    Vites oranları:
    1. vites 5.38
    2. vites 3.028

    Bu motor şasiyle beraber 13Ton taşıyabiliyor. oysa aynı güçteki motora sahip diğer araçlar 13 tonla yerinden kıpırdayamaz. Bu motor bu kamyonu nasıl götürüyor anlayamadım bende gerçekten anlatan biri olursa çok sevinirim ?

    Alıntıları Göster
    Kamyonlarda vs beygir gücünden çok hacim önemlidir,Focusun 2.0 Tdci 136 hp motoruyla bunun 3.9(yanılmıyorsam) u karşılaştırılmaz seninde bildiğin gibi
    quote:

    Orjinalden alıntı: serdarv

    ör:140HP Beygir gücü aracın ne kadar hızlı gidebildiğini,
    ör:150NM Tork ise aracın ne kadar kuvvetli olduğunu belirtiyor. Aynı zamanda aracın ne kadar zamanda ör:0-100km/h hızlanacağını da belirtiyor.

    Ör: 140HP 150NM motor = aracın ağırlığı 1000kg = 0-100km/h = 12sn
    140HP 250NM motor = aracın ağırlığı 1000kg = 0-100km/h = 7sn

    (Bu değerler sallamadır)

    iki araç kapışsa 2. araç daha çabuk hızlanır(ivmelenir)
    Araçların ağırlığına göre bu rakamlar değişir 2.500kg lık bir araba yukarıdaki motorlar ile aynı sürede hızlanamaz.

    Araç firmalarının web sayfalarına girersen, araçların teknik özelliklerinde vites oranları yazar. Motor özellikleri yukarıdaki gibi olan iki aracın vites oranları farklı ise hızlanmaları da değişecektir.

    1.4 - 1.6 - 2.0 gibi değerler de motorun silindir hacmidir. Yakıt sarfiyatıyla alakalıdır biraz. Litre başına HP hesabının da yapıldığını duymuştum ama formülünü hatırlamıyorum.

    Porsche de 500 - 600 HP gibi beygir güçlerinin ne anlama geldiği daha net belli oluyor şimdi.

    Aslında mitsubishi fuso kamyonlara baktım geçen gün 10ton yük taşıyabiliyor.


    Dizel
    Motor Gücü = (136)PS
    Tork = 370Nm
    Vites oranları:
    1. vites 5.38
    2. vites 3.028

    Bu motor şasiyle beraber 13Ton taşıyabiliyor. oysa aynı güçteki motora sahip diğer araçlar 13 tonla yerinden kıpırdayamaz. Bu motor bu kamyonu nasıl götürüyor anlayamadım bende gerçekten anlatan biri olursa çok sevinirim ?








  • quote:

    Orjinalden alıntı: ilker1999
    golf 1,4 motor 140 - 170 beygir
    c4 1,6 motor 110 beygir
    civic 1,8 motor 140 beygir
    207 1,6 motor 90 beygir (dizel)

    bilgi almak istediğim konu aracın atik güçlü olduğunu motor gücümü beygir gücümü etkiliyor. motor gücü yüksek beygiri düşük veya motor gücü düşü beygiri yüksek yada her ikiside yüksek. hangisi avantaj. ne ifade ediyor acaba ... saygılar


    Motor beygir gücü birim zamanda iş yapabilme yeteneğidir. Bu daha çok HP veya kW olarak verilir. Bu güç nekedar büyük olursa aracın hızlı gidebileceğinin göstergesidir. Senin belirttiğin 1,6 - 1,4 gibi değerler litre olarak silindir hacmini verir. 1,6 litre veya 1600 cm3 (santimetreküp) te olabilir.
    Temelde motor gücü silindir hacmine bağlı olarak değişmekle beraber gelişmiş teknoljik motorlarda aynı silindir hacminde farklı güçler de üretilebilir.
    Örneğin Tofaşın ürettiği 1,6 litrelik Doğan S motorları 80 HP iken albeada kullandığı 1.2 Litrelik motorda da 80 HP alabiliyor. Bir de motor torku var buda motorun çekebilme yataneğini gösterir. Daha çok kg.m veya Nm. olarak tanımlanır.
    Senin verdiğin aynı hacimli motorlarda gücü düşük olan motorun torku yüksektir. c4 1,6 motor 110 beygir (torku düşük) - 207 1,6 motor 90 beygir (dizel)(torku yüksek).
    Buradaki 110 beygilik motora sahip araç hızlı gider 90 beygirlik motora sahip araçla daha fazla yük taşıyabilirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FullPerfromance

    Kamyonlarda vs beygir gücünden çok hacim önemlidir,Focusun 2.0 Tdci 136 hp motoruyla bunun 3.9(yanılmıyorsam) u karşılaştırılmaz seninde bildiğin gibi
    quote:

    Orjinalden alıntı: serdarv

    ör:140HP Beygir gücü aracın ne kadar hızlı gidebildiğini,
    ör:150NM Tork ise aracın ne kadar kuvvetli olduğunu belirtiyor. Aynı zamanda aracın ne kadar zamanda ör:0-100km/h hızlanacağını da belirtiyor.

    Ör: 140HP 150NM motor = aracın ağırlığı 1000kg = 0-100km/h = 12sn
    140HP 250NM motor = aracın ağırlığı 1000kg = 0-100km/h = 7sn

    (Bu değerler sallamadır)

    iki araç kapışsa 2. araç daha çabuk hızlanır(ivmelenir)
    Araçların ağırlığına göre bu rakamlar değişir 2.500kg lık bir araba yukarıdaki motorlar ile aynı sürede hızlanamaz.

    Araç firmalarının web sayfalarına girersen, araçların teknik özelliklerinde vites oranları yazar. Motor özellikleri yukarıdaki gibi olan iki aracın vites oranları farklı ise hızlanmaları da değişecektir.

    1.4 - 1.6 - 2.0 gibi değerler de motorun silindir hacmidir. Yakıt sarfiyatıyla alakalıdır biraz. Litre başına HP hesabının da yapıldığını duymuştum ama formülünü hatırlamıyorum.

    Porsche de 500 - 600 HP gibi beygir güçlerinin ne anlama geldiği daha net belli oluyor şimdi.

    Aslında mitsubishi fuso kamyonlara baktım geçen gün 10ton yük taşıyabiliyor.


    Dizel
    Motor Gücü = (136)PS
    Tork = 370Nm
    Vites oranları:
    1. vites 5.38
    2. vites 3.028

    Bu motor şasiyle beraber 13Ton taşıyabiliyor. oysa aynı güçteki motora sahip diğer araçlar 13 tonla yerinden kıpırdayamaz. Bu motor bu kamyonu nasıl götürüyor anlayamadım bende gerçekten anlatan biri olursa çok sevinirim ?






    Alıntıları Göster
    Motor hacminin fazla bir önemi yoktur bence.Önemli olan tork.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    Kamyonlarda vs beygir gücünden çok hacim önemlidir,Focusun 2.0 Tdci 136 hp motoruyla bunun 3.9(yanılmıyorsam) u karşılaştırılmaz seninde bildiğin gibi
    quote:

    Orjinalden alıntı: serdarv

    ör:140HP Beygir gücü aracın ne kadar hızlı gidebildiğini,
    ör:150NM Tork ise aracın ne kadar kuvvetli olduğunu belirtiyor. Aynı zamanda aracın ne kadar zamanda ör:0-100km/h hızlanacağını da belirtiyor.

    Ör: 140HP 150NM motor = aracın ağırlığı 1000kg = 0-100km/h = 12sn
    140HP 250NM motor = aracın ağırlığı 1000kg = 0-100km/h = 7sn

    (Bu değerler sallamadır)

    iki araç kapışsa 2. araç daha çabuk hızlanır(ivmelenir)
    Araçların ağırlığına göre bu rakamlar değişir 2.500kg lık bir araba yukarıdaki motorlar ile aynı sürede hızlanamaz.

    Araç firmalarının web sayfalarına girersen, araçların teknik özelliklerinde vites oranları yazar. Motor özellikleri yukarıdaki gibi olan iki aracın vites oranları farklı ise hızlanmaları da değişecektir.

    1.4 - 1.6 - 2.0 gibi değerler de motorun silindir hacmidir. Yakıt sarfiyatıyla alakalıdır biraz. Litre başına HP hesabının da yapıldığını duymuştum ama formülünü hatırlamıyorum.

    Porsche de 500 - 600 HP gibi beygir güçlerinin ne anlama geldiği daha net belli oluyor şimdi.

    Aslında mitsubishi fuso kamyonlara baktım geçen gün 10ton yük taşıyabiliyor.


    Dizel
    Motor Gücü = (136)PS
    Tork = 370Nm
    Vites oranları:
    1. vites 5.38
    2. vites 3.028

    Bu motor şasiyle beraber 13Ton taşıyabiliyor. oysa aynı güçteki motora sahip diğer araçlar 13 tonla yerinden kıpırdayamaz. Bu motor bu kamyonu nasıl götürüyor anlayamadım bende gerçekten anlatan biri olursa çok sevinirim ?










  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-18F1A75FA

    Motor hacminin fazla bir önemi yoktur bence.Önemli olan tork.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    Kamyonlarda vs beygir gücünden çok hacim önemlidir,Focusun 2.0 Tdci 136 hp motoruyla bunun 3.9(yanılmıyorsam) u karşılaştırılmaz seninde bildiğin gibi
    quote:

    Orjinalden alıntı: serdarv

    ör:140HP Beygir gücü aracın ne kadar hızlı gidebildiğini,
    ör:150NM Tork ise aracın ne kadar kuvvetli olduğunu belirtiyor. Aynı zamanda aracın ne kadar zamanda ör:0-100km/h hızlanacağını da belirtiyor.

    Ör: 140HP 150NM motor = aracın ağırlığı 1000kg = 0-100km/h = 12sn
    140HP 250NM motor = aracın ağırlığı 1000kg = 0-100km/h = 7sn

    (Bu değerler sallamadır)

    iki araç kapışsa 2. araç daha çabuk hızlanır(ivmelenir)
    Araçların ağırlığına göre bu rakamlar değişir 2.500kg lık bir araba yukarıdaki motorlar ile aynı sürede hızlanamaz.

    Araç firmalarının web sayfalarına girersen, araçların teknik özelliklerinde vites oranları yazar. Motor özellikleri yukarıdaki gibi olan iki aracın vites oranları farklı ise hızlanmaları da değişecektir.

    1.4 - 1.6 - 2.0 gibi değerler de motorun silindir hacmidir. Yakıt sarfiyatıyla alakalıdır biraz. Litre başına HP hesabının da yapıldığını duymuştum ama formülünü hatırlamıyorum.

    Porsche de 500 - 600 HP gibi beygir güçlerinin ne anlama geldiği daha net belli oluyor şimdi.

    Aslında mitsubishi fuso kamyonlara baktım geçen gün 10ton yük taşıyabiliyor.


    Dizel
    Motor Gücü = (136)PS
    Tork = 370Nm
    Vites oranları:
    1. vites 5.38
    2. vites 3.028

    Bu motor şasiyle beraber 13Ton taşıyabiliyor. oysa aynı güçteki motora sahip diğer araçlar 13 tonla yerinden kıpırdayamaz. Bu motor bu kamyonu nasıl götürüyor anlayamadım bende gerçekten anlatan biri olursa çok sevinirim ?








    Alıntıları Göster
    Orjinalden alıntı: rb.atasoy

    Motor hacminin fazla bir önemi yoktur bence.Önemli olan tork.
    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    Motor hacmi iş yapabilmek için silindirlerin içerisine alınacak hava miktarını belirler. Silindirlere alınan hava/yakıt karışımının yanma sonucunda oluşan basınç motoru çalıştırarak iş meydana getirecek kuvveti oluşturur. Dolayısı ile hacim ne kadar büyük olursa yanma sonucunda oluşacak basınç ve kuvvet te büyük olur.
    Örneğin yanma sonucu basınç 40 kg/cm2 olursa piston çapı 8 cm olan bir motorda pistonu iten kuvvet yaklaşık 1920 yaklaşık kg. 2 ton olur. Aynı basınçta piston çapı 10 cm olursa 3000 kg. 3 ton yapar. Basıncı istediğin kadar arttıramasın ama piston çapını dolayısı ile hacmi istediğin kadar arttırabilirsin. (Bu değerler gerçeğe yakın değerlerdir, atmasyon değildir.)
    Bu nedenle hacim torkla doğrudan ilgilidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eskimo16

    Orjinalden alıntı: rb.atasoy

    Motor hacminin fazla bir önemi yoktur bence.Önemli olan tork.
    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    Motor hacmi iş yapabilmek için silindirlerin içerisine alınacak hava miktarını belirler. Silindirlere alınan hava/yakıt karışımının yanma sonucunda oluşan basınç motoru çalıştırarak iş meydana getirecek kuvveti oluşturur. Dolayısı ile hacim ne kadar büyük olursa yanma sonucunda oluşacak basınç ve kuvvet te büyük olur.
    Örneğin yanma sonucu basınç 40 kg/cm2 olursa piston çapı 8 cm olan bir motorda pistonu iten kuvvet yaklaşık 1920 yaklaşık kg. 2 ton olur. Aynı basınçta piston çapı 10 cm olursa 3000 kg. 3 ton yapar. Basıncı istediğin kadar arttıramasın ama piston çapını dolayısı ile hacmi istediğin kadar arttırabilirsin. (Bu değerler gerçeğe yakın değerlerdir, atmasyon değildir.)
    Bu nedenle hacim torkla doğrudan ilgilidir.

    Alıntıları Göster
    Gökberk_ß dostum, yazdıklarına inanmak istiyorum ancak kamyonun torkuna bakarsan 370Nm

    BMW XP e bakarsak

    Motor tipi/silindir adedi : V/8
    Silindir hacmi : 4398 cc
    Maksimum güç : 5400 d/d'de 286 HP
    Maksimum tork : 3600 d/d'de 440 Nm
    Maksimum hız(km/s) : 220 km/s
    0-100 km/s hızlanma : 7.5

    Yani kamyonunkinden daha kuvvetli bir motor. Bu motoru kamyona taksak gene 13ton çeker mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdarv

    Gökberk_ß dostum, yazdıklarına inanmak istiyorum ancak kamyonun torkuna bakarsan 370Nm

    BMW XP e bakarsak

    Motor tipi/silindir adedi : V/8
    Silindir hacmi : 4398 cc
    Maksimum güç : 5400 d/d'de 286 HP
    Maksimum tork : 3600 d/d'de 440 Nm
    Maksimum hız(km/s) : 220 km/s
    0-100 km/s hızlanma : 7.5

    Yani kamyonunkinden daha kuvvetli bir motor. Bu motoru kamyona taksak gene 13ton çeker mi?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: serdarv

    Yani kamyonunkinden daha kuvvetli bir motor. Bu motoru kamyona taksak gene 13ton çeker mi?




    allahına kadar çeker
    uçak bağla yine çeker




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdarv

    Gökberk_ß dostum, yazdıklarına inanmak istiyorum ancak kamyonun torkuna bakarsan 370Nm

    BMW XP e bakarsak

    Motor tipi/silindir adedi : V/8
    Silindir hacmi : 4398 cc
    Maksimum güç : 5400 d/d'de 286 HP
    Maksimum tork : 3600 d/d'de 440 Nm
    Maksimum hız(km/s) : 220 km/s
    0-100 km/s hızlanma : 7.5

    Yani kamyonunkinden daha kuvvetli bir motor. Bu motoru kamyona taksak gene 13ton çeker mi?

    Alıntıları Göster
    bu motor uygun şanzıman ile kamyonu ralli pistine sokar , çekmek ne kelime.Tabii ki çektiğiniz ağırlık artınca newtonun kazan kaybet olayı olmakta.Kaybettiğiniz şey aracın hızlanması oluyor .Atıyorum 0-100 km/s belki 20 saniyeye çıkar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: serdarv

    Gökberk_ß dostum, yazdıklarına inanmak istiyorum ancak kamyonun torkuna bakarsan 370Nm

    BMW XP e bakarsak

    Motor tipi/silindir adedi : V/8
    Silindir hacmi : 4398 cc
    Maksimum güç : 5400 d/d'de 286 HP
    Maksimum tork : 3600 d/d'de 440 Nm
    Maksimum hız(km/s) : 220 km/s
    0-100 km/s hızlanma : 7.5

    Yani kamyonunkinden daha kuvvetli bir motor. Bu motoru kamyona taksak gene 13ton çeker mi?





  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    bu motor uygun şanzıman ile kamyonu ralli pistine sokar , çekmek ne kelime.Tabii ki çektiğiniz ağırlık artınca newtonun kazan kaybet olayı olmakta.Kaybettiğiniz şey aracın hızlanması oluyor .Atıyorum 0-100 km/s belki 20 saniyeye çıkar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: serdarv

    Gökberk_ß dostum, yazdıklarına inanmak istiyorum ancak kamyonun torkuna bakarsan 370Nm

    BMW XP e bakarsak

    Motor tipi/silindir adedi : V/8
    Silindir hacmi : 4398 cc
    Maksimum güç : 5400 d/d'de 286 HP
    Maksimum tork : 3600 d/d'de 440 Nm
    Maksimum hız(km/s) : 220 km/s
    0-100 km/s hızlanma : 7.5

    Yani kamyonunkinden daha kuvvetli bir motor. Bu motoru kamyona taksak gene 13ton çeker mi?



    Alıntıları Göster
    uçak çeken dört çeker reklamlarını izlemediniz herhalde , gerçektir bu olay




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    uçak çeken dört çeker reklamlarını izlemediniz herhalde , gerçektir bu olay

    Alıntıları Göster
    Gördüm, volkswagen 4x4 kargo uçağını çekiyordu. Oda bişey mi .ikiyle uçak çeken adam bile var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdarv

    Gördüm, volkswagen 4x4 kargo uçağını çekiyordu. Oda bişey mi .ikiyle uçak çeken adam bile var

    Alıntıları Göster
    1 beygir , 75 kilogram yükü 1saniyede 1 metre haraket ettirmek için gereken güçtür.

    BMW 286 HP olduğuna göre ,
    286 x 75 kg=21450 kg yani=21,5 ton yükü saniyede bir metre hareket ettirebilir.

    biraz matematik ile 1m/s= 3600metre/saat =3.6 km/saat yapar.

    demek ki bu araç 21.5 ton yükü çekerek vites falan olmadan 3,6km/saat yapabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    1 beygir , 75 kilogram yükü 1saniyede 1 metre haraket ettirmek için gereken güçtür.

    BMW 286 HP olduğuna göre ,
    286 x 75 kg=21450 kg yani=21,5 ton yükü saniyede bir metre hareket ettirebilir.

    biraz matematik ile 1m/s= 3600metre/saat =3.6 km/saat yapar.

    demek ki bu araç 21.5 ton yükü çekerek vites falan olmadan 3,6km/saat yapabilir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    1 beygir , 75 kilogram yükü 1saniyede 1 metre haraket ettirmek için gereken güçtür.

    BMW 286 HP olduğuna göre ,
    286 x 75 kg=21450 kg yani=21,5 ton yükü saniyede bir metre hareket ettirebilir.

    biraz matematik ile 1m/s= 3600metre/saat =3.6 km/saat yapar.

    demek ki bu araç 21.5 ton yükü çekerek vites falan olmadan 3,6km/saat yapabilir.

    Hocam hangi kuvvete karşı koyarak hareket ettiriyor?Sürtünme desen sabit değeri olmaz.Yerçekimi mi acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    1 beygir , 75 kilogram yükü 1saniyede 1 metre haraket ettirmek için gereken güçtür.

    BMW 286 HP olduğuna göre ,
    286 x 75 kg=21450 kg yani=21,5 ton yükü saniyede bir metre hareket ettirebilir.

    biraz matematik ile 1m/s= 3600metre/saat =3.6 km/saat yapar.

    demek ki bu araç 21.5 ton yükü çekerek vites falan olmadan 3,6km/saat yapabilir.

    Alıntıları Göster
    Dostum var ya yanlış anlama da resmen uçmuşsun

    Bu mevzuyu baya bi araştırmıştım. Dediklerin tamamen imkansız. Çünkü :

    senin dediğin gibi 1 Beygir 75Kg yükü 1saniyede 1mt hızlandırabilir (teoride). Hatta benim bile sırtıma 75kg lık bir kız binse onu 1mt/sn hızdandırabilirim.

    Ancak durum farklı. Bu forumda bu konularla kafayı yemiş bir arkadaş vardı saolsun faydalı bilgiler verdi. (ben bir *ok anlamadım ya neyse)
    Bu arkadaş beygir gücünün tarifini yaparken 1HP 72 küsür (tam rakam vermişti çocuk, ben hatırlamıyorum)kg yükü 1saniyede 1mt yukarı kaldırabilen güçtür diyordu.

    Bir vatandaş da şöyle demişti bu dediklerin doğrudur ancak, motorun verimi %100 değildir. Bugünün motorları dahi %40 verimle çalışıyor diyordu. Ör: 100HP lik motor aslında 40HP güç verebiliyor gibi birşeyler diyordu, yada ben öyle anladım. Motor içindeki patlama anında pistonun basınçla hareket etiiği anda motor içinde çok daha fazla bir güç oluşmaktadır diyordu. Ama bir kullanıcı olarak beni ilgilendiren motorun sonuç olarak bana verebileceği güçtür, eminim ki herkesce öyledir.

    Şimdi 286Hp x 75Kg = 21450kg = 21,5 Ton diyelim, yükü 1saniyede 1metre hızlandırabiliyor(ivmelendirebiliyor) diyorsun. Sen vites filan da koymamışsın, yani şanzımanda oluşacak güç kayıplarını çıkartıyoruz, bu sefer diferansiyelde (burası da 1/1 oranlı diyelim) güç kaybı olacak. Sonra motor bu gücü krank mili için verebiliyor yani çapı 10cm(atıyorum) olan bir boruyu bu güçte döndürebiliyor. Oysa kamyonun tekerleklerinin çapı 80cm(atıyorum) işte güç burada acaip düşüyor.

    Senin verdiğin değer 21,5ton du. krank milinin çapı 10cm tekerlek çapı da 80cm demiştik, aradaki fark 70cm. Yani güç %70 azaldı. 21,5Ton un %70 kayıpla kalan hali = 6,4Ton


    Sonuç olarak 286Hp lik motor 6,4Ton luk kamyonu 1mt/sn hızla hızlandırabilirmiş. Peki 0 - 100Km/h kaç saniyede çıkar. 100Km/h / 3,6= 27,7sn. Yani 27,7saniyede 100km/h a ulaşırmış.
    (sürtünme kayıpları filan hesaba katılmadan)

    BMW X5 nasıl 7sn de ulaşıyor o zaman. onun ağırlığı 2,5Ton ve Tekerlek çapı da daha ufak.
    Tekerlek çapı 70cm diyelim(sallama) motor gücü %60 düştü. Geri kalan 8,6Ton Xp %70 daha hafif 2,5Ton
    8,6tonu 1mt/sn hızlandırabilen güç, 2,5tonu kaç mt/sn hızlandırabilir? 3,44mt/sn.

    peki 0 - 100km/h ne kadar sürer = 3,44 x 3,6 = 12,3 km/h --- 100km/h / 12,3 = 8,1sn.

    Bu rakamlar hep vites, diferansiyel kullanılmadan çıkan rakamlar ama hepsi teoride. Pratikte bir sürü kayıp olacağı için bu hesapların bir anlamı olmayacaktır.

    Not: Ben konuya tam vakıf değilim yaptığım hesaplar komple yanlış bile olabilir, ben böyle biliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdarv

    Gökberk_ß dostum, yazdıklarına inanmak istiyorum ancak kamyonun torkuna bakarsan 370Nm

    BMW XP e bakarsak

    Motor tipi/silindir adedi : V/8
    Silindir hacmi : 4398 cc
    Maksimum güç : 5400 d/d'de 286 HP
    Maksimum tork : 3600 d/d'de 440 Nm
    Maksimum hız(km/s) : 220 km/s
    0-100 km/s hızlanma : 7.5

    Yani kamyonunkinden daha kuvvetli bir motor. Bu motoru kamyona taksak gene 13ton çeker mi?

    Alıntıları Göster
    Evet çeker güvenle kullanabilirsin

    quote:

    Orjinalden alıntı: serdarv

    Gökberk_ß dostum, yazdıklarına inanmak istiyorum ancak kamyonun torkuna bakarsan 370Nm

    BMW XP e bakarsak

    Motor tipi/silindir adedi : V/8
    Silindir hacmi : 4398 cc
    Maksimum güç : 5400 d/d'de 286 HP
    Maksimum tork : 3600 d/d'de 440 Nm
    Maksimum hız(km/s) : 220 km/s
    0-100 km/s hızlanma : 7.5

    Yani kamyonunkinden daha kuvvetli bir motor. Bu motoru kamyona taksak gene 13ton çeker mi?





  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.