Bildirim
SİLİNDİR VE MOTOR SESİ İLİŞKİSİ
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
Tabi etkisi var, ayrıca ateşleme mantığının da etkisi var. bir bmw'nin v8'i ile mustang ya da camaro v8 aynı sesi çıkarmaz. -
Silindir sayısının fazla olmasının yanında, bu silindirlerin blok içinde yerleşimleri yani silindirlerin birbirine yakınlık uzaklıkları egzoz manifold çıkışının ilk bağlantı uzaklıkları ile de ilgilidir.
Hatta karbüratör ve enjeksiyonlu olması büyük farklar ortaya koyar.
-
Bence en güzel sesi v8 veriyor.
Ses motorun çalışma prensibine göre de değişir. Mesela boxer motorların sesi çok güzeldir.
Atmosferik motorla devir çevirmekten yana olsamda, turbo çığlıkları beni tahrik ediyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mercedes'in 4 silindir Kompressor motorunun seside çok güzel geliyor bana
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Silindirlerin açısı, silindir başına düşen hacim, Sıralı veya W V şekillerinde dizilimi hepsi motor sesine bariz etki eden kavramlardır. 4.0 lt lik bir v8 ile 5.7 lt lik bir v8 arasında dağlar kadar fark vardır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ottoman_solider -- 3 Kasım 2012; 10:50:54 > -
f1 takip edenler bilirler 2006 yılına kadar v10 motorlar vardı sonrasında v8 e dönüldü aradaki ses farkı bariz belli oluyordu,önümüzdeki sene v6 motorla yarışacak takımlar
yakında 4 silindire düşerler en az yakıt tüketen birinci olur... -
en guzel ses bence v12 ile v6 sesleridir.
sonrasinda r6 ve v8 gelir. -
silindir sayısı ve hacmi arttıkça genelde ses daha heybetli olur(turbo teknolojisi,egzoz vs yan unsurları hesaba katmazsak),ancak 3 silindirli araçlar 4 silindirli araçlara göre daha gürültücü buda işin ilginç yönü. -
Özellikle Lamborghini V12 sesi çok hoş.
4 silindirli araçlar içinde sesi iyi olan Golf R motoru diye biliyorum.
Alfa'nın sesi 4 silindirde fena değil herhalde. -
-
-
benim arabanın sesi kedi miyavlaması gibi geliyor. -
Sıralı 6 da fena değildir -
-
E92 M3 ün sesi çok hoşuma gidiyor, araba nefes alıp veriyor resmen.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Silindir sayısı arttıkça ses daha "düz" hale geliyor diyeyim.. Birim süre içinde patlamalar daha yoğun (daha sık) oluyor, "vırrrrr" sesi "vuuuuu"ya dönüşüyor.. :)
Olaya tersten baktığımızda, silindir sayısı azaldıkça patlama da seyrekleşiyor.. Tek silindiri düşünün mesela.. Düşük devirlerde pat-pat-pat diye her patlamayı tek tek duyarsınız.. İşte silindir sayısı arttığında bu pat-pat sesleri daha yoğun hale gelir ve daha "düz" bir ses çıkartır..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djoz -- 3 Kasım 2012; 15:35:44 >
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
Motor sesinden ziyada egzoz sistemide önemli mesela BMW manifold'u biraz genişleterek farklı sesler alabiliyor.Ama motorun içindeki malzemede önemli tabiki doğal olarak yanma odasına kadar değişken bir durum. -
tek silindir motorlarda(motosiklet) dehşet ses yapabiliyor bu arada yabana atmayın... -
Benzer içerikler
- motor suyu sürekli hava yapıyor
- trink sat yorum
- ford transit 350 l yakıt tüketimi
- koah hastası engelli raporu ile araç alabilir mi
- nissan qashqai 1.6 benzinli yorumları
- peugeot 308 fiyat listesi
- chery phev
- 508 peugeot 2024
- xiaomi su7 fiyat
- cla yeni kasa
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X