Şimdi Ara

motor gücü beygir ilişkisi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
3
Favori
47.715
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Yüksek hacimli motorlar-daha fazla yanma alanı bulacağı için daha güçlü olurlar...Aslında güç devirle alakalıdır... bir motor nekadar yüksek devir çevirebilirse okadar güçlü olur..

    Kuvvet* yol
    ---------------=Güç
    sn

    wankel motor yanlış bilmiyorsam 8000 devire kadar çıkabilmektedir..İşte güçlü olmasının sebebide budur..

    Her devir artışı,yukarıdaki formülde gördüğünüz gibi yolu arttırır dolayısıyla güçde artar.. Ancak bir yerden sonra kuvvet azalacağı için yolun artması gücün artmasına yetmez ve güç düşmeye başlar çünkü kuvvetdeki azalış yoldaki(devirdeki)artışdan daha fazla olur...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Rocapitol

    Arkadaşım, ben senin nedemek istediğini anlamıyorum. Kayıp olmaz diyenmi oldu şimdi? Olurda bukadarda olmaz 80 55'e inermi?


    Şimdi sen diyorsunki, Transmisyon verimi 55/80=%70 civarındadır.. Kayıp %30dur.. ben de diyorumki aktarma organlarında bukadar büyük bir kayıp meydana gelmez.. Bu kayıp en fazla %10-20dir..

    Ama Fiat, Albeanın HP değerini SAE yöntemiyle ölçerek tüketiciyi aldatma gibi bir işe girişdiyse ozaman 80 iner 55'e burda haklısın.. Yoksa 80 DIN normunda ölçülen bir güç ise bu güç 55 olmaz arkadaşım.. olmaz!! olamaz


    Bu Albeadaki kayıp erhangi bir verimden kaynaklanan bir kayıba hiç benzemiyor. Bu kayıp olsa olsa debriyaj sistemindeki bir arızadan dolayı fazla kaçırma arızası alabilir.
    Hiç bir güç aktarma sisteminde böyle %30 ların üzerinde kayıp olamaz. Bu bir arıza göstergesidir.




  • arkadaşlar bu konular ile ilgili bişi soracam
    1,6 dizel 110 hp
    1,6 benzinli 110 hp
    araçlar aynı marka ve modelde
    kalkışta yada herhengibir şekilde hangisi daha çok performans sergiiler?
    teşekkürler
  • 80Hp < 55Hp. hangi viteste ölçtünüz bunu. İyi ki albea'm yok
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kecekece

    arkadaşlar bu konular ile ilgili bişi soracam
    1,6 dizel 110 hp
    1,6 benzinli 110 hp
    araçlar aynı marka ve modelde
    kalkışta yada herhengibir şekilde hangisi daha çok performans sergiiler?
    teşekkürler


    En basitin de buaradaki benzinli motor aynı gücü dizele göre daha yüksek bir devirde verdiği için 0-100 km/sa hıza ulaşma süresi daha kısadır. Fakat yalnız bu değerlere bakarak sonuç söylemekte hatalı olur. Çünkü Albeada silindir hacimlari, güç ve tork değerleri aynı olan Dynamic ve Active olarak iki seçenek var. Dynamik 100 km/sa ulaşma süresi 16 saniye Active de 13,5 saniye.
  • devir ile güç arasında bir ilişki olduğu doğrudur ancak burada devir arttıkça yanma verimi düştüğü için güç belirli bir devirden sonra azalma eyilimine girer.Aynı zamanda formüldeki kuvvet her devir için doğru orantılı olarka artmaz.hatalı çıkarım yapanlar olabilir diye eklemek gereğini duydum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Rocapitol

    Yüksek hacimli motorlar-daha fazla yanma alanı bulacağı için daha güçlü olurlar...Aslında güç devirle alakalıdır... bir motor nekadar yüksek devir çevirebilirse okadar güçlü olur..

    Kuvvet* yol
    ---------------=Güç
    sn

    wankel motor yanlış bilmiyorsam 8000 devire kadar çıkabilmektedir..İşte güçlü olmasının sebebide budur..

    Her devir artışı,yukarıdaki formülde gördüğünüz gibi yolu arttırır dolayısıyla güçde artar.. Ancak bir yerden sonra kuvvet azalacağı için yolun artması gücün artmasına yetmez ve güç düşmeye başlar çünkü kuvvetdeki azalış yoldaki(devirdeki)artışdan daha fazla olur...





  • peki,dizelde neden devir artmasına rağmen performans düşer,oysa benzinde tam aksi.yani sürekli yükselen bir performans olamazmıydı,ikinci turboya gerek olmadan
  • sana bir alıntı ile cevap veriyim.İşallah anlaşılır biraz teknik.
    Burada otto cycle dediği benzinli motor için geçerli.

    Diesel engines are nevertheless more efficient than Otto cycle engines overall, but only during partial load with fuel cut-off at part of the power stroke. Most land vehicles rarely run at the maximum rated power of an engine. Unless the vehicle is at full stroke injection, when the pedal is 'floored', it is at partial rated power. Since diesel engines use the heating effect of compressing air to ignite fuel, it can inject as little or as much fuel as the situation demands. It is important to note that Otto cycle engines can be more efficient than Diesel cycle engines, but only when the engine is running at or near maximum power.


    quote:

    Orjinalden alıntı: kecekece

    peki,dizelde neden devir artmasına rağmen performans düşer,oysa benzinde tam aksi.yani sürekli yükselen bir performans olamazmıydı,ikinci turboya gerek olmadan




  • Beyler tamam ben bi halt bilmiyorum ama allah aşkına gidinde bi aracınızı dinoda ölçtürüp teker gücünüzü alın birde motor gücünüzü aradaki fark ne kadar görün? imkanım olsa buraya bir ton dino çıktısı koyacam ama yok. gidin ölçün kayıplar bu civarda HP KAYIPLARI.... TEKERLEK KAYBI VAR VE BU BU CİVARLARDA...

    Bu arada chino örneğin doğru ancak o motor tipiyle konuştuğumuz tip aynı değil.O motor düşük hacimlerden yüksek güç çıkarır yapısı gereği ancak konuştuğumuz DÖRT ZAMANLI PİSTONLU MOTORLAR...Bu sebeple sana alakası yok dedim konuyla ona bakarsan bende sana örnek verdim 1300 küsür cc lerden 600 hp üstü alınmış araçlar var bunlar şu anki konumuz dışı..
  • Arkadaşlar hepini selam benim bir sorum olacak inşallah çüzülür.1.3 litre 70 beygirlik benzinli birmotorun
    yanma odasındaki patlamada piston üzerine kaçkilogram ağırlık etkieder?Yani piston aşağıya doğru inerken kaçkilogram kuvvet basar?Birdeli bir kuyuya birtaş atarmış bin akıllı unu çıkarmak için uğraşırmış.
  • Bu sene Le Mans yarışlarını izlerken turbo dizel araçların diğerlerine göre bu yarışta bariz avantajlı olduğunu eurosport'taki spiker söylemişti.F1'de benzinli motorlar kullanılırken Le Mans'da dizellerin genel olarak kullanılmasının sebebi ne olabilir?
  • Beygir hız tork hızlanma

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • serdarv kullanıcısına yanıt
    hocam konuyla alakasız bişey sorcaktım bende şimdi 80le 90la gidiyoruz birden gaz kestik yani motorun tekere iletmiş olduğu gücü tekrar tekerden motora iletti bu güç yanma odasındaki karbonu falan temizler mi motorun sağlığı açısından nasıldır bu şimdiden teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.