Şimdi Ara

MOTOR FRENİ HAKKINDA

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
1
Favori
844
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Motor frenini çok sık kullanmak motora , yahut aracın başka bölümlerine zarar verir mi ?

    Son zamanlarda bende tik oluştu , çok sık yapmaya başladım kırmızı ışıklarda trafik sıkıştığında vites küçülterek arabayı durdurmaya çalışıyorum istemsiz bir biçimde.
    Durdurmak istediğimde 1 e atıp iyice kasıp , en son hamle olarak frene basıyorum.Diğer şartlarda 2. vites çoğu zaman yeterli oluyor hız kesmek için.

    Diğer araçlarda bu alışkanlığı edinmiştim lakin i10 1,0 'da vitesi 2 ye düşürdüğümde motor doğal olarak biraz daha fazla bağırıyor.

    Tecrübeli kişilerden fikirlerini paylaşmalarını rica ediyorum.



  • Kelin ilacı olsa :)
    Bende de durum aynı. Büyüklerimizden; debriyajdan ayağını yavaşça çek, basacağın zaman yavaşça bas, gerek olmadıkça vites değiştirme vs. çok duyduk ama ben 30 bin km'dir senin gibi kullanıyorum. Arada aklıma geliyor vites düşürmekten vazgeçip frene basıyorum.
    Debriyajda, kavramada ya da motorda daha sıkıntım olmadı ama bu olmayacağı anlamına gelmez. Motor freni en çok ağır araçlarda gereklidir diye düşünüyorum. Senin arabanda, benimki de 1000 kilo civarı, zaten 2000 devir üstündeyken ayağımızı gazdan çekince bir yığılma oluyor. Ekstradan vites düşürmemek daha iyi olur. Hatta bende sürekli debriyaja basma huyuda var ki çok fena. Sol bacağım kas yaptı resmen. Yolda giderken ilerde kırmızı yandığını görüyorum. Hemen debriyaja basıyorum. 2. 3.4.5. viteste aniden yavaşlamam gerekiyor yine debriyaja basıyorum sonra frene basıyorum.
    Düğünümde gelina arabası yapmak için fluence kiralamıştım. Şehir içinde önüme kıran arabaya sırf sadece frene basmak yerine önce debriyaja sonra frene bastığım için çarptım :)




  • Bunun en sagliklisi bulundugunuz viteste motor freni ile yavaslamak ve arac artik devrini iyice kaybettiginde bosa alip frenleyerek durmak.Tabi bu dedigim 3.uncu vites vs icin gecerli.Ornegin 6.vitesten yavasliyorsaniz motor freni ile devir dustugunde daha aracin hizi yuksek olacaktir,bu durumda vites dusure dusure yavaslayabilirsiniz.

    Diger turlu 3 ten 2 ye sonra 1 e durumu hem vites oranlari kisaldigi icin ugras verici vede genelde sarsintili olur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracın hızlanmasını sağlayacak kadar kuvvete eşit veya daha az olabileceği yavaşlatma devirlerinde kullanılabilir. örneğin yokuş aşağı hızlanmak isteyen aracı frene basmadan durdurmaya yönelik hamlelerde motor frenini kullanmak parçalara ilave yük bindirir. herşeyin bir dengesi var.
    0-100 km arası kaç saniyede hızlanıyorsa maksimum o saniyede yavaşlatmaya dayanabilir. 12 saniyede hızlanabilen bir aracı 4 saniyede durdurabiliyoruz aradaki 8 saniyelik enerjiyi fren balatamızı feda ederek kazanıyoruz.
  • aniden motor devrini yükselttiği için mekanik aşınmalar olur ama o kadar zararlı olsaydı motor frenlemesi kullanılmazdı
  • Motor freni aracın yavaşlama anındaki kontrolü açısından, her zaman daha sağlıklıdır. Motora da bir zararı olmaz.

    (Motor freni yapacağım diye, 5. yada 6. vitesteyken, direk 2. vitese almaya çalışıp, şanzımana zarar vermeyi motor freni kabul etmiyoruz, bununla karıştırmayın..)
  • Çok bir zararı yok ama mesela 5'ten 4 'e çekeceğim diye yanlışlıkla 2 ye çekersen aracın masrafı seni bitirir. Motor frenini acemiyseniz kullanmayın . Sürekli yığılmalar meydana gelirse baskı balata sanzuman motor zarar görür. Direk bas frene geç. En fazla senede 1 balata değişir yola devam edersin.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Teşekkürler bilgilendirmeler için.
    Dedigim gibi bu yaptığım şey bir tik.Motor frenini yaparken balata gitmesin , pabuçlar eskimesin diye değil istemsizce yaptığım şey.
    4 ten 2 ye yahut 3 ten 1 e vites düşürme değilde sıralı olarak bulundugum vites hiz kesmeyi bitirdiginde bir altina geçme şeklinde.

    Ama 3 ten 2 ye yahut 2 den bire düştüğünde hiz ne olursa olsun 4000 5000 devirden geri sayıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olan debriyaj balatasına olur(daha erken biter) başka da bişey olmaz ben de arada öyle duruyorum çok iyi oluyo bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor freni kamyonlarda kampana frenlerin isinmamasi için kullanılıyor. Daha çok uzun inişlerde. Otomobillerde de kullanımı var fakat ışıkta durmak için vites küçülterek kullanmak debriyaj balatasinin fiyatini düşününce çok mantıklı değil. Vites kucultmeden 1500 dd civarına kadar kullanmak mantıklı.

    Kısa zamanda bu alışkanlığınızdan kurtulursunuz umarım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 ve 4. viteste 3000 deviri geçirmeden kullanıyorum. Uzun inişlerde aracın hızlanmasını engelliyor.

    Ayrıca boşta inilmediği için araçta yakıt tasarrufu sağlıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 11 Mayıs 2015; 9:55:49 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • motor frenini yokuş aşağı inerken kullanırım sadece.ışıklara yaklaştığımda hangi viteste olursa olsun boşa atıp fren yaparım.
  • aragazi da veriyorsan dna nda kamyonculuk var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Buzlu yollarda ışık önlerinde mantıklı ama sık yapmamak gerekir fren var sonuçta yüklü kamyon değilsiniz ki kaçırsın..
  • Herhalde üşengeçlikten ben ışık vs göreyim atarım boşa vites fark etmeden usul usul yavaşlarım Helal olsun iyi uğraşıyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teknik olarak hiç bir zararı yok denilemez. Ancak şöyle, motor çalıştığı her anda yıpranıyor. İşte o yıpranma olur sadece. Yani ekstradan bir zararı olmaz. Ani devirlenme motorun baş edemeyeceği bir şey değildir. Ha tutup 6000 devre kadar zorlarsanız zarar verir. Onun dışında motor zaten hava sıkıştırıyor. Kompresyonda ilerlemek gaza basarak ilerlemekten daha az zarar verir. Bir de debriyaj balatasını zorlar biraz. Eğer vites düşürmeyi ara gazı ile "Rev Matching" yaparak temin ederseniz o zarar da olmaz.
  • Motoru bağırtacak derecede kullanırsan zararlı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Trafiğin ileride birden durduğunu görürsen sadece frenlere güvenmek yerine motor frenini kullanmak en sağlamıdır bana göre.
  • Nasıl yapıldığını bilin pratiğiniz olsun ama habıre yapmakta gereksız bulunduğunuz viteste yavaşlayın durmaya yakın boşa alın. Bazı sürücüler boşa alıp öyle yavaşlıyor buda sakıncalı. Acil durumda kullanılması açısından bilinmesi güzel bişey.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.