Şimdi Ara

Motor Devrine Göre Aracın Hızını Hesaplama Cetveli (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
86
Cevap
9
Favori
28.341
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: atom239


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: OĞUZ?


    quote:

    Orijinalden alıntı: atom239

    gerek yokki.

    Ornegin dizel araç 5. Vitesde 2000 devirde 100km yapıyorsa 4000 devirde 200 km yapar.

    Şanzıman oranına gerek yok atalarımızın miras bıraktıgı turk zekasını kullansak yeter :D

    +1 benzinli aracda da o vitesteki 3500 devir ki hiza bakariz. En son kac kmh yapar o viteste cikar ortaya.

    Nasıl yani?

    örmegin araç 1. Viteste 3000 devirde 30km yapıyorsa 6000devirde de 60 km yapar ve aracın max kaç km yapacagını bulursunuz.

    Sizin mesajı anladım, bir alttakini anlamamıştım. Ama herhalde benzinlinin 7000 devirde kesiciye girdiği düşünülerek 3500 denilmiş.

    aynen öyle :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Çok yakan araba yoktur.Benzinin pahalı olduğu ülke vardır.




  • uğraşmışsınız elinize sağlık, bilmeyenler ve kullanma klavuzu olmayanlar için iyi olmuş
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UNF0RGIVEN

    uğraşmışsınız elinize sağlık, bilmeyenler ve kullanma klavuzu olmayanlar için iyi olmuş

    Teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • bahsettiğiniz hesaplama
    2008 yılında O.B.K. nın açmış olduğu
    ŞANZIMAN DİŞLİ ORANLARI NASIL OKUNMALI? konusunda anlatılmıştı

    http://forum.donanimhaber.com/m_24360203/tm.htm

    size excelde formüle etmek kalmış
    elinize sağlık
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    bahsettiğiniz hesaplama
    2008 yılında O.B.K. nın açmış olduğu
    ŞANZIMAN DİŞLİ ORANLARI NASIL OKUNMALI? konusunda anlatılmıştı

    http://forum.donanimhaber.com/m_24360203/tm.htm

    size excelde formüle etmek kalmış
    elinize sağlık


    Bu konuyu yeni görüyorum. Konu açmadan önce forumda arama yaptım fakat bulamadım. Herhalde başlık farklı olduğu içindir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 2008 Model Hyundai i30 1.6 CVVT, 6400'de devir kesici devreye giriyor.
    Vites oranları: 1. Vites 3,62, 2. Vites 1,95, 3. Vites 1,37,4. Vites 1,03, 5. Vites 0,84, Geri Vites 3,58, Son Dişli Oranı 4,29
    Lastik ebatı : 195 65 R15

    Hesap tablosu aşağıdaki değerleri hesapladı. Aracın göstergesi ise bunun %5 civarı yukarısında gösteriyor. Bu da zaten normal bir şey..
    1. Viteste Ulaşılan Hız 49,29
    2. Viteste Ulaşılan Hız 91,37
    3. Viteste Ulaşılan Hız 130,05
    4. Viteste Ulaşılan Hız 172,81
    5. Viteste Ulaşılan Hız 212,87
    _____________________________
    Ubi dubium ibi libertas
  • Güncel.
    _____________________________
  • Güncel benim c-max ın oranları bulursam ekleyeceğim
    _____________________________
  • Ben tatildeyken açılmış olan bu konuyu yeni farkettim.

    Emeğine sağlık arkadaşım.


    Süper olmuş.

    Şimdi sıra performans değerlerini merak ettiğim araçların vites oranlarını ve lastik ebatlarını bulmaya geldi.
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Ben tatildeyken açılmış olan bu konuyu yeni farkettim.

    Emeğine sağlık arkadaşım.


    Süper olmuş.

    Şimdi sıra performans değerlerini merak ettiğim araçların vites oranlarını ve lastik ebatlarını bulmaya geldi.

    Teşekkür ederim.

    Bir ipucu ;

    Birbirine çok yakın HP değerlerine sahip araçların 0-100 değerlerindeki farklılığın büyük kısmı şanzıman dişli oranlarında yatmaktadır.
    _____________________________




  • Paylaşım için teşekkürler.
    Hesaplamalarımı yaptım. Aklıma takılan bir durum var. Pi sayısı ve ufak sapmaları bi tarafa bırakıyorum.
    Bir devirde, bir vites oranında, sabit bir son dişli ile tekerleğin dönüş sayısı bellidir. Tekerleğin çapı da biliniyorsa dönüş sayısından hızın bulunması hatasız bir sonuç getirir.

    Hesaplamalar aşağıda.
    Buna göre 6800 devirdeki tüm hız değerleri kadran ile neredeyse aynı. 6.viteste 6800 devir çevirmedim ama 5'e kadar tutuyor. Bu durumda kadran sapması yok denilmesi lazım. Ancak bu mümkün değil. Kadran sapması her zaman vardır. Hele ki 220km/h gibi bir hızda 10km/h ve üstü olması bile yadırganmaz. Bunu nasıl açıklayabiliriz?
     Motor Devrine Göre Aracın Hızını Hesaplama Cetveli
    _____________________________
    Core2Duo E6850@3600mhz //Big Water 735//Abit IN9 32XMAX Wifi //Sapphire 4770//2*2GB Crucial Ballistic Tracer//2*500 Gb Seagate RAID0//HP W2207//Ev Yapımı Feel! Tıkla //LG Dvd-rw//Philips cd-rw//Lc POWER 550Watt//HP 1315 All in one//Creative Megaworks THX550 5 1//Creative Audigy2ZS //Logitech Momo Racing Force//




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Paylaşım için teşekkürler.
    Hesaplamalarımı yaptım. Aklıma takılan bir durum var. Pi sayısı ve ufak sapmaları bi tarafa bırakıyorum.
    Bir devirde, bir vites oranında, sabit bir son dişli ile tekerleğin dönüş sayısı bellidir. Tekerleğin çapı da biliniyorsa dönüş sayısından hızın bulunması hatasız bir sonuç getirir.

    Hesaplamalar aşağıda.
    Buna göre 6800 devirdeki tüm hız değerleri kadran ile neredeyse aynı. 6.viteste 6800 devir çevirmedim ama 5'e kadar tutuyor. Bu durumda kadran sapması yok denilmesi lazım. Ancak bu mümkün değil. Kadran sapması her zaman vardır. Hele ki 220km/h gibi bir hızda 10km/h ve üstü olması bile yadırganmaz. Bunu nasıl açıklayabiliriz?
     Motor Devrine Göre Aracın Hızını Hesaplama Cetveli

    Şöyle açıklayabiliriz.

    Otomobilin lastiğinin çapı üç farklı durum için üç farklı değerdedir.

    1. Statik Durum (Static Radius)

    Otomobil park halinde iken lastiğin yarıçapıdır. Lastiğin yer ile temas eden kısmı, yerin şeklini aldığı için lastik tam bir çember görüntüsünde değildir.

    2. Normal Durum

    Otomobili lifte kaldırdığımızda lastiğin yarıçapını verir. Bu durumda lastiğin üzerinde hiçbir kuvvet olmaması gerekir.

    3. Dinamik Durum (Yuvarlanma Yarıçapı, Dynamic Radius, Rolling Radius)

    Otomobil seyir halinde iken lastiğin yarıçapını verir. Araç hızına göre değişir, hız arttıkça yuvarlanma yarıçapı artar.

    Lastiğin yarıçapını bu üç durum için küçükten büyüğe doğru sıralarsak ;

    statik durum < dinamik durum < normal durum





    Peki sizin lastiğinizin dinamik yuvarlanma yarıçapına bakalım.

    http://bndtechsource.ucoz.com/index/tire_data_calculator/0-20

     Motor Devrine Göre Aracın Hızını Hesaplama Cetveli


    Sizin lastiğiniz için ''yuvarlanma yarıçapı'' 305,5 mm'dir. Yani bizim hesap tablomuzda 317,15 mm olan lastik yarıçapı seyir halinde %3,67 küçülmüştür.

    Bu da sizin gerçek hızınızın aslında hesaplanan değerden % 3,67 daha düşük olacağını gösterir.

    Otomobilde kadrandaki hız da benim yukarıda verdiğim hesaba göre yani 2 numarada anlattığım normal duruma göre hesaplanan lastik yarıçapı ile kalibre edilir. Seyir halinde küçülen lastik yarıçapının kullanılmamasının ana sebebi, SAE regülasyonlarında verilen ''gerçek hız, kadrandaki hızdan yüksek olamaz'' maddesini karşılamaktır.

    Bu yüzden kadrandaki hız göstergesi, daha yüksek yarıçapı veren, lastik ebatına göre hesaplanan ölçüyü kullanır. Kadrandaki hız göstergelerinin gerçek hızdan yüksek göstermesinin ana sebebi de budur.

    Ekleme :

    Sizin şanzıman dişli oranlarınızda bir hata yok mu? 3. vites ve 4. vites dişli oranlarınız aynı. Fakat ulaşılan son hızlar farklı. Bir yanlışlık var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 30 Ağustos 2012; 1:27:20 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Güncel.

    Hocam galiba orjinal lastik ebatlarını bağlı kalmak gerekiyor.
    Benim Escortta 185/65/14 lastik var. Son hız 6200 devirde 215 km diyor.
    Fakat jantı R16 yapınca son hız 234 çıkıyor. R17 yaptığımda ise 243.

    Yani hesaplama yapanlar sonradan taktıkları lastiklerden değilde orjinali ile hesaplarsa daha sağlıklı olur gibi.
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Güncel.

    Hocam galiba orjinal lastik ebatlarını bağlı kalmak gerekiyor.
    Benim Escortta 185/65/14 lastik var. Son hız 6200 devirde 215 km diyor.
    Fakat jantı R16 yapınca son hız 234 çıkıyor. R17 yaptığımda ise 243.

    Yani hesaplama yapanlar sonradan taktıkları lastiklerden değilde orjinali ile hesaplarsa daha sağlıklı olur gibi.

    Çok doğru.

    Lastik ebatını orjinal lastik ebatında değil de başka ebatta seçerseniz, aracın gerçek hızına direkt etki etmiş olursunuz. Lastiği değiştirdiğinizde hızınıza olan etkisini verdiğim linkten de görebilirsiniz.

    http://www.kouki.co.uk/utilities/visual-tyre-size-calculator
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Güncel.

    Hocam galiba orjinal lastik ebatlarını bağlı kalmak gerekiyor.
    Benim Escortta 185/65/14 lastik var. Son hız 6200 devirde 215 km diyor.
    Fakat jantı R16 yapınca son hız 234 çıkıyor. R17 yaptığımda ise 243.

    Yani hesaplama yapanlar sonradan taktıkları lastiklerden değilde orjinali ile hesaplarsa daha sağlıklı olur gibi.

    Çok doğru.

    Lastik ebatını orjinal lastik ebatında değil de başka ebatta seçerseniz, aracın gerçek hızına direkt etki etmiş olursunuz. Lastiği değiştirdiğinizde hızınıza olan etkisini verdiğim linkten de görebilirsiniz.

    http://www.kouki.co.uk/utilities/visual-tyre-size-calculator

    Teşekkürler hocam.
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    Teşekkürler hocam.

    Rica ederim.
    _____________________________
  • Pİ() kısayolu da kullanılabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Pİ() kısayolu da kullanılabilir.

    Teşekkür ederim.



    Hesap cetveli ; 3,14 yerine pi() kısayolu kullanılarak düzeltilmiş, hata payı azaltılmıştır. Konu güncellenmiştir.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Pİ() kısayolu da kullanılabilir.

    Teşekkür ederim.



    Hesap cetveli ; 3,14 yerine pi() kısayolu kullanılarak düzeltilmiş, hata payı azaltılmıştır. Konu güncellenmiştir.

    güncelleme için teşekkürler son hız 0,12 km/s arttı
    _____________________________
    "To be a rock and not to roll."




  • Güzel konu ellerinize sağlık. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.