Şimdi Ara

Motor Devrine Göre Aracın Hızını Hesaplama Cetveli (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
86
Cevap
9
Favori
27.788
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    güncelleme için teşekkürler son hız 0,12 km/s arttı


    quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç

    Güzel konu ellerinize sağlık. :)


    Teşekkürler.
  • bugün denedim kadran sapması filan hak getire neredeyse bire bir tutuyor hızlar, 2. 3. 4. 5. viteslerde denedim 160 km hıza kadar, mükemmel sonuç aldım 2. ve 4. viteste 5 km hız farkediyor ama 3 ve 5 te 1 km hız farketti. kadran sapması aracımda çok azmış, anladığım o.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    bugün denedim kadran sapması filan hak getire neredeyse bire bir tutuyor hızlar, 2. 3. 4. 5. viteslerde denedim 160 km hıza kadar, mükemmel sonuç aldım 2. ve 4. viteste 5 km hız farkediyor ama 3 ve 5 te 1 km hız farketti. kadran sapması aracımda çok azmış, anladığım o.

    Ama bu tablodan kadran sapmasının ne kadar olduğunu bilemeyiz. Bu hesap cetveli bize, aracın kadranında gördüğümüz hızı verir. Gerçek hızı değil. Kadran sapması, gerçek hız ile kadranda görünen hız arasındaki farktır. Gerçek hızın neden farklı olduğunu birkaç mesaj üstte açıkladım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    bugün denedim kadran sapması filan hak getire neredeyse bire bir tutuyor hızlar, 2. 3. 4. 5. viteslerde denedim 160 km hıza kadar, mükemmel sonuç aldım 2. ve 4. viteste 5 km hız farkediyor ama 3 ve 5 te 1 km hız farketti. kadran sapması aracımda çok azmış, anladığım o.

    Ama bu tablodan kadran sapmasının ne kadar olduğunu bilemeyiz. Bu hesap cetveli bize, aracın kadranında gördüğümüz hızı verir. Gerçek hızı değil. Kadran sapması, gerçek hız ile kadranda görünen hız arasındaki farktır. Gerçek hızın neden farklı olduğunu birkaç mesaj üstte açıkladım.

    Anladım, ben de bu tablo ile gerçek hızı hesaplıyoruz sanıyordum :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    bugün denedim kadran sapması filan hak getire neredeyse bire bir tutuyor hızlar, 2. 3. 4. 5. viteslerde denedim 160 km hıza kadar, mükemmel sonuç aldım 2. ve 4. viteste 5 km hız farkediyor ama 3 ve 5 te 1 km hız farketti. kadran sapması aracımda çok azmış, anladığım o.

    Ama bu tablodan kadran sapmasının ne kadar olduğunu bilemeyiz. Bu hesap cetveli bize, aracın kadranında gördüğümüz hızı verir. Gerçek hızı değil. Kadran sapması, gerçek hız ile kadranda görünen hız arasındaki farktır. Gerçek hızın neden farklı olduğunu birkaç mesaj üstte açıkladım.

    Anladım, ben de bu tablo ile gerçek hızı hesaplıyoruz sanıyordum :)

    Aslında lastiğin yuvarlanma yarıçapı kullanılarak gerçek hıza çok yakın hızlar bulunabilir. Fakat yuvarlanma yarıçapının aracın hızına bağlı değişimini de göz önünde bulundurmak gerekir. Daha kompleks bir ifade ile çözümlenebilir sanıy6rum. Üzerinde çalışmak gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1987 Scorpio 2.4

     Motor Devrine Göre Aracın Hızını Hesaplama Cetveli
  • Tablodan baktığımda 5. vites 4500 devirde hız 170 iken, gerçekte durum budur, tekrar eline sağlık arkadaşım

     Motor Devrine Göre Aracın Hızını Hesaplama Cetveli
  • efsane kasa corollayla 230 yapanların hesaplamalarını bekliyoruz :D
  • kesici dediğiniz olay aracın devir saatinde kırmızı kısım mı acaba ( red line die de tabir edilen kısımmı )

    eğer öle ise benim focus ta ( yani babamın focusta ) hız kesici die bişy yok 6000 devir de red line diyor

    http://resim.donanimhaber.com/upfiles/350292/2D569D189874493B92D2B247C54D3C0B.jpg

    bu gösterge bana ait değil ama bir focus a ait bizimkide bu gibi

    geçenlerde marea elx aracı olan bir arkadaşımla bir drag ve 60-160 roll denedik

    kalkışta c-max haliyle hantal ve bunun için ben 6000 e kadar vites atmazsam kafa kafaya giderim die düşünürken devir saatinin 7200 civarına kadar çıktığını gördüm

    ama neden 6000 de kesiciye girmedi ozaman

    ben mi yanlış biliyorum bu kesici olayını yoksa sonradan bi parça felan takılıyorda kesici o mu oluyor acaba ?


    birde

    c-max 1,6 tdcı ghia manuel vites 3000 dev/dak 140 km hızla giderken yakıt 5,6lt/100km


    c-max 1,6tdcı ghia otomatik vites 3000 dev/dak 165 km civarında bir hızla gidiyor 5,7lt/100 km


    bu 25 km civarındaki fark nereden kaynaklanıyor peki onu bir türlü anlamadım

    oto vites 7 ileri cvt bu kadar mı fark eder acaba eğer bu kadar fark ederse neden manuellere da 1-2 daha fazla vites koymuyorlar

    yada bu 1,6 TDCI 110 hp motor madem 3000dev/dak da 165 km hızı görebilecek hp ve torka sahip ise neden manuel şanzımana son viteste 165 km yi görecek bir son dişli koymuyolar

    bu konu hep kafamı kurcalamıştır

    sanırım bu sefer net bir cevap bulabileceğim..

    birde son olarak

    cevap verebilecek üstadlar çok fazla teknik terime girmeden anlatabilirlerse çok memnun olurum çünkü bu konuyu bile okurken bie kaç defa molla google efendiye yazıp anlamını aradığım şeyler oldu :))

    saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elalembialem_

    kesici dediğiniz olay aracın devir saatinde kırmızı kısım mı acaba ( red line die de tabir edilen kısımmı )

    eğer öle ise benim focus ta ( yani babamın focusta ) hız kesici die bişy yok 6000 devir de red line diyor

    http://resim.donanimhaber.com/upfiles/350292/2D569D189874493B92D2B247C54D3C0B.jpg

    bu gösterge bana ait değil ama bir focus a ait bizimkide bu gibi

    geçenlerde marea elx aracı olan bir arkadaşımla bir drag ve 60-160 roll denedik

    kalkışta c-max haliyle hantal ve bunun için ben 6000 e kadar vites atmazsam kafa kafaya giderim die düşünürken devir saatinin 7200 civarına kadar çıktığını gördüm

    ama neden 6000 de kesiciye girmedi ozaman

    ben mi yanlış biliyorum bu kesici olayını yoksa sonradan bi parça felan takılıyorda kesici o mu oluyor acaba ?


    birde

    c-max 1,6 tdcı ghia manuel vites 3000 dev/dak 140 km hızla giderken yakıt 5,6lt/100km


    c-max 1,6tdcı ghia otomatik vites 3000 dev/dak 165 km civarında bir hızla gidiyor 5,7lt/100 km


    bu 25 km civarındaki fark nereden kaynaklanıyor peki onu bir türlü anlamadım

    oto vites 7 ileri cvt bu kadar mı fark eder acaba eğer bu kadar fark ederse neden manuellere da 1-2 daha fazla vites koymuyorlar

    yada bu 1,6 TDCI 110 hp motor madem 3000dev/dak da 165 km hızı görebilecek hp ve torka sahip ise neden manuel şanzımana son viteste 165 km yi görecek bir son dişli koymuyolar

    bu konu hep kafamı kurcalamıştır

    sanırım bu sefer net bir cevap bulabileceğim..

    birde son olarak

    cevap verebilecek üstadlar çok fazla teknik terime girmeden anlatabilirlerse çok memnun olurum çünkü bu konuyu bile okurken bie kaç defa molla google efendiye yazıp anlamını aradığım şeyler oldu :))

    saygılar...

    Kısa ve basit şekilde anlatmaya çalışayım.


    Redline

    Redline, aracın motorunun maksimum devrine ulaştığı son kısımdır. Redline kırmızı şerit ile gösterilir çünkü bu devir aralığını sık kullanmak motora zarar verir.

    Devir Kesici (Rev Limiter)

    Devir kesici, motorun maksimum devrine çıkmasını engelleyen sistemdir. Örneğin redline 7000 devirde başlarken motor 7500 devirde devir kesiciye girebilir. Bu marka ve modele göre farklılık gösterir. Bir standart yoktur. Bazı araçlarda devir kesici bile yoktur. Özellikle karbüratörlülerde. LPG'li araçta da devir kesici LPG'nin ECU'su ile kontrol edilebilir. Bunun dışında boşta ve ya viteste kesiciye girdiği devir farklı olabilir.

    Bunun dışında örnek verdiğiniz C-MAX manuel ve otomatik vites arasındaki hız farkının temel sebebi şanzıman farklılığıdır. İkisi de aynı motora sahip olmasına rağmen şanzıman dişli oranları farklı olduğu için aynı devirde farklı hızlara ulaşabilirler. Aynı motora sahip araçların aynı devirde farklı hızlara ulaşmasının temel sebebleri şunlardır.

    - şanzıman dişli oranının farklı olması,
    - son dişli oranının farklı olması (diferansiyel)
    - lastik çaplarının farklı olması




  • quote:

    Orijinalden alıntı: voodoo mojo

    efsane kasa corollayla 230 yapanların hesaplamalarını bekliyoruz :D

    Artık çok zor.
  • Dün birşey fark ettim benim aracım 6500 devirde kesiciye giriyor ve cetvelde böyle hesaplayınca bu değerler daha doğru görüküyor
     Motor Devrine Göre Aracın Hızını Hesaplama Cetveli



    Edit: Daha net görüntü eklendi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muharrem.05 -- 15 Eylül 2012; 22:05:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    Dün birşey fark ettim benim aracım 6500 devirde kesiciye giriyor ve cetvelde böyle hesaplayınca bu değerler daha doğru görüküyor
     Motor Devrine Göre Aracın Hızını Hesaplama Cetveli



    Edit: Daha net görüntü eklendi

    Kadrandaki hız ile aynı mı oldu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    Dün birşey fark ettim benim aracım 6500 devirde kesiciye giriyor ve cetvelde böyle hesaplayınca bu değerler daha doğru görüküyor
     Motor Devrine Göre Aracın Hızını Hesaplama Cetveli



    Edit: Daha net görüntü eklendi

    Kadrandaki hız ile aynı mı oldu?

    Şöyle söyleyim

    1. vites = 54-56 ikisinden birisi
    2. vites = 96 km/h
    3. vites = 145-150 arası
    4. vites = 206
    5. vites = bilinmiyor
    6. vites= bilinmiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    Şöyle söyleyim

    1. vites = 54-56 ikisinden birisi
    2. vites = 96 km/h
    3. vites = 145-150 arası
    4. vites = 206
    5. vites = bilinmiyor
    6. vites= bilinmiyor

    O zaman önceki tablo düzeldi.


    quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    Paylaşım için teşekkürler. Benim insignia 1.4 turbonun sonuçları burada. Yalnız dikkatimi çeken benim araç 2. vites 96 km/h da devir kesiciye giriyor ama 100 yapabilirmişim
     Motor Devrine Göre Aracın Hızını Hesaplama Cetveli




  • Alternatif olarak linkte verdiğim cetvel de kullanılabilir.

    http://www.maxigauges.com/vites.htm
  • Sayin @LionTech16,

    Paylasiminiz icin cok tesekkürler, emeginize saglik.

    Saygilar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesut4.bahtiyar

    Sayin @LionTech16,

    Paylasiminiz icin cok tesekkürler, emeginize saglik.

    Saygilar.

    Ben teşekkür ederim. Saygı bizden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ölmüş..


  • Benimde hayallerim suya düştü konu biraz hort oldu ama link varsa artik biri yardımcı olur sanirsam ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.