Şimdi Ara

Morgana Build

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
16.925
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şu aralar sürekli oynadığım ve favori championum olan Morgana Fallen Angel ile ilgili Build paylaşmak istedim.

    Morgana aşağıdaki gibi bir hatun. Kayle adlı championun kardeşi. İkisi de meleksi varlıklar olmasına rağmen Morgana karanlık sanatlara ilgi duyuyor, böylelikle karşı tarafa geçiyor ve görünümü de değişiyor. Etkileyici repliklere ve görünüme sahip. Özellikle de Exiled Morgana skini çok güzel. Satın almaya değer
     Morgana Build


    Exiled Morgana

     Morgana Build


    Morgana'nın özelliklerine gelirsek, League of Legends'ta bulunan en güçlü büyücülerden biri olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Champion seçimi sırasında Morgana alındığında kimseden 'Başka bir champion seç' lafını duymacaksınız.

     Morgana Build

    Morgana'nın pasif özelliği Soul Siphon adlı bir vampiric. İlk level'da %15 olan bu özellik ilerleyen levellarda %25 / %35 seviyelerine çıkıyor. Açıklarsak %25 seviyesinde olan Soul Siphon özelliğinizle verdiğiniz hasarın 4'te biri size healt olarak geri dönüyor. Örneğin 1000 hasar verirseniz size +250 healt kazandırıyor.

    Gerçekten çok önemli bir özellik bu. Özellikle de Healt Steal (Vampiric) özelliğine sahip itemler kapış kapış giderken bedavadan, üstelik de %35 oranında (hiçbir item bu oranda Healt Steal veremiyor) özelliğe sahip olmanız başlı başına bir ayrıcalık doğrusu. Soul Siphon'ın kaynağını ise Morgana'nın karanlık büyülerle ilgilenmesine bağlıyorum.


     Morgana Build

    Diğer özellik ise Dark Binding
    Rakibinizin hareket etmesini engelleyen ve güçlü hasar veren bir büyü. Aşağıda verdiğim özellikler büyünün etkilerini gösteriyor. Ability power ile büyünüzü güçlendirmeniz mümkün. 100 ability power için büyünüz fazladan 90 hasar veriyor. Menzili de oldukça uzun ancak hızlı sayılmaz. Hedefinize dikkatli atış yapmalısınız, biraz uyanık ve hızlı bir rakip saldırınızdan sıyrılabiliyor.

    Cost: 60 / 75 / 90 / 105 / 120 Mana

    Magic Damage: 80 / 135 / 190 / 245 / 300 (+0.9 per ability power)

    Duration: 2 / 2.25 / 2.5 / 2.75 / 3 seconds

    Cooldown : 12 saniye


     Morgana Build

    Morgana'nın farmer olmasının mimarı Tormented Soil
    Alan etkili bir büyü olan Tormented Soil 5 saniye boyunca dairesel alandaki rakiplere hasar veriyor. Minion kesmek için birebir. Ayrıca her saniye rakibin büyü dayanıklılığı da kademe kademe azaltıyor. Böylece verdiği hasar da ufak ufak artıyor. Ability x 0.2 olduğundan geliştirmesi çok kolay değil ancak farming için fazla fazla yeterli. Rakibi Dark Binding ile durdurduktan sonra üzerinde Tormented Soil kullanarak etkili hasar verebilirsiniz. Oyunun başlarında melee championları rahatsız etmek (harass) için kullanışlı, minionlarınıza vurmaya kalkarken uzaklaşmalarına neden oluyor.

    Cost: 70 / 90 / 110 / 130 / 150 Mana

    Magic Resistance Reduction per second: 4 / 5 / 6 / 7 / 8

    Magic Damage per second: 25 / 40 / 55 / 70 / 85 (+0.2 per ability power)

    Cooldown : 10 saniye

     Morgana Build

    Black Shield
    Magical olan herşeye karşı etkili savunma Black Shield Morgana'nın support yönünün karşılığı. Büyü ile gelen hasarları kalkanın savunması kadar engelliyor. Eğer kalkanın savunmasından fazla bir hasar aldıysa kalkan yok oluyor ama aldığınız hasar da çok az oluyor. Örnek vermek gerekirse
    kalkan 300 healt sahibi olsun, size gelen hasar 250 olsun. Kalkanınız 50 healt ile sizi savunmaya devam ediyor.
    Ancak Black Shield'ı sadece hasar engelleyici olarak düşünmeyin, stun - slow gibi hasar vermeyen ama sizi çok fazla etkileyen büyüleri çok kolaylıkla engelliyor, tabiri caizse üzerinize büyüler yağarken elinizi kolunuzu sallaya sallaya gidebiliyorsunuz. Üstelik bu tarz büyüler genelde damage vermediği için kalkan sapasağlam duruyor.

    Eğer saldırı planlıyorsam kalkanı kendim kullanıyorum, ama melee championlara uygulamak çok iyi sonuç veriyor. Gerçekten hayat kurtarıcı bir özellik.

    Duration: 4 / 5 / 6 / 7 / 8 seconds (kalkanın süresi)

    Damage Absorbed: 100 / 150 / 200 / 250 / 300 (+0.8 per ability power) // Engellediği hasar (kalkanın healt'i yani)

    Cooldown : 17 saniye

     Morgana Build

    Morgana'nın Ultima Skill'ine geldik Soul Shackles
    İlginç, kullanması zor ama çok güçlü bir büyü. Morgana ile ilk oynadığım zaman ne olduğunu kavrayamamıştım ancak tam anlamıyla öğrendiğim zaman değerini anladım. Morgana'nın yakınında rakip Champion varsa aktif oluyor ve büyüyü aktif etmek için tıklamanız yeterli. Anında yakınında bulunan tüm rakiplere hasar veriyor ve onları %30 oranında yavaşlatıyor. Eğer 4 saniye boyunca bu bağı koruyabilir ve uzaklaşmalarına izin vermezseniz aynı hasarı tekrarlıyor ve rakipleri stun ediyor.
    Büyük bir saldırıda kullandığınızda savaşın seyrini kesinlikle değiştiren bir büyü. Ability power x 0.9 olduğundan gücü kolaylıkla katlanabilir.

    Ayrıca ufak bir bilgi, etrafınızda invisible rakipler varsa Soul Shackles aktif oluyor. Boylece sizde oracle olmadığını görüp farkedilmeyeceklerini düşünerek saldırmayı planlıyorlarsa ani bir saldırı yaparak avantajlı duruma geçebilirsiniz.

    Cost: 100 / 150 / 200 Mana

    Stun: 1.5 / 2 / 2.5 seconds // Eğer 4 saniye daha bağı korursanız stun edebilirsiniz

    Magic Damage: 175 / 250 / 325 (+0.9 per ability power)

    Additional Magic Damage: 175 / 250 / 325 (+0.9 per ability power) // 4 saniye daha bağı korursanız vereceği ek hasar

    Cooldown : 100 saniye

    Item Build

    Bir mage olduğu için mana ve ability power gerekli elbette. Kişisel item buildim şu şekilde :


    Doran's Ring
    Bu yüzük 120 healt +10 Ability Power 5 Mana per 5 second özelliklerine sahip. Tercih etmemin nedeni bir mage olduğum için başlangıçta kolayca ölebilirim. Bu nedenle 120 healt çok işe yarıyor. Healt Steal özelliğim olduğundan dolayı healti daha fazla muhafaza edebilirim. +10 ability de fena sayılmaz.

    Bu arada, bu nasıl yüzük diyebilirsiniz çünkü ben de yüzükten çok civata somununa benzetiyorum :)

    Fiyat : 435 Altın


    Sorcerers Shoes

    Herkes gibi mageler de biraz hıza ihtiyaç duyuyorlar. Bu nedenle 20 magic penetration ve movement 2 veren
    'Büyücünün Çizmesi' yegane seçim.

    Fiyat : 1100 Altın



    Archangel's Staff
    +400 Mana +25 Mana Regen per 5 sec +45 Ability Power özelliği bulunan bu item'ın 2 tane çok önemli işlevi var.
    1 - Her ability kullanan bir hamle yaptığınızda(ap ile ilişkili bir skill) mananız 4 artıyor. Yani 10 kere skill kullandığınızda +40 mana sahibi oluyorsunuz. Üstelik öldüğünüz zaman bu mana sıfırlanmıyor. 3 saniye cooldown süresi var. Aynı anda 3 büyü yapmak size +12 mana kazandırmaz yani. Ama 3'er saniye aralıklarla yapmanız kazandırır (Bu özellik Unique)
    2 - Diğer önemli özellik ise maksimum mananızın %3'ü size ability power olarak geri döner. Eğer 1000 mananız varsa bu +30 ability power demektir. En güzeli ise bu özellik Unique değil. Yani birden fazla Arcangel's Staff alabilir, hepsinin %3 özelliğinden yararlanabilirsiniz.

    Fiyat : 2885 Altın



    Rod of Ages

    Bu item +450 Health +525 Mana +60 Ability sağlıyor. Passive özelliği ise her 1 dakikada +18 healt +20 mana ve +2 ability power veriyor. 10 dakikalık süreç sonunda size +180 healt +200 mana ve +20 ability power veriyor. Bunlar üst limitler.
    Toplamda ise +630 healt +725mana ve +80 Ability power bulunuyor. Özellikle healt olarak Morgana'a fazlasıyla yeten bir item. Ancak biraz pahalı olduğundan dolayı early gamede pek tercih edemiyorum.

    Fiyat : 3035 Altın



    Void Staff
    Void Staff büyülerinizin verdiği hasarı artırmak için size +40% Magic Penetration ekleyen bir item. Ayrıca +70 Ability Power da veriyor. Rakipleriniz Magic Resistance geliştirdiğine göre, sizin de Magic Penetration geliştirmeniz gerekli.

    Fiyat : 2295 Altın



    Mejai's Soulstealer
    Bu ilginç item ise size +20 ability power veriyor. Ek olarak her kill için +2 stack her asist için ise +1 stack ekliyor. Her stack için ise +8 abilty power veriyor. Eğer 20 stack yapabilirseniz (20 üst limit) %15 cooldown reduction ekliyor. Ancak eğer ölürseniz 1/3 stack eksiliyor.

    Mejai's Soulstealer aldıysanız stack kaybetmemek için çok dikkatli oynamaya başlıyorsunuz. Bu da ister istemez sizin daha iyi bir oyuncu olmanızı sağlıyor aslında. Fiyatı verdiği özelliklere bakıldığında çok uygun olan bu item bir nevi usta oyuncu yetiştirici sayılabilir

    Fiyat : 1235 Altın



    Zhonya's Ring
    En güçlü ability itemi Zhonya's Ring +120 ability power veriyor. Bunun yanı sıra unique özelliği sahip olduğunuz ability power'a 1/4 daha ekliyor. 400 ability power varsa Zhonya's Ring bunu :
    400/4 = +100
    400 + 100 = 500 Ability Power olarak geri veriyor

    Bir özelliği de 90 saniye cooldown'ı olan ve yüzüğe tıkladığınızda 2 saniye boyunca süren bir koruma sağlaması. Bu koruma sırasında championunuzun tüm vücudu altın gibi parlıyor. Hiç bir saldırı sizi etkilemiyor, tamamiyle ölümsüz oluyorsunuz. Ancak bu sırada siz de hiçbir hamle yapamıyorsunuz.

    Rakiplerinizden kaçarken takım arkadaşlarınızın size yetişebilmesi için zaman kazandırabilir. Ya da ani bir saldırı sırasında kullanabilirsiniz.

    Fiyat : 3460 Altın



    Elixir of Brilliance

    Bu iksir sahip olduğunuz levela göre 31 - 65 arası bir ability power ve %10 cooldown reduction veriyor. Yanlız bu etkisi 4 dakika sürüyor. 300 gold karşılığında satın alınabilir bir item.

    Fiyat : 300 Altın



    Guardian Angel

    Biraz savunmanın bir zararı olmaz. Morgana için güzel bir defansif item. +68 Armor ve +38 Magic Resistance veriyor. Zaten bunlar cazip oranlar. Daha azı işe yaramaz, daha fazlası da hem gereksiz hem de oldukça pahalı. Armor - Magic Resistance özelliğine sahip nadir itemlardan.

    Item'in muhteşem özelliği ise eğer ölürseniz sizi +750 healt ve +350 mana ile yeniden canlandırıyor. 2. bir şansı olan Morgana healti azalmış rakiplerinden sıyrılıp kendini kurtarabilir. Bu özellik 5 dakika cooldown süresine sahip.

    Fiyat : 2600 Altın

    Ek Skiller

     Morgana Build

    Ignite kişisel seçimim. Early Game'de rakiplere Dark Binding - Tormented Soil kombosu ile saldırdığımda ek olarak ignite da kullanırsam kill alabiliyorum. Ayrıca Masteries Attack bölümünde ignite kullandığında +10 ability power veren bir seçeneği seçtiğimden ap kazanıyorum.

    Tabi ignite yerine başka seçimler de yapabilirsiniz. Ghost Walk Morgana gibi yavaş bir championda çok işe yarayabilir.

     Morgana Build


    Clarify mage olduğum için bence olmazsa olmaz. Manasız bir mage minion kadar savunmasız durumda demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi solidblue -- 19 Kasım 2010; 14:28:21 >







  • eline saglık morgananın stune nı cok iyi eger tutturursan cok işe yarıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenager

    eline saglık morgananın stune nı cok iyi eger tutturursan cok işe yarıyor


    Yanlış anlaşılmasın Dark Binding stun değildir. Rakibi olduğu yere sabitleyen bir etkisi vardır. Bu sırada skill kullanabilir ve karşılık verebilir ama hareket edemez.
  • en kıl olduğum şampiyonların başında gelir tam bir baş belası Dark binding i geçtim o shield yüzünden stun atamadığım ve elimden kaçan herolar mı desem bilemedim iyi oynanırsa gerçekten ölümcül bi champion ilk item olarak rod of ages alınırsa da çok sağlam oluyor verdiğin build de güzel ama hp olarak biraz düşük kalıyor
  • 3 Saat önce hazırlasaydın Morgana alabilirdim. Ama Olaf aldım. Bir dahaki sefere artık.
    Buildin çok güzel olmuş. Morgana'nın en sevdiğim özelliği pasif skili. Minionların bol olduğu bölgeye w skilini açınca neredeyse basedeki gibi heal geliyor spell vamp ile. Oyundaki en sevdiğim pasiflerden biri.
    Buildde gördüğüm tek eksik skillerin cdlerini yazmaması oldu. Onları da ekleyebilirsen çok güzel olur.
    Bir de Void Staff yerine Rylai alsak nasıl olur acaba? w skili yavaşlatır mı? + olarak 500 Hp de veriyor.

    Eline sağlık çok güzel bir build olmuş
  • Void staff ile magic res botu ayni anda almak pek mantikli degil. Cunku ikiside farkli yuzdelerde penete sahip oldugu icin maksimum derecede verim alamazsin. Void yerine rylai secilmesi daha uygun olur. Morganayi daha bi supporter hero yapar. Hem yavaslatmasiyla hem hayatta daha cok kalacagi icin.
  • Ekleme : Cooldown süreleri ve Rod of Ages Item

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Void Staff yerine Rylai's Crystal Scepter kesinlikle alınmamalı. Hatta Rylai Morgana'da bulunmaması gereken bir item bence. Çünkü Void Staff'ın en önemli artısı +40% magic penetration vermesi. Bu sayede verdiğin hasar artıyor.
    Slow yapmaya pek gerek yok çünkü Dark Binding zaten rakibi durdurabiliyor. Ultimate skill de %30 slow yapabiliyor.

    Rylai alınana kadar hemen hemen aynı fiyattaki Rod of Ages alınması daha faydalı olur. Healt açısından Morgana'a gerekeni sağlıyor. 725 Mana ile Arcangel's Staff'ın %3 kullanılırsa = 22 AP getirisi var. Kendisi de 80'e kadar AP verdiği için daha mantıklı bir seçim gibi görünüyor.

    Bence Morgana için şu main item dizilimi mantıklı

    * Arcangel's Staff
    * Rod of Ages
    * Void Staff

    Zhoyan's Ring late game'e doğru tercih edilebilir.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    POPPY
    8 yıl önce açıldı
    Mordenin ultisi
    13 yıl önce açıldı
    Ap Shaco Rehberi
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: solidblue

    quote:

    Orijinalden alıntı: tenager

    eline saglık morgananın stune nı cok iyi eger tutturursan cok işe yarıyor


    Yanlış anlaşılmasın Dark Binding stun değildir. Rakibi olduğu yere sabitleyen bir etkisi vardır. Bu sırada skill kullanabilir ve karşılık verebilir ama hareket edemez.

    Evet ole stuned olunca sabitleniyor silence yapinca skill kullanamiyo o da ryzeninki gibi stune var yanlis miyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenager


    quote:

    Orijinalden alıntı: solidblue

    quote:

    Orijinalden alıntı: tenager

    eline saglık morgananın stune nı cok iyi eger tutturursan cok işe yarıyor


    Yanlış anlaşılmasın Dark Binding stun değildir. Rakibi olduğu yere sabitleyen bir etkisi vardır. Bu sırada skill kullanabilir ve karşılık verebilir ama hareket edemez.

    Evet ole stuned olunca sabitleniyor silence yapinca skill kullanamiyo o da ryzeninki gibi stune var yanlis miyim


    Ryze'ın skilli tam hatırlamıyorum ama onun gibi birşeydi. Silence değil çünkü rakip skill kullanabilir, stun da değil ama. Galiba bu tarz skillere cage (kafes) deniyor yanlış bilmiyorsam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: solidblue


    quote:

    Orijinalden alıntı: tenager


    quote:

    Orijinalden alıntı: solidblue

    quote:

    Orijinalden alıntı: tenager

    eline saglık morgananın stune nı cok iyi eger tutturursan cok işe yarıyor


    Yanlış anlaşılmasın Dark Binding stun değildir. Rakibi olduğu yere sabitleyen bir etkisi vardır. Bu sırada skill kullanabilir ve karşılık verebilir ama hareket edemez.

    Evet ole stuned olunca sabitleniyor silence yapinca skill kullanamiyo o da ryzeninki gibi stune var yanlis miyim


    Ryze'ın skilli tam hatırlamıyorum ama onun gibi birşeydi. Silence değil çünkü rakip skill kullanabilir, stun da değil ama. Galiba bu tarz skillere cage (kafes) deniyor yanlış bilmiyorsam.


    Sanırım bahsettiğiniz şeyin ismi snare idi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ShadowKaan

    Sanırım bahsettiğiniz şeyin ismi snare idi



    O da olur

    Evet tam karşılığı snare doğru
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vasto Lorde

    Void staff ile magic res botu ayni anda almak pek mantikli degil. Cunku ikiside farkli yuzdelerde penete sahip oldugu icin maksimum derecede verim alamazsin. Void yerine rylai secilmesi daha uygun olur. Morganayi daha bi supporter hero yapar. Hem yavaslatmasiyla hem hayatta daha cok kalacagi icin.

    Aslında % olsaydı tam tersine verim alınabilirdi çünkü %40 ile masteryden gelen %15 stacklenebiliyor fakat boottan gelen % değil flat magic penet.Yani magic resistance ı 100 se 80 gibi 200 se 180 gibi vuruyor.Eskiden önce %40 gidip sonradan 20 gidiyordu ama artık ilk 20 gidip sonra onun %40 ı gidiyor o yüzden mantıklı olmuyor fazla.Void staff alıncaksa boot olarak mercury boots alınmalı derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erayyirik


    quote:

    Orijinalden alıntı: Vasto Lorde

    Void staff ile magic res botu ayni anda almak pek mantikli degil. Cunku ikiside farkli yuzdelerde penete sahip oldugu icin maksimum derecede verim alamazsin. Void yerine rylai secilmesi daha uygun olur. Morganayi daha bi supporter hero yapar. Hem yavaslatmasiyla hem hayatta daha cok kalacagi icin.

    Aslında % olsaydı tam tersine verim alınabilirdi çünkü %40 ile masteryden gelen %15 stacklenebiliyor fakat boottan gelen % değil flat magic penet.Yani magic resistance ı 100 se 80 gibi 200 se 180 gibi vuruyor.Eskiden önce %40 gidip sonradan 20 gidiyordu ama artık ilk 20 gidip sonra onun %40 ı gidiyor o yüzden mantıklı olmuyor fazla.Void staff alıncaksa boot olarak mercury boots alınmalı derim.


    Ben Sorcerer's Boots ve Void Staff'ı şu şekilde yorumladım.

    Sorcerer's Boots +20 Magic Penetration veriyor. Bu gayet net. Rakibim +50 Magic Resistance'a sahipse bu değer 50 - 20 = 30'a düşer.

    Void Staff ise +40% Magic Penetration veriyor. Bu durumda benim Magic Penetration değerim rakibimin Magic Resistance değerine göre değişiyor olmalı.
    Rakibim 100 Magic Resistance'a sahipse Void Staff bana 100 x %40 = 40 Magic Penetration kazandırır. Üstelik benim Penetration değeri % ile belirlendiği için rakibimin Resistance özelliği artsa bile benim Penetration özelliğim de belli bir oranda artar.

    Bu durumda toplam Penetration = +20 ve +40% ile belirlenir.

    Oyunun mekaniğini bu şekilde yorumladım, doğru olup olmadığını bilmiyorum. Siz ne dersiniz ?




  • Eskiden oyunun mekanigi ayni senin dedigin gibiydi ama artik degisti.Once flat magic penetration sonra yuzdeli olan hesaba katiliyor.Yani senin ornegine gore once 100 den 20 cikaracaksin 80 kalicak sonra o 80 in %40 i kadar daha azalacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erayyirik

    Eskiden oyunun mekanigi ayni senin dedigin gibiydi ama artik degisti.Once flat magic penetration sonra yuzdeli olan hesaba katiliyor.Yani senin ornegine gore once 100 den 20 cikaracaksin 80 kalicak sonra o 80 in %40 i kadar daha azalacak.


    Hmm.. Aslında bu şekilde olması daha mantıklı bence.. Rakibin ham resistance değeri hesaplanıp bunun üzerine % olarak tekrar düşülmesi daha adil. Benim yorumladığım gibi olsaydı hem resistance değeri düşecek hem de sanki hiç düşmemiş kabul edilerek % değeri de buna eklenecekti.

    Ancak durumun böyle olması Sorcerer's Boots ve Void Staff itemlarının aynı anda alınmasını anlamsız kılmıyor ki.
  • ROD ilk önce alman daha mantıklı, Catalyst early çok iyi iş yapıyor sonucta baya bi tanky oluyosun, zaten hızlı farm yapabilen bi champ zor olmaz para kasıp alman. Ondan sonra Void ve Zhonya yeterince AP ve spell pen verir. Karşı takıma göre Banshee's Veil, Soul Shroud ya da GA tarzında şeyler alırsın.

    Eline ne geçer? Q kaçırırsan direk üstüne atlayıp seni kesemezler. Mana Pool zaten çok büyük bir ihtiyac değil Morgana için, Skillleri genelde uzun sayılabilcek cd a sahipler (Yani kaçırırsan adam üstüne atlayıp seni keser sende hiç bişey yapamazsın gibi düşün).

    Boot olarak rakibe göre Merc, Sorc ya da Swiftness (rakipte CC yok, fakat tanky champler varsa Sorc, CC yok fakat daha bi Carry Support Agırlıklıysa Swiftness olabilir)
    Swiftness yavaş olan move speedimizi arttırarak ultimizden kaçmayı daha da zor hale getirdiği için diyorum, yoksa fark etmez o kadar aslında. Merc şahsi tercihimdir genelde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PhTx3

    ROD ilk önce alman daha mantıklı, Catalyst early çok iyi iş yapıyor sonucta baya bi tanky oluyosun, zaten hızlı farm yapabilen bi champ zor olmaz para kasıp alman. Ondan sonra Void ve Zhonya yeterince AP ve spell pen verir. Karşı takıma göre Banshee's Veil, Soul Shroud ya da GA tarzında şeyler alırsın.

    Eline ne geçer? Q kaçırırsan direk üstüne atlayıp seni kesemezler. Mana Pool zaten çok büyük bir ihtiyac değil Morgana için, Skillleri genelde uzun sayılabilcek cd a sahipler (Yani kaçırırsan adam üstüne atlayıp seni keser sende hiç bişey yapamazsın gibi düşün).

    Boot olarak rakibe göre Merc, Sorc ya da Swiftness (rakipte CC yok, fakat tanky champler varsa Sorc, CC yok fakat daha bi Carry Support Agırlıklıysa Swiftness olabilir)
    Swiftness yavaş olan move speedimizi arttırarak ultimizden kaçmayı daha da zor hale getirdiği için diyorum, yoksa fark etmez o kadar aslında. Merc şahsi tercihimdir genelde.



    Rod of Ages'ı ilk önce almak bence de mantıklı çünkü her 1 dakikade healt - mana -ability verdiği için ve bu süre 10 dakika boyunca devam ettiğinden dolayı ne kadar erken alınırsa o kadar çabuk bu özelliklerini tamamlar. Rod of Ages sayesinde healt ve mana açısından büyük fayda alınıyor.

    Defans için Banshee ya da Soul Shroud tercih etmem. Guardian Angel'ı ise late game de belki alırım. Çünkü mage bir hero olduğumdan benim ability powera ihtiyacım var. Çok yüksek healte gerek yok zaten Soul Simphon ile healt regene sahibim. Morgana'nın Dark Shield'ı zaten magical armor veriyor.

    Mana pool ihtiyacı yok demen kesinlikle kabul edilemez ! Çünkü Morgana bir mage ve manası olmadığı zaman çok savunmasız. Clarify almama rağmen early - mid game sırasında 1-2 kez mana sıkıntısı çekiyorum. Bu yüzden Zhonya's Ring yerine Arc Angel Staff bana daha mantıklı geliyor. Cooldown süreleri uzun desek bile (ki 10 - 12 sn aslında) mana costlar her level ile birlikte artıyor. Dolayısıyla mana pool ne kadar büyük olursa o kadar iyi.

    Boots kısmında ise, ilk başlarda rakip dps ağırlıklıysa Ninja Tabi alıyordum ( + 25 Armor +12% Dodge Change). Ama sonra hep Sorcerer's Shoes almaya başladım. Çünkü rakibe göre davranma lüksüm yok. Daha fazla hasar verebilmem gerekli. Gene tekrarlıyorum, magic resistance item alma ihtiyacını duymuyorum çünkü Dark Shield çok güçlü bir magical savunma sağlıyor.

    Yorumunu başka mageler için yaptın herhalde, çünkü Morgana için mantıklı görünmüyor. Bu yüzden beğenmedim.

    Ekleme : Morgana gibi bir mage 5 vs 5 aktif bir saldırıda bile saldırının biraz uzağında durur. İlk hedef haline gelmeye izin vermemelidir. Aksi halde dediğin gibi hemen ölebiliyor kolayca. Ama kendi oyunlarımdan örnek verirsem çift haneli kill - asist sayıları çıktığım zamanlarda bile death sayım 5'i geçmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi solidblue -- 23 Kasım 2010; 11:15:03 >




  • Bi kere Black shield MR vermiyo, sadece belli bir magic dmg absorb ediyor. Onun dışında, ne kadar AP kasarsan kas, Q kaçırdığın zaman, rakip takımdaki bir poppy, akali, tryn gibi karakterler direk üstüne atlayıp seni kesebilir (bunların 1v5 dalıp suicide yaparak kesmesinden bahsediyorum)

    Banshee's veil ise, ulti açıkken sana stun atıp kaçmalarını engeller ki Black Shield her zaman bunu yapamaz özellikle combat sırasında genelde carry'e attığımı düşünürsem. (+ MR HP MP den bahsetmiyorum bile)


    MP5/level Seallar benim işimi çok rahat görüyor açıkçası, ilk levellarda W spamlemek yerine W skillini level 3 yapana kadar bekleyip direk creeplerden full hp alabilcekken atmayı tercih ediyorum diye olabilir bilemem. Çok büyük sorun çekersen basit bi şekilde bir blue buff ya da ucuz bir mp regen itemı ile halledebilirsin bence bu sorunu.

    Morgana'nın diğer magelerden en büyük özelliği biraz daha tanky olması, bunu kullanmamak saçma bence. Takımda hiç tank yokken full tank kasıp deli gibi asist yapmışlığım bile var yani..

    RoD ile ilgili olarak, senin buildde AA daha üstte diye onu önce alıyorsun sandım ben o yüzden dedim, eğerki illa AA ve RoD alcam diyosan da ben ilk baş Catalyst ve Tear gibi ucuz itemları tamamlayıp sonra bütün ap çıkmayı tercih ederdim.. Ki bence gereksiz.


    Basit olarak Morgana ile Disabler olarak oynamak daha mantıklı, çünkü takımında zaten başka bir carry olucaktır, ve onun kill alması her zaman daha mantıklı olcak. E o zaman senin işin Snare/Stun atıp, az biraz da MR düşürünce bitcektir zaten..
    ve Morgana 5v5 de çok geride durursa ve araya girmezse nasıl olcakta Ultisi ile maksimum hasar vericek ki? adamlar başkasına focus alınca girerim diyceksin tamam, sen ulti basınca çıkan kocaman mor bağları da mı görmücek adamlar yani. Mantık olarak senin bu buildinde karşı takımda 2 dps olsa, ulti atmak için araya girince sana vursalar sen stun atamadan ölürsün. Açıkçası adamlar bunu yapmıyosa da o onların bilceği iş.




  • İyi de 1 vs 5 durumda Morgana'nın kurtulması bence mucizevi bir durum. Rakiplerim dps olmasa bile hepsiyle başa çıkamam. Black Shield MR vermiyor ama üzerine yağan stun / slow büyülerini çok kolayca engelliyor. Hatta bazı magical ultileri bile.

    Banshee's Veil sadece tek bir büyü engelliyor (buna en güçlü magical ultiler de dahil sıradan stun / slow büyüleri de) ve ardından cooldown'a giriyor. Bu cooldown süresi 30 saniye. Banshee Veil +healt +mana +magic resist veriyor ama benim bunlara ihtiyacım yok ki.

    Morgana'nın tank olmaya bir yatkınlığı var gerçekten de. Çünkü healt'i item kasılmadığı zaman bile 2000 oluyor. Yüksek oranda healt regen pasifi de var. Defansif itemlar kasılırsa zorlanmadan güçlü bir tank olabilir ama bu bir seçim meselesi. Ama tank - mage gibi net bir ayrım olmadığı için senden güçlü hasar vermeni, support yapmanı ve beklenmedik anda ultini kullanmanı beklerler. Tank olarak ortalarda dolanmanı değil.

    Mana için yöntemler var tabi. İksir alıp içersin ancak mananın seviye olarak da artması gerekli. Rune ne kadar yardımcı olabilir ki bu konuda. Skillerini healt steal için kullanıyorsan tank olarak kullanma kararı vermişsin demektir zaten. Bir miniona Dark Binding atarak healt almak ilk levellarda çok anlamsız. Zaten health %15 getiriyor, verdiğin hasar da çok az olduğu için +20 +30 filan alıyorsundur tek seferde. Tormented Soil kassan hem harras yaparsın hem de daha elle tutulur healt kasarsın. Level 6'a kadar Dark Binding + Tormented Soil kombosu ile kill almak çok da kolay oysa ki...

    Morgana'nın aktif savaş sırasında durması gereken mesafe takım arkadaşlarının 3-4 adım gerisi (ki ben öyle duruyorum) Bu uzaklıktan Dark Binding kullanabilir, Shield ile support yapabilir ve Tormented Soil ile harasslayabilirsin. Ultini kullanmak için özellikle gitmezsin, ya da pusu kurabilirsin. Ulti rakiplere ilk hasarı hemen verip %30 da yavaşlatınca ibre çok hızlı değişiyor. Açıklaması biraz zor, Morgana ile sık oynuyorsan bilirsin zaten ultinin etkilerini .Benim skillerimden kaçmaları, ultim sırasında bana dpslerin üşüşmeleri bence çok teorik sözler. Çünkü oyun dengeleri saniyeler içinde değişiyor, kullandığın championun özelliklerine hakimsen, rakiplerinin özelliklerini biliyorsan ve skill kaçırmayacak kadar yetenekliysen bir sorun yoktur.

    Tank eğilim varsa Sion kullan bence. Tam sana göre bir seçim gibi görünüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi solidblue -- 23 Kasım 2010; 19:57:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: solidblue

    İyi de 1 vs 5 durumda Morgana'nın kurtulması bence mucizevi bir durum. Rakiplerim dps olmasa bile hepsiyle başa çıkamam. Black Shield MR vermiyor ama üzerine yağan stun / slow büyülerini çok kolayca engelliyor. Hatta bazı magical ultileri bile.

    Banshee's Veil sadece tek bir büyü engelliyor (buna en güçlü magical ultiler de dahil sıradan stun / slow büyüleri de) ve ardından cooldown'a giriyor. Bu cooldown süresi 30 saniye. Banshee Veil +healt +mana +magic resist veriyor ama benim bunlara ihtiyacım yok ki.

    Morgana'nın tank olmaya bir yatkınlığı var gerçekten de. Çünkü healt'i item kasılmadığı zaman bile 2000 oluyor. Yüksek oranda healt regen pasifi de var. Defansif itemlar kasılırsa zorlanmadan güçlü bir tank olabilir ama bu bir seçim meselesi. Ama tank - mage gibi net bir ayrım olmadığı için senden güçlü hasar vermeni, support yapmanı ve beklenmedik anda ultini kullanmanı beklerler. Tank olarak ortalarda dolanmanı değil.

    Mana için yöntemler var tabi. İksir alıp içersin ancak mananın seviye olarak da artması gerekli. Rune ne kadar yardımcı olabilir ki bu konuda. Skillerini healt steal için kullanıyorsan tank olarak kullanma kararı vermişsin demektir zaten. Bir miniona Dark Binding atarak healt almak ilk levellarda çok anlamsız. Zaten health %15 getiriyor, verdiğin hasar da çok az olduğu için +20 +30 filan alıyorsundur tek seferde. Tormented Soil kassan hem harras yaparsın hem de daha elle tutulur healt kasarsın. Level 6'a kadar Dark Binding + Tormented Soil kombosu ile kill almak çok da kolay oysa ki...

    Morgana'nın aktif savaş sırasında durması gereken mesafe takım arkadaşlarının 3-4 adım gerisi (ki ben öyle duruyorum) Bu uzaklıktan Dark Binding kullanabilir, Shield ile support yapabilir ve Tormented Soil ile harasslayabilirsin. Ultini kullanmak için özellikle gitmezsin, ya da pusu kurabilirsin. Ulti rakiplere ilk hasarı hemen verip %30 da yavaşlatınca ibre çok hızlı değişiyor. Açıklaması biraz zor, Morgana ile sık oynuyorsan bilirsin zaten ultinin etkilerini .Benim skillerimden kaçmaları, ultim sırasında bana dpslerin üşüşmeleri bence çok teorik sözler. Çünkü oyun dengeleri saniyeler içinde değişiyor, kullandığın championun özelliklerine hakimsen, rakiplerinin özelliklerini biliyorsan ve skill kaçırmayacak kadar yetenekliysen bir sorun yoktur.

    Tank eğilim varsa Sion kullan bence. Tam sana göre bir seçim gibi görünüyor


    sen 1v5 dalmıyosun, akali tarzında bir champ, sen black shieldı baskasına attıgın an(ki Carry'in e gelen bi taric stun görürsen atarsın heralde?) sana 1v5 girip alabilir seni, yanlış anladın sanırım.

    açıkçası, benim bahsettiğim 5v5 teamfight sırasında Tormented soil pek bi iş yapmıyor hak verirsin ki stun yememiş birinin üstüne atsan adam en fazle 2 sn durup çekilcektir. onun dışında, 6 levela kadar karşındaki adam da heal yoksa muhtemelen sadece creeplerin arkasında durucaktır, ki bu senin combonu baya bi yavaşlatır. Özellikle ilk baş Tormented soil maxliyip Dark binding den gelen snare 1 saniye gibi cüzzi bir rakamda kalınca, adam 1-2 juke yapsa genede tankleme riskini göze alabilir. Ki zaten tormented soil en fazla 3 adam baya yavaşsa 4 kez vurur. Bu adamın en geç level 6 da merc threads alcağını da düşünürsen(çok rahatsız ediyosun diyelim) sen Dark binding maxleme veya shield maxleme kararı vermek durumunda kalcaksın, Midgame teamfightlarda shielddan vazgeçmezsen de adama çok az bir miktar stun atabilceksin. Basit bi şekilde zaten stun'a dayalı olan damage combon hataya yol açıcak. Ya da Black shield dan vaz geçiceksin.

    Herşey iyi hoş olduğunu var sayalım, adamı çok ama çok fazla rahatsız ettin, 1v1 kaldın, adam QSS çıksa ve dark binding den sonra gelicek herhangi bir skill effect cleanse yapsa adam yine de seni alıcaktır, az health pool sayesinde.


    Teorik dediğin sözler kaç kill almama sebep oldu bilemezsin, Tab bastığında HP'si az bir morgana görünce (2k hp akali tarzında champler için hiç birşey sonuçta) ne olursa olsun ulti yiyince ölceğin 90% bişey, sonuçta adamlar peşinde slow yemişsin ve flash yoksa kaçamıcaksın. Gidip adama vurmaktan daha mantıklı ne olabilir ki? Oynadığın adamlar yanlış oynuyorsa bilemem. Ama teori değil hayatın gerçekleri.

    Ayrıca hiç bir morgana main ben Dark binding kaçırmam diyemez. IMHO.

    bence sen şanslı gitmeye devam edersin umarım. Çünkü Morgana bir support champ, Support olarak hem support damage yiyebilen hemde disable yapabilen aynı zamanda da black shield ile carry koruyabilen bir champ olarak görünüyor bence. Senin yaptığın şekilde ki NUKE diyebiliriz, öldürmesi çok kolay bi champ.


    Hiç anlaşamadık, gidip turnuva maçlarını izliyebilirsin. Bak bakalım ordaki morgana'lar nasıl kasıyor. morgana ile 80% win yapan 1900+ elo adamlardan bahsediyorum ben :)




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.