Şimdi Ara

Model yenileme deki en büyük motivasyonunuz nedir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
1
Favori
3.808
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam merak ettim, aracınızı yenileme ,model yükseltme aşamasında ki en büyük motivasyonunu nedir?

    Sanrım son 2 yılda ki en büyük motivasyon Yatırım amacı? Bunun dışında

    Prestijim artsin?

    daha hızlı olsun?

    daha az yaksın ?

    daha teknolojik olsun ?

    Daha güvenli olsun?

    Daha sorunsuz olsun....

    Vs


    .vs....vs...Ne dersınız?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Model yenilemeyi kesinlikle düşünmüyorum.
    Tüm ihtiyaçlarımı kusursuz şekilde tam olarak karşılayan bir aracım var.
    Ayrıca otomobil yatırım aracı falan değildir. Çünkü bu işin ticaretini yapmıyorum. Bir evim bir otomobilim var. İkisine de ticaret malı gözüyle bakmam. Bunların kıymeti ister 10 milyona çıksın, isterse 100 nin liraya düşsün hiç bir önemi yok.

    4 yıldır bindiğim aracıma muhtemelen 16 yıl daha bineceğim.

    Aracım 2015 jetta 1,4 tsi 150hp Dsg bmt
    Hocam boşverin sizi tanıyan tanıyor. Yıllardır paylaşımlarınızı görüyorum, takip ediyorum. Bindiğiniz arabanın iyi yönünü de kötü yönünü de çok iyi şekilde ve akıcı bir üslupla aktarıyorsunuz. Sıkılmadan merakla okuyorum o araçlara sahip olma ihtimalim olmasa bile. Kaldı ki bu hataları eksikleri fark edebilmek ciddi bir otomobil tecrübesi gerektirir. Saçma sapan fikir savunucuları yüzünden o tatlı üslubunuz karalanmasın. Tecrübelerinizi paylaşmaya devam ediniz lütfen, forumun kalitesi yerlerde olsa bile az kalan kaliteli üyeler hala bilgi peşinde :)
    Neden bu kadar fanatiksiniz?

    Premium, super sport veya exotic araçlarda hata olamaz mı? Asıl bu şekilde düşünmeniz sizin yaşınızın veya tecrübenizin azlığını gösteriyor.

    Lütfen internetteki videoları izleyin 991.2 kasa kodlu makyajlı 911 ile 992 kasa kodlu 911 arasındaki en belirgin farkın yüksek süratlerde sekme probleminin giderildiği belirtilir her kaynakta. Benim aracım 2016 model yani 991.2 olarak geçiyor bu problem var inkar mı edeyim? Porsche şirketine hissedar değilim sonuçta ne varsa onu yazıyorum. Kaldı ki Ferrari tarafında da bu yüksek süratte sekme sorunu çözülebilmiş değil F8 Tributo dahil devam eden bir problem.

    Mercedes’e gelince dediğim gibi ben araçları kullanmayı seviyorum, her parası olan özel şöfor tutmak zorunda değil hatta benden katbe kat daha iyi durumda olan arkadaşlarımız bile kendi araçlarını kendileri kullanmayı tercih ediyorlar. Bu bir zevk meselesi, sizde o zevk yoksa sorumlusu ben olamam.

    Bakın siz ve sizin gibiler sayesinde forum çöplüğe döndü ben bundan önce de “Montainegro” kullanıcı adıyla bu forumda onlarca paylaşım yaptım, özellikle 2010’lu yıllardaki forum kalitesi şu an sizin gibi arkadaşlar sayesinde kalmadı neden biliyor musunuz? Adam hayatında bırak 300+ km/h’larda gitmeyi Porschenin direksiyonuna bile oturmamış ama bu araca sahip olup da eksi ve artılarını paylaşan birine sizin yaptığınız gibi cahilce yorumlar yapıp bilgi sahibi olan kişileri kaçırdılar.

    Burayı okuyacak arkadaşlara da söylüyorum, size de, açın youtube videolarini 911’in önceki kasasına bakın araba eğer yüksek süratte seke seke gitmiyorsa o zaman ne derseniz haklısınız.

    Merhaba dostlar;


    Size ilk kez dostlar diye hitap etmemin sebebi ceza yediğimde, arkamdan izime kurşun sıktırmamış olmanızdan kaynaklı. Bu güzel davranışınızın beni onure ettiğini belirtmek isterim. Sizden bir ricam var lütfen Kayseri'ye yolu düşen bana ulaşsın.


    Ben burada bu üyelikle olurum olmam mesele değil, isterlerse tamamen üyeliğimi kapatsınlar. Şirkette yüzlerce telefon hattı ve çalışan kişiler var, birinin üzerinden üyelik açar yine devam ederiz evelallah.


    Hepinize çok teşekkür ederim. Ne zaman, nerede, neye ihtiyacınız olursa emriniz başım üstüne.


    @en1gma


    @patikliağa


    @MeGaDave06


    @TahaKaradeniz

  • Kredi çekip TL'yi shortlamak

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Memlekette eski araba yenisinden pahalı. En temiz aracı da alsan 3-5 masrafı çıkıyor. Üstüne prim yapma mevzuu da var.

    Temmuz sonu 330-340 bütçe ile geniş bagaj otomatik araç alayım dedim. Bu paraya 2015-16 model yarı otomatik c-elyyse buldum. Madem ikinci el alıyorum az daha model düşürüp corolla alayım dedim, iki önceki kasanın makyajlısı yok, en son 20 yaşında mercedeslere bakıyordum.

    Sonunda gidip sıfır fiorino eko premio aldım. Manuel oldu, kalite düşük oldu fakat kış lastiği dışında masrafım olmadı. Yakıtı düşük, bahtsız değilsem yakın zamanda bakım hariç masrafı yok, satayım desem piyasasının 5-10 altında çok hızlı gider.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akasha_Ether kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha az sanayiye uğramak. :)


    On yaşından büyük arabalara bindiğim için en büyük motivasyonum bu oluyor. Önceki aracımı 2011 yılında aldığımda 17 yaşındaydı. Sayesinde ustalar hakkıında baya bir ihtisas yaptım. :)


    Saçma sapan vergilendirme sistemimiz sayesinde imkanım olsa bile sıfır araç almam. Aksine imkanım olsa 8-10 yaşında performanslı bir D sınıfı araca binerdim.

  • ya benim de bütün motivasyonum kayboldu; sağolsun eşimin isteksizliği; benim kararsızlığım; yeni ,daha teknolojik ve hızlı araç alma isteğim yok oldu.


    nakit tüm birikmiş paramı, kuruşuna kadar yeni bir arabaya vermek ve verdikten sonra da yürütme maliyetlerimin en az 2 ye katlanacak olması , beni doğru bir iş yapıp yapmadığım konusunda düşündürüyor.


    sizce 10 yıllık aracımı satıp tüm birikmişi yaklaşık 270 bin TL ekleyip; 3-4 yıllık bir araç almak mı mantıklı?


    yoksa birikmişi hissede*altın da tutmak ve seçimi beklemek mi ? yoksa arsa vs.. almak mı?


    kafam allak bullak oldu.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ghostiki -- 10 Kasım 2022; 11:58:11 >
  • Egea gibi piyasanın en ucuz arabası olmak kaygısı güden bir araçtan ayrılmaktı.

    Prim yapsın mevzusunda değilim ama 2 yaşında arabayı 350 bine zor sattım. 2004 model arabaların 250 bin lira ettiği piyasada insanı düşündürüyor. Zamanında 40 bin farkla Megane alsaydım şu anda 150 bin lira farkla 500 bin liraya satardım.


    Yani elimdeki metanın hem TL'ye karşı değerini artırmak istedim. Egea'ya 5 lira zam geliyorsa Megane'a 6 lira zam geliyor. Aradaki makas açılıyor. O yüzden alabileceğim en pahalı arabayı aldım. Bir yandan da kredi çekerek TL borçlanmış bulundum. TL'nin değeri artsa bile bizim maaşlar düşmeyeceği için şu anda ödeyebileceğim kredi seviyesinden devam ederim. TL'nin değeri düşerse borcum TL olarak artmayacağı için borcu ödemem kolaylaşır.

  • Nasıl olsa kar yazar. Bu piyasada mazda da alsan alfa da alsan elinde bişey patlamıyor. Eskiden millet istemeye istemeye vw alıyordu. Devletimiz sağolsun çözdü meseleyi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Aynı ben. Bende 2020 6800 de Egea yı acil olduğu için 365 e zor sattım. Bir miktar borçlanıp eldeki tüm para ile alabileceğimin en iyisini aldım. Tl de kalınca daha da batıyoruz en azından değerlendirdim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Hevesin varsa al geç.
    Birikmişini mümkün olduğunca az kullanıp borçlanmaya bak.
    Benim de bişeye para verirken acaba gerçekten buna ihtiyacım var mı diye elim titrer ama sonra unutuyorsun 😃. Yalnız eşin de senin gibiyse işin yaş. Benim eşim öyle değil mesela, hiç acımaz paraya.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Borçlanmazsam para birikmiyor, eriyor.

    Ben de kredi ile arabayı yükseltip enflasyondan korunuyorum hem de aracın değeri altına,dolara,faize göre daha fazla artıyor

  • Mart ayinda hic ihtiyacim olmayan bir araci(sifir fiat pratico)
    300.000tl ye Bayiden %100üne kredili sekilde 36 ay taksitle aldim 5 6 taksit odedim gecen ay 385 bin e sattim 2000 km de kullandim faizi masdafi fln hesapladiktan sonra yaklaşik 30.000₺ kâr elde ettim

    Yatirim tavsiyesi degildir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ESER14 kullanıcısına yanıt

     eşim daha beter, kendimi ikna etsem ,onu ikna edemiyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Model yenilemeyi kesinlikle düşünmüyorum.
    Tüm ihtiyaçlarımı kusursuz şekilde tam olarak karşılayan bir aracım var.
    Ayrıca otomobil yatırım aracı falan değildir. Çünkü bu işin ticaretini yapmıyorum. Bir evim bir otomobilim var. İkisine de ticaret malı gözüyle bakmam. Bunların kıymeti ister 10 milyona çıksın, isterse 100 nin liraya düşsün hiç bir önemi yok.

    4 yıldır bindiğim aracıma muhtemelen 16 yıl daha bineceğim.

    Aracım 2015 jetta 1,4 tsi 150hp Dsg bmt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye'de en kısa vadede yılbaşına kadar "Aldın aldın" durumu var. Yılbaşından sonra asgari ücret en az %50 artacak o kesin. Asgari ücret artarsa iğneden ipliğe her şeyin fiyatı da artar, bu da malum. Piyasada da bir matrah güncellemesi konuşuluyor, matrah düşse bile fiyatlarda yine bir hareketlilik olacak. Bütün bunlara ek olarak dolar şuanda suni olarak baskılanıyor, yılbaşına kadar ufak ufak salsalar bile onun da 20'ye kadar yolu var en az. Elinizde TL varsa en azından bir şekilde değerlendirmek, araba olur veya almak istediğiniz başka bir şey olur. Bu arada adettendir, YTD  

  • Daha az arıza/bakım masrafı,

    Daha fazla konfor

    Daha geniş iç hacim ve bagaj

    Daha düşük yakıt

    Daha iyi araç ile yatırım


    Bunların hepsi birden olması zor ama ihtiyaca göre bir kaçını sağlayan araç kozmetik olarak da göze güzel geliyorsa tercih edilir.

  • Ülke genelinde ve küresel dünya üzerinde gelişen olumsuzlukların ilerisini düşünmek ve yarın imkan kalmayacağına emin olmak.

  • Para ve miktarı...

  • Su mesajlara ve foruma bakınca, genel olarak herkes yatırım aracı veya paranın değerini koruması için araç almış.
    Kredi kullanabilmek için araç yenileyenlerde var.

    Ama şimdi arkadaşlar elinde nakit olan için araba yatırım aracı olmamalı, misal 1 yıl önceye gidelim, hektas sasa gibi hisse senetleri bugün itibari ile 1 yil onceye göre,
    yaklaşık 11 - 12 kat artmış- , dolar bazında bile 5 e 6 ya katlamiş.

    1 yıl önce doğru bir portföy seçen arkadaş bugün parasını 5 ye 6 ya katlayabilirdi.

    Hiç bir aracın fiyatı da o derece artmadı.bu konuda kimsenin bir yatırımı girişimi olmamış belli ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ghostiki -- 12 Kasım 2022; 16:30:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.