Şimdi Ara

Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT İncelemem

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
4
Favori
14.998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT İncelemem


    Bazı insanlar vardır…
    Girdikleri ortamlarda, konuştukları topluluklarda her zaman dikkatler onların üzerindedir. Farklı bir farkındalıkları vardır. Herkesler onlardan
    bir şeyler almaya, esinlenmeye çalışır.
    Bazıları buna Karizma diyor…
    İşte bu kez sahip olduğum ve inceleyeceğim Otomobilde tıpkı yukarıdaki anlatımımı simgeliyor.
     Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT İncelemem

    Tekrar bir Mitsubishi ile karşınızdayım…
    Honda City aracımdan önce kullandığım Mitsubishi Colt, bende derin izler bıraktı ki tekrar Mitsubishi’ye döndüm diye düşünebilirsiniz.
    Uzun zamandır hayallerimi süsleyen bu aracın incelemesini diğerleri gibi bir oturuşta değil, günlerce üzerine ilaveler yaparak
    tamamlıyorum.
     Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT İncelemem

    Öncelikle şunu belirtmeliyim ki, bu araçta kendinizi safkan bir spor otomobilde gibi hissediyorsunuz. Size bunu hissettirecek çok fazla
    detay düşünülmüş. Performansından yol tutuşuna, konforundan güvenliğine, heybetli görüntüsünden yakıt ekonomisine, tüm detaylar
    Mitsubishi Mühendisleri tarafından incelikle dokunulmuş. 1.5 ve 1.6 Lancer’dan her anlamda farklı olan 1.8 Lancer, tamamen kendine
    özgü yapısıyla ülkemizdeki Lancer modellerinin içerisinde Evo X’den sonraki en güçlü seçenek olarak karşımıza çıkıyor.
     Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT İncelemem

    Araç, spor görünümü ve rengi sebebiyle trafikte dikkatleri üzerine toplayan bir yapıya sahip. Çoğu zaman insanların aracı birbirine
    gösterdiklerine şahit oluyorsunuz. Park ettiğiniz yerlerde çocuklar yanaşıp “kaç yapıyor abi bu” diye sorabiliyorlar.

    Benim aracımda diğer tüm 1.8 Lancer’lar gibi ruhsatta INSTYLE diye geçse de, esasen INTENSE modeli. 2009 yılından beri ülkemize
    getirilen aracın sıfırının fiyatı 75bin TL dolaylarında.
    İkinci el olarak aldığım aracın rengi Yakut Kırmızısı olarak geçiyor ve lansman rengini taşıdığı için biraz şanlı olduğumu söyleyebilirim.
    Bana göre Lancer’a en çok yakışan ve aracı gösteren renkler Kırmızı ve Beyaz seçeneği. Siyahta asil duruyor fakat aracın hatlarını
    tam olarak belli etmiyor diye düşünüyorum.
    1.8 Lancer, diğer 1.5 ve 1.6 Lancer’lara göre çok farklı donanım özelliklerine, yol tutuşuna, motor performansına, ses sistemine ve
    dış görünüme sahip…

    Daha önce bir Mitsubishi kullandığım için şu iki detayı çok iyi biliyordum,
    Temiz bir Mitsubishi alarak;
    1. Performans anlamında her zaman kağıt üzerindeki değerlerden çok daha fazla performans elde edeceğimi,
    2. Yakıt tüketimi anlamında yine kağıt üzerindeki değerlerden düşük değerler elde edeceğimi biliyordum. Bu sebeple Lancer 1.8 CVT
    bana göz kırpıyordu…

    Aracın kalbi 1798cc, 143Hp ve 178Nm değerlerine sahip MIVEC motordan oluşuyor. Maksimum gücünü 6000devirde veren araç,
    maksimum torkuna ise 4250devirde ulaşıyor.
     Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT İncelemem Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT İncelemem

    Düşük devirlerde sakin ama kendinden emin ilerleyen araç, ara hızlanmalarda da gaza sonuna kadar basmanıza gerek olmadan aracı
    istenilen hıza taşıyabiliyor.
    Gelelim üst devirlere, yani 4-6bin devir bandına…
    Burada küstahça bir gülümseme attığımın farkındasınız biliyorum. Evet, araç Direksiyonun arkasındaki gerçek Magnezyumdan üretilmiş
    kulakçıklarla kullanılmaya başlandığında bu devir aralıklarında adeta çıldırıyor diyebilirim.

    Spor modda kullandığınız zaman aracın Hiç bitmeyen bir gücü var izlenimine kapılıyorsunuz. 1.8 ve 143 beygirin hakkını spor
    moddayken daha keyifle aldığınızı söyleyebilirim.

    D modunda ise araç daha çok ekonomi yapma amaçlı çalışıyor. D modundaki kullanım durumunuzu belirli aralıklarla takip eden INVECS
    III teknolojisi, sizin aracı sürme karakteristiğinizi kaydedip ona göre bir performans sergiliyor. D modunda aracı çok agresif
    kullanırsanız, araç her daim fırlamaya hazır bir kısrağa dönüşüyor ve tüketimde buna bağlı olarak artıyor. Gaza sonuna kadar
    bastığınızda devir 6bin civarına kadar çıkıp sabitleniyor ve bu sırada araç çıldırırcasına ivmelenmeye devam ediyor. Benim size önerim
    kendi kullanma stilim olan, D modunda ekonomi yapma odaklı sakin kullanım, bu sayede düşük yakıt tüketimi elde etme, agresif
    kullanma ihtiyaçlarında ise spor moda geçme. Bu arada belirtelim, Vites kolu üzerinde Spor modu yer almıyor, Siz kulakçıklarla
    oynamaya başladığınız an araç spor moda geçmiş oluyor. Sağ Magnezyum kolu kendinize bir süre çekili tuttuğunuzda tekrar D
    moduna geçmiş oluyorsunuz.
    Spor modda ayrı bir karaktere bürünen Lancer, 0-100 ve son hızlarda D moduna göre çok daha iyi zamanlar elde etmenizi sağlıyor.

    Genelde yol tutuşu iyileştirmek için modifiye anlamında yapılan “Kule Gergisi” bu araçta standart olarak geliyor. 18'' jantlar ile birlikte
    araç yolda adeta süzülerek yol alıyor. Lancer 1.8 virajlarda ve ani manevralarda size sonuna kadar güven veriyor. ASTC(ESP)
    istenildiği zaman kapatılıp açılabiliyor. Ben her daim açık kullanıyorum. Lastik ebatı olarak aracın standart fabrika çıkışında 215X45X18
    ölçüleri yer alıyor.
     Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT İncelemem Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT İncelemem


    Araçta Çok kollu süspansiyon kullanılmış ve 1.8’de süspansiyonlar spor olarak ayarlanmış durumda. Bu sebeple Yol tutuş çok başarılı
    bir hale gelmiş. Lastik yanak ebadı 45 olmasına karşın, darbeleri emen ve kabine çok fazla iletmeyen bir yapıya sahip. Diğer 1.5 ve
    1.6 modellerine göre daha farklı bir yalıtım sistemi uygulanmış. Camları kapattığınız zaman adeta dış dünya ile irtibatınız kopuyor
    diyebilirim. Orta yükseklikteki hızlarda dahi içeriye rüzgar sesi vb. almıyorsunuz.

    Lancer 1.8’de diğer 1.5 ve 1.6 Lancer’da kullanılan klasik 4 ileri Otomatik şanzıman kullanılmıyor.
    Genel olarak sorunsuz şanzımanlar kullanan Mitsubishi, Colt’da dünya devi Getrag ile çalışırken, Lancer 1.8’de Otomatik Vites olarak
    Japon menşeili Jatco’nun üretimi olan CVT şanzımnı kullanıyor. Aynı şanzıman yurt dışındaki 2400cc Lancer’larda da mevcut. Jatco
    daha önce incelediğim 2.0 Ford Mondeo TDCI Otomatik Şanzımanında gözüme çarpmıştı. Belki biliyorsunuzdur, dizel 2.0’lık Mondeo
    motoru çok yüksek tork değeri(340Nm) sunuyor ve buna karşın Otomatik Şanzımanı hiç sorun çıkarmıyor. Bu kadar yüksek torka
    rağmen bir şanzıman sorun çıkartmıyorsa benden tam puan almayı hakkediyordur. Lancer 1.8’de 6 ileri kademeye sahip şanzıman F1
    olarak direksiyonun arkasındaki Magnezyum kulakçıklar sayesinde Spor modda kullanılabiliyor. D modunda şanzımanın CVT olması
    sebebiyle 1500 devirde tüm şehri dolaşabiliyorsunuz. Ani gaza basmalarda devir örneğin 5-6 bin devirde sabit kalırken hız sürekli
    artıyor. Şanzımana kısa bir süre içinde alışabiliyorsunuz ve adeta araç, şanzıman ve siz arasında bir bağ oluşuyor.
     Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT İncelemem

    Bu bağ sonrasında şu izlenimi elde ediyorsunuz; Araç D modunda ağırbaşlı beyefendi bir yapıda yolda süzülerek ilerliyor. Spor modda
    ise, adeta tüm enerjisini bağırarak haykıran bir boğa edasıyla asfaltı kazıyor…
     Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT İncelemem Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT İncelemem

    Gelelim bu aracın belki de en iyi özelliklerinden biri olan 8+1 Ses Sitemine;
    Rockford Fosgate imzalı 650W Premium Müzik sistemi, bu araçta gaz pedalından ziyade sizi heyecana getiren ilk unsur diyebilirim.
    Bagajda bulunan 10'' lik punch(subwoofer) ile bass vuruşlarını içinizde hissetmenizi sağlıyor.
     Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT İncelemem Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT İncelemem

    6 adet CD alan ana ünite üzerinde istediğiniz tüm ayarlamaları gerçekleştirebiliyorsunuz. Direksiyon üzerindeki butonlar ile de ses
    sitemini kontrol edebiliyorsunuz. Bu araçtaki ses sistemini herhangi bir araca uygulamaya kalktığınızda 2013 yılında 4500TL gibi bir
    harcama yapmanız gerekiyor. Çok başarılı bir ses sitemi olduğunu yenilemek istiyorum. Daha önce Ford Focus’da kullanılan Sony ses
    sistemini çok iyi ve yeterli buluyordum, taki bunu dinleyene kadar…
     Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT İncelemem Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT İncelemem

    Bluetooth, Far-Yağmur Sensörü, Cruise Control, Soğutmalı torpido, içinde 12 V’luk elektrik girişi olan Kol dayama, AUX girişi, Ön
    konsolda, kapılarda ve Vites kolunun ön kısmı ile çevresinde karbon kaplama gibi konfor, güvenlik ve sürüşü kolaylaştırıcı birçok
    özelliğe sahip.
     Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT İncelemem

    Yakıt tüketimi olarak, hafta sonları yaptığım Maltepe-Beyoğlu geçişlerinde köprü trafiği olduğu halde, 7.3 Lt gibi değerleri
    yakalıyorum. Çok aşırı dur kalkların olduğu trafikte 9 litre civarı bir tüketim çıkıyor. Durmaksınız gidilen Otoyollarda ise 5-6 litreli
    değerler kolaylıkla yakalanabiliyor.
     Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT İncelemem

    Yol Bilgisayarında anlık, ortalama tüketimlerle, kalan yakıtla gidilebilecek mesafe, sıcaklık göstergesi, periyodik bakım hatırlatıcıları,
    ESP uyarıları gibi bir çok detaya ulaşabiliyorsunuz.

    Aracın kapıları oldukça ağır ve kapanırken tok bir ses duyuyorsunuz. Kapı üstleri pahalı araçlarda olduğu gibi bir hayli geniş tutulmuş.
    Rahatlıkla kolunuzu buraya koyabiliyorsunuz. Tüm kapılarda eşya koyma gözleri bulunuyor. Önde bulunan kol dayama 2 kademeli
    açılıyor ve içerisinde 12 V aksesuar girişi bulunuyor. Arka kol dayamada arkadaki yolcular için oldukça rahatlık sağlıyor ve iki adet
    bardak tutucu içeriyor.
     Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT İncelemem

    Aracın torpidosu soğutuculu ve soğutma özelliğini isterseniz açıp kapatabiliyorsunuz. Yine torpidoda ön yolcu hava yastığını kapama
    düğmesi bulunuyor. Torpidoda aydınlatma olmayışı bir eksiklik sayılabilir. Tüm camlar 2 kademeli Otomatik açma kapamaya sahip.

    Euro NCAP çarpışma testlerinden 5 yıldız alan araçta Sürücü Diz dahil olmak üzere Toplam 9 adet Hava Yastığı bulunuyor.

    400 litrelik Bagaj hacmi sedan bir otomobil için yeterli düzeyde. Aracın kalitesini bagajı açtığınızda da görebiliyorsunuz. Uzaktan
    kumanda üzerindeki bagaj açma düğmesiyle bagajı açabiliyorsunuz.
     Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT İncelemem

    Yetkili serviste 1.8 aracınızı bilgisayara bağlatıp kendinize özgü ayarları birkaç dakika içinde yaptırabilirsiniz, örneğin; Uzaktan
    Kumanda düğmesi ile tüm camları açıp kapatma, yine uzaktan kumanda ile kapıları açtığınızda eğer hava kararmışsa farlarınızın da
    yanması, kontağı kapatıp anahtarınızı çıkardığınızda cam açma/kapama düğmelerinin kaç saniye süreyle aktif kalacağı, kapıların
    otomatik kilitlenmesi, yol bilgisayarında değişiklikler gibi birçok özelliği açtırıp kapattırabiliyorsunuz.

    Bu araçta son derece objektif yaklaşmama rağmen eksiklik olarak sayabileceğim konular çok sınırlı. Bu kadar kaliteli bir ses sistemi
    için daha yüksek radyo frekans alıcısı konulabilirmiş, zira radyonun bazen ses sisteminin hakkını vermede güçlük çektiğine şahit
    oluyorsunuz. Bir diğer detay noktada torpido içerisinde aydınlatma olmayışı olarak sıralayabilirim.

    Sonuç olarak, tercih edilmesi aşamasında biraz cesaret isteyen bu araç 1.8 oluşunun hakkını performans, yol tutuş, güvenlik ve
    konfor anlamlarında fazlasıyla veriyor. Yakıt tüketimi anlamında birçok 1.6 Otomatik benzinli modelden(Honda Civic, Mazda 3, Ford
    Focus, Opel Astra, Vw grubunun FSI Otomatikleri) daha az yaktığını çok net söyleyebilirim. İstenildiğinde LPG dönüşümüne de olanak
    tanıyor ve başarılı sonuçlar alınabiliyor.

    Çok kaliteli profesyonel bir ses sistemine sahip bu araç, diğer konfor ve güvenlik ekipmanları ile sizin ve ailenizin güvende yolculuk
    yapmasını sağlıyor. Fiyat/Performans anlamında sınıfında 1.sıraya oturacak bu model genelde temiz ve titiz kullanılmış olarak ikinci el
    olarak bulunabiliyor.

    Bu araç için Sedan aynı zamanda Spor bir Otomobil almak, farklı olmak isteyenler için biçilmiş kaftan diyebilirim.
     Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT İncelemem


    Detaylı Resimlere İmzamdaki Garaj linkinden ulaşabilirsiniz ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TYR -- 5 Ağustos 2013; 10:36:29 >







  • ofisteyim, tümünü okumak için akşamı iple çekiyorum! eline sağlık arkadaşım!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aethyrs

    ofisteyim, tümünü okumak için akşamı iple çekiyorum! eline sağlık arkadaşım!
    Yazınızın tamamını okudum. çok beğenerek zevkle okudum. abartmıyorum, bir çok profesyonel yorumcudan daha başarılı buldum. elinize sağlık. keşke asx imde de aynı vites olsaydı. kazasız belasız sürüşler diliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eякαn

    Yazınızın tamamını okudum. çok beğenerek zevkle okudum. abartmıyorum, bir çok profesyonel yorumcudan daha başarılı buldum. elinize sağlık. keşke asx imde de aynı vites olsaydı. kazasız belasız sürüşler diliyorum.

    Alıntıları Göster
    Teşekkür ederim Arkadaşlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TYR

    Teşekkür ederim Arkadaşlar...

    Alıntıları Göster
    Rüya gibi...
    Hayırlı uğurlu olsun.
  • Yazınızın tamamını okudum bir araç ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi. Kısacası b yeni aldığım 2013 model C. cruzeden pişman oldum .Keşke bir lancerım olsa dedim.

    Ellerinize Sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr Empire

    Yazınızın tamamını okudum bir araç ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi. Kısacası b yeni aldığım 2013 model C. cruzeden pişman oldum .Keşke bir lancerım olsa dedim.

    Ellerinize Sağlık.
    Ben hep yakıt tüketiminden korkuyordum bu serinin o kadar korkulacak bir tüketimi yokmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TYR

    Teşekkür ederim Arkadaşlar...

    Alıntıları Göster
    Hocam birde konuyu genele taşırsanız daha çok kişi bu güzel konudan faydalanır. Malum herkez girmiyor bu bölüme.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr Empire

    Hocam birde konuyu genele taşırsanız daha çok kişi bu güzel konudan faydalanır. Malum herkez girmiyor bu bölüme.
    Mr Empire; Teşekkür ederim...
    C. Cruze'de güzel bir araç, güle güle kullanın ;)
    Konunun taşınmasını sağlayacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TYR -- 10 Mayıs 2013; 11:30:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TYR

    Mr Empire; Teşekkür ederim...
    C. Cruze'de güzel bir araç, güle güle kullanın ;)
    Konunun taşınmasını sağlayacağım.

    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr Empire

    quote:

    Orijinalden alıntı: TYR

    Mr Empire; Teşekkür ederim...
    C. Cruze'de güzel bir araç, güle güle kullanın ;)
    Konunun taşınmasını sağlayacağım.

    Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    guzel bir inceleme olmus tesekkurler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NovaTHOR

    guzel bir inceleme olmus tesekkurler...

    Alıntıları Göster
    Ben teşekkür ederim

    Geçen hafta İstanbul-Bodrum arasını 6.4lt ortalama ile gittim(700km) 150km daha gidebilecek yakıtım vardı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TYR -- 9 Temmuz 2013; 12:35:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TYR

    Ben teşekkür ederim

    Geçen hafta İstanbul-Bodrum arasını 6.4lt ortalama ile gittim(700km) 150km daha gidebilecek yakıtım vardı...

    Alıntıları Göster
    Bu aracı almayı düşünüyordum , incelemeniz gerçekten etkiledi beni .(alacağım)
    Size kazasız ve arızasız sürüşler dilerim ...

    Ayrıca ; arkadaşların da belirttiği gibi incelemeniz çok profesyonel . Başarılar diliyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dominikyorfa

    Bu aracı almayı düşünüyordum , incelemeniz gerçekten etkiledi beni .(alacağım)
    Size kazasız ve arızasız sürüşler dilerim ...

    Ayrıca ; arkadaşların da belirttiği gibi incelemeniz çok profesyonel . Başarılar diliyorum...

    Teşekkür ederim,
    Karar vermenizde yardımcı olabildiysem ne mutlu bana
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TYR

    quote:

    Orijinalden alıntı: dominikyorfa

    Bu aracı almayı düşünüyordum , incelemeniz gerçekten etkiledi beni .(alacağım)
    Size kazasız ve arızasız sürüşler dilerim ...

    Ayrıca ; arkadaşların da belirttiği gibi incelemeniz çok profesyonel . Başarılar diliyorum...

    Teşekkür ederim,
    Karar vermenizde yardımcı olabildiysem ne mutlu bana

    Alıntıları Göster
    Araç incelemeniz harika olmuş elinize sağlık. Yazınızı bir kaç görselle destekleseydiniz çok daha hoş olurdu diye bir öneride bulunayım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: itsthehallowman

    Araç incelemeniz harika olmuş elinize sağlık. Yazınızı bir kaç görselle destekleseydiniz çok daha hoş olurdu diye bir öneride bulunayım.

    Merhaba,
    Resimleri yüklediğim adreste problem olmuş. Yeniden düzenledim.
    Öneri ve beğeniniz için Teşekküler
    @itsthehallowman
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TYR

    quote:

    Orijinalden alıntı: itsthehallowman

    Araç incelemeniz harika olmuş elinize sağlık. Yazınızı bir kaç görselle destekleseydiniz çok daha hoş olurdu diye bir öneride bulunayım.

    Merhaba,
    Resimleri yüklediğim adreste problem olmuş. Yeniden düzenledim.
    Öneri ve beğeniniz için Teşekküler
    @itsthehallowman
    İncelemeniz ve araç çok güzel, tebrikler.

    Bir dönem benim de ilgi alanımda olan bir modeldi, dış dizaynı çok güzel ve spor ama kokpit dizaynı çok çekici gelmemişti bana.

    Jantlar daha spor olabilirdi, 18'' jant için çok klasik duruyor. Benim Civic'in jantları da sizin jantlara benziyor pek hoşuma gitmiyorlar.

    Kazasız belasız kullanın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ireyal

    İncelemeniz ve araç çok güzel, tebrikler.

    Bir dönem benim de ilgi alanımda olan bir modeldi, dış dizaynı çok güzel ve spor ama kokpit dizaynı çok çekici gelmemişti bana.

    Jantlar daha spor olabilirdi, 18'' jant için çok klasik duruyor. Benim Civic'in jantları da sizin jantlara benziyor pek hoşuma gitmiyorlar.

    Kazasız belasız kullanın.

    Teşekkür ederim.
    Evet katılıyorum, Mistsubishi'lerde kokpit genelde sade ve albenisiz kullanılıyor.
    Jant konusunda ise, bana bu aracı aldıran temel unsurlardan biri diyebilirim :)
    Öyleki birgün olurda Evo almak nasip olursa, o araçta dahi kullanabilirim...

    Sizde aracınızı güle güle kullanın




  • Teşekkür ederim.

    Evo çok dehşet bir şey, inşallah almak nasip olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ireyal

    Teşekkür ederim.

    Evo çok dehşet bir şey, inşallah almak nasip olur.
    Hayatımda okuduğum en güzel incelemeydi diyebilirim. Blogtaki tüm incelemeler müthiş ötesi Focus Picanto Micra Colt City kesinlikle çok iyidiler.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.