Şimdi Ara

''Michelin Cross Climate '' Kış Lastiği Gibi Davranan Yaz Lastiği (92. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1.918
Cevap
64
Favori
262.917
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9091929394
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    Crosclimate ortalama bir lastiktir, aracı limitlerinde kullanmıyorsanız problem çıkartmaz, 3 kış eskisehirde beni yolda bırakmadı, yazın da tatilde Antalya sıcağın da problem yaşamadım, ama ben hız limitlerine uyan bir insanım, genelde hızlı ve sert kullanımı sevenler bu lastikten memnun kalmiyor
    Hocam merhaba bir daha lastik alırsanız tercihinizi ne olur acaba bende Eskişehir- Ankara'da kullanicam genelde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kir-pi K kullanıcısına yanıt
    Normal kullanımda sıkıntı çıkarmıyor. Bendekilerin bu yıl 4. sezonları artık bitmeye başladı. Burada mühendisliğin m'sinden anlamayanların sözde argümanlarına kulak asmayın. İçini dolduramadıkları argümanları 2-3 mesaj sonra hakarete, Michelin çalışanı olduğunuzu ima etmeye kadar gidebiliyor.

    Bir daha alır mıyım? Sanmam. Bu lastik sınıfında ilkti. Şimdi pek çok markanın lastiği mevcut. Testlere, değerlendirmelere bakar öyle karar veririm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 31 Ekim 2019; 17:47:39 >
  • kir-pi K kullanıcısına yanıt
    Trafik maalesef bizim kullanım tarzımıza göre işlemiyor. Ani fren gereksinimlerinde artan duruş mesafesi büyük pişmanlıklara sebebiyet verebilir. Emniyetli sürüş adına 4 mevsim lastiğe bundan böyle yanaşmam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • batkent B kullanıcısına yanıt
    4 mevsim lastik alirmiyim, alırım, ama o zamanki duruma göre marka değişebilir, oğlum connet te nokianin 4 mevsimini almıştı her iki aracı da kullandığı için Nokianın karda daha iyi olduğunu soyluyordu, ben kendim deneyemedim çünkü o aracı kısa süre sonra sattı, bu sene Caddy ye ne alır bilemiyorum, ben crosclimate takılı aracı 1 ay önce sattım, yeni araca bu sene kışlık almayacağım, evdeki diğer araçta kışlık falken ler var, gerektiğinde onu kullanacagim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bende yola cross climate diye çıktım ama sanırım nokian da karar kıldım.

    Bi aksilik olmaz ise yarın nokian 4 mevsim taktiracagim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    Crosclimate ortalama bir lastiktir, aracı limitlerinde kullanmıyorsanız problem çıkartmaz, 3 kış eskisehirde beni yolda bırakmadı, yazın da tatilde Antalya sıcağın da problem yaşamadım, ama ben hız limitlerine uyan bir insanım, genelde hızlı ve sert kullanımı sevenler bu lastikten memnun kalmiyor
    Beklentim fren performansının artması,aracın sürekli patinaja kalmaması.Kışında soğuklarda emniyetli bir şekilde gidebilmek.Bu lastiğin açıkçası bu beklentileeimi karşılayacağını düşünüyorum,yanlışım varsa düzeltin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bridgestone Weather Control A005 çıkmış
    testlerde karda çok iyi değil idare eder, kuru ve ıslak frenleme çok iyi demişler. etiket değerleri c a güzel bir lastiğe benziyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt
    Ben Eskişehir'in en çok inişi çıkışı olan Çankaya da oturuyorum, 3 yıl boyunca 1 kez bile yolda kalmadım, fren konusunda gerçek kış lastigi ile yarışamaz sanırım, karda motor freni kullanırım genellikle, benim için önemli olan yolda kalmamak, bu lastik de 3 yıl boyunca bu işi gördü. Ancak Eskişehir'in düz bir arazide olduğunu fazla iniş çıkış olmadığını göz önünde bulundurmak lazım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hayatımda kullandığım en rezil lastik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • burada 4 mevsim lastiklere özellikle de crossclimate a çok sallayan arkadaşlar olmuş. ben yaşadığım şehirde yılda en fazla 1-1,5 ay kar gören bir sürücü olarak bu lastikleri tercih ettim. hatta ilk aldığım zaman kar yağar yağmaz sırf lastikleri denemek için yola çıktım. yeni yağmış 10-15 cm yükseklikte karda hiç kaymadan yokuş çıktım. ara sokaklarda donmuş kar üzerinde tıkır tıkır sorunsuzca ilerledim. baharda uzun yolda sağanak yağmurda 100-120 km hızlarda gayet güven verdi bana bu lastikler. yazın sıcak asfaltta yol tutuşu da tatmin ediciydi. hiç bir zaman keşke almasaydım bu lastikleri demedim. benim için tek handikapı kısa sürede ömrünü tamamlaması oldu. tabi şöylede bir durum var. aynı lastikleri benden daha önce almış ama daha az kilometre yapmış bir arkadaşın aracında lastikler hala ilk günkü gibi duruyor. gösterdiğim bir kaç usta benimkilerin bu şekilde yıpranmasında rot-balans ayarlarında bir sıkıntı olabileceğini söyledi. son olarak şunu söyleyebilirim; benim gibi kışı çok sert geçmeyen ama azda olsa kar gören yerlere yaşayanlar için, hem yazlık hemde kış lastiğine para vermektense birde üstüne 6 ayda bir sökme takma parası ve lastiği depolama parası vermektense 4 mevsim lastiği kullanmak daha mantıklı olacaktır. sonuçta bu lastiği üretenler dünya devi markalar. bu ürünü bugün bulup yarın piyasaya sürmedikleri aşikar. onlarca test ve deneyden geçiyordur mutlaka. teknoloji gelişiyor. yeniliklere açık olmak lazım. körü körüne kötülemenin bir anlamı yok.




  • muten_roshi kullanıcısına yanıt
    Kimse körü körüne kötüleyip sallamıyor, herkes izlenimlerini tecrübelerini yazıp paylaşıyor, önce üsluba dikkat edelim. Yaz lastiğine nazaran kışın elbette daha iyi. Ancak yılın büyük çoğunu yaza istinaden yaşadığımızı düşünürsek (7 derece üstü) bu lastik 2. Yılından itibaren su koymaya başlıyor (plus'ı tecrübe etmedim). ABS çok sık devreye girip fren mesafesini uzatıyor. Ben de diyorum ki Kocaeli İstanbul gibi iklimler için CC parasına falken-dunlop yazlık sava kışlık takım çekerim. Şu an CC kullandığım halde 2 senedir kışları önlere wrd4 takıyorum. Herkesin kendi tecrübesi tercihi, ben bundan öte yazlık lastik ve en azından önlere kışlıkla devam ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • burakizmr B kullanıcısına yanıt
    Bursa 'da yaşıyorum dediklerinizin altına imzamı atarim. 2 yılda çöp oldu. Aracı sattım üstünde gitti kurtuldum. Bir daha tövbe. Ikıncı yaz frene dokunur dokunmaz abs devreye giriyordu. 100 metre takip mesafesi bırakıyordum önümdeki ile. Kaza yapmadan kurtuldum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazlık bir bölgede, ılıman iklimde yaşıyorsanız çok gereksiz bir lastik bana göre.
  • burakizmr B kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle katılıyorum. İki yıldan sonra patinaj ve kızaklama başlıyor. Ankaradayım, 2015 te aldığım crossclimate lastikler sertleşince 2018'te önlere bir çift yeni crossclimate aldım. Bu yıl önler yine patinaj çekmeye başladı. Bu sefer önlere kışlık alıp arkayı crossclimate olarak bırakacaktım ama forumda tehlikeli olur diye yazmışlar. Bugün gidip önlere sıfır crossclimate alıp geçen yıl aldıklarımı da arkaya taktırdım. Seneye arabayı yenileme niyetim var nasip olursa, o zaman en iyisinden bir yaz lastiği bir kış lastiği alacağım inşallah. Bu arada çiftini 900 liraya taktırdım ivedikte.

    Edit: 205/55R16 91H 2019 / Veysel Ticaret



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Caslantas -- 2 Kasım 2019; 19:19:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nerede yaşadığınız çok önemli. Eğer yıl boyu -10 +30 derece arasında gezen bir yerdeyseniz memnun eder.
    Astra 1.4T ye aldım. Boyutlar 225/45/17. Trabzon'da ikamet ederken aldım. Hiç üzmedi. Yaylaya çıktım, otoyolda zorladım tedirgin etmedi.
    Ancak yazın Denizli'de bulundum 2 ay. Tam bir kabus. Çok az bayırda az miktar gaza basarsam patinaj, kırmızı ışıktan kalkarken gaza basarsam patinaj, u dönüşü çekerken kaymalar. Hatta bir kere denemek için yokuşta gaza yüklendim 2. vites ortasına kadar patinaja devam ettim. Dişler çok yıprandı ancak ben dağ bayır gezdim o konuda hakkını yemem. Diş yapısından dolayı arabada titreşim arttı çok az miktarda. Sessiz ve yumuşak bir lastik ama. Yağmur ve ıslak zemin performansı gayet iyidir.

    Demem odur ki: 2 takım lastikle uğraşamam, mevsim şartlarım ılıman geçer, arabayı zorlamam derseniz güzel lastiktir; alınır.
    Ama mevsimler sert geçer, her mevsim tam performans beklerim, gerektiğinde zorlarım, güvenliğimden taviz vermem derseniz ve en önemlisi 2 takım iyi lastik bulundurma imkanınız varsa almayın.

    Not: Önceki lastiklerim Dunlop FM800dür.
    Not2: CrossClimate+ bahsi geçen lastiktir.
    Not3: Yukarda gördüğüm için ekleme ihtiyacı duydum. Dunlop FM800 yaz koşullarında ıslak/kuru zeminde ezer geçer CC+'ı. Kışın CC+ eziyor tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DrHolyday -- 3 Kasım 2019; 1:21:21 >




  • Caslantas kullanıcısına yanıt
    Bence siz öne kışlık alın. Bizler bu kötü lastiklere para verdikçe bu adamlarda haklı olarak üretip bize tekrar satacaklar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muten_roshi kullanıcısına yanıt
    quote:

    donmuş kar üzerinde tıkır tıkır sorunsuzca ilerledim


    donmuş kar üzerinde kış lastiğiyle bile sağlıklı gidemezsiniz ,siz ya bunları hiç yaşamadınız yada başka bir amacınız olmalı
    misal ben sizin o dediğiniz (sallayan) kişilerin başında geliyorum ,ilk zamanlardan beri hep ayın şeyleri söyledim ve hala aynı fikirdeyim
    çünkü amerikayı tekrar tekrar keşfetmeye çalışmanın anlamı yok

    araba lastiği dediğimiz şey uzay mekiği değil ,kauçuktan belli oranlarda karışım yapılıyor ve birde değişik dişler açıldığında al sana araba lastiği

    bu lastiklerden ilk sene memnun kalırsınız ama 2.yıldan sonra sorunlar başlar dedim ve bunu derken nedenlerini de açıkladım
    kış lastiğinin hamuru çok daha yumuşaktır ,sen bu lastiği misal 35-40 derece sıcaklarda kullanırsan lastiğin özelliği mutlaka bozulmaya başlar dedim
    az buçuk kimya ve fizik bilen ne demek istediğimi anında anlar

    rot -balans ayarı bozuksa ve sen bunu anlamadınsa diyecek sözüm yok
    rot ayarı bozuksa direksiyonu bıraktığında araba kendiliğinden bir tarafa sapmaya başlar
    balans ayarı bozuksa genelde 100 km. üzerine çıktığınızda direksiyonda titreme hissedersiniz ,çok fazla bozukluk var araba bile titremeye başlar

    dünya devi dediğin lastik üreticilerinin bazen ne kadar rezil lastikler ürettiğini de bilmiyor olmalısınız
    dünya devi bir firma her zaman çok iyi ,hatasız şey üretecek diye bir yasa mı var ?

    üstelik bu 4 mevsim lastik olayı yeni bir şey değil ,ben 80 li yıllarda dahi bir defa alıp kullandığımı hatırlıyorum (tarihi tam hatırlamıyor olabilirim)

    eğer tüm yılı bir lastikle geçirebilecek teknoloji olsa ,o zaman bahsettiğiniz firmalar niye ayrıca yazlık ve kışlık lastik üretiyor ?
    4 mevsimi geçtik yazlık ve kışlık lastiklerde dahi iyi ve kötü olanları var ,her firma bu konuda yarış işinde ,daha iyisini üretip satışlarını artırma derdinde

    bir arabaya binlerce tl. verirken acımayanlar nasıl oluyorsa ,iş lastiğe gelince birden tasarruf aklına geliyor




  • kasmaster59 kullanıcısına yanıt
    Valla ben daha kötüsünü görmediğim için bişey demek istemiyorum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.CEMİL

    quote:

    donmuş kar üzerinde tıkır tıkır sorunsuzca ilerledim


    donmuş kar üzerinde kış lastiğiyle bile sağlıklı gidemezsiniz ,siz ya bunları hiç yaşamadınız yada başka bir amacınız olmalı
    misal ben sizin o dediğiniz (sallayan) kişilerin başında geliyorum ,ilk zamanlardan beri hep ayın şeyleri söyledim ve hala aynı fikirdeyim
    çünkü amerikayı tekrar tekrar keşfetmeye çalışmanın anlamı yok

    araba lastiği dediğimiz şey uzay mekiği değil ,kauçuktan belli oranlarda karışım yapılıyor ve birde değişik dişler açıldığında al sana araba lastiği

    bu lastiklerden ilk sene memnun kalırsınız ama 2.yıldan sonra sorunlar başlar dedim ve bunu derken nedenlerini de açıkladım
    kış lastiğinin hamuru çok daha yumuşaktır ,sen bu lastiği misal 35-40 derece sıcaklarda kullanırsan lastiğin özelliği mutlaka bozulmaya başlar dedim
    az buçuk kimya ve fizik bilen ne demek istediğimi anında anlar

    rot -balans ayarı bozuksa ve sen bunu anlamadınsa diyecek sözüm yok
    rot ayarı bozuksa direksiyonu bıraktığında araba kendiliğinden bir tarafa sapmaya başlar
    balans ayarı bozuksa genelde 100 km. üzerine çıktığınızda direksiyonda titreme hissedersiniz ,çok fazla bozukluk var araba bile titremeye başlar

    dünya devi dediğin lastik üreticilerinin bazen ne kadar rezil lastikler ürettiğini de bilmiyor olmalısınız
    dünya devi bir firma her zaman çok iyi ,hatasız şey üretecek diye bir yasa mı var ?

    üstelik bu 4 mevsim lastik olayı yeni bir şey değil ,ben 80 li yıllarda dahi bir defa alıp kullandığımı hatırlıyorum (tarihi tam hatırlamıyor olabilirim)

    eğer tüm yılı bir lastikle geçirebilecek teknoloji olsa ,o zaman bahsettiğiniz firmalar niye ayrıca yazlık ve kışlık lastik üretiyor ?
    4 mevsimi geçtik yazlık ve kışlık lastiklerde dahi iyi ve kötü olanları var ,her firma bu konuda yarış işinde ,daha iyisini üretip satışlarını artırma derdinde

    bir arabaya binlerce tl. verirken acımayanlar nasıl oluyorsa ,iş lastiğe gelince birden tasarruf aklına geliyor
    Herşey tamam yazdıklarınız doğru da.
    Dası şu sizin 80 lerde alıp kullandığınız 4 mevsim bu 4 mevsim değil. Ortası kışlık üretilen kenarları yazlık olan çok hız endeksi olmayan lastiklerdi.
    Bu zaman ki 4 mevsimler ise, yazlık lastiğe göre nispeten soğukta sertleşmeyen, yazın ise kışlıklara göre çok çok yumuşamayan, farklı bir teknolojisi olan ama hiçbir zaman tam bir yaz kastiği performansı veya kışlastiği performansı vermeyen. Aracını ivmeli kullanan kişilere uygun olmayan ancak ortalama bir kullanıcıyı çok memnun eden yeni bir teknolojidir.
    Teni değil ki 80 lerdede vardı derken yanılgıya düşmeyin.
    Bir otomotiv mühendisi olarak 4 mevsim lastik almayı düşünenlere tavsiyem Falken as210 etiket değerleri michelin crosclimate ile aynı ama tam yarı fiyatına(ülkemizde fabrika kurması , gümrük vergisi ve nakliye giderleri olmaması sebebiyle)
    Oysa avrupada michelinin 2/3 fiyatına.
    Ben mi? 😁Crosclimatelerimle 60 bin km yaptım şimdi Falken as 210 alacağım.
    Falken de çalışmıyorum, lastikci değilim :)
    Kolay gelsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • fsnn F kullanıcısına yanıt
    80 li yıllardan bu zamana kadar tabiki gelişmeler olmuştur ama ben o zamanlarda dahi olduğunu vurgulamak istedim
    diğer konularda da benzer şeyleri söyledik

    tek katılmadığım nokta ise "çok memnun kalınacağı" taraf

    şansa bu senede aşırı kar yağışı falan olmazsa kışın çok memnun olurlar ama aşırı yağışlarda ve aşırı rampa yerlerde tam performans vermeyecektir (kış lastiğine oranla)

    diğer konu ise varsayalım kışların hafif geçtiği bir yerde ikamet ediyorsunuz ,işte böyle durumlar için "ben zaten" diye başlayan sözler görüyoruz
    bende diyorum ki ,peki sizin oradan başka bir şehre gitme ihtimaliniz yok mu ?

    ben ılıman iklimde ikamet ettiğim ve çok az araç kullandığım halde Aralık ayında kışlık lastikleri taktırıyorum
    çünkü misal Ankara ya gitmek mecburiyetinde kalırsam ne olacak diye düşündüğümden

    asıl can alıcı nokta ise ,teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin ,bu lastiklerin aşırı sıcaklarda daha çok aşınacağı ve sertleşmeye başlayacağı gerçeği

    yani en iyi şartlarda dahi 2. yıldan sonra hem yazları hemde kışları verimlerinin daha çok düşeceği kesindir
    ancak 2-3 yılda bir lastik değiştirenler idare edebilir

    gerçi bizim yaşlarda olanlar ,eski yıllarda kış lastiği nedir bilmezdik bile ,yaz kış aynı yaz lastikleriyle gözü karartıp kullanırdık :)

    edit : bu arada söylemeyi unuttuğum bir konu vardı ,forumda lastikçisin falan diye saçmalayanlara aldırmayın ,lastikçi olsanız ne fark edecek ?
    misal benim lastikçi her tür lastik satıyor ,isteyene yazlık ,isteyene kışlık ,isteyene 4 mevsim
    adam her durumda takma sökme ,balans ücreti alıyor zaten ama lastik park yapıyorsanız o zaman takma sökme parası ve balans için ücret istemiyor

    biz burada genel bilgiler veriyoruz ,teşekkür edene bizde güzel temennilerde bulunuyoruz ,kötü söz ise zaten sahine aittir deyip geçiyoruz :)
    şahsen ben lastikçi olsam asla gizlemezdim ,çünkü dediğim gibi nereden kazanıyorsam oraya yönelirdim o kadar
    misal herkese 4 mevsim önerirdim ,5-6 yılda bir lastik değiştirenler böylece 2-3 yılda bir değiştirir ,böylece daha çok kazanırdım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.CEMİL -- 14 Kasım 2019; 3:45:28 >




  • 
Sayfa: önceki 9091929394
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.