Şimdi Ara

''Michelin Cross Climate '' Kış Lastiği Gibi Davranan Yaz Lastiği (90. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1.918
Cevap
64
Favori
262.913
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8889909192
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2011 Auris. Lastiğin ebadı da 205/55 16.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu gece kar yağışı devam ediyor, 2.5 yıllık CC leri yarın test etme imkanım olacak, bakalım nasıl davranacaklar, ilk yıl verimi gayet iyi idi, geçen sene kış olmadı sayılır, pek anlayamadım. Ama ilk yıl Eskşehir'de ben memnundum, 2 yazdır da antalya tatilinde sorun yaşamadım. İtiraf etmeliyim ki aracımı peformanslı kullanan biri değilimdir, zaten araç performans değil aile aracı(Galaxy). Yaklaşık 40 bin km sonrası 1 aralıktaki Tüvtürk muayenesinde 6 mm diş derinliği tespit edilmiş durumda.
  • 1 cm. kar yağdığında ben yokuş çıktım diye etrafa hakaret edenlere diyecek söz çok ama biz efendiliğimizi bozmayalım

    yahu ben Ankara da bundan 15 yıl önce hiç kış lastiği kullanmadan çıkıyordum çoğu yeri
    hatta Erzincan da 10 santim karda yaz lastiği çok kullandım

    zaten kış lastiğine çok fazla yöneliş son 5-6 yıldır var ,biz eski şoförler kış lastiği kullananlarla dalga geçerdik ama buradaki ortalığı boş bulup atıp tutanlardan hiç farkımız olmadığını ,kış lastiği kullandıktan sonra anladık

    öyle 1-2 cm. karda ben kış lastiği yokken dahi kullanırım , asıl 10 cm. ve yukarısı kar olduğunda yapılacak testler önemli (ki 10 cm. ve daha fazla kar varken bile çok kullandım) ,tabi birde buzlanma olursa sıkıntı çok daha fazla artacaktır

    geçen sene de vardı bir eleman , yerde 1 cm. dahi kar yokken bak buradan nasıl çıktım diye hava atmaya çalışıyordu

    dik bir yokuşu 10 cm. veya daha fazla karla kaplı olduğu bir zamanda dur kalk yaparak çıkıp ,ondan sonra anlatın ki millet faydalansın

    lakin kesin olarak bir şey ispatlandı
    bu forumda bu markanın çalışanı veya çalışanları var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    bu gece kar yağışı devam ediyor, 2.5 yıllık CC leri yarın test etme imkanım olacak, bakalım nasıl davranacaklar, ilk yıl verimi gayet iyi idi, geçen sene kış olmadı sayılır, pek anlayamadım. Ama ilk yıl Eskşehir'de ben memnundum, 2 yazdır da antalya tatilinde sorun yaşamadım. İtiraf etmeliyim ki aracımı peformanslı kullanan biri değilimdir, zaten araç performans değil aile aracı(Galaxy). Yaklaşık 40 bin km sonrası 1 aralıktaki Tüvtürk muayenesinde 6 mm diş derinliği tespit edilmiş durumda.
    Bunu yazdığımda sabaha kar yoktu, test edemedim, ama dün akşam eve giderken trafik nedeniyle ara sokaklara dalmama rağmen gayet iyi işini gördü, ne patinaj, ne de kayma yaşamadım, Lastik kadar aracı nasıl kullanmanız gerektiğini de bilmek önemli. Kış lastiği takınca frene bastığı gibi aracı duracak sananlar var, asıl tehlike onlar.




  • Tyrereviews’in iki testine baktım. Daha önceki sayfalarda göremedim. Gözümden kaçmışsa kusuruma bakmayın lütfen.
    2018’de Crossclimate+’ı; Primacy 4 ve muadili yaz lastikleriyle karşılaştırmışlar. Islak ve kuru zeminde fren ve yol tutuşa bakmışlar. Ortalama bir performans göstermiş. Testte referans kış lastiğinin yüksek performansı dikkat çekici. Primacy 4, testin lideri olarak görünüyor.


    2017’de de Energy Saver ve muadillerini karşılaştırmışlar. Her iki testin referans alınabilecek ortak lastikleri Continental Premium Contact 5 ve Goodyear EGP. Crossclimate+ bu iki lastiğin biraz gerisinde kalırken, Energy Saver bayağı gerisinde kalmış.
    www.tyrereviews.co.uk
    2017 ADAC 195 65 R15 Summer Tyre Test - Tyre Reviews
    http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-ADAC-195-65-R15-Summer-Tyre-Test.htm


    Sonuca ulaşmak ne kadar doğrudur bilmem ama Crossclimate+ yaz performansı olarak Energy Saver’ı hedef almış diye düşünüyorum. Yani ben hâlâ Primacy 4 ve daha yüksek performanslı lastik kullananlar CC+’ları sevemez, yılda 15-20 bin Km Energy Saver kullananlar CC+ ile mutlu, mesut yaşarlar diye düşünüyorum.




  • Bu lastiği eski Golf'ümde iki sene kullandım. Normalde araştırmadan birinin lafı üzerine hareket etmek huyum değildir ama bunu sadece lastikçi tavsiyesi üzerine almıştım. Kış lastiği yerine yazlık-kışlık olarak önermişti bana. Gayet memnun kaldım, daha önce yaz lastiğiyle karda çıkamadığım tüm yokuşları çıkabildim ve yaz lastiğiyle oyuncak gibi kayan koca koca Range Rover'ları geride bıraktım. Lastik gerçekten çok önemliymiş.

    Not: Yazmayı unutmuşum, 225/40/18'di lastikler, dolayısıyla çift takım lastik masrafından kurtulmak harika olmuştu benim için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SergeantAngua -- 26 Aralık 2018; 18:12:58 >
  • Ankara’da dünkü kardan sonra bu gece malum -10’ları gördük. Aracım küreme araçlarının yol kenarına eksta kar yığdığı ve buz tutan park yerinden çıkamadım. 3 dakikalık küreme ile araca yol açtık. Daha sonra buzlu yokuşları rahatlıkla tırmandım. Karşılaştırma açısından, aynı ebatta Conti TS860’ın çıktığı yokuşu CC ile çıkamadım. Yarıda kaldı. O sırada yoldan geçen başka aracın yaptığı iz üzerinden tekrar deneyerek patinaja çok kalmadan çıkabildim. Sonuç itibariyle işimi Ankara’ya yağan 20+ cm karda da görebildi. Umuyorum 4. sezonda da aynı şekilde devam eder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pandarosa

    Tyrereviews’in iki testine baktım. Daha önceki sayfalarda göremedim. Gözümden kaçmışsa kusuruma bakmayın lütfen.
    2018’de Crossclimate+’ı; Primacy 4 ve muadili yaz lastikleriyle karşılaştırmışlar. Islak ve kuru zeminde fren ve yol tutuşa bakmışlar. Ortalama bir performans göstermiş. Testte referans kış lastiğinin yüksek performansı dikkat çekici. Primacy 4, testin lideri olarak görünüyor.
    http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2018-AutoNavigator-Summer-Tyre-Test.htm?utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber

    2017’de de Energy Saver ve muadillerini karşılaştırmışlar. Her iki testin referans alınabilecek ortak lastikleri Continental Premium Contact 5 ve Goodyear EGP. Crossclimate+ bu iki lastiğin biraz gerisinde kalırken, Energy Saver bayağı gerisinde kalmış.
    http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-ADAC-195-65-R15-Summer-Tyre-Test.htm

    Sonuca ulaşmak ne kadar doğrudur bilmem ama Crossclimate+ yaz performansı olarak Energy Saver’ı hedef almış diye düşünüyorum. Yani ben hâlâ Primacy 4 ve daha yüksek performanslı lastik kullananlar CC+’ları sevemez, yılda 15-20 bin Km Energy Saver kullananlar CC+ ile mutlu, mesut yaşarlar diye düşünüyorum.
    Zaten bu lastik için mükemmel yaz, mükemmel kış performansı beklenmez, aracını performanslı kullanmayan kişilere yönelik bir lastik, yani tam bana göre, ne yazın ne kışın sorun yaşamıyorum, çünkü ben daha önceki araçlarımda energy saver kullanırdım, bu da bana yeterli yazlık performansı veriyor, kışın ise Eskişehirin en yüksek semtinde oturmama rağmen salı günkü karda millet yolda kalırken ben evime ulaşabildim, yani benim işmi yine gördü. Lastikten zaten tam bir kışlık lastik performansı beklemiyorum, ama 3 kıştır beni yolda bırakmadı. Lastikler şu an 40 bin km yapmış durumda 2 yaz 2 kış atlattı bu sene 3. kışı olacak, zaten sonra da değişim zamanı gelir. Yine alırmısın derseniz ben alırım, zaten tercihim ya bu lastik ya da başka bir markanın 4 mevsim lastiği olacak, yazlık-kışlık ayrı almayacağım.




  • kir-pi K kullanıcısına yanıt
    Benim de durumum sizinle aynı. Benimkiler daha 1 yılı yeni geçti. Eğer büyük şikayetlerim olmazsa, yıllık kullanımımım 30 bin km'yi geçmezse CC+, ya da benzer lastiklerle devam ederim diye düşünüyorum.
  • o kadar emek verip tecrübelerimi yazdığım mesajı dahi silmişler ,artık bundan sonra yazmanın anlamı kaldı mı ?
  • 3. kış ikinci ciddi sınav, gene yolda bırakmadı. Ancak hep dediğim gibi bir nokian performansı tabi ki beklemeyeceksiniz, ama kriz durumunda sizi kurtarıyor. önemli olan bu.
  • Benim de 3. Yılım bu sene arabayla işe gidip geliyorum. Genelde yolu uzatsamda düz yollardan gitmeye çalışıyorum 1~2 hafif kayma haricinde sıkıntı olmadı şimdiye kadar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu lastiği ankarada kullanıyorum. Bu sene üçüncü kışım. İlk sene lastik yeniydi ve epey kar yağdığı halde hiçbi sorun çıkarmadı. Geçen sene ankaraya zaten kar yağmadı. Bu sene şimdiye kadar sıkıntı yok ancak seneye kış için çok ümitli ddğilim. Şu ana kadar 50000 km yaptım bu lastiklerle. Şurası bir gerçekki yüksek performans isteyenlerin uzak durması lazım ancak benim gibi orta performansı yeterli bulup lastik değişim işinden nefret edenler için biçilmez kaftan. Üç kış ve toplam 60000 km boyunca rahatlıkla kullanılabilecek orta performansta bir lastik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • chevymel1 C kullanıcısına yanıt
    60.000 km zaten bir lastik için yeterli bir ömür, yaz kış ayrı alsaydınız ikisini de 60.000 km kullanma şansınız olmayacaktı, çünkü lastikler bekledikçe sertleşiyor, ve performanslarından kaybediyor.
  • Octavia aracıma bugün 205 55 16 91h cross climate plus lastikleri taktırdım bakalım. Haftaya şehir dışına çıkacağım izmirden. Tecrübelerimi paylaşırım sizlerle arkadaşlar ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • asts A kullanıcısına yanıt
    Aynen katılıyorum . ne yaz ne kış performansı yok bu lastikte.serliğide cabası valla eski enegy saverlerimi takmayı düşünüyorum 1 ay sonra

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benghazi B kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba,

    Bu lastikleri 2005 model Clio HB aracıma almayı düşünüyorum. Boyutlar 175/65 14. İstanbul'da yaşıyorum.

    Cross Climate 2019 2. hafta üretiminin n11'de 350 TL gibi bir fiyatı var. Aslında önceliğim Nokian Waterproof'tu ancak Nokian'ın yaz performansının üzdüğüne dair bazı yorumlar okudum o nedenle Michelin'e dönüş yaptım. Lastik başı 100 TL fark var.

    Günlük işe gidip gelmek için ortalama 15 km kullanıyorum aracı, hafta sonu kullanımıyla beraber ayda ortalama 1000 km yol yapıyorumdur. Sizde bu lastiği almak mantıklı mı? Teşekkür ederim şimdiden.




  • Bende 185/65 ölçülerde cross climate kullanıcısıyım. Buzlu yollarda 80km/h hafif kayıyor 50 - 60km/h düşürünce gayet yolu tutuyor. Yağmurlu havalarda fren mesafesi kuru zemine göre biraz gecikmeyle duruyor. Karlı havalarda deneyemedim. Lastiğin yumuşak hamurlu olmasından dolayı kuru zeminde yol tutuşu güzel. Tek sıkıntı çivi rahat giriyor lastiğe.

    Arabam Volvo S40



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi konex -- 18 Şubat 2019; 9:53:18 >
  • Bu lastiği ilk çıktığı yıllardan beri takip altına almıştım. Lansman gecesinin videosunu da izledim, kullanıcı yorumlarını da( yerli-yabancı) takip ettim. Aracıma uygun ebat olmadığı halde yaklaşık 3 yıl bu lastikle ilgili olan birçok bilgiye çeşitli kaynaklardan ulaştım.
    Derken aracımı sattım. 2018 Nisan ayında aldığım aracımda 2018 ocakta takıldığı söylenen CC lastikleri ile tanıştım. Şansıma önler eski versiyon CC iken arkalar CC+ idi. Sağdan soldan okuduklarımla, artık tacrübe sahibi olduğum lastik ile sizlere birtakım bilgileri paylaşmak isterim.

    Daha öncede belirttiğim gibi lastik 2018 ocak ayında takılmış. 2019 Nisan ayında ( yaklaşık 15 ay sonra) aracı muayeneye götürdüm. (doğrumu ölçüldü bilmiyorum ama; (daha sonradan kendim henüz ölçmedim) lastik diş derinliği 5.1 olarak yazılıydı.
    Toplam yapılan km yaklaşık 25bin. Sıfır lastikler için 8mm gibi bir ölçü söyleniyor. 25bin km'de 3mm gitti gibi. Lastiklerin fiziksel durumları gözle kontrol edildiğinde iyi duruyor. Yanlarındaki bıyık adı verilen alanlar bile yerinde. Herhangibir balon vesaire yaşanmadı.Bu arada lastik ölçüsü 225x45x17 94W XL.
    Yaşadığım şehir istanbul. Beylikdüzü- Halkalı arasında günlük 50km yol yaparım.
    Bu kış az da olsa kar yağışına maaruz kaldım.Yerde kalan kar süresi 2 günü geçmedi. Aracı karlı otoparktan (10-15cm ) ana yola kar serpintilerinin de olduğu yolda kullanma fırsatım oldu. İstanbul şartlarında 4 mevsim lastik gerek kullanım kolaylığı olsun gerekse 2 takım lastik ile yazlık -kışlık ayrımı yapmadan rahat bir süreç olması beni mutlu etti.
    Karda öndeki aracımla olan mesafem araçta hangi lastik takılı olursa olsun biraz daha fazladır.
    Lastikle karlı otoparktan hiç patinaja düşmeden kendi gazı ile çıkışı yaptım. Kar serpintili olarak adlandırdığım biraz buz biraz karlı yolda dur kalk yaparken hafif patinaja düşse dahil beni yolda bırakmadı. Yine hafif rampalarda aynı zemin üzerinde biraz patinaja kalsamda araç yine yolda bırakmadı.
    Geleyim fren mesafesine karlı yolda daha kısa mesafede duruyorken, altı buz hafif kar serpintili yolda daha uzun mesafede duruyor. ABS nin devreye girmediği tek bir duruş bile yaşamadım. Açıkçası frenleme bende güven uyandırmadı.
    Geleyim yağmurlu havalara: Yağmurlu havada lastik tutunması çok güzel değil çok kötü de değil ortada bir performansı var. Frenleme yine aynı şekilde iyinin bir tık altında.
    Kuru hava: Yazın 30 derece ve üzeri sıcaklıklarda yine frenlemesinden memnun kalmadım.

    Sakin bir kullanıcı olduğumu belirterek bu lastik benim gibi kullanıcıları amacı doğrultusunda üzmeyecek bir lastiktir.
    Lastik diş derinliği eğer doğru ölçüldüyse, bu lastik önümüzdeki kış bana zor anlar yaşatabilir. Bu aralar lastikle patinaja çok düşüyorum.

    Benim gibi kullanıcıların genel kanısı şu şekilde; biraz ondan biraz bundan lastik yaşadığımız yerde düşünülürse ( marmara bölgesinde) işimizi görecektir; ama bu bizi olası bir zor durumda mutlu etmeyebilir.
    Amacı ve de kullanımı dışında lastikte güvenlik bence herşeyden önce gelir. Bu bağlamda yaşadığım yeri de göz önünde bulundurursam aracımı CC ile çıkartırken kafamda bir soru işareti olmuyor değil.
    Genel anlamda anladığım kadarıyla bu lastik 25-30 binden sonra özelliğini yitirmeye başlıyor.Ben lastiklerle 2. raunta başlıyorum.Önümüzdeki kış bitiminde bir yorum daha yapacağım.Allah nasip ederse...


    Bu lastik pratik kullanımı ve de dikkatli kullanımı olduğu takdirde tercih edilebilir
    Bu lastik frenleme ve ömür olarak bende sınıfta kalacağa benziyor o nedenle bir sonraki lastiğim Yazlık bir lastik olacaktır.
    Bendeki durumda bu şekilde. Teknoloji hızla değişiyor CrossClimate üzerinde eksiklikleri gördüler CrossClimate Plus'u çıkarttılar. Yine bişeyler görüp kendilerini biraz daha iyileştirirlerse yeniden alınabilir neden olmasın?




  • 
Sayfa: önceki 8889909192
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.