Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

''Michelin Cross Climate '' Kış Lastiği Gibi Davranan Yaz Lastiği

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir Kullanıcı, 6 Masaüstü Kullanıcı
1.886
Cevap
72
Favori
238.999
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> ''Michelin Cross Climate '' Kış Lastiği Gibi Davranan Yaz Lastiği
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1183 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: C.CEMİL

    quote:

    donmuş kar üzerinde tıkır tıkır sorunsuzca ilerledim


    donmuş kar üzerinde kış lastiğiyle bile sağlıklı gidemezsiniz ,siz ya bunları hiç yaşamadınız yada başka bir amacınız olmalı
    misal ben sizin o dediğiniz (sallayan) kişilerin başında geliyorum ,ilk zamanlardan beri hep ayın şeyleri söyledim ve hala aynı fikirdeyim
    çünkü amerikayı tekrar tekrar keşfetmeye çalışmanın anlamı yok

    araba lastiği dediğimiz şey uzay mekiği değil ,kauçuktan belli oranlarda karışım yapılıyor ve birde değişik dişler açıldığında al sana araba lastiği

    bu lastiklerden ilk sene memnun kalırsınız ama 2.yıldan sonra sorunlar başlar dedim ve bunu derken nedenlerini de açıkladım
    kış lastiğinin hamuru çok daha yumuşaktır ,sen bu lastiği misal 35-40 derece sıcaklarda kullanırsan lastiğin özelliği mutlaka bozulmaya başlar dedim
    az buçuk kimya ve fizik bilen ne demek istediğimi anında anlar

    rot -balans ayarı bozuksa ve sen bunu anlamadınsa diyecek sözüm yok
    rot ayarı bozuksa direksiyonu bıraktığında araba kendiliğinden bir tarafa sapmaya başlar
    balans ayarı bozuksa genelde 100 km. üzerine çıktığınızda direksiyonda titreme hissedersiniz ,çok fazla bozukluk var araba bile titremeye başlar

    dünya devi dediğin lastik üreticilerinin bazen ne kadar rezil lastikler ürettiğini de bilmiyor olmalısınız
    dünya devi bir firma her zaman çok iyi ,hatasız şey üretecek diye bir yasa mı var ?

    üstelik bu 4 mevsim lastik olayı yeni bir şey değil ,ben 80 li yıllarda dahi bir defa alıp kullandığımı hatırlıyorum (tarihi tam hatırlamıyor olabilirim)

    eğer tüm yılı bir lastikle geçirebilecek teknoloji olsa ,o zaman bahsettiğiniz firmalar niye ayrıca yazlık ve kışlık lastik üretiyor ?
    4 mevsimi geçtik yazlık ve kışlık lastiklerde dahi iyi ve kötü olanları var ,her firma bu konuda yarış işinde ,daha iyisini üretip satışlarını artırma derdinde

    bir arabaya binlerce tl. verirken acımayanlar nasıl oluyorsa ,iş lastiğe gelince birden tasarruf aklına geliyor
    Herşey tamam yazdıklarınız doğru da.
    Dası şu sizin 80 lerde alıp kullandığınız 4 mevsim bu 4 mevsim değil. Ortası kışlık üretilen kenarları yazlık olan çok hız endeksi olmayan lastiklerdi.
    Bu zaman ki 4 mevsimler ise, yazlık lastiğe göre nispeten soğukta sertleşmeyen, yazın ise kışlıklara göre çok çok yumuşamayan, farklı bir teknolojisi olan ama hiçbir zaman tam bir yaz kastiği performansı veya kışlastiği performansı vermeyen. Aracını ivmeli kullanan kişilere uygun olmayan ancak ortalama bir kullanıcıyı çok memnun eden yeni bir teknolojidir.
    Teni değil ki 80 lerdede vardı derken yanılgıya düşmeyin.
    Bir otomotiv mühendisi olarak 4 mevsim lastik almayı düşünenlere tavsiyem Falken as210 etiket değerleri michelin crosclimate ile aynı ama tam yarı fiyatına(ülkemizde fabrika kurması , gümrük vergisi ve nakliye giderleri olmaması sebebiyle)
    Oysa avrupada michelinin 2/3 fiyatına.
    Ben mi? 😁Crosclimatelerimle 60 bin km yaptım şimdi Falken as 210 alacağım.
    Falken de çalışmıyorum, lastikci değilim :)
    Kolay gelsin



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    5216 Mesaj

    80 li yıllardan bu zamana kadar tabiki gelişmeler olmuştur ama ben o zamanlarda dahi olduğunu vurgulamak istedim
    diğer konularda da benzer şeyleri söyledik

    tek katılmadığım nokta ise "çok memnun kalınacağı" taraf

    şansa bu senede aşırı kar yağışı falan olmazsa kışın çok memnun olurlar ama aşırı yağışlarda ve aşırı rampa yerlerde tam performans vermeyecektir (kış lastiğine oranla)

    diğer konu ise varsayalım kışların hafif geçtiği bir yerde ikamet ediyorsunuz ,işte böyle durumlar için "ben zaten" diye başlayan sözler görüyoruz
    bende diyorum ki ,peki sizin oradan başka bir şehre gitme ihtimaliniz yok mu ?

    ben ılıman iklimde ikamet ettiğim ve çok az araç kullandığım halde Aralık ayında kışlık lastikleri taktırıyorum
    çünkü misal Ankara ya gitmek mecburiyetinde kalırsam ne olacak diye düşündüğümden

    asıl can alıcı nokta ise ,teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin ,bu lastiklerin aşırı sıcaklarda daha çok aşınacağı ve sertleşmeye başlayacağı gerçeği

    yani en iyi şartlarda dahi 2. yıldan sonra hem yazları hemde kışları verimlerinin daha çok düşeceği kesindir
    ancak 2-3 yılda bir lastik değiştirenler idare edebilir

    gerçi bizim yaşlarda olanlar ,eski yıllarda kış lastiği nedir bilmezdik bile ,yaz kış aynı yaz lastikleriyle gözü karartıp kullanırdık :)

    edit : bu arada söylemeyi unuttuğum bir konu vardı ,forumda lastikçisin falan diye saçmalayanlara aldırmayın ,lastikçi olsanız ne fark edecek ?
    misal benim lastikçi her tür lastik satıyor ,isteyene yazlık ,isteyene kışlık ,isteyene 4 mevsim
    adam her durumda takma sökme ,balans ücreti alıyor zaten ama lastik park yapıyorsanız o zaman takma sökme parası ve balans için ücret istemiyor

    biz burada genel bilgiler veriyoruz ,teşekkür edene bizde güzel temennilerde bulunuyoruz ,kötü söz ise zaten sahine aittir deyip geçiyoruz :)
    şahsen ben lastikçi olsam asla gizlemezdim ,çünkü dediğim gibi nereden kazanıyorsam oraya yönelirdim o kadar
    misal herkese 4 mevsim önerirdim ,5-6 yılda bir lastik değiştirenler böylece 2-3 yılda bir değiştirir ,böylece daha çok kazanırdım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.CEMİL -- 14 Kasım 2019; 3:45:28 >
    |
    |
    fsnn kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    5015 Mesaj

    İstanbul'da artık pek kış olmuyor. Önceki kış lastiğini 5 yıl kullandım pek bı faydasını görmedim.
    Soğuk bir yere gitsem zinciri bagaja koyarım. CC zorlayacak yolu görürsem hemen takarım. Buzda ve gizli buzda kış lastiği de pek işe yaramıyor. Çivili lastik veya zincirden başka çare yok.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    C.CEMİL kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    5216 Mesaj

    iyide zaten zincir takma derdinden kurtulmak için kış lastiği alıyoruz
    buzda ve gizli buzda evet kış lastiği de pek iş görmez ve zaten kış lastiğiniz olsa dahi bagajda zincir bulundurmak lazım (kış geldiğinde mutlaka bagaja zinciri koyarım)

    çivili lastik ise normal kullanıcılara pek hükmetmeyen bir ürün ,çünkü kar ve buz olmadığı zamanlarda kullanma imkanı yok

    bilmeyenler için bazı açıklamalarda gerekiyor tabi ;
    kış lastiği olduğu zaman her yerde hiç sorun yaşamadan gideceksin demek değil ,ancak yaz lastiğine göre büyük fark ,4 mevsime göre biraz daha performanslıdır ,ayrıca yaz geldiğinde yazlıkla değiştirdiğin için lastiklerin verimi fazla düşmez ve daha uzun yıllar kullanma imkanı daha çok olur
    |
    |
    mehmetyilmaz77 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    5015 Mesaj
    İstanbul'da yaşayan biri 4 mevsim lastikle 5 yılda kaç defa zincir takması gerekir sizce? Kendi tecrubemden soyliyim 1-2 yi geçmez. Bu kadar zahmet için 1600 TL lastiğe 600 değişime toplam 2200 fark odemeye değer mi.
    Yılda iki defa lastikciye gidip degistirme, lastikciye sıra bekleme, lastiklerin değişimini beklemeye değer mi?
    İstanbul'da kış sıcaklık ortalaması 7 derecenin üstünde. Ortalama fren mesafesini uzatmaya değer mi?

    Doğu'da veya Orta Anadolu gibi yerlerde yaşayanların sık sık uzun yola çıkanların ihtiyacı var fakat 5 yılda 100 bini devirmeyen harici iklimlerde bence CC+ yeterli.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    5015 Mesaj

    İstanbul'da yaşayan biri 4 mevsim lastikle 5 yılda kaç defa zincir takması gerekir sizce? Kendi tecrubemden soyliyim 1-2 yi geçmez. Bu kadar zahmet için 1600 TL lastiğe 600 değişime toplam 2200 fark odemeye değer mi.
    Yılda iki defa lastikciye gidip degistirme, lastikciye sıra bekleme, lastiklerin değişimini beklemeye değer mi?
    İstanbul'da kış sıcaklık ortalaması 7 derecenin üstünde. Ortalama fren mesafesini uzatmaya değer mi?

    Doğu'da veya Orta Anadolu gibi yerlerde yaşayanların sık sık uzun yola çıkanların ihtiyacı var fakat 5 yılda 100 bini devirmeyen harici iklimlerde bence CC+ yeterli.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    C.CEMİL kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    5216 Mesaj

    600 değişime dediğiniz nedir ?

    üstelik her sene lastik mi alıyorsunuz ?
    ben 5-6 yıldan önce lastik değiştirdiğimi hiç hatırlamıyorum

    60 tl. (toplam 120 tl.)lastik depolama+takma sökme+balans dahil ödüyorum hepsi bu ,sıra beklemiyorum ama sıra olsa da benim için sorun değil ,lastikçiyle muhabbetimiz iyi ,biraz muhabbet ediyorum çayını kahvesini içiyorum bekleme süresince

    ayrıca zaman zaman mutlaka balans yaptırmanız lazım ,peki o zaman verdiğiniz parayı hesaba katıyor musunuz ?

    sizin asıl şanssızlığınız istanbul gibi bir şehirde yaşıyor olmanız

    fren mesafesi konusunda ise asla size katılmıyorum ,yeteli fren olmazsa öndeki araca çarparsanız o zaman olacak ,masraflar ve can sıkıntısı ne olacak ?
    hatta birine çarpıp ölümüne yada yaralanmasına sebep olursan ne olacak ?

    binlerce tl.yi hiç acımadan arabaya verirken sorun olmuyor ama emniyetiniz için olan lastik olayı niye bu kadar büyük sorun görülüyor anlamak mümkün değil

    isteyen istediğini yapsın ama gerçekler bunlar
    |
    |
    mehmetyilmaz77 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    7972 Mesaj

    Araç sıfırken michelin takılmış iyice kabak oldu ama tutuyor iyi kötü ne lastik almamı önerirsiniz? 195/55R16 Dunlop'lara baktım herkes memnun A lastik 4 mevsim olsa iyi olur kışı zaten yaşamıyoruz hocam.

    Michelinden soğudum bir kaç kere kaydım.Allah'tan araçta EBS vardı.
    |
    |
    C.CEMİL kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    5216 Mesaj

    ben lastik önerisi yapmıyorum ,çünkü her markanın iyi de kötü de ürünleri oluyor
    ama 4 mevsim lastikleri asla önermiyorum ,ancak zaten 2 yılda bir lastik değiştiriyorum derseniz o zaman fazla sorun olmaz
    ve ekliyorum (isteyen inansın ,isteyen inanmasın) en kötü kış lastiği bile kış günlerinde 4 mevsim lastiklerden daha iyi performans verir

    tabi hava sıcaklığı 7 derecenin üzerinde olan zamanlarda ise tersine kış lastikleri en kötü performansı verir

    parasına değer veren 4 mevsim ,hayatına önem veren kışın kışlık ,yazın yazlık lastik takar
    teknoloji gelişti deniliyor ,peki o zaman bu teknoloji insanlar için niye değişmiyor ?
    4 mevsimlik kıyafet var mı peki ?

    misal -5 derece de hiç üşütmeyen kısa kollu gömlek var mı misal ?
    yada yazın serin tutan kazak var mı ?
    |
    |
    NitroNos kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    5015 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: C.CEMİL

    600 değişime dediğiniz nedir ?

    üstelik her sene lastik mi alıyorsunuz ?
    ben 5-6 yıldan önce lastik değiştirdiğimi hiç hatırlamıyorum

    60 tl. (toplam 120 tl.)lastik depolama+takma sökme+balans dahil ödüyorum hepsi bu ,sıra beklemiyorum ama sıra olsa da benim için sorun değil ,lastikçiyle muhabbetimiz iyi ,biraz muhabbet ediyorum çayını kahvesini içiyorum bekleme süresince

    ayrıca zaman zaman mutlaka balans yaptırmanız lazım ,peki o zaman verdiğiniz parayı hesaba katıyor musunuz ?

    sizin asıl şanssızlığınız istanbul gibi bir şehirde yaşıyor olmanız

    fren mesafesi konusunda ise asla size katılmıyorum ,yeteli fren olmazsa öndeki araca çarparsanız o zaman olacak ,masraflar ve can sıkıntısı ne olacak ?
    hatta birine çarpıp ölümüne yada yaralanmasına sebep olursan ne olacak ?

    binlerce tl.yi hiç acımadan arabaya verirken sorun olmuyor ama emniyetiniz için olan lastik olayı niye bu kadar büyük sorun görülüyor anlamak mümkün değil

    isteyen istediğini yapsın ama gerçekler bunlar
    6 ayda 60 tl den 5 yılda 600 TL.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    5015 Mesaj
    Önceki aracımda yazlık kışlık iki takım kullandım 5 yıl . Ardından 4 mevsim kullandım 2 yıl. Bu aracımı alır almaz CC+ aldım bu yüzden.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    5216 Mesaj

    5 yılda lastikçiye vereceği 600 tl.yi hesaplayanlar nasıl araba kullanıyor acaba merak ediyorum
    bende 600 tl. deyince yıllık bir giderden bahsediyorsun zannettim

    size söyleyecek başka sözüm yoktur ,el insaf

    o kadar parayı yıkamacıya bile verirsin 5 yılda
    |
    |
    mehmetyilmaz77 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    5015 Mesaj

    600+1600=2200 TL. Lastiği beleş vermiyorlar. Araç Auris.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    C.CEMİL kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    5216 Mesaj

    4 mevsim lastiği bedava mı veriyorlar yani ?
    birini 2-3 yılda bir değiştiriyorsun ,diğerini 5-6 yılda bir
    üstelik depolama istemezseniz takma sökme ve balans ücretini yok mu sayıyorsunuz ?

    ayrıca o auris araca kaç tl. verdiniz ?

    arabaya verilen paranın önemi yok ,lastiğe verilen 600+2200 tl. çok önemli ?
    hatta araba yıkamaya verilen para bile lastikten daha önemli sizin mantığınıza göre

    bende sizi ciddiye alıp cevap verdim
    güle güle ve blok
    |
    |
    mehmetyilmaz77 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    5015 Mesaj

    5 yılda iki takım lastik ve tek takım lastik. Arada maliyet farkı 2200 TL. Beni ilgilendiren kısmı burası. Bir seçim yaparken toplam maliyeti hesaplar öyle başlarım.
    Araç yıkama maliyetine neden bu kadar taktiginizi da anlamadım. Burada konumuz o değil. 2200 TL fark size göre ufak olabilir bana göre çok olabilir.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    C.CEMİL kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    7972 Mesaj

    Aracı 2017'de aldım.2 yıl oldu zaten istanbul'da kış lastiği kullanmıyorum hem aracı yoruyor hem de gereksiz çünkü istanbul dışına gitmediğim için doğru düzgün kaç yıldan beri kar görmüyorum yada buzlanma.
    Bu sebeple dört mevsim olarak tavsiye istedim gene de teşekkürler.



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    C.CEMİL kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Çavuş
    73 Mesaj
    Yaklaşık 3 senedir kullanıyorum bu cc modelini adanada ikamet ediyorum yaz mevsimlerinde sıcaklarda hiç sıkıntı çıkarmadı kışın yağmurlarda da hiç sıkıntı yaşamadım senede 2 defa eskişehire gidiyorum biraderin yanına eskişehirin kış şartlarında da üzmedi beni yaklaşık 80.000 km yol yaptim son 2 aydır frenlemese bazen kayma yaşatıyor ve patinaja düşmeye başladı gibi bende yeni cc+ modelinden sipariş verdim 3 sene daha götürür umarım



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1183 Mesaj
    Ben michelin crosclimate ile bansko kayak merkezine çıktım. 1 kere kaymadı tehlike yaratmadı. Yazın antalyada tatilde çok sıcakta 1-2 sefer erken abs devreye girdi. Başka hiçbir sorun yok.
    Yeniden yazıyorum araçlarını limitlerine yakın kullanan yani zorlayan arladaşlara gelmez. Ben ortalama kullanırım sert viraja girmem, kışın yolda bırakmasın, sök tak parası, lastik sakla derdi, sökerken jantlar çizildi derdi , her seferinde balans yapma derdi olmasın diyorsanız. Biçilmiş kaftan
    60 bin oldu birdaha alırmıyım evet alırım ama bu sefer başka marka. Çünkü fiyatlar uçtu.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    5216 Mesaj

    dediğim gibi benim amacım şu marka model iyidir yada kötüdür konusu değil ,sadece lastikler hakkında genel bilgi vermeye çalışıyorum
    bunları bildikten sonra herkes seçimini kendisi yapsın

    lakin buzlanma durumunda zaten 4 mevsim veya kış lastiği fark etmez ,ikisi de etkisiz kalır
    buzda zincir yada çivili lastik ancak etkili olur

    diğer konu ise kışın kış lastiği aracı yormaz ,bu bilgiyi kim verdiyse yanlış vermiş (7 derece sıcaklığın üzerinde değilse)
    kış lastiğinin bir kaç farkı var ,daha yumuşak olması +oluk yapısında bazı farklılıklar

    siz kışın bir kış lastiği kullanın farkı göreceksiniz ,tümseklerden geçerken dahi daha az sarsıldığınızı
    lakin yakıt tüketiminde biraz artma görülebilir
    |
    |
    NitroNos kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    5216 Mesaj
    bakın alttaki sözler başka bir marka olan bridgestone aittir (benim anlattıklarımı onlarda onaylıyor)

    Dört mevsim lastikleri, sıcak havada iyi performans gösterirler ama yaz lastiklerinden daha az yol tutarlar ve direksiyon, fren ve viraj alma yetenekleri daha düşüktür. Hafif kış şartlarında kabul edilebilir bir performans sunabilmek ve dişlerin daha uzun süre dayanması için bu özelliklerden biraz fedakarlık edilmesi gereklidir.

    Dört mevsim lastikleri, kış şartlarında çekiş gücü sağlarlar ama sert kış şartlarında kullanılacak en iyi lastikler değildir. Sert kış havası ile karşı karşıya olan sürücüler, kışın kar lastiklerine geçmeyi düşünebilirler.

    Dört mevsim lastikleri, yaz ve kış performansının bir karışımını sundukları için genellikle ılıman iklimlerde ve makul sürüş şartlarında sürücüler için iyi bir seçenek olmaktadır.
    |
    |
    _____________________________
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Bey Azura
seo paketleri
SEO
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
Mobilya Takımları
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,547
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.