Şimdi Ara

''Michelin Cross Climate '' Kış Lastiği Gibi Davranan Yaz Lastiği (93. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.919
Cevap
65
Favori
260.301
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9192939495
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • C.CEMİL kullanıcısına yanıt
    İstanbul'da artık pek kış olmuyor. Önceki kış lastiğini 5 yıl kullandım pek bı faydasını görmedim.
    Soğuk bir yere gitsem zinciri bagaja koyarım. CC zorlayacak yolu görürsem hemen takarım. Buzda ve gizli buzda kış lastiği de pek işe yaramıyor. Çivili lastik veya zincirden başka çare yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mehmetyilmaz77 M kullanıcısına yanıt
    iyide zaten zincir takma derdinden kurtulmak için kış lastiği alıyoruz
    buzda ve gizli buzda evet kış lastiği de pek iş görmez ve zaten kış lastiğiniz olsa dahi bagajda zincir bulundurmak lazım (kış geldiğinde mutlaka bagaja zinciri koyarım)

    çivili lastik ise normal kullanıcılara pek hükmetmeyen bir ürün ,çünkü kar ve buz olmadığı zamanlarda kullanma imkanı yok

    bilmeyenler için bazı açıklamalarda gerekiyor tabi ;
    kış lastiği olduğu zaman her yerde hiç sorun yaşamadan gideceksin demek değil ,ancak yaz lastiğine göre büyük fark ,4 mevsime göre biraz daha performanslıdır ,ayrıca yaz geldiğinde yazlıkla değiştirdiğin için lastiklerin verimi fazla düşmez ve daha uzun yıllar kullanma imkanı daha çok olur
  • İstanbul'da yaşayan biri 4 mevsim lastikle 5 yılda kaç defa zincir takması gerekir sizce? Kendi tecrubemden soyliyim 1-2 yi geçmez. Bu kadar zahmet için 1600 TL lastiğe 600 değişime toplam 2200 fark odemeye değer mi.
    Yılda iki defa lastikciye gidip degistirme, lastikciye sıra bekleme, lastiklerin değişimini beklemeye değer mi?
    İstanbul'da kış sıcaklık ortalaması 7 derecenin üstünde. Ortalama fren mesafesini uzatmaya değer mi?

    Doğu'da veya Orta Anadolu gibi yerlerde yaşayanların sık sık uzun yola çıkanların ihtiyacı var fakat 5 yılda 100 bini devirmeyen harici iklimlerde bence CC+ yeterli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • C.CEMİL kullanıcısına yanıt
    İstanbul'da yaşayan biri 4 mevsim lastikle 5 yılda kaç defa zincir takması gerekir sizce? Kendi tecrubemden soyliyim 1-2 yi geçmez. Bu kadar zahmet için 1600 TL lastiğe 600 değişime toplam 2200 fark odemeye değer mi.
    Yılda iki defa lastikciye gidip degistirme, lastikciye sıra bekleme, lastiklerin değişimini beklemeye değer mi?
    İstanbul'da kış sıcaklık ortalaması 7 derecenin üstünde. Ortalama fren mesafesini uzatmaya değer mi?

    Doğu'da veya Orta Anadolu gibi yerlerde yaşayanların sık sık uzun yola çıkanların ihtiyacı var fakat 5 yılda 100 bini devirmeyen harici iklimlerde bence CC+ yeterli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mehmetyilmaz77 M kullanıcısına yanıt
    600 değişime dediğiniz nedir ?

    üstelik her sene lastik mi alıyorsunuz ?
    ben 5-6 yıldan önce lastik değiştirdiğimi hiç hatırlamıyorum

    60 tl. (toplam 120 tl.)lastik depolama+takma sökme+balans dahil ödüyorum hepsi bu ,sıra beklemiyorum ama sıra olsa da benim için sorun değil ,lastikçiyle muhabbetimiz iyi ,biraz muhabbet ediyorum çayını kahvesini içiyorum bekleme süresince

    ayrıca zaman zaman mutlaka balans yaptırmanız lazım ,peki o zaman verdiğiniz parayı hesaba katıyor musunuz ?

    sizin asıl şanssızlığınız istanbul gibi bir şehirde yaşıyor olmanız

    fren mesafesi konusunda ise asla size katılmıyorum ,yeteli fren olmazsa öndeki araca çarparsanız o zaman olacak ,masraflar ve can sıkıntısı ne olacak ?
    hatta birine çarpıp ölümüne yada yaralanmasına sebep olursan ne olacak ?

    binlerce tl.yi hiç acımadan arabaya verirken sorun olmuyor ama emniyetiniz için olan lastik olayı niye bu kadar büyük sorun görülüyor anlamak mümkün değil

    isteyen istediğini yapsın ama gerçekler bunlar




  • C.CEMİL kullanıcısına yanıt
    Araç sıfırken michelin takılmış iyice kabak oldu ama tutuyor iyi kötü ne lastik almamı önerirsiniz? 195/55R16 Dunlop'lara baktım herkes memnun A lastik 4 mevsim olsa iyi olur kışı zaten yaşamıyoruz hocam.

    Michelinden soğudum bir kaç kere kaydım.Allah'tan araçta EBS vardı.
  • NitroNos kullanıcısına yanıt
    ben lastik önerisi yapmıyorum ,çünkü her markanın iyi de kötü de ürünleri oluyor
    ama 4 mevsim lastikleri asla önermiyorum ,ancak zaten 2 yılda bir lastik değiştiriyorum derseniz o zaman fazla sorun olmaz
    ve ekliyorum (isteyen inansın ,isteyen inanmasın) en kötü kış lastiği bile kış günlerinde 4 mevsim lastiklerden daha iyi performans verir

    tabi hava sıcaklığı 7 derecenin üzerinde olan zamanlarda ise tersine kış lastikleri en kötü performansı verir

    parasına değer veren 4 mevsim ,hayatına önem veren kışın kışlık ,yazın yazlık lastik takar
    teknoloji gelişti deniliyor ,peki o zaman bu teknoloji insanlar için niye değişmiyor ?
    4 mevsimlik kıyafet var mı peki ?

    misal -5 derece de hiç üşütmeyen kısa kollu gömlek var mı misal ?
    yada yazın serin tutan kazak var mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.CEMİL

    600 değişime dediğiniz nedir ?

    üstelik her sene lastik mi alıyorsunuz ?
    ben 5-6 yıldan önce lastik değiştirdiğimi hiç hatırlamıyorum

    60 tl. (toplam 120 tl.)lastik depolama+takma sökme+balans dahil ödüyorum hepsi bu ,sıra beklemiyorum ama sıra olsa da benim için sorun değil ,lastikçiyle muhabbetimiz iyi ,biraz muhabbet ediyorum çayını kahvesini içiyorum bekleme süresince

    ayrıca zaman zaman mutlaka balans yaptırmanız lazım ,peki o zaman verdiğiniz parayı hesaba katıyor musunuz ?

    sizin asıl şanssızlığınız istanbul gibi bir şehirde yaşıyor olmanız

    fren mesafesi konusunda ise asla size katılmıyorum ,yeteli fren olmazsa öndeki araca çarparsanız o zaman olacak ,masraflar ve can sıkıntısı ne olacak ?
    hatta birine çarpıp ölümüne yada yaralanmasına sebep olursan ne olacak ?

    binlerce tl.yi hiç acımadan arabaya verirken sorun olmuyor ama emniyetiniz için olan lastik olayı niye bu kadar büyük sorun görülüyor anlamak mümkün değil

    isteyen istediğini yapsın ama gerçekler bunlar
    6 ayda 60 tl den 5 yılda 600 TL.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Önceki aracımda yazlık kışlık iki takım kullandım 5 yıl . Ardından 4 mevsim kullandım 2 yıl. Bu aracımı alır almaz CC+ aldım bu yüzden.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mehmetyilmaz77 M kullanıcısına yanıt
    5 yılda lastikçiye vereceği 600 tl.yi hesaplayanlar nasıl araba kullanıyor acaba merak ediyorum
    bende 600 tl. deyince yıllık bir giderden bahsediyorsun zannettim

    size söyleyecek başka sözüm yoktur ,el insaf

    o kadar parayı yıkamacıya bile verirsin 5 yılda
  • C.CEMİL kullanıcısına yanıt
    600+1600=2200 TL. Lastiği beleş vermiyorlar. Araç Auris.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mehmetyilmaz77 M kullanıcısına yanıt
    4 mevsim lastiği bedava mı veriyorlar yani ?
    birini 2-3 yılda bir değiştiriyorsun ,diğerini 5-6 yılda bir
    üstelik depolama istemezseniz takma sökme ve balans ücretini yok mu sayıyorsunuz ?

    ayrıca o auris araca kaç tl. verdiniz ?

    arabaya verilen paranın önemi yok ,lastiğe verilen 600+2200 tl. çok önemli ?
    hatta araba yıkamaya verilen para bile lastikten daha önemli sizin mantığınıza göre

    bende sizi ciddiye alıp cevap verdim
    güle güle ve blok
  • C.CEMİL kullanıcısına yanıt
    5 yılda iki takım lastik ve tek takım lastik. Arada maliyet farkı 2200 TL. Beni ilgilendiren kısmı burası. Bir seçim yaparken toplam maliyeti hesaplar öyle başlarım.
    Araç yıkama maliyetine neden bu kadar taktiginizi da anlamadım. Burada konumuz o değil. 2200 TL fark size göre ufak olabilir bana göre çok olabilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • C.CEMİL kullanıcısına yanıt
    Aracı 2017'de aldım.2 yıl oldu zaten istanbul'da kış lastiği kullanmıyorum hem aracı yoruyor hem de gereksiz çünkü istanbul dışına gitmediğim için doğru düzgün kaç yıldan beri kar görmüyorum yada buzlanma.
    Bu sebeple dört mevsim olarak tavsiye istedim gene de teşekkürler.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yaklaşık 3 senedir kullanıyorum bu cc modelini adanada ikamet ediyorum yaz mevsimlerinde sıcaklarda hiç sıkıntı çıkarmadı kışın yağmurlarda da hiç sıkıntı yaşamadım senede 2 defa eskişehire gidiyorum biraderin yanına eskişehirin kış şartlarında da üzmedi beni yaklaşık 80.000 km yol yaptim son 2 aydır frenlemese bazen kayma yaşatıyor ve patinaja düşmeye başladı gibi bende yeni cc+ modelinden sipariş verdim 3 sene daha götürür umarım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben michelin crosclimate ile bansko kayak merkezine çıktım. 1 kere kaymadı tehlike yaratmadı. Yazın antalyada tatilde çok sıcakta 1-2 sefer erken abs devreye girdi. Başka hiçbir sorun yok.
    Yeniden yazıyorum araçlarını limitlerine yakın kullanan yani zorlayan arladaşlara gelmez. Ben ortalama kullanırım sert viraja girmem, kışın yolda bırakmasın, sök tak parası, lastik sakla derdi, sökerken jantlar çizildi derdi , her seferinde balans yapma derdi olmasın diyorsanız. Biçilmiş kaftan
    60 bin oldu birdaha alırmıyım evet alırım ama bu sefer başka marka. Çünkü fiyatlar uçtu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NitroNos kullanıcısına yanıt
    dediğim gibi benim amacım şu marka model iyidir yada kötüdür konusu değil ,sadece lastikler hakkında genel bilgi vermeye çalışıyorum
    bunları bildikten sonra herkes seçimini kendisi yapsın

    lakin buzlanma durumunda zaten 4 mevsim veya kış lastiği fark etmez ,ikisi de etkisiz kalır
    buzda zincir yada çivili lastik ancak etkili olur

    diğer konu ise kışın kış lastiği aracı yormaz ,bu bilgiyi kim verdiyse yanlış vermiş (7 derece sıcaklığın üzerinde değilse)
    kış lastiğinin bir kaç farkı var ,daha yumuşak olması +oluk yapısında bazı farklılıklar

    siz kışın bir kış lastiği kullanın farkı göreceksiniz ,tümseklerden geçerken dahi daha az sarsıldığınızı
    lakin yakıt tüketiminde biraz artma görülebilir
  • bakın alttaki sözler başka bir marka olan bridgestone aittir (benim anlattıklarımı onlarda onaylıyor)

    Dört mevsim lastikleri, sıcak havada iyi performans gösterirler ama yaz lastiklerinden daha az yol tutarlar ve direksiyon, fren ve viraj alma yetenekleri daha düşüktür. Hafif kış şartlarında kabul edilebilir bir performans sunabilmek ve dişlerin daha uzun süre dayanması için bu özelliklerden biraz fedakarlık edilmesi gereklidir.

    Dört mevsim lastikleri, kış şartlarında çekiş gücü sağlarlar ama sert kış şartlarında kullanılacak en iyi lastikler değildir. Sert kış havası ile karşı karşıya olan sürücüler, kışın kar lastiklerine geçmeyi düşünebilirler.

    Dört mevsim lastikleri, yaz ve kış performansının bir karışımını sundukları için genellikle ılıman iklimlerde ve makul sürüş şartlarında sürücüler için iyi bir seçenek olmaktadır.




  • C.CEMİL kullanıcısına yanıt
    Hocam zaten araç 1.2 motor zor gidiyor kış lastiği taksam daha ağırlaşacak ekstra yakıt ekstra motoru yoracak.

    Dört mevsim testlerine baktım yaz lastiğine göre daha iyi durumda.

    Alacağım en kötü lastik bile şu anki kabak tarzı lastikten iyi olacaktır diye düşünüyorum michelin ama yorumlara aldanıp dunlop alasım var.
  • NitroNos kullanıcısına yanıt
    kabak yada yaz lastiğinden iyidir tabi ama şartları biliyorsunuz 4 mevsim lastikler için ,ben razıyım diyorsanız sorun olmaz
    zaten ilk yıl gayet memnun olursunuz ,hatta 2. yılda fazla sorun çıkarmaya bilir
  • 
Sayfa: önceki 9192939495
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.