Şimdi Ara

''Michelin Cross Climate '' Kış Lastiği Gibi Davranan Yaz Lastiği (71. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.918
Cevap
64
Favori
262.908
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6970717273
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yalnız unutulmaması gereken bisey var



    Crossclimate harici tüm dört mevsimler kuru asfaltta 100km ile frenlemede kıs lastigine yakın mesafede duruyorlar.

    Yaklasik 44-46 metre.

    Ama yaz lastigine en yakın sonuc (referans değer 36 metre) 38.5 metre ile Crossclimateda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 24 Aralık 2016; 19:01:26 >
  • SiNaPSiS kullanıcısına yanıt
    Wheatherproof kullanmış biri olarak, kesinlikle işinizi görür, tek sorunu lastik yarılma vb durumlarda aynı lastiği bulabilmekti geçen sene başıma geldi bulamadım, lastik kış lastiğinin yapacağı işin %70 yapar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SiNaPSiS kullanıcısına yanıt
    CC dışındakiler kış lastigine daha yakin 4 mevsim lastikleri. Kuzey icin cazip bizde erzurum-mus gibi oturuyorsaniz nokian alin. Yok ben istanbul-bursa gibi oturuyorum derseniz CC alin. Eğer izmir-antalyada oturuyorsaniz bence hiç düşünmeyin yaz lastiği kullanin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bobera10 B kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam yorumunuz için. Kormetal sanırım TR distribütörü, n11'de satıyor ebat ebat. Hatta üretim hafta-yıl bile yazmış (diğer satıcılar pek ilgilenmiyor böyle şeylerle)
    O yüzden eğer bulamazsanız stepne ile 1-2 gün idare edip kormetalden sipariş verilebilir, aklınızda bulunsun
  • ADAC (alman otomobil kurumu) harika bir iş yapıp çok yeni bir test yapmış.
    Konuştuğumuz 4 mevsim lastiklerini test etmiş.
    Oto dergilerinin aksine ben bu adamları etkilemek daha zor olduğu için daha fazla sonuçlarına güvenirim.
    Linki aşağıda, elbette CC lider.

    http://www.oeamtc.at/media.php?id=%2C%2C%2C%2CZmlsZW5hbWU9ZG93bmxvYWQlM0QlMkYyMDE2LjA5LjIxJTJGMTQ3NDQ2NDEyODE3Ny5wZGYmcm49MjAxNjA5X0dhbnpqYWhyZXNyZWlmZW4ucGRm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydayd

    ADAC (alman otomobil kurumu) harika bir iş yapıp çok yeni bir test yapmış.
    Konuştuğumuz 4 mevsim lastiklerini test etmiş.
    Oto dergilerinin aksine ben bu adamları etkilemek daha zor olduğu için daha fazla sonuçlarına güvenirim.
    Linki aşağıda, elbette CC lider.

    http://www.oeamtc.at/media.php?id=%2C%2C%2C%2CZmlsZW5hbWU9ZG93bmxvYWQlM0QlMkYyMDE2LjA5LjIxJTJGMTQ3NDQ2NDEyODE3Ny5wZGYmcm49MjAxNjA5X0dhbnpqYWhyZXNyZWlmZW4ucGRm

    Hocam bu şekilde verilen sonuçlar bizler için anlamsız.
    Bizim için önemli olan kar, ıslak ve kuru zemindeki mesafe cinsinden değerler.

    Mesela karda cok iyi oldugu söylenen Nokian Goodyear 50 km/h hızda 35 metrede durabilirken, karda zayıf olarak belirtilen Pirello 35.6 metrede duruyor. Referans kış lastigiyse 34 metrede duruyor.

    Bence bu değerleri görebildiğimiz testler önemli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esen

    Qashqai için Crossclimate 215/60 R17 aldım. Etiketine göre yakıt B, ıslak zemin yol tutuşu A, ses 69. Şu an İzmir'de kullanıyorum. Önceden Bridgestone vardı. 3 ilk tecrübelerime göre fren mesafesi çok kısaldı, ses azaldı, yumuşak olduğu için daha konforlu, yakıtta henüz bir fark göremedim.

    Yakıtta %10 kadar bir artış oldu. Önceden Bridgestone yaz lastiği vardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaklasık 2 haftadir 1.6 Doblo da 205/60/16 96H Crossclimate kullaniyorum. Aldigimda uzerinde fabrika cikisli 195/60/16 98T Continental Vanco Contact 2 vardi, 10 km bindim, dogrusunu soylemek gerekirse Continental in fren mesafesini kontrol etmedim cunki o kadar sertti ki kabine verdigi lakirtilardan frenine virajina bakmaya tahammul edemedim. Goodyear u9 ya da Continental t850 ararken Michelin e de bakim dedim ve Crossclimate i inceledim, AB etiketi gercekten cok erkileyici taktirdim hemen, deneyimlerime gelince; Continental den sonra gercekten cok yumusak geldi, tabi sonucta biri 98T digeri 96H ama genel anlamda da Michelin in lastikleri diger markalara gore ayni degerlerde de olsa biraz daha yumusak, bikere kabine gelen vurma sesleri çok ciddi anlamda azaldi tabi tamamen bitmedi cunki sıfır km de olsa Doblo yu sadece lastikleri degistirerek bir otomobilin konforuna ulastirmak imkansiz, sonucta o bir ticari:) bazi yorumlarda "o kadar yumusak ki virajlarda lastigin esnedigini hissediyorum" yorumlarina katilmakla beraber "hafif egimli karlı yollarda cuvalliyor" diyen Ankara lı arkadaslarin

    -ya dogru lastik basinclarini kullanmadiklarini

    -ya gaz/debriyaj ayarlayamadiklarini

    -ya lastiklerinin s.k. tarihini kontrol etmediklerini

    -ya da cikmak istedikleri o 15° egimli yolun tamamen buza kesip kesmedigini "ki boyle bir durumda hangi lastik olursa olsun caresiz" bilmediklerini dusunuyorum.

    Ben yaklasik 25/30° egimli karli yokusu ayni egime U donusu benzeri sert virajlari da dahil hava sicakligi 5/6 derece iken cok nadir ASR calisarak istikrarli bir sekilde ciktim. Ayni kosullarda yol donusu dengeli bir kullanimla ABS yi hic devreye sokmadan indim (iki defa ABS nin calistigindan emin olmak icin sert bastim frene baktim calisiyor, bu iki kasitli deneme kaideyi bozmaz:) Arabanin sorunsuz lastigin iklime uygun oldugu kadar nasil kullandigimiz da onemli, eger surtunme, tutunma, kayma, savurma gibi fizik kurallarini onceden iyi hesaplayamiyorsak biz arabaya degil araba bize hukmeder, muhtesem bir surucu degilim ama kesinlikle cok dikkatli, temkinli ve kullandigim arabanin karakterini cok iyi bilen bir surucuyum, bu sebeple soyledigim sartlarda hic tedirgin olmadan bu lastiklerle cok rahat bir deneyimim oldu. Islak zeminlerde neredeyse kuru zeminde oldugu kadar basarili gercekten guven ve cesaret veriyor surus esnasinda, 2/3 parmak derinligindeki su birikintilerine 70/80 le girdiginizde suya dusen tekerlegin hizdan dusmesine bagli olaraktan suya giren tekerlek tarafina bir cekme oluyor ama hala yola tutundugunu kizaklamadigini hissediyosunuz, ne kadar da iyi olsa su goletlerinden kacinmak lazim tabi sonucta dusundugumuzden daha derin olabilir

    Virajlarina gelince; biraz sert girince karoserin salindigi tarafa dogru dort tekerin birden ivme kaybettigini hissettiriyo, bu da butun V tabanli lastiklerim bir zafiyeti ama viraja gereginden fazla bir hizla girerseniz, normal bir hizla girerseniz tutunma gayet basarili. Sessizlik 10 uzerinden 10, durma mesafesi super ötesi; ani frenlerde tabi ki ABS devreye giriyor ama bu frene dokundugunuz anda degil, arac o kadar hizdan dusuyor ki araba yigilip kaliyor artik siz de tekerlegin kaymasi gerektigine kanaat getiriyosunuz o an ABS calisiyor, 10 uzerinden 11:) kalkislarda patinaj olayini normal kullanimda yasamadim hic, ASR yi devre disi birakip denemekte aklima gelmedi hic ama frenlemede lastigin performansina sahit olduktan sonra kalkislarda normalden once patinaja dusecegini hic sanmiyorum😉 Yakit konusunda bisey diyemicem cunki sıfır arabanin lastigini degistirdim arti 195 tabandan 205 tabana gectim, ayni olculerde hic artmiyosa da bende artmistir Bazi arkadaslarin da dedigi gibi bu kadar iyi olusu yeni olmasindan da kaynaklaniyo olabilir, birlikte bir 4 mevsim gecirelim bakalim neler olacak, herkese kazasiz belasiz gunler diliyorum Osmaniye den selamlar😃



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jjgaoogp -- 26 Aralık 2016; 4:43:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esen


    quote:

    Orijinalden alıntı: esen

    Qashqai için Crossclimate 215/60 R17 aldım. Etiketine göre yakıt B, ıslak zemin yol tutuşu A, ses 69. Şu an İzmir'de kullanıyorum. Önceden Bridgestone vardı. 3 ilk tecrübelerime göre fren mesafesi çok kısaldı, ses azaldı, yumuşak olduğu için daha konforlu, yakıtta henüz bir fark göremedim.

    Yakıtta %10 kadar bir artış oldu. Önceden Bridgestone yaz lastiği vardı.

    Hocam izmirde 4 mevzim yaz lastiği kullanabilirsiniz CC İzmir için gereksiz olmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Iyi yorum yazmissiniz, bir belki darbe emişi konusunda faydaniza yorumum var. CC ulkemizde xl denilen guclendirilmis yanak ile satiliyor. Bunun amaci yanaklarin balon yapmasini engellemek ama darbe emisi bundan negatif etkileniyor.



    Genel olarak islak zeminde CC çok cok iyi lastik, hafif karda bile iyi tutuyor, yazın sıcakta super olmasada iyi tutuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akınhoca


    quote:

    Orijinalden alıntı: esen


    quote:

    Orijinalden alıntı: esen

    Qashqai için Crossclimate 215/60 R17 aldım. Etiketine göre yakıt B, ıslak zemin yol tutuşu A, ses 69. Şu an İzmir'de kullanıyorum. Önceden Bridgestone vardı. 3 ilk tecrübelerime göre fren mesafesi çok kısaldı, ses azaldı, yumuşak olduğu için daha konforlu, yakıtta henüz bir fark göremedim.

    Yakıtta %10 kadar bir artış oldu. Önceden Bridgestone yaz lastiği vardı.

    Hocam izmirde 4 mevzim yaz lastiği kullanabilirsiniz CC İzmir için gereksiz olmuş

    Bazen Afyon, Balıkesir, İstanbul gibi karlı bölgelere çıktığım için tercih ettim.




  • aydayd A kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. Bir arkadaşım sayesinde daha uyguna buldum.
  • Aracımda bu lastikten kullanıyorum, gayet başarılı... Sadece yazın kaymak ve sıcak asfaltta biraz yumuşak kalıyor ona da pek yapacak bir şey yok.
  • geriye doğru epey bi okudum sayfaları.. herkese selam öncelikle :) aracım 1.7 corsa dizel 2004, lastiklerin değişim zamanı geldi, istanbulda oturuyorum açıkçası hiç kış lastiği kullanmadım üzerinde 4 mevsim lastik var. şimdi kararsız kaldım bu sayfadaki yorumları okuyunca CC konusunda.. gezmeli bir işim olduğu için tuzla pendik ümraniye üsküdar arası her yere gidiyorum gün içerisinde ve bugün bile buzlanma dolayısıyla istanbul genelinde 50den fazla kaza oldu ölümlü dahil. sizce kış lastiği mi alayım o zaman 2*3 ay sonra 4 adette yaz lastiği almam gerekecek yoksa bu CC den mi alayım .. nokina wrd4 mü? conti ts860 mı? :)
  • Aracın üzerindeki lastik büyük ihtimal yaz lastiğidir. İstanbul gibi bir yer için CC ideal, malum sitelerden lastik ebadınıza bir bakın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheDoCT

    geriye doğru epey bi okudum sayfaları.. herkese selam öncelikle :) aracım 1.7 corsa dizel 2004, lastiklerin değişim zamanı geldi, istanbulda oturuyorum açıkçası hiç kış lastiği kullanmadım üzerinde 4 mevsim lastik var. şimdi kararsız kaldım bu sayfadaki yorumları okuyunca CC konusunda.. gezmeli bir işim olduğu için tuzla pendik ümraniye üsküdar arası her yere gidiyorum gün içerisinde ve bugün bile buzlanma dolayısıyla istanbul genelinde 50den fazla kaza oldu ölümlü dahil. sizce kış lastiği mi alayım o zaman 2*3 ay sonra 4 adette yaz lastiği almam gerekecek yoksa bu CC den mi alayım .. nokina wrd4 mü? conti ts860 mı? :)

    Bence sürekli yolda olan birinin kışlık ve yazlık olmak üzere iki takım lastik kullanması daha iyi olacaktır.Riske girmeyin petlaslar uygun fiyatlı kışlık bakabilirsiniz.




  • Bugün sonunda 2016 üretim ve aracıma uygun ebatta 4 adet CC 94V XL lastik aldım. V tip olmasından dolayı hem biraz daha pahalı oldu ve belki de biraz daha sert lastikler olmuş oldu. Ankara'da lastikleri arayan varsa bayi tavsiye edebilirim, yaklaşık 15 bayi gezdikten sonra anca kendilerinde bulabildim
  • dün siparişi verdim 210tl'den herşey dahil 4 adet CC 175 65 r 14 yarın taktıracağım.. 46. yada 48. hafta dedi ama yarın gidince göreceğim bakalım umalım hatalı karar vermemişimdir..
  • CC leri bu gün yoğun karda deneme şansım oldu, bence fena değil, ancak aynı araç ve farklı bir kış lastiği ile kıyaslayamadığım için çok da atıp tutmak istemiyorum, ama bu gün eskişehir'de ciddi kar vardı ve benim evim çankaya'da yani eskişehirin en yüksek ve en rampalı yeri.
  • Manisaya kar yağdı bugün sabuncu belinde CC ler rezalet performans gösterdi Kesinlikle bir nokıan wrd4 değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 6970717273
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.