Şimdi Ara

MERCEDES W212 E180 Mİ E250 Mİ ( MAKYAJLI MODEL )

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
3.507
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Pevgeot 3008 aracımı sattım. Aklımda Mercedes w212 kasa kodlu 2013 model üstü e180 veya e250 var. Sarı siteden baktığımda e180 bol bol görünürken e250 cok az sayıda çıkıyor. Bu durum biraz kafamı karıştırdı. Ayrıca yakıt bakımından e180 az yakar diye düşünüyordum ama fabrika verisinde 0.2 lt e250 daha az verilmiş. Bilgisi olan arkadaşlarım yardımcı olursa sevinirim. Hangisi daha az yakar. Hangisi daha çok tutulur. Hangisini almam mantıklıdır. 850 BİN tl sınırım var. Teşekkürler.




    _____________________________
  • Yaklaşık 5 senedir makyajlı W212 E180 sahibiyim. Yukarıda bahsedilen performans konusunda benim görüşüm standart bir kullanıcı için yeterli olduğu yönünde. Uçup kaçtığı düşünülen 120 hp civarı dizel araçlar ne kadar yürüyorsa bu da aşağı yukarı o kadar yürüyor. Üst hızlarda ise biraz daha iyi. Düzde 220-230 gidiyor, eğimli yerde maksimum 253 gördüm. 0-100 fabrika verisi 9.6 saniye, bu veriden çok da uzak sonuçlar vermiyor. Çok parlak değil ama illallah ettirecek bir durumu da yok.


    İstanbul'da yaşıyorum, karma tüketimim 9.5 litre civarı (98.000 km civarı bir kullanımın ortalama verisidir). Uzun yolda normal hızlarla giderseniz 100km'de 7.5-8.5 litre aralığında bir tüketim mevcut. Şehir içinde ise sürekli çılgın trafiklere girmiyorsanız 10-13 litre arası yakarsınız. Trafik şekline göre ucu açık, ben depo ölçümlerimde bu güne kadar en yüksek 12.6 litre/100km ortalama gördüm.


    Benzer fiyata E250 bulabiliyorsanız kesinlikle tercih edilir orası sabit. Ne yakıt ne de vergi bakımından aralarında önemsenecek bir fark yok, daha tatminkar bir performans kesinlikle tercih sebebi olur.


    Bu arabayı en çok törpüleyen şeylerden birisi 7gtronic şanzıman. Kararsızlık gibi sorunları pek olmasa da geçişler ve tepkileri genelde yavaş, şanzımanın yavaşlığını güçlü motorlar daha iyi telafi ediyor, bu da E250 için tercih sebebi olur. Şanzıman vites değişimlerinde ağırkanlı olsa da kalkışlardaki ilk gaz tepkisi çok güzel. Bazen düşük viteslerde (1-2, 2-3) geçişleri hissettiriyor (özellikle araç soğukken, ısındıkça şiddeti azalıyor), bir diğer kötü yanı da bu, çok fazla beklentiye girerseniz hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz.


    Donanıma da dikkat edin, çünkü bu araçlarda standart donanım paketleri E segment bir araç için pek de şımartıcı bir şey sunmuyor, opsiyonlar ise oldukça fazla. İlanlarda bomboş araçlar bolca mevcut. En basitinden tam elektrikli ve hafızalı koltuklar, arka cam perdesi, ayak hareketiyle açılıp kapatılabilen elektrikli bagaj kapağı, COMAND sesli komut sistemi, anahtarsız giriş çalıştırma, 360 derece kamera sistemi (araç büyük, her açıdan detaylı şekilde görüntü alabiliyorsunuz acayip işe yarıyor), ILS akıllı far sistemi (gece uzun yolda müthiş bir rahatlık, arabadaki en sevdiğim donanım diyebilirim) gibi şeyler istiyorsanız iyi incelemeniz lazım. Bunların üzerine koltuk soğutma, adaptif cruise control (distronic), airmatic, HK ses sistemi vs. zaten hiç yok gibi bir şey. Standart ses sistemi fena değil, idare eder düzeyde, çoğunlukla yeterli.


    Elite baz paket, Premium dolu pakettir, sonrasında da Edition-E paketleri geldi ama zamanla bu donanım paketlerinden de bir çok şey kırpıldı, AMG'ler var onların da ne olduğu belli değil ortaya karışık bir şeyler tarzında, baz modelimsi bir donanıma sahipler. Opsiyonlar da fazlasıyla çok olunca işin burası iyice karışıyor. Elite donanımlarda %99'u ufak ekranlı NTG4.0, Premium'ların çoğunda biraz daha geniş ekranlı, biraz daha gelişmiş olan NTG4.5, Edition-E'lerde genellikle NTG4.5 veya 4.7 multimedya sistem bulunur, 4.5 ile 4.7 arasında özellik olarak çok fark olmasa da edition-e donanımlı araçlarda yazılım ve arayüz daha günceldir, hatta orta konsoldaki tuş paneli dizaynı bile değişiktir, makyaj içinde makyaj gibi bir olay söz konusu. 4.0'lar daha demode ve ekran biraz cücük gibi kalıyor, kimisi umursamaz ama bence kötü bir görüntü oluyor.


    Yürütme maliyetine gelince olası masraflar; genelde termostatlar kronik problemli, cam tavanlarda araba çapraz esnediğinde gelen kronik tak tuk vurma sesi vardır (ses gelmeye başladığında servis çözüyor ve uzunca bir süre idare ediyor), 150bin km'de benzin filtresi ve benzin pompası değişimi yapılıyor (geçen sene 5900 TL gibi bir fiyatı vardı), bagajdaki yedekleme aküsü nazlıdır arada değişim ister, bir de her ne kadar giderildiği iddia edilse de m274 ve türevi motorlarda hala triger zinciri uzama problemi mevcut, burası büyük masraflar çıkaran bir kalem. Zincir uzadığında eksantrik dişlilerini de sıyırarak bozuyor ve tüm triger sisteminin yenilenmesi gerekiyor (yine geçtiğimiz sene 147.000 km'de iken bu problem nedeniyle 32.000 TL masraf çıkardı, bu olayı daha erken km'lerde de yaşayanlar var). Biraz korkutucu olabilir fakat bu tarz riskleri de göz önünde bulundurarak alın aracı çünkü "Mercedes taş gibidir yağını suyunu koyup milyon km giderim" gibi bir beklenti varsa yine hayal kırıklığı olabilir :)


    Hakkınızda hayırlısı olsun, genel manada güzel bir araba. Alternatif olarak F10 kasa BMW 5.20i de bakabilirsiniz, motor ve şanzıman (ve donanımına göre multimedya) olarak daha iyidir.

    Yapay Zekanın Yanıtı

    W212 E-Serisi: E180 ve E250 Makyajlı Modellerin Karşılaştırması

    Mercedes-Benz W212 E-Serisi'nin makyajlı modelleri arasında seçim yapmak, zorlu bir karar olabilir. İki popüler seçenek olan E180 ve E250'yi karşılaştırmak, doğru seçimi yapmana yardımcı olacaktır.

    Motor Performansı

    Mercedes-Benz E180, 1,6 litrelik turboşarjlı dört silindirli bir motora sahipken, E250 ise 2,0 litrelik turboşarjlı dört silindirli bir motora sahiptir. E250, 211 beygir gücü ve 350 Nm tork ile E180'in 156 beygir gücü ve 250 Nm torkuna göre daha güçlüdür. Bu, E250'nin daha hızlı ivmelenme ve daha iyi genel performans sunmasını sağlar.

    Yakıt Verimliliği

    Yakıt verimliliği açısından E180, ortalama 6,0 litre/100 km ile E250'den (ortalama 7,0 litre/100 km) daha verimlidir. Daha düşük yakıt tüketimi, özellikle uzun yolculuklar için yakıt maliyetlerini düşürebilir.

    Donanım

    Hem E180 hem de E250, benzer donanım özellikleriyle gelir. Standart donanımlar arasında LED farlar, çift bölgeli klima kontrolü ve 8 inçlik dokunmatik ekranlı bilgi-eğlence sistemi bulunur. Bununla birlikte, E250, navigasyon sistemi, deri koltuklar ve sunroof gibi ek özelliklerle daha lüks bir deneyim sunar.

    Fiyat

    Fiyatlandırma açısından E180, E250'den daha uygun maliyetlidir. Fiyat farkı, donanım özelliklerindeki farklılıklara ve E250'nin daha güçlü motoruna bağlıdır.

    Hangisini Seçmelisin?

    E180 ve E250 arasındaki en iyi seçim, kişisel ihtiyaçlarına ve önceliklerine bağlıdır. Daha düşük yakıt tüketimi ve uygun fiyat arıyorsan, E180 iyi bir seçim olacaktır. Ancak, daha fazla güç, lüks ve donanım özelliği istiyorsan, E250 daha iyi bir tercih olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bu araçlar ilk çıktığında 1600 cc olduklarından dolayı hem MTV hem ÖTV açısından uygundu. Şuanki 2. el alınan araçlarda böyle bir vergi farkı söz konusu olmadığı için ben bir kerene alınacaksa üst versiyon alınsın diyerek E250 derim mutlaka, birinin 6 aylık vergisi 500 lira, diğeri 1400 lira, yani bu araç için bir şey değil.


    W212 FL için, 156 beygirlik motor o güzelim kasanın hakkını veremiyor, performans ve tüketim dengesi açısından tatmin edecek bir otomobil olmuyor E180, 250 tork'u var, ve bu 250 tork 160-1700 kg üzeri araçlar için yetersiz. 120-130 beygirlik B ve C segment çoğu otomobilden daha düşük performansı var E180'in.


    E250, 2.0 litre 211 beygirlik motoruyla kasayı çok daha rahat yürütüyor, ve 350 NM torkunda etkisiyle, E180'in vites düşürüp devir yükselteceği yerlerde bu işlemi yapmadığı için daha az yakıt tüketimine sahip oluyor. 230-240 üstüne de rahat çıkıyor.


    Uzun vadeli kullanımlarda ise kayda değer bir tüketim farkı oluşacağını çok zannetmiyorum, katalogtaki 0.2 litrenin gerçek kullanıma yansıması km'de 0.5 lt civarı olacaktır.

    _____________________________
    2014 Skoda Octavia 1.6 TDI Optimal 105 HP
    2019 Audi A3 1.6 TDI Dynamic 116 HP




  • E180 gitmiyor, gitmediği gibi çok yakıyor. O motor o kasaya az geldiği için yakıyor maalesef

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Sağolun arkadaşlar. E250 daha mantıklı görünüyor ne kadar piyasada az olsada :)

    _____________________________
  • Yaklaşık 5 senedir makyajlı W212 E180 sahibiyim. Yukarıda bahsedilen performans konusunda benim görüşüm standart bir kullanıcı için yeterli olduğu yönünde. Uçup kaçtığı düşünülen 120 hp civarı dizel araçlar ne kadar yürüyorsa bu da aşağı yukarı o kadar yürüyor. Üst hızlarda ise biraz daha iyi. Düzde 220-230 gidiyor, eğimli yerde maksimum 253 gördüm. 0-100 fabrika verisi 9.6 saniye, bu veriden çok da uzak sonuçlar vermiyor. Çok parlak değil ama illallah ettirecek bir durumu da yok.


    İstanbul'da yaşıyorum, karma tüketimim 9.5 litre civarı (98.000 km civarı bir kullanımın ortalama verisidir). Uzun yolda normal hızlarla giderseniz 100km'de 7.5-8.5 litre aralığında bir tüketim mevcut. Şehir içinde ise sürekli çılgın trafiklere girmiyorsanız 10-13 litre arası yakarsınız. Trafik şekline göre ucu açık, ben depo ölçümlerimde bu güne kadar en yüksek 12.6 litre/100km ortalama gördüm.


    Benzer fiyata E250 bulabiliyorsanız kesinlikle tercih edilir orası sabit. Ne yakıt ne de vergi bakımından aralarında önemsenecek bir fark yok, daha tatminkar bir performans kesinlikle tercih sebebi olur.


    Bu arabayı en çok törpüleyen şeylerden birisi 7gtronic şanzıman. Kararsızlık gibi sorunları pek olmasa da geçişler ve tepkileri genelde yavaş, şanzımanın yavaşlığını güçlü motorlar daha iyi telafi ediyor, bu da E250 için tercih sebebi olur. Şanzıman vites değişimlerinde ağırkanlı olsa da kalkışlardaki ilk gaz tepkisi çok güzel. Bazen düşük viteslerde (1-2, 2-3) geçişleri hissettiriyor (özellikle araç soğukken, ısındıkça şiddeti azalıyor), bir diğer kötü yanı da bu, çok fazla beklentiye girerseniz hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz.


    Donanıma da dikkat edin, çünkü bu araçlarda standart donanım paketleri E segment bir araç için pek de şımartıcı bir şey sunmuyor, opsiyonlar ise oldukça fazla. İlanlarda bomboş araçlar bolca mevcut. En basitinden tam elektrikli ve hafızalı koltuklar, arka cam perdesi, ayak hareketiyle açılıp kapatılabilen elektrikli bagaj kapağı, COMAND sesli komut sistemi, anahtarsız giriş çalıştırma, 360 derece kamera sistemi (araç büyük, her açıdan detaylı şekilde görüntü alabiliyorsunuz acayip işe yarıyor), ILS akıllı far sistemi (gece uzun yolda müthiş bir rahatlık, arabadaki en sevdiğim donanım diyebilirim) gibi şeyler istiyorsanız iyi incelemeniz lazım. Bunların üzerine koltuk soğutma, adaptif cruise control (distronic), airmatic, HK ses sistemi vs. zaten hiç yok gibi bir şey. Standart ses sistemi fena değil, idare eder düzeyde, çoğunlukla yeterli.


    Elite baz paket, Premium dolu pakettir, sonrasında da Edition-E paketleri geldi ama zamanla bu donanım paketlerinden de bir çok şey kırpıldı, AMG'ler var onların da ne olduğu belli değil ortaya karışık bir şeyler tarzında, baz modelimsi bir donanıma sahipler. Opsiyonlar da fazlasıyla çok olunca işin burası iyice karışıyor. Elite donanımlarda %99'u ufak ekranlı NTG4.0, Premium'ların çoğunda biraz daha geniş ekranlı, biraz daha gelişmiş olan NTG4.5, Edition-E'lerde genellikle NTG4.5 veya 4.7 multimedya sistem bulunur, 4.5 ile 4.7 arasında özellik olarak çok fark olmasa da edition-e donanımlı araçlarda yazılım ve arayüz daha günceldir, hatta orta konsoldaki tuş paneli dizaynı bile değişiktir, makyaj içinde makyaj gibi bir olay söz konusu. 4.0'lar daha demode ve ekran biraz cücük gibi kalıyor, kimisi umursamaz ama bence kötü bir görüntü oluyor.


    Yürütme maliyetine gelince olası masraflar; genelde termostatlar kronik problemli, cam tavanlarda araba çapraz esnediğinde gelen kronik tak tuk vurma sesi vardır (ses gelmeye başladığında servis çözüyor ve uzunca bir süre idare ediyor), 150bin km'de benzin filtresi ve benzin pompası değişimi yapılıyor (geçen sene 5900 TL gibi bir fiyatı vardı), bagajdaki yedekleme aküsü nazlıdır arada değişim ister, bir de her ne kadar giderildiği iddia edilse de m274 ve türevi motorlarda hala triger zinciri uzama problemi mevcut, burası büyük masraflar çıkaran bir kalem. Zincir uzadığında eksantrik dişlilerini de sıyırarak bozuyor ve tüm triger sisteminin yenilenmesi gerekiyor (yine geçtiğimiz sene 147.000 km'de iken bu problem nedeniyle 32.000 TL masraf çıkardı, bu olayı daha erken km'lerde de yaşayanlar var). Biraz korkutucu olabilir fakat bu tarz riskleri de göz önünde bulundurarak alın aracı çünkü "Mercedes taş gibidir yağını suyunu koyup milyon km giderim" gibi bir beklenti varsa yine hayal kırıklığı olabilir :)


    Hakkınızda hayırlısı olsun, genel manada güzel bir araba. Alternatif olarak F10 kasa BMW 5.20i de bakabilirsiniz, motor ve şanzıman (ve donanımına göre multimedya) olarak daha iyidir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 5 Mayıs 2022; 21:24:5 >
    _____________________________




  • Ben olsam 2.0T alirim. 1.6T nin gucunun buyuk bolumunu zaten tam otomatik sanziman emiyor. Ustune 2.0T kadar benzin tuketen lakin onun kadar gitmeyen bir makinaya binmiş oluyorsun.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    *HP nin yırtına yırtına RPM'le geleni değil, yuksek hacmin alt devirlerdeki torkuyla sessiz sedasiz geleni makbuldur.

    W220 S500L V8 Automat. (Satıldı)
  • rst78 kullanıcısına yanıt

    Çok açıklayıcı olmuş. Çok teşekkür ederim. Bugün bir araç için şehir dışına çıktık ama ekspertizde kaldı araç. E250 yi alamadan geldik. :) Piyasada satılık olarak çok az E250 var. İstemiş olduğun donanım ve renklerde bulabilmek biraz zor olacak gibi. Neden bu kadar az var bu araçtan anlamış değilim.

    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bmw F30 serisi 316i mi 320d mi?
    13 yıl önce açıldı
    BMW E46 MI E90 MI
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Nasıl expertizde kaldı

    _____________________________
    fly
  • ahmetsoul kullanıcısına yanıt
    Söylediği boyalar haricinde göçük düzeltmeler cıktı. Hadi bir yerinde olsa kabul ederdim de aracın dört bir yanında göçük düzeltme mevcut. Ayrıca yapılan işcilikte berbat. Gözle görünüyordu bazıları. Biz de bırakıp geldik mecburen.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • xquard42 X kullanıcısına yanıt
    Ötv den dolayı 0 satış fiyat farkı olabilir mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    𐰤𐰀:𐰢𐰆𐱃𐰞𐰆:𐱅𐰇𐰼𐰚𐰇𐰢:𐰓𐰃𐰘𐰀𐰤𐰀
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt
    O yıllarda fiyat farkı aşırı derecedeyse haklısınız E250 çok satılmamış olabilir.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • 2 haftalık arayışın ardından fiyatlar yükselmeye başladı. Hangi ilanı arasam opsiyonlu veya satıldı diye bir çoğu yalan söylüyor ama sahibinden bir araç bulabildim 2013 e250 855 e anlaştık pazartesiye kadar caymazsa almış olacağım inşallah.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Sabah bu arkadaşta vazgectiğini söyledi. :) Şuan kimse arabasını satmıyor. Mecburen e180lerden birini idarelik alacağım.

    _____________________________
  • xquard42 X kullanıcısına yanıt

    Boş durmaktan iyidir hocam hayırlısı olsun


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.