Şimdi Ara

BOYALI ARABA ALINIR MI ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
70
Cevap
1
Favori
73.670
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba.bu aralar çok sık konu açıp sorular soruyorum ama bilmeyen biri için zor iş araba almak.
    ilanlarda görüyorum araç belden aşağı boyalı ya da komple boyalı ama hasarsız şeklinde.boyalı olmasının sakıncası nedir alınır mı alınmaz mı ?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihen

    Tramerden sorgulatıp hasar kaydına baktırıp bir de bir iki güvenilir yere gösterdikten sonra piyasaya göre uygun fiyata bırakıyorsa alınır tabii ki. Satarken siz de uygun fiyata satarsınız zararınız olmaz. Ama komple boyalı araba her zaman soru işaretidir. Çok dikkat etmek lazım. Geçenlerde bir ilan vardı, araçta 4 parça boyalıymış ama 31 bin liralık hasar kaydı var arabanın.

    Alıntıları Göster
    Bu boya mevzusu bizim ülkemize has bir durum. Yabancı ülkelerde 2. el araç alırken çiziği hafif göçüğü vb göz zevkini bozacak ufak şeyleri görmektense bu parçaları boyalı arabaları tercih ederler. Ama gördüğünüz gibi herkes "piyasanın altında fiyatı varsa alınır" demiş. Kazalı olmadıktan sonra şahsen boyalı araç tercih ederim. Hem bana masraf olmaz. E tabi ki ara sanayideki sarı çizmeli mehmet ağa boyamadıysa, düzgün bi serviste adam gibi boyanmışsa.
    quote:

    Orijinalden alıntı: IV.MAN

    bel altı bazende etek altı derler buralar tas vs yada kapı carpmalarından dolayı lokal boya olabilir. komple boyalıysa insanın aklına baska seyler geliyor.
    Boyalı araç alınır mı?

    Alınır ama boyasız fiyatına değil.

    Aynı durum, kazalı, hasarlı, yan sanayi ürünler ile toplanmış, pert, için geçerli olduğu gibi güneş yanığı, darbeli, çizik, göçük, kaportası orjinal ama çürümeye başlamış, bakımsız, yıpranmış araçlar için de geçerlidir.

    Sorun, boyasız araç piyasasından boyalı araç satılmaya çalışılmasıdır.

    Aracı araştırın, geçmişini öğrenin, sigorta acentalarına kasko geçmişini, hasarlarını, pert olup olmadığını sorun, mesajla geçmişini sorgulayın, aracın piyasasını, tutulup tutulmadığını, ederini öğrenin, aracın kondisyonuna, alımlılığına bakın, işinize geliyorsa, fiyatı uygun ise (uygun fiyat her zaman düşük fiyat demek değildir, araç ilk sahibindendir, yetkili servis kayıtlıdır, garantisi devam etmektedir, yapılan işlemler bellidir, kilometresi düşüktür, temiz kullanılmıştır, rengi aradığınız renktir, araçta ekstra ve olmasını istediğiniz opsiyonlar da vardır, ailenize veya şahsi kullanımınıza uygundur, ihtiyaçlarınızı karşılıyacaktır, sıra beklemeyeceksinizdir vs), satıcı güven veriyorsa, söylediği şeyler tutarlı ise ve bilmiyoruma yatarak birşeyler gizlemeye çalışmıyorsa boyalı, boyasız, kazalı, kazasız, hasarlı, hasarsız, pert vb değerinden her türlü araç alınır da satılır da. Ama hiçbir araca da aynısının hasarsızının, boyasızının, çiziksizinin parası da verilmez, isteyen satıcı da ciddiye alınmaz.
  • bel altı bazende etek altı derler buralar tas vs yada kapı carpmalarından dolayı lokal boya olabilir. komple boyalıysa insanın aklına baska seyler geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IV.MAN

    bel altı bazende etek altı derler buralar tas vs yada kapı carpmalarından dolayı lokal boya olabilir. komple boyalıysa insanın aklına baska seyler geliyor.
    Komple boyalı araba aldım. Yaşından dolayı sıkıntı da olmuyor. Takıntınız yoksa hayati derecede hasar alıp almadığını öğrenmeniz lazım. Çizikten, doludan, vs. boyalıysa sorun olmaz. En can alıcı nokta da işçilik. Ucuza boyatıldıysa yağmur yağarken bile boya pul pul dökülebilir. Altına yapılan zımpara özenli mi değil mi anlayabilmek lazım.
  • Boya konusunda çok hassas biri değilseniz çizikden dolayı boya da sorun olmaz. tabi boya işleminin düzgün yapılmış olması şartı ile.
    Boyalı ve değişen parçalarda önemli olan değişimin veya boya işleminin neden kaynaklandığıdır. Yani ağır kaza geçirmiş bir araç ile sürtmeden dolayı olan işlemler farklılık gösterecektir.

    En iyisi siz alacağınız aracı almadan önce güzelce kontrol ettirmeniz ve güvendiğiniz bir usta varsa onun tavsiyesine uymanız. Boyanın ve kaportanın durumuna göre onlar çok daha iyi yorum yapabiliyorlar.

    Birde Türkiye de insanlarda boya takıntısı vardır. Yani aracın boyalı olması fiyatını çok etkiler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IV.MAN

    bel altı bazende etek altı derler buralar tas vs yada kapı carpmalarından dolayı lokal boya olabilir. komple boyalıysa insanın aklına baska seyler geliyor.
    Neden boyalı olduğuna ikna olunabiliyorsa, fiyat piyasa koşullarına göre düşük ise alınabilir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IV.MAN

    bel altı bazende etek altı derler buralar tas vs yada kapı carpmalarından dolayı lokal boya olabilir. komple boyalıysa insanın aklına baska seyler geliyor.
    Alınırda alınmasına ama zor satılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Daft Punk

    Alınırda alınmasına ama zor satılır.

    Alıntıları Göster
    Tramerden sorgulatıp hasar kaydına baktırıp bir de bir iki güvenilir yere gösterdikten sonra piyasaya göre uygun fiyata bırakıyorsa alınır tabii ki. Satarken siz de uygun fiyata satarsınız zararınız olmaz. Ama komple boyalı araba her zaman soru işaretidir. Çok dikkat etmek lazım. Geçenlerde bir ilan vardı, araçta 4 parça boyalıymış ama 31 bin liralık hasar kaydı var arabanın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Daft Punk

    Alınırda alınmasına ama zor satılır.

    Alıntıları Göster
    -Alışveriş merkezlerinin otoparkında kapılar çiziliyor
    -Sokaktan geçen insanlar bir şey sürtebiliyor
    -Art niyetli insanlar çizebiliyor
    -Her hangi bir otoparkta yanınıza parkeden araç dönüşü alamayıp kendi arabasının önünü kapınıza sürterek dönebiliyor.
    -Kediler, sıcak diye ön kaputa çıkıyor
    -Eh insanlık hali, bazen kullanımda hatalar yapıp biz de sürtme vs gibi şeyler yapıyoruz.


    Kaza yapıp, keyfe keder boyattım demiyorsa sorun yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IV.MAN

    bel altı bazende etek altı derler buralar tas vs yada kapı carpmalarından dolayı lokal boya olabilir. komple boyalıysa insanın aklına baska seyler geliyor.
    Boyalı araç alınır mı?

    Alınır ama boyasız fiyatına değil.

    Aynı durum, kazalı, hasarlı, yan sanayi ürünler ile toplanmış, pert, için geçerli olduğu gibi güneş yanığı, darbeli, çizik, göçük, kaportası orjinal ama çürümeye başlamış, bakımsız, yıpranmış araçlar için de geçerlidir.

    Sorun, boyasız araç piyasasından boyalı araç satılmaya çalışılmasıdır.

    Aracı araştırın, geçmişini öğrenin, sigorta acentalarına kasko geçmişini, hasarlarını, pert olup olmadığını sorun, mesajla geçmişini sorgulayın, aracın piyasasını, tutulup tutulmadığını, ederini öğrenin, aracın kondisyonuna, alımlılığına bakın, işinize geliyorsa, fiyatı uygun ise (uygun fiyat her zaman düşük fiyat demek değildir, araç ilk sahibindendir, yetkili servis kayıtlıdır, garantisi devam etmektedir, yapılan işlemler bellidir, kilometresi düşüktür, temiz kullanılmıştır, rengi aradığınız renktir, araçta ekstra ve olmasını istediğiniz opsiyonlar da vardır, ailenize veya şahsi kullanımınıza uygundur, ihtiyaçlarınızı karşılıyacaktır, sıra beklemeyeceksinizdir vs), satıcı güven veriyorsa, söylediği şeyler tutarlı ise ve bilmiyoruma yatarak birşeyler gizlemeye çalışmıyorsa boyalı, boyasız, kazalı, kazasız, hasarlı, hasarsız, pert vb değerinden her türlü araç alınır da satılır da. Ama hiçbir araca da aynısının hasarsızının, boyasızının, çiziksizinin parası da verilmez, isteyen satıcı da ciddiye alınmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihen

    Tramerden sorgulatıp hasar kaydına baktırıp bir de bir iki güvenilir yere gösterdikten sonra piyasaya göre uygun fiyata bırakıyorsa alınır tabii ki. Satarken siz de uygun fiyata satarsınız zararınız olmaz. Ama komple boyalı araba her zaman soru işaretidir. Çok dikkat etmek lazım. Geçenlerde bir ilan vardı, araçta 4 parça boyalıymış ama 31 bin liralık hasar kaydı var arabanın.

    Alıntıları Göster
    Bu boya mevzusu bizim ülkemize has bir durum. Yabancı ülkelerde 2. el araç alırken çiziği hafif göçüğü vb göz zevkini bozacak ufak şeyleri görmektense bu parçaları boyalı arabaları tercih ederler. Ama gördüğünüz gibi herkes "piyasanın altında fiyatı varsa alınır" demiş. Kazalı olmadıktan sonra şahsen boyalı araç tercih ederim. Hem bana masraf olmaz. E tabi ki ara sanayideki sarı çizmeli mehmet ağa boyamadıysa, düzgün bi serviste adam gibi boyanmışsa.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333

    Bu boya mevzusu bizim ülkemize has bir durum. Yabancı ülkelerde 2. el araç alırken çiziği hafif göçüğü vb göz zevkini bozacak ufak şeyleri görmektense bu parçaları boyalı arabaları tercih ederler. Ama gördüğünüz gibi herkes "piyasanın altında fiyatı varsa alınır" demiş. Kazalı olmadıktan sonra şahsen boyalı araç tercih ederim. Hem bana masraf olmaz. E tabi ki ara sanayideki sarı çizmeli mehmet ağa boyamadıysa, düzgün bi serviste adam gibi boyanmışsa.

    Sattığım Polo kaza yaptığında böyle bir hataya düştüm. Tanıdık vasıtasıyla kaportacının birine boyattım. Ancak adam boyanın rengini tutturamadı yeniden boyattırdım. Gerçi bu sefer de küçük bir leke kaldı ama daha fazla arabanın haşatı çıkmasın diye kabul ettim.
    Ön çamurluk + Arka kapı çıta altı, işçilik + boya için toplamda 700TL aldı. Haram olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333

    Bu boya mevzusu bizim ülkemize has bir durum. Yabancı ülkelerde 2. el araç alırken çiziği hafif göçüğü vb göz zevkini bozacak ufak şeyleri görmektense bu parçaları boyalı arabaları tercih ederler. Ama gördüğünüz gibi herkes "piyasanın altında fiyatı varsa alınır" demiş. Kazalı olmadıktan sonra şahsen boyalı araç tercih ederim. Hem bana masraf olmaz. E tabi ki ara sanayideki sarı çizmeli mehmet ağa boyamadıysa, düzgün bi serviste adam gibi boyanmışsa.

    Sattığım Polo kaza yaptığında böyle bir hataya düştüm. Tanıdık vasıtasıyla kaportacının birine boyattım. Ancak adam boyanın rengini tutturamadı yeniden boyattırdım. Gerçi bu sefer de küçük bir leke kaldı ama daha fazla arabanın haşatı çıkmasın diye kabul ettim.
    Ön çamurluk + Arka kapı çıta altı, işçilik + boya için toplamda 700TL aldı. Haram olsun.

    Alıntıları Göster
    Alınır. Büyük kaza yok ise ve serviste yaptırılmışsa alınır. Bakımsız araba alınmaz. Bknz: Debriyaj balatası bitik, yarım debriyaj kullanan kadınlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333

    Bu boya mevzusu bizim ülkemize has bir durum. Yabancı ülkelerde 2. el araç alırken çiziği hafif göçüğü vb göz zevkini bozacak ufak şeyleri görmektense bu parçaları boyalı arabaları tercih ederler. Ama gördüğünüz gibi herkes "piyasanın altında fiyatı varsa alınır" demiş. Kazalı olmadıktan sonra şahsen boyalı araç tercih ederim. Hem bana masraf olmaz. E tabi ki ara sanayideki sarı çizmeli mehmet ağa boyamadıysa, düzgün bi serviste adam gibi boyanmışsa.

    Sattığım Polo kaza yaptığında böyle bir hataya düştüm. Tanıdık vasıtasıyla kaportacının birine boyattım. Ancak adam boyanın rengini tutturamadı yeniden boyattırdım. Gerçi bu sefer de küçük bir leke kaldı ama daha fazla arabanın haşatı çıkmasın diye kabul ettim.
    Ön çamurluk + Arka kapı çıta altı, işçilik + boya için toplamda 700TL aldı. Haram olsun.

    O parçalara 700 lira. Hocam kusura bakma ama sağlam kazıklanmışsın. Bırak özeli yetkili servis bile ancak o kadar alırdı, fabrikadan çıktığı gibi olurdu. Arabaların özel boya kodları ve boya karışımları var. Bu da sadece özel ve yetkili servislerde tam olarak tutturuluyor. Aman diyim kaporta için ara sanayiye gitme. Hatta mümkünse hiç gitme. Hep bir özel servise git düzenli olarak indirim de yaparlar hem...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333

    quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333

    Bu boya mevzusu bizim ülkemize has bir durum. Yabancı ülkelerde 2. el araç alırken çiziği hafif göçüğü vb göz zevkini bozacak ufak şeyleri görmektense bu parçaları boyalı arabaları tercih ederler. Ama gördüğünüz gibi herkes "piyasanın altında fiyatı varsa alınır" demiş. Kazalı olmadıktan sonra şahsen boyalı araç tercih ederim. Hem bana masraf olmaz. E tabi ki ara sanayideki sarı çizmeli mehmet ağa boyamadıysa, düzgün bi serviste adam gibi boyanmışsa.

    Sattığım Polo kaza yaptığında böyle bir hataya düştüm. Tanıdık vasıtasıyla kaportacının birine boyattım. Ancak adam boyanın rengini tutturamadı yeniden boyattırdım. Gerçi bu sefer de küçük bir leke kaldı ama daha fazla arabanın haşatı çıkmasın diye kabul ettim.
    Ön çamurluk + Arka kapı çıta altı, işçilik + boya için toplamda 700TL aldı. Haram olsun.

    O parçalara 700 lira. Hocam kusura bakma ama sağlam kazıklanmışsın. Bırak özeli yetkili servis bile ancak o kadar alırdı, fabrikadan çıktığı gibi olurdu. Arabaların özel boya kodları ve boya karışımları var. Bu da sadece özel ve yetkili servislerde tam olarak tutturuluyor. Aman diyim kaporta için ara sanayiye gitme. Hatta mümkünse hiç gitme. Hep bir özel servise git düzenli olarak indirim de yaparlar hem...

    Alıntıları Göster
    Araba en fazla 5 yıllık ve bel altı komple boyalı ise ben sıcak bakmam ama lokal boya mevcut ise sorun olmaz bence.Ama 10 yıllık araba boyalı ise bu normal karşılanabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ercngc

    Araba en fazla 5 yıllık ve bel altı komple boyalı ise ben sıcak bakmam ama lokal boya mevcut ise sorun olmaz bence.Ama 10 yıllık araba boyalı ise bu normal karşılanabilir.

    Alıntıları Göster
    boya olmazsa kaporta çürür aklınızda bulunsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desoto

    boya olmazsa kaporta çürür aklınızda bulunsun

    Alıntıları Göster
    Boyanın mahiyetine bağlı mesela benim arabamın 3 parçası çizikten dolayı boyalı fakat bana sorarsan aklı selim bir insan tutupta 5-10 cm büyüklüğünde bir çizik için

    veya manevra yaparken tamponuın alt kenarını hafif sürttüğü için boyatmaz ama benim aldığım adam takıntılı olduğu için boyatmış ve fotoğraflamış bu tarz bir araba

    hatasız olarak nitelendirilip alınabilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: son_samuray

    Boyanın mahiyetine bağlı mesela benim arabamın 3 parçası çizikten dolayı boyalı fakat bana sorarsan aklı selim bir insan tutupta 5-10 cm büyüklüğünde bir çizik için

    veya manevra yaparken tamponuın alt kenarını hafif sürttüğü için boyatmaz ama benim aldığım adam takıntılı olduğu için boyatmış ve fotoğraflamış bu tarz bir araba

    hatasız olarak nitelendirilip alınabilir


    Alıntıları Göster
    Aracı galeriye götürün yapılan tek işlem bir boya ölçerle kaportaya bakmak ve fiyat biçmek

    Araç bakımlımı,motor durumu nedir, vites kutusuna 5000 TL kaçmış Bunların önemi yoktur.

    Araç çizik göçük pas içinde ama ORİJİNAL

    Yukarıda belirtildiği gibi yurtdışında temiz ve bakımlı araç değerlidir. Ciddi kazalarda araç zaten trafikten men edilir.

    Bizde ise pert araç toplanır satılır.

    Bu nedenle boyalı aracın neden boyandığı araştırılmalı, bakımları servisten sorulmalı.

    Düzenli servis bakımı kayıtlarda görünen aracın sahibine güvenirim. Masraftan kaçan araç sahibinden kaçarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: buarbu

    Aracı galeriye götürün yapılan tek işlem bir boya ölçerle kaportaya bakmak ve fiyat biçmek

    Araç bakımlımı,motor durumu nedir, vites kutusuna 5000 TL kaçmış Bunların önemi yoktur.

    Araç çizik göçük pas içinde ama ORİJİNAL

    Yukarıda belirtildiği gibi yurtdışında temiz ve bakımlı araç değerlidir. Ciddi kazalarda araç zaten trafikten men edilir.

    Bizde ise pert araç toplanır satılır.

    Bu nedenle boyalı aracın neden boyandığı araştırılmalı, bakımları servisten sorulmalı.

    Düzenli servis bakımı kayıtlarda görünen aracın sahibine güvenirim. Masraftan kaçan araç sahibinden kaçarım.

    Alıntıları Göster
    Araç bakımlıysa,keyfe keder demiyorsa(pertimsi)
    en fazla 3 4 parçada boya varsa,ve piyasasından 4 5 bin lira ucuzsa
    alınır..




  • Asla alinmaz yoksa son sahibi olunur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Asla alinmaz yoksa son sahibi olunur.
    çamurluk yahut tampon gibi bölümlerin parça lokal boyaları hiç mühim değilde çamurluk+ön kaput derseniz aracın kazasını iyice öğrenin derim ben.Ha alınmazmı alınır tabiki önden kapıdan yada arkadanda vuruk olabilir araç sonuçta sokaklardayız devamlı.Benim tavsiyem tavanı boyalı aracın piyasada en zor satıldıgı hatta soylenınce kaçıldıgını görmek mümkün çünkü takla atmış muamelesi görür.O yüzden varsa çamurluk yahut tampon sürtmeleri için iyi bir aracı almaktan vazgeçilmez ama diğerleri için detay önemli.Komple kazalı belden altı boyalı araç alınmazmı tabiki alınır ama onunda bir fiyatı vardır piyasada uygunsa yürüründe sıkıntı yoksa alınabilir kanımca..saygılar




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.