Şimdi Ara

Mazda Rx8

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
1
Favori
665
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Mazda rx8 hakikaten çok güzel bir araba ve duyduğuma göre 2011 de biten üretim şimdi tekrar başlayacakmış. Benim merak ettiğim o kadar araştırmama rağmen , kazasız ve km si az olup ellenmemiş yani modifiye edilmemiş bir rx 8 yok görünüyor. Fiyatı da spor arabaya göre uygun gibi fakat orjinalini bulmak imkansız herhalde. Aranızda hiç rastlayanınız var mı ? veya bilgisi olan ?



  • Temizleri ara sıra yetkili bayilere düşüyor.
    Ama gün geçtikçe modifiyesiz ve km'si az Rx-8 sayısı azalacak.
    En mantıklı spor araçlardan biri bence.
    Bekleyip araştırırsanız makyajlı kasa temiz Rx-8 bulunur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aslında var tabi ama fiyatları biraz daha yüksek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnternete baktığımda doğru düzgün bir araç bile göremedim. 2011 bile olsa araba demeye bin şahit. Adamlarda modifiye zevki diye bir şey yok.




  • Zevkli bir seçim yapmışsınız tebrikler. Fiyat/performans açısından iyi araç. Araçtan anlayan birinden almak önemli.
    Motorla biraz ilgilenmeniz gerekecek gerçi. Dexelia marka yağ istiyor motor. Normal sentetik yağ yanınca tortu bırakıyor rotorlarda ve contalarda. Geçen aylarda bir tane wankel motor geldi önüme. Rotorun üstünde abartısız 3-4 mm kalınlığında kurum vardı. O kurumlar , rotor cidarlarını da çiziyor dönerken.

    Fakat buraya gelip "o motor adamın ocağına incir ağacı diker, ikide bir motor değişimi ister" mantığında konuşacak arkadaşlara şimdiden bir sorum var:
    Hangi 1.3 litre pistonlu motor fabrika çıkışlı piston ve kollarıyla 230 hp güce dayanıp 150-200 bin km ve üstünde gidebilir ? Hangi 1.3 pistonlu motor 230 hp için yüklenmişken şehir içi 8 litreden aşağı yakabilir ? Ayrıca çevirdiği devir öyle 6-7 bin değil, 10 bin devir.

    Adamlar normal aile arabasının motor ömrüyle , rx8'i karşılaştırıyorlar. Aynı klasmanda bile değiller, şaka gibi. O paraya x kasa bmw ler var falan diyenler de olabilir. Onlar da ayrı komedi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Zevkli bir seçim yapmışsınız tebrikler. Fiyat/performans açısından iyi araç. Araçtan anlayan birinden almak önemli.
    Motorla biraz ilgilenmeniz gerekecek gerçi. Dexelia marka yağ istiyor motor. Normal sentetik yağ yanınca tortu bırakıyor rotorlarda ve contalarda. Geçen aylarda bir tane wankel motor geldi önüme. Rotorun üstünde abartısız 3-4 mm kalınlığında kurum vardı. O kurumlar , rotor cidarlarını da çiziyor dönerken.

    Fakat buraya gelip "o motor adamın ocağına incir ağacı diker, ikide bir motor değişimi ister" mantığında konuşacak arkadaşlara şimdiden bir sorum var:
    Hangi 1.3 litre pistonlu motor fabrika çıkışlı piston ve kollarıyla 230 hp güce dayanıp 150-200 bin km ve üstünde gidebilir ? Hangi 1.3 pistonlu motor 230 hp için yüklenmişken şehir içi 8 litreden aşağı yakabilir ? Ayrıca çevirdiği devir öyle 6-7 bin değil, 10 bin devir.

    Adamlar normal aile arabasının motor ömrüyle , rx8'i karşılaştırıyorlar. Aynı klasmanda bile değiller, şaka gibi. O paraya x kasa bmw ler var falan diyenler de olabilir. Onlar da ayrı komedi

    Selamlar hocam motor değişimi ile ilgili bilgi verir misiniz ne kadar süreyle ister maliyeti ne kadardır.

    Ayrıca rx8 in bu kadar geri itilmesi bence yakıt fiyatları yoksa mtv sini hesapladık arkadaşla 231 Lira veya modele göre 412 lira oluyor yakıtın yüzde 50 den fazlası vergi olmasa çok fantastik araçlar görürüz gibi geliyor bana




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    honda crv -toyota rav4
    14 yıl önce açıldı
    Ford Kuga seat ateca honda crv
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bi tane olsa da kırbaçlasam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skillet_41

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Zevkli bir seçim yapmışsınız tebrikler. Fiyat/performans açısından iyi araç. Araçtan anlayan birinden almak önemli.
    Motorla biraz ilgilenmeniz gerekecek gerçi. Dexelia marka yağ istiyor motor. Normal sentetik yağ yanınca tortu bırakıyor rotorlarda ve contalarda. Geçen aylarda bir tane wankel motor geldi önüme. Rotorun üstünde abartısız 3-4 mm kalınlığında kurum vardı. O kurumlar , rotor cidarlarını da çiziyor dönerken.

    Fakat buraya gelip "o motor adamın ocağına incir ağacı diker, ikide bir motor değişimi ister" mantığında konuşacak arkadaşlara şimdiden bir sorum var:
    Hangi 1.3 litre pistonlu motor fabrika çıkışlı piston ve kollarıyla 230 hp güce dayanıp 150-200 bin km ve üstünde gidebilir ? Hangi 1.3 pistonlu motor 230 hp için yüklenmişken şehir içi 8 litreden aşağı yakabilir ? Ayrıca çevirdiği devir öyle 6-7 bin değil, 10 bin devir.

    Adamlar normal aile arabasının motor ömrüyle , rx8'i karşılaştırıyorlar. Aynı klasmanda bile değiller, şaka gibi. O paraya x kasa bmw ler var falan diyenler de olabilir. Onlar da ayrı komedi

    Selamlar hocam motor değişimi ile ilgili bilgi verir misiniz ne kadar süreyle ister maliyeti ne kadardır.

    Ayrıca rx8 in bu kadar geri itilmesi bence yakıt fiyatları yoksa mtv sini hesapladık arkadaşla 231 Lira veya modele göre 412 lira oluyor yakıtın yüzde 50 den fazlası vergi olmasa çok fantastik araçlar görürüz gibi geliyor bana

    Ne kadar süreyle istediği tamamen kullanıcıya kalmış. Wankel motorla 80-100 bin km gören de var(ki türkiye şartlarında kaç kişi aracı bu kadar km kullanıyor), 30 binde motor bitiren de. Şu son döviz olaylarından sonra çok vakıf değilim fiyatlara. Ben işin teknik boyutuyla ilgiliyim.

    Doğrudur, yakıt fiyatı+ yağ sarfiyatı. Ancak o gücü üreten çoğu benzinli araç çok yakıyor zaten.




  • Buna LPG takanlar varmış. Lpgli kullanicilarini bulsam guvensem inanın alirim yanı bir Porsche ayarındaaaraç fiyatı cokd aha uygun. En azından normal seyirde lpgye alıp sürmek şart. Benzinde tüketim çok yüksek çünkü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert

    Buna LPG takanlar varmış. Lpgli kullanicilarini bulsam guvensem inanın alirim yanı bir Porsche ayarındaaaraç fiyatı cokd aha uygun. En azından normal seyirde lpgye alıp sürmek şart. Benzinde tüketim çok yüksek çünkü.

    Dayım sen nettinn

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • temizi ancak servislerde yada ilk el sahiplerden alirsin o fiyata mukemmel ve rakibi yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Japonlar her zaman mod'a açık bir motorlardır haliyle japon otomobil klullanıcıları da motorlarını yüklemeyi seveler buna mukabil bu yüklemelere çok iyi cevap veren bir motor kimyaları var,onun için piyasada modsuz rx8,impreza ve evo bulmak imkansız gibi bir şeydir keza bu araçlara binenlerde muhakkak 1-2 de olsa değişiklik yapmak istiyor bu 1-2 değişik alıyor başına 3-5 5-10 parça derken bir bakmışsın araç olmuş altarın oğlu tarkan..

    Wenkel motorlar poloroid makina gibidir kullan at,fazla bir şey bekleme ama zevkli motorlardır,kullanıcısına ayrı bir zevk verir,en büyük problemlerinden biri standart otomobil ve spor araçlara nazaran çok fazla yağ tüketimi vardır ve biraz nazlı motorlardır sürekli kollanmayı ve bakım ister.

    1.85 ve üzeri boylarda iseniz biraz tercih edilecek bir araç değil,tt ve 350z gibi insanı daraltır,japonların uzun boylu adamlara yaptığı araç skyline,evo,impreza,200sx serileridir tabi supra ve nsx buna dahil.Japonlar genelde ufak tefek minyon ırk oldukları için yaptıkları araçlarda bilakis spor otomobiller de kendilerine göre yapıyorlar :) şahsen 350z ve rx8 sahibi de oldum tt sahibi de belli bi süreden sonra darlanıyorsun içinde,tamam adrenalin,endorfin vs bir çok şeyi silip süpürüyor fakat tabut gibi bişeyin içinde gaz açmakta bi yerden sonra bayıyor..




  • yıllık vergisi 700 tl, çok iyi ya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert

    Buna LPG takanlar varmış. Lpgli kullanicilarini bulsam guvensem inanın alirim yanı bir Porsche ayarındaaaraç fiyatı cokd aha uygun. En azından normal seyirde lpgye alıp sürmek şart. Benzinde tüketim çok yüksek çünkü.

    Kocaeli'nde RX-8'e LPG taktığını ve aracın sorunsuz 500,000 km yol yaptığını söyleyen bir usta vardı. 50,000 olsa olabilir diyeceğim, ama ısrarla 500,000 diyordu.
    Polonya'da taktırıp kullananlar var, youtube'da videolarını da koymuşlar. İngiltere'de taktırmaya çalışıp, bunun teknik olarak yapılamadığını söyleyenler var - onların da videoları youtube'da mevcut.
    Ben kendi adıma koyuyorum benzini gidiyorum - tek kötü tarafı arkadaşlar aramızdaki "benim aracım km'de x kuruş yakıyor" muhabbetine beni almıyorlar artık :)




  • Skillet_41 kullanıcısına yanıt
    Motor değişimi kullanıma bağlı. Benim servisteki usta, sıfırını taktırıp servisten çıktıktan 500 m sonra motoru yiyen bir RX-8 sahibinden bahsediyor :D

    Kurallarına uygun olarak sürüp, eksilen yağı zamanında tamamlayarak ve 5,000 km'de bir yenileyerek 300,000 km'yi çok rahat geçebilen Amerikalı sahipleri var - ya da en azından öyle iddia ediyorlar.

    Şu anki sıfır motor fiyatı yetkili serviste tahmin ediyorum 15-17,000 TL civarındadır. Benim aracın motorı 2013 Aralık'ta montajı dahil 13,000 TL'ye mal olmuş; aradan geçen zaman boyunca kur farkının etkilerini hesaplamak lazım. Bursa'da bir usta bu işi sanıyorum 7-8,000 TL civarında yapıyor.

    MTV'sine gelince - 2008 model için 2016'da 2x217 TL ödüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trbuka

    quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert

    Buna LPG takanlar varmış. Lpgli kullanicilarini bulsam guvensem inanın alirim yanı bir Porsche ayarındaaaraç fiyatı cokd aha uygun. En azından normal seyirde lpgye alıp sürmek şart. Benzinde tüketim çok yüksek çünkü.

    Kocaeli'nde RX-8'e LPG taktığını ve aracın sorunsuz 500,000 km yol yaptığını söyleyen bir usta vardı. 50,000 olsa olabilir diyeceğim, ama ısrarla 500,000 diyordu.
    Polonya'da taktırıp kullananlar var, youtube'da videolarını da koymuşlar. İngiltere'de taktırmaya çalışıp, bunun teknik olarak yapılamadığını söyleyenler var - onların da videoları youtube'da mevcut.
    Ben kendi adıma koyuyorum benzini gidiyorum - tek kötü tarafı arkadaşlar aramızdaki "benim aracım km'de x kuruş yakıyor" muhabbetine beni almıyorlar artık :)

    Ben o ustayla konuştum taktiran kişinin telini istedim ama telini kaybetmiş. Su durumda parayı sokakta bulmadigim için riske giremiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • shifisitert S kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum - işi yaptıktan sonra yerel basında ve internette kendisinden çok bahsedilmiş, ama yegane referans olabilecek müşterisinin telefonunu kaybemesi pek mantıklı gelmiyor. Taktıran şahıs daha sonra aracını bildiğim kadarıyla LPG'li diye belirterek sahibinden'de satmış. Alan kişi ortalarda yok, sistemin bakımını da yaptrımıyor anlaşılan - bir muamma yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trbuka

    Katılıyorum - işi yaptıktan sonra yerel basında ve internette kendisinden çok bahsedilmiş, ama yegane referans olabilecek müşterisinin telefonunu kaybemesi pek mantıklı gelmiyor. Taktıran şahıs daha sonra aracını bildiğim kadarıyla LPG'li diye belirterek sahibinden'de satmış. Alan kişi ortalarda yok, sistemin bakımını da yaptrımıyor anlaşılan - bir muamma yani.

    Yani su araçporschelerle kafa kafaya bir aaraçhatta aarıza yapmaması nedeniyle daha da üstün . LPGtakilsa dk durmam alirim. Ama aartık genesis coupelere bakmaya basladim lpgye uyumlu diye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.