Şimdi Ara

Manuel Vitesin Püf Noktaları ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
36
Cevap
0
Favori
24.472
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar;

    Bugün ehliyet kurusuna hazırlık için düz bir araba kullandım. Daha önceden otomatik kullanıyordum. Kavrama noktasını tam hissemediğimden ayağımı debriyajdan çok yavaş çekiyorum kavrama noktasında gaza çok hafif basıyorum. Düz yolda ve hafif eğimde problem yok ama rampalarda önerebileceğiniz bir püf nokta varmıdır. Ayrıca benden küçük arkadaşlara tavsiye düz vites araba kullanmadan otomatik vites kullanmayın. İlk manuel kullandığınızda arabanın geri kaçmaması için aracı stop edebiliyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguyes95 -- 11 Kasım 2013; 22:14:20 >



  • Rampada el frenini çek,gaza yüklen,debriyajdan hafifçe ayağını çek,arabanın arkası çökünce el frenini indir ve devam et
  • el frensiz kaldırmak için taktik var mı hafif rampalar için soruyorum çok dik rampalar mecbur el freniyle zaten
  • yarım debriaj ile kaldırırsın debriaja tam bas yarıya kadar geri çek ayağını araç hareketlenmeye ve titremeye başlar sonra hafif gaza bas debriajdan ayağını yavaşça çek olay tamamdır diğer türlüde zamanla alışınca yarı debriaja gerek kalmayacak
  • oguyes95 kullanıcısına yanıt
    Taktik değilde araca alışmak,kavrama noktasına hakim olmak gerekir.
  • Kavrama noktasını öğrenmenin en kolay yolu el frenini çek, 1'e tak ve hiç gaz verme. Ayağını debriyajdan yavaş yavaş çek. Ne zaman titremeye, devir düşmeye başlarsa orada kavrar. Bu yeri unutmazsan kolay kaldırırsın.

    Ben genellikle gazın %30'u, debriyajın %70'ini kullanarak aracı kaldırıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öğrendiğin hocaya söyle rampada çalıştırsın seni, 10 defa kaydırırsın 11'e öğrenirsin.
    İşin sırrı şu: debriyaja sonuna kadar basarken frenden çekersen araba hayatta kalmaz. Düz yolda baya dur kalk kavrama noktasına alış, sonra yokuş yukarı çalışmaya başla. Tekrar tüm yeteneklerin anası sonuçta.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Odak noktaları sorunu
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Manuel vitesin en önemli püf noktası : sıkışık olmayan trafik seçilmelidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk,birkaç hafta ayağını frenden kaldırmadan kavrama,noktasını,bulur frenden çeker hafif,gazla kaldırırsın sonra zaten buna gerek kalmayacak. Ehliyeti aldıktan sonra direksiyonun iyiyse direk trafiğe çık ama kalabalık yollara girme. Kırmızıda falan stop edersen korna çalanlar olacaktır onları kafaya takma kusura bakma diye işaret yaparsın acemi olduğunu gizlemene gerek yok. Özellikle manuel arabayı trafikte öğrenmek çok farklıdır. Kimse yok kaza yapar yok başkasına zarar verir demesin direksiyonun varsa kurallara uyarsan ve sıkışacağın yere girmezsen hiçbir şey olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kendi cevaplarını kendin vermişssin dostum düz yolda rampada kavrama noktasıyla kaldırıyosun rampalarda el freniyle kaldırıyosun konuyu ne öğrenmek için açtın biraz daha ayrıntı verirsen daha iyi yardımcı olurum
  • zor durumda kalırsan hiç üşenme çek el frenini yokuşta, gaz verdikten sonra indir
  • Rampada kaldırma olayı tamamen alışkanlık. Ayağını frenden çektiğin anda debriyajı yeteri kadar çekip gaz vermen lazım. Debriyajı çok çekersen araba stop eder, az çekersen geri kayar.

    Özetle el freninden başka püf noktası yok. Tamamen pratik lazım.
  • sol ayagını düşünürsen stop ettirirsin. düz bir yolda ayagını alıştır daha sonra bunu binlerce defadır yapıyormuş gibi yap.
  • Benim kullandığım yöntemle yaparsanız kalkışınızı bence daha rahat edersiniz. Tabi ki çalıştıktan sonra. Ben böyle öğrendim böyle yapıyorum.
    Sağ ayağınız frende. Debriyaja tam basıp 1. vitese takıyorsunuz. debriyajdan yavasca cekiyorsunuz. Arabanın zangır zangır titremesini beklemeden hafif titremeyi hissettiğinizde sağ ayağınızı hızlı bir şekilde frenden çekip gaza basın. Yokuşun eğimine göre gaza az ya da çok basın. Pratik yaptıkça hiç kaydırmadan dahi kaldırabilirsiniz. Sağ ayağınızı gaza götürürken heyecanlanıp sol ayağınızı çekmeyin debriyajdan :D. Yapan arkadaşlarım oldu çünkü. El freni de kolay bi yöntem. Lazım olabilir. Öğrenmekte fayda var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muhtemelen çok az kişinin bildiği bir yöntemi paylaşayım. en azından kimse yazmamış. rampada duracağın zaman sol ayak sonuna kadar debriyajda sağ ayak topuğu frende sağ ayak ucu gaz pedalına gelecek şekilde frene basarsın. kalkış yapacağın zaman topuğu frenden çekmeden normal kalkış yaparsın araç titremeye başlayınca topuğunu frenden çek. ben kolay yapıyorum ama yazması biraz zahmetli oldu. bende yaşlı bir taksiciden öğrenmiştim. belkide el freni çalışmadığı için böyle bir yol denemiştir. el freni varken bu kadar zahmete gerek yok ama öğrenmekte fayda var.
  • zamanla çözersin kas hafızası diye birşey var :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat05tr

    muhtemelen çok az kişinin bildiği bir yöntemi paylaşayım. en azından kimse yazmamış. rampada duracağın zaman sol ayak sonuna kadar debriyajda sağ ayak topuğu frende sağ ayak ucu gaz pedalına gelecek şekilde frene basarsın. kalkış yapacağın zaman topuğu frenden çekmeden normal kalkış yaparsın araç titremeye başlayınca topuğunu frenden çek. ben kolay yapıyorum ama yazması biraz zahmetli oldu. bende yaşlı bir taksiciden öğrenmiştim. belkide el freni çalışmadığı için böyle bir yol denemiştir. el freni varken bu kadar zahmete gerek yok ama öğrenmekte fayda var.

    İlk defa duydum ama ayak kayar, bir şey olur. :D bilindik yöntemlere devam. Hele ki yeni öğreniyorsanız taksicilerin alışkanlıklarını daha sonra edinin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • manuel vitese tam alışamadan bayırda el frensiz kalkmayı denemeyin.
    araba kayar, durduramazsınız, başkasının malına / canına maal olur, vicdan var.

    yöntemler söylenmiş ama yarım debriyaj araca zararlı bir mesele, el freni ile kalkmayı alışkanlık haline getirmekte fayda var.
  • Bol pratikten başka çaresi yok bunun. Alışacaksın... Ben bile 20 senelik aktif kullanıcıyım, kendi aracımdır, şirket aracıdır, kiralık araçtır zibilyon çeşit manuel araç kullandım hala ilk defa bindiğim manuel vitesli araçlarda hoplatma sarsma kaydırma gibi şeyler başıma gelebiliyor... Tecrübene göredir alışma süreci, çok tecrübeliysen 100-200 km içinde alışırsın, tecrübe düştükçe sure artar...
  • Arkadaşlar söylenmesi gereken şeyleri söylemişler zaten yokuşla ilgili.

    Benim genel tavsiyem, vites değiştirirken debriyajı sonuna kadar bastırın. Yoksa çok sürmez debriyaj balatasını elinize alırsınız.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.