Şimdi Ara

Manuel Vitesin Püf Noktaları ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
24.486
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • panthera52 kullanıcısına yanıt
    Fren reflekslerim iyi sadece vites bilgim yok yani araba kaçarsa durdururum zaten talim yaptırım yer boş bir yer

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguyes95

    Fren reflekslerim iyi sadece vites bilgim yok yani araba kaçarsa durdururum zaten talim yaptırım yer boş bir yer

    arabayı kaldıracağım derken stop ederse, frenler tutmayabilir, hidrolik boşalacağı için.
    ayrıca araca olan zararı yadsınamaz gerçek.
  • panthera52 kullanıcısına yanıt
    peki direksiyon sınavında el freni ile kaldırmamın bir sakıncası olur mu
  • Burada anlatmakla olacak iş değil hissetmen lazım. Arabanın yaptığın harekete verdiği tepkileri en iyi sen bilirsin. Her arabada aynı değildir, dizel arabayı kullanmak benzinliye göre daha kolaydır ayrıca daha fazla hata tolere eder. Benzinli küt diye stop eder en ufak sert hareketinde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguyes95

    peki direksiyon sınavında el freni ile kaldırmamın bir sakıncası olur mu

    bayırda duracağınız bir direksiyon sınavı geçireceğinizi sanmam ama asla sorun olmaz.
    el freni ile kalkmak, teknik bir hata değil. hile değil.
  • oguyes95 kullanıcısına yanıt
    O kadar dik bir yokuşta durduracaklarını zannetmiyorum ama ben sormuştum bunları. El freni çekmeyi 1. tercih olarak kullanmamak gerekiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • direksiyon sınav güzergahı belli olduğundan el freniyle kalkmak zorunda kalacağın bir çok dik yokuşta durdurmazlar.
    ben ağustos ayında girdim sınava motor küçük hacimli bir de klima açık olunca araç kalkmakta zorlandı.komisyon başkanı klimayı kapattı öyle kalktık.tecrübe kazandıkça sol ayak kavrama noktasındayken sağ ayağını seri bir şekilde frenden gaza alırsın zaten.
  • Sürüş sınavında el freni ile kalkma gibi biraz daha ileri seviye bir sürücülük gerektiren birşeyi istemezler, sizden istedikleri aracı kaldırmak, durdurmak, trafik işaret ve işaretçilerine uymanız ve araç donanımlarıyla olan muhabbetinizdir. El freniyle kalkmak, tampon tozu almak, ani fren, manevra, yanlamak, spin atmak gibi konular sokak arası araç kullanımı ve ileri sürüş tekniklerine girer



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 14 Kasım 2013; 2:43:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Master_Evil

    zor durumda kalırsan hiç üşenme çek el frenini yokuşta, gaz verdikten sonra indir

    +1

    En garantili iş el frenini kullanmak, ne cambazlık yapacan...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    Sürüş sınavında el freni ile kalkma gibi biraz daha ileri seviye bir sürücülük gerektiren birşeyi istemezler, sizden istedikleri aracı kaldırmak, durdurmak, trafik işaret ve işaretçilerine uymanız ve araç donanımlarıyla olan muhabbetinizdir. El freniyle kalkmak, tampon tozu almak, ani fren, manevra, yanlamak, spin atmak gibi konular sokak arası araç kullanımı ve ileri sürüş tekniklerine girer

    Tampon tozu derken? Silme geçiş mi yapalım sınavda da?

    Yalnız bir video-film izlemiştim sınavla ilgili,otoyola giriyordu.Ve sanırım hızı oradaki şartlara uygun ayarlamak gerekiyor.Ve filmdeki yokuş da öyle ciddi bir yokuş değildi.Yani o kadar zor olacağını sanmam.




  • Ümraniye bölgesini otoyola sokmuyorlar bir cadde varmış orada yarım saat süreceksin diyorlar ama ben o kadar süreceğini zannetmiyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguyes95

    el frensiz kaldırmak için taktik var mı hafif rampalar için soruyorum çok dik rampalar mecbur el freniyle zaten

    Ayagın frendeyken hafif debriyajdan kaldır ayagını arabanın devri biraz düştüğünde ise frenden çekip gaz ver kaydırmadan kalkarsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Manuel vitesin en önemli püf noktası : sıkışık olmayan trafik seçilmelidir.

    Kesinlikle..:D
  • Biraz daha gaz ver kaldırırken. Zaten arabanın kavrama noktasına da alışmışsan kolayca kaldırırsın.
  • El freni işine hiç girme bence direk yarım debriyajda kaldır. Aşırı dik olmadıkça ki bu aşırı dik yokuşlar çok fazla çıkmıyor insanın karşısına yarım debriyaj ile kaldır. El frenine alışınca kötü oluyor çevremden görüyorum en ufak yokuşa el frenine gidiyor adamların eli
  • Debriyajin kavrama noktasini adin gibi bilmen lazim. Sol ayagin debriyaja sonuna kadar basiyor, sag ayagin frende, vites 1'de. Sag ayagini frenden kaldirip gaza bastiginda sol ayaginida hizlica debriyajin kavrama noktasina getireceksin. Bunu boyle yapinca gaza duz yolda kaldirirken bastigindan fazla bas ve devriyaji hizini alana kadar tamamen kaldirma. Hep kalktigin andaki gibide durmasin. Baktin stop edecek debriyaja biraz bas ve tekrar kavrama noktasina getir. Debriyajin kavrama noktasini en iyi ogrenecegin teknik arabayi dik rampada stop ettirmeden askida tutmaktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.