DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
Eski araçlardaki koldan manuel vites nasıl kullanılıyor?
32
Cevap
1
Favori
15.104
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Eski araçlardaki koldan manuel vites nasıl kullanılıyor?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      10 Kasım 2009 01:19:05 Konu Sahibi
      Merhabalar,

      Eski amerikanlara bakarken dikkatimi birşey çekti. Koldan vites olan modellerin hepsini ben otomatik zannediyordum. Ama otomatik dediğim arabalarda birde debriyaj gördüğümde yanıldığımı farkettim :)

      Koldan manuel viteslerin kullanımı nasıl? Yani koldan 1'e takıp daha sonra normal araçlardaki gibi standart prosedür mü? Yoksa debriyajın tek görevi P'D'N 'arasında geçiş yaparken mi var?? Öyle olduğunu tahmin ediyorum ama kafama takıldı:) O yüzden bu saatte böyle bir konu açtım :)

      Kullanan veya bilen varsa yardımcı olsun bende rahatliyim ve yatiyim :)

      İyi forumlar



      |
      |
      _____________________________

      TOMORROW NEVER COMES UNTIL IT'S TOO LATE...
    • Çavuş
      61 Mesaj
      10 Kasım 2009 01:29:23
      selam,

      1988 yada 89 yilinda koldan manuel vitesli chevy nova kullanmistim.

      Bildigin manuel vites gibi kullaniliyor. Debriyaja basip kendine cekip asagi indirince geriye takiliyordu, digerleri aynen normal sanzumanlardaki gibi, ortadayken bos, yukari kaldirinca 1, asagi indirince 2 oluyordu, 3 ileri vitesi vardi diye hatirliyorum.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3776 Mesaj
      11 Kasım 2009 13:13:21
      sadece amerikanlar değil ayrıca, bir döneme kadar bazı japonlarda da vardı koldan (direksiyondan) vites...
      |
      |
      _____________________________

      Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...
    • Yarbay
      2403 Mesaj
      11 Kasım 2009 13:23:07
      Hatta çarpık bacaklı Skodalar'da da vardı Kullanım açısından bildiğiniz manuel vitesten farkı yoktur.
      |
      |
      _____________________________

      2009 Corolla 1.4 D-4D Elegant M/M VSC Siyah
    • Yüzbaşı
      303 Mesaj
      11 Kasım 2009 13:26:08
      mitsubishi l300lerin eski modelleride koldan vites daha zevkli geliyo bana kullanımı onun dışında bi farkı yok
      |
      |
      _____________________________


      Her Zaman Vardık,Hep Yanındaydık
      En Kötü Gününde,Sana İnandık
      Bir Taş Olsaydı,Çatlardı İnan
      Herşeye Rağmen,Büyüyor Sevdan...
      ...Bu Vatan Bölünmez Bu Böyle Biline,Bu Vatan Uğruna Hazırız Ölmeye...
    • Binbaşı
      1871 Mesaj
      11 Kasım 2009 14:01:04
      klasik manuelleri hiç sevmem ama koldan manuelin zevki hiçbirşeyde yoktur, vites değiştirdikçe değiştiresin gelir,
      |
      |
      _____________________________

      EMANETİN SAHİPSİZ DEĞİL ATAM!
    • DH Yönetici
      3920 Mesaj
      11 Kasım 2009 14:01:34
      Bir de Renault 4 var onun vitesi baya bir acayip, böyle direksyon kilidi gibi bir şey var, çekiyorsunuz itiyorsunuz çeviriyorsunuz falan.
      |
      |
      _____________________________

      PSN:Seth_Valor
      Playstation 4 Pro - Sharp 46LE824 - Pioneer HTP-071 - Gold Wireless Headset -Samsung BD-H6500
      Star Wars Galaxies Elder Jedi
      Vorsprung durch Technik
      || Forum Anlaşması || Genel Forum Kullanımı || İmza Kuralları || Şikâyet Sistemi || Kullanıcı Adı Değişimi || SMS Onay Sistemi || Önerileriniz, Sorunlarınız ||
    • Yarbay
      3016 Mesaj
      11 Kasım 2009 14:02:46
      eskiden neredeyse tüm vitesler kolda(direksiyonun yanında)idi.chevrolet.dodge.oldsmobil.ford.opel ve daha niceleri.
      kullanma:çok basit,yerdeki vitesi kola taşıyın.kendinize çekin aşağı=1
      birden çıkarın boşta ve 2 nin karşısında durur.yukarı kaldırın =2
      boşa alın aşağı çekin=3
      boşa alın kendinize çekin yukarı=geri
      alırsanız güle güle kullanın.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2740 Mesaj
      11 Kasım 2009 14:30:32
      quote:

      Orijinalden alıntı: hezerfen

      eskiden neredeyse tüm vitesler kolda(direksiyonun yanında)idi.chevrolet.dodge.oldsmobil.ford.opel ve daha niceleri.
      kullanma:çok basit,yerdeki vitesi kola taşıyın.kendinize çekin aşağı=1
      birden çıkarın boşta ve 2 nin karşısında durur.yukarı kaldırın =2
      boşa alın aşağı çekin=3
      boşa alın kendinize çekin yukarı=geri
      alırsanız güle güle kullanın.


      Araba kullanmayı öğrendiğim Chevy 64 impala' nın vitesleri aynen bu şekildeydi ve cok zevklıydı...
      |
      |
      _____________________________

      PSN:qolge
    • Binbaşı
      1719 Mesaj
      11 Kasım 2009 14:47:36
      Bizim ilk aracımız koldan 3 vitesli 67 ford taunustu. Vites kolunu kendine çekip yukarı kaldırınca 1, aşağı indirince 2, ileri itip yukarı kaldırınca 3 oluyordu. Birde mandalı çekip geri vitese alıyordun. Ama bazen düzeneği karışırdı, kaputu açıp penseyle bir vurup düzeltirdik...
      |
      |
      _____________________________

      Paran yoksa japon, paran varsa alman...
    • Yarbay
      4176 Mesaj
      11 Kasım 2009 14:52:59
      504 lerde koldan vitesliydi..
      |
      |
      _____________________________

      Demokratçılık boruculuk değildir...Demokratçılıkta herkes nerde, sen orda...Muhalif olmak, münafık olmak yok, yasak bunlar..
    • Binbaşı
      1179 Mesaj
      11 Kasım 2009 14:56:08
      quote:

      Orijinalden alıntı: alikum

      504 lerde koldan vitesliydi..


      Evet babamın bir tane vardı koldan vitesli 504ü sonra sonra birkaç 504 daha almıştı onlar normal vitesliydi diye hatırlıyorum.
      |
      |
      _____________________________

      2012 Nissan Juke 1.5 dCİ Tekna MT
      2012 Fiat Linea 1.6 Multijet Emotion Plus
      2012 Fiat Albea Sole 1.4 Premio
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      1 Not
      11 Kasım 2009 15:29:48
      Çok merak ettım kullanım hıssını yaw

      en kısa zamanda bulup denemek lazım
      |
      |
      _____________________________

      :):):)
    • Otomobil Uzmanı
      10584 Mesaj

      Android Beta Tester
      11 Kasım 2009 15:46:32
      sorularınızın bütün cevapları ekteki linkte .

      koldan vites bölümü için ''Column-mounted shifter'' kısmına bakınız

      http://en.wikipedia.org/wiki/Manual_transmission
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      8007 Mesaj
      11 Kasım 2009 15:53:27
      quote:

      Orijinalden alıntı: alikum

      504 lerde koldan vitesliydi..



      Normal viteslileride var
      |
      |
      _____________________________

      Ford Connect 1.8 tdci Glx+Plus Pack & Opel Insignia 1.6Turbo SIDI Cosmo+Active Select
    • Yarbay
      3776 Mesaj
      11 Kasım 2009 18:24:53
      quote:

      Orijinalden alıntı: ATTRACTION

      Çok merak ettım kullanım hıssını yaw

      en kısa zamanda bulup denemek lazım


      valla zevk meselesi tabii ama ben oldum olası hiç sevmemişimdir koldan vitesi. ne görüntüsünü, ne de kullanımını...

      edit : imla



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 11 Kasım 2009; 18:26:19 >
      |
      |
      _____________________________

      Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...
    • Otomobil Uzmanı
      10584 Mesaj

      Android Beta Tester
      12 Kasım 2009 11:11:54
      koldan vitesin en büyük avantajı ön koltuğun yekpare olmasının sağlanarak aracın ön koltuğuna 3 kişinin rahatlıkla oturmasının temin edilmesidir. Arka koltukta yerleşim nasılda ön koltukta da aynı şekilde oturmak mümkün olduğu için araç kapasitesi otomatik olarak 5 kişiden 6 çıkar. bagay hacminiz de değişmez. önemli bir ergonomik ayrıntıdır. Özellikle koldan otomatik viteslerde hareket ederken bir D konumuna alarak bir daha oynamadığınız için yanındaki kişiyi rahatsız etmez.

      6 kişden ne olur diye düşünmeyelim , özellikle taxilerde bu çok önemli bir ayrıntıdır.4 kişiyerine 5 kişi aynı araca binilebilir. tabiiki araç kasası yeterli büyüklükte ise (eski amerikanlarda zaten böyle bir yer sorunu olmaz)
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      262 Mesaj
      14 Kasım 2009 05:31:55
      sadece üç ileri koldan vitesli araçlarda debriyaj kalkarken kullanılıyor mu, yoksa debriyaj sadece vites geçirilirken mi kullanılıyor.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      18944 Mesaj
      14 Kasım 2009 10:30:56
      MÜKEMMEL BİR DUYGU, MUHTEŞEM BİR TECRÜBE, OTOMOBİL KULLANMANIN ZİRVE NOKTASIDIR!

      Koldan (direksiyondan) vites ABD araçları ile bize gelmiş, çok uzun yıllar boyunca da ABD'de bu şekilde otomobiller üretilmeye devam edilmiş. Otomatik vites ABD'de çok eskiden bu yana tercih edildiğinden ve bir defa vites konumunu (D) seçtikten sonra araç durana kadar başka bir vites konumu seçilmediğinden direksiyondan vites ABD otomobil kültürünün bir parçası olmuş, öyle kalmış ve son 10 yıllık bir sürede terk edilmiştir. ABD bazı otomatik araçlarda ise halen koldan seçme uygulaması devam etmektedir. Ayrıca önde üç kişinin oturması için ortada bir vites kolunun pratik olmayacağı düşünülerek bu uygulama sadece özel ve spor araçlarda uygulanmıştır.

      Floor-Mounted Shifter
      ON THE FLOOR = YERDE (ÇAKMA) VİTES

      Column-Mounted Shifter
      ON THE TREE = KOLDAN (DİREKSİYONDAN) VİTES

      Mesela

      FOUR ON THE FLOOR = DÖRT İLERİ (ÇAKMA) MANÜEL VİTES
      THREE ON THE TREE = ÜÇ İLERİ KOLDAN (DİREKSİYONDAN) MANÜEL VİTES

      Üretilme sebeplerinden birisi vites değiştirmek için el ve kolun direksiyondan fazla uzaklaşmaması, ön koltuğun bütünlüğünü koruması, ön koltukta yer değiştirebilmenin (yana kaymanın) kolay olması ve araç içinin daha büyük kalması.



      quote:

      Orijinalden alıntı: karenin

      klasik manuelleri hiç sevmem ama koldan manuelin zevki hiçbirşeyde yoktur, vites değiştirdikçe değiştiresin gelir,








      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 14 Kasım 2009; 10:41:13 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      18944 Mesaj
      14 Kasım 2009 10:40:13
      1989-1990'da çalıştığım yerde patronun 1958 model CHEVROLET IMPALA 6 Düz 3 İleri 4 Kapı manyak bir aracı vardı. Sırf vites atmak için kullanırdım.

      1'den 2'ye atmak (ön aşağıdan arka yukarıya) ve
      2'den 3'e atmak (arka yukarıdan arka aşağıya) atmak

      tarif edilemez.... TARİF EDİLEMEZ...!!!

      Bu durumu bilhassa ADANA'lılar çok çok iyi bilirler çünkü 30 yıl boyunca ADANA'da dolmuşlar eski Amerikan arabalarıydı, nadiren otomatikleri vardı ama genelde çoğu "koldan 3 ileri"ydi.

      Taner Göde
      |
      |
      _____________________________





Reklamlar
izmir havalimanı transfer
SEO
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,672
1.2.122

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.