|
Madenlerde 240 tonluk dev elektrikli kamyon dönemi başladı
-
-
Ben bunu sırtıma bağlasam çekerim
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >_____________________________ -
Avusturalya'da 55 milyar tonluk ve değeri 6 trilyon dolar olan demir cevheri bulunmuştu geçenlerde. Bu Çinli firma da çok ince görmüş, basmış yatırımı. Bu kadar basit abi. İnce göreceksin. Teknolojin de olacak.
-
Çek abi çekememezlik yapma.😊
-
Komedi Türkyoutubeİnsan Ağzıyla Uçak Çeker Mi? #shortshttps://www.youtube.com/shorts/eOIXqthnEoM?si=-uN6CbmdEDx05cG3
-
Madencilik sektöründe kullanılan bu tip kamyonların çoğu 80'li yılların başlarından beri elektrik motorluydu zaten. Bir tek özellikle Caterpillar ve Komatsu dizel motorlu kamyonlarda direniyordu ama Liebherr, Terex ve Euclid gibi üreticiler tork avantajları nedeniyle hep elektrik motorunu tercih ettiler. Şimdi artık iş tam elektrikliye gidiyor, elektrik dizel jeneratörden değil, direk bataryadan geliyor.
_____________________________ * Din toplumları paternalisttir, ahlakı gelisemez, rasyonelleşemez ve
bireyleşemez. sekülerleşme olmadan ahlak olmaz.
* Her insanın içinde bir peygamber uyuklar ve o uyandığında, dünyadaki kötülük
biraz daha artar. (Emil Michel Cioran)
* Yearning for the past is usually just the lament of lost youth. -
driving 4 answersyoutubeCan We Ever Ditch Big Diesels? - Diesel vs EV vs Hydrogen vs LPG/CNG vs Biodieselhttps://www.youtube.com/watch?si=N2pBUPN-KXUwk5Hm&v=tDoPSofACAE&feature=youtu.be
Şunu şuraya bırakayım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akasha_Ether -- 30 Eylül 2025; 15:25:10 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Yavaş. 1980 lerde hangi batarya imiş o. Böyle bir sallama ilk kez duyuyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >_____________________________ -
Okuduğunu anlamaktan aciz bir eğitim zaiyatı daha.
Yazımın neresinde bataryalı olduğunu söylemişim 80'lerin kamyonlarının?
Önce bir okuduğunu anlamaya çalış, sonra cevabın varsa verirsin.
Evet, 80'lerden hatta daha öncesinden beri Amerikalıların "haul truck" dediği teknik jargonda "off highway mining truck" olarak geçen bu dev kamyonlar elektrik tahrikliydi ama elektrik bataryadan değil dizel jeneratörden geliyordu. Bu kamyonlardaki dizel motorlar doğrudan tekerlere bağlı olmayıp büyük bir jeneratöre bağlıydılar ki hala günümüzde de böyledir çünkü elektrik motorunun hem torku daha yüksek hem de rejeneratif frenleme avantajı sayesinde kamyonu yavaşlatmak ve durdurmak daha kolay.
Bir tek Caterpillar (ve belki ilk yıllarda biraz da Komatsu) yıllarca bu tahrik sistemine direndi ama pazarın baskısına daha fazla dayanamayıp, o da elektrik tahrikli kamyon üretmeye başladı ve şu an ürün gamında hem elektrik hem dizel tahrikli kamyonlar mevcut.
Ben daha yazımın girişinde 80'lerden beri elektrik motorluydu diyorum, adam bundan bataryalı kamyon anlamı çıkarıyor ki yazımın sonunda elektriğin dizel jeneratörden geldiğini söylemişim zaten.
Okuduğunu anlamamak bu ülkenin gelişip ileri ülkeler seviyesine gelmesinde bence en büyük engel ve aynı zamanda eğitim sistemimizin zavallılığının bir dışa vurumu.
Not: 90'ların başlarında Caterpillar'da çalıştım. Sallama değil tecrübe konuşuyor.
Edit: Bu seri hibrit denen dizel-elektrik tahrik sisteminin ben 80'lerden beri var olduğunu söylemiştim ama tarihi daha eskiye, ta 60'ların başlarına dayanıyormuş. Bu tahrik sistemiyle üretilen ilk kamyon Unit Rig firmasının 1960 yılında piyasaya sürdüğü M-64 model kaya kamyonuymuş. Yani bu seri hibrit sistem 1960 yılından beri kaya kamyonlarında kullanılıyor ama herkes sanıyor ki bunu Nissan E-Power adıyla yakınlarda icat etti. Oysa ki, Nissan 1960 yılından beri var olan ABD menşeli bu sistemi kendi otomobillerine adapte etti. Yeni bir sistem değil, bunu vurgulamak için konuya cevap yazmıştım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 1 Ekim 2025; 22:31:5 >_____________________________ * Din toplumları paternalisttir, ahlakı gelisemez, rasyonelleşemez ve
bireyleşemez. sekülerleşme olmadan ahlak olmaz.
* Her insanın içinde bir peygamber uyuklar ve o uyandığında, dünyadaki kötülük
biraz daha artar. (Emil Michel Cioran)
* Yearning for the past is usually just the lament of lost youth.
-
Nuh çimento kaya kamyonlarının bazılarını zaten elektrik li ye çevirdi birkaç yıl önce
-
Dişiyle çekenler vardı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >_____________________________
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler


kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt
Hızlı






