Şimdi Ara

Madenlerde 240 tonluk dev elektrikli kamyon dönemi başladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
879
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Madenlerde 240 tonluk dev elektrikli kamyon dönemi başladı
    Elektrikli araçlar sadece binek otomobil sektöründe yaygınlaşmıyor, aynı zamanda maden endüstrisine de uzanıyor. Çinli ağır iş makinesi üreticisi XCMG, madencilik sektöründe karbon emisyonlarını azaltmaya yönelik önemli bir adım atarak Avustralya merkezli demir cevheri devi Fortescue ile devasa elektrikli kamyon anlaşması imzaladı.



    Madenciliğe sıfır emisyon katkısı



    İmzalanan stratejik iş birliği kapsamında XCMG, 200 adede kadar 240 ton kapasiteli bataryalı dev kamyon tedarik edecek. Bu, şimdiye kadarki en büyük elektrikli araç anlaşması olarak nitelendiriliyor. Teslimatların ise 2028-2030 arasında yapılması hedefleniyor. Şirket, bu tip toplamda 400 kamyon alacak. Diğer tedarikçi ise Liebherr. 



    Fortescue ve Liebherr, elektrikli kamyonun 1.900 kWh'lik bataryasını 30 dakikadan kısa sürede şarj edebilen 6 MW gücünde oldukça hızlı şarj cihazı geliştirmişti



    Madenlerde 240 tonluk dev elektrikli kamyon dönemi başladı
    XCMG’nin tamamen elektrikli dev kamyonu, dizel muadilleriyle aynı performansı sunacak şekilde geliştirildi. Araç, 2500 beygir (1900 kW) gücündeki elektrikli aktarma organı sayesinde yüzde 17 eğimli rampaları çıkabiliyor ve saatte 55 kilometreye kadar hız yapabiliyor. 240 tonluk taşıma kapasitesiyle en ağır madencilik operasyonlarına uygun olan kamyon, egzoz salımı olmadan çalışarak sıfır emisyonlu bir alternatif sağlıyor. kamyonun toplam ağırlığı ise 380 tondan fazla.



    Fortescue, daha önce de 2024 yılında XCMG’den bataryalı yardımcı madencilik ekipmanları sipariş etmişti. Yeni anlaşmayla bu iş birliği genişletilirken, şirket aynı zamanda Çin’in hızla gelişen yeşil teknoloji üretim kapasitesinden faydalanmayı amaçlıyor.



    Fortescue yalnızca XCMG ile değil, aynı zamanda BYD, Longi Green Energy ve Envision Energy gibi Çin’in önde gelen yenilenebilir enerji şirketleriyle de ortaklıklar kurdu. Böylece şirket, batarya, güneş paneli ve rüzgar enerjisi teknolojilerini maden sahalarında daha hızlı hayata geçirmeyi planlıyor.




    Kaynak:https://interestingengineering.com/energy/china-electric-truck-fleet-mine-operations
    Kaynak:https://www.fortescue.com/en/articles/fortescue-unites-worlds-best-technology-and-manufacturing-to-accelerate-decarbonisation-globally







  • Ben bunu sırtıma bağlasam çekerim

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Avusturalya'da 55 milyar tonluk ve değeri 6 trilyon dolar olan demir cevheri bulunmuştu geçenlerde. Bu Çinli firma da çok ince görmüş, basmış yatırımı. Bu kadar basit abi. İnce göreceksin. Teknolojin de olacak.

  • VaporWave kullanıcısına yanıt
    Çek abi çekememezlik yapma.😊

  • VaporWave kullanıcısına yanıt
    Komedi Türkyoutube
    İnsan Ağzıyla Uçak Çeker Mi? #shorts
    https://www.youtube.com/shorts/eOIXqthnEoM?si=-uN6CbmdEDx05cG3

  • Madencilik sektöründe kullanılan bu tip kamyonların çoğu 80'li yılların başlarından beri elektrik motorluydu zaten. Bir tek özellikle Caterpillar ve Komatsu dizel motorlu kamyonlarda direniyordu ama Liebherr, Terex ve Euclid gibi üreticiler tork avantajları nedeniyle hep elektrik motorunu tercih ettiler. Şimdi artık iş tam elektrikliye gidiyor, elektrik dizel jeneratörden değil, direk bataryadan geliyor.

    _____________________________
    * Din toplumları paternalisttir, ahlakı gelisemez, rasyonelleşemez ve
    bireyleşemez. sekülerleşme olmadan ahlak olmaz.
    * Her insanın içinde bir peygamber uyuklar ve o uyandığında, dünyadaki kötülük
    biraz daha artar. (Emil Michel Cioran)
    * Yearning for the past is usually just the lament of lost youth.
  • driving 4 answersyoutube
    Can We Ever Ditch Big Diesels? - Diesel vs EV vs Hydrogen vs LPG/CNG vs Biodiesel
    https://www.youtube.com/watch?si=N2pBUPN-KXUwk5Hm&v=tDoPSofACAE&feature=youtu.be


    Şunu şuraya bırakayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akasha_Ether -- 30 Eylül 2025; 15:25:10 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Yavaş. 1980 lerde hangi batarya imiş o. Böyle bir sallama ilk kez duyuyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • cem_hakan kullanıcısına yanıt

    Okuduğunu anlamaktan aciz bir eğitim zaiyatı daha.


    Yazımın neresinde bataryalı olduğunu söylemişim 80'lerin kamyonlarının?


    Önce bir okuduğunu anlamaya çalış, sonra cevabın varsa verirsin.


    Evet, 80'lerden hatta daha öncesinden beri Amerikalıların "haul truck" dediği teknik jargonda "off highway mining truck" olarak geçen bu dev kamyonlar elektrik tahrikliydi ama elektrik bataryadan değil dizel jeneratörden geliyordu. Bu kamyonlardaki dizel motorlar doğrudan tekerlere bağlı olmayıp büyük bir jeneratöre bağlıydılar ki hala günümüzde de böyledir çünkü elektrik motorunun hem torku daha yüksek hem de rejeneratif frenleme avantajı sayesinde kamyonu yavaşlatmak ve durdurmak daha kolay.


    Bir tek Caterpillar (ve belki ilk yıllarda biraz da Komatsu) yıllarca bu tahrik sistemine direndi ama pazarın baskısına daha fazla dayanamayıp, o da elektrik tahrikli kamyon üretmeye başladı ve şu an ürün gamında hem elektrik hem dizel tahrikli kamyonlar mevcut.


    Ben daha yazımın girişinde 80'lerden beri elektrik motorluydu diyorum, adam bundan bataryalı kamyon anlamı çıkarıyor ki yazımın sonunda elektriğin dizel jeneratörden geldiğini söylemişim zaten.


    Okuduğunu anlamamak bu ülkenin gelişip ileri ülkeler seviyesine gelmesinde bence en büyük engel ve aynı zamanda eğitim sistemimizin zavallılığının bir dışa vurumu.


    Not: 90'ların başlarında Caterpillar'da çalıştım. Sallama değil tecrübe konuşuyor.


    Edit: Bu seri hibrit denen dizel-elektrik tahrik sisteminin ben 80'lerden beri var olduğunu söylemiştim ama tarihi daha eskiye, ta 60'ların başlarına dayanıyormuş. Bu tahrik sistemiyle üretilen ilk kamyon Unit Rig firmasının 1960 yılında piyasaya sürdüğü M-64 model kaya kamyonuymuş. Yani bu seri hibrit sistem 1960 yılından beri kaya kamyonlarında kullanılıyor ama herkes sanıyor ki bunu Nissan E-Power adıyla yakınlarda icat etti. Oysa ki, Nissan 1960 yılından beri var olan ABD menşeli bu sistemi kendi otomobillerine adapte etti. Yeni bir sistem değil, bunu vurgulamak için konuya cevap yazmıştım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 1 Ekim 2025; 22:31:5 >
    _____________________________
    * Din toplumları paternalisttir, ahlakı gelisemez, rasyonelleşemez ve
    bireyleşemez. sekülerleşme olmadan ahlak olmaz.
    * Her insanın içinde bir peygamber uyuklar ve o uyandığında, dünyadaki kötülük
    biraz daha artar. (Emil Michel Cioran)
    * Yearning for the past is usually just the lament of lost youth.




  • Nuh çimento kaya kamyonlarının bazılarını zaten elektrik li ye çevirdi birkaç yıl önce

  • VaporWave kullanıcısına yanıt

    Dişiyle çekenler vardı Madenlerde 240 tonluk dev elektrikli kamyon dönemi başladı 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.