Şimdi Ara

AKSUNGUR, yerli motorla bir rekor daha kırdı: 40 bin feet irtifaya çıktı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
873
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • AKSUNGUR, yerli motorla bir rekor daha kırdı: 40 bin feet irtifaya çıktı
    Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) tarafından geliştirilen insansız hava aracı (İHA) AKSUNGUR, milli motor TEI-PD170 ile 40 bin feet irtifaya çıkarak dikkat çekici bir başarıya ulaştı. Bu uçuş, aynı zamanda TEI-PD170 motorunun bugüne kadarki en yüksek irtifaya eriştiği görev olarak kayıtlara geçti.



    TEI PD170 tırmanmaya devam ediyor



    Kendi sınıfında, dünyanın en uzun süre havada kalabilen insansız hava araçlarından biri olan AKSUNGUR, 16 Nisan 2025 tarihinde millî motor TEI-PD170 ile Mürted Hava Meydan Komutanlığı’ndan havalandı. Dört saat süren başarılı uçuş testinde, önceki rekoru olan 37.500 feet’i aşarak 40.000 feet irtifaya ulaştı.






    AKSUNGUR’un, TEI tarafından tamamen yerli imkanlarla geliştirilen PD170 motoru eşliğinde gerçekleştirdiği yüksek irtifa uçuşu sadece platform için değerli değil. 40 bin feet, yani yaklaşık 12.200 metreye ulaşan uçuşta ASELSAN tarafından geliştirilen milli kamera AF500 ve ASPİLSAN'ın geliştirdiği milli ısıtıcılı batarya da AKSUNGUR ile ilk kez bu kadar yüksek irtifada test edildi.



    Ayrıca Bkz.Bayraktar TB2, klasmanında en iyisi olan yerli TM100 motoruyla ikinci kez uçtu



    TUSAŞ Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu, sosyal medya platformu X üzerinden yaptığı açıklamada, "Aldığımız her başarıyla daha da yükseğe çıkıyor ve geleceğe daha da güçlü adımlarla yürüyoruz. Güçlü bir geleceğin teminatı olan bu başarıyla gurur duyuyorum. Emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ederim" dedi



    Geçtiğimiz hafta da ASELSAN üretimi LGK-81 ve LGK-82 güdüm kitleriyle hedeflerini tam isabetle vurarak operasyonel kabiliyetlerini sergileyen AKSUNGUR, yüksek faydalı yük kapasitesi, uzun havada kalış süresi ve çok yönlü görev yetenekleriyle öne çıkıyor.



    TEI-PD170 teknik özellikleri



    AKSUNGUR, yerli motorla bir rekor daha kırdı: 40 bin feet irtifaya çıktı




    • Motor Konfigürasyonu: Sıralı 4 silindir

    • Silindir Hacmi: 2,1 litre

    • Hava Besleme: İki kademe seri turboşarj

    • Yakıt Besleme: Ortak yakıt hattı (Common Rail)

    • Kalkış Gücü: 172 HP (±2)

    • Sürekli Güç (@2300 propeller RPM): 172 HP (±2)

    • İrtifa Gücü (@20.000 ft): 170 HP

    • İrtifa Gücü (@30.000 ft): 130 HP

    • BSFC (@MSL): 207 g/kWh (±3

    • Yakıt Türü: JP-8 veya Jet-A1

    • Kuru Ağırlık: 162 kg

    • Motor Kontrolü: Yedekli Motor Kontrol Sistemi (MKS)

    • Uçak Konfigürasyonu: İtici ve çekici

    • Pervane Kontrolü: MKS kontrollü hidromekanik govarnör

    • Elektriksel Güç Üretimi: 2 x 4,5 kW

    • MKS Yazılımı ve Alternatör Kontrolü: DO-178C DAL-C sertifiye edilebilir




    Kaynak:https://www.tusas.com/medya-merkezi/haberler/turk-havacilik-ve-uzay-sanayii-tarafindan-milli-imkanlarla-uretilen-aksungur-milli-motoru-ile-irtifa-rekoru-kirdi







  • Emeği geçen herkesin eline yüreğine sağlık, motor yapmak zor zahmetli ve uzun süre isteyen işler, tabi ki bizim artık jet motorlarını yapmamız gerekiyor.


    Bunlarda değerli önemli ama TF6000, TF1000 art yakıcılı ve tabi ki sonrasında TF35000 gerekiyor ve maalesef bizim bu motorlara acilen ihtiyacımız var diğer ülkeler gibi eskiden başlayamadığımız için süremiz kısa ihtiyacımız acil

  • Maşallah

  • Emeği geçen herkesin eline yüreğine sağlık, motor yapmak zor zahmetli ve uzun süre isteyen işler, tabi ki bizim artık jet motorlarını yapmamız gerekiyor.


    Bunlarda değerli önemli ama TF6000, TF1000 art yakıcılı ve tabi ki sonrasında TF35000 gerekiyor ve maalesef bizim bu motorlara acilen ihtiyacımız var diğer ülkeler gibi eskiden başlayamadığımız için süremiz kısa ihtiyacımız acil

  • Bir de PD222 motorunu taksalar demek ki başka ne rekorlar kırılacak.

  • "Milli ısıtıcılı batarya" nedir?

    Şu mu?

    tık

  • süpersiniz ellerinize sağlık ve dahada iyi başarılarınızı bekliyoruz. çünkü buna eminiz

  • pskillercheto P kullanıcısına yanıt
    Ne benzerlik var? Teknik özelliklerde benzer olan sadece yaklaşık 170HP olması. Fotoğraflarına bakınca zaten hiç benzemiyorlar. Örneğin motor hacmi CD170 de 1991cm3 PD170 de 2100cm3.
    https://www.pt6.com/Continental_CD-170_Jet-A_Engine/
    tei
    TEI - TEI-PD170 Turbodizel Havacılık Motoru
    https://www.tei.com.tr/urunler/tei-pd170-turbodizel-havacilik-motoru





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • stridercop S kullanıcısına yanıt

    Bu kişi bende engelli sebebini yazmamışım aslında genelde yazarım ama bunda yazmamışım niye bilmiyorum.


    Bu ve bunun gibi sorunlu zihniyetler ülkeye tek faydalı şey yapmazlar yapılanı da kötülemek için karalamak için kirli zihniyetlerini ortalığa saçarlar


    orada pd170 içe cd170 gördü ya ondan benziyor diye kıvranıp iftira atma derdine düşmüştür.


    Ayrıca hadi diyelim benzedi araç motorları da birbirine benziyor sen kendin üretebiliyor musun bunu lisanslıyor musun bunu satabiliyor musun önemli olan bu şuanda TEİ bu motorları üretiyor kullanıyor lisanslıyor ve satıyor daha ne isteniyor acaba?

  • ŞAKACI kullanıcısına yanıt

    Boşver, herkes istediğini yazsın, çamur atsın, aileden öyle alışmış belli ki.

  • stridercop S kullanıcısına yanıt

    isimlendirme bari değişseydi. damatın abisi akıl etmiş. yine çakma motoru tmo 100 müz sallamış birşeyler. kayışları dışarıdan çekmiş sanırım asıl üreticinden farklı görünür birşey olsun dediler. daha düzgün fotosu olmayan malı uçurdular vs idda ediyorlar. yahu bi üretim videosu olaydı vs.



    neyse gerçeklere gelecek olursak:


    Alman firması Thrilliert motorunu zaten anka'da kullanıyorlardı. sonra amerika da kullandığı bu motordan vazgeçince şirket iflas etti ve continental tarafından alındı. ne hikmetse continental bu üründe iyileştirmeler yapıp cd170'in geliştirilmiş halini çıkardıktan 1 sene sonra sizinkiler de yerlı ve mıllı yeni gelişmiş versiyonunu yaptılar.


    bu kadar benzerlik?


    şema aynı! mantık aynı! değerler aynı. içine çeyrek su bardağı yağı az koyuyor diye "farhlı gardhaşım farhlı" :D



    normalinde bu motoru dışarıya satmaya kalksan, hemen patentlerini alır kapına dayanırlar. Mehmetçik adı altında ürettmeye çalıştığını Heckler Und Koch markası silah gibi. :)))))) tvlere bu silahla çıktınız lan. sizin zihniyetiniz bu zaten.



    gel gelelim bu kadar şey tesafüd göze batmıyor ama çeyrek bardak yağ kadar hacim sallamış damat aş mi inandırıcı? :))))




    AKSUNGUR, yerli motorla bir rekor daha kırdı: 40 bin feet irtifaya çıktı




    bah gardhaşım! özteki amarıgan garmin deyüldür! Damat aş garmündür! normal garmün 3.200 gr! damat aş 3.500 gram geliyya! Aynhı mı la bunlar? Yalanchısın! cehabe zihniyetü! zaten benı da palavraları ile meşhur bir islamcı bloghlamış. ne gıdarın da üzüldüm. AKSUNGUR, yerli motorla bir rekor daha kırdı: 40 bin feet irtifaya çıktı 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pskillercheto -- 22 Nisan 2025; 21:18:16 >




  • Bu tarz büyük dronların devrinin neredeyse kapanmış olmçduğunu saymazsak iyi bir gelişme.

  • pskillercheto P kullanıcısına yanıt
    Mesele çeyrek bardak yağ değil. Eğriye eğri, doğruya doğru demek. 100% yerli goygoyuna ben de katılmıyorum. Ama desteksiz, çarpıtarak eğmek bükmekte yanlış. Motorla ilgili söylediklerinin malesef içi boş, söylentiyi kaynak gösteriyorsun. Hiçbir parametresi benzemiyor. Konuyu başka örneklerle sulandırmakta anlamsız.

  • stridercop S kullanıcısına yanıt

    yine anlamamışsın. ben orada "yerlı mıllı" kafalara örnek olması açısından bir belirtec olarak yazdım. yani 2000cc motoru adam 1991 cc yazsa da kimse dikkat etmez. çünkü bir anlamı yok. 1000cc de o gücü elde etse vaya %25 de elde etse belki yine fark yaratırdı. ama fark yaratmayacak kadar rakamı %100 yazmaya karar verip adamlar dalga geçer gibi önüne koyuyorlar :D



    yani senin gibisine ek örnekler de verdim.



    o yüzden senin kafadakilerin yapacağı iş değil. sizinkilerin kafa daha çok dalaverelere çalışıyor. mehmetçik fiyaskosu, tfx fiyaskosu, alman yeşillerin patlattığı yerlı ve mıllı bombalarınızın aslen almanya'dan getirilmiş ve orada aslen dizayn ve prototiplendirilmiş olmadı fiyaskosu gibi.


    maşallah herşeyde bir fiyasko!


    mockup yapamadığın uçağı da üretiyorsun dur sen şimdi :)))))))))))))))))))))


    dediğim gibi bu motorun iki varyantını çıkardı batılılar. ilk varyantı alman thrilliert mi neydi onların çıkardığı. sonra continental satın alınca geliştirmesini yaptılar ve ikinci versiyonu çıktı. ne hikmetse bu arada sen de ikinci versiyonunu çıkardın!



    yani bunlara şaşırmıyorsun da ... ne diyim ya :)))))))))))


    koreli yapar, ardından 3-4 sene sonra sende de aynısı ortaya çıkar.


    batılı motoru yeniler aynı yeniliği sen de yaparsın vs.



    telapati falan mı bu ? :)))))




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pskillercheto -- 24 Nisan 2025; 14:34:17 >




  • iyi bari

    bundan sonra pkk kuzey ırakta,

    70 model İran yapımı Manpads ile düşüremeyecek desene....

  • adolf1 kullanıcısına yanıt

    bunda motorun bir etkisi yok.


    düşüren manpads değildi. 1955 çakması sovyet malı olan s125 bozmasıydı. gerçi aynı füzeler ile sırplar 90da amerika'nın düşürülemez dediği f117 hayalet uçağı patlatmışlardı. hiç vurulmadı diye bizim amerikancıların yedirmeye kalktığı 2 warthdog model savaş uçağı da benzer sistemle vurulmuştu.



    ==========================

    (burada ekleme: düşüren bu sovet s125 çakması 70 yıllık teknolojinin adı 358 füzeleridir)


    Bildiğin sanayiden çıkma soba borusu gibiler :D



    AKSUNGUR, yerli motorla bir rekor daha kırdı: 40 bin feet irtifaya çıktı


    ======================================


    bakma suriye'de o vurulan eski model pantsir sistemleri de damatın çöpleri ile değil, israil'den aldıkları IAI Harpy ile vurmuşlardı. Tam da o dönemde 80 adet envaterde bulunan harpy'ler bir den 50 adetin altına düşmüştü :)



    bunların yalanları bitmez.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pskillercheto -- 24 Nisan 2025; 14:51:26 >




  • pskillercheto P kullanıcısına yanıt

    yeni motorla

    daha yüksekten uçar,

    füzenin menzili yetişmez.

    diye onları yazdım.

  • adolf1 kullanıcısına yanıt

    bu tümo 100 yerlı mıllı diyorsan o da AVGAS yani yine Continental'in ürettiği aslen eski teknoloji olan pistonlu ama uçak yakıtlarında da kullanılan gasolin yani egzoz gaz kullanır.


    türbünde olan etkisi bu pistonlularda olmadığından performans olarak daha kötürüdür. hava soğutmalı oldukları için dışarıya daha fazla IR için ışınım yapan sıcak yüzey oluştururlar. çünkü kullandıkları egzoz gazları yüksek sıcaklıktadır.




    düşünmüyor değilim acaba continental bunlara birşey mi yaptı?



    çünkü ukrayna , somali gibi ülkelere bize yasak olan rotax, bu ülkelere satılan bayraktarlara rotax motoru montaj izni veriyordu. bizimkiler aşmak için cd155 sonrası cd170 çakmasını otlandılar ve adları pd155 ve sonra pd170 oldu :D


    ama bu varyantı neden çıkardılar anlamadım.


    bu tür motorları mesela rusya ukrayna savaşında iran dronelarında kullanıyorlar. alçak irtifada uçtukları için motor o zaman fazla yüklenmediğinden daha az ısınıyor vs. ucuz vs o yüzden ruslar rahat rahat sallıyorlar her hafta 30-35 tane ki ben bunu 1.5 sene önceden yazmıştım :))))))



    yani resmen ucuza kaçmak gibi olmuş.



    ekleme: damatın geçen gün biraderinin amerikan çakması ihalarına ürettiği egzoz gaz yanmalı pistonlu motorunun en yalın hali ile iran versiyonu ve şahedlerde kullanılan motordur :



    AKSUNGUR, yerli motorla bir rekor daha kırdı: 40 bin feet irtifaya çıktı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pskillercheto -- 24 Nisan 2025; 15:8:44 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.