Şimdi Ara

Maddi Hasarlı Trafik Kazası Tespit Tutanağı ve Formu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
1
Favori
14.797
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yazıyı okumadan önce hatırlatmak istiyorum. Kaza durumunda aracınızda trafik setinde bulunması gereken Üçgen Reflektör’ü virajlarda 100 metre, düz yolda ise en az araçtan 50 metre geriye koymayı unutmayınız.
    Günde ortalama 1800 maddi hasarlı trafik kazası gerçekleşiyor. Büyükşehirlerde trafik sıkışıklığını ortadan kaldırmak için 1 Nisan’dan itibaren yepyeni bir dönem başladı.
    Maddi hasarlı kazalarda taraflar doldurup imzaladıkları tutanak sayesinde trafik polisini beklemeden olay yerinden ayrılabiliyor. Tutanaklar ve fotoğraflar sigorta şirketlerine veriliyor, taraflar hasarlarını sigorta şirketlerinden alıyor. Taraflar arasında anlaşmazlık olursa eski uygulamada olduğu gibi polis çağırılıyor.

    • Tutanak formları nereden alınacak ?
    Artık kaza tespit tutanakları sigorta şirketlerinden dağıtılıyor. Tutanak formunu aşağıdaki linkten de indirilebilirsiniz.
    Formlar fotokopiyle çoğaltılabiliyor.


    Önemli Hususlar !
    • Ehliyet ve sigorta şart
    Trafik kazası yaptığınızda karşı tarafla anlaşıp aracınızı çekmeden mutlaka ehliyet ve trafik sigortası kontrolü yapın. Kazaya karışan araçların kesinlikle zorunlu trafik sigortası poliçelerinin olması gerekiyor.


    • Tutanağa kusur oranı yazılmayacak
    Tutanağa yalnızca kazanın oluş şeklini yazın, kusur oranı yazmayın. Kroki çizmeyi ve kazanın nasıl olduğunu anlatan görüşleri yazmayı unutmayın.


    • Fotoğraf çekmek en önemli madde
    Arabanızda bir fotoğraf makinesi bulundurun. Kaza yaptığınızda aracınızı boş alana çekmeden farklı açılardan fotoğraflarını çekin.



    • Aracınızı emniyet şeridine çekin
    Kaza yaptığınız kişiyle anlaştıktan sonra aracınızı bir an önce emniyet şeridi veya boş alana çekin. Tutanakları uygun bir alanda doldurabilirsiniz.


    • Ne kadar çok kayıt o kadar hızlı çözüm
    Tutanaklarda yer alan görgü tanığı bölümünü kazayı gören kişilerin ifadeleri doğrultusunda doldurun. Tutanakta yer alan fazla bilgi, işlemlerinizin hızlı yürümesini sağlayacaktır.


    • İlk başvuru sigorta şirketlerine
    Kaza yapan taraflar, kazanın oluş şeklini birlikte tutanağa yazıp mutlaka imzalayacak. Tutanak hazırlandıktan sonra çekilen fotoğrafla birlikte karşı tarafın trafik sigortası veya kasko sigortası şirketine başvuru yapılacak.


    • Süre ne kadar?
    Tutanağın taraflarca sigorta şirketlerine ulaştırılmasında zaman açısından bir kısıtlama bulunmuyor ancak tutanak ne kadar hızlı ulaştırılırsa o kadar çabuk sonuçlanır.
    Yüzde 0,50 100 hata payı
    İlk başvuruyu alan sigorta şirketleri, en geç 1 gün içinde tutanağı elektronik ortamda Trafik Sigortaları Bilgi Merkezine (TRAMER) iletecek.
    Sigorta şirketleri, TRAMER vasıtasıyla 3 iş günü içinde kaza krokilerini de dikkate alarak, tutanak çerçevesinde yüzde sıfır, 50, 100 oranlarına göre kaza sorumluluk değerlendirmesi yapacak.


    • Tutanaklar zamanında gönderilmeli
    Kaza sorumluluk değerlendirmesi TRAMER sisteminden yapılacak. Tutanağı zamanında TRAMER’e iletmeyen sigorta şirketi, tutanağı gönderen şirketin belirlediği oranları kabul etmiş olacak.


    • Hata payları farklı belirlenirse
    Sigorta şirketlerinin kaza sorumluluk değerlendirmesinde farklı sonuçlara ulaşılırsa, kaza tutanağı TRAMER bünyesindeki Tutanak Değerlendirme Komisyonu’na sunulacak. Komisyon, 3 gün içinde tutanak ve fotoğrafları inceleyerek hata paylarını kesin olarak belirleyecek.


    • Tazminatları 8 günde ödenecek
    Sigorta şirketi, belgeler tamamlandıktan sonra 8 iş günü içinde tazminatı ödeyecek.
    Tutanak incelemeleri internetten izlenebilecek
    TRAMER, tazminat kazanan hak sahiplerinin tutanak incelemesinin hangi aşamada olduğunu internet üzerinden öğrenmelerini sağlayacak alt yapı kurdu.


    • Tek taraflı kazaları kapsamıyor
    Tutanak, en az 2 aracın karıştığı kazalarda tutulabilecek. Uygulama, tek taraflı kazaları kapsamıyor.
    Kaza yapan araç sayısı ikiden fazlaysa
    İkiden fazla aracın karıştığı trafik kazalarında birden fazla -fotokopi ile çoğaltılmış olabilir- form kullanılabilecek. Bu durumda, her bir form tüm sürücüler tarafından imzalanacak. İmzalar için formun alt tarafındaki boş alan kullanılabilecek. Kazaya karışan tarafların tamamı tarafından imzalanmayan tutanaklar geçerli kabul edilmeyecek.


    • Bu tür kazalarda tutanak tutmayın
    * Sürücülerin aralarında tutanak düzenleyerek anlaşamayacakları ve trafik ekibi çağırmaları gereken zorunlu durumlar ise şöyle:
    * Sürücü ehliyetsiz araç kullanılıyorsa veya yetersiz ehliyetle ile araç kullanılıyorsa
    * Sürücünün yaşı küçükse
    * Sürücüde alkol veya akıl sağlığı şüphesi varsa
    * Kazaya karışan araçlardan biri veya daha fazlası kamu kurumlarına ait ise
    * Kamu kurumlarına ait eşyada zarar meydana gelirse
    * Kazada sadece 3. kişilere ait eşyalara zarar gelirse
    * Kazaya karışan araçlardan birinin veya birkaçının trafik sigortası yok ise
    * Trafik kazası ölüm ve/veya yaralanma ile sonuçlanmışsa


    · Trafik akışını hızlandıracak
    Mevcut trafik kazalarında sürücülerin yüzde 20’sinin anlaşıyor ve “Sürücüler anlaşmalarına rağmen önceki uygulamada trafik polisi bekliyorlardı ve bu durum trafik sıkışıklığına neden oluyordu. Yeni uygulamayla birlikte anlaşan sürücüler trafikte beklemiyorlar. Eski uygulama aslında devam ediyor, anlaşamayan sürücüler yine polis çağırıyor.
    Sürücülerin yeni uygulamaya alışıncaya kadar çeşitli aksaklıkların yaşanabilecek ve tabiki anlaşan sürücüler arttıkça trafikte ciddi anlamda bir rahatlama yaşanacaktır.
    Büyük kentlerde çok fazla trafik kazası gerçekleştiği için insanların beklememek için anlaşma yoluna gideceğini ve bu sayede trafik akışının hızlanacağını dile getiriyoruz.
    Sigortalardan sorunsuz şekilde ödemeler gerçekleştikçe de anlaşma oranlarının artmasını ve Sigortasız trafiğe çıkan sürücüler artık araçlarına sigorta yaptırma yoluna gideceğini düşünüyoruz.
    Bütün sürücüler artık araçlarında mutlaka tutanak bulundurmalıdır.
    Trafik Kaza Tutanak Formu’nu İndir !
    · Dosya İçerisindekiler;
    · Kaza Tutanak Formu Açıklamalar
    · Doldurulmuş Örnek Tutanak
    · Kaza Tutanak Formu.xls (excel)
    · Kaza Tutanak Formu.jpg (resim formatında çıktı almak için)

    http://r a p i d s h a r e.com/files/147842061/kaza_tutanak_formu.rar.html
    http://www.teknodonanim.com/forum/haberler-1848/90272-maddi-hasarli-trafik-kazasi-tespit-tutanagi-formu.html







  • Güzel paylaşım :=) ama ben korkuyorum acıkcası karsı tarafın haksızlık yapıcağından.
  • KURSAD. dediğin doğru haksızlık yapıyorlar ve yapmaya çalışıyolar. Alın size ibretlik bir örnek...

    Geçen sene motosikletimle e-5'te giderken sol yan tarafımdan ticari taksi vurdu. Düşmedim Allah'tan ama motoru ayağa kaldırma demiri kırıldı. O demir de takması vs ile yaklaşık 200 TL'lik bir meblağ tutuyormuş. Tutanak tutmadan taksici ben bunu yaptırırım, ederim haydi servisine gidelim dedi. En yakın servise gittik, fiyatını öğrenince ben bunu yaptırmam pahalıymış sigortam ödesin demez mi? Yok en baştan tutanak tutalım da şöyle böyle de. Adam kaza yerini, oluş şeklini de kafasına göre yazmaya başladı. Polisleri arayıp söyledim böyle böyle diye. Aracı kaza yerinden oynatmışsınız; birşey yapamayız dediler. O sinirle adamı kaskı vura vura öldürmeyi düşündüm bir an. Ama sonra bu bana ders olsun dedim, kazayı olduğu gibi yazdım, çizdim, anlattım. O gerzek taksici de öyle. Sonrasında motoru servise bıraktım. Exper gelip bakmış ve taksiciye %100 kusur vermiş Sigortası Koç Allianz'dı. Bir ay sonrasında paramı da ödedi.

    Ama şunu öğrendim. Ne olursa olsun nasıl kaza yaparsanız yapın. Elinizden geldiği kadar çok fotoğraf çekin. Tutanağı nasıl olduysa aynen öyle yazın. Sonuçta kazaya karışan diğer eleman da yazıcak ama asıl sonucu fotoğraflar belirleyecek. Eğerki size "Polis çağırmayalım çünkü:
    - Ehliyetim yok,
    - Sigortam yok,
    - Arkadaşın emanet aracı,
    - Gel ben yaptırırım birader,
    - Ya biraz alkollüyüm,
    - Yaşım küçük ehliyetim yok babamın arabası abi,
    - Vs vs vs
    Gibi gerekçeler sunarsa kazaya karışan diğer aracın sürücüsü, hiçbirini dinlemeyin gereken neyse aynen onu yapın. Çünkü kaza olduktan hemen sonra bişeyleri yaptınız yaptınız yoksa daha hiçbirşey tutturamazsınız. İnsanlar çok uyanık geçinmeye çalışıyolar, çok dikkatli olun.
    Artı parantez açıyorum; kazaya karışan diğer araç ticari taksi ise hele aman aman diyim çok dikkatli olun birşeyleri oldu bittiye getirmeyi iyi bilirler

    Biraz uzun oldu. Okurken sıkalabilirsiniz ama inanın kendi tecrübemden ve gördüklerimden yola çıkarak sizleri aydınlatmak için yazdım. Kazasız, belasız sürüşler




  • teşekkürler bilgiler için.
  • Teşekkürler.

    Önemli bir konu. Başa gelmeyince bilinmiyor.

    Dün başıma bir kaza geldi. Diğer sürücü ile anlaşamadık. Trafik polisi telefonda "gelemeyiz, sizin anlaşmanıza gerek yok, formu doldurun yeterli" dedi.
    Ben ısrar etmeme rağmen gelmedi trafik polisi. Formu doldurduk. Kendi görüşlerimizi yazdık vs.

    Karşı tarafın ehliyet, ruhsat ve trafik poliçesi fotokopileri de gerekiyormuş. Şimdi onları almak için uğraşıyorum. Diğer arkadaş arıza çıktı.
  • 2010'daki mesajımı görünce gözlerim doldu
  • Merhaba arkadaşlar;

    Sigorta Eksperlerince Düzenlenecek tutanak örneği Hazine Müsteşarlığı tarafından duyurulmuştur. Ancak şu an uygulamaya tam anlamıyla geçmemiştir. Kaza durumlarında yakınınızda olan bir eksperle irtibata geçip bu tutanağı tutturabilirsiniz. Özellikle tek taraflı kazalarda verilen beyanlar, hasar ödemelerinde sorun çıkarabilmektedir. Bu sebeplerden dolayı yakın zamanda bu tutanak tutma işi eksperlerce düzenlenmeye başlayacaktır kanaatindeyim. Kayda değer bir gelişme olursa buradan tekrar duyurmaya gayret ederim.


     Maddi Hasarlı Trafik Kazası Tespit Tutanağı ve Formu




  • hort olmuş
  • 2 hafta önce yaptıgım kazanın tutanagını yenı tuttuk. iki tarafta anlaşamadı ve herkes kendıne göre bır resım ve senaryo çizdi. bu iş nereye gider sizce
  • % 50 % 50 verir geçerler bence.
  • 2008 de yapılan kazada çarpma 38785 TL. ERP (EKSPER RAPORU) yazıyor. Değişen parçaları 5664 den öğrenmek istediğimde EKSPER RAPORU BULUNAMADI cevabı geliyor. Hem plakadan hem şasi numarasından denedim ikisinde de aynı şey oluyor. sbm.org.tr sitesinden de baktım orada da çıkmıyor. Ne yapmam lazım? Neden çıkmıyor olabilir.
  • Maddi hasarlı kaza sonrası yapılması gerekenlerin anlatıldığı güzel bir yazı. Okumanızı öneririm.
    https://guncelhayatadairbirsey.blogspot.com/?m=1

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.