Şimdi Ara

FSİ MOTORUN ÖZELLİĞİ NEDİR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
2
Favori
99.801
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tek özelliği hiç bi özelliği olmaması
  • Zamanında atmosferik hitler motordan birkaç bin TL daha pahalıya satılan;

    standart atmosferiklere göre gürültülü, sarsıntılı ve kaba bir çalışma karakterine sahip;

    6 vitesinde birden alt devirlerde ölü sayılabilecek bir gaz tepkisi olan;

    bu motorun çalışma karakterini bilmeyen çoğu FSI kullanıcısı için gaza basınca gitmeyen ama bir o kadar da çok yakan;

    lpg takılması sıkıntılı ve şimdilerde mevcut olan lpg uyumlu kitler de çok pahalı olduğundan ikinci elde sahiplerini üzen ve hitler motordan çok daha ucuza satılır olan;

    VW severlerin her fırsatta "fsi bitti çünkü VW bunun turbolu versiyonu olan tsi'ı çıkarttı dedikleri;

    devamı gelmediği için deneysel bir çalışma tadında kalan


    ... bir motordur işte. :)
    Bu motor aynı zamanda değişken supap zamanlamasına da sahiptir, motor yıprandıkca ortaya çıkan rahatsız edici seslerinde kaynağı bu sistemdir, esasen elin alamanı 1,6 atmosferikten turbosuz daha fazla güç elde etmek için bu değişken davayı kullanmıştır.

    Silindir bloğuna direkt püskürtme yapan (diğer sistem emme manifolduna yakıtı püskürtme temelindedir) sistemde bu motorda kullanılmıştır ki sıralı sistem lpg takmanın önündeki engel olarak karşımıza çıkar.

    Belki de hitler motora değişken supap zamanlaması koyup enjeksiyon işini olduğu gibi bıraksalardı 6-7 beygir artış sağlanabilirdi ama yine elin alamanı tüpümü düşünecek, şükür ki hitler motoru 1970lerde düşünmüşler de ben 2012 model arabama rahat rahat lpg taktırabildim : )

    Neticede bizi tüpe mecbur edenler utansın ben napiyim.
    1.6 hitler motorlu a3 u mu sahip 1.6 fsi a3 bakarken , sahinbinden sitesinde bulduğum araba sahibini aradığımda karşıdaki sesin "hocam audi'yi siz de biliyorsunuz zaten, kalitesine diyecek yok. Ama az yaksin diye alacaksaniz hata yaparsınız. Fsi az yakar dersem yalan söylerim. Sizin arabadan en fazla 1 litre az yakar. Lpg uyumu olmadığı için de bir esprisi olmaz"
    Diyerek, bana "vay bee, bu ülkede hala nefes alan dürüst insanlar varmış " dedirten motor:)
    Canım ülkem ya,Audi ayni motoru 4.2 FSI 300_400 bin euro ya satınca manyak bi araba oluyor, Passat gibi arabaya 40-45 bine Türkler de binebilsin diye 1.6 ya sigdirinca kaka oluyor.
    O zaman 3.2,3.6,4.2 getirip bincen,almanyada 1.6 motoru passata koymuyorlar elbette.biz fayton suslerken Wv motor uretiyordu maalesef.bu ülkede iyi motor,kotu motor mukayesesi tüp takilirmi takilmazmi teknolojisinde takılıp kaldığından en iyi motor karburatorlu motorlardır.sizde haklisiniz.
    1,6 FSI kullanan biri olarak burada yazan birçok şeyi okurken dumura uğramamak elde değil.öncelikle benzinin litresinden haberi olmayan LPG den başka yakıt tanımayanlar 100km/9 lt gayet normaldir.bu rakam sonucunda km de 40 kuruş çıkıyorsa bu motorun sucu değil.arabistan da olsanız 3 kuruş cikardi.ozaman da çok mu yakıyor diyecektik.performansa gelince elbette Wv gibi ozellikle Passat gibi agir bir araçta 1.6 motor dan yuksek performans beklenmez 2.0 FSI a binipte performanstan şikayeti olan varsa yyazsın.Türkiye deki vergi sistemine uyum sağlamak için boyle bir kasaya bu motoru koymak zorundalar. Ayrıca gurultulu Motor demek tam bi kurugurultudur.bindigim en sessiz motordur FSI.zincirli olduğundan ses yapar felan diye yazılmış.ne bu ya motosiklet zincirimi sandiniz.?FSI bilinenin aksine ekonomi motorudur,performans gerektiği yerde 4000 devri gecersin oda gerekeni yapar,her performans motoru gibide benzin ibresini oynatır.Son söz:artik atiker bu araçlar için LPG kiti yapıyor.hem de 2000 TL ye.benzin/LPG beraber yakıyor.
  • VW'nin deneysel bir motoru

    The bomb has been planted
  • Zamanında atmosferik hitler motordan birkaç bin TL daha pahalıya satılan;

    standart atmosferiklere göre gürültülü, sarsıntılı ve kaba bir çalışma karakterine sahip;

    6 vitesinde birden alt devirlerde ölü sayılabilecek bir gaz tepkisi olan;

    bu motorun çalışma karakterini bilmeyen çoğu FSI kullanıcısı için gaza basınca gitmeyen ama bir o kadar da çok yakan;

    lpg takılması sıkıntılı ve şimdilerde mevcut olan lpg uyumlu kitler de çok pahalı olduğundan ikinci elde sahiplerini üzen ve hitler motordan çok daha ucuza satılır olan;

    VW severlerin her fırsatta "fsi bitti çünkü VW bunun turbolu versiyonu olan tsi'ı çıkarttı dedikleri;

    devamı gelmediği için deneysel bir çalışma tadında kalan


    ... bir motordur işte. :)
  • Bu motor aynı zamanda değişken supap zamanlamasına da sahiptir, motor yıprandıkca ortaya çıkan rahatsız edici seslerinde kaynağı bu sistemdir, esasen elin alamanı 1,6 atmosferikten turbosuz daha fazla güç elde etmek için bu değişken davayı kullanmıştır.

    Silindir bloğuna direkt püskürtme yapan (diğer sistem emme manifolduna yakıtı püskürtme temelindedir) sistemde bu motorda kullanılmıştır ki sıralı sistem lpg takmanın önündeki engel olarak karşımıza çıkar.

    Belki de hitler motora değişken supap zamanlaması koyup enjeksiyon işini olduğu gibi bıraksalardı 6-7 beygir artış sağlanabilirdi ama yine elin alamanı tüpümü düşünecek, şükür ki hitler motoru 1970lerde düşünmüşler de ben 2012 model arabama rahat rahat lpg taktırabildim : )

    Neticede bizi tüpe mecbur edenler utansın ben napiyim.
  • Özelliği; çok bağırdığı halde gitmemesi üstüne bir de çok yakması diyebiliriz .
  • MPI ve TSI arasında, hiçbir konuda verimli olmayan motor.
  • 1.6 hitler motorlu a3 u mu sahip 1.6 fsi a3 bakarken , sahinbinden sitesinde bulduğum araba sahibini aradığımda karşıdaki sesin "hocam audi'yi siz de biliyorsunuz zaten, kalitesine diyecek yok. Ama az yaksin diye alacaksaniz hata yaparsınız. Fsi az yakar dersem yalan söylerim. Sizin arabadan en fazla 1 litre az yakar. Lpg uyumu olmadığı için de bir esprisi olmaz"
    Diyerek, bana "vay bee, bu ülkede hala nefes alan dürüst insanlar varmış " dedirten motor:)
  • Çok yakan ,

    Yaktığı kadar performans sunmayan ,

    Lpg uyumu olmayan ,

    Biraz da sesli çalışan bir motor kısacası bir özelliği yok bu motorun gereksiz bir motor denebili
    r.
  • VW'in müşterileri üzerinde denediği bir diğer motor...Aynı TSI gibi..Daha başka bir şey daha var, motorla bütünleşik onun adını da ben söylemeyeyim artık.VW bıktı denemekten, müşterisi bıkmadı...
  • Bizzat 5.5-6 sene fsi motorlu jetta kullanmış birisi olarak;

    Sanılanın aksine hitler motordan 1 lt kadar daha az yakan (6. vitesin etkiside illaki var)
    Yüksek devirlerde hitler motordan daha performanslı olan motordur.

    Daha gürültülü çalışma karakterine sahip olması, lpg uyumunun hala bile sorun olması ise dezavantajlarıdır.

    Triger kayışı yoktur, onun yerine zincir vardır. Triger değişimi yapılmaz, bakım maliyetini bir miktarda olsa düşürür.

    Şu an 2. el bir Volkswagen alsam, hitler ve fsi arasında kalsam, tercihim fsi dan yana olurdu. Bizzat kullanmış birisi olarak söylüyorum.
  • Canım ülkem ya,Audi ayni motoru 4.2 FSI 300_400 bin euro ya satınca manyak bi araba oluyor, Passat gibi arabaya 40-45 bine Türkler de binebilsin diye 1.6 ya sigdirinca kaka oluyor.
    O zaman 3.2,3.6,4.2 getirip bincen,almanyada 1.6 motoru passata koymuyorlar elbette.biz fayton suslerken Wv motor uretiyordu maalesef.bu ülkede iyi motor,kotu motor mukayesesi tüp takilirmi takilmazmi teknolojisinde takılıp kaldığından en iyi motor karburatorlu motorlardır.sizde haklisiniz.
  • Deneysel bir motor gibi aslında. Böyle demek yanlış olmaz.

    Ancak binek araçlardaki ilk direkt enjeksiyon benzinli motor değil. 1952 Goliath GP700 and Gutbrod ilk direkt enjeksiyon benzinli. Şaşırtıcı değil mi ? Tabi bu iki zamanlı motorda.

    İlk turboşarjlı direkt enjeksiyon benzinli de volkswagen'a ait değil. 2000 Mitsubishi Pajero IO 4G93 ilk turbo direkt enjeksiyon benzinli motora sahip araç. Bazı forumlarda tsi motoru gören, vw mühendisleri atomu parçalamış gibi tepki veriyor da o yüzden söyledim. Japonlardan öğrendikleri bir özellik daha. Zaten genel olarak otomobil endüstrisinde ilklere sahip olanlar ya çok eski markalar, ya mercedes, ya genel olarak japon markaları ya da citroen. Neyse konudan sapmayalım.

    Aslında direkt enjeksiyonlu motorlar, oldukça verimli oluyor. Kademeli dolgu gibi özel yanları var. Fakir karışımla çalışabiliyorlar, volumetrik verimleri daha yüksek mertebelere çıkabiliyor. Ancak bu sistemi oturtması sıkıntılı. İyi bir ar-ge altyapısı istiyor. Volkswagen, fsi motordan sonra dsg'de de aynısını yaptı. Doğru dürüst kalibre etmeden piyasaya veriyor sonra şikayet olarak geri geliyor. Japonlar ise tersini yapıyor. Aslında çok önceden buluyorlar ama test aşamasını abartıyorlar.




  • 1,6 FSI kullanan biri olarak burada yazan birçok şeyi okurken dumura uğramamak elde değil.öncelikle benzinin litresinden haberi olmayan LPG den başka yakıt tanımayanlar 100km/9 lt gayet normaldir.bu rakam sonucunda km de 40 kuruş çıkıyorsa bu motorun sucu değil.arabistan da olsanız 3 kuruş cikardi.ozaman da çok mu yakıyor diyecektik.performansa gelince elbette Wv gibi ozellikle Passat gibi agir bir araçta 1.6 motor dan yuksek performans beklenmez 2.0 FSI a binipte performanstan şikayeti olan varsa yyazsın.Türkiye deki vergi sistemine uyum sağlamak için boyle bir kasaya bu motoru koymak zorundalar. Ayrıca gurultulu Motor demek tam bi kurugurultudur.bindigim en sessiz motordur FSI.zincirli olduğundan ses yapar felan diye yazılmış.ne bu ya motosiklet zincirimi sandiniz.?FSI bilinenin aksine ekonomi motorudur,performans gerektiği yerde 4000 devri gecersin oda gerekeni yapar,her performans motoru gibide benzin ibresini oynatır.Son söz:artik atiker bu araçlar için LPG kiti yapıyor.hem de 2000 TL ye.benzin/LPG beraber yakıyor.




  • Direkt enjeksiyonlu turbosuz bir motor olmasıdır.Gdi motorun vw deki adı diyebiliriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: clb12

    arkadaşlar madem bu kadar verimsiz ölü bir motor neden bu kadar tercih edildi?

    Çok tercih edilmedi aslında..
  • 2 yıl Passat 1.6 fsi kullanmış biri olarak bildiklerimi söyleyim

    1) Çok yakar az kaçar (Şehiriçi 10-11 lt şehirdışı 6-7lt)
    2) Triger zincirli olduğu için sesli çalışır
    3) Lpg uyumu yok diye biliyorum (Kısaca ülkemiz için çöp)
    4) Bunun haricinde 120.000 km boyunca hiç bir sıkıntı çıkarmadı

    Özetlemek gerekirse yakıt sıkıntı değil çok yaksın ama az kaçsın diyorsanız tavsiye ederim
  • Anladıgım kadarıyla VW nin dur bakıyım deneyelim şunu bakalım millet beğenecek mi diye piyasaya sürdüğü bir motor
  • Bende 2007 1.6 FSİ Otomatik olanini kullandim bi zamanlar. Arac genel olarak hoşuma gitmişti. Öyle motor sesi asla yok. Cok sessiz sesi var. Bastın mı giderdi Sakin kullanımlarda Az yaktiğınıda gördüm.Fiyatlari şuan 45 bin civarlarinda ve Şuan 45 Bin liram olsa ve benzinli araç alsam Kesinlikle 1.6FSİ Otomatik passat alirim. Babalar gibide binerim.. Araba hakediyo parasini. Passatdaki tokluğu kaliteyide anlatmaya gerek yok.
  • Öncelikle şunu diyeyim, Vw motor özürlüsü bir marka. Hitler motor haricinde adam gibi bir motoru yok.

    Fsi demek, Fuel Stratified İnjection demek. Güncel olarak üretilmeyen fakat Hyundai, Mitsu, Kia gibi genelde Uzakdoğu üreticileri tarafından GDİ (Gasoline Direct İnjection) hâlâ daha kullanılan bir motor. Hitler diye tabir edilen MPİ (Multi Point İnjection)'nin aksine, yakıt manifolt yerinde direk silindirin içine püskürtülür. İşte bu yüzden LPG uyumu konusunda sıkıntı yasanır. Ekonomi olarak ise normal atmosferiklerden teorik olarak daha az yakması gerekiyor. Fakat VW'de işler biraz tersi yönde. Müşteriyi deneme tahtası olarak kullandığı için bir dönem yanılmıyorsam normal atmosferiklerden daha pahalı satılmış, şimdi ise daha ucuza satılan, tabiri caizse çok yakan ve gitmeye isteksiz bir motor. Kısa bir sürede kaldırılıp yine FSİ tabanlı TSİ motorlar piyasaya sürüldü. Nitekim teknoloji ile haşır neşir olanlar aşinadır, Windows'un ME ve Vista faciası gibi bu da VW'nin birinci faciasıdır. Diğerini söylemeye lüzum yok zaten




  • Kısaca özelliği çok yakması, başkada bir özelliği yok
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.