Şimdi Ara

Lpg Ve Cng farkı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
2.958
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • rkadaşlar bu cng nedir lpgden ne farkı vardır? Birkaç firmada gördüm cng dönüşüm sistemi diye alsak yakıt sorun olurmu bütün benzincilerde satılıyor mu cng? ayrıca lpgden artıları eksileri nelerdin kullanan varsa yazsın lütfen.

    Ekleme:Cng istasyon sayısı çok az galiba hangi şehirlerde var bunu bilen varmı? mesela adana niğde vivarı istasyon var mı?Birde istasyon harici dolum yapılabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orgozgur -- 25 Aralık 2012; 12:08:41 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    rkadaşlar bu cng nedir lpgden ne farkı vardır? Birkaç firmada gördüm cng dönüşüm sistemi diye alsak yakıt sorun olurmu bütün benzincilerde satılıyor mu cng? ayrıca lpgden artıları eksileri nelerdin kullanan varsa yazsın lütfen

    Benim bildiğim sıkıştırılmış doğal gaz geçmişte böyle konular açılmıştı Lpg'den daha iyi olduğu ama Türkiye'de dolum istasyonlarının çok olmadığı için kimsenin taktırmadığını biliyorum. LPG ile uyum sağlayan araçlar CNG ile de uyum sağlıyor diye biliyorum.
  • lpg propan,butan karisimi. cng ise yuksek basinc altinda tutulan %95 metan yani dogalgaz.

    lpgcilerde lpg-cng donusum sistemleri olarak gorursun cunku aldiklari ruhsatin adi odur. ama bi lpgciye sorsan cng bagliyo musunuz diye hayir der. baglasa bile dolduracak yer bulamazsin. bundan 10 yil oncesine kadar istanbulda 7-8 dolum istasyonu vardi. 20 yil once ilk lpg sistemleri ciktiginda lpg ne kadr ucuzsa cng de 10 yil once o kadar ucuzdu tabi bir gecede %2000 otvyi yiyene kadar. sonra bi cazibesi kalmadi ve tum dolum istasyonlari teker teker kapandi. tek dolum yolu evde doldurmak onun icinde 300bar basan asamali kompresore ihtiyacin var.
  • şu an ülkemizde 30a yakın istasyon var sanrm
  • Şöyle bir şey buldum belki işe yarayabilir.
    LNG Tarifesi
    2012 Yılı ARALIK Ayı LNG (Sıvılaştırılmış Doğal Gaz) Satış Tarifesi :
    Müşterilerimize uyguladığımız LNG satış fiyatları aşağıdaki tarifede belirtilen formül çerçevesinde hesaplanmaktadır.
    LNG Satış Tarifesi = a + b + c + KDV
    a : LNG Terminal (Botaş) Çıkış Fiyatı: 0,905000 TL/Sm3 / 0,08505639 TL/kWh
    b : ÖTV: 0,023000 TL/Sm3 / 0,00216165 TL/kWh
    c : İletim dahil şirket masraf payı ve ticari kar
    "c", değişken bir çok maliyet kaleminden oluşmaktadır.
    Burada;
    Müşteri tüketim miktarı (Sm³ /yıl, Sm³ /ay, Sm³ /gün),
    Müşteri işletmesinin LNG terminaline olan uzaklığı,
    Müşteri işletmesinde şirketimizce yapılacak LNG tank, tank sahası ekipman ve tesisat yatırım büyüklüğü,
    Müşteri LNG tankı kapasitesi,
    Müşteri ödeme vadesi

    gibi birçok faktörün etkisi dikkate alınmaktadır.
    Açıklamalar :
    1. 1 Sm³ doğal gaz, 15°C ve 1,01325 bar mutlak basınçtaki 1 m³ doğal gaz hacmine eşittir.
    2. Satış fiyatlarında, doğal gazın 9.155 kcal/Sm³ üst ısıl değeri esas alınmaktadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nazarnet58

    quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    rkadaşlar bu cng nedir lpgden ne farkı vardır? Birkaç firmada gördüm cng dönüşüm sistemi diye alsak yakıt sorun olurmu bütün benzincilerde satılıyor mu cng? ayrıca lpgden artıları eksileri nelerdin kullanan varsa yazsın lütfen

    Benim bildiğim sıkıştırılmış doğal gaz geçmişte böyle konular açılmıştı Lpg'den daha iyi olduğu ama Türkiye'de dolum istasyonlarının çok olmadığı için kimsenin taktırmadığını biliyorum. LPG ile uyum sağlayan araçlar CNG ile de uyum sağlıyor diye biliyorum.

    Adana da cng istasyonu varmıdır peki adanaya doğalgaz geçensene geldi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KoşanBalık

    şu an ülkemizde 30a yakın istasyon var sanrm

    Ben adana niğde nevşehir civarı kullanmak istiyorum o zaman buralarda yoktur cng istasyonu hiç karşılaşmadım.Peki istasyon olmadan başka şekilde dolum olurmu?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    quote:

    Orijinalden alıntı: KoşanBalık

    şu an ülkemizde 30a yakın istasyon var sanrm

    Ben adana niğde nevşehir civarı kullanmak istiyorum o zaman buralarda yoktur cng istasyonu hiç karşılaşmadım.Peki istasyon olmadan başka şekilde dolum olurmu?

    yandex amcaya sorun belki vardır.belediye otobuslerinde çok kullanılıyor..

    istasyon dışında evdende dolduruluyor ama bir aparatı var sanırım.birde dolum biraz ince bir iş galiba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    lpg propan,butan karisimi. cng ise yuksek basinc altinda tutulan %95 metan yani dogalgaz.

    lpgcilerde lpg-cng donusum sistemleri olarak gorursun cunku aldiklari ruhsatin adi odur. ama bi lpgciye sorsan cng bagliyo musunuz diye hayir der. baglasa bile dolduracak yer bulamazsin. bundan 10 yil oncesine kadar istanbulda 7-8 dolum istasyonu vardi. 20 yil once ilk lpg sistemleri ciktiginda lpg ne kadr ucuzsa cng de 10 yil once o kadar ucuzdu tabi bir gecede %2000 otvyi yiyene kadar. sonra bi cazibesi kalmadi ve tum dolum istasyonlari teker teker kapandi. tek dolum yolu evde doldurmak onun icinde 300bar basan asamali kompresore ihtiyacin var.

    hocam cng de performans aşırı düşüyor diye hatırlıyorum?
    hatta mutfakta lpg den doğal gaza geçenler şikayet ediyor geç kaynıyor su falan diye




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KoşanBalık

    quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    quote:

    Orijinalden alıntı: KoşanBalık

    şu an ülkemizde 30a yakın istasyon var sanrm

    Ben adana niğde nevşehir civarı kullanmak istiyorum o zaman buralarda yoktur cng istasyonu hiç karşılaşmadım.Peki istasyon olmadan başka şekilde dolum olurmu?

    yandex amcaya sorun belki vardır.belediye otobuslerinde çok kullanılıyor..

    istasyon dışında evdende dolduruluyor ama bir aparatı var sanırım.birde dolum biraz ince bir iş galiba

    Eminmisiniz evde doğalgaz var bununla dolum yapabilir miyiz?




  • CNG hakkında birçok detaylı bilgiyi verdiğim konuda yazdık. Farklı bir soru olursa cevaplayabilirim.

    http://forum.donanimhaber.com/m_58225358/mpage_1/f_/key_//tm.htm#58225358
  • CNG sistemleri biraz fazla yer kaplıyor.Bu yüzden toplu taşıma araçlarında daha rahat kullanılıyorlar.Binekler için biraz daha geliştirilmeleri lazım.Avrupa'da ufaktan pazar payları artıyor ama daha çok yol var tabi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    lpg propan,butan karisimi. cng ise yuksek basinc altinda tutulan %95 metan yani dogalgaz.

    lpgcilerde lpg-cng donusum sistemleri olarak gorursun cunku aldiklari ruhsatin adi odur. ama bi lpgciye sorsan cng bagliyo musunuz diye hayir der. baglasa bile dolduracak yer bulamazsin. bundan 10 yil oncesine kadar istanbulda 7-8 dolum istasyonu vardi. 20 yil once ilk lpg sistemleri ciktiginda lpg ne kadr ucuzsa cng de 10 yil once o kadar ucuzdu tabi bir gecede %2000 otvyi yiyene kadar. sonra bi cazibesi kalmadi ve tum dolum istasyonlari teker teker kapandi. tek dolum yolu evde doldurmak onun icinde 300bar basan asamali kompresore ihtiyacin var.

    hocam cng de performans aşırı düşüyor diye hatırlıyorum?
    hatta mutfakta lpg den doğal gaza geçenler şikayet ediyor geç kaynıyor su falan diye

    Whisper911 bu sorunun yaniti yakiti hangi olcutlere gore degerlendirdigimize bagli oalrak degisir. demek istedigim yakiti kutlesel oalrak mi ele aliyoruz yoksa hacimsel olarak mi?

    dogalgaz kutlebasina lpgden %10 daha fazla enerji iceriyor. lpg de benzinden %5 daha fala enerji iceriyor. ama motorlarimizda yakitlari hacimsel olarak kullandigimiz icin is degisiyor hatta bu sefer tam tersine donuyor. suan tam net bir yanit veremeyecem cunku oturup yakitlarin stoichiometric oran ve max hava ile karisabilirlik oranlarini hesaplamak gerek. bunlar yapildiktan sonra kesin bir cevap verilebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    CNG sistemleri biraz fazla yer kaplıyor.Bu yüzden toplu taşıma araçlarında daha rahat kullanılıyorlar.Binekler için biraz daha geliştirilmeleri lazım.Avrupa'da ufaktan pazar payları artıyor ama daha çok yol var tabi.

    amerikada bundan yillar once dogalgaz ile calisan civicler vardi. son bikac yildir benim de kullnaidigim crown victorialar fabrika cikisli cngli oalrak da uretiliyor. amerikada yillardir kullanilan bi sistem ozellikle californiada.
  • Ankaradaki otobüslerde kullanılıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    lpg propan,butan karisimi. cng ise yuksek basinc altinda tutulan %95 metan yani dogalgaz.

    lpgcilerde lpg-cng donusum sistemleri olarak gorursun cunku aldiklari ruhsatin adi odur. ama bi lpgciye sorsan cng bagliyo musunuz diye hayir der. baglasa bile dolduracak yer bulamazsin. bundan 10 yil oncesine kadar istanbulda 7-8 dolum istasyonu vardi. 20 yil once ilk lpg sistemleri ciktiginda lpg ne kadr ucuzsa cng de 10 yil once o kadar ucuzdu tabi bir gecede %2000 otvyi yiyene kadar. sonra bi cazibesi kalmadi ve tum dolum istasyonlari teker teker kapandi. tek dolum yolu evde doldurmak onun icinde 300bar basan asamali kompresore ihtiyacin var.

    hocam cng de performans aşırı düşüyor diye hatırlıyorum?
    hatta mutfakta lpg den doğal gaza geçenler şikayet ediyor geç kaynıyor su falan diye

    Whisper911 bu sorunun yaniti yakiti hangi olcutlere gore degerlendirdigimize bagli oalrak degisir. demek istedigim yakiti kutlesel oalrak mi ele aliyoruz yoksa hacimsel olarak mi?

    dogalgaz kutlebasina lpgden %10 daha fazla enerji iceriyor. lpg de benzinden %5 daha fala enerji iceriyor. ama motorlarimizda yakitlari hacimsel olarak kullandigimiz icin is degisiyor hatta bu sefer tam tersine donuyor. suan tam net bir yanit veremeyecem cunku oturup yakitlarin stoichiometric oran ve max hava ile karisabilirlik oranlarini hesaplamak gerek. bunlar yapildiktan sonra kesin bir cevap verilebilir.

    Bu konuya eğilebiliriz. CNG ve performans konusunda anladığım kadarıyla kafalarda soru işareti var. İncelememiz gereken noktalar ise ;

    - motor toplam verimliliği (overall efficiency)
    - sıkıştırma oranı (compression ratio) : hem dizel hem de benzinli araçlarda CNG dönüşümü yapılabilmesinin sebebi bu maddede yatıyor.
    - oktan sayısı (octane number) : 130 civarı. Oktan sayısının bu denli fazla olması bize, avans ve karışım ayarında kolaylık sağlıyor, vuruntu sınırı yükseliyor.
    - hacimsel verim (volumetric efficiency) : güçte %15 civarı bir düşüş görülmesinin arkasında yatan sebep.
    - kalorik değer (Wobbe number/ wobbe index) : birim hacimden elde edilen enerjiyi ifade eder.

    Birkaç kaynak da vereyim.

    http://www.altfuels.org/backgrnd/altftype/cng.html

    http://en.wikipedia.org/wiki/Compressed_natural_gas

    http://www.allpar.com/model/m/CNG-van.html

    http://en.wikipedia.org/wiki/Wobbe_index




  • 2012 Honda Civic Natural GAS



    Engine Type In-Line 4-Cylinder

    Engine Block/Cylinder Head Aluminum-Alloy

    Displacement (cc) 1798

    Horsepower @ rpm (SAE net) 110 @ 6500

    Torque (lb-ft @ rpm) 106 @ 4300

    Redline (rpm) 6700

    Bore and Stroke (mm) 81 x 87.3

    Compression Ratio 12.7 : 1

    Valve Train 16-Valve SOHC i-VTEC®

    Multi-Point Natural-Gas Fuel Injection Standard

    Drive-by-Wire™ Throttle System Standard

    Front-Wheel Drive Standard

    Eco Assist™ System[1] Standard

    CARB Emissions Rating AT-PZEV[2]

    Direct Ignition System with Immobilizer Standard

    Battery 12V-45Ah (20Hr)

    Alternator 12V-95Ah

    http://automobiles.honda.com/civic-natural-gas/specifications.aspx




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    2012 Honda Civic Natural GAS

    />


    Engine Type In-Line 4-Cylinder

    Engine Block/Cylinder Head Aluminum-Alloy

    Displacement (cc) 1798

    Horsepower @ rpm (SAE net) 110 @ 6500

    Torque (lb-ft @ rpm) 106 @ 4300

    Redline (rpm) 6700

    Bore and Stroke (mm) 81 x 87.3

    Compression Ratio 12.7 : 1

    Valve Train 16-Valve SOHC i-VTEC®

    Multi-Point Natural-Gas Fuel Injection Standard

    Drive-by-Wire™ Throttle System Standard

    Front-Wheel Drive Standard

    Eco Assist™ System[1] Standard

    CARB Emissions Rating AT-PZEV[2]

    Direct Ignition System with Immobilizer Standard

    Battery 12V-45Ah (20Hr)

    Alternator 12V-95Ah

    http://automobiles.honda.com/civic-natural-gas/specifications.aspx


    LionTech16 hocam tcde olsam bi ara goruselim diyecem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    LionTech16 hocam tcde olsam bi ara goruselim diyecem

    Türkiye'de olsan çoktan görüşmüştük zaten
  • daturkistan liontech16
    başımızdan eksik olmamanız dileğiyle ...
    teşekkürler.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.