Şimdi Ara

LPG ve BUJİ seçimi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
998
Cevap
30
Favori
376.155
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.

    Bujileri herhangi bir bosch yetkili parça satıcısından isteyebilirsiniz. Bazıları tek buji için uğraşmak istemeyebilirler. Ama sonuçta İstanbul depoda var bu bujiler. Ve isteyen her bayiye gönderiliyor. Fiyatları da bazı kodlu bujiler 4, bazı bujiler 4.5 euro +kdv.

    Ben netten aldığım yeri reklam olmasın diye özellikle yazmamıştım.

    http://www.oto-parca.net/index.php?do=catalog/show2&p=114

    Ben alırken arayıp telefonla da görüşmüştüm. Gayet ilgili arkadaşlardı. Almadan önce arayıp stok sormakta fayda var.

    Varsa NGK bujileri uygun fiyata satan orayı da paylaşalım.

    Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 28 Nisan 2010; 9:27:08 >




  • Ben bugün siparişi verdim. Nusret Bey bayağı ilgili yukarıda parça numarasını yazdığım bujinin aracım için doğru buji olduğunu söyledi. 1-2 güne elime geçer.
  • @O.B.K.usta,selamlar.
    Aracım 2001 hyundai accent milenyum kasa.
    1,5gls 16v. Chip uygulaması, hava filtresi ve egzos uygulaması mevcut.(115hp)
    Ayrıca da tartarini lpg sıralı sistem takılı.
    Benim aracıma uygun lpg ve benzin bujileri hangilerdir, yazar mısınız? Bir de bunların karşılığı olan ngk buji hangisidir?
    Ben aracımdahttp://www.ngk.com/results_app.asp?AAIA=1373363 linkteki bujiler içinde GP Platinum olanını kullanıyorum 1 yıldır, iyi mi ediyorum kötü mü sizce?
    Yanlış seçim yapmışsam hangisi doğrusudur?
    Şimdiden teşekkür ederim.
  • sayın obk aracım clio 1.2 16 v hb. 2004 model

    verdiğiniz linkte aşağıdaki sonuca ulaştım doğrumuyum benim motor tno D4FF518 Diye devam ediyor


    0 242 135 517 Buji
    Genel:

    EAN numarasi 4047024278110

    Durum Normal

    Paketleme birimi 1

    Kullanim numaralari VR 7 SI 332 S


    Kriter:

    Motor kodu D4F 722

    Motor kodu D4F 728

    Üretim yilindan itibaren 10/2003

    Model yilina kadar 10/2007

    Yakit türü CNG

    Yakit türü Likit Petrol Gazi (LPG)

    km'ye göre degistirme 30000

    Elektrot araligi [mm] 0,7

    Sikma torku [Nm] 23

    Dis disli [mm] 12

    Disli egimi [mm] 1,25

    Disli uzunlugu [mm] 26,5

    Anahtar agzi 14

    kivilcimin konumu [mm] 4

    Kutup sayisi 1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi locke78 -- 14 Nisan 2010; 12:43:13 >




  • Bu tür bilgilendirici ve yararlı paylaşımlar için teşekkürler sayın O.B.K.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: locke78

    sayın obk aracım clio 1.2 16 v hb. 2004 model

    verdiğiniz linkte aşağıdaki sonuca ulaştım doğrumuyum benim motor tno D4FF518 Diye devam ediyor


    0 242 135 517 Buji



    Sistemde 65, 75 ve 78 ps'lik tüm 1.2 clio'lara bu buji uygun görünüyor. Motor numaranızın da başı uyuyor. Ama tüm D4F'lere de zaten 0 242 135 517 bujiyi öneriyor.

    Bujinin numarasına tıklayıp linkli araçları görerek kontrol edebilirsiniz. Şasi numarası ile de tip numarasını kıyaslayabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    @O.B.K.usta,selamlar.
    Aracım 2001 hyundai accent milenyum kasa.
    1,5gls 16v. Chip uygulaması, hava filtresi ve egzos uygulaması mevcut.(115hp)
    Ayrıca da tartarini lpg sıralı sistem takılı.
    Benim aracıma uygun lpg ve benzin bujileri hangilerdir, yazar mısınız? Bir de bunların karşılığı olan ngk buji hangisidir?
    Ben aracımdahttp://www.ngk.com/results_app.asp?AAIA=1373363 linkteki bujiler içinde GP Platinum olanını kullanıyorum 1 yıldır, iyi mi ediyorum kötü mü sizce?
    Yanlış seçim yapmışsam hangisi doğrusudur?
    Şimdiden teşekkür ederim.


    Merhaba.

    Aracında kullandığı platinum bujinin iki tipi var; birinin nokta uçlu merkezi var, diğerinin merkezi normal.

    Bujin şu şekildeyse değiştirmene gerek yok;

     LPG ve BUJİ seçimi


    Ama şu şekilde ise bence LPG bujisi gibi LPG performansı vermez;

     LPG ve BUJİ seçimi


    Bujinin merkezi sivri uçlu ise boşuna para verip de LPG bujisi alma. İkisi de platinum zaten. Aralığı kendin ayarlarsın. Hatta aracın modluymuş, vaktin varsa deneyerek kademe kademe daraltırsın elektrot aralığını.

    Bosch'ta şu buji uyar;

    0 242 240 653

    NGK'da LPG 1 bujisi uyar.

    Kolay gelsin.




  • Bugün Oto-Parca.Net den sipariş ettiğim bujiler gelmiş. Nusret bey çok ilgili birisi. Tavsiye ederim.
    OBK üstada paylaşımı için tekrar teşekkürler
  • Bosch LPG bujilerim bugün takıldı. ilk izlenimim alt devirlerde işe yaradığı yönünde.Performasını beğendim. Bakalım yakıtta birşey farkettirecek mi?
  • @birtasarımcı ve @muratezcan hocam;

    Hayırlı olsun. Umarım performansa ve yakıta etkisiyle fiyatını amorti eder.

    Ben de özellikle düşük devirlerde performansa olumlu etkisini görüyorum. Lakin denemek için biraz sıkıştırdığımdan oldu galiba ama bu bujileri taktığımdan beri daha bir hırçın kullandığımdan yakıt şimdilik pek de iç açıcı değil :)

    Bir ara uzun yol yaparsam veya eski sürüş stilime dönüp birkaç depo bitirirsem kıyaslama imkanım olacak.
  • @O.B.K. usta, bendeki bujiler ilk resimdekine benziyor, yani sivri uçlu. Bu durumda buji yenilememe gerek yok. Teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    @birtasarımcı ve @muratezcan hocam;

    Hayırlı olsun. Umarım performansa ve yakıta etkisiyle fiyatını amorti eder.

    Ben de özellikle düşük devirlerde performansa olumlu etkisini görüyorum. Lakin denemek için biraz sıkıştırdığımdan oldu galiba ama bu bujileri taktığımdan beri daha bir hırçın kullandığımdan yakıt şimdilik pek de iç açıcı değil :)

    Bir ara uzun yol yaparsam veya eski sürüş stilime dönüp birkaç depo bitirirsem kıyaslama imkanım olacak.




    @O.B.K.

    Çıkan çift tırnak bujilerimle 3000 km yapmıştım onların uçlarıda tertemiz çıktı. Bunlarla da 6000 -7000 km yapıp bujileri kontrol edeceğim.
    Sayenizde Bosch LPG bujilerini deneme şansımız oldu. Açık söyleyeyim NGK nın bujilerinin tanesi gerçekten 30-35 tl ise bu parayı verecek müşterilerin fazla olacağını sanmıyorum.

    Selamlar,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muratezcan -- 15 Nisan 2010; 14:14:44 >




  • 2001 model ford focus 1 1.6 16v aracım için hangi bujinin uygun olduğunu bulamıyorum.
    Yardımcı olabilir misiniz?
    Şimdiden yardımcı olan arkadaşlar için teşekkür eder, iyi sürüşler dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akustika

    2001 model ford focus 1 1.6 16v aracım için hangi bujinin uygun olduğunu bulamıyorum.
    Yardımcı olabilir misiniz?
    Şimdiden yardımcı olan arkadaşlar için teşekkür eder, iyi sürüşler dilerim.


    Merhaba.

    Benim aracımla aynı bujiyi kullanıyorsunuz. Focus I, Focus II ve C-max'da bujiler aynı.

    bosch parça numarası;

    0 242 236 574

    http://www.oto-parca.net/CNGLPG-Buji-0242236574,PR-67.html




  • Hocam 2004 Passat 1.8T Tipt. aracım için NGK buji numaralarını buldum ama Bosch'a ulaşamadım... NGK tek buji için 40 TL vermeyi düşünmüyorum, o nedenle Bosch alacagım, parça numarası konusunda yardımlarınızı bekliyorum..

    Saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikemal80

    Hocam 2004 Passat 1.8T Tipt. aracım için NGK buji numaralarını buldum ama Bosch'a ulaşamadım... NGK tek buji için 40 TL vermeyi düşünmüyorum, o nedenle Bosch alacagım, parça numarası konusunda yardımlarınızı bekliyorum..

    Saygılar...


    Merhaba.

    Bir dönem zevkle bindiğim bir araçtır Passat 1.8 T.

    Bosch buji numaranız;
    0 242 240 653

    http://www.oto-parca.net/CNGLPG-Buji-0242240653,PR-58.html

    Kazasız sürüşler.




  • OBK hocam focus I de 1.3 mm diyor katoloğunda siz yukarda orjinali için 1.1 demişsiniz birde şunu gördüm 2.0 zetecler 1.0 mm kullanıyor fark sadece mm olamasa gerek. Zaten 2 mm kadar bir daraltma öneriyor biz o zamn 4 mm daraltmış oluyoruz sanki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T

    OBK hocam focus I de 1.3 mm diyor katoloğunda siz yukarda orjinali için 1.1 demişsiniz birde şunu gördüm 2.0 zetecler 1.0 mm kullanıyor fark sadece mm olamasa gerek. Zaten 2 mm kadar bir daraltma öneriyor biz o zamn 4 mm daraltmış oluyoruz sanki


    Merhabalar.

    Öncelikle Focus I için değil, kendi aracımdaki duratec 1.6 motor için 1.1mm demiştim. Katalogdan da değil, kendim sentil ile ölçerek 1.1 demiştim. Katalogdan bakınca ona da 1.3mm yazıldığını görüyorum.

    Benzin bujisi ile LPG bujisinin elektrot aralığını kıyaslayıp "ama bu çok fazla" demek bence çok da mantıklı değil. Çünkü benzin bujisini daraltmıyoruz. Apayrı elektroda sahip yeni bir buji takıyoruz. Ve bu bujinin orjinal aralığı bu.

    Benzin bujisini daraltıyor olsaydık ben kesinlikle 2mm, hadi en fazla 3mm'den fazla daraltmayın derdim. Ama ince-sivri ateşleme uçlu LPG bujilerinin kıvılcım boyları yapısı itibariyle zaten farklı. Gerek NGK, gerekse bosch bu bujileri referans verdikleri araçlarda test ederek üretiyorlar.

    Açıkcası sorun olacağını sanmıyorum.

    Kolay gelsin.




  • tesekkur ederim super paylasim , emeginize saglik...
  • 1999 model palio 1.6 için hangi bujiyi tavsiye edersiniz?Ben arabada 4 tırnaklı bosch fr78x bujisini kullanıyorum.Ngk bujiyi öneriyorlar onlar bayağı pahalı ve 2 sene önce ngk üretimi fiat-lancia buji almıştık 1 yıl içinde paslanıp gitmişti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Indigo -- 16 Nisan 2010; 22:15:21 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.