Şimdi Ara

LPG'li Bir Aracın Motor Ömrü ve Performansı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
6.531
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • LPG'li bir araç alıp, söktürecegim. Aracın motor ömrü ve performansı nasıl olur? LPG ne kadar zarar vermiştir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Neden söktürüyorsunuz anlamadım. Aracın motor ömrü ve performansı daha iyi olur, LPG motorda kurum bırakmaz, hatta hatta temizler. Egzoz aksamını da aynı şekilde. LPG ne kadar zarar vermiştir ; eğer güzel montaj yapıldı ve insan gibi kullanıldıysa hiçbir zarar vermemiştir. Saygılar.
  • ben LPG PATLAR diyeyim de herkes rahatlasın
  • Her an her şey olabilir iyi yapmışsınız. Motorunuzada geçmiş olsun. Bundan sonra dikiş tutmaz. Bir şeycikler olmaz merak etmeyin. Boşuna söktürdünuz.
    Not: 4 senedir lpg'li araç kullanıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Taksicilere sorun
  • Oto alip LPG taktirani anlarim da sokturen de oluyo demek ki...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ya bi bitmediniz ne LPG patlar LPGkitini soktur sen bir ihtiyacı olana ver insanlık yap. Sen benzinde bin devletin paraya ihtiyacı var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Surekli redlineda gezilmemis ve aracin bakimlari duzgun yapilmis ise,ariza isigi yakmadan,fakir karisima dusurulmeden(az yaksin diye yapanlar var,mantiksiz)kullanildiysa birsey olmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg aslında içten yanmalı motorlar için belki de benzinden daha uyumludur. Benzin için tasarlanmış motorun lpg ile çalıştırılması bir sorundur ancak asıl sorun araca takılan sistemin doğru ayarlanmamış olmasıdır. Sıralı sistemde aracın yakıt kontrol mekanizması bir şekilde by pass edilerek çalıştırılmaktadır ve bu sistemde yanlış montaj ve yanlış ayar motora ciddi sorunlar verebilir. Ancak herşey düzgün yapılınca bir sorun çıkmayacaktır.

    Hatta son zamanlarda kullanılmaya başlanan ve direkt enjeksiyonlu araçlara takılan sistemler, sıralı sistemlerin handikaplarını da ortadan kaldırmaktadır. Yakıt olması gerektiği yere olması gerektiği zamanda püskürtülmekte ve yakıt kontrolü tamamen aracın ecu su tarafından yapılmaktadır.

    düzeltme: yazım yanlışı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi idemo -- 3 Kasım 2014; 14:18:11 >
  • Ömrü hakkında birşey diyemem çünkü kullanıma bağlı olan bir durum ama performansı artıracagına eminim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araç ne? kaç model?motor lpgye uyumlu mu? kaç bin km yapmış lpg ile? kitin markası modeli ne? sıralı mı? nerede takılmış? lpg bakımları düzenli yapılmış mı? diye uzar gider....
  • lpg takılıysa bakım yaptır kullan , böyle mantıksız birşey duymadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg motor ömrünü bir miktar kisaltir ve biraz da performans kaybı yaşatır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 25 kuruş indirim geldi. LPG'yi söktürme fikrini bi gözden geçir istersen.

    Benim Focus1 143.000km'dir LPG'li çalışıyor. Saat gibi, performansta da benim hissettiğim bir düşme yok.
  • Lpgciler gelmiş yine. Koca fabrika arabayı belli bir oktanlı benzinde en sağlıklı çalışacak şekilde geliştirmişler. Bizim lpgciler daha performanslı, daha uzun ömürlü ve daha sağlıklı yaptı lpgyi. En korkulması gereken fanatiklerde bunlar işte. Kendinizi kandırmaya devam edin. Konu sahibinede önerim şu. Eğer araç uyumluysa zaten lpg takılmış araç. Böyle binmeye devam et sorun çıkarırsa duruma göre bakarsın ilerde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Lpg motor ömrünü bir miktar kisaltir ve biraz da performans kaybı yaşatır.

    Tam da bunu yazacaktım.
  • Sen dizele bin kardeşim.

    LPG ile sevişmek ayrı bir iş. Yerinde fabrikadan orjinal verilir. Hemde Performans modeline. Türkiye de tüketici enayi olarak algılandığından, uğraşırsın.

    Düzgün uygulanmış kit, iyi ayarlanmış beyin (paradan kaçılmamış, usta aranmış vs) benzinden motor ömrü olarak daha iyidir. Likit lpg kitleri Benzin lpg güç farkını kapatır. LPG de tam verim almak için aracın avansı ayarlanmalı. Motora göre daha soğuk buji takılmalıdır.

    Mümkünse, üretici ile direk temasa geçilmeli (Türkiyedeki bayisi değil, yerine kardeşim, oradaki mühendis, teknik destek seni adam yerine koyar meraklanma, herkes Türkiyedeki servisler gibi değil). Avans, buji, yüksek devir yağlaması konusunda fikir edinilmelidir.

    Duruma göre, gerekli ise flash lube tarzi yağlayıcı kit takılmalı. Ondan sonrada gürül gürül binilmelidir.

    Medeni memleketlerde, LPG benzinden daha iyi bir içten yanmalı motor yakıtıdır. Ancak Türkiye de LPG gariban yakıtı olarak algılandığı için, servisler ve ustalar tarafından 2. sınıf vatandaş muamelesi göreceğinizden. Dahası bu kadar ıncık cıncık detayla uğraşamayacağınızdan.

    Dizel Alın.




  • 30.000'den 243.000 kmye kadar Lpg ile kullandık. Aracı sattık ama alan da memnun su anda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    Lpgciler gelmiş yine. Koca fabrika arabayı belli bir oktanlı benzinde en sağlıklı çalışacak şekilde geliştirmişler. Bizim lpgciler daha performanslı, daha uzun ömürlü ve daha sağlıklı yaptı lpgyi. En korkulması gereken fanatiklerde bunlar işte. Kendinizi kandırmaya devam edin. Konu sahibinede önerim şu. Eğer araç uyumluysa zaten lpg takılmış araç. Böyle binmeye devam et sorun çıkarırsa duruma göre bakarsın ilerde.

    Neyin fanatikliğini yapacağız anlamadım. Burada basit değil, akla mantığa uygun açıklamalar yapıyoruz. Kendi aracımı aldığımda gidip kendim BRC kit taktırdım ve takılış aşamasını da yakından gözlemledim. Bu zamana kadar çeşitli araçlar kullandım, dizel olanı da oldu benzinli olanı da. Uyumlu bir motora, düzgün montaj ve kaliteli kit ile LPG'nin kesinlikle çekinilmemesi gereken birşey olmadığını, sorun çıkarmayacağını savunuyorum. Ayrıca çoğu motor aksamının da ömrünü uzattığı gerçek; bunu kafamdan sallamıyorum tecrübelerime dayanarak söylüyorum.

    Benzinli kullanımda gömleklerde oluşan kurum, yağın kirlenmesi ve egzoz kirlenmesi gibi durumlar LPG'de görülmüyor. Bujiler kararmıyor. 10.000km'de yağ çubuğunu çektiğimde yağı tertemiz görmemin tek sebebi LPG'nin temiz bir yakıt olması ve motor içinde kuruma yol açmaması. LPG'li araçların egsozlarının ömrünün uzun olması da bu sebepten.

    Atmosferik benzinli motorlar düşündüğünüz gibi çok hassas ve sadece 95 oktan benzine göre çalışacak naziklikte bir motor değil aslında. Honda fabrika çıkışı araçlarını LPG'li olarak satıyor, Opel Avrupa'da resmen fabrika çıkışlı konsolda LPG tuşu olan turboşarjlı araçları piyasaya sunuyor. Dünyanın her yerinde Flexfuel (esnek yakıt) özellikli benzinli motora sahip olduğu araçların vurgulanıyor.

    Ayrıca çoğumuz büyük şehirlerde yaşıyoruz, sokaklarda nefes alamaz hale geliyoruz mazotlu araçlar yüzünden. İnsan nefes alırken bunu cidden farkediyor. Çevresel etkenler düşünüldüğünde mazotlu araçların çevreye yaydığı NOx gibi zehirli gazlar yerine atık olarak su buharı ve asgari düzeyde CO2 çıkartan bir yakıt.

    Ha düzgün olmayan bir montaj, kalitesiz enjektörler ve bunun sonucu motora giden yakıtın fakir/zengin olması LPG'li kullanımın motorun katili olmasına sebep oluyor. Rolantide dalgalanmalar, aracın karakteristiğinin ve sesinin değişmesi, arıza ikaz lambasının bir türlü söndürülememesi ve yanık gezilmesi sonucu 40.000-50.000km aralığında oluşan subap sorunları insanı bıktırıyor. Bunu da tecrübe ettim, bu sorunları da sahip olduğum eski aracımda yaşadım. Ancak kaliteli bir kit, enjektör ve kaliteli bir şekilde yapılmış montajda bunların hiçbirini göremezsiniz. Forumda da bunun örnekleri mevcut. Bakın yukarıda bir arkadaş Focus1 aracıyla LPG le 147.000km yaptığını belirtmiş.

    Kısacası fanatiklik yok, burada mantıklı bir şekilde yönlendirme var.




  • taksi albealar toyotalar 600k-700k lpg ile yol yapıyor istanbulun göbeğinde gerçekten faydasız bir şey olsa adam bunu yapmaz
    bütün taksiler gerçekten zararlı bir şey olsa
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.