Şimdi Ara

LPG İLE DOĞALGAZ ARASINDAKİ FARK NEDİR ???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
2
Favori
102.871
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Loop un uzmanlık alanına giriyor heralde bu.kimyacı ne de olsa kendisi.ama öğrendiğim kadarı ile

    LPG Liqufied Petroleum Gase : Sıvılaştırılmış Petrol
    Gazı) petrolden elde edilen propan bütan ve bunların izomerleri karışımıydı.
    gaz haldeki gazları sıvılaştırıp LPG elde ediyoruz.

    DOĞALGAZ (CNG: Compressed Natural Gase:
    Sıkıştırılmış Doğal Gaz) metan etan ve çeşitleri hidrokarbonlardan oluşmuş, petrol gibi değil de doğanın kendisinn ürettiği bi gaz karışımı.biz bunu sıvılaştırıp çeşitli şekillerde depoluyoruz.
    genel olarak en büyük fark birinin petrol türevli olup çeşitli işlemlerden sonra elde edilmesi, birinin ise doğadan birebir alınması (tabii ki işlem geçiriyor)
    yani lpg yi pertolün rafinasyonundan sonra elde ediyoruz, cng yani doğalgaz ise yeraltından doğal olarak çıkıyor.

    doğalgaz % 90 Metan, % 5 Etan ve % 5 de diğer gazlar şeklindedir. Çoğunluğunu Metan gazı oluşturduğu için tamamen Metan gibi davranır. Renksiz ve kokusuzdur. Bir kaçak olduğunda % 1 lik konsantrasyonunun fark edilebilebileceği şekilde içine pis koku veren Tetra Hidro Teofen katılır.

    doğalgaz havadan yaklaşık iki kat daha hafiftir. Gaz kaçağı olduğunda yukarı yükselir.

    LPG tüpleri doldurulurken tüp içinde hacmi yaklaşık % 15’i kadar bir genişleme payı bırakılır. Bırakılan boşluk buharlaşan gazla dolar ve kullanılan gaz bu kısımdan çekilir. Bu nedenle tüpler daima dik durumda tutulmalıdır. Gaz çıkışı valf ve regülatörlerle kontrol edilir.

    LPG sıvı halde sudan yaklaşık iki kat hafif, gaz halde havadan iki kat ağırdır. Gaz kaçağı olduğunda alta çöker. Aşağıdan süpürülerek tahliye edilmelidir. Bir litre LPG gaza dönüştüğünde 300 litre yer kaplar. Isıl değeri 23600 kcal/m3dür, % 90 verimle yakılabilir,24 kat hava ile yanar. Tutuşma sıcaklığı 530 oC dır.


    Bir litre CNG (doğalgaz) gaza dönüştüğünde 600 litre yer kaplar. Isıl değeri 8250 kcal/m^3 dür. 10 kat hava ile yanar.Tutuşma sıcaklığı 704 oC dir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: extremeenvy

    Loop un uzmanlık alanına giriyor heralde bu.kimyacı ne de olsa kendisi.ama öğrendiğim kadarı ile

    LPG Liqufied Petroleum Gase : Sıvılaştırılmış Petrol
    Gazı) petrolden elde edilen propan bütan ve bunların izomerleri karışımıydı.
    gaz haldeki gazları sıvılaştırıp LPG elde ediyoruz.

    DOĞALGAZ (CNG: Compressed Natural Gase:
    Sıkıştırılmış Doğal Gaz) metan etan ve çeşitleri hidrokarbonlardan oluşmuş, petrol gibi değil de doğanın kendisinn ürettiği bi gaz karışımı.biz bunu sıvılaştırıp çeşitli şekillerde depoluyoruz.
    genel olarak en büyük fark birinin petrol türevli olup çeşitli işlemlerden sonra elde edilmesi, birinin ise doğadan birebir alınması (tabii ki işlem geçiriyor)
    yani lpg yi pertolün rafinasyonundan sonra elde ediyoruz, cng yani doğalgaz ise yeraltından doğal olarak çıkıyor.

    doğalgaz % 90 Metan, % 5 Etan ve % 5 de diğer gazlar şeklindedir. Çoğunluğunu Metan gazı oluşturduğu için tamamen Metan gibi davranır. Renksiz ve kokusuzdur. Bir kaçak olduğunda % 1 lik konsantrasyonunun fark edilebilebileceği şekilde içine pis koku veren Tetra Hidro Teofen katılır.

    doğalgaz havadan yaklaşık iki kat daha hafiftir. Gaz kaçağı olduğunda yukarı yükselir.

    LPG tüpleri doldurulurken tüp içinde hacmi yaklaşık % 15’i kadar bir genişleme payı bırakılır. Bırakılan boşluk buharlaşan gazla dolar ve kullanılan gaz bu kısımdan çekilir. Bu nedenle tüpler daima dik durumda tutulmalıdır. Gaz çıkışı valf ve regülatörlerle kontrol edilir.

    LPG sıvı halde sudan yaklaşık iki kat hafif, gaz halde havadan iki kat ağırdır. Gaz kaçağı olduğunda alta çöker. Aşağıdan süpürülerek tahliye edilmelidir. Bir litre LPG gaza dönüştüğünde 300 litre yer kaplar. Isıl değeri 23600 kcal/m3dür, % 90 verimle yakılabilir,24 kat hava ile yanar. Tutuşma sıcaklığı 530 oC dır.


    Bir litre CNG (doğalgaz) gaza dönüştüğünde 600 litre yer kaplar. Isıl değeri 8250 kcal/m^3 dür. 10 kat hava ile yanar.Tutuşma sıcaklığı 704 oC dir.
    Doğalgaz ile LPG arasındaki en önemli fark LPG'nin görece düşük sayılabilecek bir basınçta sıvılaşabilmesidir. Bu fark da kullanımında bazı farklılıklar ve kolaylıklar ortaya çıkarır.
    LPG sıvılaştırılmış olarak depolanır, sevkedilir ve kullanılır. Yaklaşık 5-6 bar civarında (rakamı kesin bilmiyorum yaklaşık değerdir) bir basınç altına alınırsa sıvılaşır ve bundan sonraki davranışı herhangi bir sıvı gibidir. (Bundan öte basıncı artırmanın hacime efektif bir etkisi olmaz.) Bu nedenle taşınması, depolanması ve saklanması gayet kolaydır.
    Doğalgaz ise LPG'ye görece sıvılaştırması çok zor olan bir gazdır. Rakamdan tam emin değilim ama siz deyin 150 bar gibi bir basınç uygulayınca ancak sıvılaştırılabiliyor. Bir gazı hacimsel olarak en efektif saklama yöntemi onu sıvılaştırmaktır; sıvılaştırılmış bir gazın hacmi efektif olarak minimuma inmiştir ve sıvılaştıktan sonra basınç-hacim ilişkisindeki marjinal kazanç minimum olur. Ancak 150 bar gibi bir basınçla sıvılaştırılabilen doğalgazın sıvılaştırılmış kullanımı oldukça nadirdir; çünkü o derece yüksek basınca dayanıklı saklama tanklarının ve o basınç altında çalışacak tesisatın masrafları bir hayli yüksek olmaktadır. O nedenle doğalgaz genellikle sıvılaştırılmış değil de 40-50 bar gibi bir basınçla (rakamlar yine tahmini) sıkıştırılmış halde (CNG=Compressed Natural Gas: Sıkıştırılmış Doğal Gaz) kullanılır.
    Hal böyle olunca hacimsel olarak maksimum kazanca ulaşılamadığından 50-60 litrelik tanklarda ancak sınırlı miktarda gaz depolanabilir. Bu durum da örneğin otomobillerde kullanımında menzilin düşük olmasına neden olur. Bir de Doğalgaz sıkıştırılmış olmasına rağmen yine de LPG'ye göre 10 misli daha fazla basınç altında kullanıldığından kullanılan tankın et kalınlığı da fazla olmak durumundadır. Bu durumun hem ağırlığa olumsuz etkisi olur hem de hacimsel bir sınırlama oluşturur; Örneğin 45 litrelik LPG tankının eşdeğeri büyüklükte bir CNG tankı et kalınlığının fazla olmasından dolayı sözgelimi 35 litrelik bir net hacme sahip olur bir de içine basılan gazın sıvılaştırılamamış (yani minimum hacmine indirilememiş) olduğunu dikkate aldığınızda doğalgazlı araçların menzillerinin neden düşük olduğuna dair bir ön fikre sahip olabilirsiniz. (Ayrıca iki gaz arasındaki ısıl farklılıklar da menzile etki eder; bu da bir diğer faktördür)

    Burada verdiğim rakamlar kesin değerler değildir; ama yaklaşık olarak doğru değerlerdir (Birisi çıkıp da doğalgaz 150 barda değil 173 barda sıvılaşır demesin, karışmam)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    Doğalgaz ile LPG arasındaki en önemli fark LPG'nin görece düşük sayılabilecek bir basınçta sıvılaşabilmesidir. Bu fark da kullanımında bazı farklılıklar ve kolaylıklar ortaya çıkarır.
    LPG sıvılaştırılmış olarak depolanır, sevkedilir ve kullanılır. Yaklaşık 5-6 bar civarında (rakamı kesin bilmiyorum yaklaşık değerdir) bir basınç altına alınırsa sıvılaşır ve bundan sonraki davranışı herhangi bir sıvı gibidir. (Bundan öte basıncı artırmanın hacime efektif bir etkisi olmaz.) Bu nedenle taşınması, depolanması ve saklanması gayet kolaydır.
    Doğalgaz ise LPG'ye görece sıvılaştırması çok zor olan bir gazdır. Rakamdan tam emin değilim ama siz deyin 150 bar gibi bir basınç uygulayınca ancak sıvılaştırılabiliyor. Bir gazı hacimsel olarak en efektif saklama yöntemi onu sıvılaştırmaktır; sıvılaştırılmış bir gazın hacmi efektif olarak minimuma inmiştir ve sıvılaştıktan sonra basınç-hacim ilişkisindeki marjinal kazanç minimum olur. Ancak 150 bar gibi bir basınçla sıvılaştırılabilen doğalgazın sıvılaştırılmış kullanımı oldukça nadirdir; çünkü o derece yüksek basınca dayanıklı saklama tanklarının ve o basınç altında çalışacak tesisatın masrafları bir hayli yüksek olmaktadır. O nedenle doğalgaz genellikle sıvılaştırılmış değil de 40-50 bar gibi bir basınçla (rakamlar yine tahmini) sıkıştırılmış halde (CNG=Compressed Natural Gas: Sıkıştırılmış Doğal Gaz) kullanılır.
    Hal böyle olunca hacimsel olarak maksimum kazanca ulaşılamadığından 50-60 litrelik tanklarda ancak sınırlı miktarda gaz depolanabilir. Bu durum da örneğin otomobillerde kullanımında menzilin düşük olmasına neden olur. Bir de Doğalgaz sıkıştırılmış olmasına rağmen yine de LPG'ye göre 10 misli daha fazla basınç altında kullanıldığından kullanılan tankın et kalınlığı da fazla olmak durumundadır. Bu durumun hem ağırlığa olumsuz etkisi olur hem de hacimsel bir sınırlama oluşturur; Örneğin 45 litrelik LPG tankının eşdeğeri büyüklükte bir CNG tankı et kalınlığının fazla olmasından dolayı sözgelimi 35 litrelik bir net hacme sahip olur bir de içine basılan gazın sıvılaştırılamamış (yani minimum hacmine indirilememiş) olduğunu dikkate aldığınızda doğalgazlı araçların menzillerinin neden düşük olduğuna dair bir ön fikre sahip olabilirsiniz. (Ayrıca iki gaz arasındaki ısıl farklılıklar da menzile etki eder; bu da bir diğer faktördür)

    Burada verdiğim rakamlar kesin değerler değildir; ama yaklaşık olarak doğru değerlerdir (Birisi çıkıp da doğalgaz 150 barda değil 173 barda sıvılaşır demesin, karışmam)

    Alıntıları Göster
    Belediye otobüsünde şoförle konuşurken öğrendim. MAN otobüsün tankı patlamış ve otobüs üstü açık olmuş.
     LPG İLE DOĞALGAZ ARASINDAKİ FARK NEDİR ???


    İlk defa gören arkadaşlar için, üstteki şey doğalgaz deposu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ben Kemal Geliyorum -- 7 Aralık 2007; 23:19:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    Belediye otobüsünde şoförle konuşurken öğrendim. MAN otobüsün tankı patlamış ve otobüs üstü açık olmuş.
     LPG İLE DOĞALGAZ ARASINDAKİ FARK NEDİR ???


    İlk defa gören arkadaşlar için, üstteki şey doğalgaz deposu.

    Alıntıları Göster
    ankarada her gün tepemizde bunlarlar geziyoruz bide patlıyolarmıymış
    quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC

    Belediye otobüsünde şoförle konuşurken öğrendim. MAN otobüsün tankı patlamış ve otobüs üstü açık olmuş.
     LPG İLE DOĞALGAZ ARASINDAKİ FARK NEDİR ???


    İlk defa gören arkadaşlar için, üstteki şey doğalgaz deposu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    ankarada her gün tepemizde bunlarlar geziyoruz bide patlıyolarmıymış
    quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC

    Belediye otobüsünde şoförle konuşurken öğrendim. MAN otobüsün tankı patlamış ve otobüs üstü açık olmuş.
     LPG İLE DOĞALGAZ ARASINDAKİ FARK NEDİR ???


    İlk defa gören arkadaşlar için, üstteki şey doğalgaz deposu.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    ankarada her gün tepemizde bunlarlar geziyoruz bide patlıyolarmıymış
    quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC

    Belediye otobüsünde şoförle konuşurken öğrendim. MAN otobüsün tankı patlamış ve otobüs üstü açık olmuş.
     LPG İLE DOĞALGAZ ARASINDAKİ FARK NEDİR ???


    İlk defa gören arkadaşlar için, üstteki şey doğalgaz deposu.



    Can kaybı yokmuş. Sadece patlamış. Yanma yok. Herhalde doğalgaz üstte biriktiği için daha fazla zarar vermeden yukarı tahliye etmiş. Ayrıca MAN firması VW grubuna ait olduğu halde böyle bir olay olmuşsa CNG şakaya gelmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    ankarada her gün tepemizde bunlarlar geziyoruz bide patlıyolarmıymış
    quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC

    Belediye otobüsünde şoförle konuşurken öğrendim. MAN otobüsün tankı patlamış ve otobüs üstü açık olmuş.
     LPG İLE DOĞALGAZ ARASINDAKİ FARK NEDİR ???


    İlk defa gören arkadaşlar için, üstteki şey doğalgaz deposu.



    Can kaybı yokmuş. Sadece patlamış. Yanma yok. Herhalde doğalgaz üstte biriktiği için daha fazla zarar vermeden yukarı tahliye etmiş. Ayrıca MAN firması VW grubuna ait olduğu halde böyle bir olay olmuşsa CNG şakaya gelmez.

    Alıntıları Göster
    bu araçların orjinal olarak doğalgazlı olduklarını sanmıyorum. ilk geldiklerinde hiçbirinin üstünde böyle bişey yoktu sonradan takıldı gibi hatırlıyorum.
    birde şöyle bir tespitim var (yanlış değildir umarım) doğalgazlı olanları sivil plaka normal olanları ise resmi
    quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC
    Can kaybı yokmuş. Sadece patlamış. Yanma yok. Herhalde doğalgaz üstte biriktiği için daha fazla zarar vermeden yukarı tahliye etmiş. Ayrıca MAN firması VW grubuna ait olduğu halde böyle bir olay olmuşsa CNG şakaya gelmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    bu araçların orjinal olarak doğalgazlı olduklarını sanmıyorum. ilk geldiklerinde hiçbirinin üstünde böyle bişey yoktu sonradan takıldı gibi hatırlıyorum.
    birde şöyle bir tespitim var (yanlış değildir umarım) doğalgazlı olanları sivil plaka normal olanları ise resmi
    quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC
    Can kaybı yokmuş. Sadece patlamış. Yanma yok. Herhalde doğalgaz üstte biriktiği için daha fazla zarar vermeden yukarı tahliye etmiş. Ayrıca MAN firması VW grubuna ait olduğu halde böyle bir olay olmuşsa CNG şakaya gelmez.


    Alıntıları Göster
    opelin, zafira ve combo 1.6 CNG si var ve satıyor...
    2 deposu var, diğeri benzin deposu, 17 L civarı, LNG bulamassan yola devam etme amaçlı...

    düzeltim............

    CNG daha güvenli ve daha çevreci....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 8 Aralık 2007; 2:15:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorele2000

    opelin, zafira ve combo 1.6 CNG si var ve satıyor...
    2 deposu var, diğeri benzin deposu, 17 L civarı, LNG bulamassan yola devam etme amaçlı...

    düzeltim............

    CNG daha güvenli ve daha çevreci....

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000


    opelin, zafira ve combo 1.6 CNG si var ve satıyor...
    2 deposu var, diğeri benzin deposu, 17 L civarı, LNG bulamassan yola devam etme amaçlı...

    LPG 100 km de yaklaşık 10 litre tüketirken, CNG 5 litre tüketiyor..

    CNG daha güvenli ve daha çevreci....

    Ben doğalgazlı taksiciyle konuşmuştum (maltepedeki dolum istasyonunda) bir depo ile 180-200km yol gidilebildiğini söylemişti. Litre olarak LPG'den fazla tükettiğini ama fiyat olarak km başına LPG'den %20 kadar daha ekonomik olduğunu söylemişti.

    Senin hesabına göre (CNG 5 litre tüketiyorsa) Bu taksicinin deposu 8-10 litrelik bişey olsa gerek!..

    Bildiğim kadarıyla doğalgaz LPG'den daha fazla tüketim değerine sahip.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000


    opelin, zafira ve combo 1.6 CNG si var ve satıyor...
    2 deposu var, diğeri benzin deposu, 17 L civarı, LNG bulamassan yola devam etme amaçlı...

    LPG 100 km de yaklaşık 10 litre tüketirken, CNG 5 litre tüketiyor..

    CNG daha güvenli ve daha çevreci....

    Ben doğalgazlı taksiciyle konuşmuştum (maltepedeki dolum istasyonunda) bir depo ile 180-200km yol gidilebildiğini söylemişti. Litre olarak LPG'den fazla tükettiğini ama fiyat olarak km başına LPG'den %20 kadar daha ekonomik olduğunu söylemişti.

    Senin hesabına göre (CNG 5 litre tüketiyorsa) Bu taksicinin deposu 8-10 litrelik bişey olsa gerek!..

    Bildiğim kadarıyla doğalgaz LPG'den daha fazla tüketim değerine sahip.

    Alıntıları Göster
    Opel, zafira ile ödüller alıyor CNG sayesinde.
    ülkemize CNG nin girmemesinin tek nedeni bence lpg mafyası...

    düzeltme:::
    5 kg /100 km tüketiyormuş, litre değil...
    21 kg alıyor depo ve sadece LNG ile 405 km yapıyor...

    emisyonu ise çok düşük, sadec 138....


    Hubraum 1598 cm³

    Ventile 16V

    max. Leistung (kW (PS) / min-1) 69 (94) / 6200

    max. Drehmoment (Nm bei U/min) 133/4200



    Kraftstoffmenge Erdgas: 122 l (21 kg) / Benzin: 14 l 122 litre yani 21 kg LNG deposu + 14 litre benzin deposu

    Kraftstoffverbrauch, innerorts (kg/100km): - *

    Kraftstoffverbrauch, außerorts (kg/100km): - *

    Kraftstoffverbrauch, kombiniert (kg/100km): 5.0 * ::::: ORTALAMA TÜKETİM::::::

    CO2-Emissionen, kombiniert (g/km) 138 *



    http://www.opel.de/shop/cars/zafiranew/product/engine/content.act?engine=LR1&






    quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu


    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000


    opelin, zafira ve combo 1.6 CNG si var ve satıyor...
    2 deposu var, diğeri benzin deposu, 17 L civarı, LNG bulamassan yola devam etme amaçlı...

    LPG 100 km de yaklaşık 10 litre tüketirken, CNG 5 litre tüketiyor..

    CNG daha güvenli ve daha çevreci....

    Ben doğalgazlı taksiciyle konuşmuştum (maltepedeki dolum istasyonunda) bir depo ile 180-200km yol gidilebildiğini söylemişti. Litre olarak LPG'den fazla tükettiğini ama fiyat olarak km başına LPG'den %20 kadar daha ekonomik olduğunu söylemişti.

    Senin hesabına göre (CNG 5 litre tüketiyorsa) Bu taksicinin deposu 8-10 litrelik bişey olsa gerek!..

    Bildiğim kadarıyla doğalgaz LPG'den daha fazla tüketim değerine sahip.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 8 Aralık 2007; 2:14:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorele2000

    Opel, zafira ile ödüller alıyor CNG sayesinde.
    ülkemize CNG nin girmemesinin tek nedeni bence lpg mafyası...

    düzeltme:::
    5 kg /100 km tüketiyormuş, litre değil...
    21 kg alıyor depo ve sadece LNG ile 405 km yapıyor...

    emisyonu ise çok düşük, sadec 138....


    Hubraum 1598 cm³

    Ventile 16V

    max. Leistung (kW (PS) / min-1) 69 (94) / 6200

    max. Drehmoment (Nm bei U/min) 133/4200



    Kraftstoffmenge Erdgas: 122 l (21 kg) / Benzin: 14 l 122 litre yani 21 kg LNG deposu + 14 litre benzin deposu

    Kraftstoffverbrauch, innerorts (kg/100km): - *

    Kraftstoffverbrauch, außerorts (kg/100km): - *

    Kraftstoffverbrauch, kombiniert (kg/100km): 5.0 * ::::: ORTALAMA TÜKETİM::::::

    CO2-Emissionen, kombiniert (g/km) 138 *



    http://www.opel.de/shop/cars/zafiranew/product/engine/content.act?engine=LR1&






    quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu


    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000


    opelin, zafira ve combo 1.6 CNG si var ve satıyor...
    2 deposu var, diğeri benzin deposu, 17 L civarı, LNG bulamassan yola devam etme amaçlı...

    LPG 100 km de yaklaşık 10 litre tüketirken, CNG 5 litre tüketiyor..

    CNG daha güvenli ve daha çevreci....

    Ben doğalgazlı taksiciyle konuşmuştum (maltepedeki dolum istasyonunda) bir depo ile 180-200km yol gidilebildiğini söylemişti. Litre olarak LPG'den fazla tükettiğini ama fiyat olarak km başına LPG'den %20 kadar daha ekonomik olduğunu söylemişti.

    Senin hesabına göre (CNG 5 litre tüketiyorsa) Bu taksicinin deposu 8-10 litrelik bişey olsa gerek!..

    Bildiğim kadarıyla doğalgaz LPG'den daha fazla tüketim değerine sahip.


    Alıntıları Göster
    düzeltme yaptım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorele2000

    düzeltme yaptım...

    Alıntıları Göster
    LNG nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: extremeenvy

    LNG nedir?

    Alıntıları Göster
    liquid natural gas...
    sıvılaştırılmış doğal gaz
    CNG ne demek o zaman? yanlış mı oldu?


    quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy

    LNG nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 8 Aralık 2007; 14:41:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorele2000

    liquid natural gas...
    sıvılaştırılmış doğal gaz
    CNG ne demek o zaman? yanlış mı oldu?


    quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy

    LNG nedir?


    Alıntıları Göster
    CNG compressed natural gas demek.

    ne die celallendin anlamadım...

    LNG yi burada gördüm ilk kez.sormak istedim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: extremeenvy

    CNG compressed natural gas demek.

    ne die celallendin anlamadım...

    LNG yi burada gördüm ilk kez.sormak istedim...

    Alıntıları Göster
    Celallenme olmamıştı ki? o da nerden çıktı?
    Yanlış anlama olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorele2000

    Celallenme olmamıştı ki? o da nerden çıktı?
    Yanlış anlama olmuş.

    Alıntıları Göster
    O otobüsler bir şirket üzerine belediye bunları kiralamış durumda şu an yani belediyenin malı değil !!!!

    Cng ye gelince şimdi almak biraz saflık olr nedenlerine gelince yaygın servis ağı yok hele ki benim işim halkotobüsclüğü olunca bi parçayı kaç gün bekleyen arkadaşlarımı gördüm ki bunlar sadece otomatik şanzıman yada motor parçlarıydı bu otobüsün herhangi bir parçası almanyadan gelene kadar helak olurum ben ama güzel bişe yaygınlaşmasını isterim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    bu araçların orjinal olarak doğalgazlı olduklarını sanmıyorum. ilk geldiklerinde hiçbirinin üstünde böyle bişey yoktu sonradan takıldı gibi hatırlıyorum.
    birde şöyle bir tespitim var (yanlış değildir umarım) doğalgazlı olanları sivil plaka normal olanları ise resmi
    quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC
    Can kaybı yokmuş. Sadece patlamış. Yanma yok. Herhalde doğalgaz üstte biriktiği için daha fazla zarar vermeden yukarı tahliye etmiş. Ayrıca MAN firması VW grubuna ait olduğu halde böyle bir olay olmuşsa CNG şakaya gelmez.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    bu araçların orjinal olarak doğalgazlı olduklarını sanmıyorum. ilk geldiklerinde hiçbirinin üstünde böyle bişey yoktu sonradan takıldı gibi hatırlıyorum.
    birde şöyle bir tespitim var (yanlış değildir umarım) doğalgazlı olanları sivil plaka normal olanları ise resmi
    quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC
    Can kaybı yokmuş. Sadece patlamış. Yanma yok. Herhalde doğalgaz üstte biriktiği için daha fazla zarar vermeden yukarı tahliye etmiş. Ayrıca MAN firması VW grubuna ait olduğu halde böyle bir olay olmuşsa CNG şakaya gelmez.




    Aşağıdaki linkten bilgi alabilirsiniz. Alternatif yakıtlar başlığı altında bilgi mevcut.
    http://www.man.com.tr/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supreme-mr

    O otobüsler bir şirket üzerine belediye bunları kiralamış durumda şu an yani belediyenin malı değil !!!!

    Cng ye gelince şimdi almak biraz saflık olr nedenlerine gelince yaygın servis ağı yok hele ki benim işim halkotobüsclüğü olunca bi parçayı kaç gün bekleyen arkadaşlarımı gördüm ki bunlar sadece otomatik şanzıman yada motor parçlarıydı bu otobüsün herhangi bir parçası almanyadan gelene kadar helak olurum ben ama güzel bişe yaygınlaşmasını isterim

    Alıntıları Göster
    bu işte bi katakulli dönüyo ya hadi hayırlısı. o otobüsleri para verip almamışmıydı belediye? en azından bilmem kaç tane otobüs aldık falan diyodu i. melih gökçek şimdi neden şirket malı oldular birden? birde resmi plaka olanlarıda var onlardamı şirket malı acaba.
    quote:

    Orjinalden alıntı: osmanlı13
    O otobüsler bir şirket üzerine belediye bunları kiralamış durumda şu an yani belediyenin malı değil !!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    bu işte bi katakulli dönüyo ya hadi hayırlısı. o otobüsleri para verip almamışmıydı belediye? en azından bilmem kaç tane otobüs aldık falan diyodu i. melih gökçek şimdi neden şirket malı oldular birden? birde resmi plaka olanlarıda var onlardamı şirket malı acaba.
    quote:

    Orjinalden alıntı: osmanlı13
    O otobüsler bir şirket üzerine belediye bunları kiralamış durumda şu an yani belediyenin malı değil !!!!


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    bu işte bi katakulli dönüyo ya hadi hayırlısı. o otobüsleri para verip almamışmıydı belediye? en azından bilmem kaç tane otobüs aldık falan diyodu i. melih gökçek şimdi neden şirket malı oldular birden? birde resmi plaka olanlarıda var onlardamı şirket malı acaba.
    quote:

    Orjinalden alıntı: osmanlı13
    O otobüsler bir şirket üzerine belediye bunları kiralamış durumda şu an yani belediyenin malı değil !!!!



    Belki MAN' ın garanti kapsamıyla ilgili bir anlaşmazlığı vardır. Teknik ayrıntıları öğrenmek lazım. Çünkü ilk zamanlar dizel otobüsler de özel plakalıydı ama sonradan resmi plakalarla değiştirdiler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    bu işte bi katakulli dönüyo ya hadi hayırlısı. o otobüsleri para verip almamışmıydı belediye? en azından bilmem kaç tane otobüs aldık falan diyodu i. melih gökçek şimdi neden şirket malı oldular birden? birde resmi plaka olanlarıda var onlardamı şirket malı acaba.
    quote:

    Orjinalden alıntı: osmanlı13
    O otobüsler bir şirket üzerine belediye bunları kiralamış durumda şu an yani belediyenin malı değil !!!!



    Belki MAN' ın garanti kapsamıyla ilgili bir anlaşmazlığı vardır. Teknik ayrıntıları öğrenmek lazım. Çünkü ilk zamanlar dizel otobüsler de özel plakalıydı ama sonradan resmi plakalarla değiştirdiler.

    Alıntıları Göster
    belediyenin parasıyla alıp sonra özel şirkete kaydırıp belediyenin otobüsünü belediyeye parayla kiralıyo olabilirler mi acaba? komplo teorisi gibi oldu ama nedense aklıma gelmiyo değil bu ihtimal.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.