Şimdi Ara

Lityum bataryalardan 10 kat daha verimli 'yerli hidrojen yakıt pilleri' geliştirildi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
0
Favori
2.401
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Valla elin abdli avrupalı üniversiteleri de sürekli böyle batarya haberleri veriyorlar ama piyasaya çıkan birşey yok. Biraz da biz yapalım şöyle haberler ne olacak.

  • hep aynı hikaye; o bulundu, şu yapıldı, şu geliştirildi.
    Son kullanıcıya yansıyan hiç bir şey yok.

  • Gktupc G kullanıcısına yanıt
    Hidrojen yakıtlı araçları biliyorum, ben bu habere konu olan yerli ve 10 kat verimli olanları kasdettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vesteli gördüğüm anda kapadım konuyu.
  • Problem zaten hidrojen yakıt pilini yapmak değil yeniden doldurabilmek. Hidrojeni elde edip taşımak elektriği elde edip taşımaktan çok çok daha zahmetli ve enerji isteyen bir iş. Şu an hidrojen pillerinin kullanılmama sebebi de bu zaten.

  • fuckulteli kullanıcısına yanıt
    Bizim araçta yerli ama 10 kat verimli falan değil. Tubitak efficiency challenge da hidromobil kategorisinde yarışıyoruz. Fuelcell teknolojisinin verimi az çok belli, datasheet ile pratik kullanımı zaten uymuyor. Muhtemelen optimal koşulları oluşturup falan data toplamışlardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir seçim yaklaşıyor efendim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 24 hazirandan önce Vestel yerli otomobil yapacaktı noldu o iş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Celonfix -- 28 Ekim 2018; 21:41:34 >
  • Seçimden önce uzayda koloni kuracak teknolojiyi geliştiririz, seçimden sonra afrikavari olduğumuzu görürüz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazywinner3

    Problem zaten hidrojen yakıt pilini yapmak değil yeniden doldurabilmek. Hidrojeni elde edip taşımak elektriği elde edip taşımaktan çok çok daha zahmetli ve enerji isteyen bir iş. Şu an hidrojen pillerinin kullanılmama sebebi de bu zaten.
    Ek olarak konuda bahsettikleri fuel cell, SOFC, yani 800-1000 derecede çalışan mobil olarak kullanılması neredeyse imkansız olan bir sistem. En basit en aptal Fuel Cell teknolojisi. Niğde Ünivesitesi, YÖK ödülü, Recep Tayyip Erdoğan gibi keywordler bile neyin ne olduğunu gösteriyor aslında.




  • Bataryalar enerji üretmez depolar neyse

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • kayamtky K kullanıcısına yanıt
    Sabırda bizim milletimizde yok. Az sabır ülke için çalışanlar da var..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "lityum bataryalardan 10 kat daha fazla enerji üretebilen..." batarya enerji uretmez ki

  • quote:

    Orijinalden alıntı: grafman09

    Sabırda bizim milletimizde yok. Az sabır ülke için çalışanlar da var..
    Çok saçma bir yorum.
    sabırsızlar ülke için çalışmıyor mu yani.
  • Cem Uzan'a hapis şoku!

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • transverse T kullanıcısına yanıt
    SOFCler low veya intermediate temperatureda da çalışabilir, şu anda insanlar mid ve low temp. SOFCler için çalışıyor. Ayrıca %60-70 verimliliğe ulaşan bir sisteme aptal demeniz de garip, kaldı ki SOFCler mobil kullanım için uygun değildir sadece yerleşik sistemler için kullanılır.

  • werty28 W kullanıcısına yanıt
    2007, vay be... Bu vakte kadar elektrik bedava olmalıydı habere göre.
  • kayamtky K kullanıcısına yanıt
    Neyi saçma! Burada ve diğer sosyal platformlarda ülkemizden çıkan işlere ağır eleştiri var.. Sabır taktir, beğeni sıfır..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mosted5

    SOFCler low veya intermediate temperatureda da çalışabilir, şu anda insanlar mid ve low temp. SOFCler için çalışıyor. Ayrıca %60-70 verimliliğe ulaşan bir sisteme aptal demeniz de garip, kaldı ki SOFCler mobil kullanım için uygun değildir sadece yerleşik sistemler için kullanılır.
    Low temperature SOFC dahi 400 derecenin altında çalışamaz. SOFC’lerin kullanım amacı zaten farklı, GRID tabanlı sistemler. Ben de bundan bahsediyorum. Haberde ise ulaştırma ve savunma gibi mobil alanlardan falan bahsetmişler bunun için neredeyse tek seçenek 60-80 derecede çalışan Pt/C tabanlı LT-PEMFC sistemler. Baştan aşağı fail bir haber.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.