Şimdi Ara

Lityum bataryalardan 10 kat daha verimli 'yerli hidrojen yakıt pilleri' geliştirildi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
0
Favori
2.366
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  
     
    Prof. Dr. Nejat Veziroğlu Temiz Enerji Uygulama&Araştırma Merkezi ve Vestel’in iş birliğinde, yaklaşık 15 yıldır devam eden Ar-Ge çalışmaları sonucunda, enerji yoğunluğu lityum bataryadan 10 kat daha fazla, yüzde 50 verimle elektrik enerjisi elde edilebilen hidrojen yakıt pilleri üretildi.
     
     
    Bir otomobilin bin kilometre mesafe kat edebilmesini sağlayabilecek, insansız hava araçlarının havada kalma sürelerini 3 kata kadar uzatabilecek hidrojen yakıt pilinin, evlerde hem elektrik üretilmesi hem de çok daha ucuz ve verimli ısınma sağlayabilmesi öngörülüyor. 
     
    Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Makina Mühendisliği Bölüm Başkanı ve Merkez Müdürü Doç. Dr. Bora Timurkutluk, basın mensuplarına yaptığı açıklamada, Vestel Savunma Sanayi ile birlikte hidrojen ve yakıt pili teknolojilerinin ürünleştirilmesine yönelik yoğun araştırma ve geliştirme faaliyetleri yürüttüklerini belirtti.
     
     
     
    Timurkutluk, "Düşük ve yüksek sıcaklık yakıt pili sistem ve bileşenlerinin üretimi, testleri ve karakterizasyonlarına yönelik dünya çapında bir altyapıya sahibiz. Katı oksit yakıt pilinin kilit elemanı ve elektrik üreten birimi olan bu yapı, ticari boyutlarda yüksek oranda yerli ve milli olarak burada üretilmektedir. Diğer sistem bileşenleri ise Vestel Savunma Sanayi tarafından geliştirilmektedir." dedi.

    "Alternatif enerji çözümleri tüm dünya için önemli" 

    Merkezin Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Selahattin Çelik de Türkiye'nin enerjide büyük oranda dışa bağlı bulunduğunu, dünyada fosil kaynaklı yakıtların sebep olduğu iklim yıkımlarının hissedilir seviyelere geldiğini belirtti.
     
    Alternatif enerji çözümlerinin, tüm dünya için büyük önem arz ettiğine işaret eden Çelik, şunları da söyledi,
     
    "Hidrojen, bu düğümü çözebilecek en önemli ve temiz bir enerji taşıyıcısıdır. Saf hidrojenin enerji yoğunluğu bir bataryadan 236 kat daha fazladır. Yakıt pilleri, hidrojeni tamamen sessiz bir şekilde elektro kimyasal olarak yüzde 50 verimle elektrik enerjisine dönüştüren teknolojidir. Vestel ile yapmış olduğumuz 15 yıllık Ar-Ge sonucunda bu ürünü ticari hale getirmiş durumdayız. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi'nde üretmiş olduğumuz hidrojen yakıt pili bileşenlerini Vestel'e göndermekteyiz ve orada ilgili cihazlarda kullanılmak üzere sistem haline getirilmektedir. Ayrıca 'Yakıt pili ve hidrojen teknolojileri' çalışmamız, üniversite-sanayi iş birliği kategorisinde YÖK üstün başarı ödülüne layık görülmüş ve bu ödül Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından takdim edilmiştir."







  • Arkadaş şaka mı bu başlık ya ? Pilde enerji depolarsın, Yakıt Hücresi ise bir nevi reaktördür. Çalışması için sürekli yakıt ile beslemen herekir. Hidrojen, Reformat, Alkol, Mikrobial gibi yakıtlarla çalışır. Yani enerji depolanmaz. Konunun başlığı, “içten yanmalı motor, aküden çok daha verimli” demek kadar saçma.
  • 10 kat daha fazla enerji depolaması ayrı, 10 kat daha verimli olması ayrı bir şey. Kullanılan bileşenlerin yada madenlerin yerliliğinin yüksek olması güzel. Tebrik ediyorum umarım 15 yıllık emeğin karşılığını alırlar.

  • Niyeyse Vestel ve pil deyince şu haber aklıma geldi, sahi noldu bu... Sene 2007



    https://www.google.com.tr/amp/www.hurriyet.com.tr/amp/gundem/sulu-yakit-pili-geliyor-evlerde-enerji-faturasi-yuzde-90-dusuyor-6411978

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yurtdışıdan gelen pil haberleri linç ediyor donanım haber forumu ,bunu parçalar
  • Bir de şu işin seri üretimini, pazarlamasini ve reklamını yapabilseniz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Meclis haricinde her şey yerli olmaya başladı artık sanırım. Her yerimiz yerli hamdolsun!

  • Yerli anakart kokusu alıyorum.

  • Olay doğrudur şaşırmaya gerek yok ama asıl mesele maliyet, bize maliyetten bahseden yok.

    100 liraya 10000 mAh pil yaparsın 5 yıl ömürlüdür.

    10000 mAh 50 yıl ömürlü pil yaparsın ama 10000 lira olur işte o zaman pek bi anlamı kalmamış olur.

    Hidrojen piller dünya çapında araştırılan konu handikapı ise güvenlik, lityum-iyon piller bile sorun çıkarıyorken bu pillerin bireysel kullanıma düşmesi epey sürer.
  • Haber baya sallama olmuş ha. Lithium-ion mu yoksa lithium-air mi belli değil. Elektrokimyanın kanununu kendileri bulmuş gibi haber yapmışlar. O enerji yoğunluğu bir de hacme göre yapsana...
  • Bu hidrojeni neyle şarj ediyoruz peki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yerli deyince bir durup düşünecen niye milli değil.
  • haberi hiç okumadım, şu yazıyordur herhalde. Bu teknolojinin son kullanıcıya ulaşması için daha çok geliştirilmesi gerekmekte. (yazdıktan sonra haberi okumaya geçiyorum.)





  • Arkadaş şaka mı bu başlık ya ? Pilde enerji depolarsın, Yakıt Hücresi ise bir nevi reaktördür. Çalışması için sürekli yakıt ile beslemen herekir. Hidrojen, Reformat, Alkol, Mikrobial gibi yakıtlarla çalışır. Yani enerji depolanmaz. Konunun başlığı, “içten yanmalı motor, aküden çok daha verimli” demek kadar saçma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hydrogen Fuel Cell teknolojisini keşfetmişler.Nükleer enerji var mesala çok verimli.Bir atomdan MJoule enerji elde ediyorsun.
  • Ürün haline getirilip son kullanıcıya bir şekilde ulaşmadan hemen sevinmemek lazım. Yerli otomobilde görelim, veya ithal otomobilde görelim ama bir yerde görüp ulaşıp deneyimleyelim.

  • Yakıt pilleri eski bir gelişme ama yeni haber olarak verilmiş. Vestel taşın altına elini sokmuştu seneler önce.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dünya'daki örnekleri ile kıyaslama yapılmamış. Ayrıca ne zaman günlük hayata girecek belirsiz görünüyor. Günümüzde yakıt pili kullanımı yeni bir şey değil. Yakıt pilleri otomobil, otobüs ve hatta trenlerde bile kullanılmaktadır. Lityum pillerle kıyaslamadan önce dünyadaki benzerlerinden hangi üstünlükleri var, açıklamaları gerekir.

  • fuckulteli kullanıcısına yanıt
    Biz bunu arabada kullanıyoruz yalnız baya pahalı bir teknoloji

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oha, bu çok iyi haber, hemen oyumu akp ye vereyim bari.
  • Aylık batarya haber.

  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.