Şimdi Ara

Linea tjet test sürüşü (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
133
Cevap
0
Favori
10.283
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    gidebileceğin zamanı sen bi ayarla söyle bana ben ararım iboyu


    tamam pm den yazarım

    teşekkür ederim
  • konuştum
    saat 18:00 da kapatıyorlarmış
    ellerinde t-jet te şu an varmış
    17:30 - 18:00 arası gidip iboyu gör senle ilgilenecek
  • Başka bir arkadaşımız da linea t-jet testi izlenimlerini yazmış

    seninkine benziyor mu acaba.


    http://forum.donanimhaber.com/m_18765146/tm.htm

    sen arabayı zorla zorla sonra balata kokusu geldi yaz.balatayı yaktık başka söze gerek yokmuş

    kafanda sanal geyik testleri yarat.araba konforlu ya.çamur at

    t-jet motor 1.6 motor gibi hissettirdi.5000 devir altı ölü gibi palavralar uydur.

    motor zoruna gitti ya

    tebrik ederim seni.ne diyim artık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sephiroth -- 7 Kasım 2007; 13:22:28 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    Başka bir arkadaşımız da linea t-jet testi izlenimlerini yazmış

    seninkine benziyor mu acaba.


    http://forum.donanimhaber.com/m_18765146/tm.htm

    sen arabayı zorla zorla sonra balata kokusu geldi yaz.balatayı yaktık başka söze gerek yokmuş

    kafanda sanal geyik testleri yarat.araba konforlu ya.çamur at

    t-jet motor 1.6 motor gibi hissettirdi.5000 devir altı ölü gibi palavralar uydur.

    motor zoruna gitti ya

    tebrik ederim seni.ne diyim artık




    Hocam nefes aL biraz nedir bu kadar fanatikLik yahu




  • Fanatiklik mi.

    çamur atana laf etmek fanatiklik mi oluyor.

    ben ford konusuna gelip mondeo 1.6 yürümüyor plastiği pütürlü.

    bastım bastım balatası koktu.

    siz ford kullanıcılarının bu asılsız laflar hoşlarına gider mi.

    siz bana cevap verseniz fanatik mi olursunuz

    neyse benim için konu kapandı.

    herkes gidip isteği aracı test edebilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    Fanatiklik mi.

    çamur atana laf etmek fanatiklik mi oluyor.

    ben ford konusuna gelip mondeo 1.6 yürümüyor plastiği pütürlü.

    bastım bastım balatası koktu.

    siz ford kullanıcılarının bu asılsız laflar hoşlarına gider mi.

    siz bana cevap verseniz fanatik mi olursunuz

    neyse benim için konu kapandı.

    herkes gidip isteği aracı test edebilir.



    Eğer söyLedikLerin asıLsızsa zaten bi cevap aLırsın ama mantık çerçeveLeri içinde ve bu kadar aşırı bi tutucuLukLa değiL.Burda herkes biLgi payLaşımı içinde.Çamur atmaktan kastın nedir senin? Adam test aracını 'çok zorLadım' baLataLardan yanık kokusu geLdi demiş.Bu mu çamur atmak arkadaşım.Yada bu mu arabayı kötüLemek.Körü körüne fanatikLik yapıyorsun biraz abartmışsın oLayı sen.Lütfen daha sakin




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    Başka bir arkadaşımız da linea t-jet testi izlenimlerini yazmış

    seninkine benziyor mu acaba.


    http://forum.donanimhaber.com/m_18765146/tm.htm

    sen arabayı zorla zorla sonra balata kokusu geldi yaz.balatayı yaktık başka söze gerek yokmuş

    kafanda sanal geyik testleri yarat.araba konforlu ya.çamur at

    t-jet motor 1.6 motor gibi hissettirdi.5000 devir altı ölü gibi palavralar uydur.

    motor zoruna gitti ya

    tebrik ederim seni.ne diyim artık



    daha yeni linea almış hearlde




  • :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: desci


    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    Başka bir arkadaşımız da linea t-jet testi izlenimlerini yazmış

    seninkine benziyor mu acaba.


    http://forum.donanimhaber.com/m_18765146/tm.htm

    sen arabayı zorla zorla sonra balata kokusu geldi yaz.balatayı yaktık başka söze gerek yokmuş

    kafanda sanal geyik testleri yarat.araba konforlu ya.çamur at

    t-jet motor 1.6 motor gibi hissettirdi.5000 devir altı ölü gibi palavralar uydur.

    motor zoruna gitti ya

    tebrik ederim seni.ne diyim artık



    daha yeni linea almış hearlde

    bu güzeldi




  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    konuştum
    saat 18:00 da kapatıyorlarmış
    ellerinde t-jet te şu an varmış
    17:30 - 18:00 arası gidip iboyu gör senle ilgilenecek



    çoooooook teşekkür ederim bugün bi gideyim o zaman
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    2 ayda bir siteye girip, laf sokup , kendi sitesinin reklamını yapmaya çalışan birinden , bilgi paylaşımı bekleyen yok zaten hadi sıkılma .


    2 ayda birde girerim 3 ayda bi de girerim.
    Ben burda Linea ile ilgili konuşuyorum.Onunla ilgilide site reklamı amadım.
    Ha Grande Puntoman bahsediyorsan kurallara aykırı olduğunu sanmıyorum.
    Zorunamı gitti Puntonun hali.
  • portakalı sıksan içinden ne çıkar
    portakal suyu değilmi :)
    neden , çünki içinde o vardır
    neyi sıkarsan sık içindeki dışarı çıkar

    senide azıcık sıkınca içindeki nefreti , canavarı dışarı çıkarmaya başladın işte , altındaki arabaya tapanlardan birisin sende işte hani şu yollarda cayırdata cayırdata gezinen ,
    evet zoruma gitti;
    aynı trafik ortamını senin gibi canavarlarla paylaşmak zoruma gidiyor , dilerimki başkasının canını yakmazsın yollarda bu kadar depolanmış nefretle , hadi kal sağlıcakla .


    "zoruna mı gitti" :) hey allahım yaaa çok komik yav



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okyaypay -- 7 Kasım 2007; 17:13:46 >
  • Okyaypay, sen motoru çok aşşağılamışsın ama tjetin tork ve hızlanma değerleri 1.6 atmosferiklerin hepsinden iyi.

    Büyük ihtimal senin test ettiğin araba sorunluydu.
  • araba değil test edende bi sorun var bence....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Loop

    Okyaypay, sen motoru çok aşşağılamışsın ama tjetin tork ve hızlanma değerleri 1.6 atmosferiklerin hepsinden iyi.

    Büyük ihtimal senin test ettiğin araba sorunluydu.


    hayır aşağılamadım , ben ne hissettiysem onu yazdım

    kullandın mı ???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okyaypay -- 7 Kasım 2007; 18:29:51 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: never_share

    araba değil test edende bi sorun var bence....


    evet ben deliyim , uyma sen bana , hadi

    dinime küfreden müslüman olsa
  • quote:

    Orjinalden alıntı: never_share

    araba değil test edende bi sorun var bence....



    Sen burada konuşuLanLar hakkında yorum yapmaLısın arkadaşım.Yorum yapanLarın kişiLikLerinLe Laf edemezsin.Sen ne kadar tanıyorsunda bu adamı böyLe konuşma cesaretini buLuyorsun kendinde anLamış değiLim.Okyay ın söyLedikLerinLe sizin o çok güvendiğiniz dergiLerde ki test editörLeride aynı şeyLeri yazmış hemen hemen gidipte neden onaLara çatmıyorsunda geLip burda patavatsızLık yapıyorsun anLamış değiLim.KişiseL bi probLemin mi var okyay'La? hadi öyLe oLsa biLe adam senin söyLediğin fütursuzca sözLere biLe dikkat edip cevap vermişki bence burda sorunu sen kendinde arasan biraz daha güzeL oLacak




  • Okyaypay sen de hakemsin galiba Tosfedde.
    Linea ile ilgili yazdıklarını okudum. Biraz şaşırdım bilmiyorum belki ferrari kullanıyorsundur o yüzden araba zayıf gelmiş olabilir.
    Yazın 1.3 multijet 75hplik versiyonunu test etmiştim o modeli çok seri değil ama kötü de değildi.
    İçine gelince Paliodan daha kötü diyorsan palioya ya bindiğinde şüphe ederim. Paliodaki tahta gibi plastik Linea nın konsolu ondan çok daha kaliteli. Arka diz mesafesi de rakiplerine göre iyi.
    Neyse herkesin bakış açısı farklı ama kullandığın aracı merak ettim.
  • bakın amcamlar lineayı diğer 1.6 larla kıyaslamışlar
    dedikleri , benim yazdılarımdan çok da farklı değil



    Yazı: Süreyya İzgi | Fotoğraflar: Dinçer Dinç



    Fiat Linea’nın katılması C segmentini nasıl etkileyecek? Altı otomobili bir araya getirdik ve Linea’yı temel rakipleri Focus, Civic, Megane, Corolla ve Jetta ile buluşturup yol testimizde C segmenti standartlarını değerlendirdik.

    Hacim ortalaması 500 litreye dayanan
    C segmenti sedanların bagajları
    ağzına kadar zor sorularla dolu. NTV otoparkından çekimler için yola koyulmadan önce tüm evo ekibi hepsini birer birer gözden geçiriyoruz. Bütün gün işimiz bu sorulara yanıt aramak olacak. İşimiz hiç kolay değil, ülkemizin otomobil pazarının yarısını oluşturan modellerin aralarına katılan yeni üyeyi nasıl karşılayacaklarını inceleyeceğiz. Bir önceki sayfada teknik özellikleri hakkında fikir sahibi olduğunuz Fiat temsilcisi bakalım yolda, köşebaşlarını tutmuş dişli rakiplerin arasında nasıl duracak? Duruşu C segmentinde taşları yerinden oynatacak kadar etkili olabilecek mi? Yeni katılımcı Linea segmenti sarsacak kadar güçlü mü? Hangisi yolu daha iyi kavrıyor? Hangisi, nasıl frenliyor? Ya süspansiyon özellikleri? Yola koyulmadan önce otomobillerin arasında dolaşırken hepimizin aklında aynı soru var: Linea gerçekten C segmentinde mi
    yoksa B-üst olarak mı değerlendirilmeli? Buna karşılık üretici Tofaş yetkilileri otomobili C-üst segmentte görmek istiyor. Ama şurası bir gerçek ki, Linea’nın sahip olduğu donanımlar ya da fiyatı C segmentinde premium konuma oturtabilecek kadar güçlü görünmüyor. Microsoft Windows Mobile tabanlı “Blue&Me®” sistemi dışında rakipleriyle fark yaratabilecek bir donanım göze çarpmıyor. Linea’da
    ne varsa rakiplerde de var. Sadece boyutların bir otomobilin segmentler içinde doğru pozisyonu bulması için yetmediği malum. Her neyse, yola çıkalım, dinamiklere bakalım. Linea’nın tasarımı Fiat Stil Merkezi tarafından gerçekleştirilmiş. Tasarımda ekol yaratabilecek sıra dışı bir özellik göze çarpmıyor. Hatchback kardeşi Grande Punto’nun platformu üzerinde inşa edilmiş otomobilin burun yapısında Bravo’dan yoğun esintiler hakim. Sedan formunu belirleyen bagaj tasarımıysa
    tamamen özgün. Ortaya çıkan sonuç Bravo yüzlü sedan Grande Punto gibi bir tanım oluşturuyor. Bu karma yapı, genel görüntüde çok öne çıkmasa da otomobilin projesinin sedan olarak başlamadığı, sırt
    çantasının sonradan eklendiği hissedilebiliyor. Benzer hissi sınıfın satış lideri Megane ve Meksika doğumlu Jetta da veriyor. Gerçi Megane sedanın, kabulü zor basenli hatchback formundan kurtulması iyiydi ama
    Jetta’nın atası Bora kadar doğal bir sedan olmadığı ortada. Sanki kabinlerine sırt çantası sonradan eklenmiş gibi... Diğerlerindeki bagaj hatları daha doğal görünüyor. Bagajlara bakarken Linea’nın arka
    camında gözüme ilişen gelişmiş Blue&Me® sisteminin çıkartması, bana 1990’larda Kuş Serisi modellerinde yer alan tek parmağın çevirdiği direksiyon grafiğiyle süslenen Hidrolik Direksiyon çıkartmasını hatırlatıp
    gülümsetiyor. Nereden nereye, müthiş bir mesafe kat edildiği ortada...

    LINEA’DA HUZUR HAKİM
    Peşimde beş temel rakip, Jetta, Civic, Corolla, Megane ve Focus kovalarken yola koyuluyorum. İlk izlenim Linea’nın tok bir otomobil olduğu. Kapılarının kapanışından tekerleklerin yol üzerindeki yuvarlanışına kadar güven ve huzur hakim. Bu huzuru sadece Honda temsilcisinde bulamadım; tipik bir Japon, tipik bir Civic olarak yol sesi ve özellikle üst motor devirlerinde motor sesi kabin huzurunu biraz
    zorluyordu. Direksiyon simidi, Abarth’ın geliştirdiğini düşündürtecek çıkıntılara sahip. Galiba bu tasarım, sürücüleri diri kullanıma alıştırmak için gerekli görülmüş. Direksiyonun sertlik dozu alışana kadar umulmadık düzeyde ağır gelebiliyor. Ama tepkileri gayet net. Diğer beş finalist arasında Civic simit büyüklüğü ve oval tanımını zorlayan
    formu, Jetta net yol hisleri, Focus ise tepkilerinin keskinliğiyle diğerlerinden ayrılıyor. Makyajdan artan cazibeyle çıkan Megane’ın direksiyonuysa hislerini paylaşmaktan hala hoşlanmıyor, elektro hidrolik
    tavrını net olarak ortaya koyuyor; donuk ve hissiz...

    CIVIC EVCİL KÖPEKBALIĞI GİBİ
    Linea’da koltuğu ne kadar ayarlarsam ayarlayayım kendimi yüksekte hissettim. Zaten dışardan bakıldığında da bu otomobilin gövdesi biraz yüksek kalıyor. Sanki özellikle yükseltilmiş gibi. Yine yol koşulları aklıma geliyor ve susup geçiyorum. Ama belirgin şekilde alçak yapılı Civic de aynı yollarda ilerliyor! Evcilleştirilmiş bir köpekbalığı gibi,
    zeminden ama kendinden çok emin. Yıllarca yazdığım yazılarda hep gösterge tablosunun rahat takip edildiğini yazarken kendi kendime
    sorardım “Hangi otomobilde zor takip edilir ki, zaten yoldan sonra görülmesi gereken en doğal unsur bu” diye... O otomobili bulmak için uzun yıllar beklemek gerekiyormuş. Bültenlerinde ve broşürlerinde gösterge tablosunun izlenme kolaylığı öne çıkarılsa da Linea’nın kumanda masası test için kullandığım günlerde bana tam aksini, merak
    ettiğim o kayıp otomobili bulduğumu düşündürttü. Gösterge tablosunda modern LCD ekranla ustaca bütünleştirilmiş 1960’lı yılların modellerindeki nostaljik hatlar hakim ama rakamların küçüklüğü
    ve sıkışık sıralanışı sürüş sırasında takibi biraz zorlaştırıyor. Linea’nın kumanda birimlerinin İtalyan tarzını yansıttığı vurgulansa da çok etkileyici görünmüyor. Corolla, Focus, Megane ve Jetta’daki ferah yerleşim, tek dijital göstergeli otomobil olan Civic’te boyut ve derinlik kazanıyor ama kullanışlılık yine tartışma konusu oluyor. İlginç bir durum
    Civic’teki; özellikle gece sürüşlerinde kokpitin üzerinde karanlıkta rakamlar havada uçuşuyor, gideceğimiz yere benden önce gidiyor, zira yaklaşık 1 metre önümde konumlandırılmış, sinir oluyorum! İbre estetiği olmadığı kesin ama meraklısı için kendine özgü bir çekiciliği de yok değil; teknolojik... Derinlikli yerleşim geleneksel göstergelerden modern
    görünüyor. Sanırım o da meraklısına... Linea’nın süspansiyon sertliği tutunmadan çok konforlu sürüş öncelikli. Gereksiz salınımlar yok ama
    zorlanarak hızlı dönülen dar virajlarda arkadan kesik kesik kopmalar yaşatabiliyor. Zaten bu tip virajlara Focus bakıyor. Ford temsilcisiyle viraj dönmek, süspansiyon ve direksiyon sistemlerinin işbirliğiyle
    çok zevkli. Hız limitinin diğerlerinden daha yüksek olduğu hemen hissediliyor. Geri kalan beş otomobil arasında eşdeğer bir süspansiyon ve direksiyon kombinasyonu olmadığını söyleyebilirim. Toyota’nın
    viraj yetenekleri de küçümsenmemeli ama viraj gelene kadar verdiği ilk his, eski Corolla’lar ve rakiplerinden daha sert hissettiren süspansiyonu oluyor. Ama bu sertlik tokluğun ötesinde kalıyor, pek konforlu değil.

    TURBO YAKITI İÇİYOR MU?
    Karşılaştırmamızda Linea dışındaki tüm otomobiller 1.6 litre hacimli motorlarla ivme kazanıyor. İtalyan temsilcisiyse gücünü yeni dönemlerin gözde trendi olan turbo beslemeli küçük hacimli motora borçlu: 1.4 litre 120 HP’lik T-Jet. Gerçi VW’nin de Jetta’da sunduğu 1.4 litrelik TSI turbo motoru var ama 140 ve 170 HP’lik güç versiyonları bu karşılaştırmayı biraz aşıyor. Karşılaştırmada kullanma şansımız olmamasına karşın güç çıkışları, durumu açıklayacak kadar net. Linea’nın turbo beslemeli motoru, gam emirlerine çabuk tepkileriyle hemen dikkat çekiyor. Geri manevralarda bile gazın ayarı kaçırıldığında önden türbin sesi hemen kendini duyuruyor ve otomobil akmaya başlıyor. Ama bu ses depodan boşalan yakıtın sesine de çok benziyor! Zira kontrolsüz kullanımlarda küçük hacimli motor turbonun cazibesiyle cömertliğin ölçüsünü kaçırabiliyor. Sürekli değişken supap zamanlama sisteminin en başarılı uygulayıcılarından Honda’nın motoru sakin sakin ulaştığı 4500 d/d’den sonra kimlik değiştiriyor ve biraz gürültü eşliğinde
    6500 d/d’de 125 HP’ye ulaşıyor. Burada rakiplerin daha düyük devirde olması güçsüz oldukları anlamına gelmiyor, zira Civic motoru en yüksek gücü vermesine karşın sürekli maksimum güç devrinde ilerlemeye çalışmak, artan gürültü nedeniyle pek de cazip olmuyor. Bu tip sürüşler kompakt aile otomobilerden çok spor otomobillerde tercih ediliyor. Benzer durum, Corolla’da da yaşanıyor. Maksimum güç değeri etkileyici görünüyor ama o da 6000 d/ d’de alınabiliyor. Corolla’nın cazibesi diğer rakipler 6000 d/d civarında 110 HP’de kalırken 124 HP’yi kullanıma sunabiliyor olması. Linea’ya gelince,
    5000 d/d’de elde edilen 120 HP’lik maksimum güç, hepsinden daha esnek kullanım sağlıyor. Zaten kıyas kaldırmayan maksimum tork çıkışı ve elde edildiği devir Linea’yı belirgin şekilde öne çıkarıyor. Turbonun avantajları ama tabii bedeliyle! Otomobillerin 0-100 km/s hızlanma performansları bu durumu net bir şekilde açıklamaya yetiyor. Vites geçişleri konusunda sağladığı sürüş zevki ve netlikle Civic rakipsiz. Kemikli geçişlerden hoşlanmayanlar için Jetta’nın yumuşak dokunuşlarla kumanda edilebilen vites kolu dikkate değer. Linea,
    tipik İtalyan vites kutularının özelliklerini gösteriyor ve bazen “cartlıyor” bazen direnç gösterip pasaport soruyor, vazgeçip yeniden denemenizi istiyor... Altı otomobilin birinden inip diğerine binince en tuhaf frenaj hissini Corolla sunuyor. Neden? Çünkü fren pedalı en sert tavırlı, dozlaması en zor olan model Corolla da ondan! Linea’nın fren pedalı da diğerlerinden sert ama dozlama da sıkıntı yaratmıyor. Vatandaşı Civic ise Jetta ve Focus ile birlikte en kolay fren dozlamasıyla farkediliyor. Türkiye’de sedanları cazip yapan etkenlerin başında herkesin bagajında taşıyacak birşeyleri olması geliyor. Aile ihtiyaçları, ticari yükler, dönüşleri kalabalık “memleket yolculukları” bagaj gereğini doğuruyor. Yaklaşık boyutlardaki Avrupalı modellerin tümü makul istekleri karşılayabilecek sırt çantalarına sahipse de en büyük hacmi Jetta, 527 litrelik bagajıyla sağlıyor. Sıradışı tasarımın bedeli olsa gerek Civic, ancak Focus’un hatchback versiyonu kadar kullanım alanı sağlayabiliyor. Honda’nın yenilgiye uğradığı ender bölümlerden biri bu.
    Bütün gün süren test sürüşlerinin ardından vardığımız noktada C segmenti sedanları arasında premium model arıyorsak cevabın VW Jetta ve Honda Civic olduğu görülüyor. Jetta, yer yer düşük işçilik sorunları, Civic ise yalıtım eksikliği gibi alışılagelmiş Japon karakteristik özellikleriyle biraz puan kaybediyor. Herkese uygun kullanım
    özelliklerine sahip tipik C segmenti modelleri olan Focus, Megane ve Corolla’nın yanında Linea zengin donanımı ve makul, konforlu sürüş
    özellikleriyle yer alabiliyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    senide azıcık sıkınca içindeki nefreti , canavarı dışarı çıkarmaya başladın işte , altındaki arabaya tapanlardan birisin sende işte hani şu yollarda cayırdata cayırdata gezinen ,
    evet zoruma gitti;
    aynı trafik ortamını senin gibi canavarlarla paylaşmak zoruma gidiyor , dilerimki başkasının canını yakmazsın yollarda bu kadar depolanmış nefretle , hadi kal sağlıcakla .


    "zoruna mı gitti" :) hey allahım yaaa çok komik yav


    Altımdaki arabaya tapanlardan değil SEVENLERDENİM.
    Araba bilgim ve tecrübem inan senden fazla.
    Nasıl araba kullandığımı e tarz sürdüğümü biliyormusunda canavar yakıştırması yapıyorsun.
    Esas komik olan sensin.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.